• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
hey allemaal

Hier een klein vraagie zoals jullie allemaal weten is hitler een slechte man geweest. Maar hij heeft ook nog wel een paar goede dingen gedaan. Zoals kinderbijslag en nog meer van die dingen. Nah wil ik weten of jullie het eens zijn met deze stelling dat hitler ook goede dingen heeft gedaan buiten de vele slechte praktijken?
mvg
lordspacie

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Volgens mij was Hitler ook lief tegen zijn joods vrouw.

en volgens mij heeft Ghandi wel eens de pootjes van een spinnetje een voor een uitgetrokken.

Motto: je bent niet totaal good of evil. Het kan een kant opgaan, maar totaal, nop.

Maarre.... welk punt wil je precies maken? Of, tot wat voor kennis komen we nu?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 13:50 schreef lordspacie het volgende:
hey allemaal

Hier een klein vraagie zoals jullie allemaal weten is hitler een slechte man geweest. Maar hij heeft ook nog wel een paar goede dingen gedaan. Zoals kinderbijslag en nog meer van die dingen. Nah wil ik weten of jullie het eens zijn met deze stelling dat hitler ook goede dingen heeft gedaan buiten de vele slechte praktijken?
mvg
lordspacie
Het is maar hoe je het bekijkt: IMHO was de door hitler ingevoerde kinderbijslag gewoon een fokpremie.

Verder vind ik het niet verstandig om over iemand als hitler een draad te beginnen waarin gevraagd wordt om eens al zijn positieve kanten/bedenksels op te noemen. Ik zou hem liever doodzwijgen. (als dat tenminste kan bij iemand die al dood is).

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
volgens mij waren de Duitsers erg blij met de wegen die hij liet aanleggen (die nu nog worden gebruikt)

Hij help duitsland ook tijdens de crisis van de jaren ''30 door veel mensen aan het werk te zetten.

maar ja dat had zo z''n nadelen: hij liet de mensen werken in wapenfabrieken en dankzij de wegen kon zijn leger zich sneller verplaatsen, dus echt goed was dat allemaal niet.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 13:58 schreef quadraplex het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt: IMHO was de door hitler ingevoerde kinderbijslag gewoon een fokpremie.

Verder vind ik het niet verstandig om over iemand als hitler een draad te beginnen waarin gevraagd wordt om eens al zijn positieve kanten/bedenksels op te noemen. Ik zou hem liever doodzwijgen. (als dat tenminste kan bij iemand die al dood is).
tegen woordig kunnen ze de kinderbijslag ook wel afschaven. Heleboel mensen nemen hierdoor tig kinderen om veel geld te innen.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op dinsdag 08 mei 2001 14:04 schreef lordspacie het volgende:

[..]

tegen woordig kunnen ze de kinderbijslag ook wel afschaven. Heleboel mensen nemen hierdoor tig kinderen om veel geld te innen.
ja, dan kunnen ze misschien de studiefinanciering wat verhogen

Verwijderd

[..]

offtopic:
Hahaha, een kind kost nog altijd veel meer geld dan het via de kinderbijslag oplevert hoor. (Ik meen me te herinneren dat een kind tot het op 20-jarige leeftijd uit huis gaat, inclusief opleidingskosten, ongeveer een half miljoen kost)

Edit: half i.p.v. heel miljoen van gemaakt.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

tsjah, in de jaren 30 was duitsland zo arm
het enige wat hitler KON DOEN is wapens produceren, dat is het ENIGE wat in waarde blijft!!,

die bommen die vallen!!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

[..]

Ja hoor! Alsof je je gezin gaat uitbreiden om het geld op te strijken!Je kunt dan beter een krantenwijk nemen of zoiets.En meteen een goede kant van de samenleving afschaffen omdat er een paar aso''s zijn die er misbruik van maken is geen optie.Dan kan je dus ook beter alle autowegen sluiten omdat er veel mensen de maximumsnelheid overtreden ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Nappa
  • Laatst online: 10:00

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

offtopic:
Ja, weg met de kinderbijslag! Zet die kids maar weer aan het werk in de tandpastafabrieken!

Maar anyway, per saldo is Hitler dus gewoon een vieze fascist, no matter what he did. En ook nog eens een lafaard, aangezien hij aan het eind van de oorlog zelfmoord pleegde.

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Verwijderd

Je moet het zo zien, Hitler moest eerst het duitse volk in zijn macht krijgen door dat soort dingen te doen, op die manier ging het volk alles geloven wat hij zei(kijk maar naar dat gedoe met die joden).
Toen begon hij de oorlog en al die duitsers gingen allemaal het leger in omdat ze nog steeds in de goede daden van Hitler geloofden...

Tenminste dat is mijn visie erop, correct me if i''m wrong...

