het ligt eraan wie het vraagt ...als je gewoon weet dat iemand echt wel geïntereseerd is dan is het juist tof of ze vragen hoe het met je gaat
He Lordy, vandaag ook zo''n zin om de wereld te veroveren?
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Ja zijn van die standaard gesprekjes...
Heeft iedereen denk wel he.
Heeft iedereen denk wel he.
Even een voorbeeldje van een gesprek waar ik een hekel aan heb:
- hoe gaat het?
- goed, en met jou?
- nou, ook goed hoor!
- oh, en op je werk?
- tja, gaat z''n gangetje...
- het weer zit wel mee he?
- ja, en de komende dagen lijkt het er ook nog goed uit te blijven zien.
- ja, ik heb het ook gehoord, eindelijk zomer. Die rotwinter ook altijd met die kou.
- Ga je nog op vakantie trouwens?
- Ja, naar Frankrijk, eind juli. 2 weken ofzo.
- Oh wat leuk! Ging mijn schoonmoeder ook heen vorig jaar en is heel goed bevallen.
- Mooi, ik heb er echt zin in. Eindelijk geen werk, elke dag bieren en niks aan je kop.
Dit soort gesprekken he... daar word ik helemaal GEK van... Hebben meer mensen dat? En worden anderen ook soms helemaal dol van vragen als ''hoe is het met je?'' en ''hoe gaat het op je werk/school?'' of ''waar ga je heen op vakantie?''
of ben ik raar...
Ben ik bijzonder benieuwd naar...
- hoe gaat het?
- goed, en met jou?
- nou, ook goed hoor!
- oh, en op je werk?
- tja, gaat z''n gangetje...
- het weer zit wel mee he?
- ja, en de komende dagen lijkt het er ook nog goed uit te blijven zien.
- ja, ik heb het ook gehoord, eindelijk zomer. Die rotwinter ook altijd met die kou.
- Ga je nog op vakantie trouwens?
- Ja, naar Frankrijk, eind juli. 2 weken ofzo.
- Oh wat leuk! Ging mijn schoonmoeder ook heen vorig jaar en is heel goed bevallen.
- Mooi, ik heb er echt zin in. Eindelijk geen werk, elke dag bieren en niks aan je kop.
Dit soort gesprekken he... daar word ik helemaal GEK van... Hebben meer mensen dat? En worden anderen ook soms helemaal dol van vragen als ''hoe is het met je?'' en ''hoe gaat het op je werk/school?'' of ''waar ga je heen op vakantie?''
of ben ik raar...
Ben ik bijzonder benieuwd naar...
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
amerikanen kunnen dat echt HEEEEL goed, how are you, en dan niet eens naar het antwoord luisteren, maar inderdaat heb ik het ook niet zo mee, al moet ik toe geven dat ik me soms ook tot dat niveau verlaag...
Verwijderd
Ik heb ook een hekel aan dit soort gesprekjes die alleen uit een vreemd soort beleefdheid gevoerd worden. Het interseerd in 9 van de 10 gevallen de andere niets wat je zegt. Iedereen zegt trouwens ook altijd op de vraag "hoe gaat het?" "goed", terwijl het met het grootste deel helemaal niet goed gaat.
Mijn eerste reactie op deze topic is natuurlijk "ja". LOL 
Maar ik heb ook een bijzondere hekel aan dat soort gesprekjes, maar ja, soms ontkom je er niet aan (lunch op het werk). Ik heb daarvoor de tactiek ontwikkeld om wel steeds half glimlachend te kijken in de richting van de spreker, zonder iets te zeggen. Onderwijl ben ik dan kilometers ver weg.
Maar ik heb ook een bijzondere hekel aan dat soort gesprekjes, maar ja, soms ontkom je er niet aan (lunch op het werk). Ik heb daarvoor de tactiek ontwikkeld om wel steeds half glimlachend te kijken in de richting van de spreker, zonder iets te zeggen. Onderwijl ben ik dan kilometers ver weg.
Ja, toen ik net dat gesprekje verzon, kwam ook het amerikaanse zinnetje ''Have a nice day'' op...
Het probleem is overigens niet zozeer dat ik me eraan erger, maar dat ik die ergenis na een keer of 2 op een dag niet meer kan verbergen en dan word ik nogal kortaf of ga zieke antwoorden geven...
