[BC3] : Een Joyride door het witte huis !!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De Texaan Bush zit alweer enkelen maanden in het door hem en zijn partij felbegeerde Witte Huis. Na een schaamteloos verkiezingsdrama begon een joyride die naar het zich laat aanzien nog de komende 4 jaar zal gaan duren.

Al in de eerste maand toonde Bush Jr. zijn ware gezicht. Zo veranderde hij daags na het vertrek van Clinton direkt enkele gezichtsbepalende beleidsnormen van zijn voorganger. Ook stopte hij onder luid protest van de internationale gemeenschap de subsidies aan hulporganisaties die hulp boden of zich inlieten met abortus. Het gaat niet zozeer om de morele achtergrond van dit besluit (als Bush die moraal zou bezitten),.. nee het gaat meer om de ondoordachtzaamheid en gehaastheid waarbij deze beslissing werd genomen.

Bush en het Milieu

Bush is een natuurmens,... althans dat denkt en zegt hij zelf. De waarheid echter is dat zijn kennis van het dierenrijk bij zo''n drie soorten ophoudt,.. te weten de koe, het paard en de hond. Je denkt nu wellicht... kom kom,.. die maakt een grapje en wellicht heb je ietwat gelijk en overdrijf ik misschien een beetje,.. maar mijn stelling raakt toch de kern van de zaak. "De natuur is er voor de mens" en George laat dat blijken ook. Zo lonkt hij nu al naar de ongerepte natuurgebieden van Alaska en wil de olieindustrie (waar hij zelf een telg van is) het fiat geven voor ontginning. Hij vergeet echter wat voor desastreuze uitwerking dit zal hebben op het noordpoolgebied. Ook het redden van de wereldberoemde en unieke Wetlands in Florida waar Clinton een reddingsplan voor op touw heeft gezet staat nu op losse schroeven.

Bush en het buitenland

Zelf kwam hij al drie keer over de grens en heeft inmiddels zijn eerste reisje naar het buitenland als president gemaakt dus George is nu niet bepaald een wereldreiziger te noemen. Maar hoe staat hij tegenover de rol die Amerika speelt in de wereldpolitiek? Hoe staat het met zijn kijk op het vredesproces in het midden-oosten. Het heeft niet zijn prioriteit, zo blijkt uit zijn uitlatingen. Bush is meer een man die alleen tot aktie overgaat wanneer de belangen van de verenigde staten in het geding komen. Dat hij niet al te tactisch is werd maar weer bewezen door zijn recente akties tegen Bagdhad of zijn gehamer op ontwikkeling van een Amerikaans ruimteschild.

De komende maanden van dit jaar zullen cruciaal blijken te zijn voor de verdere toekomst van deze aarde.Er zullen in de komende periode knopen moeten worden doorgehakt wat betreft de beteugeling van een wereldomvattende klimaatverandering, er zal hard moeten worden gewerkt aan de diverse vredesonderhandelingen op aarde. Taken die een uiterst intelligent leiderschap vergen,.. en juist dat ontbreekt vrees ik...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Down with Bush!
Go Clinton :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54
Clinton For President. :D

Neemaar serieus.... ik vinnet maar raar... die Bush. Ik hoop dat de amerikanen volgende stemperiode niet te egoistisch zijn(zijn ze wel|:() en em wegstemmen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

yep.. je hebt gelijk die gozer is wazig bezig.. ik mag hopen dat ie niet al te stomme dingen doet.. of dat de consequenties wel meevallen.. anders zouden der vervelende dingen kunnen gebeuren..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• BC3 Victim
[quote]Op zaterdag 12 mei 2001 21:38 schreef zupzupp het volgende:
De Texaan Bush zit alweer enkelen maanden in het door hem en zijn partij felbegeerde Witte Huis. Na een schaamteloos verkiezingsdrama begon een joyride die naar het zich laat aanzien nog de komende 4 jaar zal gaan duren.

Conspericy theory/anemy of the state/wag the dog mode
Het lijkt er echt op dat de rechtse (achterliggende) machthebbers iedere enigszins sociale weldenkende (lees inteligente) president afmaken (letterlijk of figuurlijk)
Conspericy theory/anemy of the state/wag the dog mode

Ben best ongerust over die bushbush vooral door de enorme invloed die de vs op west europa heeft, ook zonder actief buitenlands beleid.

generaliserend zijn de meeste amerikanen al van God los nu staat ''rijdt''er ook al een door het witte huis! }:o

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
quote "generaliserend zijn de meeste amerikanen al van God los nu staat ''rijdt''er ook al een door het witte huis! }"

gna.gna. :)

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

up up up

anders is het zo zonde van die stukkie text

met papier mache kun je alles maken!!