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 14:20 schreef Nappa het volgende:

[..]

offtopic:
Ja, weg met de kinderbijslag! Zet die kids maar weer aan het werk in de tandpastafabrieken!

Maar anyway, per saldo is Hitler dus gewoon een vieze fascist, no matter what he did. En ook nog eens een lafaard, aangezien hij aan het eind van de oorlog zelfmoord pleegde.
Ik zeg ook niet dat ie goed is maar hij heeft goede dignen gedaan zonder hem hadden we nu nog steeds niet op de maan gezeten

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 14:20 schreef Azbest het volgende:
Je moet het zo zien, Hitler moest eerst het duitse volk in zijn macht krijgen door dat soort dingen te doen, op die manier ging het volk alles geloven wat hij zei(kijk maar naar dat gedoe met die joden).
Toen begon hij de oorlog en al die duitsers gingen allemaal het leger in omdat ze nog steeds in de goede daden van Hitler geloofden...

True, true....

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op dinsdag 08 mei 2001 14:21 schreef lordspacie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ie goed is maar hij heeft goede dignen gedaan zonder hem hadden we nu nog steeds niet op de maan gezeten
Wat een onzin, Hitler had juist niets op met al zijn goede wetenschappers, mensen als Werner Von Braun en Otto Hahn hadden veel meer bereikt als ze meer steun gehad hadden van het derde rijk, gelukkig voor ons is dat niet gebeurd anders hadden de duitsers de atoombom ontwikkeld tesamen met een ballistische raket om de kernkop richting USA te transporteren brrrr...

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

spok9

Groen...

Sorry, dubbelpost...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Hitler heeft de Duitse bevolking beloofd dat ze per gezin een badkamer kregen. Daarvoor moesten ze met een kom naar de straat-pomp en zich in de "living" wassen. Hitler heeft op dat gebied toch een groot deel van zijn woord gehouden. Hij moest ook wel, de communisten zaten op zijn hielen i.v.m. sociale voorzieningen.
De goede daden van Hitler waren gewoon een zoethoudertje voor het volk. Geef ze een leefbaar leven, een gemeenschappelijke vijand, een internatiolale underdog positie en met wat propaganda heb je dan een hele natie op de knieën.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 08 mei 2001 14:20 schreef Nappa het volgende:

[..]

...

Nou en ze zouden hem toch wel dood hebben geschoten als ze hem hadden gepakt, net zoals bij vele van zijn officieren en die NSB''ers is gebeurd.
Maar zelfs nu krijg je nog wel eens te horen dat hij nog zou leven (net zoals bij Elvis en Kurt Kobain)

Verder is het totaal fout wat Hitler deed. Hij heeft miljoenen mensen vermoord enkel omdat hij het perfecte ras wou creeeren.
De droom van een maniac die gelukkig nooit bevredigd kan worden.

En wat hij goed heeft gedaan? Voor Duitsland veel, altans voor de oorlog.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hitler was als strateeg briljant en ook zijn IQ was hoger dan de gemiddelde mens.

Jammer dat zijn ideeën gepaart gingen met een grootheidwaanzin die zijn weerga niet kende!

Hij heeft diverse concepten uitgevonden die wij nu wereldwijd nog steeds toepassen;

- kinderbijslag is inderdaad een idee van hem.
- de ''autobahn'' was zijn idee, wereldwijd hebben we nu in bijna ieder land snelwegen.
- een betaalbare modelwagen, niet voor uitsluitend welgestelden maar voor het hele gezin, de Volkswagen was zijn idee

Eigenlijk is oorlog in het algemeen altijd al een goede bijdrage geweest aan vooruitgang in technologie, helaas gaat dit altijd ten kost van miljoenen slachtoffers.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 15:44 schreef Kaoniyu het volgende:

Tekst............................

Eigenlijk is oorlog in het algemeen altijd al een goede bijdrage geweest aan vooruitgang in technologie, helaas gaat dit altijd ten kost van miljoenen slachtoffers.
Wat jij hier vergeet is dat de miljoenen slachtoffers van WOII voor het grootste deel niet direct door de oorlog zijn omgekomen maar door een plan dat er welbewust op gericht was om joden, homo''s, zigeuners, zwakzinnigen en intelligente mensen uit te roeien :(.

En dat oorlog goed is voor de economie en technologie mag dan mischien objectief gezien wel waar zijn maar ik :r er op.

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 07:31
Als we de kinderbijslag afschaffen krijgen we landen als Marokko en Turkije op ons dak....het is een regelrechte sponsoring van die landen

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 16:25 schreef lottumracing het volgende:
Als we de kinderbijslag afschaffen krijgen we landen als Marokko en Turkije op ons dak....het is een regelrechte sponsoring van die landen
Tja, als ik jouw post zo lees weet je vast ook wel wat positieve punten van hitler op te noemen. Het aanwijzen van zondebokken was namelijk een van z''n sterkste punten.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

spok9

Groen...

