[BC3] Hoe zou het zijn als.......

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Stel je voor:

Wereld oorlog II is afgelopen... Engeland behoort bij het 3e rijk en het jaar is 2001.

Hoe zou de wereld die wij nu kennen er dan uitzien? Zouden joden nog steeds vervolgt worden? Is rassenhaat nog steeds een kwestie? Hoe zou de economie zijn? Zou de VN bestaan?

Ik heb me dit al een paar dagen afgevraagd en aangezien ik hier in deze "wetenschap en levensbeshouwing" een topic zag over de 2e WO onder jongeren ben ik eigenlijk best benieuwd naar hoe jullie zouden zien als A.H. toch had gewonnen.....

En nee ik ben geen racist en ben blij dat het niet zo is maar ik vraag me toch af hoe het zou zijn.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

is een (misschien wel meer) film over gemaakt, weet alleen niet meer hoe die heet.
zelf zou ik er nu ff niet zoveel over durven zeggen, ik zech vaak foute dingen als ik er niet eerst over nadenk.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
"Fatherland" met o.a. Rutger Hauer gaat over dit onderwerp, speelt zich als ik het goed heb af in de jaren ''60...
Europa is geheel Nazi en niemand is op de hoogte van de holocaust, ook de VS niet.
Een journaliste uit de VS gaat op onderzoek uit en komt in contact met een nazi officier (Hauer) met wie ze samen kwalijke zaken ontdekt.
Wel een aardige film...

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• BC3 Victim
hehehe :)

geinig maar dat vroeg ik niet. Ik vroeg mij af hoe JULLIE er nou over denken hou het zou KUNNEN zijn.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ich denke das wir dan Deutsch sprechen; JAWOHL ;?

• Damon
Persoonlijk vraag ik me meer af hoe de wereld eruit zou zien, als de 2eWO helemaal nooit had plaats gevonden!
Volgens mij is die vraag moeilijker te beantwoorden...

• BC3 Victim
Denk je? Nee WO2 MOEST er gewoon komen... Het europa van die tijd was zo ontzettend facistisch en arrogant... Ze konden mekaar niet zien of er was al weer een "heren-gevecht"

• Damon
Ja dat begrijp ik wel, maar juist daarom is het volgens mij moeilijker, om te bedenken hoe het allemaal gelopen zou zijn zonder WOII.

• BC3 Victim
Tsja....

Daar kan ik geen antwoord op geven maar om eerlijk te zijn verwacht ik absoluut nog wel een WO3. Over 50-100 jaar als WO2 alweer lang vergeten is :(

• Damon
Laten we het niet hopen...

Ik hoop nog altijd op een inkeer van de mensheid en dat we een mooie toekomst tegemoet gaan... maar ja ik ben dan ook een trouwe Star Trek kijker :)

Verwijderd

wordt heel lastig, omdat toen het norm besef aan de tant gevoeld werdt en later vertaalde dat zich in vrijheid opzich, het had heel conservatief kunnen uitpakken als wo2 was gewonnen door de nazi''s, weinig tot geen creatief denken, weinig vooruitgang, ik denk dat de onwikkeling had stil gestaan of bijna ,niet zozeer qua techniek, maar meer qua sociaal bewustzijn.
ik denk wel dat alles heel strak geregeld zou zijn... geen arm geen rijk als je naar een aantal stads moddelen kijt die de nazi''s hadden: stad met daaromheen boerderijen die voor voedsel zorgen voor de stad en zichzelf, waardoor in de stad de aandacht op andere dingen gericht kon worden, zoals ontwikkeling van landbouw werktuigen die alles efficienter maken... ofzo

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 01:17 schreef Damon het volgende:
Laten we het niet hopen...

Ik hoop nog altijd op een inkeer van de mensheid en dat we een mooie toekomst tegemoet gaan... maar ja ik ben dan ook een trouwe Star Trek kijker :)
Tsja... Ikke ook maar dat is zo ontzettend utopisch dat het gewoon weg niet waar kan zijn.... De mensheid die goed is.. BAH! De mensheid is gewoon van nature zo ontzettend slecht. Kijk alleen maar om je heen om voorbeelden te zien. Burgeroorlogen waar vrienden vrienden uitmoorden omdat ze tot een ander "ras" horen.... Ik ben behoorlijk pessimistisch over de mensheid dus ik hoop op de volgende stap in evolutie :) (whatever it may be)

Verwijderd

jammer alleen dat de evolutie geleidelijk gaat en niet in stappen;)
ik ben het met je eens hoor, mijn gedachten gaan nog wat verder, maar daar zal ik wel een keer een topic over starten.

• BC3 Victim
Ik ben zeer benieuwd! :D

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

nah ik verwacht 1 groot blankras. En we zullen duits lullen. Minder bevolkte wereld. Meer technologie-en. Bijna alles had nu tot ibm gehoord. M$ had niet bestaan. (dat laatste zou wel fijn zijn. Iedereen had een computer.

