[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Dus het is vrij normaal:P.. maar wanneer ik kwaad wil doen op onschuldige dieren... dan nou dan lukt het gewoon niet, mijn geweten komt dan bovendrijven|:(.
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
En terecht!Op vrijdag 11 mei 2001 11:28 schreef Xu het volgende:
Een sadist hmmmm
Dus het is vrij normaal:P.. maar wanneer ik kwaad wil doen op onschuldige dieren... dan nou dan lukt het gewoon niet, mijn geweten komt dan bovendrijven|:(.
Wat je moet proberen? Het fijn vinden om pijn van anderen te zien moet je omzetten naar het fijn vinden om zelf pijn te hebben. Heeft de omgeving er geen last van, is wel zo netjes.
Kan ik echt niet tegen als mensen dat doen. Ook als je zomaar mensen gaat meppen, mep dan jezelf in elkaar net als in Fight Club.
There is no art to find the minds construction in the face
Hehehe zullen we??Op vrijdag 11 mei 2001 11:31 schreef -Muppet- het volgende:
Als ik ooit hoor dat je een dier hebt pijn gedaan kom ik je opzoeken en sloop ik je echt.
Kan ik echt niet tegen als mensen dat doen. Ook als je zomaar mensen gaat meppen, mep dan jezelf in elkaar net als in Fight Club.
Wel een toffe film. Waarom ben ik geen schizo???
Ben je een vegetarier?
Ik heb toch de voorkeur dat iemand anders gaat lijden.Op vrijdag 11 mei 2001 11:31 schreef oVRoM het volgende:
[..]
En terecht!
Wat je moet proberen? Het fijn vinden om pijn van anderen te zien moet je omzetten naar het fijn vinden om zelf pijn te hebben. Heeft de omgeving er geen last van, is wel zo netjes.
Heb je dante''s piek of was het volcano.
Er werd uitgelegt, dat het komt dat je misschien geniet van andersman ongeluk... doordat jezelf niet wordt getroffen.
Maar wanneer mensen die je kent overkomt wat overkomt is natuurlijk een geval apart.
Verwijderd
Jaja.Op vrijdag 11 mei 2001 11:31 schreef -Muppet- het volgende:
Als ik ooit hoor dat je een dier hebt pijn gedaan kom ik je opzoeken en sloop ik je echt.
Je keurt het slopen van dieren af, maar het slopen van mensen niet.
Lekker consistent.
Verwijderd
Heb je er zelf moeite mee?Op vrijdag 11 mei 2001 11:24 schreef Xu het volgende:
Ben ik/heb ik een zieke geest?
Het is raar maar waar: "Ik geniet van andermans pijn".
Kun je wat meer toelichten over het soort lijden?
Als ik mijn hoofd heel hard stoot: wat denk je?
Als ik mijn hand opblaas met een eigengemaakte bom, wat denk je.
De slachtoffers van Volendam, wat dacht je?
Als ik wordt gemarteld door mijn testikels onder stroom te zetten: wat denk je?
Kortom, waar ligt je grens, en hoe denk je erover?
[..]
Heb je er zelf moeite mee?
Nee
Kun je wat meer toelichten over het soort lijden?
Genot
Als ik mijn hoofd heel hard stoot: wat denk je?
Lachuuh
Als ik mijn hand opblaas met een eigengemaakte bom, wat denk je.
Sukkel!
De slachtoffers van Volendam, wat dacht je?
Sukkels
Als ik wordt gemarteld door mijn testikels onder stroom te zetten: wat denk je?
HAAHAHAHA, dat wil ik wel zien!!
Kortom, waar ligt je grens, en hoe denk je erover?
Pfff geen idee.. zullen we uitproberen?
Verwijderd
??interactie met mijn toekomstige slachtoffers? okOp vrijdag 11 mei 2001 12:33 schreef SympathiekeSok het volgende:
Ik mijn visie heb je een zieke geest ja, jij zult dan ook nooit verder komen dan ''genot'' want voor geluk moet je toch inzien dat dat afhangt van jezelf, anderen en de interactie tussen jezelf en anderen
Verwijderd
Ik mag toch echt hopen voor je dat jou NOOIT zo iets overkomt.De slachtoffers van Volendam, wat dacht je?
Sukkels
Als je die mensen sukkels noemt, geef je daarmee aan dat je deze topic hebt geopend om alleen maar te stoken, want dat is echt een LOZE opmerking.
Ok, als je dat echt meent, vind IK dat ziek.
Ziek in de psychologische definitie is als:
1 je gevaar oplevert voor jezelf
2 je gevaar oplevert voor anderen
3 je jezelf een beperking oplegt
4 je er niet echt gelukkig van wordt
5 je minder gaat functioneren op andere gebieden.
Zoals je ziet, is er geen enkele reden om te veronderstellen dat jij ziek in je hoofd bent.
Echter, dit hangt van je handelen af, en gezien je voorkeuren kan ik me voorstellen dat de scheidingslijn subtiel is.
Hier gaat om het vernietigen van bots.
Maar principe is hetzelfde.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
*zwiep* ... *KLETS*
Ok, als je dat echt meent, vind IK dat ziek.
Ik heb ook sterke neigingen om... mensen zoals een kinderverkrachter, errug te laten lijden
Ziek in de psychologische definitie is als:
1 je gevaar oplevert voor jezelf
Neuh
2 je gevaar oplevert voor anderen
Kans aanwezig
3 je jezelf een beperking oplegt
Hmm ??
4 je er niet echt gelukkig van wordt
Oh echt wel
5 je minder gaat functioneren op andere gebieden.
Er is altijd een gebied dat minder is/gaat functioneren
Zoals je ziet, is er geen enkele reden om te veronderstellen dat jij ziek in je hoofd bent.