Hij heeft misschien wel goede dingen gedaan, maar de achterliggende gedachte had altijd met de bouw van het 3de rijk te maken, en dat was fout. Het is maar hoe je het bekijkt.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
Zo gaat het tegenwoordig, als je alleen maar zegt "marrokaan" ben je al rascist.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Hij help duitsland ook tijdens de crisis van de jaren ''30 door veel mensen aan het werk te zetten.
Ach ja, en over z''n methodes zullen we het dan maar niet hebben, hmm?

• BC3 Victim
Hitler was briljant, een genie....
en ook zo gek als een deur....

Helaas liggen die 2 kwaliteiten nogal dicht bij elkaar.
Het staat buiten kijf dat wat een klein etterbakkie (want dat was ie), een mislukte schrijver (want dat was ie) en een Buitenlander (hij was Oostenrijks en niet Duits) zoals hij gepresteert heeft, namelijk een der grootste naties van dat moment geheel achter zich krijgen, mobiliseren en het grootste keerpunt in geschiedenis veroorzaken, een enorme prestatie was.

Helaas was het een enorme prestatie recht uit de hel.....
Jammer dat dergelijke gaven niet gebruikt werden om de mensheid wat goeds te geven....:'(

• BC3 Victim
Je hoort vaker van Hitler en de Volkswagen(die gewoon voor het leger waren),Hitler en de kinderbijslag(wat inderdaad gewoon een fokpremie was om soldaten te krijgen),Hitler en de balpen(wat gewoon een makkelijke manier was om aan ''t front te schrijven). Hoe je het ook wendt: Alles wat werd uitgevonden was voor Hitler z''n oorlog! Alles voor zijn 1000jarig rijk!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 16:25 schreef lottumracing het volgende:
dit bedoelde ik in het begin ook alleen wou ik het niet zo brengen.

maar goed jij zegt het nu al.

Verwijderd

en kunnen we nu weer ophouden met dat soort kneus opmerkingen :r

alsof nederlanders nooit ergens een slaatje uit proberen te slaan |:(

ik denk dat er meer nederlanders zijn die frauderen met hun belasting aangifte dan allochtonen gezinnen die in het buitenland nederlandse kinderbijslag ontvangen

ik vind die bewering dus zwaar overtrokken en niets meer dan racistische stemmingmakerij

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op dinsdag 08 mei 2001 19:20 schreef Flamez het volgende:

ik vind die bewering dus zwaar overtrokken en niets meer dan racistische stemmingmakerij
nee dit is lekker :r
je mag helemaal niets meer zeggen, je bent gelijk racist

Verwijderd

Ik was de T vergeten, maar die dronken ze erbij.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

daarbij:
wie is gekker? de gek of zijn volgelingen? (niet alleen duitsers, er waren ook nederlandse volgelingen)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 19:49 schreef bunkersite.com het volgende:
Zo gaat het tegenwoordig, als je alleen maar zegt "marrokaan" ben je al rascist.
Nee, in het bovengenoemde geval ben je gewoon niet goed in de Nederlandse taal :P
(mag je zelf uitzoeken)

Eigenlijk jammer dat in een topic als Hitler vrij snel overgegaan wordt op de eeuwe ethische discussie met weinig inhoud en veel irritaties. :O

Verwijderd

Maakt niet uit, hoor, alsof hitler als onderwerp inhoud had.

Wat betekent Hitler?

Het
Indische
Leger
Eet
Rijst.

• BC3 Victim
hij was zeer intelligent, stel je voor een belg zou in nederland heel de nederlandse regering en bevolking achter zich krijgen , de voorzieningen voor de arbeiders en boeren verbeteren(in 1900-1950 waren arbeiders en boeren meer dan 95% van de bevolking)
dan ben je zeer intelligent, maar een perfect ras creeeren doormiddel van een ander ras te vermoorden, was dom en onmogelijk, als hij dit niet had gedaan, zou hij waarschijnlijk in het lijstje van meest beste mensen van de wereld verschijnen

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 08 mei 2001 20:39 schreef olav het volgende:

Wat betekent Hitler?

Het
Indische
Leger
Eet
Rijst.
Ik kom dan echt uit op HILER... :) :)

• BC3 Victim
Ik heb ooit een foto gezien van een kerk in [oostenrijk/zuid-duitsland] waar Hitler een paar bijbelteksten op de muur heeft geschilderd in de tijd dat hij nog schilder was...

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 09 mei 2001 00:19 schreef poohbear het volgende:
Ik heb ooit een foto gezien van een kerk in [oostenrijk/zuid-duitsland] waar Hitler een paar bijbelteksten op de muur heeft geschilderd in de tijd dat hij nog schilder was...
Hmm... ik word nu een beetje :( :( :(
Wat wil je hiermee impliceren?