Het probleem is overigens niet zozeer dat ik me eraan erger, maar dat ik die ergenis na een keer of 2 op een dag niet meer kan verbergen en dan word ik nogal kortaf of ga zieke antwoorden geven...
Och, ik stel ook wel eens een indringende persoonlijke vraag, wat ik dan zo aanvoel bij diegene wat fout zit. De meesten deinzen dan wel achteruit. Zo niet, ook goed. Dan heb je het tenminste ergens over.
Maar dat kan alleen bij een 1 op 1 gesprek.
Maar dat kan alleen bij een 1 op 1 gesprek.
Verwijderd
Je wordt er inderdaad ziek van. Tenminste ik wel. En het is zeker niet de bedoeling dat je eerlijk gaat antwoorden.
He, hoe gaat het?
Ja, nogal klote eigenlijk
Ooohhhh
Men weet meteen niet meer wat men moet zeggen. Kunnen mensen niet gewoon vragen naar dingen die ze echt willen weten?
(zoals deze vraag dus)
is dat nou zo moeilijk?
He, hoe gaat het?
Ja, nogal klote eigenlijk
Ooohhhh
Men weet meteen niet meer wat men moet zeggen. Kunnen mensen niet gewoon vragen naar dingen die ze echt willen weten?
(zoals deze vraag dus)
is dat nou zo moeilijk?
Verwijderd
Joh, zulke gesprekken zijn dikwijls de toegang tot diepere zaken, dus op zichzelf genomen is het niet noodzakelijk dat het slechts bij dit gesprek blijft 
Alhoewel... vanuit mijn initiatief voor dergelijke oppervlakkige gesprekken geeft het soms wel eens een bevredigend gevoel om de last van tekort aan aandacht jegens bepaalde personen in te dammen (ho! niet te ingewikkeld worden
)
Alhoewel... vanuit mijn initiatief voor dergelijke oppervlakkige gesprekken geeft het soms wel eens een bevredigend gevoel om de last van tekort aan aandacht jegens bepaalde personen in te dammen (ho! niet te ingewikkeld worden
Ik ben het op zich wel met Lordy eens, maar je ontkomt er idd niet aan. Maar ik sta open voor suggesties/nieuwe "openingszinnen".
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
LOLOp woensdag 09 mei 2001 22:24 schreef Lord Daemon het volgende:
Aaargh! Een wereld-hater! Dat moet een Boedhist of Christen zijn... en zie! Het is een Christen!
hey ik weet geen opnening zin maar jij hebt een oppenning en ik heb zin.Op woensdag 09 mei 2001 22:34 schreef dalegend het volgende:
Ik ben het op zich wel met Lordy eens, maar je ontkomt er idd niet aan. Maar ik sta open voor suggesties/nieuwe "openingszinnen".
Lekker zijn is een gave :)
Kijk... als je iemand 2 weken niet gesproken hebt... dan snap ik het best dat je vraagt hoe het met iemand is.Op woensdag 09 mei 2001 22:34 schreef dalegend het volgende:
Maar als je om 5 uur ''s middags naar huis gaat en je collega volgende ochtend 10:00 weer ziet, dan hoeft het van mij niet hoor...
''Heb je lekker geslapen?''
Als openingszin zou je kunnen vragen of er nog vorderingen zijn omtrent het oplossen van iemands levensvragen...
LOL LOL LOL...Op woensdag 09 mei 2001 22:35 schreef Lord Daemon het volgende:
Aaargh! Een wereld-hater! Dat moet een Boedhist of Christen zijn... en zie! Het is een Christen!
Verwijderd
Ik zie dit soort gesprekjes als een "noodzakelijk kwaad". Het is vaak noodzakelijk omdat je dit soort gesprekjes houdt met mensen die toevallig tegen komt, of mensen waarmee je min of meer verplicht bent om een tijdje mee door te brengen. Je hebt dan meestal geen idee waar die persoon mee bezig is of wat de interesses zijn. Maar het is beter om wel iets te zeggen, want helemaal zwijgen is vaak nog erger.
Verwijderd
x: hoe gaat het?Op woensdag 09 mei 2001 22:25 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
LOLDat is de wereld niet waard...
ik: niet zo goed.. (meestal verwachten ze een standaard goed)
x: oh..
Hmm heb je geen baan ? Dit soort "vluchtige" contacten zijn een eerste vereiste als je met mensen omgaat. Je toont interesse in je gesprekspartner, en aan de hand van dit soort singen maak je voor jezelf een database aan met daarin de gegevens.
