• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Topicstarter
Ja.
(alle echt interessante mensen zijn rijp voor het gesticht, dus welkom!) :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb af en toe last van een zogenaamde Deja vu, dwz dat ik iets meemaak waarvan ik het gevoel heb dat ik het al eens heb meegemaakt. Ik weet dan ook dat als ik iets bepaalds doe wat er dan gaat gebeuren. Meestal doe ik dan iets anders dan ik "eerst" gedaan heb om te kijken wat er dan gebeurd. Maar soms doe ik precies hetzelfde als "eerst" om te controleren of ik gelijk heb mbt de Deja vu.
Mijn vraag is nu: zijn er nog meer mensen die dit hebben of ben ik rijp voor een gesticht??? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:53

Lordy79

Vastberaden

Ja.
En veel mensen hebben dat hoor...

Een verklaring (waar ik niet achter sta) is dat het komt doordat je er in een vorig leven al eens bent geweest.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik dacht dat Deja-vu gebeurde omdat je ene hersenhelft sneller was dan je andere. Hierdoor komt het bericht van 1 oog sneller aan dan die andere.

Ook maar gehoord.

Maar als jij het kan beinvloeden dus iets anders kan doen lijkt me het iets anders.

There is no art to find the minds construction in the face

• BC3 Victim
Ik verwijs ff naar mijn topic over dromen, want volgens mij ken je daar je ervaringen van, maar dat kun je je (niet helemaal) herinneren.

Het is best mogelijk dat je dingen in je dromen al gedaan hebt, maar dat je dat niet meer weet, en dat je ergens vaag het idee hebt dat het al gebeurd is, en daarom een "deja-vu" hebt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mijn verklaring is anders, ik geloof niet in een vorig leven. IMHO is een deja vu niets anders dan het exact herhalen van een moment wat je op de één of andere manier in je onderbewustzijn hebt opgeslagen.

Je hebt dus ooit in het verleden dat moment onbewust "voorspeld", opgeslagen in de grijze massa en nu herinner je je dat moment.

Nee, je bent niet gek, ik maak ze zelf ook wel mee en op het moment dat ik denk "hee, dit heb ik eerder meegemaakt" ben ik het vaak al weer kwijt.

Ach ja, er is meer tussen hemel en aarde dan wij stervelingen weten...

Verwijderd

Je slaat informatie op in je geheugen, maar met minder details dan in werkelijkheid (triviaal!).

Als er nu iets gebeurt, kan dat op de eerste gebeurtenis lijken. Doordat je minder details hebt opgeslagen, lijkt het alsof alles overeenkomt, omdat alle opgeslagen datails het overeenkomen met je waarneming.

Je kan de eerste gebeurtenis zijn vergeten, en als die dan wordt opgeroepen door de huidige gebeurtenis, krijg je het gevoel: He, ergens ken ik dit van.....

• BC3 Victim
''k Heb ook eens gelezen wat Muppet zegt.
Verschil in verwerkingssnelheid van je hersenen. :? Een tijdje terug was hierover een aardige discussie op Fok! (www.fokforum.nl).
Even de zoekfunctie gebruiken...

Verwijderd

Olav, ben ik niet met je eens, als ik met een stel mensen in gesprek zit op een bepaalde locatie en ik krijg een dej vu, dan weet ik zeker dat die situatie er niet eerder geweest kan zijn:

- die mensen ken ik relatief gezien nog niet zo lang

- ik ben nog nooit eerder met die mensen op die locatie geweest

De kans dat ik hetzelfde soort gesprek met die mensen op die locatie heb gevoerd is nihil, dus is er wat anders aan de hand, mijn korte en lange termijn geheugen zijn nog in goede staat, dus kan ik echt wel beredeneren of het een deja vu is, of slechts een herinnering aan iets wat daadwerkelijk zich eerder heeft afgespeeld.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 14:37 schreef TgF het volgende:
Olav, ben ik niet met je eens
Dat is een goed ding!
Als ik met een stel mensen in gesprek zit op een bepaalde locatie en ik krijg een dej vu, dan weet ik zeker dat die situatie er niet eerder geweest kan zijn:

