nog even over die atoombom: zonder die dingen was er dus geen wapenevenwicht gekomen en was het waarschijnlijk geescaleerd tot enorme veldslagen.
als internet niet was uitgevonden, dan had ik nu nog een sociaal leven
Welke uitvindingen konden volgens jullie maar beter niet uitgevonden worden?
Zo denk ik bv dat de Atoom Bom eigenlijk nooit mocht zijn uitgevonden, kijkend naar de vernietigende werking ervan.
Ik denk dat dit wel geld voor de meeste oorlogsatributen.
Eerlijk, ik vind wapens mooi. Nou ja. De werking ervan en de vorm. Het is interesant. Maar ze zorgen alleen voor elende.
Welke uitvindingen mochten er volgens jullie eigenlijk nooit hebben plaatsgevonden?
Zo denk ik bv dat de Atoom Bom eigenlijk nooit mocht zijn uitgevonden, kijkend naar de vernietigende werking ervan.
Ik denk dat dit wel geld voor de meeste oorlogsatributen.
Eerlijk, ik vind wapens mooi. Nou ja. De werking ervan en de vorm. Het is interesant. Maar ze zorgen alleen voor elende.
Welke uitvindingen mochten er volgens jullie eigenlijk nooit hebben plaatsgevonden?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Anoniem: 18023
je hebt genoeg tijd voor een sociaal leven met casema dacht ik zo.Op maandag 07 mei 2001 23:44 schreef Metalium- het volgende:
als internet niet was uitgevonden, dan had ik nu nog een sociaal leven![]()
Op maandag 07 mei 2001 23:45 schreef MREn het volgende:
[..]
je hebt genoeg tijd voor een sociaal leven met casema dacht ik zo.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De ene `uitvinding` resulteerd vaak onheroepelijk weer in een andere. Men moet eerder de keuze maken met wat voor doel ze een nieuwe techniek gaan ontwikkelen.
Anoniem: 18023
nou, jij voegt veel toe zegOp maandag 07 mei 2001 23:54 schreef nielsz het volgende:
[..]

Inderdaad, elke uitvinding in het verleden heeft een rol gespeeld in het tot stand komen van het heden.Elke uitvinding heeft zijn doel, en dus nuttig voor de uitvinding. In dat opzicht is elke uitvinding nuttig te noemen.
Een uitvinding, betekend dat er iets nieuws is ontdekt, alle nieuwtjes die ontdekt worden zijn wat mij betreft nuttig.
De vraag is alleen, hoe wordt er mee omgegaan ?
Dat kan positief en negatief zijn.
Ik zag gister in een ander draadje dat iemand heel blij was met de nanotechnologie, omdat er dan z.g.n. nanieten je lichaam kunnen repareren. Fantastisch, inderdaad.
Maar als het in verkeerde handen valt, kan je ook iedereen (onopgemerkt) uitmoorden.
Dat is de zwarte kant van de uitvinding, en ik denk dat die aan elke uitvinding kleeft.
Ik heb hier eerder over nagedacht en mijns inziens is elke uitvinding in principe wel okee. (neutraal)
Het is de mens die er dingen mee doet die een uitvinding goed of slecht maken.
Kernenergie is okee, buskruit is nuttig, nanotechnologie zeer nuttig, genetisch gedoe ook...
Allemaal zeer nuttige uitvindingen die helaas misbruikt zijn/worden/gaan worden.
Het is de mens die er dingen mee doet die een uitvinding goed of slecht maken.
Kernenergie is okee, buskruit is nuttig, nanotechnologie zeer nuttig, genetisch gedoe ook...
Allemaal zeer nuttige uitvindingen die helaas misbruikt zijn/worden/gaan worden.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Anoniem: 958
Uitvindingen vergroten de m8 van mensen, dus ook de kans op m8smisbruik...
Ik denk ook dat sommige uitvindingen op een gegeven moment niet meer onuitgevonden kunnen blijven. De mens was toch ooit wel op het idee gekomen om zware atoomkernen op elkaar te knallen waarmee enorm veel energie vrij komt... Kijk dat men daar dan een atoombom mee gaat bouwen, tja, dat had misschien voorkomen kunnen worden en dat men zo''n kreng dan ook nog gaat gebruiken is natuurlijk helemaal asociaal en immoreel...
Maar ik denk dat veel dingen als het internet, nooit door iemand tegengehouden hadden kunnen worden. Als de een er niet mee was begonnen dan de volgende wel.
Dus de vraag of internet of kernenergie uitgevonden ''had mogen worden'' is irrelevant, omdat niemand ervoor kan zorgen dat dit niet was gebeurd.
Ik denk ook dat sommige uitvindingen op een gegeven moment niet meer onuitgevonden kunnen blijven. De mens was toch ooit wel op het idee gekomen om zware atoomkernen op elkaar te knallen waarmee enorm veel energie vrij komt... Kijk dat men daar dan een atoombom mee gaat bouwen, tja, dat had misschien voorkomen kunnen worden en dat men zo''n kreng dan ook nog gaat gebruiken is natuurlijk helemaal asociaal en immoreel...
