• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 20:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Ik denk dat het in zuivere theorie wel mogelijk is maar de kans op zoiets zal wel 1 op 10 miljard zijn ofzo :).

Verwijderd

Stel,
Je hebt een buurman die aids heeft en op een zomeravond word die man gestoken door een mug.
Die mug zuigt bloed uit hem en vliegt vrolijk weer weg.
Nou vliegt die mug bij mijn buurvrouw naar binnen en steekt haar en neemt daarbij een beetje bloed van die buurman bij haar naar binnen. Paar jaar later ontdekt ze dat ze aids heeft.

Kan dit?
Ik zit hier al lang over na te denken maar heb er nog nooit van gehoord

Verwijderd

ik denk dat dat te weinig bloed is om zelf HIV van te krijgen. Ik heb er iig nog nooit van gehoord.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zwaar gelul... het kan niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54
ik denk dat zoiets alleen maar goed is. Lichaam maakt antistoffen aan.... dood het AIDSvirusje en onthoudt de ''formule'' van de antistoffen voor latere ziektes.

Tenminste... dat is wat ik nog van de biologielessen weet... kweet niet hoe het AIDS virus eruitziet...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 17:54 schreef Tampie2000 het volgende:
dood het AIDSvirusje en onthoudt de ''formule'' van de antistoffen voor latere ziektes.
Ik weet niet veel van biologie maar bij mijn weten kan een mens nog niet zelf antistoffen maken voor (of tegen :?) AIDS hoor..

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op maandag 07 mei 2001 17:53 schreef mercarra het volgende:
kan zeker wel, alleen de kans is idd zeer klein

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 07 mei 2001 17:56 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ik weet niet veel van biologie maar bij mijn weten kan een mens nog niet zelf antistoffen maken voor (of tegen :?) AIDS hoor..
Nee dat kan ook niet, was het maar waar want dan hadden ze meteen een middel tegen AIDS :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

jawel hoor, in afrika was er iemand ontdekt die immuum was voor AIDS/HIV, in USA onderzoeken ze zijn DNA nu. (Is al nieuws van ca 1 jaar geleden....)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:08
Op maandag 07 mei 2001 17:56 schreef IceStorm het volgende:

[..]

ze worden wel gemaakt.. probleem is ze werken niet, of niet goed genoeg..

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 17:50 schreef r0ck3t het volgende:
Kan dit?
Ik zit hier al lang over na te denken maar heb er nog nooit van gehoord
NEE

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54
misschien zeg ik het verkeerd dan... maar volgens mij kan het wel... :).... want hoe dood je lichaam anders de ziektelichaampjes? Als je naar AIDS kijkt is het anders... AIDS is toch een hele heftige en snelle ziekte... zeg maar? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 18:01 schreef Tampie2000 het volgende:
misschien zeg ik het verkeerd dan... maar volgens mij kan het wel... :).... want hoe dood je lichaam anders de ziektelichaampjes? Als je naar AIDS kijkt is het anders... AIDS is toch een hele heftige en snelle ziekte... zeg maar? :?
nee,
aids zorgt dat je witte bloedlichaampjes niet meer werken en dus als je griepje krijgt kan je daar dood aan gaan

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 18:01 schreef Tweaker het volgende:
NEE
Waarom kan het ABSOLUUT niet?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:00

BrZ

Op maandag 07 mei 2001 18:01 schreef Tampie2000 het volgende:
Volgens mij was het probleem bij AIDS dat de structuur continu veranderd ofzo en dat antistoffen daarom niet goed werken...

Maar zou best wel es heel anders kunnen zijn ;)

Verwijderd

Wat is aids?
De term aids staat voor Acquired Immune Deficiency Syndrome, ofwel Verworven Immuun Deficiëntie Syndroom.
Dit betekent dat het afweersysteem van de mens niet meer goed functioneert. Het afweersysteem houdt normaal gesproken infecties tegen.

