Het nut van een kerkdienst is het gevoel van saamhorigheid. De ene dienst is interessanter dan de andere maar het gaat vooral om het feit dat je je verbonden voelt met elkaar, zoals gabbers op een hardcorefeest.
Hey allemaal
Ik heb een vraagie aan allemaal?
God heeft de wereld in 6 geschapen en de 7 dag als rust dag verkozen toch? Nah als dit dus is waarom gaan mensen dan op zondag vroeg hun bed uit om naar de kerk te gaan. En mogen de mensen zich niet ontspannen en naar de bioscoop toe gaan of iets anders dat geld kost. Maar wel ontspannend is?
de stelling die ik aan wil snijden is dat:
zondag rustdag is onzin!
God heeft de wereld in 6 geschapen en de 7 dag als rust dag verkozen toch? Nah als dit dus is waarom gaan mensen dan op zondag vroeg hun bed uit om naar de kerk te gaan. En mogen de mensen zich niet ontspannen en naar de bioscoop toe gaan of iets anders dat geld kost. Maar wel ontspannend is?
zondag rustdag is onzin!
Lekker zijn is een gave :)
Verwijderd
Met rusten wordt hier volgens mij niet bedoeld, tot 13:00 in je nest blijven. En er staat nergens in de bijbel, gij zult zondag geen geld uitgeven, werken aan de andere hand is weer wat anders.Op donderdag 10 mei 2001 11:38 schreef lordspacie het volgende:
Hey allemaal
zondag rustdag is onzin!
kom op de zondag is toch voor uit slapen? Telkens als ik bij me vriendin slaap moeten we er om 8 uur al uit ofzo snel douchen ff bidden voo rhet ontbijt dan de auto in en naar de kerk. Echt zwaar iritant. Geef dan maar hoe het bij mijn ouders ging. Je kwam je bed uit liep maar is een naar beneden om te eten rond 12 uur en dan moede horen roep goedemorgen. En daarna iets eten en dan weer op bed cpu-en.
Verwijderd
Dat is ook mijn mening. Als jij tot 13:00 uur uit wil slapen mag dat ook weel, als dat jouwn idee is over uitrusten, dr is niet voor nix ''s middags en ''s avondso ook een kerkdienst! Niet iedereen wil tot 13:00 uur uitslapen.Op donderdag 10 mei 2001 11:49 schreef Chante het volgende:
[..]
Met rusten wordt hier volgens mij niet bedoeld, tot 13:00 in je nest blijven. En er staat nergens in de bijbel, gij zult zondag geen geld uitgeven, werken aan de andere hand is weer wat anders.
alhoewel, ik wel *GRIN*
Ok maar als ik in de kerk zit rust ik echt niet hoor? Ik zit me dood te vervelen altijd. En dan ff op de dominee of hoe die ook heet luisteren. Ik weet niet hoeveel van jullie naar de kerk gaat maar als ik een heleboel dingen zo hoor dnk ik echt wat een onzin. Dat komt echt niet door god of weet ik het. Heel veel dingen zijn wetenscahppelijk al bewezen.Op donderdag 10 mei 2001 12:03 schreef arjo_kamp het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening. Als jij tot 13:00 uur uit wil slapen mag dat ook weel, als dat jouwn idee is over uitrusten, dr is niet voor nix ''s middags en ''s avondso ook een kerkdienst! Niet iedereen wil tot 13:00 uur uitslapen.
alhoewel, ik wel *GRIN*
Verwijderd
me too, ik vind de kerk bij ons ook onzin, vandaar dak er niet meer heenga, maar er zijn mensen (jaaaaaaaa, ze bestaan nog) die daar wel rust van krijgen, en als ze dat leuk vinden, en ze lopen ons niet in de weg, laat ze lekker rusten in de kerk.Op donderdag 10 mei 2001 12:13 schreef lordspacie het volgende:
[..]
Ok maar als ik in de kerk zit rust ik echt niet hoor? Ik zit me dood te vervelen altijd. En dan ff op de dominee of hoe die ook heet luisteren. Ik weet niet hoeveel van jullie naar de kerk gaat maar als ik een heleboel dingen zo hoor dnk ik echt wat een onzin. Dat komt echt niet door god of weet ik het. Heel veel dingen zijn wetenscahppelijk al bewezen.
kmoet zeggen dat ik ook veel rust vond in de kerk, oogjes dicht, en vervolgens :z:z
Waarom niet naar de bioscoop op zondag om te ontspannen? Omdat hierdoor weer mensen moeten werken, als jij op zondag naar de bioscoop gaat moet die flip achter de popcorn bar popcorn gaan maken, de gast die kaartjes knipt moet werken en die griet achter de balie moet de bioscoop kaartjes verkopen.
Niet dat ik zondag niet naar de bioscoop ga, maar ik kan er wel inkomen wat God met een rustdag bedoeld!
By the way, ik ben wel gelovig en ga wel iedere zondag naar de kerk. Ik moet toegeven een kerkdienst is saai, maar er worden vaak dingen verteld in een preek waar je heel veel aan hebt.
Niet dat ik zondag niet naar de bioscoop ga, maar ik kan er wel inkomen wat God met een rustdag bedoeld!
By the way, ik ben wel gelovig en ga wel iedere zondag naar de kerk. Ik moet toegeven een kerkdienst is saai, maar er worden vaak dingen verteld in een preek waar je heel veel aan hebt.
Ik wou dat het gister was, dan hadden we morgen vandaag nog!
