[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Waarschijnlijk niet.. hoe komt dat?
Komt het door hebzucht? meer meer meer?
Komt het door onze emoties? moeten we onze emoties "uitschakellen" zullen we dan pas echt vrede kennen? zo ja, wat worden we? een mens of een robot?
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
alleen bij dieren valt het minder op omdat ze niet zo intelegent zijn
er zal dus nooit totale vrede zijn
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En jijOp vrijdag 11 mei 2001 12:47 schreef Kaoniyu het volgende:
Zolang er sadisten rondlopen zoals jij zal die vrede nog wel even op zich laten wachten
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Is dictactuur een oplossing voor vrede op aarde?Op vrijdag 11 mei 2001 13:45 schreef NukeZz het volgende:
Ik zong altijd vrede Op Aarde als ik Carmageddon speelde
Verwijderd
(w-europe, niet die balkanachtige landen)
Volgens mij is het hier na de 2e wereldoorlog een stuk stabieler geworden en met de hele europese unie denk ik ook niet dat er hier nog een keer echt grote problemen ontstaan a la 14''-18'' en 38''-45''.
(met uitzondering van behoorlijk geisoleerde conflicten op wat kleinere schaal)
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Nee, maar Vrede Op Aarde zingen tijdens Carmageddon wel. Moet je kijken hoe stil al die mensen worden. Geen relletje in de straten meer hoorOp vrijdag 11 mei 2001 13:50 schreef Xu het volgende:
[..]
Is dictactuur een oplossing voor vrede op aarde?
Verwijderd
Maar West-Europa is een relatief klein gebied. Wereld vrede is toch een heel ander verhaal denk ik. In West-Europa zijn de cultuur verschillen tussen de volken niet zo groot en is het makkelijker iedereen tevreden te houden. Oorlogen ontstaan vooral door verschillen, verschillende godsdiensten, verschillende culturen, verschillende huidskleur, etc. Verschil gecombineerd met intolerantie leidt vrijwel altijd tot een conflict.Op vrijdag 11 mei 2001 13:51 schreef [YR]paladin het volgende:
dit klinkt misschien dom , maar neem bijvoorbeeld europa, wanneer zie jij hier weer een oorlog uitbreken?
Volgens mij is het hier na de 2e wereldoorlog een stuk stabieler geworden en met de hele europese unie denk ik ook niet dat er hier nog een keer echt grote problemen ontstaan a la 14''-18'' en 38''-45''.
Aan de meeste verschillen valt niet zo veel te doen (en willen we ook niets doen) dus de manier om vrede te krijgen is de tolerantie te vergroten. Maar intolerantie is toch een menselijke eigenschap dus dit is heel moeilijk te veranderen en zal volgens mij de komende tientallen jaren nog niet gebeuren.
Als nederland de hele wereld er van overtuigd het poldermodel te gebruiken helpt dat volgens mij al een heleboel conflicten oplossen.
Niet dat het poldermodel altijd het ideale middel is, maar volgens kan het wel helpen in conflicten.
Kijk naar het aard van beestje en oordeel zelf lekker
Om het even algemeen te houden; Ik denk dat er nooit vrede zal komen omdat het de bedoeling is dat Goed en Slecht in balans blijft.
Naar welke kant ook de weegschaal doorslaat, we zullen er in geen van de gevallen bij gebaat zijn.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
De bedoeling van wat, wieOm het even algemeen te houden; Ik denk dat er nooit vrede zal komen omdat het de bedoeling is dat Goed en Slecht in balans blijft.
Als ik dat allemaal zou weten dan zou ik nu Paus van mijn eigen religieuze beweging zijn.Op zaterdag 12 mei 2001 12:25 schreef morgoth het volgende:
[..]
De bedoeling van wat, wieEn waarom?
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Verwijderd
Dit klinkt bestwel als een fantasy idee, de eeuwige strijd tussen goed & kwaad. Ik denk niet dat je het zonder meer door kunt trekken naar de gewone mensheid.Om het even algemeen te houden; Ik denk dat er nooit vrede zal komen omdat het de bedoeling is dat Goed en Slecht in balans blijft.
Geintje zeker ... Er zijn altijd wel belangen die botsen. Zolang Israël bestaat zal er bijvoorbeeld altijd oorlog zijn in het midden oosten.Vrede in militaire zin misschien wel, maar vrede in geestelijke zin hopelijk niet. Zonder conflicten wordt het hier maar een dode boel.
