Toon posts:

[BC3] Ik denk dus ik ruik.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je aan een mooie vrouw denkt, .....?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik weet niet of ik een van de weinige ben met zo''n rare afwijking, maar soms als ik ergens sterk aan denk bijv. pasgebakken cake (hmmmm :)) dan ruik ik het ook echt.

Het probleem alleen is dat ik het niet kan vasthouden zodra ik het besef is het weg en lukt het me niet meer. Kan het ook niet beinvloeden of zo gebeurt meer af en toe.

Heb het trouwens niet alleen met cake hoor.

Kan dit of laat je lichaam je dit gewoon denken.

There is no art to find the minds construction in the face

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 14:23

Abu

Abu!

Das een lastige, maar zoals Morpheus in de Matrix zei: Hoe defineer je "echt". Want ruiken is niet meer dan een hoop stroomstootjes naar je hersenen, misschien dat als je je heel goed concentreerd hetzelfde gebeurd. Maar ik denk het niet. Ik denk dat het voortkomt uit je fantasie, zoiets als in je eigen leugens geloven... Maar misschien ook niet, ik weet het eigenlijk niet!

Insanus sum

• Muppet

Muppet

Op dinsdag 08 mei 2001 10:15 schreef olav het volgende:
Als je aan een mooie vrouw denkt, .....?
Ruik ik geen vis hoor :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hmm...

Misschien als je ergens zo intensief aan denkt, dat de hersenen dit beeld omzetten in geur, dit naar je neus stuurt en dat die dat weer naar de hersenen doorstuurd waardoor je dat dus ook echt ruikt.

Kweet niet of dat zo werkt hoor, tis maar een theorie.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kvn
  • Laatst online: 20-01 19:22

Kvn

Heb ik ook, zo''n rare afwijking is het niet hoor, of toch wel? >:)

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 10:31 schreef -Muppet- het volgende:

[..]

Ruik ik geen vis hoor :)
Zelfs die geur kan ik heel makkelijk voor me halen als ik er aan denk :) Eigenlijk vooral die.. haha

Nee maar ik wilde even zeggen dat ik dit zeer herkenbaar vindt.. Vooral bij de duidelijke luchtjes als wiet, inderdaad cake, babi pangang.. ik noem maar wat

edit:

dit zeer herkenbaar zijn.. --->
dit zeer herkenbaar vindt..
duh

Verwijderd

ik heb dat volgens mij niet.
Wel andersom. Ik link bepaalde geuren wel aan gebeurtenissen of herinneringen.

Zo is er zo''n ''vochtige-schuur-lucht'' die me altijd doet denken aan m''n opa :?

En zo heb ik jaaaren geleden een vriendin gehad in een plaatsje (Rozenburg?) onder de rook van Rotterdam (letterlijk). Als ik daar in de buurt ben en ik ruik die specifieke lucht dan heb ik gelijk haar griezelige hoofd weer voor me.
brrr...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja dat ken ik wel. Alleen ruik ik meestal wierook midden in de nacht, of bloemen. Soms ook overdag. Je hersenen kunnen dit zelf opwekken. Volgens sommigen kunnen dit ook (spirituele) gidsen zijn die op deze manier zichzelf kenbaar maken. Mijn reukzin is zeer goed ontwikkeld, ik ruik altijd alles het eerst. Wel leuk dat jij cake ruikt BTW, weer es wat anders.

Groeten Murof

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:23

Nicap

Tsssk....

Ik heb het wel vaak met "proeven". Als iemand bijv. een zakje snoep heeft en bied mij dat aan dan proef ik al ongveer wat voor smaak het is(erg vreemd). Bijvoorbeeld als het een zuur snoepje is dan proef ik dat dus, voordat ik het snoepje heb geproeft uiteraard. Ook met onbekende snoepjes(die ik nooit heb gehad). Tis trouwens niet altijd het geval, maar wel 9 van de 10 keer.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Geuren zijn moeilijk voor de geest te halen omdat je hier qua nadenken niet veel meer mee doet dan associeren...

Beelden daarentegen doe je veel meer mee, net zoals met geluiden.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Ik heb dat ook wel een beetje. Alleen kan ik het niet z11 opwekken, het gaat altijd per ongeluk, maar ik heb best vaak dat ik opeens weer ergens aan terugdenk als ik een bepaalde geur ruik.

Verwijderd

Met geuren heb ik ziet zoveel. Maar met liedjes des te meer. Als ik "Africa" van Toto hoor, waan ik mezelf iedere keer weer terug in de tijd dat we naar m''n huidige adres verhuisden. Liedje stond kennelijk ergens in de top10 ofzo en werd toentertijd nogal eens beluisterd :)

Zo zijn er wel meer muziekstukken waarmee ik herinneringen zeer sterk kan ophalen alsof ik terug in de tijd ga.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Ik heb het met de geur van mijn huis. het gaat nu anders ruiken in mijn huis (ai ai ai, lok ik hiermee rare reakties uit...), nu het lente wordt en dan moet ik aan mijn ex denken.

ik woon er namelijk nu iets meer dan 5 kwartalen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Het zou me niets verbazen als blijkt dat je neus dit echt ruikt doordat je hersenen die signalen naar je neus sturen...daarna stuurt je neus uiteraard weer info naar je hersens.

Dit denk ik omdat het bij je ogen iig wel gedeeltelijk zo werkt, je hersens vullen delen van het beeld wat je ziet zelf in. Wat je ziet is dus gedeeltelijk verzonnen.
Dit is geen apenkool trouwens. ;)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-01 11:31

Sharky

Skamn Dippy!

hmm ja komt me wel bekend voor. als ik zo''n gele struik ruik denk ik aan onze tuin, bij oude kranten aan de vliering op mijn eerste huis, als 4 non blondes hoor denk ik aan een vakantie in denemarken toen dat nummer heel vaak op MTV gedraaid werd en ik de hele dag MTV aan had in ons vakantiehuisje.

oh ja bij linzensoep denk ik aan m''n zus (vegetarier :r ;))

This too shall pass

• Muppet

Muppet

Ik ben niet genetisch gemanipuleerd :) pffewwww gelukkig >:)

Vind het alleen best vaag, misschien maar is mee oefenen . . . beetje mediteren hier en daar.

Lijkt me wel tof, denken aan iets en het meteen ruiken. Met smaak heb ik het alleen nog niet gehad hoor ik voor het eerst.

Misschien ben jij wel gemanipuleerd :)

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Het groote probleem is dat er geen namen zijn voor geuren. Of tenminste niet veel. daarom worden geuren vaak aangeduid met een situatie.

kan je ook doen voor andere ding zoals kleuren.

bijvoorbeeld He dat is de kleur van mijn vorige auto die en beetje vaal grijzig was toen ik hem net had gewassen op die zonnige zondag middag....

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Pagina: 1