Persoon A. houd van kamperen, persoon B haat vis etc. etc. Zo kun je een volgende keer je interesse tonen in je gesprekspartner, en dat zal een heleboel zaken veraangenamen.
Je zou eens moeten weten hoeveel mutual profit deals er afketsen op hufterig gedrag of desinteresse bij betrokken partijen.
Kortom, je bent misschien niet raar maar ook niet echt een realist. Niet iedereen wil geschoffeerd worden, maar dat moet jij (en een aantal posters hier) blijkbaar nog leren.
Persoon A. houd van kamperen, persoon B haat vis etc. etc. Zo kun je een volgende keer je interesse tonen in je gesprekspartner, en dat zal een heleboel zaken veraangenamen.
Je zou eens moeten weten hoeveel mutual profit deals er afketsen op hufterig gedrag of desinteresse bij betrokken partijen.
Kortom, je bent misschien niet raar maar ook niet echt een realist. Niet iedereen wil geschoffeerd worden, maar dat moet jij (en een aantal posters hier) blijkbaar nog leren.
Idd, ik erger me dood aan zulk soort gesprekjes... praten bij uitgaan is ook altijd kut 
Laatst nog in de bus : Kzie die gozer elke dag, en dan vraagt ie weer "Hoe gaat het?" terwijl het hem echt niet boeit...
Ik zei "Kut!" en toen vroeg ie "Waarom?"
"Natuurlijk niet!" zei ik... en hij vond het vaag...
Meestal zeg ik gewoon helemaal niks meer, en dan denken ze dat ik saggo ben ofzo..
Laatst nog in de bus : Kzie die gozer elke dag, en dan vraagt ie weer "Hoe gaat het?" terwijl het hem echt niet boeit...
Ik zei "Kut!" en toen vroeg ie "Waarom?"
"Natuurlijk niet!" zei ik... en hij vond het vaag...
Meestal zeg ik gewoon helemaal niks meer, en dan denken ze dat ik saggo ben ofzo..
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Inderdaad erg irritant met name op ICQ, dan zijn er een hoop van die figuren die je van A t/m Z helemaal gaan uit horen 
Ik maak het vaak genoeg mee dat lui soms 2 of meer maal per dag gaan zeggen of het nog goed gaat. Net of het in die paar uurtjes helemaal veranderd is
Echt super irritant!!!
Als je niet weet wat je moet zeggen, zeg dan gewoon niets 
Of van die luitjes die als je 2 minuten geen atwoord heeft allemaal van die vraagtekens gaat sturen ofzo
of van "hallow?, leven we nog?" Ik ben ook wel zo dat als iemand geen antwoord geeft, dat ik ze eruit flikker
Je kan tenslotte wel een beetje normaal doen 
Tenslotte haat ik van die luitjes, die als ze jou iets vragen wel antwoord verwachten, maar als je zelf dat iets zegt/vraagt niet thuis geven!
Ik maak het vaak genoeg mee dat lui soms 2 of meer maal per dag gaan zeggen of het nog goed gaat. Net of het in die paar uurtjes helemaal veranderd is
Of van die luitjes die als je 2 minuten geen atwoord heeft allemaal van die vraagtekens gaat sturen ofzo
Tenslotte haat ik van die luitjes, die als ze jou iets vragen wel antwoord verwachten, maar als je zelf dat iets zegt/vraagt niet thuis geven!
/dev/null
Verwijderd
Ik HAAAAAAAAAT zulke gesprekken...
maarja..deze gesprekken heb je met ''bekenden'' en niet bij mensen die je echt graag ziet enzo..dus boeit ook niet zoveel.
Zulke gesprekjes doe je gewoon aan mee omdat het fatsoenlijker is als iemand negeren..
I hate it..
maarja..deze gesprekken heb je met ''bekenden'' en niet bij mensen die je echt graag ziet enzo..dus boeit ook niet zoveel.
Zulke gesprekjes doe je gewoon aan mee omdat het fatsoenlijker is als iemand negeren..
I hate it..
Kijk eens in mijn profileOp donderdag 10 mei 2001 03:27 schreef zeef het volgende:
Hmm heb je geen baan ?