Lekker zijn is een gave :)

• BC3 Victim
jammer alleen dat de evolutie geleidelijk gaat en niet in stappen;)
Jammer alleen dat je (waarschijnlijk) ongelijk hebt. Lees ''Wolfsklem'' van Piet Vroon. Waarin hij uiteenzet dat het waarschijnlijker is, dat sommige fasen in de (vermeende) evolutie in sprongen zijn gegaan, en niet op een glijdende schaal.

Verwijderd

Ik denk dat Amerika eerst zou hebben moeten inzien dat ze Europa verloren hadden. Daar waren ze zo pissig om dat ze een handelsembargo met het Derde Rijk zouden hebben ingesteld. Dus, na de oorlog, ging de ontwikkeling niet snel. Er was niet genoeg aan materieel, en heel Europa moest worden opgebouwd op kosten van het Derde Rijk. Mensen waren daar niet tevreden over, zodat er een soort politiestaat ontstond, die er voor zorgde dat alle oproer meteen de kop werd ingedrukt.

Achter in Rusland was dit niet meer te handhaven. De burgers stonden niet genoeg onder controle, en zo meer en meer onstonden er militantie bewegingen. Vanuit Amerika werd met behulp van de CIA de onrust verder opgestookt. Het was tijd voor een revolutie. Met geld uit Amerika waren de militante bewegingen in staat wapens te kopen, en kleine oorlogen te beginnen. Dit zou allemaal zeer wreed verlopen, omdat de bewakers van het Derde Rijk geen medelijden kende.

Het Derde Rijk zou families sponseren die zich volledig loyaal verklaarden met het Derde Rijk. Ze zouden een voorbeeld functie moeten krijgen in de maatschappij. Ze werden mondjesmaat toegelaten in politieke functies, en waren herkenbaar aan hun standaardkleren met een Derde Rijk embleem, en natuurlijk, niet te vergeten, het vele smeergeld dat ze kregen.

Als gevolg van deze misstanden zouden er grote vetes binnen families en gemeenschappen ontstaan. Het was altijd maar afwachten of iemand de kans zag om jou te pakken. Immers: verklaarde je je loyaal, dan werd je gegarandeerd ''s avonds op straat in elkaar geschopt. Aan de andere kant, verklaarde je je niet loyaal, dan zou elke loyale burger een nieuwe beloning willen opstrijken door aan te tonen dat jij je niet gedroeg conform de regels van het Derde Rijk.

Tijdens de oorlog waren er al veel mensen naar Amerika gevlucht, omdat ze dit hadden zien aankomen. Veel inwoners van Europa wilden nu ook emigreren, maar dit werd zowel ontmoedigd door keiharde maatregelen van het Derde Rijk, alswel door de strenge toelatingseisen in Amerika. Je moest een opleiding hebben, en aantoonbare connecties, en genoeg geld. Als je je had ingekocht bij een smokkelaar, dan had je een lange reis voor de boeg. Via het oude Rusland, en Alaska werd je naar Amerika getransporteerd onder embarmelijke omstandigheden. Aldaar moest je heel snel onderduiken en werk vinden, anders was je verloren. Als de amerikaanse politie je te pakken kreeg, zetten ze je op het vliegtuig. Immers, volgens Amerika waren de leefomstandigheden in Europa niet zodanig dat het onmenselijk was daar te leven. Echter, op het vliegveld van het Derde Rijk werd gekeken hoe je heenreis was verlopen, en als ze er achter kwamen dat je probeerde te vluchten, dan was er een optie: de dood.

De doodstraf had een volledig nieuwe plaats gekregen in de samenleving. Het was een publiek machtsmiddel. Met een gifinjectie ging je onder gejoel van de loyale Derde Rijkers in een theater een lange lijdensweg tegemoet. De posters hiervan hingen als billbord langs de weg, om als richtlijn te dienen vooral niet de fout in te gaan.

Langzamerhand begint dan het besef te onstaan dat het zo niet langer kan. Slechts door toedoen van het regime leven mensen die andere ideeen hebben dan de voorgeschreven in een hel. Vanuit Amerika vinden moeizame gesprekken plaats over de oprichting van semi-onafhankelijke satellietstaten. Het Derde Rijk zou niet mee willen werken, maar zou wel moeten, omdat ze ook geen geld hebben om het hele Derde Rijk te onderhouden. Met financiele injecties van Amerika wordt dan Europa langzaam hersteld. Dit zou echter nog 50 jaar duren, zodat in 2050 de situatie ongeveer was als in 1960.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 10 mei 2001 10:02 schreef olav het volgende:
Ik denk dat Amerika eerst zou hebben moeten inzien dat ze Europa verloren hadden. Daar waren ze zo pissig om dat ze een handelsembargo met het Derde Rijk zouden hebben ingesteld. Dus, na de oorlog, ging de ontwikkeling niet snel. Er was niet genoeg aan materieel, en heel Europa moest worden opgebouwd op kosten van het Derde Rijk. Mensen waren daar niet tevreden over, zodat er een soort politiestaat ontstond, die er voor zorgde dat alle oproer meteen de kop werd ingedrukt.