A acquired: tijdens het leven opgelopen, dus niet geërfd

I immune: immuniteit - afweer(systeem), het natuurlijke systeem in het lichaam dat beschermt tegen ziekten veroorzaakt door bijvoorbeeld bacteriën, virussen en schimmels

D deficiency: tekort, gebrek, verminderde functie

S syndrome: syndroom, ziektebeeld, de gezamenlijke verschijnselen van een bepaalde ziekte
dat is aids

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 17:58 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Nee dat kan ook niet, was het maar waar want dan hadden ze meteen een middel tegen AIDS :)
Sterker nog: je had geen middel tegen Aids nodig, dat had je lichaam al... Nog sterker: Aids zou niet lang bestaan :)

edit:
Nou ja, zo simpel ligt het niet

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01 09:55
Op maandag 07 mei 2001 18:03 schreef -BrZ- het volgende:

[..]

Volgens mij was het probleem bij AIDS dat de structuur continu veranderd ofzo en dat antistoffen daarom niet goed werken...

Maar zou best wel es heel anders kunnen zijn ;)
Nee; het kopt wat je zegt.. Het HIV virus (wat AIDS veroorzaakt) is polymorphisch het veranderd steeds van structuur.

Ik dacht dat het als volgt werkte als ik het me goed kan herinneren.
Elke cel heeft een eigen buitenstructuur waaraan ''t herkend kan worden of het lichaamseigen is ja ofte nee..

Het HIV virus bevat een stukje rNA materiaal wat zich in een cel kan plaatsen (meestal witte bloadlichamen) zonder of minimaal daarbij het "uiterlijk" van die cel te veranderen. voor de rest van de witte bloedlichamen is het dus een lichaams eigen cel en vernietigd die niet.. het geinfecteerde witte bloedlichaam kan het virus repliceren waardoor het andere cellen weer kan infecteren.. Hierdoor ben je vatbaar voor allerlei andere ziektes wat dus meestal ook de doodsoorzaak is...

Het kan zijn dat ik het mis heb; maar dit is wat ik me ervan kan herinneren (kan zijn dat het weer achterhaald is)

Pvouput live

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18

Hoicks

Techno!

AIDS kan voor 99.999999999999999% niet overgedragen worden door een mug, omdat:

a) de mug nadat tie gestoken heeft geen honger meer heeft waardoor het AIDS houdende bloed dermate opgedroogd is voordat tie een ander zal prikken het niet meer overdraagbaar kan zijn.

b) De hoeveelheid bloed die een mug vervoerd zo miniem is.

Antwoord a & b zijn beiden goed. Dus de kans dat een mug je ''naait'' is praktisch nihil.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• JvS
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 07 mei 2001 18:19 schreef Hoicks het volgende:
AIDS kan voor 99.999999999999999% niet overgedragen worden door een mug, omdat:

a) de mug nadat tie gestoken heeft geen honger meer heeft waardoor het AIDS houdende bloed dermate opgedroogd is voordat tie een ander zal prikken het niet meer overdraagbaar kan zijn.

b) De hoeveelheid bloed die een mug vervoerd zo miniem is.

Antwoord a & b zijn beiden goed. Dus de kans dat een mug je ''naait'' is praktisch nihil.
En omdat aids niet buiten het lichaam overleeft; het heeft levende cellen nodig...

Verder verandert aids niet constant van vorm/structuur, maar zijn er wel vele varianten. Het is dus niet zo dat je, als je aids hebt, je ineens de volgende dag vol zit met een aidsvirussen van een andere structuur.

Aids zorgt er trouwens voor dat de verschillende typen witte bloedcellen niet goed met elkaar meer kunnen communiceren. (gaat het cd4 dingetje geloof ik uitschakelen ofzo). Daardoor kan je lichaam niet tegen aids optreden. En als het in een vergevorderd stadium is, helemaal nergens meer tegen! Aids patienten gaan ook vaak dood aan een longinfectie ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoe groot is de kans dat je aids op loopt door een injectie naald van een tyfus junk

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

ff duidelijk maken wat aids is:

aids is niets anders dan een retrovirus, een eiwitschil met daarin een streng rna, en het enzym retrotranscriptase. De eiwitschil van aids heeft antigenen op de buitenkant die precies passen op de antigenen van de menselijke T4 afweercellen, omdat het past neemt de cel het virus op, hier in de cel wordt het dna door reversetranscriptase omgezet van rna naar dna, waarna het met een ander enzym wordt ingebouwd in het dna van de cel. De cel gaat hierdoor meer virusdeeltjes produceren die weer meer T4 cellen infecteren, enz.

