[BC3] zit mezelf bang te maken

Pagina: 1
Acties:

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik had vandaag zo''n topic gelezen over een gast die een geest had gezien naast zijn bed.
Nu lig ik in bed en ben bang om ogen dicht te doen en alles.. :(

Verwijderd

beetje geest kan toch geen kwaat?
wat voor''n form van wat voor''n leven het ook is, wat zal het met jou willen?
niets ernstigs lijkt me;)

als je gewoon wil slapen is TV kijken en ergenanders aan denken wel een goeie oplossing

• HertogJan
echt bang hoor gvd...
altijd al angstig geweest.
tv kijken doe ik al

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Geest wil alleen maar communiceren. Zoiets als "Catain Janeway to sleeping human, do you here me" :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Denk je?

Als ik mij zoiets levendigs probeer voor te stellen als een geest naast mijn bed dan kan ik mij nergens meer op concentreren... Ben als een kind zo bang....

Geloven jullie in het bestaan van geesten, demonen, engelen ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HertogJan
inderdaad als een kind zo bang

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 00:55 schreef Darth-Sentinel het volgende:
Denk je?

Als ik mij zoiets levendigs probeer voor te stellen als een geest naast mijn bed dan kan ik mij nergens meer op concentreren... Ben als een kind zo bang....

Geloven jullie in het bestaan van geesten, demonen, engelen ?
Ja !!

• BC3 Victim
Heel gek Data.....

DAT GEBEURT NIET! Ik ben toch lekker sterker! Lekkeuh PUH!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pas echt eng wordt het als opeens je laken van je af wordt getrokken,

Je wil het licht aandoen, maar dat gaat niet.

Je springt op! Loopt naar de deur, maar die zit dicht !?

En dan voel je een koude hand op je schouder!

..

En toen ging ik slapen want er komt toch niks zinnigs meer uit :)

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 00:57 schreef Wouter17 het volgende:

..

Ze moeten idd niet aan mij lakens zitten.

• BC3 Victim
Nou hertog... je bent niet de enige hoor....

Wat bij mij lijkt te helpen is helemaal in mijn bed kruipen en denken dat ie mij helemaal niks kan doen want ik lig toch onder de lakens. Lekkeuh PUH!

Erug kinderachtig maar werkt gelukkig wel want je wordt erook doodmoe van.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 00:58 schreef Darth-Sentinel het volgende:
Nou hertog... je bent niet de enige hoor....

Wat bij mij lijkt te helpen is helemaal in mijn bed kruipen en denken dat ie mij helemaal niks kan doen want ik lig toch onder de lakens. Lekkeuh PUH!

Erug kinderachtig maar werkt gelukkig wel want je wordt erook doodmoe van.
Nip, als er dan iets aan die deken begint te trekken :?:?

• BC3 Victim
Dat maak ik mezelf ook altijd wijs. Werk wel :7

• BC3 Victim
Voor alles is een logische en rationele verklaring met behulp van wetenschap ( Tuvok ) :7

• BC3 Victim
Ik denk dat de wetenschap veel kan verklaren maar bij lange na niet alles.... Daarvoor is teveel te vinden...

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 01:12 schreef Commander_Data het volgende:
Voor alles is een logische en rationele verklaring met behulp van wetenschap ( Tuvok ) :7
ik vindt Tuvok niet echt consequent genoeg, neem dan Data.

en ik denk niet dat alles met wetenschap (te beperkt) te verklaren is... wel met logica

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 01:19 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

ik vindt Tuvok niet echt consequent genoeg, neem dan Data.

en ik denk niet dat alles met wetenschap (te beperkt) te verklaren is... wel met logica
Mee eens ja alles is zeker met logica te verklaren, en ehhh is Seven of Nine ook goed :?:?

ps: Data blijft wel de stoerste })

Vandaag trouwens HELE mooie aflevering van VOY :7

• BC3 Victim
Het is :z:Z:z tijd :7

Verwijderd

ga ik ook maar;)

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

nah kom op he geesten bestan niet en als ze wel bestaan dan komen ze echt niet naar jouw toe hoor. En pls als je er echt bang voor bent zet je digitale kamera aan en blijf de hele nacht door filmen. Mocht je een geest op de film heben staan post die dan hier.

Lekker zijn is een gave :)

• Scipionyx
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 11:28 schreef lordspacie het volgende:
nah kom op he geesten bestan niet en als ze wel bestaan dan komen ze echt niet naar jouw toe hoor. En pls als je er echt bang voor bent zet je digitale kamera aan en blijf de hele nacht door filmen. Mocht je een geest op de film heben staan post die dan hier.
Je hebt zeker nooit naar documentaires (op rtl4, discovery e.d.) gekeken?? Vroeger keek ik daar vaak naar, maar nu ik ouder ben -en dus wijzer ;)- weet ik wel dat zoiets toch niet voorkomt. Althans, niet waar ik getuige van ben. Ikzelf heb nog nooit een paranormale ervaring meegemaakt. Maar dat wil dan niet zeggen dat er geen geesten (of ŽspokenŽ) bestaan. En misschien is het (soms?) wel te verklaren hoe het voorkomt. Maar er zijn zoveel mensen die zeggen dat ze een paranormale ervaring meegemaakt hebben, dat ik dan denk dat er toch wel iets buitenaards is hier op deze Aarde.. of in het hiernamaals.