• BC3 Victim
Zo bedoelde ik ''t niet... ''t Ging over (nouja, in ''t begin van het draadje) over ''goede dingen'' die hitler ooit gedaan zou hebben.

Nu snap ik wel dattie dat alleen maar deed omdat ''t z''n werk was en hij er geld voor kreeg, maar het maakt wel een beetje duidelijk dat ''goede dingen'' relatief zijn. Tenslotte staat die tekst (vast zinnig) daar op de muur, en kunnen mensen daar misschien iets van leren, ondanks dat het geschilderd is door een ontzettend fout persoon. (Natuurlijk gaat het eerst om de ''schrijver'' van die tekst (Jezus ofzo), maar zonder hitler had ''t daar nooit op de muur gestaan...)

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 09 mei 2001 00:30 schreef poohbear het volgende:
Zo bedoelde ik ''t niet... ''t Ging over (nouja, in ''t begin van het draadje) over ''goede dingen'' die hitler ooit gedaan zou hebben.
Okee. zorrie...

Verwijderd

We moeten ook eens af van het idee dat Hitler WO2 helemaal op zijn geweten heeft, want dat is gewoon niet zo. Als Hitler niet aan de macht was gekomen, dan was er iemand anders geweest die WO2 heeft veroorzaakt. Niemand wilde namelijk een 2de wereld oorlog, dat was ook niet de bedoeling geweest.

Daarbij heeft Hitler idd veel goeds voor zijn volk gedaan :
- woonvoorzieningen sterk verbetert
- kinderbijslag
- auto voor het volk, maar ook motor voor het volk
- snelwegen
- liften
- vakantieoorden zijn verbetert
- daling werkloosheid
- betere economie
- veiliger op straat
- enz. enz. enz.

Natuurlijk had dat allemaal een reden, maar W. Kok doet dat ook om weer herkozen te worden. Politiek heeft niets te maken met mensen helpen, alleen met stemmen en $$$

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

(waslijst met ''verbeteringen''
-betere economie
-veiliger op straat
Hoe naief ben je? De economische staat van Duitsland was zeer slecht in ''33, en ging daarna alleen maar ACHTERUIT. De natie zat financieel gezien aan de grond toen de oorlog uitbrak.

Ja, als wij van Nederland een politiestaat maken, wordt ''t hier ook wel veiliger. |:(

Verder heb ik geen zin om die zgn. goede daden te ontkrachten... daar zijn geschiedenisboeken voor.

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 01:04 schreef Nephilin het volgende:

[..]

Hoe naief ben je? De economische staat van Duitsland was zeer slecht in ''33, en ging daarna alleen maar ACHTERUIT. De natie zat financieel gezien aan de grond toen de oorlog uitbrak.

Ja, als wij van Nederland een politiestaat maken, wordt ''t hier ook wel veiliger. |:(

Verder heb ik geen zin om die zgn. goede daden te ontkrachten... daar zijn geschiedenisboeken voor.
Welke geschiedenisboeken lees jij :? :?
Hitler "begon" pas in 1934 en de economie steeg wel en ja..door de oorlog stortte economie weer terug in elkaar, maar toen de oorlog begon stond Duitsland economisch redelijk sterk.

En nee, ik ben niet naief, maar het is onzin om te zeggen dat Hitler niets voor het volk deed.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 21:32 schreef olav het volgende:
Ik was de T vergeten, maar die dronken ze erbij.
Woehahaha :D LOL

Verwijderd

1 punt dat ik hier mis is de volgende:

De medische wetenschap had op dit moment nooit zover geweest, vnl. op het gebied van de menselijke hersenen, als de onderzoeken die door de nazi''s gedaan zijn niet waren geweest.

Denk hierbij o.a. aan:
- het tweelingenonderzoek
- hersenonderzoek

Juist omdat de wetenschappers met de joden en andere minderheden alles mochten doen en laten is men een heleboel te weten gekomen waar via regulier onderzoek niet of nauwelijks achtergekomen was.

De manier waarop dit gebeurde was gruwelijk en ik praat het ook niet goed maar het is gewoon een feit.

Verwijderd

en de V2

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
ik weet een betere manier wat hitler ook deed iedereen die niet volmaakt was naar zijn idee vermoorden ik denk dat er heel wat minder werkeloozen zijn hahahahhaha

Verwijderd

Mmmja.. en V8 was de eerste lange-afstandsraket. (is nog zo ook)

Doet erg denken aan het ''positieve'' dat we hebben overgehouden aan alle overheersing, van het Romaanse (Romeinse?) Rijk tot Napoleon aan toe. Is ook nogal wat.
Maar ga er gemakshave toch maar vanuit dat men liever dom en gelukkig is, dan beschaafd en welvarend onder mijn juk. 8-)

''What are we going to do tonight Brain?
The same we do every night Pinky!...''

