Toon posts:

[BC3] Ik denk weleens: "kan het nog erger?"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de krantenkoppen van de laatste tijd er op nalees, dan is er bijna ieder weekend een geval van ernstige dierenmishandeling.

Vandaag las ik (in de Telegraaf, dus enige voorzichtigheid is geboden) dat er dit weekend weer een Kinderboerderij bezocht is door een stel dierenvrienden die meenden kuikens de nek om te moeten draaien, bebroede eieren stuk te gooien en een pauw de ogen uit te steken.

Ik kan mij een hoop voorstellen, maar niet dat iemand dit als "hobby" heeft. Ik denk niet dat we hier te maken hebben met een incident, want daar lees is dergelijke berichten iets te vaak voor.

Ben ik dan al zo oud, dat ik de jeugd van tegenwoordig niet meer begrijp, zijn dergelijke activiteiten tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld, of hebben we hier te maken met een stel gestoorden.

Ooit hoop ik getuige te kunnen zijn van een dergelijke actie, wraak keur ik per definitie af, maar in dit geval maak ik graag een uitzondering.

Overigens (om maar even twee topics in één te vouwen) ben ik ook "trots" op een gedeelte van de mensheid die zichzelf stoer vind wanneer die hakenkruizen zetten op Joodse begraafplaatsen, nee, dan ben je echt een bikkel!

Voor beide acties is :r of :( onvoldoende.

/me grijpt zelden naar GoT om dit kwijt te willen, maar vond dattie het nu eens moest doen...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 07 mei 2001 13:07 schreef TgF het volgende:
Ben ik dan al zo oud, dat ik de jeugd van tegenwoordig niet meer begrijp, zijn dergelijke activiteiten tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld, of hebben we hier te maken met een stel gestoorden.
Je bent niet te oud
Aristoteles klaagde ook al over de jeugd
Michiel Adriaansz de Ruyter ook

Ja het zijn gestoorden, maar het valt nu eenmaal meer op als je wat ouder bent. Je leest eens wat meer een krant, of je kijkt eens naar iets anders als GTST of TMF

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 13:44 schreef Ortep het volgende:

[..]

Je bent niet te oud
Aristoteles klaagde ook al over de jeugd
Michiel Adriaansz de Ruyter ook

Ja het zijn gestoorden, maar het valt nu eenmaal meer op als je wat ouder bent. Je leest eens wat meer een krant, of je kijkt eens naar iets anders als GTST of TMF
:)

De krant las ik al wat langer en naar GTST keek ik toch al niet, maar het valt wel op dat dergelijk nieuws tegenwoordig steeds vaker aan de orde is.

Het zal ook niet alleen van deze tijd zijn, de mens is (in sommige gevallen) vanaf dag 1 al verrot.

Toch zou ik best willen weten wat voor gasten dat nou zijn en wat hun diepere beweegredenen achter deze acties zijn.

Dat van die vernielingen van Joodse graven zal in een hoop gevallen wel stoer doenerij zijn (hoop ik dan maar), maar dieren mishandelen (zeker op de brute wijze die in de media belicht worden) is een heel ander verhaal, daarvan kun je niet zeggen "ze wisten niet goed wat ze deden".

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 07 mei 2001 14:04 schreef TgF het volgende:
Toch zou ik best willen weten wat voor gasten dat nou zijn en wat hun diepere beweegredenen achter deze acties zijn.

daarvan kun je niet zeggen "ze wisten niet goed wat ze deden".
Tsja...diepere beweegredenen? Die hebben dit soort niet. Ze zijn of dronken geweest of gewoon gestoord. Ze weten inderdaad niet wat ze doen. Als ze dat wel wisten dan deden ze het niet. Bij de dieren al helemaal. Bij de Joodse begraafplaats ook niet. Zelfs als het overtuigde anti-semieten zijn, dan nog zijn ze van het debiele soort. Mensen die nadenken komen met argmenten, of je die nu redelijk vindt of niet.

Geweld is het laatste redmiddel van hen die de situatie niet meer onder controle hebben

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Tja, niet om het goed te praten (verre van dat zelfs), maar bij die acties tegen Joden kan ik mij nog iets voorstellen. Heel simpel, kijk naar wat er in de tweede WO gebeurde tegen Joden, kijk wat er nu in Duitsland gaande is en trek je conclusies: er zijn nog steeds mensen die tegen Joden (en vreemdelingen in het algemeen) zijn.

Daar heb je te maken (hoe fout dan ook) met een bepaalde "overtuiging", dat staat los van het feit dat de meerderheid geen begrip en respect heeft voor die overtuiging.

Mensen die graven bekladden zouden dat dus kunnen doen op basis van die overtuiging en het diep gewortelde gevoel van haat tegen alles en iedereen wat (in hun ogen) vreemd is.

Bij dieren is dat totaal anders, niemand kan mij er van overtuigen dat er mensen(?) rondlopen die overtuigd anti-dier zijn, ik bedoel geef ze dan een nekschot.

Nee, mensen die dieren mishandelen (al dan niet bewust en bij vol verstand) en dat ben ik dan met je eens, die deugen echt niet, daar mogen ze het oog-om-oog principe voor hanteren.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit soort berichtjes komen gewoon vaker in de krant. (Telegraaf want ik zie dit soort berichten nooit in NRC, Volkskrant etc.)

edit:
Volgens mij
is ''t gewoon entertainment.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hmmz, ik vind het anders niet "entertaining" om te lezen dat er weer een x-aantal dieren mishandeld zijn!
Van mij mogen ze dat soort sick basterds de doodstraf geven.
En als ik zoiets zie gebeuren zorg ik er wel persoonlijk voor dat zo''n persoon de doodstraf krijgt. Lang Leve de spuit met zuurstof..... >:)

/edit/ Typo /edit/

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik weet niet wat die mensen aanzet tot zoiets. Ook al is het verschrikkelijk, toch zou ik graag willen weten waarom mensen zoiets doen. Volgens mij kan je namelijk alleen zoiets veranderen als je er volledig inzicht in hebt. Ik kan het me niet voorstellen dat je zomaar een dier pijn doet. Kan me beter voorstellen dat je mensen pijn doet, ook al is dat net zo idioot. Maar mensen kunnen andere mensen kwetsen, agressief of angstig maken en in zulke omstandigheden kunnen bepaalde personen doordraaien en dan zulke acties uitvoeren. Maar wat doet een dier nou in godsnaam fout? Staat allemaal maar een beetje of rent wat en valt niemand lastig. Als ik een persoon tegenkom die zoiets doet, draai ik denk ik door. Ik heb nog nooit een mens geslagen en ben er dus totaal niet voor, maar dan heb ik mezelf denk ik niet meer onder controle.

In belgie is een tijd geleden toch ook een rapportage geweest over koeien die tijdens een veemarkt met stokken gemarteld werden. Zelfs een klein snotjong was met een stok aan het slaan. Dan moet ik echt :'( hoor.

Pagina: 1