- die mensen ken ik relatief gezien nog niet zo lang

- ik ben nog nooit eerder met die mensen op die locatie geweest

De kans dat ik hetzelfde soort gesprek met die mensen op die locatie heb gevoerd is nihil, dus is er wat anders aan de hand, mijn korte en lange termijn geheugen zijn nog in goede staat, dus kan ik echt wel beredeneren of het een deja vu is, of slechts een herinnering aan iets wat daadwerkelijk zich eerder heeft afgespeeld.
Ik zou dit toch nog in termen van mijn interpretatie kunnen praten, maar het lijkt me dat je mijn standpunt wel snapt. Ik kom met iets nieuws:

Een andere verklaring is dat er verschillende delen van je hersenen de binnegekomen informatie verwerken, om het dan weer op een andere plaats samen te voegen. Een van die processen kan een tijdelijke storing ondervinden. Daardoor komt die informatie ''later'' aan op de gemeenschappelijke plaats. De eerste lading is dan al weer doorgevoerd. De tweede lading is niet volledig, maar het matched heel goed met een deel dat net in je geheugen zat. Dan denk je dus: "He, waar ken ik dit nou van" Je kunt het verder niet goed vastpakken, omdat het informatie is uit slechts 1 deelprocces en dus niet heel veel informatie bevat. Als je er iets langer naar kijkt, integreert het weer met het eerste deel, en hop, weg is de deja vu.

Verwijderd

Je geheugen is geen absoluut gegeven. Je herinneringen veranderen contstant en worden ook beinvloedt door nieuwe ervaringen. Het is psychologen gelukkt om mensen dingen te laten herinneren die ze zelf nooit hebben meegemaakt. Zolang we nog niet precies weten hoe het geheugen werkt kun je niet uitsluiten dat het deja-vu gevoel veroorzaakt wordt door een "foute" herinnering.

En Olavs verklaring van een storing in het denkproces is natuurlijk ook heel goed mogelijk. Dit verklaart dan wel waarom de deja-vu een heel sterk gevoel is, maar op het moment dat het helder wordt verdwijnt het weer. Als ik zelf een deja-vu heb voelt dit heel onwerkelijk aan. Je bent heel even in een soort roes, en dit kan dus heel goed veroorzaakt worden door een hersenstoring.

Verwijderd

Tja, ik kan mij ook wel wat voorstellen bij de verklaringen van olav en hybridz, maar kan niet zeggen dat één van onze verklaringen de juiste is, daar ben ik geen materie deskundige voor (anders had ik kunnen zeggen dat mijn antwoord het enige juiste zou zijn :) ).

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Jaja, je bedoelt net zo iets als dubbele postings ;)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

nee man hebben jullie nooit de matrx gezien?
Kijk we zijn allemaal gevangenen en hangen aan een machine die uit ons stroom ontrekt. We leven nu met ze alle in een kunstmatige wereld. Op het moment dat we een deja vu hebben veranderen de machines iets in onze wereld waardoor dat ontstaat.

Lekker zijn is een gave :)

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-01 07:18
Ik verwijs jullie graag door naar het welbekende nummer van Iron Maiden.

• Krypt
  • Laatst online: 18-01 09:55
Ik heb een ander soort deja-vu gehad;
Ik ging met mijn ouders op vakantie in Hongarije en we zijn naar Budapest geweest..

We stonden op een plein en mijn moeder wilde een bepaald kerkje zien; en ik zeg:"Dan moet je zo-enzo-enzo lopen en dan ben je er"

We liepen zo (was niet ver weg) en het klopte ook nog wat ik vertelde en ik was er nooit eerder geweest :? Da''s pas wazig als je dat meemaakt.

Pvouput live

Verwijderd

Kwam dat kerkje je bekend voor?

• Krypt
  • Laatst online: 18-01 09:55
Op maandag 07 mei 2001 17:14 schreef olav het volgende:
Kwam dat kerkje je bekend voor?
Ehhm. neuh; eigenlijk niet...
Zat wel iets bekends is..
Een puntdak
Een wijzerplaat :D

Pvouput live

Verwijderd

Het schijnt bij de pubertijd te horen. Ik had dat in die periode ook regelmatig, nu nooit meer.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Moet je ECC-hersenen halen dan heb je geen last van fouten.

