Toon posts:

[BC3] Joint Implement CO2 emissie quota

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is dan helder.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Vroeg ik me ineens af, wat wordt er hier gedacht over Joint Implement CO2 emissie quota?

[uitleg]
In Kyoto zijn een hoop landen overeengekomen dat landen hun CO2 uitstoot moesten verminderen. De overheden verhalen dit dan weer op de grote industrielen omdat daar de meeste winst te halen valt. (Corus Hoogovens neemt 4% van het Nederlandse totaal voor z''n rekening dacht ik).

Joint Implement is dat bedrijf X.nl bij bedrijf Y.vies_land een milieuinvestering doet en de behaalde reductie van CO2 uitstoot in dat land van het Nederlandse quotum af kan halen.
[/uitleg]

Mogen Nederlandse bedrijven die al een behoorlijke milieuinvestering hebben gedaan hun CO2 quotum in het buitenland verwezenlijken? Kan bedrijf X in een of ander vies land een electriciteitscentrale van apparatuur voorzien waardoor daar de CO2 emissie enorm achteruit gaat en dat getal van het Nederlandse quotum aftrekken? Is dit ethisch gezien verantwoord?

Verwijderd

/me krabt een keertje op zijn hoofd...

en nog eens...

en nog eens...

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Ik vind het zelf een goed iets omdat de gulden die elders besteed wordt aan een project waar grote verbeteringen worden geboekt meer waard is dan diezelfde gulden in Nederland uitgegeven aan en project waar relatief veel minder verbetering kan worden geboekt.

Wat je er tegenin kan brengen is dat Nederland op die manier zelf in eigen land niets aan de emissiereductie doet (en dus de uitstoot niet verminderd) maar wel z''n quotum haalt. Kan als krom ervaren worden.