En wat als je mee moet omdat je daar bleef slapen en dergelijk? Trouwens vind het ook zo iritant dat je op je woorden moet letten in de kerk?Op donderdag 10 mei 2001 12:15 schreef arjo_kamp het volgende:
[..]
me too, ik vind de kerk bij ons ook onzin, vandaar dak er niet meer heenga, maar er zijn mensen (jaaaaaaaa, ze bestaan nog) die daar wel rust van krijgen, en als ze dat leuk vinden, en ze lopen ons niet in de weg, laat ze lekker rusten in de kerk.
kmoet zeggen dat ik ook veel rust vond in de kerk, oogjes dicht, en vervolgens :z:z
zoals dingen als laten we hopen dat god merci heeft met het vee. En dat hij mkz stopt. Net of god dit kan. Het is gewoon een ziekte en hij maakt mensen toch ook niet beter dus waarom wel bij dieren doen.Op donderdag 10 mei 2001 12:23 schreef ju_17 het volgende:
Waarom niet naar de bioscoop op zondag om te ontspannen? Omdat hierdoor weer mensen moeten werken, als jij op zondag naar de bioscoop gaat moet die flip achter de popcorn bar popcorn gaan maken, de gast die kaartjes knipt moet werken en die griet achter de balie moet de bioscoop kaartjes verkopen.
Verwijderd
toon een beetje interesse. Kijk, je hebt vast wel iets, (bijv. computers intereseren je.) maar je vriendin vindt er niks aan. Maar als jij een nieuwe pc hebt wil je toch ook graag dat je vriendin ff zegt hoe mooi hij wel niet is. En op je woorden letten is normaal, je gaat toch ook geen meid versieren door boeren en scheten te laten, toon een beetje respect, tis maar 1 uurtje in de week.Op donderdag 10 mei 2001 12:24 schreef lordspacie het volgende:
[..]
En wat als je mee moet omdat je daar bleef slapen en dergelijk? Trouwens vind het ook zo iritant dat je op je woorden moet letten in de kerk?
Huh mijn vriendin heeft ook intresses in compies minder als mij maar goed. Mischien ken je de nick Suus al dat is zij namelijk maar ff ontopic.Op donderdag 10 mei 2001 12:29 schreef arjo_kamp het volgende:
[..]
toon een beetje interesse. Kijk, je hebt vast wel iets, (bijv. computers intereseren je.) maar je vriendin vindt er niks aan. Maar als jij een nieuwe pc hebt wil je toch ook graag dat je vriendin ff zegt hoe mooi hij wel niet is. En op je woorden letten is normaal, je gaat toch ook geen meid versieren door boeren en scheten te laten, toon een beetje respect, tis maar 1 uurtje in de week.
Ik toon ook intressen de eerste keer heb ik dat gedaan en ja op me worden letten is normaal maar je hele taal aanpassen weet ik zo net nog niet. Ik zeg namelijk nog al vaak dingen als godsammelazurus en godverdomme en dingen als dat. Maar me vriendin vind het niet erg maar die ouders van haar wel.
Ja, zulke dingen zijn moeilijk en in de kerk bidden we iedere zondag voor dat soort dingen. Het klinkt misschien raar maar door veel bidden bereik je een hoop. Bij ons in de kerk zijn ernstig zieke mensen genezen, terwijl de doctoren zeiden dat er niets meer te redden viel. En wonderen gebeuren nog iedere dag!Op donderdag 10 mei 2001 12:28 schreef lordspacie het volgende:
[..]
zoals dingen als laten we hopen dat god merci heeft met het vee. En dat hij mkz stopt. Net of god dit kan. Het is gewoon een ziekte en hij maakt mensen toch ook niet beter dus waarom wel bij dieren doen.
Alsof God geen dieren genezen kan? God heeft ook dieren geschapen dus hij kan ze ook genezen. Maar de vraag is wanneer.
Verwijderd
iedereen verwacht altijd dat God alleen grote wonderen verricht ...dat hoeft helemaal niet ( oke dit is natuurlijk puur hoe IK het zie he )Op donderdag 10 mei 2001 12:28 schreef lordspacie het volgende:
[..]
zoals dingen als laten we hopen dat god merci heeft met het vee. En dat hij mkz stopt. Net of god dit kan. Het is gewoon een ziekte en hij maakt mensen toch ook niet beter dus waarom wel bij dieren doen.
simpel voorbeeld ..wij geloven dus ook in God en mijn moeder die is er heel erg mee bezig ...misschien een vreemd voorbeeld ..maar als me ma in de stad ..maakt niet uit welke ...gaat ze met de auto daar naar toe en dan bid ze even en "vraagt" of er bijvoorbeeld een parkeerplaats vrij is ..en hoe druk het ook is in de stad ...ze heeft ALTIJD een parkeer plaats ...van die kleine simpele dingetjes ...je kan het vreemd vinden en het op toeval laten berusten maar tja
om ontopic te blijven ...mijn ouders gaan ook niet elke zondag naar de kerk ...savonds hebben ze bij vrienden een dienst/preek ofzo ..gelukkig mag ik
waarom maakt god als ie zo almachtig was niet een perfect ecosysteem waar niets elkaar meer uit moord en alle populaties in juiste eenheid leeft. En zorgt dat overbevoling niet kan voorkomen. Dus dat wij geen ziektes meer hoeven te hebben geen dieren leed en iedereen happy?
Verwijderd
Gelukkig heb ik geen problemen met de zondagen. Als atheist ben ik niet ethisch of moreel gebonden aan religieuze wetten/geboden. 
Zondag gebruik ik meestal om eindelijk eens lekker uit te slapen, daar heb ik de gehele werkweek geen mogelijkheid toe dus eigenlijk is zondag ''heilig'' voor me en ik hoef me geen zorgen te maken over wat volgens de bijbel ''verkeerd'' zou zijn.
Ik moest al typend denken aan een oud nummer van Robert Long, het refrein gaat als volgt:
Want het leven was lijden
als je danste; een heiden
als je lachte; te luchtig
als je kustte; ontuchtig
als je niet wilde werken
of je ging niet ter kerken
als je lui in de zon lag
of je fietste op zondag
kortom: alles was verkeerd
want dat had je geleerd.