Bovendien als ik naar een enge film heb gekeken -die de ingrediënten bevat waar ik echt bang voor ben- dan wordt ik natuurlijk ook wel een beetje bang. Maar als ik dan in bed lig, denk ik bij mezelf: "Yeah, right. Uitgerekend hier, bij mijn bed. Terwijl er zoveel mensen op deze aarde zijn... waarom ik dan??" 8-)

Ik heb de laatste 2 dagen trouwens wel erg rare dromen...

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 10 mei 2001 11:46 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Je hebt zeker nooit naar documentaires (op rtl4, discovery e.d.) gekeken?? Vroeger keek ik daar vaak naar, maar nu ik ouder ben -en dus wijzer ;)- weet ik wel dat zoiets toch niet voorkomt. Althans, niet waar ik getuige van ben. Ikzelf heb nog nooit een paranormale ervaring meegemaakt. Maar dat wil dan niet zeggen dat er geen geesten (of ŽspokenŽ) bestaan. En misschien is het (soms?) wel te verklaren hoe het voorkomt. Maar er zijn zoveel mensen die zeggen dat ze een paranormale ervaring meegemaakt hebben, dat ik dan denk dat er toch wel iets buitenaards is hier op deze Aarde.. of in het hiernamaals.

Bovendien als ik naar een enge film heb gekeken -die de ingrediënten bevat waar ik echt bang voor ben- dan wordt ik natuurlijk ook wel een beetje bang. Maar als ik dan in bed lig, denk ik bij mezelf: "Yeah, right. Uitgerekend hier, bij mijn bed. Terwijl er zoveel mensen op deze aarde zijn... waarom ik dan??" 8-)

Ik heb de laatste 2 dagen trouwens wel erg rare dromen...
hahahaha rtl4 wel discovery niet hebben we namelijk niet meer hier in amsterdam. Kut a2000. Maar goed ik geloof niet in geesten overigens wel in buitenaards leven. Zoals in star trek. Maar dit geesten nee. Ik ga het pas geloven als ik het met me eigen ogen zie.

Lekker zijn is een gave :)

• BC3 Victim
Ze zeggen dat de gene die er in geloven juist dat soort dingen dien omdat die er vatbaar voor zijn. Maar er is wel degelijk iets bovenaartuurlijks op aarde denk ik.

En ehh buitenaards geloof ik ook in maar dat had je vast al wel aan het icoon gezien van me :7

Verwijderd

Als de aliens zo slim zijn, waarom ontvoeren ze dan altijd zo''n domme mensen.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 00:57 schreef Wouter17 het volgende:

..

et zou enger zijn als je juist niet die koude hand op je schouder zou krijgen ...want als je dus WEL die hand voelt is er gewoon iemand in je kamer klaar punt ...oke lullig als het en crimineel is ofzo :) maar als er juist NIEMAND is en toch schieten die lakens weg ..oei scary

Verwijderd

De werkelijkheid waarin wij leven is een deelwerkelijkheid. Een simpel (en erg beperkt) voorbeeld is infra-rood licht; dat kunnen wij zonder speciale apparatuur niet waarnemen. Dat bewijst (o.a.) dat wij letterlijk "een beperkt zicht hebben" op de gebeurtenissen om ons heen. Soms zijn er omstandigheden denkbaar (HertogJan beleefde zo''n moment) dat we ons eventjes buiten die deelwerkelijkheid bevinden. Het moment van inslapen, we zetten onze harde schijf in onze kop even op "stand-by", is een uitgelezen kans om "buiten-jezelf-te-treden"; je wordt door te weinig hersen-activiteit als het ware "gehacked" door iets wat wij een geest noemen. Overigens heeft de "hacker" weinig kans want het alarmeringssysteen in de hersenen (de firewall) wekt ons uit, wat wij noemen, de droom en laat ons achter met een gevoel van verlatenheid, angst; net zoals we "bang" zijn als er op onze computer een echte hacker een aanval doet en we in de onzekerheid verkeren of ''ie het nogwel doet.
Conclusie: Een goede "firewall" inbouwen in je hersens is een afdoende bescherming tegen indringers. Die firewall koop je, zoals je begrijpt, niet bij je soft-ware-boer maar krijg je gratis meegeleverd bij een gezond leven. HertogJan kan dus ook gerust gaan slapen en vertrouwen op zijn (be-)schermengel!!:Z :Z :Z

Verwijderd

Uit het boek: Intra psychisch management

H 2, paragraaf 3a:

Wees je ervan bewust dat JIJ het bent die die gedachten op gang brengt en voedt. JIJ bent diegene die beslist dat hij er naar blijft kijken.