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 13:12 schreef solidsurfer het volgende:
Mmmja.. en V8 was de eerste lange-afstandsraket. (is nog zo ook)

Doet erg denken aan het ''positieve'' dat we hebben overgehouden aan alle overheersing, van het Romaanse (Romeinse?) Rijk tot Napoleon aan toe. Is ook nogal wat.
Maar ga er gemakshave toch maar vanuit dat men liever dom en gelukkig is, dan beschaafd en welvarend onder mijn juk. 8-)

''What are we going to do tonight Brain?
The same we do every night Pinky!...''
V8 ??

Dat was dan toch echt de V1 hoor.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
en dankzij die raket technologie is de ruimte vaart ook begonnen zonder hem had neal armstrong nooit beroemd geworden met zijn maan landing. En hadden we warschijnlijk nu ook geen internet. En warschijnlijk zonder hem had duitsland nu nog steeds heel arm geweest. En Frankrijk en engeland veel machtiger geweest.

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 14:29 schreef lordspacie het volgende:
en dankzij die raket technologie is de ruimte vaart ook begonnen zonder hem had neal armstrong nooit beroemd geworden met zijn maan landing. En hadden we warschijnlijk nu ook geen internet. En warschijnlijk zonder hem had duitsland nu nog steeds heel arm geweest. En Frankrijk en engeland veel machtiger geweest.
Bull.
Er waren echt wel raketten uitgevonden zonder WOII hoor. Ik word zo ziek van al die mensen die oorlog en mensen al shitler in een beter daglicht willen zetten door te wijzen op de technologische ontwikkelingen die we "er aan te danken hebben".

De prijs die betaald wordt is eenvoudigweg te hoog.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat we allemaal zo trots zijn op onze technologische kunsten.
Wie zegt dat we zonder die technologie ongelukkiger zouden zijn.

Verwijderd

ook zonder hitler zouden die technologieen ontwikkeld worden

het had misschien een paar jaar langer geduurd ( ik schat niet meer dan 20 of 30 )

hadden we niet effe kunnen wachten ? zonder al die mensen er voor uit te moeten moorden, mishandelen en misbruiken ?

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 14:47 schreef Flamez het volgende:
ook zonder hitler zouden die technologieen ontwikkeld worden

het had misschien een paar jaar langer geduurd ( ik schat niet meer dan 20 of 30 )

hadden we niet effe kunnen wachten ? zonder al die mensen er voor uit te moeten moorden, mishandelen en misbruiken ?
vind ik ook!! al die technologiene zouden echt weluitgevonden worden hoor..ook zonder hitler..

Verwijderd

''Dr''Mengele bedoel je die? Deed altijd proeven op tweelingen enzo.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 14:54 schreef Suus het volgende:

[..]

vind ik ook!! al die technologiene zouden echt weluitgevonden worden hoor..ook zonder hitler..
sorry liever en de rest ook natuurlijk hier ben ik het echt niet mee eens. Waarom als je geen vijand heb wel wapens maken? De mensen willen pas wat beters hebben als het ook nodig is. Anders doen ze geen moeite. Nah doordat hitler oorlog wou voeren had ie nieuwe dingen nodig en moest ie nieuwe dingen uitvinden

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 21:35 schreef lordspacie het volgende:

[..]

sorry liever en de rest ook natuurlijk hier ben ik het echt niet mee eens. Waarom als je geen vijand heb wel wapens maken? De mensen willen pas wat beters hebben als het ook nodig is. Anders doen ze geen moeite. Nah doordat hitler oorlog wou voeren had ie nieuwe dingen nodig en moest ie nieuwe dingen uitvinden
Weet wel zeker dat er in vredestijd minder wordt nieuws wordt uitgevonden. Maar het nadeel van een oorlog is meestal dat het kort duurt, dus dat de kinderziektes niet uit de technologien zijn. Daarom is het het beste als je na een oorlog een tijdje vrede hebt om alles te kunnen uitontwikkelen.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 22:14 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Weet wel zeker dat er in vredestijd minder wordt nieuws wordt uitgevonden. Maar het nadeel van een oorlog is meestal dat het kort duurt, dus dat de kinderziektes niet uit de technologien zijn. Daarom is het het beste als je na een oorlog een tijdje vrede hebt om alles te kunnen uitontwikkelen.
somige oorlogen duren wel lang hoor maar tegenwoordig idd niet meer. Maar er moet daarna nog wel een dreiging van oorlog zijn anders zetten ze het leger en wetenschap op een laag pitje kijk maar nu in nederland

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Hitler was van alles, maar zeker geen genie of briljant.De enigen uit het derde rijk die daar aanspraak op zouden kunnen maken zijn goebbels en leni riefenstahl die een werkelijk perfecte propagandamachine op poten hebben gezet, jammergenoeg voor een duivelse zaak :r dat maakt het meteen wat minder briljant

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 13:50 schreef lordspacie het volgende:
hey allemaal

mvg
lordspacie
Autobahn laten aanleggen
Straalmotor, raketten en atoombom ver ontwikkeld.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 15:06 schreef blobber het volgende:
Hitler was van alles, maar zeker geen genie of briljant.De enigen uit het derde rijk die daar aanspraak op zouden kunnen maken zijn goebbels en leni riefenstahl die een werkelijk perfecte propagandamachine op poten hebben gezet, jammergenoeg voor een duivelse zaak :r dat maakt het meteen wat minder briljant
Karl Donitz klinkt zeker niet bekend. Of wat dacht je van Manstein, Rundsted. Zeker ook nooit van Heinz Guderian gehoort.