Echter, dit hangt van je handelen af, en gezien je voorkeuren kan ik me voorstellen dat de scheidingslijn subtiel is.
Lees, dante''s piek & volcano gedeelte.Op vrijdag 11 mei 2001 12:39 schreef olav het volgende:
Ik mag toch echt hopen voor je dat jou NOOIT zo iets overkomt.
Als je die mensen sukkels noemt, geef je daarmee aan dat je deze topic hebt geopend om alleen maar te stoken, want dat is echt een LOZE opmerking.
Effe kijken, als goed is kwam ''t door zo''n gozer met sterretjes.
Zij hadden meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Niet alleen bij de cafe eigenaar(vergunning etc) maar de bedrijfsleider had eigenlijk moeten inspringen, de gemeente faalde. Ik voel geen medeleiden met ze, als er opeens een aardbeving was ok... maar niet hier voor.
Je geeft je kinderen van 14 ook geen les met het schieten van geweren??
HahahaOp vrijdag 11 mei 2001 12:45 schreef Kaoniyu het volgende:
Wel eens aan SM gedacht? Expirimenteer eens zou ik zeggen, begin rustig aan, in de rol van een slaaf en werk je omhoog tot dominante meester/meesteres.
*zwiep* ... *KLETS*
Verwijderd
Zo lang je niet dubbel ligt van t lachen als je op het nieuws een doodgeschoten kind ziet, of iets in die richting, is er nix mis met je.........
Juist ja.. nu ik erover vernadenk, leukste thuis, america funniest homevideo?(alle sadisten) allemaal video''tje met een vallende gozer, stel, kind & af en toe dieren met kunstjes.Op vrijdag 11 mei 2001 13:08 schreef AirHead het volgende:
Simpel: Leedvermaak is het leukste vermaak...
Zo lang je niet dubbel ligt van t lachen als je op het nieuws een doodgeschoten kind ziet, of iets in die richting, is er nix mis met je.........
Maar moet ik er blij meewezen met zo''n gevoel van genot?(hoe moet ik het andersbeschrijven?)
Niet dat ik me schaamte ofzo, ik lach me wel uitbundig...
Ik kan erop rekenen dat alle shoot em up gamers sadisten zijn? in principe, iedereen is eeen sadist. Wie houdt er niet van een spelletje te spellen?(mario, verpletter je vijanden;Sonic, steek ze dood met je stekelharen;Pacman, vreet je tegenstandersop;Soldier of fortune, schiet je vijanden dood op diverse plaatsen;carmageddon, rij ze plaat!;mortal kombat etc.)
Ook al zijn het geen echte mensen, dieren. toch is het onze uhmm uitlaatplek.
Verwijderd
Verwijderd
Je doet het nog goed ook iedereen trapt erin.
Grappenmaker
Er zijn zat spelletje maar niet genaamd jodenkampje, ze worden vermomt tot een algemene heerserspel. ken je dugeonkeeper?Op vrijdag 11 mei 2001 14:01 schreef olav het volgende:
Bla bla bla en leg mij nou eens uit: waarom denk je dat er geen spelletje "Jodenkampje" is?
Ik doel niet dat de spellen de veroorzakers zijn(ik denk dat gewoon een primitieve gevoel is) maar ze zijn meer, uitlaatklepjes.
Verwijderd
Omdat de huidige "moraal" zoiets als onwenselijk beschouwd. Net zoals het smerig wordt beschouwd als je je handen niet wast nadat je naar het toilet bent geweest, ofdat het not-done is om sommige delen van het lichaam niet te bedekken in het openbaar.Op vrijdag 11 mei 2001 14:01 schreef olav het volgende:
Bla bla bla en leg mij nou eens uit: waarom denk je dat er geen spelletje "Jodenkampje" is?
Dat vind ik dus echt onzin, moraal van niets. Alleen maar omdat ooit is "afsgeproken" dat we op bepaalde plaatsen kleren dragen, dat het vies als als je naar het toilet gaat (hoewel dit de schoonste plaats van het huis is!), en zo is het ook "afgesproken" dat grapjes over joden en buitenlanders note-done zijn, hoewel je helemaal geen racist of antisemiet hoeft te zijn.
Daarom vind ik grappen over Joden/Turken/Belgen etc. soms wel grof maar wel leuk, zolang ik er geen racistisdche of antisemtische gedachten bij heb, moet dat toch gewoon kunnen???
Net zoals dat zien lijden van mensen jouw opwindt, zo zal dat ook bij velen zijn, ze zullen het alleen niet toegeven. (bijna) Iedereen heeft wel zoiets van, "sukkel" of "eigen schuld" of voelt zich hier gewoon goed door, doordat ze zien dat anderen het (nog) slechter hebben dan zichzelf.
Op vrijdag 11 mei 2001 14:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat de huidige "moraal" zoiets als onwenselijk beschouwd. Net zoals het smerig wordt beschouwd als je je handen niet wast nadat je naar het toilet bent geweest, ofdat het not-done is om sommige delen van het lichaam niet te bedekken in het openbaar.
Dat vind ik dus echt onzin, moraal van niets. Alleen maar omdat ooit is "afsgeproken" dat we op bepaalde plaatsen kleren dragen, dat het vies als als je naar het toilet gaat (hoewel dit de schoonste plaats van het huis is!), en zo is het ook "afgesproken" dat grapjes over joden en buitenlanders note-done zijn, hoewel je helemaal geen racist of antisemiet hoeft te zijn.
Daarom vind ik grappen over Joden/Turken/Belgen etc. soms wel grof maar wel leuk, zolang ik er geen racistisdche of antisemtische gedachten bij heb, moet dat toch gewoon kunnen???