[serieus mode]
Ik heb het ook weleens dat ik dingen zie waarvan ik denk dat ik ze eerder heb gezien, maar ik denk ook gewoon dat het aan de hersenen ligt, dat de ene sneller is als de ander. Het is toch ook zo dat aziatische mensen beter dingen kunnen onthouden dan westerse mensen, omdat aziatische mensen meer een rechterhersenhelft (leuk woord) gebruiken als westerse mensen (die meer hun linkerhersenhelft gebruiken):?
[/serieus mode]

• BC3 Victim
Pubertijd????
Ik denk dat als je 21 bent je de pubertijd wel ontgroeid bent, denk je niet?? |:(

Verwijderd

Ik heb het zelden, maar als ik het heb dan heb ik een paar weken om de paar dagen een deja vu van soms enkele minuten. Ik zit danb heeel stil want het is wel een leuk gevoel, vind ik. Maar ik heb dat enkel als mijn weedgebruik aan de hoge kant ligt. Dus ik denk dat daar de verklaring ligt, bij mij althans.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:31

Sharky

Skamn Dippy!

Op maandag 07 mei 2001 18:56 schreef SunStorm69 het volgende:
Pubertijd????
Ik denk dat als je 21 bent je de pubertijd wel ontgroeid bent, denk je niet?? |:(
als je bijna 21 bent (nog 2 nachtjes slapen!) moet je toch ook wel weten dat het puberteit is >:) :)

This too shall pass

• BC3 Victim
tijd/teit boeit mij wat... :P

Verwijderd

hmmm, ik kreeg deja-vu''s van dit topic... En er is hier vast wel iemand die daar een mysterieuze verklaring vol met telepathie, reincarnatie, enz, voor kan verzinnen :P

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 16:54 schreef lordspacie het volgende:
nee man hebben jullie nooit de matrx gezien?
Kijk we zijn allemaal gevangenen en hangen aan een machine die uit ons stroom ontrekt. We leven nu met ze alle in een kunstmatige wereld. Op het moment dat we een deja vu hebben veranderen de machines iets in onze wereld waardoor dat ontstaat.
A glitch in the Matrix :D, maar het zou zelfs waar kunnen zijn waarom niet ???

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 07 mei 2001 20:42 schreef PolarBear het volgende:

[..]

A glitch in the Matrix :D, maar het zou zelfs waar kunnen zijn waarom niet ???
het is waar enkelt niet hoe het daarin geschetst is! We leven nu in een glazenbak. Ze hebben die film gemaakt om het ons onwarschijnlijker te maken dat het zo is? En weet je al die buitenaardse ontvoering. Zijn niet buitenaards ze worden dan tijdelijk uit het systeem gehaald om ff wat te veranderen aan hun biobak. Hoe ik dit weet? Ik ben er geweest maar en ik zie nu allemaal 1 en 0. steeds 8 bij elkaar.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Jaja, je bedoelt net zo iets als dubbele postings ;)

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

''k heb het HEEL af en toe wel eens.. Dat je iets droomt, en dat het dan later tot in de detail ook gebeurt. En ik bedoel, alsof het een film opname is. Alles is exact hetzelfde.. vaag...

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

kheb een recursieve deja vu gehad :)
een deja vu in een deja vu in een deja vu....
gewoon het gevoel dat ik al x keer eerder die deja vu had *D

• BC3 Victim
Toen ik half jaar geleden met uitwisseling van school in Tsjechie was (waar ik nog NOOIT geweest was) wist ik meestal feiloos de weg terug van het cafe naar een punt waar we hadden afgesproken (ook de 1e avond al).

Ik kwam daar ook dingen tegen die ik volgens mij al tig keer heb gezien, maar hoe het komt....

Verwijderd

Ik heb af en toe last van een zogenaamde Deja vu, dwz dat ik iets meemaak waarvan ik het gevoel heb dat ik het al eens heb meegemaakt. Ik weet dan ook dat als ik iets bepaalds doe wat er dan gaat gebeuren. Meestal doe ik dan iets anders dan ik "eerst" gedaan heb om te kijken wat er dan gebeurd. Maar soms doe ik precies hetzelfde als "eerst" om te controleren of ik gelijk heb mbt de Deja vu.
Mijn vraag is nu: zijn er nog meer mensen die dit hebben of ben ik rijp voor een gesticht??? :?

Verwijderd

he!
ik had er geloof ik net 1
:?

Verwijderd

Ik heb bijna na elk uur op tweakers een deja-vu.

O, ja, shit, de discussie raakt alweer verzeild suffe replies van mensen die even willen zeggen dat ze het ook hebben, willen, kunnen, verafschuwen en andere shit!.

