Het probleem alleen is dat ik het niet kan vasthouden zodra ik het besef is het weg en lukt het me niet meer. Kan het ook niet beinvloeden of zo gebeurt meer af en toe.
Heb het trouwens niet alleen met cake hoor.
Kan dit of laat je lichaam je dit gewoon denken.
There is no art to find the minds construction in the face
Insanus sum
Ruik ik geen vis hoorOp dinsdag 08 mei 2001 10:15 schreef olav het volgende:
Als je aan een mooie vrouw denkt, .....?
Misschien als je ergens zo intensief aan denkt, dat de hersenen dit beeld omzetten in geur, dit naar je neus stuurt en dat die dat weer naar de hersenen doorstuurd waardoor je dat dus ook echt ruikt.
Kweet niet of dat zo werkt hoor, tis maar een theorie.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Zelfs die geur kan ik heel makkelijk voor me halen als ik er aan denkOp dinsdag 08 mei 2001 10:31 schreef -Muppet- het volgende:
[..]
Ruik ik geen vis hoor
Nee maar ik wilde even zeggen dat ik dit zeer herkenbaar vindt.. Vooral bij de duidelijke luchtjes als wiet, inderdaad cake, babi pangang.. ik noem maar wat
dit zeer herkenbaar zijn.. --->
dit zeer herkenbaar vindt..
duh
Verwijderd
Wel andersom. Ik link bepaalde geuren wel aan gebeurtenissen of herinneringen.
Zo is er zo''n ''vochtige-schuur-lucht'' die me altijd doet denken aan m''n opa
En zo heb ik jaaaren geleden een vriendin gehad in een plaatsje (Rozenburg?) onder de rook van Rotterdam (letterlijk). Als ik daar in de buurt ben en ik ruik die specifieke lucht dan heb ik gelijk haar griezelige hoofd weer voor me.
brrr...
Groeten Murof
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Beelden daarentegen doe je veel meer mee, net zoals met geluiden.
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
Verwijderd
Zo zijn er wel meer muziekstukken waarmee ik herinneringen zeer sterk kan ophalen alsof ik terug in de tijd ga.
ik woon er namelijk nu iets meer dan 5 kwartalen.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Dit denk ik omdat het bij je ogen iig wel gedeeltelijk zo werkt, je hersens vullen delen van het beeld wat je ziet zelf in. Wat je ziet is dus gedeeltelijk verzonnen.
Dit is geen apenkool trouwens.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
oh ja bij linzensoep denk ik aan m''n zus (vegetarier
This too shall pass
Vind het alleen best vaag, misschien maar is mee oefenen . . . beetje mediteren hier en daar.
Lijkt me wel tof, denken aan iets en het meteen ruiken. Met smaak heb ik het alleen nog niet gehad hoor ik voor het eerst.
Misschien ben jij wel gemanipuleerd
kan je ook doen voor andere ding zoals kleuren.
bijvoorbeeld He dat is de kleur van mijn vorige auto die en beetje vaal grijzig was toen ik hem net had gewassen op die zonnige zondag middag....
Met een aan WAANZIN grensend optimisme