Zondag gebruik ik meestal om eindelijk eens lekker uit te slapen, daar heb ik de gehele werkweek geen mogelijkheid toe dus eigenlijk is zondag ''heilig'' voor me en ik hoef me geen zorgen te maken over wat volgens de bijbel ''verkeerd'' zou zijn.
Ik moest al typend denken aan een oud nummer van Robert Long, het refrein gaat als volgt:
Want het leven was lijden
als je danste; een heiden
als je lachte; te luchtig
als je kustte; ontuchtig
als je niet wilde werken
of je ging niet ter kerken
als je lui in de zon lag
of je fietste op zondag
kortom: alles was verkeerd
want dat had je geleerd.
Verwijderd
omdat mensen een eigen wil hebben gekregenOp donderdag 10 mei 2001 12:38 schreef lordspacie het volgende:
waarom maakt god als ie zo almachtig was niet een perfect ecosysteem waar niets elkaar meer uit moord en alle populaties in juiste eenheid leeft. En zorgt dat overbevoling niet kan voorkomen. Dus dat wij geen ziektes meer hoeven te hebben geen dieren leed en iedereen happy?
God heeft al een perfect ecosysteem geschapen, namelijk de aarde. De mens heeft hier alleen de boel verkloot. Mensen begaan zondes, mensen maken oorlog, mensen brengen ziektes over. Mensen maken de aarde vuil.Op donderdag 10 mei 2001 12:38 schreef lordspacie het volgende:
De aarde was ooit een happy place zonder oorlog. Dit klink misschien ook raar voor iemand die helemaal niet met het geloof bezig is: maar al die ellende is de macht van satan, je weet wel die met
Je kan het zo zien, als er ergens oorlog is heeft satan de macht en heeft God als het ware verloren. Maar als de oorlog ergens voorbij is heeft God de satan als het ware verdreven. En hoe kan je God laten winnen of steunen, door te bidden en in hem te geloven.
hij is toch almachtig veranderd hij die ookOp donderdag 10 mei 2001 12:44 schreef Rain het volgende:
[..]
omdat mensen een eigen wil hebben gekregen
Verwijderd
nee hij heeft er immers voor gekozen om mensen een eigen wil te laten hebben ...anders had et immers geen zin om de mens te makenOp donderdag 10 mei 2001 12:46 schreef lordspacie het volgende:
[..]
hij is toch almachtig veranderd hij die ook
Verwijderd
De uitspraak is verkeerd geinterpreteerd.
7 is symbool van het einde. Toen was god klaar met de schepping, rustte hij, en genoot.
Als jij iets creeert, hoop ik dat je ook zult rusten, en genieten van wat je voor elkaar hebt gekregen.
Niet specifiek op zondag dus.
7 is symbool van het einde. Toen was god klaar met de schepping, rustte hij, en genoot.
Als jij iets creeert, hoop ik dat je ook zult rusten, en genieten van wat je voor elkaar hebt gekregen.
Ik kom hier nog op terug
Het is teveel om nu op mijn werk te doen in mijn korte pauze..
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Huh dat laatste kan ik in komen. Maar als ik in de kerk zit ken ik voor de rest niemand en nah ja je moet min of meer je bek houden dus dan leg je ook geen contacten. En op een houseparty loop je met idereen te kleppen en leg je veel contactenOp donderdag 10 mei 2001 13:10 schreef Mastermind het volgende:
Het nut van een kerkdienst is het gevoel van saamhorigheid. De ene dienst is interessanter dan de andere maar het gaat vooral om het feit dat je je verbonden voelt met elkaar, zoals gabbers op een hardcorefeest.
Bij de meeste kerken heb je ook naast de kerk activiteiten met jeugd/mensen uit de kerk, zo heb ik bij mij in de kerk een jeugdvereniging en dat is echt leuk. Je lult met elkaar over het geloof maar als je zin hebt ga je ook met dezelfde club uit. Zo leer je elkaar en het geloof beter kennen.
Verwijderd
officiele rustdag was helemaal niet op zondag, maar op sabat (lees zaterdag) tis dus gewoon het principe, maar het is gezond om een rustdag te hebben, het zij kerkzitten en thee leuten, of tot half 3 smiddags in je bed liggen rotten, want 7 dagen per week werken houdt een mens niet vol...
net of je uit rust in de kerkOp donderdag 10 mei 2001 13:53 schreef arjo_kamp het volgende:
officiele rustdag was helemaal niet op zondag, maar op sabat (lees zaterdag) tis dus gewoon het principe, maar het is gezond om een rustdag te hebben, het zij kerkzitten en thee leuten, of tot half 3 smiddags in je bed liggen rotten, want 7 dagen per week werken houdt een mens niet vol...
Verwijderd
draadje gelezen?Op donderdag 10 mei 2001 14:15 schreef lordspacie het volgende:
[..]
net of je uit rust in de kerk
Verwijderd
Ik denk dat de rustdag zoals wij hem nu zien is ingeburgerd, het is volgens mij meer de bedoeling dat er niet gewerkt word maar gewoon weg meer tijd voor het geloof/kerk besteed kan worden.Op donderdag 10 mei 2001 14:15 schreef lordspacie het volgende:
[..]
net of je uit rust in de kerk
Jij hebt het door!!!!!!Op donderdag 10 mei 2001 14:24 schreef Chante het volgende:
[..]
Ik denk dat de rustdag zoals wij hem nu zien is ingeburgerd, het is volgens mij meer de bedoeling dat er niet gewerkt word maar gewoon weg meer tijd voor het geloof/kerk besteed kan worden.