Net zoals dat zien lijden van mensen jouw opwindt, zo zal dat ook bij velen zijn, ze zullen het alleen niet toegeven. (bijna) Iedereen heeft wel zoiets van, "sukkel" of "eigen schuld" of voelt zich hier gewoon goed door, doordat ze zien dat anderen het (nog) slechter hebben dan zichzelf.
Ben ik ermee eens, maar toch is dit niet een soort verboden uh vrucht?
Idd een toffe film en ik ben geen vegetarier ik ben gek op vlees maar dat is een andere discussie.Op vrijdag 11 mei 2001 11:37 schreef Xu het volgende:
[..]
Hehehe zullen we??
Wel een toffe film. Waarom ben ik geen schizo???kon ik met mezelf vechten en een clubje oprichten en vervolgens alles opblazuuhh
Ben je een vegetarier?
Maar ik ben altijd in voor een potje sparren hoor. (let wel 5 jaar vechtsport ervaring (waar is de smiley met die karate kid band))
Maar ik vind het niet helemaal normaal. Ik lach ook wel eens als mijn broertje opstaat en keihard zijn kopstoot tegen de tafel. Maar als ik zie dat iemand er echt letsel aan over houd dan is de lol eraf.
p.s.
sorry late reactie, beter laat dan nooit.
There is no art to find the minds construction in the face
OkOp vrijdag 11 mei 2001 14:17 schreef -Muppet- het volgende:
[..]
Idd een toffe film en ik ben geen vegetarier ik ben gek op vlees(over doden van dieren gesproken... ik weet het niet maar ik vind van de koeien heel erg, maar ja dat merk je nix van na zo''n hamburger bij de mc) maar dat is een andere discussie.
Maar ik ben altijd in voor een potje sparren hoor. (let wel 5 jaar vechtsport ervaring (waar is de smiley met die karate kid band))
Maar ik vind het niet helemaal normaal. Ik lach ook wel eens als mijn broertje opstaat en keihard zijn kopstoot tegen de tafel. Maar als ik zie dat iemand er echt letsel aan over houd dan is de lol eraf.
p.s.
sorry late reactie, beter laat dan nooit.
Ik doelde meer op niet in mijn omgeving of niet op dat moment.
Ooit verbaasd waarom zoveel mensen zich omringen na zo''n brommer/fiets/auto ongeluk??
Bloed etc. maar ze blijven toch effe hangen om te zien wat er gebeurd(als of we dat niet weten)
Het zal me nix verbazen wanneer een jongen 5 straten verder onder een auto kwam, jou nix kan schelen behalve("oh wat errug","dat meen je niet!")
Verwijderd
Verwijderd
De meeste mensen die in Volendam zijn verbrand konden hier zelf helemaal niks aan doen. Om die mensen dan sukkels te noemen is belachelijk. Als jij wordt vastgebonden en in brand wordt gestoken en ik zeg vervolgens dat jij een sukkel bent, wie is dan de sukkel? In dat geval ben ik de sukkel en bovendien ook nog een zielig ventje.
Leedvermaak is iets heel menselijks en ik heb er ook last van, maar als het extreme vormen aan neemt is het ziek. Als jij mensen pijn gaat doen voor je eigen genot dan ben je ziek. Als ik jou zo hoor dan denk ik dat je daar toe in staat bent.
Nee, maar je moet wel uitkijken dat je dit niet krijgt.Ben ik/heb ik een zieke geest?
Verwijderd
Precies! En dat betekent dus automatisch dat een vechtspel niet een "vermomming" is van onze verborgen wensen om agressief en beschadigend te zijn en er van te genieten.Op vrijdag 11 mei 2001 14:46 schreef hybridz het volgende:
"Jodenkampje" is verboden omdat de vervolging van Joden bij veel mensen nog vers in het geheugen ligt. Die mensen willen er niet aan herinnerd worden en bovendien maak je dan van een vreselijke gebeurtenis iets leuks.
Dus, Xu.....
Een beter voorbeeld had ik niet kunnen geven*DDe meeste mensen die in Volendam zijn verbrand konden hier zelf helemaal niks aan doen. Om die mensen dan sukkels te noemen is belachelijk. Als jij wordt vastgebonden en in brand wordt gestoken en ik zeg vervolgens dat jij een sukkel bent, wie is dan de sukkel? In dat geval ben ik de sukkel en bovendien ook nog een zielig ventje.
En alles wordt ook nog even in de juiste proporties gezet.Leedvermaak is iets heel menselijks en ik heb er ook last van, maar als het extreme vormen aan neemt is het ziek. Als jij mensen pijn gaat doen voor je eigen genot dan ben je ziek.
Dus Xu, onthoud dit, en inderdaad:
Je moet wel uitkijken dat je dit niet krijgt.
Op vrijdag 11 mei 2001 14:46 schreef hybridz het volgende:
"Jodenkampje" is verboden omdat de vervolging van Joden bij veel mensen nog vers in het geheugen ligt. Die mensen willen er niet aan herinnerd worden en bovendien maak je dan van een vreselijke gebeurtenis iets leuks. We hebben het dus niet zomaar "afgesproken", maar we doen dit niet omdat er een hele goede reden voor is. De reden dat elke politieke stroming in nederland vrijheid van meningsuiting heeft behalve extreem-rechts is ook niet omdat we kale mensen niet zo mogen, maar omdat we in wo2 hebben kunnen zien waar dit toe leidt.
De meeste mensen die in Volendam zijn verbrand konden hier zelf helemaal niks aan doen. Om die mensen dan sukkels te noemen is belachelijk. Als jij wordt vastgebonden en in brand wordt gestoken en ik zeg vervolgens dat jij een sukkel bent, wie is dan de sukkel? In dat geval ben ik de sukkel en bovendien ook nog een zielig ventje.
Dit is wel een beetje te extreem of niet?