• BC3 Victim
To the tune: "Don''t Know Much About History" by Sam Cooke

Don''t know much about history.
Don''t know much foreign policy.
I dont know the names of men I kill,
Or implications of the seats I fill.
But I do know who has paid my way.
For corporate interests and the NRA
What a wonderful world this will be.

Dont know much about ecology.
Cutting trees has always worked for me.
And I dont know about the womens vote,
And I cant think of any bill I wrote.
But there''s one thing that I know for sure,
If the rich stay rich and the poor stay poor

I never claimed to be an A student,But I dont have to be.
If you have deep pockets and sell nuclear rocketsYoure a friend of my family

Don''t know much about air pollution.
Don''t know much about the Constitution.
Dont care much for solar energy.
Theres nothing in it for my friends and me.
And if we cant find any on our soil,
We can go to war and get more oil, and

[i]Dont know much about the driving rules. [i/]
Dont know much about the public schools.
Dont know why the inner cities fail
Why cant folks get dad to pay for Yale?
And if the issues causing you to lose
Are never covered in the evening news,

I never claimed to be an A student,
But I dont have to be.
If you have a brother whos the Florida Governor,The results no mystery.

Don''t know much about history.
Don''t know much foreign policy.
Dont know much about the national debt.
I never had to pay one off yet.
But I do know who has paid my way.
For special interests in the USA

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
een quote van Bush

[quote Bush]
Het verontrust mij dat een steeds groter deel van onze import uit het buitenland komt
[/quote Bush]

WOEHAHAHAHAHAAA wat een NUL.

dit is dus echt waar..........

• Wouter
  • Niet online
:D :D :D

wat een sukkel

Hij dacht natuurlijk dat de USA de hele wereld was en had net die ochtend geleerd dat er ook nog andere landen bestonden.

Verwijderd

Ben best ongerust over die bushbush vooral door de enorme invloed die de vs op west europa heeft, ook zonder actief buitenlands beleid.
Helaas heeft Amerika hier veel invloed ja. Niet vanwege hun overtuigende redenaarstalenten van diplomaten/president, maar gewoon omdat het land zo machtig is dat ze ongeveer alles kunnen flikken. In elk geval wordt nu nog alles gepikt door Europa. Stel je voor dat een ander land zich uit Kyoto teruggetrokken had. Dat zou echt 10000 keer minder snel geaccepteerd worden.
OK, de Europese bevolking is het er echt niet mee eens ofzo, maar uiteindelijk komen ze er wel zo mee weg. Niet eens sancties ofzo.

Een mongool als Bush zit vrij vervelend in zo''n machtig land. Hoe asociaal zijn beleid ook is, het buitenland kan amper/helemaal niet ingrijpen.
Ik hoop maar dat ie snel genoeg binnenlandse blunders maakt, zodat ie voortijdig op moet rotten.

OK, niet het meest nette taalgebruik, maar ik begin het steeds meer eens te zijn met iemand die op school kwam met: "Ik ben sacherijnig, want Bush heeft gewonnen."

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 23:09 schreef el_marcianito het volgende:
Helaas heeft Amerika hier veel invloed ja. Niet vanwege hun overtuigende redenaarstalenten van diplomaten/president, maar gewoon omdat het land zo machtig is dat ze ongeveer alles kunnen flikken.
Dan kun je je afvragen WAAROM de V.S. zo machtig zijn. Dat komt (denk ik) na de twee wereldoorlogen. Beide keren hebben de V.S. meegeholpen de rotzooi in Europa op te ruimen en na de laatste keer werd Europa ook nog es Marshall-hulp aangeboden. Ik zeg niet dat dat verkeerd was maar DIE gelden moesten wij WEL in de V.S. uitgeven, daarnaast was het OOK nog eens een gewone lening!

En in de oorlog hebben de V.S. dik verdient aan hun wapenindustrie. V.S. had alleen doden, maar geen schade aan kapitaal, terwijl Europa weer vanaf de grond af aan moest beginnen!