• BC3 Victim
Ik heb ergens gelezen/gehoord dat een deja vu ontstaat door het niet synchroongaan van de communicatie tussen de hersencellen(?)
Even toelichten, je neemt iets waar en dat moet je beseffen en tegelijkertijd opslaan in je hersenen, de waarneming gaat dus "2 kanten op". Nu kan het gebeuren dat het net iets eerder word opgeslagen dan je het beseft, je ziet dus als het ware iets wat ook al in een herinnering zit. Zo krijg je het gevoel dat het al een keer eerder is gebeurt.
Het schijnt zo te zijn dat deze afwijking vaker voorkomt als je hersenen vermoeid zijn.

Verwijderd

Een verklaring is dat er verschillende delen van je hersenen de binnegekomen informatie verwerken, om het dan weer op een andere plaats samen te voegen. Een van die processen kan een tijdelijke storing ondervinden. Daardoor komt die informatie ''later'' aan op de gemeenschappelijke plaats. De eerste lading is dan al weer doorgevoerd. De tweede lading is niet volledig, maar het matched heel goed met een deel dat net in je geheugen zat. Dan denk je dus: "He, waar ken ik dit nou van" Je kunt het verder niet goed vastpakken, omdat het informatie is uit slechts 1 deelprocces en dus niet heel veel informatie bevat. Als je er iets langer naar kijkt, integreert het weer met het eerste deel, en hop, weg is de deja vu.

Yeah

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 18:56

ronaz

Wishmaster

Ik denk wel dat er "meer" achter zit dan slechts het sneller verwerken van data door de ene hersenhelft.

Hoe wil je anders verklaren dat je in je hoofd een eventuele dialoog met iemand al afspeelt; wat ik bedoel is, je weet precies wat iemand gaat zeggen, wat jouw reactie daarop is, wat de ander daarop weer zegt enz. En dit alles in een fractie van een seconde.

Voor het geval dat bovenstaand stuk niet helemaal duidelijk is; het is verdomd moeilijk uit te leggen hoe het (bij Mij) in zijn werk gaat.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Is ook zeker zo, en we proberen alleen maar een verklaring te zoeken. Een of ander plausibel construct, dat volgens ons alle de deja-vu veroorzaakt.

Zeker weten doe je het nooit, en de verklaringen die wij kunnen verzinnen zijn veel te simpel, maar we doen ons best.

Kijk maar naar de sig van Lord Deamon, die zegt daar wat waars over.

• BC3 Victim
Ik twijfel niet aan het bestaan van deze verschijnselen, niet uit lichtgelovigheid, maar door eigen ervaringen met deze zaken. Een ''verklaring'' voor deja vu en voor- en naspellen: Deel van de mens komt ''los'' van de tijd. Beetje hetzelfde idee van de platlanders (kennen maar 2 ruimtelijke dimensies) opgesloten in een vierkant. De platlanders zien vier muren, wij (hebben een extra derde dimensie) zien alles buiten de muren, binnen de muren en ook de boven- en onderkant. De platlanders kunnen zich hier niets bij voorstellen. Dit is natuurlijk geen verklaring, maar maakt het wel iets beter voor te stellen naar mijn idee. Maar de volgende vraag komt dan: ligt alles in de toekomst al vast?
Groeten Murof

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

JA PRECIES! ik heb ook dat wel eens, ik dacht eigenlijk dat ik de enige was, niet dus..

heel vreemd is dat, dan doe je iets en dan denkje, goh dit heb ik eerder gedaan, terwijl het meestal een stomme handeling is ofzo.

• BC3 Victim
olav, volgens mij praten we ongeveer over hetzelfde... niet?

Verwijderd

Jep, we praten over het zelfde*D
Op dinsdag 08 mei 2001 22:58 schreef Murof het volgende:
Ik ......vast?
Groeten Murof
Leuke theorie, maar het is een beeldspraak. Kun je ook aangeven hoe zich dat uiteindelijk realiseert? Ik bedoel, waarom zou het zo gaan, heb je daar aanwijzingen voor.

Verwijderd

[Matrix mode]
deja vu is gevaarlijk...je moet dan echt gaan oppassen..want voor je het weet zit er een agent achter je aan :P
[/Matrix mode]

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op maandag 07 mei 2001 14:35 schreef cYbert het volgende:
''k Heb ook eens gelezen wat Muppet zegt.
Verschil in verwerkingssnelheid van je hersenen. :? Een tijdje terug was hierover een aardige discussie op Fok! (www.fokforum.nl).
Even de zoekfunctie gebruiken...
http://www.fokforum.nl/showtopic.php/8959

dat is um

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 10:57 schreef olav het volgende:
Jep, we praten over het zelfde*D
[..]