Leedvermaak is iets heel menselijks en ik heb er ook last van, maar als het extreme vormen aan neemt is het ziek. Als jij mensen pijn gaat doen voor je eigen genot dan ben je ziek. Als ik jou zo hoor dan denk ik dat je daar toe in staat bent.Iemand pijn doen heeft vele gedaante, mentaal & fysiek, welke doel je op? als je op fysiek doelt, is mentaal dan niet zo erg??
[..]
Nee, maar je moet wel uitkijken dat je dit niet krijgt.
Een aardige gedachte, maar helaas. Natuurlijk zijn er wat uitzonderingen, maar in het algemeen deldt dat er in de SM twee rollen zijn. Die zijn niet uitwisselbaar, je bent zoals je bent. Net zoals je niet kan zeggen, begin als vrouw en wordt daarna eens man.Op vrijdag 11 mei 2001 12:45 schreef Kaoniyu het volgende:
Wel eens aan SM gedacht? Expirimenteer eens zou ik zeggen, begin rustig aan, in de rol van een slaaf en werk je omhoog tot dominante meester/meesteres.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
dat ik niet zo ziek als jij ben..
Haha wat een mensen heb je toch op deze wereld, gelukkig maakt al die diversiteit het ook wel weer aangenaam
Ik zal je uitlachen wanneer je redhat gaat crashen.Op vrijdag 11 mei 2001 16:39 schreef leGionellz het volgende:
weet je waar ik me pas goed van voel ?
dat ik niet zo ziek als jij ben..
Haha wat een mensen heb je toch op deze wereld, gelukkig maakt al die diversiteit het ook wel weer aangenaam
Je kunt op twee manieren iemand leed toedoen(persoonlijk vind ik dit wat aan de extreme kan) mentaal of fysiek.
Mentaal bijv. pesten/grappen over iemands ras, figuur, religie.
Kijk iedereen vindt het niet leuk om voor het loop te staan.
Grapjes tussen vrienden gaan soms verder dan, een gemiddelde grap. Dit komt omdat je weet dat je makker kunt vertrouwen.
Fysieke geweld pleeging bijv. niet gedwongen & gedwongen, als eerst neem ik stoeien:
Stoeien zorg dat we onze frustraties beetje kunnen verwerken blah etc.
Een ander geval is gedwongen geweld pleeging, wanneer men hier tot staat is, is de grens een stuk verder en dat is dus gevaarlijk voor het maatschappij.
Ook kun je leedvermaak onderscheiden tussen je omgeving en niet-omgeving.
[omgeving]
- Lichte schade, zorgt al voor leedvermaak.
Wanneer er een beetje bloed bij komt is het leedvermaak pas achteraf te waarnemen.
Komt er doden in het spel, is leedvermaak ver te zoeken.
[niet omgeving]
- Allerlei verderf zorgt voor grappen en grollen. Hier is leedvermaak het sterks omdat je omgeving niet direct in gevaar loopt.
(voorbeeld: kan jou wat schelen wanneer zo''n junky dood aangetroffen wordt door de politie? misschien zeg je "Oh das erg" maar verdriet over ''t van zijn leven? nou nee volgens mij niet.
Ik kan me best vergissen maar wanneer zo''n gekke amerikaan op een high school in een rondje gaat schieten en je hoort dat ''s avonds op the telly, do you care? ga je dan huilen voor de omgekomen kinderen, leraren? je denkt van "...." en zeg "oh wat was dat erg in amerika" (als je voor elk dier, mens dat is omgekomen, gaat huilen, dan verklaar ik je tot een heilige)
Nou nee simpelweg het heeft geen invloed op jouw omgeving. Wanneer dat het op jouw school gebeurd, dan pas ga je huilen en voel je verrot en van "zoiets mag nooit meer gebeuren".)
Verwijderd
Nee. Het gaat er om dat je slachtoffers niet zo maar sukkels kan noemen. Ik hoop dat je beseft hoe erg het is wat die mensen is overkomen en dat je de volgende keer beter uitkijkt wie je sukkels noemt.Op vrijdag 11 mei 2001 15:07 schreef Xu het volgende:
Dit is wel een beetje te extreem of niet?
Ik bedoel pijn in het algemeen, dus ook mentale pijn. Bij mentale pijn is het moeilijker te zien welke schade je aanricht, en plagen kan al snel omslaan in treiteren.Iemand pijn doen heeft vele gedaante, mentaal & fysiek, welke doel je op? als je op fysiek doelt, is mentaal dan niet zo erg??
Trouwens, kun je in het vervolg buiten de quotes quoten, dat is wel zo duidelijk en ook makkelijker.
preciesOp vrijdag 11 mei 2001 14:14 schreef hatay het volgende:
Je bent gewoon aan het geienen man!!! LoL!
Je doet het nog goed ook iedereen trapt erin.
Grappenmaker
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Wat voor iemand heeft er nou fun om andere mensen te doen laten geloven dat hij ziek is in zijn hoofd.
Juist: iemand die daar zelf ook niet ver vanaf ligt.
Ik was meer op zoek naar reacties, of ik een beetje ziek van geest was betreft leedvermaak.Op zaterdag 12 mei 2001 11:13 schreef olav het volgende:
Als hij aan het geinen is, dan maakt hij zijn eigen stelling waar:
Wat voor iemand heeft er nou fun om andere mensen te doen laten geloven dat hij ziek is in zijn hoofd.
Juist: iemand die daar zelf ook niet ver vanaf ligt.
(Het is net zo''n vraag als "Ben ik ziek wanneer ik een vrouw van achter wil ne
(Heb je ooit zitten grappen betreft: Volendam, Dover, Holocaust? etc of ooit emailtjes van gekregen??
Nou? ik niet, maar de meeste mensen om me weet ik gewoon dat er grappen worden gemaakt.