Dus wie schop ik voor zijn hoofd als ik zeg dat WIJ de V.S. zo machtig hebben gemaakt?

paraphraser

Verwijderd

Nou nou over 25 jaar is Europa net zo machtig als de VS... MITS Europa van al die Groenlinks achtige types afkomen en zoals de Duitsers willen de Europese comissie veel meer macht geven.... en ja dan gaan Frankrijk+Duitsland dus de baas spelen maar ja iedereen wil tcoh dat Europa machtig word :?

het zal de gemiddelde Amerikaan een rot zorg zijn: zolang hij maar voor fl 1 piek per liter zijn auto kan vullen boeit het hem echt niks hoor :Y)

• BC3 Victim
Nou nou over 25 jaar is Europa net zo machtig als de VS... MITS Europa van al die Groenlinks achtige types afkomen
Waarom? Hebben die dan zoveel macht? >:) Wat is dan macht? In NL was dat de handel?
en zoals de Duitsers willen de Europese comissie veel meer macht geven.... en ja dan gaan Frankrijk+Duitsland dus de baas spelen maar ja iedereen wil tcoh dat Europa machtig word :?
Het gevolg daarvan is dat NL niet meer zijn eigen beleid kan bepalen; Dat sommige progressieve wetten teruggedraaid zullen worden. Denk aan euthanasie-wetten e.d., drugsbeleid. Zijn we daar wel gebaat bij?
het zal de gemiddelde Amerikaan een rot zorg zijn: zolang hij maar voor fl 1 piek per liter zijn auto kan vullen boeit het hem echt niks hoor :Y)
Die gemiddelde Amerikaan zal me (kortgezegd) aan m''n kont roesten. Amerika staat in mijn ogen niet hoog op de ranglijst van beste landen >:)

paraphraser

• BC3 Victim
VS zegt toch ook dat ze DE vredestichters zijn, terwijl ze de grootste wapenleverancier zijn

typisch...

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 00:17 schreef zupzupp het volgende:
VS zegt toch ook dat ze DE vredestichters zijn, terwijl ze de grootste wapenleverancier zijn

typisch...
(bijna) Alle grote landen zijn wapenleverancier...

En vredestichter ? soms wel en soms niet... zonder de VS was er misschien nu nog een oorlog in Bosnie gaande ;(

Verwijderd

Dus wie schop ik voor zijn hoofd als ik zeg dat WIJ de V.S. zo machtig hebben gemaakt?
Volgens mij zeg je zelf dat we door de VS gedwongen werden om onze onderdanige positie tot stand te brengen, dat we geen keuze hadden.

Bovendien is de positie van de VS nu zo dat niemand ze echt dwars kan zitten, omdat ze te veel macht hebben op economisch en politiek terrein. zie het als een mier tegen een vrachtauto, of desnoods een paarhonderd mieren.

Verwijderd

kijk deze link
www.bk2k.com/bushbodycount/bodies.html

voor de bodycount van het Bush regime

allemaal mensen die uit de weg zijn geruimd om hun machtspositie veilig te stellen

• BC3 Victim
Amnesty International over de Verenigde Staten van Amerika

http://www.amnesty.nl/landeninfo/IV-LLP0137.html

Verwijderd

Hmmmzzz..

Ik denk dat als Bush al z''n ambttermijn vol mag maken (die gaat nog wel een keer goed de fout in) dat de verenigde staten voorlopig geen republikein meer kiezen.

Hoewel mijn vertrouwen in de gemiddelde redneck niet hoog is denk ik niet dat ze het nog zo ver laten komen de volgende keer.

Vanmiddag nog zij ik gekscherend tegen een college dat Bush voor elk Clinton jaar een maand nodig heeft om het weer ongedaan te maken. daarbij z''n regelrecht "sukkelig" gedrag en zn gebrek aan charisma en intellect...nee dat gaat teveel $$$ kosten. Triest dat ie dit nog wel een tijdje gaat vol houden.

Wat ik niet snap is dat de wereld het pikt, het midden Oosten en europa, samen met eurasie (australie new zeeland enzo) en canada, kunnen makkelijk de dienst uit maken. als deze lui een vuist maken volgt de rest vanzelf, uiteindelijk wonen er ''maar'' 290 miljoen piepeltjes, europa alleen heeft er al veel meer.