Dus een nieuwe week begint op zondag. (En de werkweek op maandag.)Op donderdag 10 mei 2001 13:53 schreef arjo_kamp het volgende:
officiele rustdag was helemaal niet op zondag, maar op sabat (lees zaterdag) ...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hoezo "officieel" ?Op vrijdag 11 mei 2001 10:32 schreef arjo_kamp het volgende:
volgens mij officieel wel...
De maatschappij nu leert dat de week op maandag begint, wat zijn de maatstaven voor officieel dan?
paraphraser
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Bullshit!Op vrijdag 11 mei 2001 10:36 schreef ParaphraSer het volgende:
[..]
Hoezo "officieel" ?
De maatschappij nu leert dat de week op maandag begint, wat zijn de maatstaven voor officieel dan?
De week begint op zondag, kijk maar op een standaard kalender. De WERKWEEK begint op maandag!
paraphraser
En wat zou het uit moeten maken wanneer mijn week begint?Op vrijdag 11 mei 2001 12:04 schreef ju_17 het volgende:
[..]
Bullshit!
De week begint op zondag, kijk maar op een standaard kalender. De WERKWEEK begint op maandag!
paraphraser
Als ik vind dat mijn week op woensdag begint, dan begint ie op woensdag, met als gevolg dat ik midden in de week vrij heb, so fucking what?!
Verwijderd
Dan lig ik toch liever in mn nest.Op donderdag 10 mei 2001 14:24 schreef Chante het volgende:
[..]
Ik denk dat de rustdag zoals wij hem nu zien is ingeburgerd, het is volgens mij meer de bedoeling dat er niet gewerkt word maar gewoon weg meer tijd voor het geloof/kerk besteed kan worden.
Verwijderd
Probeer dat maar eens aan je baas uit te leggen...Op vrijdag 11 mei 2001 12:26 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
[..]
En wat zou het uit moeten maken wanneer mijn week begint?
Als ik vind dat mijn week op woensdag begint, dan begint ie op woensdag, met als gevolg dat ik midden in de week vrij heb, so fucking what?!
Schets mij dan eens een situatie waarin ik iets aan mijn baas uit moet leggen...?
laat lekker iedereeen in zijn eigen waarde..
iedereen die naar de kerk wil moet dat zelf weten en wie niet wil moet dat ook zelf weten..en dan hoef je toch niet de reden van een ander te weten waarom ie naar de kerk gaat!!
lekker boeiend.. en trouwens zo vroeg is het ook weer niet hoor!!ik ben het gewent om op zondag vroeg me bed uittegaan en vind het niet eens zo heel erg erg..
dan moet je maar niet zo laat je bed in gaan en anders ga je gelijk NA het uitgaan de kerk in..
iedereen die naar de kerk wil moet dat zelf weten en wie niet wil moet dat ook zelf weten..en dan hoef je toch niet de reden van een ander te weten waarom ie naar de kerk gaat!!
lekker boeiend.. en trouwens zo vroeg is het ook weer niet hoor!!ik ben het gewent om op zondag vroeg me bed uittegaan en vind het niet eens zo heel erg erg..
dan moet je maar niet zo laat je bed in gaan en anders ga je gelijk NA het uitgaan de kerk in..
Uhm... ik denk niet dat de echte kerkliefhebbers het leuk zouden vinden als ik na het uitgaan bij ze kom zitten, want dan ben ik niet echt meer zo nuchter....!Op vrijdag 11 mei 2001 13:44 schreef Suus het volgende:
laat lekker iedereeen in zijn eigen waarde..
dan moet je maar niet zo laat je bed in gaan en anders ga je gelijk NA het uitgaan de kerk in...
De meeste mensen vergeten nog wel eens dat het gewoon gezond is voor de mens om eens in de week een goede rustdag te hebben en je te ontspannen.
Maar daaruit volgt ook, dat als je naar de bios gaat, en vervolgens (ik weet ook hoe dat gaat
) nog een paar pinten tilt, je de volgende dag weer vertiefd op je werk c.q. school zit. Wat is er dan rielekster dan de hele dag een beetje thuis zitten?
Daarnaast hebben mensen die in God geloven (ben ik er een van) ook tijd nodig om zich daar mee bezig te houden. Als je een rustdag kan combineren met een "dag Gods" zoals het ook wel genoemd wordt, dan is dat toch perfect? Dan hoeft het van mij heus niet perse de zondag te zijn.
Maar daaruit volgt ook, dat als je naar de bios gaat, en vervolgens (ik weet ook hoe dat gaat
Daarnaast hebben mensen die in God geloven (ben ik er een van) ook tijd nodig om zich daar mee bezig te houden. Als je een rustdag kan combineren met een "dag Gods" zoals het ook wel genoemd wordt, dan is dat toch perfect? Dan hoeft het van mij heus niet perse de zondag te zijn.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Precies!
Ik ben het met je eens.
Ik ben het met je eens.
ik neem aan dat diezelfde mensen die verkondigen dat je niet naar de bioscoop mag op zondag dus ook vinden dat politie, brandweer, ziekenhuizen en artsen niet mogen werken op zondag? en dus dat als je stervend thuis ligt op zondag, dat je dan niet mag bellen om geholpen te worden? ohja, ook de telefoon mag natuurlijk niet gebruikt worden, want daar zet je ook mensen (monteurs, operators) mee aan het werk. water, gas en stroom mag je niet gebruiken, de mensen die bij het elektriciteitsbedrijf/gasbedrijf/waterbedrijf werken moeten ook rusten?Op donderdag 10 mei 2001 12:23 schreef ju_17 het volgende:
of is het dan ineens allemaal heel anders?
