They made me do it.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
(lekker vaag
They made me do it.
Ook een leuke vraag!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Quote uit de CMB FAQ:
Can I see the CMB for myself?
In fact you can! If you tune your TV set between channels, a few percent of the "snow" that you see on your screen is noise caused by the background of microwaves.
Verwijderd
Natuurlijk zijn er ook andere oorzaken voor ruis op je tv/radio. Zet maar eens een slecht afgeschermde magnetron naast je tv, dan zie je helemaal niets meer. Dat neemt niet weg dat de CMB en daarmee de Big Bang ook een paar procent van die ruis veroorzaakt, zoals in die FAQ quote staat. (Daarom hebben "ze" dus maar voor een paar procent gelijkOp dinsdag 08 mei 2001 18:27 schreef _Hades_ het volgende:
Het is wel zo dat je slechter beeld hebt als er een ''zonnevlek'' op de zon is. Maar dat heeft volgens mij niets met de oerknal te maken, en het lijkt me niet echt dat de oerknal nog iets met ruis op de tv te makenheeft.
Deze achtergrondstraling oefent nog steeds invloed uit op onder andere radiosignalen. Niet heel erg vreemd overigens, want ''t gaat ook om een behoorlijke gebeurtenis, al ligt die heeeel ver weg in het verleden
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
als ene zonnevlam (ofzoiets) sterk genoeg is het zelfs mogelijk om hier op aarde de stroom te laten uitvallen. Dit is namelijk eens in Canada gebeurt.Op dinsdag 08 mei 2001 18:27 schreef _Hades_ het volgende:
Het is wel zo dat je slechter beeld hebt als er een ''zonnevlek'' op de zon is. Maar dat heeft volgens mij niets met de oerknal te maken, en het lijkt me niet echt dat de oerknal nog iets met ruis op de tv te makenheeft.
Verwijderd
Ja, er is een paar K achtergrond straling, maar die veroorzaakt de ruis zeker niet.
De ruis op je tv wordt veroorzaakt door electronen die een fosormolekuul aanslaan. Als je nog geen beeld ontvangt, dan schieten die electronen op random plaatsen. Als je nu een beeld onvangt dan richt de electromagneet achter in de tv elk electron op precies de goede plaats, en voila, beeld.
Verwijderd
SmartassOp dinsdag 08 mei 2001 20:38 schreef olav het volgende:
Het is natuurlijk onzin.
De ruis op je tv wordt veroorzaakt door electronen die een fosormolekuul aanslaan. Als je nog geen beeld ontvangt, dan schieten die electronen op random plaatsen.
Die sneeuw wordt dus wel veroorzaakt doordat dat beeldscherm van een tv. gekoppeld is aan een EM-(radio)ontvanger. Zelfs met zo''n ontvanger zou je in een perfect storingsvrije omgeving pikzwart beeld tussen twee zenders hebben, maar helaas worden die EM golven die je tv ontvanger ontvangt gestoord door allerlei andere EM-fenomenen, waaronder de CMB. Als je dus tussen twee zenders afstelt zie en hoor je alleen de effecten van die storing, waaronder de storing door de CMB.
<edit>rare zin</edit>