Maar ik denk dat veel dingen als het internet, nooit door iemand tegengehouden hadden kunnen worden. Als de een er niet mee was begonnen dan de volgende wel.
Dus de vraag of internet of kernenergie uitgevonden ''had mogen worden'' is irrelevant, omdat niemand ervoor kan zorgen dat dit niet was gebeurd.
Anoniem: 8890
Is het probleem niet dat mensen uberhaupt niet zo goed met dingen en al helemaal niet met elkaar om kunnen gaan? Een steen is niet uitgevonden door mensen maar vroeger genoeg gebruikt om anderen mee uit te moorden.
We zijn erg ver gekomen qua wat er technisch allemaal kan, maar de "beschaving"? Tja, die is nog niet helemaal up to date
We zijn erg ver gekomen qua wat er technisch allemaal kan, maar de "beschaving"? Tja, die is nog niet helemaal up to date
Tsja...dat kan ik begrijpen...ze moeten daar ook niet over maar over iets heel andersOp dinsdag 08 mei 2001 10:03 schreef Lemmeb het volgende:
Het condoom had wat mij betreft niet uitgevonden mogen worden. Wat een klotedingen!
Gebruik eens EZON (Easy ON) condooms. Die zijn VEEL prettiger. Ander materiaal, dunner en sterker en je hoeft ze niet af te rollen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Niet af te rollen ? Leg eens uit ?Op dinsdag 08 mei 2001 11:13 schreef Ortep het volgende:
[..]
Tsja...dat kan ik begrijpen...ze moeten daar ook niet over maar over iets heel anders
Gebruik eens EZON (Easy ON) condooms. Die zijn VEEL prettiger. Ander materiaal, dunner en sterker en je hoeft ze niet af te rollen.
Over die atoombom in de eerste post : als die niet gevallen was, hatten wir jetzt allen Deutsch gesprochen glaube Ich.
PSN: mug_8pm
het wiel hoefde niet uitgevonden te worden. Gewoon een gevaar voor je. Net weer eens zomaar op mun snufferd gegaan.
Anoniem: 18118
Hmmm, wat heeft de atoombommen op Japan te maken met Hitler?Op dinsdag 08 mei 2001 11:49 schreef Muggie het volgende:
Over die atoombom in de eerste post : als die niet gevallen was, hatten wir jetzt allen Deutsch gesprochen glaube Ich.
Maarre, Ik sluit me aan bij de uitspraak dat de uitvindingen niet pertinent fout hoeven te zijn maar dat de mens er de ergste dingen mee kan doen. Neem bijvoorbeeld ''Zyklon B'': Dat was dus niet bedoeld om miljoenen Joden mee te vermoordenmaar bedoeld om insecten mee te verdelgen.....
zou die duitse taal erg zijn dan? Het is altijd nog beter als dat vervloekte turks en arabisch. En kijk nu wil ik niet zeggen dat hitler goed was ofzo hoor. Maar een moet je is kijken wat hitler ook voor goede dingen gedaan heb. Uitvindingen van hem.Op dinsdag 08 mei 2001 11:49 schreef Muggie het volgende:
[..]
Niet af te rollen ? Leg eens uit ?
Lekker zijn is een gave :)
O Ja? Ik dacht dat ze die A-bom op Japan gegooid hadden in 1948, de Duitsers hadden zich al lang overgegeven toen de Amerikanen nog in het diepste geheim aan die bom werkten.Op dinsdag 08 mei 2001 11:49 schreef Muggie het volgende:
[..]
Niet af te rollen ? Leg eens uit ?
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Anoniem: 21682
Religie.Op maandag 07 mei 2001 23:34 schreef NukeZz het volgende:
Welke uitvindingen konden volgens jullie maar beter niet uitgevonden worden?
Geld.
Ja dat zeiden ze in 1933 ook, wat hebben we toch een last van die joden en Hitler, ach dat is best een toffe peer, hij heeft goede ideeen :'(:'(Op dinsdag 08 mei 2001 13:20 schreef lordspacie het volgende:
[..]
zou die duitse taal erg zijn dan? Het is altijd nog beter als dat vervloekte turks en arabisch. En kijk nu wil ik niet zeggen dat hitler goed was ofzo hoor. Maar een moet je is kijken wat hitler ook voor goede dingen gedaan heb. Uitvindingen van hem.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Geld is niet uitgevonden. dat is langzamerhand ontstaan.Op dinsdag 08 mei 2001 15:00 schreef cogr het volgende:
[..]
Religie.
Geld.