Aids kan zeer snel veranderen omdat het virus uit RNA bestaat, dit is enkelstrengs, omdat DNA dubbelstrengs is, worden er bij het copieren minder fouten gemaakt. RNA daarentegen is maar enkelstrengs en er kunnen dus makkelijker fouten (mutaties) optreden bij het voortplanten van het virus, omdat de kopie niet gecontroleerd kan worden. De gunstige mutaties zullen zich beter "voortplanten" dan de ongunstige mutaties en daardoor is aids zo gevaarlijk.

Ik denk zelf niet dat aids overgebracht wordt via muggen, ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat muggen er zelf immuum voor zijn en dat zij dus de sleutel voor het medicein tegen aids bij zich hebben.

• Blue-eagle
  • Niet online
Aids is een te zwakke ziekte om zich te verspreiden op die manier.
Stel voor dat een kok aids heeft, en die snijdt zich en er komt een druppel bloed op jouw eten, niks aan de hand. Dat virus is al kapot voordat het opgediend wordt.

Aids is niet kapot te maken door je lichaam, omdat het virus zelf je ''antistoffen-aanmaker'' infecteerd. Zegmaar: aids infecteerd je virus scanner en laat alle kleine kutvirusjes (griep, junky-boot) jouw dood maken.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Was even het topic kwijt.

Maar ok, conclusie:

Theoretisch gezien is het mogelijk maar realistisch gezien niet :).. Had ik toch gelijk :P

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

Als ik de eigenschappen van het aidsvirus zo bekijk, lijkt het er inderdaad op dat het (waarschijnlijk per ongeluk) in de wereld gebracht is door 1 of andere staat die experimentjes maakt.

Maar dit is geloof ik in een ander draadje al ontkracht.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Dit is dus onmogelijk, de hoeveelheid bloed is veel te klein om hierdoor aids te krijgen, de kans op besmetting is onbestaande, bovendien zorgen zulke dingen voor nóg meer discriminatie en isolatie van de seropositieven

Verwijderd

oh ja een fotootje van het virus kan ik wel ff posten als dat nodig is rflol

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01 09:55
Op maandag 07 mei 2001 18:36 schreef ThaMaster het volgende:
ff duidelijk maken wat aids is:

aids is niets anders dan een retrovirus, een eiwitschil met daarin een streng rna, en het enzym retrotranscriptase. De eiwitschil van aids heeft antigenen op de buitenkant die precies passen op de antigenen van de menselijke T4 afweercellen, omdat het past neemt de cel het virus op, hier in de cel wordt het dna door reversetranscriptase omgezet van rna naar dna, waarna het met een ...KNIP...
optreden bij het voortplanten van het virus, omdat de kopie niet gecontroleerd kan worden. De gunstige mutaties zullen zich beter "voortplanten" dan de ongunstige mutaties en daardoor is aids zo gevaarlijk.
Yep; nu herinner ik het me weer.. thnx 4 the info!!

Pvouput live

Verwijderd

Statistisch is ook al bewezen dat het niet kan. Anders zou er nu helemaal niemand meer in Afrika zijn zonder aids... Ik vroeg me dit een tijd geleden ook al af...

Verwijderd

Volgens mij kun je wel uiteindelijk afweer ontwikkelen tegen aids, maar omdat aids dan je afweersysteem heeft aangetast kun je het virus niet kwijtraken. En als het virus weer verandert ben je niet meer imuun.

• BC3 Victim
In het lijfje van een mug zijn geen overlevingsstoffen aanwezig die het virus in stand houden en de kleine hoeveelheid kan niet schadelijk zijn omdat de dichtheid van het virus op hoeveeleid bloed niet erg groot is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:53

schizofreen

ik & jij

lekker onderbouwd argument

in theorie kan het wel
maar het zal niet vak voorkomen. Echter ik denk nu: da malaria-mug die verspreidt zijn ziekte ook aan iedereen door. Gaat dat op zelfde manier? (beetje bloed van personn an komt bij persoon B terecht?)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Oblii
  • Niet online

Oblii

ik denk dat zoiets alleen maar goed is. Lichaam maakt antistoffen aan.... dood het AIDSvirusje en onthoudt de ''formule'' van de antistoffen voor latere ziektes.