En ja je hebt gelijk, zolang er botsende geestelijke belangen zijn, houd het ook daar niet op. Trouwens, het een houd verband met het ander ...
paraphraser
OK LOL!Op zaterdag 12 mei 2001 22:46 schreef Mastermind het volgende:
Ach, zolang we alleen maar aan onszelf denken wordt er in elk geval aan iedereen gedacht...
paraphraser
Hehe, volgens mij wel!Op zaterdag 12 mei 2001 22:50 schreef ParaphraSer het volgende:
[..]
OK LOL!Is dit nu het hedendaagse denken?
paraphraser
Verwijderd
Een beetje NUTS denken dus.Op zaterdag 12 mei 2001 22:46 schreef Mastermind het volgende:
Ach, zolang we alleen maar aan onszelf denken wordt er in elk geval aan iedereen gedacht...
Verwijderd
Moest IEDEREEN nekeer naar zijn eigen kijken, en nekeer wat ruimdenkender worden t.o.v. alles, en zich niet zo zou laten meeslepen.
Moest iedereen wa minder voordelen hebben zou et al veeeeel beter zijn,
ik zeg niet da ik heilig ben en ik betrap mij er zelf vaak op dat ik soms vooroordelen heb ma ik probeer die toch zo volledig mogelijk weg te werken, moest iedereen da es doen.
Waarom haal je dat dan uberhaupt aan?ik zeg niet da ik heilig ben
paraphraser
Dat begrijp ik! Maar waarom zeg je dat dan?Das een uitspraak (ééntje van mij)
paraphraser
Verwijderd
zie adhd topic ook, das zo één van die flapuit dingen, net zoals da tjeesus thing, en majongestoch enz...
Dan heb ik daar begrip voorOp zaterdag 12 mei 2001 23:39 schreef pikachuf het volgende:
ik moet bekennen dat ik dat niet weet,
zie adhd topic ook, das zo één van die flapuit dingen, net zoals da tjeesus thing, en majongestoch enz...
LOL
paraphraser
Verwijderd
nu ga ik toch gaan slapen zelle
cyaaaaaaaaaaaaa,
hiermee wil ik niet zeggen dat er niet nóg zijn é, maar het viel mij gewoon op,
jammer eigenlijk dat ParaphraSer geen icq heeft.
Verwijderd
Helaas dat de mensheid niet geschikt is voor ideele wereldideeen. Iedereen (>>99,9%) blijft zich verschuilen achter de grote massa, zonder daarbij door te hebben dat ze zo helemaal niets kunnen veranderen. Het begin van een verandering moet ergens vandaan komen.Moest IEDEREEN nekeer naar zijn eigen kijken, en nekeer wat ruimdenkender worden t.o.v. alles, en zich niet zo zou laten meeslepen.
Moest iedereen wa minder voordelen hebben zou et al veeeeel beter zijn,
ik zeg niet da ik heilig ben en ik betrap mij er zelf vaak op dat ik soms vooroordelen heb ma ik probeer die toch zo volledig mogelijk weg te werken, moest iedereen da es doen.
Maar volstrekt vredig samenleven is te veel gevraagd voor de mensenlijke natuur. De mens heeft te veel egoistische trekjes, die misschien op zich niet tot oorlog hoeven te leiden, maar een opeenstapeling van kleine ergernissen en opgekropte emoties zorgt ervoor dat het toch altijd wel weer eens escaleert. Op micro niveau (ruzies tussen mensen) tot macro niveau (oorlogen tussen landen/werelddelen)
Helaas.
Verwijderd
Maar however..het werkt gwoon neit omdat de mens zo niet werkt --> Hoe dan ook, altijd heeft iemand het beter dan een ander en dan gaan mensen tegenwerken.
(duz in feite zelfde waarom communisme niet werkt --> jij werkt hard, maar krijgt het zelfde als je buurman die geen fuk uitvoerd en dat pikt de mens niet)
LOL LOL LOL... Wat naief.........
