Louis Pasteur ontkrachtte de generatio spontenea theorie (al het levende komt uit ander levende voort), als ik het goed heb, en dat is zo
En als deze theorie klopt, klopt de evolutietheorie dan nog wel? Want spreken deze twee elkaar niet tegen? Of begrijp ik heel iets anders onder de evolutietheorie?
Volgens mij gaat het heel goed samen. Door voortplanting komen er levende wezens uit andere levende wezens. (leven komt uit leven). Na een groot aantal generaties kunnen deze wezens zich gaan ontwikkelen (evolueren) zodat ze betere overlevingskansen hebben...
De twee stellingen lijken mij goed in elkaar te passen...
De twee stellingen lijken mij goed in elkaar te passen...
Verwijderd
Je begrijpt de generatio spontanea niet. Die ging er bijvoorbeeld van uit dat maden uit vlees ontstonden, ipv uit de eitjes van de vliegen die ze erop gelegd hadden zodat de maden het vlees als voedsel konden gebruiken, zoals we nu weten.
Door het vlees zo van de "buitenwereld" af te sluiten, dat de vliegen niet bij het vlees konden komen om hun eitjes te leggen bewees hij dat er niet spontaan maden uit het vlees ontstonden, want er verschenen simpelweg geen maden.
Door het vlees zo van de "buitenwereld" af te sluiten, dat de vliegen niet bij het vlees konden komen om hun eitjes te leggen bewees hij dat er niet spontaan maden uit het vlees ontstonden, want er verschenen simpelweg geen maden.