[BC3] Meisjes lopen voor op jongens...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Dit schijnt zo te zijn en het verschil is het grootst in de pubertijd.

Ik wil dit niet ontkennen want het zal we zo zijn... maar in hoeverre klopt dit?

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen 8-) maar hoe''n groot deel zijn die uitzonderingen t.o.v. van alle ''pubers''?

Dit is iets wat ik me al een tijdje afvraag.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, voor het 20ste levensjaar klopt het misschien wel, maar daarna heb ik toch ernstige twijfels :P Als ik af en toe hoor waar dames van 25 a 30 over lullen, en de manier waarop, dan lijken het net giechelende pubers :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 22:35 schreef Exirion het volgende:Als ik af en toe hoor waar dames van 25 a 30 over lullen, en de manier waarop, dan lijken het net giechelende pubers :D
hehehe... ik heb een zus van 26... en ik deel je ervaringen *D
Ik had het ook over pubertijd.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 08 mei 2001 22:41 schreef Lordy79 het volgende:
hehehe... ik heb een zus van 26... en ik deel je ervaringen *D
Ik had het ook over pubertijd.
Tja, veel meisjes zijn op vrij lage leeftijd al vrij ehm... dat alles d''r op en d''r aan zit enzo :) En ook qua gedrag zijn ze vaak inderdaad wel een stappie voor op jongens. De jochies lopen meestal wat keet te trappen en propjes te schieten :P En de meisjes zijn wat serieuzer bezig, hoewel ze natuurlijk soms ook wel echt meisjesachtig melig zijn. Ik weet niet of je het echt als ''voorsprong'' moet beschouwen. Meisjes en jongens zijn gewoon op verschillende manieren kinderlijk in de puberteit denk ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Uit mijn omgeving kan ik benadrukken dat het absoluut het tegengestelde is. (''k ben zelf 16), meiden maken sneller de overstap naar volwassenheid, maar deze gebeurd echt niet eerder dan bij jongens, en de jongens moeten eerst door hun computerfase, door hun brommerfase, door hun eerstemeisjesfase, enz enz :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 08 mei 2001 22:48 schreef LoWLaNDeR het volgende:
de jongens moeten eerst door hun computerfase, door hun brommerfase, door hun eerstemeisjesfase, enz enz :)
Ja, wij hebben gewoon een veel drukkere agenda *D

Verwijderd

Ach, ik ben fysiek 26, maar mentaal net pas begonnen aan m''n puberteit ;)

Don''t ask Why!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 22:48 schreef LoWLaNDeR het volgende:
meiden maken sneller de overstap naar volwassenheid, maar deze gebeurd echt niet eerder dan bij jongens
:? :? :?
Leg uit! Licht toe... ik snap het niet...
meisjes sneller maar niet eerder?
Dus meisjes starten later maar komen tegelijk ''aan''? :? :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil dit niet ontkennen want het zal we zo zijn... maar in hoeverre klopt dit?
Betekend dit dat jij gedurende je pubertijd niet in staat was het niveau van dames te evenaren ;)

Ik denk zelf dat meiden op die leeftijd geestelijk iets verder zijn dan de jongens, maar qua kennis zal er weinig verschil zijn.

Ik heb overigens wel gehoord, dat kinderen uit het noorden, minder goed kunnen leren dan kinderen uit de rest van Nederland.
Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat de lessen daar in het nederlands gegeven worden, en de frieze kinderen het dan niet goed begrijpen >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

Elvhenk

Madam Mikmak

[plechtige toon]
Meisjes, het zijn net mensen... >:)

Maar joh, leeftijd en daadwerkelijke "leeftijd" dat is allemaal relatief. Sommigen zijn al behoorlijk volwassen tijdens de pubertijd, en anderen worden het nooit. haha Big fucking deal. :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 23:01 schreef Elvhenk het volgende:
[plechtige toon]
Meisjes, het zijn net mensen... >:)

Maar joh, leeftijd en daadwerkelijke "leeftijd" dat is allemaal relatief. Sommigen zijn al behoorlijk volwassen tijdens de pubertijd, en anderen worden het nooit. haha Big fucking deal. :)
Vrouwen van 30+ zijn geen mensen... dat zijn monsters... >:) *D

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 22:59 schreef dalegend het volgende:

Betekend dit dat jij gedurende je pubertijd niet in staat was het niveau van dames te evenaren ;)
Integendeel... maar dat gaat te diep in op mijn persoontje... :)
Ik denk zelf dat meiden op die leeftijd geestelijk iets verder zijn dan de jongens, maar qua kennis zal er weinig verschil zijn.
Kennis vind ik ook volstrekt oninteressant.
Ik heb overigens wel gehoord, dat kinderen uit het noorden, minder goed kunnen leren dan kinderen uit de rest van Nederland.
Ben ik blij dat ik geboren ben in Dordrecht, daar 10 jaar opgegroeid ben en toen pas naar noord nederland verhuisd ben :) :)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Vrouwen van 30+ zijn geen mensen... dat zijn monsters...
Ja dat zijn ze dan wel geworden, van moeten omgaan met mannen van die leeftijd! >:) Noodzakelijk kwaad. Hoe dacht je anders dat PMS zo ontwikkeld was vanuit de evolutie?