We hebben niet echt veel nodig uit de US, wel is het een hele grote afzetmarkt, we kunnen er (nog) niet zonder. Ik denk dat wel de tijd is gekomen om eens een halt toe te roepen aan het US domme arrogante gedrag..

my 2 pennies

Verwijderd

We hebben niet echt veel nodig uit de US, wel is het een hele grote afzetmarkt, we kunnen er (nog) niet zonder. Ik denk dat wel de tijd is gekomen om eens een halt toe te roepen aan het US domme arrogante gedrag..
En die afzetmarkt is nou net een van de dingen waarom we zo veel pikken. Daar zit een groot deel van de Amerikaanse macht in. Als je die markt kwijtraakt is dat een enorme slag voor je economie.

En we hebben er veel voor over..
Het risico op MKZ :(
Duurdere benzine omdat we de VS onze brandstof op laten kopen :(
Ongewenste GM zooi toch binnenlaten :(
enz :(

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Hehehe, ik weet niet veel van hem, maar ik mag hem best wel...

*hey, stop picking on me !!*

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• BC3 Victim
[quote bush]
Wij zijn erg bezord over AIDS in het witte huis.
[/quote bush]

Hij is niet alleen gewoon dom... Hij kan ook niet eens een beetje grammatica...

En dat als president. Het zal je maar gebeuren!

Nee bush heeft in zijn 100 dagen in het witte huis het absoluut verbruid...

Clinton for President!

Verwijderd

Wat ik vreemd vind is dit:

Er is in Europa zojuist een Rechtse (enigzinse extremist) aan de macht gekomen maar daar hoor je niemand over :? terwijl je dat met het eenworden van de EU toch juist zou moeten ergeren/schokken...

maar nee iedereen zevert maar door over de VS....

of kijkt er niemand naar de Italiaanse verkiezingen ?

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 13:03 schreef BAZZA het volgende:
Wat ik vreemd vind is dit:

Er is in Europa zojuist een Rechtse (enigzinse extremist) aan de macht gekomen maar daar hoor je niemand over :? terwijl je dat met het eenworden van de EU toch juist zou moeten ergeren/schokken...

maar nee iedereen zevert maar door over de VS....

of kijkt er niemand naar de Italiaanse verkiezingen ?
Op dit forum is er idd nog geen topic over geweest, maar er zijn wel veel mensen die er zch druk om maken. Actualiteiten programma''s besteden er best veel aandacht aan.

Behalve dan dat Berlusconi heel erg rechts is zijn er nog wel meer bezwaren tegen hem. Hij is de rijkste man van Italie en niemand weet hoe hij aan al dat geld komt. Hij is eigenaar van een verschillende grote bedrijven en een voetbalclub. Hij wordt verdacht van allerlei misdrijven. De lijst is wel erg lang.

Maar het ergste is nog dat de italianen hem sympathiek vinden.

Volgens mij schaft hij democratie af zodra hij de mogelijkheid krijgt.

Tot slot: Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen.

Verwijderd

Hij is niet alleen gewoon dom...
Hij kan ook niet eens een beetje grammatica...
Ligt dat niet aan de vertaling dan?
En als het al zijn fout is, ik denk niet dat het nou zo''n belangrijke eigenschap voor een president is als ie z''n taal perfect beheerst. OK, het geeft wat meer aanzien en men neemt hem sneller serieus (wat dat betreft zou ie beter helemaal niet goed kunnen praten >:) )
Het is veel belangrijker dat ie weet waar ie mee bezig is en fatsoenlijk beleid voert. Daar kun je Bush veel beter op aanvallen.
Ik vind het vooral slecht dat ie allerlei gemaakte afspraken terugtrekt, dat komt de betrouwbaarheid van Amerika niet ten goede. Daar kunnen ze nog lang last van krijgen als ie daar te fanatiek in wordt.

Verwijderd

Bush heeft nu voor het eerst een goede maatregel bedacht: veel onderzoek naar zuinige auto''s. Dat kan een hoop schelen in Amerika. Jammer alleen dat ie er weer twee wat minder leuke tegenover zet: boren in Alaska en toch weer kernenergie.

• BC3 Victim
Kernenergie is op dit moment de meest schone stroom voorziener die we kunnen bedenken...

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 01:05 schreef Darth-Sentinel het volgende:
Kernenergie is op dit moment de meest schone stroom voorziener die we kunnen bedenken...
En als het mis gaat zijn we wel lekker de l*l (hint: tsjernobyl).