Meteen na een week van enschede kreeg ik in de klas te horen, betreft explosie grappen. Ooit meegemaakt op school, werk, onderlig met vrienden??)
Verwijderd
We vinden je inderdaad een beetje ziek, en nou krabbel je terug?
Net noemde je de Volendam slachtoffers nog sukkels Dat getuigt van slechte smaak!Ja, ik maak geen grapjes daarover. Andere mensen wel.
Je hebt je standpunt gegeven, en vele zijn het er over eens dat het tot het zieke neigt.
Bedenk je, wees een man, en zeg dat je wilt proberen minder te gaan genieten van ander mans leed, of blijf bij je standpunt, en eindig als een uitgehold figuur zonder enige gevoel van de waarde van pijn en vreugde, maar kom nu niet aan met "Als jullie me stom vinden, dan schrijf ik dat jullie ook een beetje sadistisch zijn".
Ik ken geen familieleden, vrienden in volendam.Op zaterdag 12 mei 2001 02:29 schreef hybridz het volgende:
[..]
Nee. Het gaat er om dat je slachtoffers niet zo maar sukkels kan noemen. Ik hoop dat je beseft hoe erg het is wat die mensen is overkomen en dat je de volgende keer beter uitkijkt wie je sukkels noemt.
[..]
Ik bedoel pijn in het algemeen, dus ook mentale pijn. Bij mentale pijn is het moeilijker te zien welke schade je aanricht, en plagen kan al snel omslaan in treiteren.
Trouwens, kun je in het vervolg buiten de quotes quoten, dat is wel zo duidelijk en ook makkelijker.
Ik voel met niet echt betrokken, om eerlijk gezegd kan me niet zoveel schelen.
(misschien wanneer ik ouder ben van mening/gevoel verander)
Kijk wat er niet in mijn omgeving gebeurt is niet zo uhmmm een shock voor mij.
Wat het woord "sukkels" betreft, ik weet wel wat je mee wilt zeggen, ik ga echt niet rond schreuwen van dat de slachtoffer sukkels zijn etc.
Beantwoord mijn vraag, wat heb je gevoeld toe er voetbal rellen uitbrakken in afrika?Op zaterdag 12 mei 2001 12:23 schreef olav het volgende:
Wat wil je nu zeggen?
Hmmm ben je wel open?We vinden je inderdaad een beetje ziek, en nou krabbel je terug?
[..]
Ik krabbel niet terug, maar standpunten zijn aan het wijzigen omdat ik verder nadenk & van positie verander.
Hmm hebben mensen wel goede smaak?Net noemde je de Volendam slachtoffers nog sukkels Dat getuigt van slechte smaak!
Wat voor spellen speel jij?
sex is ook een ziekte.Je hebt je standpunt gegeven, en vele zijn het er over eens dat het tot het zieke neigt.
Minder genieten.. van eten, sporten, sex.. kan jij dat?Bedenk je, wees een man, en zeg dat je wilt proberen minder te gaan genieten van ander mans leed, of blijf bij je standpunt, en eindig als een uitgehold figuur zonder enige gevoel van de waarde van pijn en vreugde, maar kom nu niet aan met "Als jullie me stom vinden, dan schrijf ik dat jullie ook een beetje sadistisch zijn".
Ik heb mijn e-text versie (in het Engels) van Dante afgezocht, en nog het woord ''volcano'' noch het woord ''vulcano'' komt er in voor? Wat bedoel je nu precies?Nee, uhm ik had eigenlijk gehoopt dat het stukje over volcano, dante''s piek werd gelezen.
Ok, ik neem even voor het gemak aan dat Xu de boel een beetje zit te stangen als hij zegt dat hij het leuk vindt als anderen pijn hebben, en ik ga gewoon even kijken naar de rol van geweld in het menselijk plezier. Die rol ontkennen lijkt me een beetje hypocriet, in ieder geval niet echt inzichtvol. Het is gewoon zo dat de grote meerderheid van de mensen die, bijvoorbeeld, computerspelletjes speelt, het leuk vindt om daarbij geweld te plegen. Het is zeer moeilijk om spelletjes te verzinnen waarbij dit niet het geval is: Real-time en turn-based strategy, 3D-shooters, arcade-spellen en RPG''s hebben allemaal een element van geweld in zich. Er zijn wel spellen waarvoor het niet geldt: denk aan bepaalde sportspellen (maar daar gaat het toch om een competitief element dat als geweld zou kunnen worden geïnterpreteerd), en adventures. Die laatsten zijn zeg maar de uitzondering op de regel; maar zij bewijzen wel dat een spel niet geweldadig hoeft te zijn om leuk te zijn. (De geniale adventure Discworld staat toch zeker in mijn top 10 spellen.
Niet alleen computerspellen hebben dit. Ook als ik bijvoorbeeld een pen-and-paper RPG speel vind ik het gewoon hartstikke tof om die rover die mij aanvalt heel hard met mijn quarterstaff op zijn hoofd te slaan.
Maar het is ook niet per se goed. Ik neem niet aan dat er hier ook maar iemand is die het leuk vindt om op straat random mensen dood te gaan schieten; hoewel hij het misschien wel leuk vindt om in Carmageddon random mensen dood te rijden. (Ik vind Carmageddon overigens een baggerspel, maar dat terzijde.) Er iz dus een verschil tussen deze twee; en naar mijn mening niet zozeer een verschil in mate als wel een verschil in soort.
Daartoe zou ik twee vormen van geweld willen onderscheiden: destructief geweld en niet-destructief geweld. In een computerspel iemand doodschieten is niet-destructief, want je maakt er niets en, belangrijker, niemand mee kapot. Er is geen echt slachtoffer, want de computer (of NPC in een pen-and-paper RPG) boeit het niet wat je doet.