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 18:56

ronaz

Wishmaster

Ik denk dat het gewoon "een van de verschillen" tussen man en vrouw is.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:14

JT

VETAK y0

Ze zeggen wel is

Een man blijft altijd kind

:)

Moet zeggen dat ik de stelling iig niet vind gelden in de pubertijd.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 23:05 schreef Elvhenk het volgende:

[..]

Ja dat zijn ze dan wel geworden, van moeten omgaan met mannen van die leeftijd! >:)
Ik ben in ieder geval blij dat je het inziet en zelfs durft toe te geven.
Noodzakelijk kwaad. Hoe dacht je anders dat PMS zo ontwikkeld was vanuit de evolutie?
Ik dacht altijd dat dat gewoon een beetje aanstellerij/gezeur van vrouwen is... :) Vrouwen zijn sowieso goed in zeuren.. Mannen in ''hun pik achterna lopen''... (quote van mijn ZUS!! (niet letterlijk))

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik ken toch sommige meidjes, die lopen ECHT niet voor hoor. is waarschijnlijk ook een gemiddelde schatting

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 23:34 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik ken toch sommige meidjes, die lopen ECHT niet voor hoor. is waarschijnlijk ook een gemiddelde schatting
Mijn vraag was dan ook:

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen 8-), maar hoe''n groot deel zijn die uitzonderingen t.o.v. van alle ''pubers''?

Verwijderd

Het is ook evolutionair wel logisch. Vrouwen (ff voor de duidelijkheid, dit gaat over prehistorische verhoudingen) kregen kinderen wanneer dat kon, dus zo snel ze vruchtbaar waren. Mannen hadden een andere taak, nl voor voedsel zoeken en het gezin beschermen. Daarvoor moesten ze eerst groot en sterk zijn, vandaar een paar extra jaartjes om te groeien. Een behoorlijk oudere man was heel normaal.

Nu is het in onze westerse maatschappij niet meer standaard zo, maar dat is iets van de laatste paar eeuwen. In evolutionair opzicht zeeeeeer kort.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik denk dat er nog iets speelt. Even wat generaliseren:
10 jaar is echt een kind, ergens bij 12 begint de ontwikkeling naar volwassen worden. Bij 17-18 ben je min of meer volwassen. Ik heb het nu niet over kennis en levens ervaring maar over lichaam en ''denkwijze''. De hele periode duurt dus maar 5-6 jaar. En dan gaat het ook nog via een soort van S curve. Daar mee bedoel ik dat er bij 12 iets begint, dat versnelt bij 13 nog harder bij 14-15 en daarnabij 16-17 gaat de verandering weer wat afvlakken. Dat wil zeggen dat als een meisje daar maar 6 maanden op voor loopt, dat het zichtbare verschil enorm is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op dinsdag 08 mei 2001 23:29 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval blij dat je het inziet en zelfs durft toe te geven.
Hehe, Know thyself -> het orakel van Delphi, waarmee ik met één soepele beweging weer bij mijn geweldige persoontje terecht kom. >:)

• BC3 Victim
Het klopt wel.... tot een jaar of 20 schat ik.

Wel, het blijft zo dat vrouwen op oudere mannen vallen (algemeen gesproken).

Zodoende is mijn meisje 5 jaar jonger dan ik (19-24)

Dus....:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 09 mei 2001 10:32 schreef eXrated het volgende:

Wel, het blijft zo dat vrouwen op oudere mannen vallen (algemeen gesproken).
Gelukkig wel :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Och... >:)

Verwijderd

Meisjes lopen voor... zal wel te maken hebben met iets andere manier van geslachtsrijp worden (klinkt wel ranzig he?).