- Graven die beklad worden door vage lui
- Onveilig gevoel op straat/Jeugdbendes
- meer moord, verkrachting
- Mensensmokkel
- Terrorisme (IRA, ETA)
- Ongelijkheid tussen arm & rijk
- Meer 1-ouder gezinnen
- steeds minder het ''de maatschappij, dat ben jij''-gevoel (individualisme)
- Tweakers die veel te laat gaan slapen
- Etc. etc.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Vreemde definitie van ''oorlog'' heb jij
Verwijderd
1. is het begrip vrede niet meer onderscheidend. Het wordt dus een nutteloos woord. Niet onderscheidend zijn is al genoeg voor een verwerping, maar nog duidelijker te stellen: als een eigenschap niet meer onderscheidend is dan
2. bestaat het tegenovergestelde van vrede niet meer. Dat kan niet, want vrede bestaat bij gratie van oorlog. Geen oorlog meer, dan ook geen totale vrede meer.
Zeggen dat er totale vrede kan komen, leidt dus tot onzinnige stellingen, dus kan totale vrede niet bestaan.
Alle mensen dood, zodat de dieren in harmonie verder kunnen leven!
De enige manier voor wereld vrede is dus, dat de gehele mensheid uitgeroeid is!
Dag...
Het zo me anders niets verbasen als er binnen vijftig jaar weer oorlog is. Volgens mij is het nog nooit zo rustig geweest in West Europa. Ik noem Ceasar, Napoleon, Hitler, 80 jarige oorlog, 100 jarige oorlog, 5 Nederland - Engeland oorlogen, Frans - Duitse conflicent, eerste wereld oorlog en nog veel meer conflicten. Ik zie geen reden dat de EU het tegen gaat houden. Na de WO I werd de volkerenbond (VN) opgericht en men zei "Nooit meer oorlog" nog geen 20 jaar later 2 atoombommen en miljoenen slachtoffers.Op vrijdag 11 mei 2001 13:51 schreef [YR]paladin het volgende:
dit klinkt misschien dom , maar neem bijvoorbeeld europa, wanneer zie jij hier weer een oorlog uitbreken?
Het is net zoals in de Matrix. Zonder oorlog gedijen we niet goed
Verwijderd
Ik vind dus inderdaad dat we allemaal wat toleranter moeten worden.
Waarom zoeken we geen alternatief voor oorlog voeren? bijvoorlbeeld je laat de slimste van het ene land tegen de slimste van het anderre land schaken ik weet dat rusland dan een beetje heel groot gaat worden maar dan doen we er toch gewoon een onderzeeboten race bij?
Verwijderd
LOLOp maandag 14 mei 2001 04:13 schreef Lordy79 het volgende:
Verwijderd
de schattingen zijn dat over 50 jaar de Olie op is, als we voor die tijd geen alternatief ( zero point energy ) hebben, en die technology niet delen met de hele wereld
dan gaat het weer mis
kijk maar hoe snel de haat tegen een ethnische minderheid groeit wanneer bijv. iemand geen huis kan krijgen
laat staan dat hij zijn huis niet meer kan verwarmen
btw mooi icoon Xu
Verwijderd
In Rusland hebben ze het geld een keer proberen afteschaffen maar dat is volgens mij een beetje fout gegaan omdat geld alleen maar een makkelijk middel is om te ruilen, dus als die gasten geen geld te sparen hebben gaan ze gewoon koeien sparen!Wat zou er gebeuren als we de materiele kant afschaffen en het geldsysteen enz. vernietigen. Zou er dan wereldvrede zijn?
Hoe ik dit weet?
I''m lordspacie master of another species who can travel into time.
Maar ja nu moet ik me examen ff gaan maken mzzl
Lekker zijn is een gave :)
Op zondag 20 mei 2001 16:01 schreef Cochrane het volgende:
Wat zou er gebeuren als we de materiele kant afschaffen en het geldsysteen enz. vernietigen. Zou er dan wereldvrede zijn?
btw mooi icoon Xu
thanks
Ik heb ooit gehoord dat nano technologie, onze materiele gehoeften kunnen bevredigen.Op maandag 21 mei 2001 12:20 schreef lordspacie het volgende:
uit eiendelijk zal er een grote federation komen net als in star trek. Geld bestaat niet meer. En iedereen werkt ervoor om e gemeenschap beter te maken. Let maar op we zulen over 400 jaar in de ruimte leven. En op aarde kom je nog meer eens in het jaar ofzo.
Hoe ik dit weet?
I''m lordspacie master of another species who can travel into time.
Maar ja nu moet ik me examen ff gaan maken mzzl
Voorbeeld je wilt een stoel hebben, nano''s vormen een stoel etc..
Wat denken jullie? iedereen een stel persoonlijke nano bots?
Geen geld meer maar wel(i.p.v.) credits?