[BC3] Ik wil mezelf ''scherper'' maken...

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Tsja, het is een beetje moeilijk om de bedoeling van deze topic even in een topictitel samen te vatten, maar dit is mijn bedoeling:

Ik wil mezelf zeg maar scherper maken, zodat ik dingen die ik anders niet onthoud, nu wel onthoud, en dat ik IQ testen zomaar ff heel goed maak. Ik weet dat het wat vreemd klinkt, maar ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk is. Ik weet niet of iemand van jullie die film ''The Assignment'' heeft gezien, maar de ''opleiding'' die die hoofdpersoon krijgt, dat is mijn bedoeling.

Weet iemand hoe ik te werk moet gaan, en zijn er ook boeken over?

Als je niet snapt wat ik nou bedoel, stel dat gewoon wat vragen zodat ik het wat extra kan toelichten

Catch a smile out there!

Verwijderd

Probeer eens te mediteren...

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik denk niet dat je de fysiologie van je hersennen erg heftig kan beïnvloeden. Wat je wel kan doen is veel discussieren op W&L, wordt je scherp van. :P

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik bedoel niet dat ik mezelf slimmer wil maken, maar ik wil mezelf bijvoorbeeld trainen om een IQ test goed te maken en ik weet dat dat mogelijk is dus...

Catch a smile out there!

Verwijderd

Daar zijn boekjes voor bij de bibliotheek hoor ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben nog altijd eXtra scherp he! :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Minder wiet roken!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Veel oefenen word je er vanzelf handig in.

Cijfer reeksen en zo bedoel je waarschijnlijk.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Maar dan houdt je jezelf wel voor de gek met IQ-testen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of andere voor de gek houden :)

uhm, veel Get the pic kijken maybe :P

Verwijderd

Kwestie van training met als bovengrens je natuurlijke talent.

Als jij aandacht schenkt aan datgene dat je wilt verbeteren, er over nadenkt hoe je dat wilt verbeteren (heel specifiek) en vervolgens een ''behandelplan'' opstelt, zul je een heel eind komen.

Verwijderd

Als je I.Q. tests "goed" wil maken en daarvoor wil oefenen zodat je er uitkomt als zijnde iemand mét een hoog I.Q. :? ....kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
a). De I.Q. tests deugen van geen kant.
b). Jij hebt (nu althans) een bijzonder laag I.Q.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 09:25 schreef Haemorrhage het volgende:
Ik bedoel niet dat ik mezelf slimmer wil maken, maar ik wil mezelf bijvoorbeeld trainen om een IQ test goed te maken en ik weet dat dat mogelijk is dus...
Tip: maak veel IQ tests en kijk goed naar de antwoorden, een IQ test kun je al veel beter maken als je weet hoe deze is opgebouwd.

Veel van die tests zijn op een bepaalde manier opgebouwd (de opgaven dan) en als je eenmaal het trucje kent, dan is een test al een stuk makkelijker, je moet dan nog wel de redenatie bedenken om tot een antwoord te komen, maar toch.

23...12...6...56...x is makkelijker op te lossen wanneer je weet wat de denkwijze is achter deze opgave, dan hoef je je niet blind te staren op een rijtje getallen.

En ja, boekjes lezen helpt ook enorm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 07:28
Natuurlijk kun je IQ testen oefenen. Ok, als je al weinig of geen aanleg halen, zul je niet het niveau halen van iemand met een hoog iq, maar ik denk dat het zeker wel te beinvloeden is.
Het is dan ook niet zo dat, als je het kunt trainen, de IQ testen per definitie slecht zijn. Je verhoogt dan automatisch je inzicht in dergelijke problemen.
Iemand kan toch ook wiskunde leren?? waarom dit dan niet??

Verwijderd

Koop eens een boek over NLM (Neurolinguïstisch programmeren )
Hierin worden methodes beschreven die je hiermee kunnen helpen

http://www.innerned.com/nlp.html

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 13:03 schreef msturm10 het volgende:
Het is dan ook niet zo dat, als je het kunt trainen, de IQ testen per definitie slecht zijn. Je verhoogt dan automatisch je inzicht in dergelijke problemen.
Iemand kan toch ook wiskunde leren?? waarom dit dan niet??
Intelligentie is niet gedefinieerd als je IQ, er is al amper een definitie van. ''Mate van probleemoplossend vermogen'' lijkt me nog wel een redelijke.