Tenminste... dat is wat ik nog van de biologielessen weet... kweet niet hoe het AIDS virus eruitziet...
Uhm?

[edit: even overnieuw en correct]

Aids

Aids is ontdekt 11 december 1981, toen er in de trouw stond dat er 180 Amerikanen waren getroffen door een nog onbekend virus. Er waren hiervan al 75 doodgegaan, en 90% van deze mensen waren homoseksueel.

De patiënten stierven aan betrekkelijk onschuldige virusjes (longontsteking) Ook hadden ze een bijzondere vorm van huidkanker die bij gezonde mensen makkelijk door de aweer onderdrukt wordt.

Omdat de patiënten voorheen een goed functionerend immuunsysteem hadden, kwamen de Amerikaanse artsen met de naam acquired immune deficiency syndrome Aids.

Immunologisch onderzoek toonde aan dat de patiënten met deze ziekteverschijnselen een tekort aan T-Lymfocyten (voornamelijk T helpercellen) hadden.

De bouw van HIV

Het aids virus is een bolletje met een diameter van 0.0001 millimeter, het bolletje is omgeven door een envelop dat bestaat uit een dubbele vetlaag. P[ de envelop zitten verschillende typen uitsteeksels. Een van die typen is gp 120. In het virus liggen 2 kapseltjes van eiwitten, In het centrum van het virus liggen twee RNA moleculen, en het enzym reverse transcriptase. (Het virus bestaat uit 9500 nucleotiden) hierin liggen 9 genen, 3 betrokken bij het maken van kerneiwitten, drie zijn vetrokken bij het maken van drie enzymen waaronder reverse transcriptase en protease (eiwitknipper). En tenslotte 3 genen voor de envelop.

HiV in het menselijk lichaam
gp120 is de sleutel waarmee het aids-virus vellen van het afweersysteem opent. Met zijn gp-120 uitsteeksel maakt het aids virus een koppeling met een receptor die voornamelijk op helper-T cellen voorkomt. Dat is de zogenaamde CD4-receptor. Het virus boort een gatje in de cel en de virusinhoud glipt de cel binnen. En enzym reverse transcriptase van het virus maakt met de bouwstenen in de vel een DNA afdruk. Ook wel het provirus genoemd, deze gaat in het DNA van de cel zitten. Vervolgens vindt er transcriptie plaats van het virus DNA, er worden eiwitten en enzymen gevormd (via mRNA, tRNA en ribosomen) die nodig zijn voor de bouw van het virus. De nieuwe virussen gaan naar het celoppervlak en snoeren zich af. De vermenigvuldiging van de aids cellen is vernietigend voor de helper-T-cellen.

Ook binden andere helper T-cellen zich aan de besmette (om te gaan killen) hierdoor ontstaat een klompje helper-T-cellen die niet meer kan functioneren

Extra
Helper-T-cellen zijn onmisbaar bij het activeren van B-lymfocyten en T-lymfocyten (cytotoxische T-cellen). Bij een afname van de T-helpercellen wordt de specifieke afweer verlamt, en kunnen normaal onschuldige virusjes ERG gevaarlijk worden.

Lymfocyten behoren tot de specifieke afweer van het lichaam, als deze niet meer functioneren kunnen virussen niet meer verdelgt worden.

Hoe het aids virus zichzelf beschermt
Cellen die geïnfecteerd zijn met ziekteverwekkers zoals virussen en bacteriën moeten worden opgespoord door het afweersysteem, daarvoor zijn T-lymfocyten. Het aids virus lijkt deze cellen te kunnen omzeilen.