Ja, natuurlijk is dat helemaal anders. In nood-situaties laat je natuurlijk iemand niet doodgaan. Daarom werken verplegers, bla en bla gewoon door.Op vrijdag 11 mei 2001 16:02 schreef aatos het volgende:
[..]
ik neem aan dat diezelfde mensen die verkondigen dat je niet naar de bioscoop mag op zondag dus ook vinden dat politie, brandweer, ziekenhuizen en artsen niet mogen werken op zondag? en dus dat als je stervend thuis ligt op zondag, dat je dan niet mag bellen om geholpen te worden? ohja, ook de telefoon mag natuurlijk niet gebruikt worden, want daar zet je ook mensen (monteurs, operators) mee aan het werk. water, gas en stroom mag je niet gebruiken, de mensen die bij het elektriciteitsbedrijf/gasbedrijf/waterbedrijf werken moeten ook rusten?
of is het dan ineens allemaal heel anders?
En de dominee werkt natuurlijk ook op zondag!
Ja, en brandhout oprapen op de sabbatsdag is ook goed voor de doodstraf meen ik mij te herinneren.En er staat nergens in de bijbel, gij zult zondag geen geld uitgeven, werken aan de andere hand is weer wat anders.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Moet je dat toch nog maar eens goed nalezen.Op vrijdag 11 mei 2001 17:21 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Ja, en brandhout oprapen op de sabbatsdag is ook goed voor de doodstraf meen ik mij te herinneren.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
jaja, noodsituaties veranderen de zaak natuurlijkOp vrijdag 11 mei 2001 16:33 schreef ju_17 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is dat helemaal anders. In nood-situaties laat je natuurlijk iemand niet doodgaan. Daarom werken verplegers, bla en bla gewoon door.
En de dominee werkt natuurlijk ook op zondag!
maar goed, water/gas en met name de telefoon, mag je die dan wel gebruiken op zondag, als het niet voor noodsituaties is?
Ho effe, 7 is het getal, niet van het einde maar van een afgesloten periode DUS een nieuw begin ...Op vrijdag 11 mei 2001 14:36 schreef olav het volgende:
Precies!
paraphraser
1st. Don''t use my name in vain!Op vrijdag 11 mei 2001 12:04 schreef ju_17 het volgende:
[..]
Bullshit!
paraphraser
2nd. Als ik een agenda ofzo koop dan beginnen die allemaal op maandag; Niet op de eerste dag van de week dus ..
paraphraser
Zoals beloofd...
Wat een onzin lees ik hier boven allemaal zeg... maar goed...
Ik denk dat het idee van de zondag (of sabbat) het volgende is:
1) De mens heeft een dag vrij na werk zodat ie kan ontspannen.
2) De mens kan deze dag God danken voor al het moois en met God spreken.
toelichting:
Je ziet dat er nu een redelijk groepje mensen is die werken, werken werken werken en werken. Alleen maar werken, druk, geen tijd etc. met als gevolg (vaak) een burn-out. Een bescherming voor de mens dus.
toelichting:
Je ziet dat er nu een redelijk groepje mensen is die werken, werken werken werken en werken. Alleen maar werken, druk, geen tijd etc. met als gevolg (vaak) een burn-out. Een bescherming voor de mens dus.
Jep, ontspanning mag best, maar dan in mindere mate denk ik.
Waarom zou ik tot 13.00 uur in mn nest willen liggen? Dan ben ik pas de hele dag moe man!
En verder is de zondag een dag waarop je idd God mag danken voor al het mooie dat er ook is. Mag je er even bij stil staan en hoef je niet hard door te werken.
Ik ben gisteren heerlijk wezen zwemmen op de zondag, tijd voor ontspanning tussen de kerkdiensten door. Is nix op tegen hoor. Ik geef alleen geen geld uit op zondag, omdat er dan andere mensen werken voor mij en dat vind ik niet kunnen.
Daarom ook geen bioscoop. Maar zwemmen in een meer is geen probleem.
Waarom zou ik tot 13.00 uur in mn nest willen liggen? Dan ben ik pas de hele dag moe man!
En verder is de zondag een dag waarop je idd God mag danken voor al het mooie dat er ook is. Mag je er even bij stil staan en hoef je niet hard door te werken.
Ik ben gisteren heerlijk wezen zwemmen op de zondag, tijd voor ontspanning tussen de kerkdiensten door. Is nix op tegen hoor. Ik geef alleen geen geld uit op zondag, omdat er dan andere mensen werken voor mij en dat vind ik niet kunnen.
Hey Lordy, in een ander topic lees ik dat je gelovige bent;Op maandag 14 mei 2001 04:37 schreef Lordy79 het volgende:
Zoals beloofd...
toelichting:
Conclusie:
Uit je Bijbel kun je de volgende opdracht van God halen:
Zes dagen zult gij arbeiden en de zevende dag zult gij rusten. Een dubbel gebod. Welke dag staat er niet. Verder op (Genesis 20 e.v.) blijkt voor de Israelieten dat dat de Sabbatdag is. (gedenkt de sabbatdag dat gij die heiligt.) Idem opdracht.
Waarom christenen op zondag rusten is traditioneel. Op vrijdag is de Heer gekruisigd en op zondag weer opgestaan. Bij het laatste avondmaal steld de Heer een opdracht in (gedenkt ... e.v.) Dus doen de christenen dat op zondag, en rusten ze dan ook.
Over die onzin daarboven: Helemaal mee eens
Alleen "kan deze dag danken" is mij niet helemaal helder. Bedoel je het algemeen d.i. voor iedereen?
Stimmt...Op dinsdag 15 mei 2001 17:37 schreef Darlequin het volgende:
Hey Lordy, in een ander topic lees ik dat je gelovige bent;
Ik bedoel voor iedereen, maar niet-gelovigen zullen dit niet doen. Dat is IMHO ook onzinnig...Alleen "kan deze dag danken" is mij niet helemaal helder. Bedoel je het algemeen d.i. voor iedereen?
niet als je s''avonds laat naar bed gaat enzo!Op maandag 14 mei 2001 09:55 schreef Goofyduck het volgende:
Jep, ontspanning mag best, maar dan in mindere mate denk ik.