Zoals ik al eerder noemde vind ik het bij een eerste ontmoeting geen probleem. Waar ik me aan erger zijn mensen die dit soort gesprekken eindeloos (kunnen/willen) voeren en mij ermee lastigvallen.Dit soort "vluchtige" contacten zijn een eerste vereiste als je met mensen omgaat.
Ik zeg dit dan ook vaak tegen die personen, wat me overigens meestal niet in dank afgenomen wordt.
Mijn vraag is dus of dat ik gewoon sociaal onvaardig ben t.o.v. de norm(aal) of dat ik 1 van de weinigen ben die zijn eigen gevoelens niet verloochen.
Het interesseert me niet of iemand van vissen houdt. Of nee, dat is het probleem niet. Maar als iemand eindeloos kan vertellen over zijn vis-ervaringen, dan word ik erg moe en raak ik geirriteerd en dat vertel ik dan ook.Persoon A. houd van kamperen, persoon B haat vis etc. etc. Zo kun je een volgende keer je interesse tonen in je gesprekspartner, en dat zal een heleboel zaken veraangenamen.
Op mijn werk probeer ik zo weinig mogelijk van dat soort gesprekjes te voeren omdat ik het tijdverspilling vind. Ik heb dan ook een goede leermeester gehad die wat dit onderwerp betreft op 1 lijn ligt met mijJe zou eens moeten weten hoeveel mutual profit deals er afketsen op hufterig gedrag of desinteresse bij betrokken partijen.
Iemand vroeg het 2 weken geleden via de telefoon aan mij terwijl ik hoge koorts had, en toen zei ik: "goed, en met jou?"... Ik herstelde me snel van: "ik bedoel het gaat niet goed, ik heb griep.".... zo automatisch gaat dat he?
hehehe.. dat heb ik ook wel eens ja... dan besef ik me dat ik mijn standaardantwoorden bij die persoon niet hoef op te ratelen omdat het een goede vriend(in) is.Op donderdag 10 mei 2001 13:19 schreef Mastermind het volgende:
Iemand vroeg het 2 weken geleden via de telefoon aan mij terwijl ik hoge koorts had, en toen zei ik: "goed, en met jou?"... Ik herstelde me snel van: "ik bedoel het gaat niet goed, ik heb griep.".... zo automatisch gaat dat he?
Oeverloos gezeik : nee
Normale beleefde omgangsvorm : ja
Normale beleefde omgangsvorm : ja
Verwijderd
Eigenlijk is het openingsgesprek dat Lordy79 als voorbeeld gebruikt ergerniswekkend maar is het tevens een mooi voorbeeld van onze beperkte sociale vaardigheid. Ik geloof niet dat zo iemand écht geinteresseerd in jou en dan is het dus ook logisch dat het je ergernis oproept. Mensen gebruiken nu één maal "codes" om hun doel te bereiken; in dit geval is het doel contact.
Mijn buurvrouw zegt (bijna) dagelijks tegen me, als ze me tegenkomt; "Goh....wat zie jij er slecht/onverzorgd/slaperig of puisterig uit..." Soms heeft ze gelijk, meestal niet, want ik weet zelf heel goed of ik die man in de spiegel heb ontmoet of niet....
Wat ze eigenlijk bedoelt te zeggen is: "Ik zie er goed uit vind je niet...?" of "...Vind je mijn nieuwe jurk/broek/jas niet mooi"...?" Maar deze vragen ervaart ze als zijnde "aandacht-vragen-voor-zichzelf" en haar moeder heeft haar dat kennelijk lang geleden afgeleerd dus gebruikt ze deze (in mijn ogen negatieve) toenaderingspoging.
Heb haar inmiddels vertelt dat ik van die denigrerende vraagjes
en ook uitgelegd waarom. Heb gezegd dat ze best aandacht mag vragen als het zo uitkomt en dat daar niets op tegen is.....;ze begint het te leren en lacht me nu ''s ochtends hartelijk toe en moet eerst nog even met zichzelf overleggen welke zinnen nu te gebruiken en uit gebrek aan beter is ze teruggevallen op "mooi/slecht/miezerig weer"; nog geen échte vooruitgang maar veranderen van menselijk gedrag (dus ook van mezelf) gaat niet zonder (veel) inspanning (heb ik gemerkt).
Je wist sneller die schijf in je machine en zet er iets nieuw op dan die in je kop....