En dat ze op oudere mannen vallen... het omgekeerde is ook waar>:). Iedereen blij!
(zie ook het topic: Geld, een aphrodisiacum?;))

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 22:51 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

:? :? :?
Leg uit! Licht toe... ik snap het niet...
meisjes sneller maar niet eerder?
Dus meisjes starten later maar komen tegelijk ''aan''? :? :?
Jups. Dat is mijn ervaring. De meeste jongens zie je vanaf de 2e klas wat meer bewust worden van de wereld en zichzelf (en zich volwassener gedragen) terwijl de meisjes in de derde in één klap overslaan. Beide zijn ze ongeveer even snel "volwassen" qua geest.

Verwijderd

Ik heb juist het idee dat jongens vrij lang "kinderachtig" bezig blijven. Bij lichamelijke veranderingen is het iig wel zo dat meisjes eerder zijn. Kijk maar eens rond tussen een stel bruggers: de meeste meisjes zijn al een eind (ook al zijn ze nog wel klein >:) ) de meeste jongens zijn nog echt van die kleine jongetjes.

Verwijderd

Ik weet het niet...

Wat betreft lichamelijke ontwikkeling heb je gelijk, al hebben we het hier over een gemiddelde trend: er zijn veel jongens die eerder lichamelijk "volwassen" lijken dan vele meisjes. Alleen als je gemiddeld (over grote groepen) kijkt, zie je verschil.

Ik vraag me alleen af of je lichamelijke ontwikkeling van jongens en meisjes kunt vergelijken. Want wanneer is een meisje volwassen? Of een jongen, wat dat betreft? Volledig uitontwikkeld zijn ze beiden pas rond hun 20e... en dan begint meteen het verouderingsproces, dus echt uitontwikkeld ben je nooit. Ik denk dat het "voorliggen" van meisjes er vooral aan ligt dat de veranderingen van de puberteit eerder opvallen bij meisjes dan bij jongens.

Bij geestelijke ontwikkeling wordt het helemaal moeilijk... Vast staat in ieder geval dat heel veel meisjes van 12-14 denken dat ze al volwassen zijn :) Dat kan wel eea verklaren...
Of jongens echt langer kinderachtig bezig zijn dan meisjes? Ik denk niet dat dat veel verschilt. Het "kinderachtige" gedrag uit zich wel anders bij jongens en meisjes, maar als ik zie hoe de "vriendinnen" van mn zusje met elkaar omgaan krijg ik toch sterk de indruk dat het eerder andersom is :)
Al mag je uit 1 zo''n steekproef natuurlijk geen conclusies trekken...

P.S. Veel mensen gedragen zich ook op hun 50e nog kinderachtig...

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Vroeger maakte ik altijd de denkfout dat oudere mensen ook volwassen waren, maar niets is minder waar. Het zijn ook kinderen, alleen hun "verpakking" is ouder geworden.

• BC3 Victim
Ik denk dat ik in ieder geval uit ervaring spreek als ik zeg dat 14/15 jarige meisjes heel graag volwassen willen zijn, maar dat zijn ze gewoonweg niet!

Het kan nog zo''n mooi frontje zijn, maar als je ze beter kent, komt het "meisje" altijd naar boven, en dat is gelijk de reden waarom ik me nooit met meisjes van 14/15 inlaat, hoe volwassen ze ook lijken/eruit zien...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 09 mei 2001 21:08 schreef Elvhenk het volgende:
Vroeger maakte ik altijd de denkfout dat oudere mensen ook volwassen waren, maar niets is minder waar. Het zijn ook kinderen, alleen hun "verpakking" is ouder geworden.
Het is allebei niet waar, en de waarheid ligt gewoon in het midden. Een hogere leeftijd betekent niet automatisch dat iemand volwassener is, maar het is ook onzin om te zeggen dat alle volwassenen grote kinderen zijn.

Als iemand zich geestelijk normaal ontwikkeld heeft, dan mag je aannemen dat er een redelijke volwassenheid is bereikt.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

volgens mij verschilt dat gewoon per persoon

• spok9
  • Laatst online: 08:24

spok9

Groen...

Het is wel degelijk waar dat meiden geetselijk gezien voorlopen op jongens. Waarom denk je dat het veel vaker voorkomt dat een meisje van 17 een vriend heeft van 20 dan anders om?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Vroeger maakte ik altijd de denkfout dat oudere mensen ook volwassen waren, maar niets is minder waar. Het zijn ook kinderen, alleen hun "verpakking" is ouder geworden
Ik denk dat dit een vrij veel voorkomende "denkfout" is. Als klein hummeltje lijken die volwassenen zo groot en verstandig enz.. Van een "afstandje" zie je allerlei meer persoonlijke dingen/afwijkingen van het standaard verwachtingspatroon (oftewel kinderachtig gedrag wat is blijven hangen) gewoon niet. Als je zelf ouder wordt kom je er dichter bij te staan en merk je pas dat het allemaal wel meevalt.
Ik denk alleen wel dat oudere volwassenen zich wat beter in weten te houden, die lopen niet meer met twee vlechtjes met ijzerdraad door de stad ofzo (ok, er zijn zat mensen te bedenken die dat sowieso niet doen, maar ok)