Verwijderd

als bush heel erg domme dingen gaat doen wordt hij heus wel tegen gehouden
er zijn zat slimme mensen op deze wereld
desnoods kom ik zelf naar amerika met mijn hooivork :Y)

ik denk serieus dat de mensen nooit een wereldleider zullen toestaan de wereld slecht te leiden

Verwijderd

"In the counsels of Government, we must guard against the acquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the Military Industrial Complex. The potential for the disastrous rise of misplaced power exists, and will persist. We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes. We should take nothing for granted. Only an alert and knowledgeable citizenry can compel the proper meshing of the huge industrial and military machinery of defense with our peaceful methods and goals so that security and liberty may prosper together."

- President Eisenhower - January 1961
te laat :(
papa bush voormalig hoofd van de CIA
junior pleegt een staatsgreep gesteund door
olie en wapen industrie

helpt ons terug de koude oorlog in
voert starwars project weer in en kondigde gister aan om 1300 nieuwe energie centrales te laten bouwen op Kolen :? en kern energie

weg vrede
weg milieu
weg economie

zoals als een wijze rapper ooit zei
"Kill the Bitch"

Verwijderd

Ik denk serieus dat de mensen nooit een wereldleider zullen toestaan de wereld slecht te leiden.
Maar we hebben het hier wel over de Yankee''s en dat lijkt me niet het juiste volk om narigheid te stoppen. Anders hadden ze wel TEGEN de redneck rampage bush gestemd. :( Dat is zo''n beetje het enige volk wat nu niet denkt. Ik ben bang dat de allereerste levensvormen op aarde meer nagedacht hebben. :+

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 17:29 schreef Rtukkers het volgende:

[..]

En als het mis gaat zijn we wel lekker de l*l (hint: tsjernobyl).
Weet JIJ het beter dan ? hoe er goedkoop&veilig&genoeg stroom opgewekt kan worden :?

Verwijderd

zero point energy

• BC3 Victim
antimaterie?

Verwijderd

Weet JIJ het beter dan ? hoe er goedkoop&veilig&genoeg stroom opgewekt kan worden :?
Zonenergie, Windenergie, Waterkracht, Biogas. En wat minder computers, ijskasten, elekrische boillers, Afwasmachines, Wasmachines etc etc.

Want een eeuw geleden wisten we nog niet eens wat elektra was, en toen waren er ook al een paar miljard mensen die het zonder moesten doen, en dat ging ook. En was er verder geen bal, alleen de zon en kijk eens wat een planten er toen al waren. Die gebruikte energie van de zon en je kon ze nog eten ook. ;)

Verwijderd

En wat minder computers, ijskasten, elekrische boillers, Afwasmachines, Wasmachines etc etc.
Daar willen de Amerikanen niet aan. En als een president dan wel zulke gaat verkondigen maakt ie het milieu (en zichzelf) alleen maar minder populair, waardoor een volgende president makkelijker het milieu aan de kant kan flikkeren.

Uiteindelijk is dit wel de kant die het op moet, maar niet te veel ineens, anders accepteren ze het niet.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 20:21 schreef el_marcianito het volgende:

[..]

Daar willen de Amerikanen niet aan. En als een president dan wel zulke gaat verkondigen maakt ie het milieu (en zichzelf) alleen maar minder populair, waardoor een volgende president makkelijker het milieu aan de kant kan flikkeren.

Uiteindelijk is dit wel de kant die het op moet, maar niet te veel ineens, anders accepteren ze het niet.
Maar Nederlanders wel :?

Hoeveel Tweakers hebben hun PC en TV nou het huis uit gezet omdat het belastend is voor het milieu :?

beetje hypocriet hoor :r

Nederlanders klagen ook dat de stroom rekening zo hoog is en het energie bedrijf koopt ook met (zeer vervuilende)kolen opgewekte stroom uit Oost-Europa op hoor (da''s lekker goedkoop ;))

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

foutje, kon niet lezen.. Jammer het was wel grappig geweest. :)

Maar BAZZA. Denk je nou echt dat Georgy ook maar een FUCK geeft om jou, of ook maar iemand anders in de VS behalve zijn sponsors en zijn portemonnee?

Maarem, die Amnesty International site mag wel eens geupdate worden...

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 05:39 schreef looskuh het volgende:
foutje, kon niet lezen.. Jammer het was wel grappig geweest. :)

Maar BAZZA. Denk je nou echt dat Georgy ook maar een FUCK geeft om jou, of ook maar iemand anders in de VS behalve zijn sponsors en zijn portemonnee?

Maarem, die Amnesty International site mag wel eens geupdate worden...
Tuurlijk niet :Y)

Maar dat neemt niet weg dat het erg handig is dat er geen blackouts meer zijn :)
Pagina: 1