Ook dingen die eigenlijk voor vernietiging uitgevonden waren hebben hun nut bewezen met goede dingen. De atoombom -> kernenergie
De V1 en V2 -> heeft ons in de ruimte gebracht
De V1 en V2 -> heeft ons in de ruimte gebracht
The ramblings of an idiot
Kijk ik zeg niet dat ze uit moesten geroeit worden en dat zou ik ook helemaal niet willen. En hij had sommige goede ideen maar ook heel veel slechte en ja die moest ie er door draffenOp dinsdag 08 mei 2001 14:22 schreef blobber het volgende:
[..]
Ja dat zeiden ze in 1933 ook, wat hebben we toch een last van die joden en Hitler, ach dat is best een toffe peer, hij heeft goede ideeen :'(:'(
Anoniem: 15443
Oei, oei... Ga wat aan je geschiedeniskennis doen!Op dinsdag 08 mei 2001 14:20 schreef blobber het volgende:
[..]
O Ja? Ik dacht dat ze die A-bom op Japan gegooid hadden in 1948, de Duitsers hadden zich al lang overgegeven toen de Amerikanen nog in het diepste geheim aan die bom werkten.
De twee bommen zijn een paar maanden na de capitulatie van Duitsland op Japan gegooit, in 1945 (de exacte data moet ik je schuldig blijven, ik geloof 7 en 9 augustus). De VS had de atoombom al een paar jaar geleden ontwikkeld. Hij was ook voor de capitulatie van Duitsland klaar.
Waarom ze hem er niet op gegooit hebben weet ik niet. Waarschijnlijk was het toch maar goed voor de propagandamachine van de Duitsers geweest.
Maar ach ze hadden japan op Hiroshima en Nagasaki na al afgefikt met brandbommen. Alleen daar mochten ze niet bombarderen, omdat er andere plannen waren. Dus wat dat betreft: wat rot het er zouden toch vele miljoenen onschuldige Japanners gedood worden, ook zonder A-bom.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
heel misschien omdat ze anders niets meer aan europa haddenOp donderdag 10 mei 2001 15:56 schreef LoWLaNDeR het volgende:
[..]
Oei, oei... Ga wat aan je geschiedeniskennis doen!![]()
De twee bommen zijn een paar maanden na de capitulatie van Duitsland op Japan gegooit, in 1945 (de exacte data moet ik je schuldig blijven, ik geloof 7 en 9 augustus). De VS had de atoombom al een paar jaar geleden ontwikkeld. Hij was ook voor de capitulatie van Duitsland klaar.
Waarom ze hem er niet op gegooit hebben weet ik niet. Waarschijnlijk was het toch maar goed voor de propagandamachine van de Duitsers geweest.
Anoniem: 2109
Elke uitvinding is nuttig. Het heeft soms wel nadelige effecten maar daar leert de mensheid weer van dus heeft het ook een nuttige werking. Zelfs de meest onbelangrijke uitvinding heeft zijn nut. Dus ik zou hierdoor niets kunnen noemen.
Anoniem: 3527
Ik ben van mening dat de atoombom ten eerste een onvoorkoombare uitvinding en tevens een goede uitvinding is geweest.
1) Uit de studies over quantummachanica begin deze eeuw volgde gewoon dat een atoombom nodig was. De atoombom is niet echt uitgevonden, meer ontdekt.
2) Ik denk dat kernwapens de uitwerking hebben gehad die nobel met zijn dynamiet geprobeerd heeft te hebben.
Een wapen dat zo veel vernietigingskracht had zorgde er voor dat tegenstanders het wel uit hun hoofd lieten om oorlog te voeren. En dat is precies wat in de koude oorlog gebeurt is. Rusland en de VS scheten in hun broek voor elkaar. Zonder de angst van kernwapens was een oorlog veel makkelijker uitgebroken. De dreiging van algehele vernietiging en dat het altijd een oorlog zonder winnaars zou worden heeft die oorlog ook voorkomen.
Dat schurkstaten nu ook kernwapens ontwikkelen is uiteraard zorgelijk. Ook de slechte bewaking van kernwapens in oostbloklanden is zeer zorgelijk.
1) Uit de studies over quantummachanica begin deze eeuw volgde gewoon dat een atoombom nodig was. De atoombom is niet echt uitgevonden, meer ontdekt.
2) Ik denk dat kernwapens de uitwerking hebben gehad die nobel met zijn dynamiet geprobeerd heeft te hebben.
Een wapen dat zo veel vernietigingskracht had zorgde er voor dat tegenstanders het wel uit hun hoofd lieten om oorlog te voeren. En dat is precies wat in de koude oorlog gebeurt is. Rusland en de VS scheten in hun broek voor elkaar. Zonder de angst van kernwapens was een oorlog veel makkelijker uitgebroken. De dreiging van algehele vernietiging en dat het altijd een oorlog zonder winnaars zou worden heeft die oorlog ook voorkomen.
Dat schurkstaten nu ook kernwapens ontwikkelen is uiteraard zorgelijk. Ook de slechte bewaking van kernwapens in oostbloklanden is zeer zorgelijk.
Pagina: 1