Verwijderd
Daar heb je helemaal gelijk in, want uik geloof dat de christenen dat alleen doen op zondag i.p.v. zaterdag om zich van de Joden te onderscheiden ofzow...[b]Op donderdag 10 mei 2001 11:38 zondag rustdag is onzin!
Ja, ik snap het zeker. Maar wil je verder met het geloof en met de kerk? En maak je de keuze zelf, en ga je naar de kerk omdat je van je ouders moet of omdat je het zelf wil?
MS een vreemde vraag hoor, maar waarom ga je mee naar de kerk. Uit wat ik zo lees ben je zelf niet gelovig. Waarom dan wel mee naar een kerkdienst?
Oke dat je 1x meegaat om te weten waar je vriendin het over heeft kan ik begrijpen uit respect voor haar. Zodat je weet welk onderdeel in haar leven dat vormt. Maar waarom iedere week.
Geloof zelf helemaal niks, vind de kerk en geloof enzo maar hypocriet zooitje (mijn mening) en zou dus ook nooit voor iemand anders iedere week in de kerk gaan zitten. Een begravenis of trouwerij trek ik nog net.
Moet je mee van je vriendin/ouders omdat het gewoon niet getolereerd wordt als je niet meegaat?
Oke dat je 1x meegaat om te weten waar je vriendin het over heeft kan ik begrijpen uit respect voor haar. Zodat je weet welk onderdeel in haar leven dat vormt. Maar waarom iedere week.
Geloof zelf helemaal niks, vind de kerk en geloof enzo maar hypocriet zooitje (mijn mening) en zou dus ook nooit voor iemand anders iedere week in de kerk gaan zitten. Een begravenis of trouwerij trek ik nog net.
Moet je mee van je vriendin/ouders omdat het gewoon niet getolereerd wordt als je niet meegaat?
Althans die ouders vinden dat ik mee moet al heb ik ze nooit verteld hoe ik echt over de kerk en geloof denk. En ik heb nooit gevraagd of ik nou perse mee moet maar min vriendin wel en toen zeiden ze dat ik mee moest.Op woensdag 16 mei 2001 12:41 schreef MissX het volgende:
MS een vreemde vraag hoor, maar waarom ga je mee naar de kerk. Uit wat ik zo lees ben je zelf niet gelovig. Waarom dan wel mee naar een kerkdienst?
Want ik weet zeker dat ik dan niet meer in hun huis mag komen. En suus maar heel weinig te zien krijgt. Ik ben namelijk van mening dat niemand ooit in de hemel kan komen. Want wie heeft er niet in zijn hele iets vermoord. Iedereen kookt zijn ten omdat de bacterie dood moeten. En dergelijke dingen. Of zomers zeg is eerlijk wie heeft nog nooit een mug vermoord.
Maar goed ik geloof zo ie zo niet dat er hoger levensvormen zijn zoals god en satan enz.
En nah ja het is ook niet elke week dat ik in de kerk zit want ben er nog maar 4 keer geweest ofzo. In iets meer als drie maanden tijd. En het is zeker een verademing als ik dan bij mijn ouders ben. Die hebben nergens moeite mee. Alhoewel mijn moeder niet wil dat we dingen doen waar haar ouders tegen zijn. Op sex na want ze weet dat we dat toch wel doen
Gaat dat niet tegen je eige principes in dan?Op woensdag 16 mei 2001 13:12 schreef lordspacie het volgende:
[..]
Althans die ouders vinden dat ik mee moet al heb ik ze nooit verteld hoe ik echt over de kerk en geloof denk. En ik heb nooit gevraagd of ik nou perse mee moet maar min vriendin wel en toen zeiden ze dat ik mee moest.
Want ik weet zeker dat ik dan niet meer in hun huis mag komen. En suus maar heel weinig te zien krijgt. Ik ben namelijk van mening dat niemand ooit in de hemel kan komen. Want wie heeft er niet in zijn hele iets vermoord. Iedereen kookt zijn ten omdat de bacterie dood moeten. En dergelijke dingen. Of zomers zeg is eerlijk wie heeft nog nooit een mug vermoord.
Maar goed ik geloof zo ie zo niet dat er hoger levensvormen zijn zoals god en satan enz.
En nah ja het is ook niet elke week dat ik in de kerk zit want ben er nog maar 4 keer geweest ofzo. In iets meer als drie maanden tijd. En het is zeker een verademing als ik dan bij mijn ouders ben. Die hebben nergens moeite mee. Alhoewel mijn moeder niet wil dat we dingen doen waar haar ouders tegen zijn. Op sex na want ze weet dat we dat toch wel doen
Net zoals jij geloof ik niet in hogere levensvormen enzo. Ik leef in het hier en nu en als ik dood ben, ben ik dood klaar. Dan is me lichaam verbrand of wordt opgegevreten door beestjes en is me ziel meegestorven.
Het zou dus echt tegen mijn principes indruisen als ik mee zou gaan naar de kerk. Omdat ik het gewoon niet eens kan zijn wat er daar wordt gezegd en iets heb van wat loop je nou slap te ouwehoeren man. Als daar wordt verkondigd dat ik nu maar niet moet zondigen en braaf leven omdat ik anders straks niet in de hemel kom. Dan heb ik zoiets van wat heb ik nu dan aan me leven op aarde.
Ik kan me voorstellen dat het lullig is als je je vriendin minder mag zien. Maar heb je der nooit is aan gedacht een discussie met haar ouders daar over te hebben. Die zullen het toch ook moeten respecteren dat jij niet gelooft. Want in de toekomst zal dit toch nog wel een discussiepunt gaan vormen lijkt mij.