Leuke theorie, maar het is een beeldspraak. Kun je ook aangeven hoe zich dat uiteindelijk realiseert? Ik bedoel, waarom zou het zo gaan, heb je daar aanwijzingen voor.
Natuurlijk weet ik niet hoe dat precies in elkaar zit. Ik heb zelf meerdere dromen gehad waarin ik dingen zag die nog moesten gebeuren. Dat zijn soms kleine dingen, soms ook grote zoals ongelukken. Andere mensen kunnen dit bevestigen, omdat ik ze de dromen van tevoren heb verteld. Achteraf kan het logischerwijs dus niet verzonnen zijn. Dit heeft mij overtuigd van het bestaan ervan, anders had ik het (met mijn wetenschappelijke opleiding) ook niet geloofd. Natuurlijk is het voorbeeld beeldspraak, ik probeer alleen aan te geven dat onze ratio beperkt is en we er niet alles mee kunnen verklaren.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 20:23 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

als je bijna 21 bent (nog 2 nachtjes slapen!) moet je toch ook wel weten dat het puberteit is >:) :)
[ikhebteveelgedronken]

Doe mij maar een pubertiet :P :9

[/ikhebteveelgedronken]

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb redelijk vaak een deja-vu.

Volgens mij komt dit voornamelijk doordat signalen op verschillende tijdstippen op de juiste plek in de hersenen aankomen. Toen ik een keer met een paar vrienden broodje-wiet heb genomen was het heel erg. We zaten TV te kijken, en 3 tellen voordat ik ''t echt ''hoorde'', wist ik al wat de persoon op TV ging zeggen. Ik heb nog nooit met zo''n open mond van verbazing zitten kijken. LOL.

Maar toch.. ik heb weleens iets gedroomd wat de volgende dag ook echt gebeurde, en dat was niet iets voor-de-hand-liggends.

Maar aan de andere kant: gisteravond weer een dikke deja-vu: na het drinken van een biertje.. dat wel...

Siditamentis astuentis pactum.

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 21-01 20:32
Nog weirder is een deja-vu als je het ziet gebeuren en je weet wat er daarna gaat gebeuren, heb ik regelmatig en 9 van de 10 keer gebeurt het zo als ik dacht. Zoiets voel ik soms wel 5 minuten van te voren aan en het lijkt vaak of alles al vast staat op dat moment en ik kan er vaak ook niks tegen doen...

Verwijderd

iemand DUNE gelezen? van Frank Herbert?
waar die spellen op zijn gebaseert ja...
presience wordt daar in beschreven (vijfde boek pas hoor) Paul Muad''dib Atreides heeft het, hij heeft het dan in erug heftige vorm en weet al hoe de wereld zal vergaan, maar later dus (vijfde boek) wordt beschreven hoe het werkt.
de debetreffende persoon is instaat om vanuit logica en feiten een model na te bouwen van situatie (wereld/universum) waardoorde volgende stap door middel van logica wordt voorspelt (onderbewust dus heh)
je moet dan wel van logica uitgaan, dus alles is logisch (hier ben ik het 100% mee eens) alles is dan logisch te verklaren en met een beetje rekenkracht (we take the human brain) kunnen we deze gebruiken voor korte termijn voorspellingen (fullspectrum, dus alle zintuigen)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Jaja, je bedoelt net zo iets als dubbele postings;)

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 10 mei 2001 01:01 schreef Hiro Shima het volgende:
iemand DUNE gelezen? van Frank Herbert?
waar die spellen op zijn gebaseert ja...
presience wordt daar in beschreven (vijfde boek pas hoor) Paul Muad''dib Atreides heeft het, hij heeft het dan in erug heftige vorm en weet al hoe de wereld zal vergaan, maar later dus (vijfde boek) wordt beschreven hoe het werkt.
de debetreffende persoon is instaat om vanuit logica en feiten een model na te bouwen van situatie (wereld/universum) waardoorde volgende stap door middel van logica wordt voorspelt (onderbewust dus heh)
je moet dan wel van logica uitgaan, dus alles is logisch (hier ben ik het 100% mee eens) alles is dan logisch te verklaren en met een beetje rekenkracht (we take the human brain) kunnen we deze gebruiken voor korte termijn voorspellingen (fullspectrum, dus alle zintuigen)
cool dat zou betekenen dat tuvok ook nog is een waarzegger is! Kickuh een hoofdbeveiliging en dan ook nog waarzegger zijn.