Voordat een T-cel een cel killt moet hij eerst 2 stukken informatie hebben. Een vreemd en een eigen. De cel moet een stukje van het virus laten zien, maar ook een eigen merkteken dragen. A;s dat laatste er niet is, laat de T-cel de cel met rust. Aids virussen zorgen ervoor dat ze dat stukje niet laten zien.

conclusie
Nu weten jullie ongeveer wat aids is :)

Antwoord op vraag
-De kans dat een mug die doet is onnoemelijk klein (zie vorige posts)
-Het is allemaal leuk, maar aids cellen WORDEN nog wel gedetecteerd op een of andere manier, hierdoor gaat het lichaam die cellen killen, en gaat het virus (bijna) weg, normaal steekt dit na een lange tijd de kop weer op, waarna de secundaire immuunreactie plaatsvindt, maar deze keer is het virus te sterk. Stel nou dat er maar 1 of 2 aids-viruscellen in die mug zitten, en die krijg je binnen, de kans dat die allebei niet de kans krijgen om zich voort te planten is ERG groot, aangezien dat er ZO weinig zijn in vergelijking met de normale dosis van een spuit

(just my 2 cents >:))

(spellingsfouten voorbehouden)

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Op maandag 07 mei 2001 19:01 schreef shooter het volgende:
hoe groot is de kans dat je aids op loopt door een injectie naald van een tyfus junk
Dan is de kans op Tyfus groter....>:)

De kans op overdracht met de naald hangt ook van een hoop dingen af. Is iig nooit 100% (net als bij sex met iemand met AIDS!!).
Als de naald bv een tijdje ongebruikt blijft liggen is er feitelijk niets meer mee aan de hand! Als je em meteen doorgeeft kunnen de problemen ontstaan..:)

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Oblii
  • Niet online

Oblii

Hey Ook :)

(hey ik moet toch iets zetten om deze topic ff omhoog te halen, heb niet voor niets zo''n stuk getypt, nu gaan mensen het lezen ook potverdepotver >:))

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 07 mei 2001 19:01 schreef shooter het volgende:
Als die junk niet seropositief is, is de kans nul. Je hebt meer kans op allerlei vormen van geelzucht.

Als iemand seropositief is en je steekt een naald in hem of haar en direkt daarna in jezelf heb je een (hele kleine) kans dat je ook besmet raakt. In ziekenhuizen gebeuren met regelmaat prik accidenten. Er worden dan direkt testen gedaan. Maar meestal loopt het goed af. Maar het is wel een half jaar stevige stress voor degene die zich geprikt of gesneden heeft. Darana weet je het nl pas zeker. Een HIV test toont alleen maar aan dat je 6 maanden geleden geen besmetting had.

Het is best lastig om besmet te raken. Ik ken een stel waarvan de een al een paar jaar besmet bleek, en de ander heeft nog steeds niets. De kans is iets van 0.5-0.6% per sexueel kontakt. Syphilis bv heeft bijna 100% besmettingskans bij een sexueel kontakt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Oblii
  • Niet online

Oblii

Het is best lastig om besmet te raken. Ik ken een stel waarvan de een al een paar jaar besmet bleek, en de ander heeft nog steeds niets. De kans is iets van 0.5-0.6% per sexueel kontakt. Syphilis bv heeft bijna 100% besmettingskans bij een sexueel kontakt
0.5% per keer optellen paar keer per dag is bij elkaar ook best veel hoor >:)

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 17:57 schreef Metalium- het volgende:

[..]

kan zeker wel, alleen de kans is idd zeer klein
Kan niet. Aids sterft ala minute buiten het mensenlichaam, de vlieg verteert trouwens het bloed al en alle aanwezig shit wordt gedood door de zuren

• coldasice
  • Laatst online: 23-01 07:31
Pure onzin omdat hij bij je buurman bloedt eruit haalt en bij jouw dus ook.....hij stopt echt geen bloed terug....een vrouwtjesmug(enige die kan steken) heeft jouw bloed nodig voor eiwitten anders kan ze geen kleine bouwen.....dus ze stopt echt geen bloed bij de volgende naar binnen....anders zou iedereen toch meteen sterven omdat je bijvoorbeeld bloedgroep ab hebt en je krijgt o binnen.....dus ONZIN

Verwijderd

er was volgens mij ook iets met de definitie van aids , dat was toch als je T-cellen count lager was dan 200 ofzo.
DAN heb je aids, maar als je door een andere stof of ziekte ook lager dan 200 uitkomt heb je nog steeds AIDS, alleen niet door HIV