Nah als ik al een discusie met me vriendin erover begint is het al gelijk hommeles! Dus laat staan met die ouders. En ja die ouders weten dat ik niet gelovig ben. En ja ik vind ze ook slap ouwehoren ben meestal ook bezig met de verf van het bankje voor me erafte slopen.})Op woensdag 16 mei 2001 13:21 schreef MissX het volgende:
[..]
Gaat dat niet tegen je eige principes in dan?
Net zoals jij geloof ik niet in hogere levensvormen enzo. Ik leef in het hier en nu en als ik dood ben, ben ik dood klaar. Dan is me lichaam verbrand of wordt opgegevreten door beestjes en is me ziel meegestorven.
Het zou dus echt tegen mijn principes indruisen als ik mee zou gaan naar de kerk. Omdat ik het gewoon niet eens kan zijn wat er daar wordt gezegd en iets heb van wat loop je nou slap te ouwehoeren man. Als daar wordt verkondigd dat ik nu maar niet moet zondigen en braaf leven omdat ik anders straks niet in de hemel kom. Dan heb ik zoiets van wat heb ik nu dan aan me leven op aarde.
Ik kan me voorstellen dat het lullig is als je je vriendin minder mag zien. Maar heb je der nooit is aan gedacht een discussie met haar ouders daar over te hebben. Die zullen het toch ook moeten respecteren dat jij niet gelooft. Want in de toekomst zal dit toch nog wel een discussiepunt gaan vormen lijkt mij.
Dat lijkt mij persoonlijk dus geen doen. Ik zou denk ik ook nooit een relatie kunnen hebben met iemand die wel gelooft. Omdat ik zelf zo fel anti ben. Dat gaat op een gegeven moment toch problemen opleveren.Op woensdag 16 mei 2001 13:36 schreef lordspacie het volgende:
[..]
Nah als ik al een discusie met me vriendin erover begint is het al gelijk hommeles! Dus laat staan met die ouders. En ja die ouders weten dat ik niet gelovig ben. En ja ik vind ze ook slap ouwehoren ben meestal ook bezig met de verf van het bankje voor me erafte slopen.})
Okee jullie zijn nog erg jong. Maar stel dat je ooit wilt samenwonen/trouwen enzo. Dan lijkt me dat toch nogal een probleem als de een gelovig is en de ander niet.
Ja nah op dit moment is het zwaar iritant aan het worden dat ze niet op zondag naar mij toe mag komen en dat ik af en toe naar de kerk moet. Maar goed dat overleef ik wel. En als we gaan trouwen en zei wil wil in de kerk trouwen dan enkelt met haar familie echt niet met mijn kant.Op woensdag 16 mei 2001 13:43 schreef MissX het volgende:
[..]
Dat lijkt mij persoonlijk dus geen doen. Ik zou denk ik ook nooit een relatie kunnen hebben met iemand die wel gelooft. Omdat ik zelf zo fel anti ben. Dat gaat op een gegeven moment toch problemen opleveren.
Okee jullie zijn nog erg jong. Maar stel dat je ooit wilt samenwonen/trouwen enzo. Dan lijkt me dat toch nogal een probleem als de een gelovig is en de ander niet.
Sterker nog, je kan dan helemaal niet in de kerk trouwen (bij ons tenminste niet), bij ons moet je dan belijdenis gedaan hebben als je in de kerk wil trouwen. Dus je zal wel een keuze moeten maken. Of jij gaat belijdenis doen (in God geloven) of je vriendin neemt afscheid van de kerk. Dit zijn moeilijke keuzes.Op woensdag 16 mei 2001 15:27 schreef lordspacie het volgende:
[..]
Ja nah op dit moment is het zwaar iritant aan het worden dat ze niet op zondag naar mij toe mag komen en dat ik af en toe naar de kerk moet. Maar goed dat overleef ik wel. En als we gaan trouwen en zei wil wil in de kerk trouwen dan enkelt met haar familie echt niet met mijn kant.
Maarrr ik weet het niet hoe het bij de kerk van jouw vriendin zit?!?!
in mijn kerk hoef je geen belijdenis gedaan te hebben voor dat je gaat trouwen hoor..Op woensdag 16 mei 2001 15:38 schreef ju_17 het volgende:
[..]
Sterker nog, je kan dan helemaal niet in de kerk trouwen (bij ons tenminste niet), bij ons moet je dan belijdenis gedaan hebben als je in de kerk wil trouwen. Dus je zal wel een keuze moeten maken. Of jij gaat belijdenis doen (in God geloven) of je vriendin neemt afscheid van de kerk. Dit zijn moeilijke keuzes.
Maarrr ik weet het niet hoe het bij de kerk van jouw vriendin zit?!?!
ander mag je nooit in de kerk trouwen..
ook als je niet gelooft mag je in de kerk trouwen hoor..naja..volgens mij wel
ik weet eigenlijk niet zeker..maar goed..ik trouw toch nog lang niet dus..
Kut dit vind ik niet leuk om te horen. Wou je namelijk dit weekend vragen om te trouwen maar goed. Ik zal die ringen nu maar terug brengen naar de winkel.Op woensdag 16 mei 2001 15:49 schreef Suus het volgende:
[..]
in mijn kerk hoef je geen belijdenis gedaan te hebben voor dat je gaat trouwen hoor..
ander mag je nooit in de kerk trouwen..
ook als je niet gelooft mag je in de kerk trouwen hoor..naja..volgens mij wel
ik weet eigenlijk niet zeker..maar goed..ik trouw toch nog lang niet dus..
Jammer Suus....
Maar ff serieus, ik wens jullie sterkte toe in de keuzes die je maakt. Mijn zusje had hetzelfde probleem als jullie. En heeft tenslotte voor de kerk gekozen.