• Viper®
  • Niet online
Hmmz, kweet niet of wat ''k wel eens heb er ook onder valt. Maar het is wel een beetje vaag. Heb het idee dat ''k soms een situatie heb die ''k al eens eerder meegemaakt heb. Dus eigenlijk wel een deja-vu. Net of je ff in de toekomst kan kijken. Maar een heel ligt gevoel maar. ''K kan me op dat moment niet echt goed herinneren maar heb wel zo''n sterk wazig gevoel van "dit komt me bekend voor". Als ''k het nou van te voren zou weten :) dan zou ''k kunnen voorspellen. Kijk, dan heb''k er nog wat aan... nu is het eigenlijk alleen maar irritant. Niet dat ''k er zo vaak last van heb. Nou, dat was weer mijn boeiende bijdrage aan de G0T gemeenschap :P

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

jemig. er zijn er dus meer van!

ik heb steeds vaker "last" van dromen waarin ik dingen zie gebeuren die later dan ook gebeuren. ik heb pas sinds kort W&L "ontdekt". dit is mijn 2e post in w&l d8 ik. zat eerst in harde en zachte goederen te praten maar echt discussieren over de toekomst van spellen en hardware doen ze daar niet(vooral harde waren. zachte waren wil nog wel eens wat meedoen maar meestal ook niet lang). maar die dromen heb ik soms 3 maanden van te voren en soms ook een paar dagen het is vrij heveig de laatste tijd (3 dromen in 2 maanden die ongeveer uitkwamen) ik krijg dan altijd een vrij huiverig gevoel.

een vrij wazige verklaring kan ik vinden in de bandjes die mijn nogal wazige tante (moeders zijde) heeft en die ik wel eens heb aangehoord omdat mijn ouders er ook wle in zijn geïnteresseerd.

het gaat zo (gelijk en gehele uitleg over het concept later vertel ik hoe ik de link leg):
jouw geest staat in contact met de spirituele wereld - waar je weer naar terug keert als je dood gaat om je levens lessen te verwerken en dan weer terug te keren in deze realiteit (niet persé aarde d8 ik) ook wordt je begeleidt door een geleidegeest een leermeester en ik dacht ook een soort van liason naar de geesteswereld. het grootste deel van je contact gaat via dromen en als kind sta je tot ongeveer je 6de in direct contact. dit wordt steeds minder als je ouder wordt. de geest heeft eigenlijk geen besef van tijd en staat er ook vrij los van. het lichaam wel. als je terug keert naar de geesteswereld duurt het ook vele levenscycli om je leven te verwerken. de geleidegeest is dus in die geesteswereld en leert je dingen. je eerste leven op aarde is zeer kort. een paar uur. dit is om je bekend te laten geraken met het lichaam. leven die erop volgen worden steeds langer en laten je kennis maken met steeds meer concepten. je gedachten zijn ook van invloed op hoe je in contact staat met de geesteswereld. als je sterk foute gedachtepatronen hebt wordt je link met de geesteswereld op den duur afgesloten.

ook hoe je met je emoties omgaat heeft diverse invloeden op hoe je leven fysiek en mentaal zullen aflopen maar dat is voor dit onderwerp niet echt aan de orde.

de spreker op de bandjes van mijn tante heet broeder astra en of broeder radek. zelfde persoon maar op een een of andere manier toch andere personen :? .

een andere tante (vaders zijde) van me (ik heb best wel vage tantes :) ) doet aan readings. wat ik ervan heb opgevangen is dat je astrale lichaam (geest, sort of) zich los maakt van je fysieke lichaam en dan gaat dwalen. als je bijv. plotseling wakker wordt en je voelt je heeeel moe dan was je astrale lichaam hier niet op voorbereid en word dan op een ruwe manier terug naar je lichaam getrokken

ok stel nou dat je geest/astrale lichaam of contact met je geleidegeest heeft gehad en dat die dan aan jou heft verteld wat er ongeveer ging gebeuren? (vrij ver gezocht maar ik heb er geen andere verklaring voor)

ok zou je als je beide beschouwingen combineert tot de vongelnde conclusie kunnen komen: je geest is naar de toekomst afgereisd al dan niet onder begeleiding vna een geleidegeest of een andere astrala connetie. (scrooge maar dan andersom) bij mij gaat het altijd om dromen die dingen die zich op middellange termijn afspelen (week soms maand. langste was ongeveer drieëneenhalve maand) de voorspellingstermijn is volgens mij niet te lang omdat je niet lang genoeg kan slapen om ver genoeg vooruit kan gaan in de tijd dat je slaapt. misschien dat een niet-medicinale kunstmatige slaaptoestand je verderr weg kan brengen? (interessant!)