Gedachten ploppen op in je hoofd. niet altijd duidelijk aanwijsbaar waarom. Je kijkt een tijdje naar zo''n gedachte, en dan laat je hem weer los.

Als de gedachte je niet bevalt, zul je moeten leren hem eerder los te laten.

Dat kan door je bewust te zijn dat het energie kost om die gedachte opgang te houden. Doe die moeite niet meer, dan voed je het idee ook niet, en is het zo verdwenen.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 13:02 schreef koekoeksjong het volgende:
D......... (be-)schermengel
Dat meen je toch hoop ik niet serieus? Ik kan me voorstellen dat wij niet de hele werkelijkheid waarnemen, maar jij kan dat blijkbaar, want jij weet precies te vertellen hoe het zit. Het verhaal, buiten dat het creatief verzonnen is met een geinige metafoor van de computer, heeft echt geen enkele inhoud. Sorry!

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 00:57 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Ze moeten idd niet onder mij lakens zitten.
:?

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 13:33 schreef olav het volgende:

[..]

Dat meen je toch hoop ik niet serieus? Ik kan me voorstellen dat wij niet de hele werkelijkheid waarnemen, maar jij kan dat blijkbaar, want jij weet precies te vertellen hoe het zit. Het verhaal, buiten dat het creatief verzonnen is met een geinige metafoor van de computer, heeft echt geen enkele inhoud. Sorry!
Van Dale kent het woord "ploppen" niet.
"Ploppen in de hersens op.....???"
----plopper---- = houten steel met zuignap -> olaf.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 13:02 schreef koekoeksjong het volgende:
De werkelijkheid waarin wij leven is een deelwerkelijkheid. Een simpel (en erg beperkt) voorbeeld is infra-rood licht; dat kunnen wij zonder speciale apparatuur niet waarnemen. Dat bewijst (o.a.) dat wij letterlijk "een beperkt zicht hebben" op de gebeurtenissen om ons heen. Soms zijn er omstandigheden denkbaar (HertogJan beleefde zo''n moment) dat we ons eventjes buiten die deelwerkelijkheid bevinden. Het moment van inslapen, we zetten onze harde schijf in onze kop even op "stand-by", is een uitgelezen kans om "buiten-jezelf-te-treden"; je wordt door te weinig hersen-activiteit als het ware "gehacked" door iets wat wij een geest noemen. Overigens heeft de "hacker" weinig kans want het alarmeringssysteen in de hersenen (de firewall) wekt ons uit, wat wij noemen, de droom en laat ons achter met een gevoel van verlatenheid, angst; net zoals we "bang" zijn als er op onze computer een echte hacker een aanval doet en we in de onzekerheid verkeren of ''ie het nogwel doet.
Conclusie: Een goede "firewall" inbouwen in je hersens is een afdoende bescherming tegen indringers. Die firewall koop je, zoals je begrijpt, niet bij je soft-ware-boer maar krijg je gratis meegeleverd bij een gezond leven. HertogJan kan dus ook gerust gaan slapen en vertrouwen op zijn (be-)schermengel!!:Z :Z :Z
Nice ;)

Verwijderd

Er is een lange traditie van ''geesten'' die rondwaren id nacht.
Zo zijn er bv incubi en succubi die zich instandhouden met de levenskracht die zij ''snachts aan ons onttrekken (natte dromen etc.) Kenmerken van zgn. bezoekingen zijn ook gevoelens van verstikking, angst ed.
De hedendaagse psychologie heeft hier inmiddels andere benoemingen en definities voor.

Persoonlijk heb ik maar 1x zoiets beleefd,
waarbij ik in een droom lekker aan het vrijen was en er door een sterk gevoel van wantrouwen vanaf wilde zien. Waarop die leuke meid veranderde in een vormloos wezen wat me dreigde te smoren.

Ja dat is vaag, en mijn eigen interpretatie zo mogelijk nog vager. Maar als het voor mij nou zo aanvoelt?

En dat bang zijn... omdat je niet bang wilt zijn wordt je nog banger!
Wees es echt goed bang! Schreeuw het uit bij het zien v je beeldscherm! AAARGGHH!!

''When does the hurting stop?'' ;)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 12:42 schreef Rain het volgende:

[..]

et zou enger zijn als je juist niet die koude hand op je schouder zou krijgen ...want als je dus WEL die hand voelt is er gewoon iemand in je kamer klaar punt ...oke lullig als het en crimineel is ofzo :) maar als er juist NIEMAND is en toch schieten die lakens weg ..oei scary
ja maar dat je dan omkijkt en er is niemand! >:)

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 14:55 schreef koekoeksjong het volgende:

Van Dale kent het woord "ploppen" niet.
"Ploppen in de hersens op.....???"
----plopper---- = houten steel met zuignap -> olaf.
Ploppen is een onomatopee.

Maar als je mijn naam geeneens kan spellen, hoef ik natuurlijk niet te verwachten dat je dat wel snapt.

>Koekkoeksjong
Pagina: 1