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 23:42 schreef el_marcianito het volgende:
Het is ook evolutionair wel logisch. Vrouwen (ff voor de duidelijkheid, dit gaat over prehistorische verhoudingen) kregen kinderen wanneer dat kon, dus zo snel ze vruchtbaar waren. Mannen hadden een andere taak, nl voor voedsel zoeken en het gezin beschermen. Daarvoor moesten ze eerst groot en sterk zijn, vandaar een paar extra jaartjes om te groeien. Een behoorlijk oudere man was heel normaal.

Nu is het in onze westerse maatschappij niet meer standaard zo, maar dat is iets van de laatste paar eeuwen. In evolutionair opzicht zeeeeeer kort.
Is niet helemaal waar... Jongens zijn eerder uitgegroeid dan meisjes...
Toch denk ik wel dat je het verschil in de ''geestelijke leeftijd'' tussen jongens en meisjes in de pubertijd wel met evolutie kan verklaren. Meisjes zouden al met een kind kunnen zitten op die leeftijd en daar is een zeker verantwoordelijkheidsgevoel voor nodig. Voor jongens daar op die leeftijd minder behoefte aan.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 11 mei 2001 01:55 schreef Sandalf het volgende:
Meisjes zouden al met een kind kunnen zitten op die leeftijd en daar is een zeker verantwoordelijkheidsgevoel voor nodig. Voor jongens daar op die leeftijd minder behoefte aan.
Ja, die jochies hoeven die kindjes alleen maar te verwekken :+

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 23:02 schreef Lordy79 het volgende:
Vrouwen van 30+ zijn geen mensen... dat zijn monsters... >:) *D
Zo jongetje, heb jij dan geen respect voor jouw mammie en oma? >:)

(Nice signature)

paraphraser

Verwijderd

Ik denk alleen wel dat oudere volwassenen zich wat beter in weten te houden, die lopen niet meer met twee vlechtjes met ijzerdraad door de stad ofzo (ok, er zijn zat mensen te bedenken die dat sowieso niet doen, maar ok)
mja, ik noem dat gewoon puberaal gedrag...

en humor :)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 21:08 schreef Elvhenk het volgende:
prachtig uitgedrukt!!!.....gaat voor mij op iig, Het is een FEIT dat meisjes eerder fysiek volwassen worden, dat begint tegenwoordig al op 11 12 jarige leeftijd, jongens gemiddels een jaar of 3 daarna, soms sneller, soms nog later.

meisjes zijn ook veel eerder bezig met relaties en mannen, pfff bedoel ik ben dan al wat ouder, maar maak wel mee dat zo''n popje van een jaar of 14 15, met een zwaar hongerige blik naar me kijkt, brutaal zijn ze ook nog eens....andersom heb ik dat nog nooit gezien...helemaal niet erg hoor...integendeel

jingens hebben volgens mij ook techniek nog een tijdje hoger op de agenda staan. brommers en computers zoals al eerder werd gezegd....huh ik zit nog in de computerfase???....alledrie tegelijk kan natuurlijk ook.....pfff ik ga naar het strand...lekker naar veels te jonge meisjes kijken

daaaaagg

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Nou, mijn vrouw loopt altijd voorop. (hoef ik tenminste niet de deuren open te houden)>:)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Is niet helemaal waar... Jongens zijn eerder uitgegroeid dan meisjes...
Volgens mij was dit toch echt anders om.. jongens beginnen later en gaan langer door.

Verwijderd

Oh, ik d8 dat jongens sneller groeien, maar eerder zijn uitgegroeid... De meeste jongens komen op een gegeven moment in een ''groeispurt'' terwijl meisje het rustig aan opbouwen en daar wat langer mee door gaan...

Verwijderd

Ik dacht dat het zo was, maar helemaal zeker weet ik het ook niet. Wat boeit het ook eigenlijk.. Zullen we dit detail maar even laten rusten?

• BC3 Victim
Ze lopen iig niet voorop met autorijden/pc''s/techniek/wetenschap/lol trappen..

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 23:48 schreef spok9 het volgende:
Het is wel degelijk waar dat meiden geetselijk gezien voorlopen op jongens. Waarom denk je dat het veel vaker voorkomt dat een meisje van 17 een vriend heeft van 20 dan anders om?
Omdat ze jonger is?:p

Pagina: 1