Mijn buurvrouw zegt (bijna) dagelijks tegen me, als ze me tegenkomt; "Goh....wat zie jij er slecht/onverzorgd/slaperig of puisterig uit..." Soms heeft ze gelijk, meestal niet, want ik weet zelf heel goed of ik die man in de spiegel heb ontmoet of niet....
Wat ze eigenlijk bedoelt te zeggen is: "Ik zie er goed uit vind je niet...?" of "...Vind je mijn nieuwe jurk/broek/jas niet mooi"...?" Maar deze vragen ervaart ze als zijnde "aandacht-vragen-voor-zichzelf" en haar moeder heeft haar dat kennelijk lang geleden afgeleerd dus gebruikt ze deze (in mijn ogen negatieve) toenaderingspoging.
Heb haar inmiddels vertelt dat ik van die denigrerende vraagjes
Je wist sneller die schijf in je machine en zet er iets nieuw op dan die in je kop....
Verwijderd
Dit klinkt dan zgn burgerlijk, maarja, je moet toch wat he.
''Hoe-issie?''
''Nog steeds geen sexleven! klote!''*D
''Hoe-issie?''
''Voel me zo lekker als een gelikte postzegel!'':) enz.
''Hoe-issie?''
''Nog steeds geen sexleven! klote!''*D
''Hoe-issie?''
''Voel me zo lekker als een gelikte postzegel!'':) enz.
Kzeg toch altijd na:
"hoe gaat ie"
"goed"
ben je van dat gezeik af van, "wat is er dan???"
Tenzij het echt fout zit..
"hoe gaat ie"
"goed"
ben je van dat gezeik af van, "wat is er dan???"
Tenzij het echt fout zit..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ja... irriOp woensdag 09 mei 2001 22:02 schreef Lordy79 het volgende:En worden anderen ook soms helemaal dol van vragen als ''hoe is het met je?'' en ''hoe gaat het op je werk/school?'' of ''waar ga je heen op vakantie?''
Like they really care
ja heb ik ook een hekel aan, zijn vaak meisjes waar je zon gesprekken mee krijgt
voor mensen die niks zinnigs te vertellen hebben:
HOU GEWOON JE KOP DICHT
voor mensen die niks zinnigs te vertellen hebben:
HOU GEWOON JE KOP DICHT
Verwijderd
Ik vandaag wel, hehehe, maar dan wel op Dominate (http://www.bruijntjes.net/).Door Lord Daemon (Mod W&L - 1929) - woensdag 09 mei 2001 22:24
--------------------------------------------------------------------------------
Maar ik wil vanavond nog plannen...
Groeten, Barachem...
Zo, nog Wittgenstein gelezen dit weekend?
Verwijderd
Ach, ik heb liever ook wat diepzinnigere gesprekken, maar ik weet hoe mensen een beetje zijn en laat ze vaak lullen, vooral als ik verder voel, dat ik geen dieper gesprek eruit kan halen.
Sproeten, Barachem.
Sproeten, Barachem.
Yja, allemaal openings zinnetjes.. moet maar, het is alleen maar om beetje beleeft overtekomen, meer niet.
Het heeft natuurlijk ook zo hun grenzen zoals collega''s, vrienden die je elke dag zie en die maar vragen hoe het met je gaat(ken zo''n vent, en ik maar denken van donder toch op man, get a life, dat werkt nou echt op mijn zenuwwwwwwen!!).
Het heeft natuurlijk ook zo hun grenzen zoals collega''s, vrienden die je elke dag zie en die maar vragen hoe het met je gaat(ken zo''n vent, en ik maar denken van donder toch op man, get a life, dat werkt nou echt op mijn zenuwwwwwwen!!).
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
standaard gesprekje ??
tegen broerje :
broertj : HEY ! hoe issie ??
ik : S T F U
tegen ouders :
Ouders : Hoi, goeiemorgen, hoe is het ?
ik : S T M F U !!! allebij !!!
met andere woorden, scheithekel aan kleine kut gesprekjes, ik doe er gewoon niet aan mee
tegen broerje :
broertj : HEY ! hoe issie ??
ik : S T F U
tegen ouders :
met andere woorden, scheithekel aan kleine kut gesprekjes, ik doe er gewoon niet aan mee
beetje contactgestoord jongentje? geeft niet hoorOp vrijdag 11 mei 2001 11:18 schreef RsP het volgende:
tegen ouders :
met papier mache kun je alles maken!!