Verwijderd

Ik heb eens op TV gezien dat het wel kan. Maar dan moet die mug 10 à 20 cm groot zijn en van de ene persoon naar de andere vliegen. Je kunt het ook krijgen van te kussen als het je lukt om 20l vers speeksel van de andere in 1 sec in te slikken.
Aids is enkel overdraagbaar door bloed en door direct seksueel contact. Bij dat laatste hoort trouwens ook beffen. Je kan nooit zeker zjn dat dat meisje geen mini-wondje heeft. Bij het Belgisch leger delen ze nu, buiten condooms, ook beflapjes uit>:) Dat zijn dunne rubberen lapjes. Maar ze mogen wel geen seks hebben met de plaatselijke bevolking,hé!!! Gedoogbeleid op zijn Belgisch

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 08 mei 2001 11:18 schreef Oblii het volgende:

0.5% per keer optellen paar keer per dag is bij elkaar ook best veel hoor >:)
Je mag percentages in de kansberekening niet optellen. Bij dit soort dingen moet je vermenigvuldigen. En wel ''omgekeerd'' Dus de kans dat je géén besmetting oploopt is 0.995 per kontakt. Bij twee keer is de kans dat je geen besmetting oploopt 0.995*0.995=0.990025 Bij honderd kontakten is de kans dat je niets oploopt 0.995^100=0.60 Pas ergens bij 460 keer heb je 90% kans dat je het wél krijgt. Dan ben je wel een paar jaar bezig hoor. De gemiddelde Nederlander doet ''het'' iets van 2 keer per week. In het begin van een relatie meer, maar na een paar jaar zelfs minder. Dan kom je op 230 weken. Dat is bijna 5 jaar.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 12:20 schreef lottumracing het volgende:
Pure onzin omdat hij bij je buurman bloedt eruit haalt en bij jouw dus ook.....hij stopt echt geen bloed terug....een vrouwtjesmug(enige die kan steken) heeft jouw bloed nodig voor eiwitten anders kan ze geen kleine bouwen.....dus ze stopt echt geen bloed bij de volgende naar binnen....anders zou iedereen toch meteen sterven omdat je bijvoorbeeld bloedgroep ab hebt en je krijgt o binnen.....dus ONZIN
Als je een kleine hoeveelheid van een verkeerde bloedgroep binnenkrijgt is er niks aan de hand dit wordt gewoon opgeruimd door je afweersysteem, alleen bij grotere hoeveelheden ontstaan hierdoor klonten, enzo.

Verwijderd

Sterke argumenten! Als de mug prikt spuit hij eerst enzymen in (o.a. voor antistolling) dus daarbij wordt ook wat bloed mee ingespoten. De kans is niet groot -bij een normaal prikaccident .4 %- en bij een mug waarschijnlijk nog veel kleiner dat HIV overgedragen wordt, maar zwaar gelul is het zeker niet tot het tegendeel bewezen is.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:14

JT

VETAK y0

Dat is dezelfde manier als vaccinatie....maar vaccineren tegen aids kan niet, dan krijg je gewoon aids.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Wat een eng onderwerp :( Ik zit hier in Bangkok en ben net gestoken door een mug. Een hele geruststelling dat de kans enorm klein is dat je zo besmet raakt, maar als je het ergens zou kunnen krijgen is het wel hier.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je moet ook niet in Soi Nana gaan zitten :) Daar is de kans een stuk groter

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Op dinsdag 08 mei 2001 15:43 schreef wieikke het volgende:

[..]

Als je een kleine hoeveelheid van een verkeerde bloedgroep binnenkrijgt is er niks aan de hand dit wordt gewoon opgeruimd door je afweersysteem, alleen bij grotere hoeveelheden ontstaan hierdoor klonten, enzo.
Dat hoeft ook niet perse, dit hangt van de antigenen af die je op je bloedcellen hebt, heb je zelf bloedgroep AB+, dan wil dat zeggen dat je antigenen A B en Rheses hebt, en dat je dus klonterning krijgt bij het toevoegen van A B en of Rheses. Wanneer je echter 0- bent, dan heb je juist geen antigenen A B en Rheses, en dan klontert het (geinjecteerde) bloed juist wel als het met deze antigenen in aanraking komt...
Pagina: 1