Verwijderd

:(XXXX:(

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:34 schreef VipTweak het volgende:
We moeten ook eens af van het idee dat Hitler WO2 helemaal op zijn geweten heeft, want dat is gewoon niet zo. Als Hitler niet aan de macht was gekomen, dan was er iemand anders geweest die WO2 heeft veroorzaakt. Niemand wilde namelijk een 2de wereld oorlog, dat was ook niet de bedoeling geweest.

- kinderbijslag
- snelwegen
- liften
- daling werkloosheid
- betere economie
- veiliger op straat
- enz. enz. enz.

Natuurlijk had dat allemaal een reden, maar W. Kok doet dat ook om weer herkozen te worden. Politiek heeft niets te maken met mensen helpen, alleen met stemmen en $$$
In de tijd voor WW2 was er een economische crisis. Hitler kreeg erg veel bijstand van mensen omdat hij concreet een schuldige aanwees voor die crisis: De Joden. Niet dat dat werkelijk zo was maar omdat Hitler een schurft had Joden. Lees "Mein Kampf" en je zult het bergrijpen. 500 bladzijden over zijn haat ten opzichte van de Joden.
alles moest wiiken voor zijn 1000jarig rijk:
Woonvoorziening: was voor de huisvesting van zijn soldaten of de moeders die soldaten "droegen".
Kinderbijslag: fokpremie om soldaten te maken.
Auto voor het volk: Het volk heeft niet een van die auto''s gezien. Ze waren allemaal voor het leger.
Snelwegen: Voor snelle troepenverplaatsing.
Liften: Makkelijk voor in zijn wapendepots.
Vakantieoorden: Een bekend vakantieoord in die tijd was Bergen-Belsen!
Daling werkeloosheid: Natuurlijk de oorlogsindustrie draaide op volle toeren.
Betere economie: Wanneer iedereen in de oorlogsindustrie werkt en een baan heeft gaat het met de economie natuurlijk ook goed. Dat was na de oorlog wel minder.
Veiligheid op straat: Hitler ghad letterlijk een leger op straat. Dus als je dat veilig wilt noemen?

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat niemand behalve Hitler de oorlog wilde. En Alleen daar al om heeft Hitler WW2 helemaal op zijn geweten.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 15:06 schreef blobber het volgende:
Hitler heeft niet altijd mensen als Riefenstahl, Goebbels en Speer om zich heen gehad. Mein Kampf heeft hij zelf geschreven, en dat boek had nogal een invloed op rechts georienteerde mensen door heel europa... (het werd niet voor niets verboden). Hitler was dus politiek gezien zeker niet dom. Hij was een volksmenner par excellence, en dat moet je niet onderschatten.

<edit>
Het is ook nogal naief om Hitler alleen verantwoordelijk te maken voor het uitbreken van WO II. Het vredesverdrag waarmee WO I afgesloten werd was zo vernederend en economisch rampzalig voor duitsland, dat het slechts wachten was op het uitbreken van een nieuw conflict.
</edit>

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 00:34 schreef VipTweak het volgende:

- kinderbijslag
- snelwegen
- liften
- daling werkloosheid
- betere economie
- veiliger op straat
- enz. enz. enz.

Ik kan de werkloosheid ook laten dalen als iedereen in Nederland direct of indirect voor het leger werkt. Legers zoals het Duitse moesten toen nog helemaal worden opgebouwd, moest verbeterde infrastructuur komen enz.

Verwijderd

De duitsers zijn niet de enige die WO2 veroorzaakten. Japan en Italie (met tanks tegen met speren bewapende afrikanen vechten en dan nog verliezen).Konden er ook wat van.
Door de Jappen werd de VS in de oorlog betrokken. De Italianen hebben het ook deels voor de Duitsers verpest

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 20:40 schreef Destruction_Dimbo het volgende:

[..]

Ik kan de werkloosheid ook laten dalen als iedereen in Nederland direct of indirect voor het leger werkt. Legers zoals het Duitse moesten toen nog helemaal worden opgebouwd, moest verbeterde infrastructuur komen enz.
Top antwoord die 100% de kant en de wal raakt.

