Op zaterdag 12 mei 2001 02:12 schreef MREn het volgende:
De voordelen die dit met zich meebrengt, is dat iemand die echt geen zin meer heeft om verder te leven, er zonder "rommel" een eind aan te maken. Te denken valt dan aan badkamer vol bloed bij polsen doorsnijden (zeer schokkend voor de vinder), of een zwaar geschokte machinist en ontregeld treinverkeer bij mijn "favoriete manier": onder de trein springen.
Misschien een reden om het niet te doen? Als iemand die levensmoe is deze "hindernissen" niet heeft zal hij eerder zelfmoord plegen. Iedereen heeft wel eens een dip. Stel je voor dat iemand na de dood van mijn ouders gewoon even wat pillen kan ophalen omdat hij (op dat moment) niet verder kan? Dit kan heel goed gebeuren als de drempel een paar pillen ophalen lager ligt i.v.m. er gewoon met iemand over praten.
Bovendien maak je het voor je omgeving gemakkelijker te verwerken. Natuurlijk zal er straks wel iemand met een reactie komen dat zelfmoord egoïstisch is. So what? Er is (bijna) geen mens die een actie verricht zonder er zelf, al is het op de lange termijn, voordeel bij te hebben. Bovendien wordt je omgeving niet voor de rest van hun leven getraumatiseerd door de onuitwisbare indruk van jou aan een touw aan een boom in de achtertuin of iets dergelijks. Gewoon, rustig vredig in je eigen bed, in je vertroude omgeving.
Ik zal je zeggen dat ik beter leven kan met een geliefde die zich ophangt dan iemand die gewoon even besluit om een pil te slikken en een dag van te voren afscheid neemt.

Ik kan je zeggen dat ik dan niet kom. Als het mij echt aan het hart zit zou ik zelf het "goede" voorbeeld geven.
Bovendien nog gesterkt door het feit dat diegene er al een flinke tijd mee zat, en hij (of zij) zelf de rust heeft die hij wilde. Dat hij nu vredig rust en niet langer meer lijdt onder zijn juk van z''n leven.
Nogmaals dat hangt maar net van hoe iemand het bekijkt.
Waarom zou ik dan moeten wachten tot de natuur het tijd vindt voor me om te gaan? Als ik al zo goed als 100% controle over mijn leven heb, waarom dan niet over mijn dood?
Die heb je toch? Maar waarom wil je dat wij als samenleving ons daarmee gaan bemoeien?
Voor mij persoonlijk: ik geniet van het leven, natuulijk heb ik me ook wel eens klote gevoeld, de afgelopen paar maanden zelfs erger dan ooit, maar als zo''n pil al na één keer zou werken, had ik hier niet gezeten.
Denk je dat er iets bestaat dat je lichaam vernietigd maar dat pas permanent doet na de 5de pil? Sorry maar als je echt dood wilt zul je er meteen 5 nemen. Of lees je eerst de bijsluiter?;
zelfmordus pillikus
eenmaal daags EEN pil innemen,
Waarschuwing: overmatig gebruik kan lijden tot de dood. 
Zonder dood zou je ook geen leven hebben, dan zou je gewoon bestaan.
Als de dood er niet was dan "besta" je niet. Dan ben je een stuk "steen" want welk nut heeft het voortbewegen als je toch niet kapot kan gaan? Je hoeft niet te zoeken naar voedsel, warmte of liefde je hoeft geen pijn te voelen zodat je jezelf verplaatst bijv. om vuur te ontwijken
Dus waarom sommige mensen nog steeds onnodig laten lijden, waar ook hun omgeving - als ze die al hebben - last van heeft? Als iemand denkt gelukkig te worden onder de grond dan daarboven, wie zijn wij dan om hem tegen te houden als hij hier een weloverwogen beslissing over neemt?
Een weloverwogen beslissing nemen in geval van ondraagelijke pijn? Iemand tegenhouden is een punt maar een handje "helpen"? Ik vind niet dat je als dokter verplicht moet worden om een doodpilletje voor te schrijven wanneer iemand dat van je vraagt. De dood is voor altijd wat maken die paar dagen die je wel of niet leeft dan uit. Je moet het zelf maar bekijken.
Ik vind het vertellen van dit verhaal wel gerechtwaardigd, omdat er in mijn ogen geen wezenlijk verschil bestaat tussen fysiek en geestelijk lijden; je gaat er beide kapot aan.
Er zal toch reden zijn dat je niet spontaan sterft op het moment dat het te veel wordt? Je kan niet alleen maar "fysiek" of alleen maar "geestelijk" lijden. Ik zie eveneens jezelf geen verschil tussen beide alleen zie ik letterlijk geen verschil.