Op zich kan ik makkelijk praten want mijn vriendin is ook gelovig netzoals ik, ze zit zelfs bij mij in de kerk! Dus ik breng het er een stuk makkelijker vanaf.
Maar ff serieus, ik wens jullie sterkte toe in de keuzes die je maakt. Mijn zusje had hetzelfde probleem als jullie. En heeft tenslotte voor de kerk gekozen.
Op zich kan ik makkelijk praten want mijn vriendin is ook gelovig netzoals ik, ze zit zelfs bij mij in de kerk! Dus ik breng het er een stuk makkelijker vanaf.
nee kijk..ik ben opgeroeit met de kerk dit en de kerk dat.. maar zlef weet ik helemaal nog niet wat ik geloof enzo..ik intereseer me er ook niet zo veel in.. en opzich is het best klote dat Sander neit gelovig is want hij snapt dan neit waarom ik bepaalde dingen niet mag doen..maar ik ben het gewent en kan er mee leven..hoewel ik zelf gewoon helemaal nog niet weet hoe eht allemaal precies zit..Op woensdag 16 mei 2001 16:02 schreef ju_17 het volgende:
Jammer Suus....![]()
snap je wat ik bedoel?
ja nah leg het me dan uit als ik het nit begrijpOp woensdag 16 mei 2001 16:18 schreef Suus het volgende:
[..]
nee kijk..ik ben opgeroeit met de kerk dit en de kerk dat.. maar zlef weet ik helemaal nog niet wat ik geloof enzo..ik intereseer me er ook niet zo veel in.. en opzich is het best klote dat Sander neit gelovig is want hij snapt dan neit waarom ik bepaalde dingen niet mag doen..maar ik ben het gewent en kan er mee leven..hoewel ik zelf gewoon helemaal nog niet weet hoe eht allemaal precies zit..
snap je wat ik bedoel?
ja je snapt het toch niet..of je wil het niet begrijpen..want jij zegt dan altijd weer van ja hoe komt dat of ja waarom is dat dan..ja nou dat weet ik ook allemaal niet hoor.. ik ben ook geen exper als het met geloof te maken heeft..Op woensdag 16 mei 2001 16:44 schreef lordspacie het volgende:
[..]
ja nah leg het me dan uit als ik het nit begrijp
ja meestal ga ik er heen omdat het moet..maar als ik neit ga of als ik eits doe wat eigenlijk ''niet mag'' dan heb ik ook weer een gevoel van "ja waarom doe ik het dan"Op woensdag 16 mei 2001 16:24 schreef ju_17 het volgende:
Ja, ik snap het zeker. Maar wil je verder met het geloof en met de kerk? En maak je de keuze zelf, en ga je naar de kerk omdat je van je ouders moet of omdat je het zelf wil?
omdat ik ben opgevoed met bepaalde regels is het best raar als je iets anders doet..snap je?
misschien komt het omdat ik niet zommaar aan neem dat iets zo is. Ik wil meer informatie weten zodat ik zelf kan bepalen of iets gebeurtOp woensdag 16 mei 2001 16:53 schreef Suus het volgende:
[..]
ja je snapt het toch niet..of je wil het niet begrijpen..want jij zegt dan altijd weer van ja hoe komt dat of ja waarom is dat dan..ja nou dat weet ik ook allemaal niet hoor.. ik ben ook geen exper als het met geloof te maken heeft..
dit wist ik nog niet?Op woensdag 16 mei 2001 16:56 schreef Suus het volgende:
[..]
ja meestal ga ik er heen omdat het moet..maar als ik neit ga of als ik eits doe wat eigenlijk ''niet mag'' dan heb ik ook weer een gevoel van "ja waarom doe ik het dan"
omdat ik ben opgevoed met bepaalde regels is het best raar als je iets anders doet..snap je?
Dat het vandaag de dag zo moeilijk het vraagstuk over het bestaan van God aan te snijden, komt niet alleen door het feit dat God de Afwezige is, of dat Hij slechts zichtbaar is door zijn discreet op zijn werk aangebrachte handtekeningen Het komt ook doordat de existentiële vragen die de kwestie opwerpen en die het uitgangspunt vormen voor consensus, vergeten worden. Wat betekenen voor de mens nog deze afgezaagde woorden: leven, liefhebben, zich inzetten, lijden, sterven? Zij vormen de toegangspoort tot het vraagstuk Meestal (stuiten we) niet op de muur van een afwezige God, maar op die van een mens die wegloopt voor de vragen die betrekking hebben op zijn eigen leven.Op woensdag 16 mei 2001 schreef lordspacie het volgende:
Nah als ik al een discusie met me vriendin erover begint is het al gelijk hommeles! Dus laat staan met die ouders. En ja die ouders weten dat ik niet gelovig ben. En ja ik vind ze ook slap ouwehoren ben meestal ook bezig met de verf van het bankje voor me erafte slopen.
hoe bedoel je dit? leg is een klein beetje uit als je wil?Op woensdag 16 mei 2001 21:27 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Dat het vandaag de dag zo moeilijk het vraagstuk over het bestaan van God aan te snijden, komt niet alleen door het feit dat God de Afwezige is, of dat Hij slechts zichtbaar is door zijn discreet op zijn werk aangebrachte handtekeningen Het komt ook doordat de existentiële vragen die de kwestie opwerpen en die het uitgangspunt vormen voor consensus, vergeten worden. Wat betekenen voor de mens nog deze afgezaagde woorden: leven, liefhebben, zich inzetten, lijden, sterven? Zij vormen de toegangspoort tot het vraagstuk Meestal (stuiten we) niet op de muur van een afwezige God, maar op die van een mens die wegloopt voor de vragen die betrekking hebben op zijn eigen leven.
Pagina: 1