Maar multi-player spellen dan? Je kan ook andere mensen kapot schieten in Quake, of je medespeler dood meppen in AD&D. Ja, maar ook hier is geen sprake van destructief geweld. Die ander vindt het namelijk niet erg. Ook hij heeft lol. Misschien dat hij er eventjes van baalt, maar dat is ook binnen een halve minuut over, en als hij nooit ''geslagen'' zou worden zou het spel voor hem snel saai worden! Ook hier geldt dat het geweld niet destructief is; het leidt alleen maar tot verhoogd plezier bij alle deelnemers. Waarom zou dat niet goed zijn? Dat is juist wel goed! Leve het vrolijke geweld!
Gaan we verder met destructief geweld ten opzichte van objecten. Denk aan het in elkaar slaan van een bushokje. Nou gaat dit volledig tegen in ieder geval mijn smaak in, en ik meen dat de meesten het met mij eens zullen zijn als ik zeg dat dat, indien niet ''slecht'', dan toch in ieder geval ''laag'' gedrag is. Ik zal daar ook geen lol aan beleven; want waarom zou je destructief willen optreden? (Althans, zonder dat die destructie nodig is voor een betere constructie.) Hier begint pas echt een scheidslijn te lopen tussen mensen. Bij de twee vorige vormen van geweld kon iedereen het nog eens zijn dat er niets slechts aan was, maar hier lopen de meningen uiteen, in (veel) mensen die het niet leuk, en (weinig) mensen die het wel leuk vinden.
Wat zegt de rede? Die zegt dat als jij graag streeft naar dingen die jij leuk vindt, en anderen zijn ongeveer gelijk aan jou, dat het dan logisch is om ook te streven naar dingen die anderen leuk vinden. Destructief gedrag vinden de meesten vervelend; dus zelfs als je het zelf wel leuk vindt zegt je rede dat je het maar beter niet kan doen. Of mensen nu toch dingen kapot maken omdat ze het zelf ontzettend leuk vinden, of modat ze redeloos zijn, of om een andere reden weet ik niet. Het punt is dat er een kwalitatief verschil zit tussen dit destructieve geweld en het niet-destructieve geweld van oa spellen.
Nog sterker komt dit tot uiting in destructief geweld tegenover personen. Dit is in bijna alle gevallen reden tot walging van iedereen met een goede smaak. Het staat lijnrecht tegenover het vrolijke geweld dat ik eerder beschreef. (Bijna alle gevallen: inderdaad, soms is destructief geweld noodzakelijk; bijvoorbeeld om een zeer belangrijk doel te bereiken. Voorbeeld: als Hitler doden WO2 had voorkomen was het het waarschijnlijk waard geweest. (Had vast niet geholpen, maar stel.) Overigens is het ook niet onmogelijk dat er mensen zijn die het hele leven, inclusief dood en vernietiging, op vatten als spel; en die geweld tegen elkaar, in welke vorm dan ook, als constructief geweld zien. in dat geval is het ook niet-destructief, al lijkt het voor een buitenstaander wel destructief. Hier is echter wederzijdse overeenstemming voor nodig.)
Wat wij in ieder geval zien is dat er een hemelsbreed verschil bestaat tussen twee uitingen van geweld: constructief en destructief. Maar... is er ook zo''n verschil tussen de psychologische achtergronden? Of is deze gelijk? Zijn het alleen twee vormen waarin de psychologische noodzaak tot geweld kan worden ontlaad? In dat geval zouden geweldadige spellen en films weldoeners van de grootste orde zijn! Is het misschien zelfs zo dat al het geweld alleen een uiting is van de... Wil tot Macht?
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Welke voetbal rellen?Op zaterdag 12 mei 2001 12:49 schreef Xu het volgende:
Beantwoord mijn vraag, wat heb je gevoeld toe er voetbal rellen uitbrakken in afrika?
Dat kan, en dat is in jouw geval heel verstandig, maar gooi het er niet op dat de anderen ook gruel zijn. Ik heb je duidelijk gevraagd waar je grens lag. Die heb jij duidelijk beantwoord. Die grens lag toen heel ver weg. Nu kom je er op terug, en op wat voor manier: "Ik lach niet om die grapjes, en anderen wel". Zeg dan: Ok, jongens, ik zie in dat die antwoorden te extreem waren, ik herzie.Hmmm ben je wel open?
Ik krabbel niet terug, maar standpunten zijn aan het wijzigen omdat ik verder nadenk & van positie verander.
Maar dat doe je niet, he?
Elk spel maar 1 a 2 uur. Dan boeit het niet meer. Ik vind het geinig om te zien hoe mooi zo''n spel is, maar het schieten in zo''n gang kan mij echt niet boeien. (En de rest van mijn LAN maar klagen:" Wanneer gaan we weer gamen?Hmm hebben mensen wel goede smaak?
Wat voor spellen speel jij?
[..]
Denk nou eerst even na, voordat je iets zegt.sex is ook een ziekte.
[..]
Zo is je standpunt toch niet meer relevant? Je begon met:"Ik geniet van andermans pijn".Minder genieten.. van eten, sporten, sex.. kan jij dat?
Dat is heel wat anders dan negeren dat andere mensen het slechter hebben dan jij.
nvmOp zaterdag 12 mei 2001 14:11 schreef olav het volgende:
[..]
Welke voetbal rellen?
[..]
... Tja, ik lach niet mee omdat het gewoon absurpt waren.(ik vind heel veel grappen echt niet grappig.)Dat kan, en dat is in jouw geval heel verstandig, maar gooi het er niet op dat de anderen ook gruel zijn. Ik heb je duidelijk gevraagd waar je grens lag. Die heb jij duidelijk beantwoord. Die grens lag toen heel ver weg. Nu kom je er op terug, en op wat voor manier: "Ik lach niet om die grapjes, en anderen wel". Zeg dan: Ok, jongens, ik zie in dat die antwoorden te extreem waren, ik herzie.