Achter in Rusland was dit niet meer te handhaven. De burgers stonden niet genoeg onder controle, en zo meer en meer onstonden er militantie bewegingen. Vanuit Amerika werd met behulp van de CIA de onrust verder opgestookt. Het was tijd voor een revolutie. Met geld uit Amerika waren de militante bewegingen in staat wapens te kopen, en kleine oorlogen te beginnen. Dit zou allemaal zeer wreed verlopen, omdat de bewakers van het Derde Rijk geen medelijden kende.

Het Derde Rijk zou families sponseren die zich volledig loyaal verklaarden met het Derde Rijk. Ze zouden een voorbeeld functie moeten krijgen in de maatschappij. Ze werden mondjesmaat toegelaten in politieke functies, en waren herkenbaar aan hun standaardkleren met een Derde Rijk embleem, en natuurlijk, niet te vergeten, het vele smeergeld dat ze kregen.

Als gevolg van deze misstanden zouden er grote vetes binnen families en gemeenschappen ontstaan. Het was altijd maar afwachten of iemand de kans zag om jou te pakken. Immers: verklaarde je je loyaal, dan werd je gegarandeerd ''s avonds op straat in elkaar geschopt. Aan de andere kant, verklaarde je je niet loyaal, dan zou elke loyale burger een nieuwe beloning willen opstrijken door aan te tonen dat jij je niet gedroeg conform de regels van het Derde Rijk.

Tijdens de oorlog waren er al veel mensen naar Amerika gevlucht, omdat ze dit hadden zien aankomen. Veel inwoners van Europa wilden nu ook emigreren, maar dit werd zowel ontmoedigd door keiharde maatregelen van het Derde Rijk, alswel door de strenge toelatingseisen in Amerika. Je moest een opleiding hebben, en aantoonbare connecties, en genoeg geld. Als je je had ingekocht bij een smokkelaar, dan had je een lange reis voor de boeg. Via het oude Rusland, en Alaska werd je naar Amerika getransporteerd onder embarmelijke omstandigheden. Aldaar moest je heel snel onderduiken en werk vinden, anders was je verloren. Als de amerikaanse politie je te pakken kreeg, zetten ze je op het vliegtuig. Immers, volgens Amerika waren de leefomstandigheden in Europa niet zodanig dat het onmenselijk was daar te leven. Echter, op het vliegveld van het Derde Rijk werd gekeken hoe je heenreis was verlopen, en als ze er achter kwamen dat je probeerde te vluchten, dan was er een optie: de dood.

De doodstraf had een volledig nieuwe plaats gekregen in de samenleving. Het was een publiek machtsmiddel. Met een gifinjectie ging je onder gejoel van de loyale Derde Rijkers in een theater een lange lijdensweg tegemoet. De posters hiervan hingen als billbord langs de weg, om als richtlijn te dienen vooral niet de fout in te gaan.

Langzamerhand begint dan het besef te onstaan dat het zo niet langer kan. Slechts door toedoen van het regime leven mensen die andere ideeen hebben dan de voorgeschreven in een hel. Vanuit Amerika vinden moeizame gesprekken plaats over de oprichting van semi-onafhankelijke satellietstaten. Het Derde Rijk zou niet mee willen werken, maar zou wel moeten, omdat ze ook geen geld hebben om het hele Derde Rijk te onderhouden. Met financiele injecties van Amerika wordt dan Europa langzaam hersteld. Dit zou echter nog 50 jaar duren, zodat in 2050 de situatie ongeveer was als in 1960.
Op zich wel leuk maar ik denk als ze europa te pakken hadden kregen ze de us ook wel te pakken en zo door tot ze world domination hadden. En iedereen uitgemoord hadden. Tot 1 blank ras. Maar geluk is dat niet zo nou heb je tenminste nog wat kleurverschil opstraat. Al mag er wel weer iets meer blank op straat komen.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 10:11 schreef lordspacie het volgende:

[..]

Op zich wel leuk maar ik denk als ze europa te pakken hadden kregen ze de us ook wel te pakken en zo door tot ze world domination hadden. En iedereen uitgemoord hadden. Tot 1 blank ras. Maar geluk is dat niet zo nou heb je tenminste nog wat kleurverschil opstraat. Al mag er wel weer iets meer blank op straat komen.
Is dit nu je boodschap?

Waar gaat die opmerking over?

Al zijn ze PAARS!! We zijn toch allemaal MENS!!!!

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 10:21 schreef olav het volgende:

[..]

Is dit nu je boodschap?

Waar gaat die opmerking over?

Al zijn ze PAARS!! We zijn toch allemaal MENS!!!!
Is dat nu jouw opmerking? ''t is een mening, daar kan je het niet mee eens zijn, ok.

WOII kon gewoon niet meer gewonnen worden door de Duitsers. Op voorhand kon dit al niet. De Duitse economie stond er echt niet rooskleurig voor in de oorlog. Het enigste wat het land kon was zich compleet leegvechten.
Pagina: 1