Ik vind mensen met mobieltjes irritant, en dan bedoel ik de mensen die b.v. in een supermarkt, naar huis bellen om te vragen wat ze die avond willen eten
. Dat kun je toch ook thuis bedenken. Ook heb ik een hekel aan mensen die hele domme opmerkingen maken (op openbare gelegenheden) en zichzelf dan grappig vinden. Ik kan er ook niet tegen als mijn moeder vraagt
-is er iets?
=nee hoor
-echt niet?
:rWHAAAAAAA:r
Dat is (na de mobieltjes) het ergste wat er is.
-is er iets?
=nee hoor
-echt niet?
Vind je dat echt het ergste wat er is?Op zondag 13 mei 2001 00:39 schreef The_real_Eskimo_Bob het volgende:
Ik kan er ook niet tegen als mijn moeder vraagt
-is er iets?
=nee hoor
-echt niet?
A: HEEYYY How are you!!
B: GOOOD! How are you?!!!
A: GOOD!!!
B: ... (
)
A: ... (
)
B: ...
A: ...
= standaardgesprek van Amerikaan. Ze doen altijd alsof je beste vriend zijn, en vervolgens houwe ze hun klep dicht. Echt irritant...
Maar op zich moet een standaard gesprek met een oud klasgenoot wel kunnen op zich, als je beide op de trein staat te wachten oid:
A: Hé Hoe-ist?
B: Ghoe.. mè jou?
A: Wel Ok..
...
A: Heddege nog stèds wa met die [insert name]?
B: Nehh, kvond um/''r ''n eikel.
A: Owh, das kut.. Maargoed..
B: Doe je nog steds Informatica?
A: Yep.. O shit.. komt m''n trein aan, mzl!
B: Oh.. Naja. mzl!
B: GOOOD! How are you?!!!
A: GOOD!!!
B: ... (
A: ... (
B: ...
A: ...
= standaardgesprek van Amerikaan. Ze doen altijd alsof je beste vriend zijn, en vervolgens houwe ze hun klep dicht. Echt irritant...
Maar op zich moet een standaard gesprek met een oud klasgenoot wel kunnen op zich, als je beide op de trein staat te wachten oid:
A: Hé Hoe-ist?
B: Ghoe.. mè jou?
A: Wel Ok..
...
A: Heddege nog stèds wa met die [insert name]?
B: Nehh, kvond um/''r ''n eikel.
A: Owh, das kut.. Maargoed..
B: Doe je nog steds Informatica?
A: Yep.. O shit.. komt m''n trein aan, mzl!
B: Oh.. Naja. mzl!
Iemand die ik ken doet dat ook altijd per icq. Echt van dat burgerlijke "ik-doe-of-ik-geinteresseerd-ben" praat. Natuurlijk vraag je hoe het met iemand gaat als je hem een tijdje niet gezien hebt maar elke dag is echt strontvervelend.Op woensdag 09 mei 2001 22:37 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Kijk... als je iemand 2 weken niet gesproken hebt... dan snap ik het best dat je vraagt hoe het met iemand is.
Maar als je om 5 uur ''s middags naar huis gaat en je collega volgende ochtend 10:00 weer ziet, dan hoeft het van mij niet hoor...
''Heb je lekker geslapen?''
standaard gesprekjes roeleren
.
ben er dol op, want ik heb geen zin om de hele dag over mien pc te ouwehoeren.
ben er dol op, want ik heb geen zin om de hele dag over mien pc te ouwehoeren.
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Zo, wat vinden jullie nou van het instrumentalisme? (Dwz, de stelling dat wetenschappelijke theorieen instrumenten zijn om waarnemingen mee te doen, maar niet de werkelijkheid beschrijven.)
Als ik mijn christen-zijn uitschakel, dan sta ik daar helemaal achter.Op maandag 14 mei 2001 16:45 schreef Lord Daemon het volgende:
Zo, wat vinden jullie nou van het instrumentalisme? (Dwz, de stelling dat wetenschappelijke theorieen instrumenten zijn om waarnemingen mee te doen, maar niet de werkelijkheid beschrijven.)
Net als ik achter determinisme sta, maar dat is natuurlijk ook een instrument.
Beetje jammer, daar wordt een rasechte realist (De natuurwetenschappelijke theorieen beschrijven de werkelijkheid zoals die echt is) zoals ik natuurlijk een beetje droevig van.