Maar dat doe je niet, he?
[..]
errrmmm ok.Elk spel maar 1 a 2 uur. Dan boeit het niet meer. Ik vind het geinig om te zien hoe mooi zo''n spel is, maar het schieten in zo''n gang kan mij echt niet boeien. (En de rest van mijn LAN maar klagen:" Wanneer gaan we weer gamen?)
[..]
Heb ik al gedaan en het is mijn mening.Denk nou eerst even na, voordat je iets zegt.
In de dierenwereld komt sex for pleasure niet echt veel voor, behalve bij mensen. maar dit is beetje offtopic.
[..]
leg eens uit?Zo is je standpunt toch niet meer relevant? Je begon met:"Ik geniet van andermans pijn".
Dat is heel wat anders dan negeren dat andere mensen het slechter hebben dan jij.
Ben er mee eens met je stelling.Op zaterdag 12 mei 2001 13:46 schreef Lord Daemon het volgende:...
Verwijderd
Geniet je ook van geweld tegen mensen die je wel iets interesseren zoals je familie ofzo?
Echter er zit iets aan wat moreel niet helemaal in de haak is: Je koppelt jouw geluk aan het dalen van het geluk van anderen, waardooor je in de verleiding zou kunnen komen om geweld toe te passen om er zelf gelukkiger van te worden, wat natuurlijk moreel volstrekt onjuist is.
Jahoor, daar is tie weerOp zaterdag 12 mei 2001 13:46 schreef Lord Daemon het volgende:
Is het misschien zelfs zo dat al het geweld alleen een uiting is van de... Wil tot Macht?
Lord Daemon
Als ik uit woede een stoel door de ruit pleur, op wat voor manier denk ik dan daar ''machtiger'' van te worden???
Niet.Als ik uit woede een stoel door de ruit pleur, op wat voor manier denk ik dan daar ''machtiger'' van te worden???
Lord Daemon
Je laat zien dat je boos/geirriteerd ben en dat niemand in je beurt moet komen.Op donderdag 17 mei 2001 18:00 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Niet.Maar je kweekt wel een gevoel van macht bij jezelf, door je kracht te botvieren op een raam. Pathetisch, het raam kan immers niets terug doen, en alleen daarom al verwerpelijk, maar een gevoel van kracht en macht geeft het wel.
Lord Daemon
(Ik zou niet willen zeggen dat je uh op macht uit ben, maar je straalt wel uh kracht/woede uit.)
Verwijderd
Dat komt omdat je een zielig, oppervlakkig mannetje bent die niet in staat is normaal na te denken.Op donderdag 17 mei 2001 23:04 schreef Xu het volgende:
[..]
Je laat zien dat je boos/geirriteerd ben en dat niemand in je beurt moet komen.
(Ik zou niet willen zeggen dat je uh op macht uit ben, maar je straalt wel uh kracht/woede uit.)
Het komt wel degelijk neer op ''macht willen hebben''. Immers, als mensen ten alle tijden hun zin zouden kunnen krijgen, door alleen maar met hun vingers hoeven te knippen, zou de emotie woede/frustratie dan uberhaupt nog bestaan? Heden ten dage ontstaat woede over dingen die niet naar je zin zijn. Het ligt dus eigenlijk vrij simpel:
Kan iemand het bijvoorbeeld niet voor elkaar krijgen om een bepaalde man/vrouw te versieren, dan kan deze uit frustratie dus inderdaad een stoel door het raam keilen... en dit alles uit onmacht en angst over het feit dat hij/zij haar gewenste loverboy/lovergirl niet kan krijgen.
Yoda had gelijk toen hij zei: "Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. Suffering leads to....."
Maak zelf maar af.
Alles komt neer op de meest primitieve emotie denkbaar: angst.
Verder zou ik je uit willen dagen of je, wanneer je besluit een dier te mishandelen, direct eventjes zo dapper wilt zijn je adres te publiceren.
Vulcano en Dante''s Peak zijn beiden films waarin mensen pijn hebben...Op zaterdag 12 mei 2001 13:46 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik heb mijn e-text versie (in het Engels) van Dante afgezocht, en nog het woord ''volcano'' noch het woord ''vulcano'' komt er in voor? Wat bedoel je nu precies?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Wat is volgens jou normaal nadenken?Op vrijdag 18 mei 2001 10:48 schreef Codin het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een zielig, oppervlakkig mannetje bent die niet in staat is normaal na te denken.
uit ervaring???Het komt wel degelijk neer op ''macht willen hebben''. Immers, als mensen ten alle tijden hun zin zouden kunnen krijgen, door alleen maar met hun vingers hoeven te knippen, zou de emotie woede/frustratie dan uberhaupt nog bestaan? Heden ten dage ontstaat woede over dingen die niet naar je zin zijn. Het ligt dus eigenlijk vrij simpel:
Kan iemand het bijvoorbeeld niet voor elkaar krijgen om een bepaalde man/vrouw te versieren, dan kan deze uit frustratie dus inderdaad een stoel door het raam keilen... en dit alles uit onmacht en angst over het feit dat hij/zij haar gewenste loverboy/lovergirl niet kan krijgen.
Hmmmm..Yoda had gelijk toen hij zei: "Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. Suffering leads to....."
Maak zelf maar af.
Alles komt neer op de meest primitieve emotie denkbaar: angst.
Gezien wat ik allemaal eet/ga kopen... vrees ik dat ik mezelf effe laat opnemen.Verder zou ik je uit willen dagen of je, wanneer je besluit een dier te mishandelen, direct eventjes zo dapper wilt zijn je adres te publiceren.