Je IQ vertelt je niets meer of minder dan hoe goed je bent in het maken van een IQ-test. Je kan het als grove indicatie van je intelligentie gebruiken, maar dan moet je de test wel ''blanco'' maken. Als je specifiek gaat lopen trainen voor hogere scores belazer je jezelf, je wordt daar echt niet intelligenter van. Je wordt alleen beter in het oplossen van een klasse ZEER specifieke problemen. Hoewel het voor sollicitaties natuurlijk geen kwaad kan :)

Nog iets: wiskunde kan je iemand NIET leren. Je kan het, of je kan het niet. Je kan mensen wel leren hun proefwerken/tentamens goed te maken, maar het ECHTE inzicht is je aangeboren. Of niet.

• XL79
  • Laatst online: 23-01 13:04
mmm koop Black and White.... :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dus je wilt een hoger IQ ?
Waarom zou je? Je (niet die van jou) IQ is een klein, niets zeggend getalletje, waar je alleen maar gefrustreerd van raakt als je erin geloofd.

:R:R:R:R

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Black & White? hhhmmm eitje toch :)

Zorgen dat je veel leert, goed opletten, gefocust blijven en tja, begrijpen moet je kunnen.

Sommige mensen leggen nu eenmaal makkelijker verbanden dan anderen... misschien is het ook wat genetisch.

Oefenen is echt het keywoord hiero

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 08 mei 2001 22:51 schreef TeasingU het volgende:
Dus je wilt een hoger IQ ?
Waarom zou je? Je (niet die van jou) IQ is een klein, niets zeggend getalletje, waar je alleen maar gefrustreerd van raakt als je erin geloofd.

:R:R:R:R
ROFL... Is :r nu echt zo moeilijk >:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:05

Petuhr

FreeBSD

D''r was toch op TelSell zo''n pakket te koop, waarmee je goed leren leren kon???

Verwijderd

Minder computeren:P

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 07 mei 2001 08:32 schreef Haemorrhage het volgende:
Weet iemand hoe ik te werk moet gaan, en zijn er ook boeken over?
Om een IQ-test beter te maken dan dat je normaal zou doen, zou je er een heleboel moeten maken voordat je ''DE'' test gaat doen. Dat is de enige manier om een goede kans te maken om je score hoger te laten uitvallen dan dat ie zou moeten zijn.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

is weliswaar geen directe training, maar misschien kan brainwave synchronization je erbij helpen...

Verwijderd

ga naar de kapper en neem een stekeltjes hoofd :)

of koop puntschoenen.

Verwijderd

Vaak gaan discusieeren op GoT

• dextertje
  • Laatst online: 24-01 15:00
Op maandag 07 mei 2001 13:41 schreef joepP het volgende:
Je kan het, of je kan het niet. Je kan mensen wel leren hun proefwerken/tentamens goed te maken, maar het ECHTE inzicht is je aangeboren. Of niet.
Het talent is aangeboren, het inzicht moet je ontwikkelen...

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 20:32
Van genoeg koffie wordt je scherp...

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 10:10 schreef Bigfoot72 het volgende:
Minder wiet roken!
minder drinken (alcohol dan), en meteen opstaan als je wakker bent, gaan slapen als moe BEGINT te worden... op een gegeven moment merk je dat je maar iets van 6 uur slaapt en je bent wakkerder overdag.
goed eten, veel drinken (geen alcohol)
en minder achter de computer zitten;)

ik noem net alles op wat ik zelf niet doe, nou ben ik over het algemeen wel scherp, een beetje te... :? snapernixvan

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 13:08 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Koop eens een boek over NLM (Neurolinguïstisch programmeren )
Hierin worden methodes beschreven die je hiermee kunnen helpen

http://www.innerned.com/nlp.html
Ben het met DaBuzzzzz eens.

Als je scherper wilt worden kan je beginnen met jouw zintuigelijke waarnemingen te verbeteren.

Dus als je over straat loopt kan je bij jezelf nagaan wat voor informatie je oppikt.

visueel: tellen van bladeren in een boom, of hoeveel auto''s voorbij rijden terwijl je voor het stoplicht staat, opmerken wat voor kleuren je allemaal vandaag hebt gezien.

auditief: vogelgekwetter, ruizen van de bladeren, vlagen van gesprekken.

En ga zo maar door. Meer informatie vind je hierover in NLP boeken.

Succes!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31

TheDane

1.618

Op maandag 07 mei 2001 12:58 schreef TgF het volgende:

[..]
.

23...12...6...56...x is makkelijker op te lossen wanneer je weet wat de denkwijze is achter deze opgave, dan hoef je je niet blind te staren op een rijtje getallen.
PLEASE zeg ff wat x moet zijn. .. ik word GEK !

>:):) :+

Verwijderd

Puntenslijpertje dan maar? >:)
Pagina: 1