maar onder tussen blijf ik me af vragen weat ik nou met die dromen moet. ik kan me zo''n droom meestal wel herinneren maar ik kan meestal weinig doen als ik op zo''n punt kom dat ik in mijn droom eerder heb meegemaakt. en al dat astrale gedoe daar weet ik niet hoe ik daar mee om moet gaan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 21:49 schreef olav het volgende:
Een verklaring is dat er verschillende delen van je hersenen de binnegekomen informatie verwerken, om het dan weer op een andere plaats samen te voegen. Een van die processen kan een tijdelijke storing ondervinden. Daardoor komt die informatie ''later'' aan op de gemeenschappelijke plaats. De eerste lading is dan al weer doorgevoerd. De tweede lading is niet volledig, maar het matched heel goed met een deel dat net in je geheugen zat. Dan denk je dus: "He, waar ken ik dit nou van" Je kunt het verder niet goed vastpakken, omdat het informatie is uit slechts 1 deelprocces en dus niet heel veel informatie bevat. Als je er iets langer naar kijkt, integreert het weer met het eerste deel, en hop, weg is de deja vu.

Yeah
helemaal waar (teminste, dit is wat ik geloof;))
Op dinsdag 08 mei 2001 21:50 schreef ronaz het volgende:
Ik denk wel dat er "meer" achter zit dan slechts het sneller verwerken van data door de ene hersenhelft.

Hoe wil je anders verklaren dat je in je hoofd een eventuele dialoog met iemand al afspeelt; wat ik bedoel is, je weet precies wat iemand gaat zeggen, wat jouw reactie daarop is, wat de ander daarop weer zegt enz. En dit alles in een fractie van een seconde.

Voor het geval dat bovenstaand stuk niet helemaal duidelijk is; het is verdomd moeilijk uit te leggen hoe het (bij Mij) in zijn werk gaat.
nee, dat lijkt dus zo omdat (dit is moeilijk uit te leggen), tijd voor je hersenen relatief is... je denkt dat je het hele gesprek alweet maar eigenlijk is dat gewoon niet zo en krijg je die informatie terloops binnen.

Dromen enzo is uiteraard wat anders, als je iets droom en het later uitkomt...das beetje vaag, ik denk persoonlijk dat dit te verklaren is doordat je de werkelijkheid ziet alsof je het hebt lopen dromen, en je dus denkt dat je het exacte eerder hebt lopen dromen...maargoed...:)

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 18:56 schreef SunStorm69 het volgende:
Pubertijd????
dat betwijfel ik bij jou ;)

• raphidae
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

een deja-vu is niet te wijten aan een verschil van aankomst in de hersenen, maar meer aan een ''gewoon'' foutje. Ik heb dit al eens opgezocht en deja-vu''s vallen onder de psychopathologie (nee, niet de leer van de psychopaten, meer chemische psychologie).

Zie de informatie die binnenkomt als een TCP/IP pakketje met een ''tijd'' header. Die header zorgt ervoor dat je hersenen weten van wanneer die informatie is die ze binnenkrijgen, bij een deja-vu raakt deze ''tijd'' header onderweg zoek en krijgen de hersenen dus informatie binnen zonder dat ze kunnen zien van wanneer die informatie was. Deze informatie wordt wel gewoon opgeslagen, maar dus zonder tijd eraan.

Precies op het moment dat de informatie wordt opgeslagen krijg je een deja-vu, omdat er geen tijd aan die informatie hangt, lijkt die ''herinnering'' die is opgeslagen tegelijk in het verleden en het heden te zijn. Daarom maak je het in het heden mee en denk je dat het in het verleden al eens is voor gekomen. En daarom kan je ook nooit vaststellen wanneer in het verleden je dat dan meegemaakt zou moeten hebben, want er hangt geen tijd aan. Meteen daarnaa ''crashen'' je hersenen op de tegenstrijdeige informatie en doen een soort reboot, waarbij de foute informatie wordt ''gewist'' (het "huh? WTF was dat!?" gevoel). Waardoor je na de daja-vu niet meer precies weet wat de deja-vu nou precies was en welk moment het om ging....