Maar wij noemen het tegenwoordig Melkertbanen.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 20:44 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
De duitsers zijn niet de enige die WO2 veroorzaakten. Japan en Italie (met tanks tegen met speren bewapende afrikanen vechten en dan nog verliezen).Konden er ook wat van.
Door de Jappen werd de VS in de oorlog betrokken. De Italianen hebben het ook deels voor de Duitsers verpest
Japan tegen China
Burgeroorlog in Spanje
Engeland die hier en daar wat haartjes loopt te blussen
USSR...tja

De gehele wereld was eigenlijk al in oorlog, WO2 is hier de uitkomst van. Wereldwijd waren er zoveel conflicten, die allemaal bij elkaar zijn gekomen en WO2 zijn gaan heten. Het is niet een rechtlijnige oorlog met 1 doel.

Verwijderd

Is een grapje geweest van een of andere cabaretier moet je dus niet al te serieus nemen.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op donderdag 10 mei 2001 16:05 schreef Destruction_Dimbo het volgende:

[..]

Karl Donitz klinkt zeker niet bekend. Of wat dacht je van Manstein, Rundsted. Zeker ook nooit van Heinz Guderian gehoort.
Nee gelukkig niet >:)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 21:35 schreef lordspacie het volgende:
hier ben ik het echt niet mee eens. Waarom als je geen vijand heb wel wapens maken? De mensen willen pas wat beters hebben als het ook nodig is. Anders doen ze geen moeite. Nah doordat hitler oorlog wou voeren had ie nieuwe dingen nodig en moest ie nieuwe dingen uitvinden
:? |:(

dus jij wil oorlog zodat mensen gemotiveerd worden om geavanceerdere wapens te maken ?
( lees : mensen zo efficient, snel en goedkoop mogelijk afslachten )
zodat jij een paar jaar eerder van nieuwe technologieën kan genieten ????

jij bent dus blij dat miljoenen mensen in bijv. WWII en nasleep zijn vermoord omdat jij daardoor nu al kan internetten ipv. over 10 jaar ?? :?

ziek :r

Verwijderd

Flamez>> misschien is hij wel tegen vooruitgang :) Lees die voorlaatste van VipTweak nog eens door, die bedoel je volgens mij ;) (Ik reageer daar niet meer op, want dan ben ik weer "zwaar moralistisch" bezig.)

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 13:58 schreef quadraplex het volgende:

[..]

Het lijkt mij absoluut geen goed idee om :r Hitler dood te zwijgen ... door erover te praten zorg je dat zijn praktijken in herinnering blijven. En dat is wel net zo goed voor de toekomst want ... De geschiedenis herhaalt zich !!!

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 01:08 schreef blobber het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet >:)
Zonder Guderian was de MBT jaren later operationeel geworden en de Blitzkrieg was er misschien wel nooit geweest.

Mensen als Rundsted, von Manstein en Rommel waren vanuit militair oogpunt gezien briljant. Om over Karl Donitz maar te zwijgen, hij is toch wel degene die het het verste heeft geschopt tijdens het Hitler regime. Hij is begonnen tijdens WO1 als commandant op een U-boot en geeindigd als 2e Fuhrer na de dood van Adolje, en dat terwijl hij nou niet bepaald de trouwste aanhanger van Adolf was, maar wel de slimste.

• BC3 Victim
Jullie missen hier het punt: Zoiets heeft kunnen gebeuren omdat er onvrede was en het volk gaf daarom toe aan het fascisme: ze wilde hun frustratie kwijt. Zoiets heeft toen voor het eerst plaatsgevonden en op een grote schaal, maar denk niet dat dat ohzo erg is en blabla want nu nog steeds is er fascisme (kijk maar naar De Winter in belgie of Haider in oostenrijk) Je kunt vallen over het verleden maar je kunt ook kijken naar het heden en alert blijven op fascisten. Mensen herdenken op 4 mei de oorlog terwijl er 300km zuidelijker een fascist (De Winter) rondloopt en propagandeert voor het Vlaams Blok. Ik vindt het erg wat er gebeurt is tijdens de Tweede Wereld oorlog hoor laat daar geen misverstand over bestaan maar ga nou niet je mening over Hitler geven want dat is cliché en kijk liever naar Europa waar het nog steeds gebeurt.

• BC3 Victim
"nou iedereen praat nou wel altijd over die joden, maar... nou die duitsers dat waren ook geen liefurtjus!!!!"

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 22:10 schreef The_real_Eskimo_Bob het volgende:
Jullie missen hier het punt: Zoiets heeft kunnen gebeuren omdat er onvrede was en het volk gaf daarom toe aan het fascisme: ze wilde hun frustratie kwijt.
Da''s niet helemaal juist, misschien wel helemaal niet juist.