Verwijderd
In tegenstelling tot mijn eerwaarde broeder Lordy79, zal ik me volledig openstellen voor deze theorie, zonder mijn chr. identiteit daarvoor op te geven, noch zaken als determinisme te ontkennen 
Maar wat heeft dit nu weer met de titel van dit topic te maken
Maar wat heeft dit nu weer met de titel van dit topic te maken
Verwijderd
Om het maar weer even ontopic te gooien, hoewel iedereen hier ook lekker standaard loopt te lullen over dat onderwerp..
Standaardgesprekjes zijn irritant he?
de meesten: Ja, daar erger ik me dood aan.
Op straat:
heeel veel mensen: Hoe gaat het? (enz)
ergens klopt er hier iets niet.
Ik merk trouwens wel dat uit van die standaardgesprekjes vaak niet echt een zinnig gesprek voortkomt, als je dat toch wil moet je als het ware opnieuw beginnen.
De "goed, goed, stilte" situatie kan ik me ergens ook best voorstellen. Als je merkt dat er toch niets zinnigs uit gaat komen laat je het gesprek maar weer voor wat het is en ga je weer verder met waar je mee bezig was. Ook een iets minder doorsnee standaardgesprek als
>>banaan
<<aardbei
>>kokosbaviaan
enz
laat ik meestal vrij snel doodbloeden, je schiet er toch niets mee op. Staat niet zo netjes, naja, das dan jammer. Of er een zinnige opmerking tussendoor gooien, dat wil ook nog wel eens helpen.
Standaardgesprekjes zijn irritant he?
de meesten: Ja, daar erger ik me dood aan.
Op straat:
heeel veel mensen: Hoe gaat het? (enz)
ergens klopt er hier iets niet.
Ik merk trouwens wel dat uit van die standaardgesprekjes vaak niet echt een zinnig gesprek voortkomt, als je dat toch wil moet je als het ware opnieuw beginnen.
De "goed, goed, stilte" situatie kan ik me ergens ook best voorstellen. Als je merkt dat er toch niets zinnigs uit gaat komen laat je het gesprek maar weer voor wat het is en ga je weer verder met waar je mee bezig was. Ook een iets minder doorsnee standaardgesprek als
>>banaan
<<aardbei
>>kokosbaviaan
enz
laat ik meestal vrij snel doodbloeden, je schiet er toch niets mee op. Staat niet zo netjes, naja, das dan jammer. Of er een zinnige opmerking tussendoor gooien, dat wil ook nog wel eens helpen.
Wat bij mij vaak gebeurt:
Als het gesprek maar lang genoeg duurt wordt het vanzelf intressant
hmm... het probleem van standaard-gesprekjes is dat ze vaak snel doodbloeden.Op dinsdag 15 mei 2001 01:05 schreef Darth-Sentinel het volgende:
Wat bij mij vaak gebeurt:
Ja? Bij mij valt het wel mee hang natuurlijk af waar ik mij op dat moment bevindt natuurlijk maar de meest boeiende gesprekken beginnen toch echt vet standaard...Op dinsdag 15 mei 2001 02:41 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
hmm... het probleem van standaard-gesprekjes is dat ze vaak snel doodbloeden.
En om nog even op ouders terug te komen:
Ik heb dat ook van dat STFU. Ik heb helemaal geen zin in dat gezever hoe verkeerd ik wel niet met mijn leven, geld, vrouwen omga.
Verwijderd
Met een standaard begin kun je twee kanten opgaan. Na een paar "formele verplichtingen" een echt gesprek beginnen, of in wat onnozel standaard geblaat blijven hangen. (en als de vakanties en werk en loze roddels op zijn heb je altijd nog soaps en top-40 *no comments*
) Maar ik merk toch vaak dat standaard gesprekken niet echt boeien, en als het daarbij blijft heb ik er meestal ook niet zo''n problemen mee als het eindigt met ... (stilte)
Verwijderd
zo beginnen is gewoon een manier om ff vertrouwd met elkaar te worden...als je gelijk begint met zware gesprekken krijg je rare situaties zeker als iemand mij ineens aanspreekt kan ik nie gelijk overschakelen om een diepgaanf gesprek he:)
dus je bent raar
nee maar serieus, je moet altijd ff aan elkaar "wennen" als je elkaar voor het eerst of sinds een tijdje weer ziet...als je mensen beter kent en vaker ziet dan begin je toch niet meer zo
dus je bent raar
Pagina: 1