Ah, dus het ging niet over Dante''s "Divina Comedia".Vulcano en Dante''s Peak zijn beiden films waarin mensen pijn hebben...
Nee, maar uit frustratie dat je geen macht over iets anders kan krijgen laat je jezelf zien dat je wel macht hebt over die stoel en/of dat raam. En nog wel destructieve macht ook: die wekt het grootste psychologische effect op. Natuurlijk is het sneu gedrag, dat ben ik zo met je eens.LD: Maar ik wil helemaal geen macht over die stoel, of over het raam ofzo...
Nee, maar ik vind het wel jammer van de stoel en het raam.Ik wil gewoon uiting geven aan de woede die ik dan voel. Vind jij het trouwens verwerpelijk omdat het zielig is voor die stoel ofzo??
Ja, maar later baal je ervan. Als het je eigen stoel en raam zijn ga je overigens je gang maar.Als ik me er daarna beter door voel, dan kan het toch best nuttig zijn?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Tegenovergestelde van wat jij doet.Op vrijdag 18 mei 2001 17:33 schreef Xu het volgende:
[..]
Wat is volgens jou normaal nadenken?
[..]
Nee:uit ervaring???
[..]
Inlevingsvermogen + vermogen om gedachten te verwoorden.
Olav ik wil niet vervelend doen maar dit spel bestaat echt en meer van deze zieke spelletjes ook neonazi''s kunnen programmerenOp vrijdag 11 mei 2001 14:01 schreef olav het volgende:
Trouwnes even on-topic zelf lachen als anderen pijn lijden (lees: van fiets af stuiteren, met een badkuip een heuvel af, met bmx in boom springen) is volgens mij supernormaal althans ik kan er echt hartelijk om lachen.
De slachtoffers van volendam sukkels noemen is gewoon zielig. Deze mensen uitschelden die hier zelf niks aan konden doen wat schiet jij daar mee op? Je zegt toch ook niet "eigen schuld dikke bult" tegen een slachtoffer van zinloos geweld?
Verwijderd
Aaaarrhhhh, ECHT?Op zaterdag 19 mei 2001 18:22 schreef nadd het volgende:
Olav ik wil niet vervelend doen maar dit spel bestaat echt en meer van deze zieke spelletjes ook neonazi''s kunnen programmeren
Wat fucking bizar!|:(
Om mijn argument toch nog recht te praten: waarom denk je dat een spel als jodekampje niet op de markt is uitgebracht?
Ik scheld ze niet uit, t''is was mijn mening.Op zaterdag 19 mei 2001 18:22 schreef nadd het volgende:
[..]
Olav ik wil niet vervelend doen maar dit spel bestaat echt en meer van deze zieke spelletjes ook neonazi''s kunnen programmeren
Trouwnes even on-topic zelf lachen als anderen pijn lijden (lees: van fiets af stuiteren, met een badkuip een heuvel af, met bmx in boom springen) is volgens mij supernormaal althans ik kan er echt hartelijk om lachen.
De slachtoffers van volendam sukkels noemen is gewoon zielig. Deze mensen uitschelden die hier zelf niks aan konden doen wat schiet jij daar mee op? Je zegt toch ook niet "eigen schuld dikke bult" tegen een slachtoffer van zinloos geweld?
Ik vind gewoon dat ze het konden verhinderen(volgens mij heb ik dat al een keertje gepost.), voorbeeld je laat in amsterdam toch geen gloed nieuwe fiets(niet opslot) op straat parkeren om effe een beurt te krijgen.
Als je echt bezorgt ben met volendam, heb je vast wel post van anderen gezien betreft volendam en had je volendam heus niet erboven op te wrijven.
Waarom wrijfje het nog boven op?
Wat voor gevoel geeft je dat?
Wat me opvalt zijn mensen die voor "zogenaamde dieren mishandeling opkomen". Kijk t''is best wel stoer om je als een dieren liefhebber voor te doen/zijn.
Als je echt een gozer bent dat tegen dieren mishandeling bent, dan moet je kinderen goed opvoeden en zorgen dat je kinderen normen en waarden leert en natuurlijk verantwoordelijkheid.
Niet alleen voorzichzelf maar ook voor andere.
Mijn mening over mensen die dieren mishandelingen blah blah etc. hebben hun roots te danken aan hun opvoeding... mijn mening nogmaals.
Kan me vergissen, er bestaan natuurlijk altijd wat uitzonderingen.
Kijk ik vind mensen, die grappen ontvangen betreft wat dan ook doms, bedoelt als grap & gepest/treiter veel zieliger.
... voorbeeld: grappen over ras, kleur, religie, uiterlijk, smaak, handicapt.
(pfff of dit door iedereen wordt opgenomen, betwijfel ik zeer.)
Dit is volgens mij over ter wereld te vinden, maakt niet uit door wie dan ook.
Natuurlijk lach ik soms mee(Misschien door mijn opvoeding.), maar achteraf toch denkt van geesh doe eens toch normaal(geweten).
Op vrijdag 18 mei 2001 23:34 schreef Codin het volgende:
[..]
Tegenovergestelde van wat jij doet.
Ik eet, jij dus niet.
Ik drink, jii dus niet.
Ik slaap(uh?), jij dus niet.
Ik etc, etc, jij dus niet.
Heel goed![..]
Nee:
Inlevingsvermogen + vermogen om gedachten te verwoorden.
Niet al te veel inleven he! stel voor dat je ook echt gaat doen
Maatschappij vindt het niet toepasselijk.... hmmm zijn er nazi''s hier?Op zondag 20 mei 2001 01:10 schreef olav het volgende:
[..]
Aaaarrhhhh, ECHT?
Wat fucking bizar!|:(
Om mijn argument toch nog recht te praten: waarom denk je dat een spel als jodekampje niet op de markt is uitgebracht?
[Need to Edit]