De NSDAP heeft als eerste gezorgd dat ze steun kregen van de grootste bevolkingsgroep: gewone arbeiders.
Door het oplossen van de werkloosheid en allerlei dingen te beloven kwamen de aanhangers vanzelf. De gewone mens wist helemaal niet wat Hitler van plan was.

Toen het duidelijk was voor de bevolking dat Hitler weinig goeds met de wereld voor had haakten de meeste volgelingen af, alleen door diensten als de Gestapo en SD durfde bijna niemand voor uit te komen.

• PolarBear
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 16:05 schreef Destruction_Dimbo het volgende:

[..]

Doenitz was de duitse opperadmiraal die na de zelfmoord van Hitler de Fuher werd. Rundsted is een van de veldmaarschalken werd geloof ik een aantal keer ontslagen. Guderian was de leider van een befaamde pantserdivisie. Dit zijn allemaal mensen die de oorlog hebben gevoerd die de slagen leverden deze hebben niet veel te maken gehad met joden vervolging.

Nee neem dan mensen als Himmler en ... kom zo ff niet op andere namen dat zijn mensen die voor de Joden vervolging hebben gezorgd. Dat de militairen gezorgd hebben dat er meer Joden afgemaakt konden worden.

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 15:44 schreef Kaoniyu het volgende:
Hitler was als strateeg briljant en ook zijn IQ was hoger dan de gemiddelde mens.

Jammer dat zijn ideeën gepaart gingen met een grootheidwaanzin die zijn weerga niet kende!

Hij heeft diverse concepten uitgevonden die wij nu wereldwijd nog steeds toepassen;

- kinderbijslag is inderdaad een idee van hem.
- de ''autobahn'' was zijn idee, wereldwijd hebben we nu in bijna ieder land snelwegen.
- een betaalbare modelwagen, niet voor uitsluitend welgestelden maar voor het hele gezin, de Volkswagen was zijn idee

Hitler was dus een dwaalicht als het komt op strategie, alleen heeft hij het slim gespeelt met de blitz-krieg voor de rest heeft hij behoorlijk geluk gehad en ik zou meer zeggen dat hij heel sterk is in het indoctrineren van het volk. In de jaren dertig heeft hij heel slim gespeeld op het ontevreden gevoel en de enorme crisis die er speelde in duitsland.. (let wel de inflatie was daar in die tijd enorm groot, dus eten en werk was er bijna niet) Door te zorgen dat er werk kwam (oorlogsfabricage in het geheim etc) kreeg hij een deel van het volk achter zich.. Maar vergeet niet dat er natuurlijk ook in duitsland enorm veel verzet is geweest tegen dees persoon.. alleen dat laat discovery niet echt zien vind ik.. en dat is jammer.. Ik heb nu " weapons of war, ze stuka" al miljoenen keren gezien, maar vraag me af hoe het verzet zich uitte in duitsland in die tijd..

en trouwens nog een idee van hem (of van een van zijn consorten)

- alle smurfen van rechts die op een fiets of brommer rijden moeten voorrang verlenen, want dan kan de opmars sneller..

hebben we toch weer 55 jaar over moeten doen om dit weer terug te draaien..

groet,

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 20:56 schreef PolarBear het volgende:

[..]
Nee neem dan mensen als Himmler en ... kom zo ff niet op andere namen dat zijn mensen die voor de Joden vervolging hebben gezorgd. Dat de militairen gezorgd hebben dat er meer Joden afgemaakt konden worden.
Adolf Eichmann, ik kon er gisteren effe niet opkomen, maar da''s het "organisatorisch talent" achter de entlosung.

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Op dinsdag 08 mei 2001 14:20 schreef Azbest het volgende:
offtopic:
Alles van je verhaal begrijp ik alleen die regel die ik hier gequote heb niet. Hoe kan ik jouw nou verbeteren op je eigen visie???
Je eigen visie is toch altijd goed, daar is het je eigen visie voor!!!

Verwijderd

Teeuwen RuleZ

• BC3 Victim
De discussie gaat over de goede dingen van Hitler?
Alles wat hij deed, deed maar voor 1 doel en dat was zijn frustraties botvieren op andersdenkenden.
Mislukt als kunstschilder(niet aangenomen op de Kunstacademie van Wenen), frontsoldaat in de 1ste wereldoorlog, waarin hij niet verder bracht dan korporaal(wat voor hem een grote frustratie was).
Natuurlijk was hij sympathiek:voor zijn herdershonden ,Albert Speer, en andere makke schapen. Zoals mijn opa, die NSB''er was.
Ook een "aardige" man, maar wel een fascist!!
Hitler is nog lang niet dood, zijn erfenis leeft helaas voort. Kijk om je heen!!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 01:48 schreef Madnezzz het volgende:
"nou iedereen praat nou wel altijd over die joden, maar... nou die duitsers dat waren ook geen liefurtjus!!!!"
leg uit?

Pagina: 1