Every morning is the dawn of a new error.

Verwijderd

Ik heb ''t gevoel dat ik dit topic al eens eerder gezien heb...

ow ja, op Fok :P

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-01 12:58
Nou zeg, dan wordt het verdomme tijd dat ik nieuwe brains ga kopen ofzo :P

Ik heb constant dejavu''s ! Ik word er pokke ziek van ! :(

En wel zodanig dat ik precies weet wat ik de vorige keer zei, hoe ik keek wat voor handeling ik deed of wat dan ook....

Meestal doe ik dan net het tegenovergestelde...

Zeg ik dus bijvoorbeeld niks, ipv datgene wat ik wilde zeggen...

Hierdoor ben ik soms erg still...

Aan het begin werd ik er compleet gek van, maar ik heb het nu een paar jaar, en soms is het best wel handig, kun je soms een ruzie vermijden enzo :o)

Ik heb eens allerlei ''testjes'' uitgevoerd en meestal kwamen die min of meer uit zoals ik dat dacht... FUCKING STRANGE !

Maar ach :)

PS: Het begon bij mij allemaal erg intensief bij een vakantie baantje in duitsland... dat is nu zo''n 4 a 5 jaar geleden.

• KBDE
I know what ya mean :(
Op dinsdag 08 mei 2001 01:59 schreef [YR]paladin het volgende:
kheb een recursieve deja vu gehad :)
een deja vu in een deja vu in een deja vu....
gewoon het gevoel dat ik al x keer eerder die deja vu had *D

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 03:30 schreef JohnD het volgende:

[..]

dat betwijfel ik bij jou ;)
JOHN, DAT WORDT WEER HET SEXHOK JONGEN!!!!})

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb het geleerd dat: als je na een dag moe bent, of gewoon moe ofzo, dan gaan je hersenen alles op een rijtje zetten van water die dag (dagen) gebeurd is, zeg maar defragmenteren :) En dan krijg je hele rare dingen in je dromen 3 verschillende gebeurtenissen door elkaar bv . Dat heb ik in ieder geval, dat de hersenen zeg maar connecties gaan leggen, en dat je dan hele F*cked up scenarios krijgt in dromen.

of eh ben ik de enige :?

• KBDE
Hmm... Dat heb ik nu weer niet, alhoewel ik dat wel van mezelf verwacht zou hebben :7

Vroeger had ik dat met die dromen trouwens ook, maar dat is overgegaan :?
Daarvoor heb ik nu die dejavu''s... |:(
Maar dat went :)
Krijg er al bijna nooit meer kippevel van, of het moet echt al een minuut lang ofzo duren :r
Op dinsdag 22 mei 2001 22:57 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik heb het geleerd dat: als je na een dag moe bent, of gewoon moe ofzo, dan gaan je hersenen alles op een rijtje zetten van water die dag (dagen) gebeurd is, zeg maar defragmenteren :) En dan krijg je hele rare dingen in je dromen 3 verschillende gebeurtenissen door elkaar bv . Dat heb ik in ieder geval, dat de hersenen zeg maar connecties gaan leggen, en dat je dan hele F*cked up scenarios krijgt in dromen.

of eh ben ik de enige :?

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Op dinsdag 08 mei 2001 00:05 schreef corani het volgende:
''k heb het HEEL af en toe wel eens.. Dat je iets droomt, en dat het dan later tot in de detail ook gebeurt. En ik bedoel, alsof het een film opname is. Alles is exact hetzelfde.. vaag...
herkenbaar.. ik denk dat ook dat dit bij veel dingen de oorzaak zal zijn.. ik zelf heb een tijdje mezelf getraint om m''n dromen te onthouden omdat ik hier intresse in had..
Hiermee ben ik opgehouden op de doodsimpelen reden dat ik gek werdt van het feit dat ik TEveel van m''n dromen Irl terugzag..

nou denk ik hierbij niet direct dat dat iets "paranormaals" is. je moet de kracht van je onderbewustzijn.. (deze wist gewoon dat dat eraan zat te komen) niet onderschatten..

En neej dat gesticht lijkt me niet nodig..
iedereen heeft van dat soort dingen duzzz.. :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Pagina: 1