[BC3] "Het krabbetje en de gerechtigheid"

Pagina: 1
Acties:

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
van eeden? ik heb ooit levensbeschouwing van van eeden gehad...

die schreef ook boeken enzo

Verwijderd

Kent er iemand het volgende werk van Van Eeden: "Het krabbetje en de gerechtigheid"

Daarin wordt het krabbetje beschreven als de naïeve mens die iets wil betekenen maar niets te zeggen heeft.

De zee is het teken van het leven, van God en het strand is de dood.

Heeft er iemand andere visies, en wat is de rol van de mens, de ongenoemde in dat werk.

greeeeetz Rai

Verwijderd

Wat is dan de betekenis van de mens in het werk van het krabbetje volgens u, de eenzame mens.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
ik snap geensinds wat je wil met deze topic, maak het duidelijk, anders sluit ik hem denk ik want hij past zolang het niet duidelijk is niet binnen onze policy.

Verwijderd

:?

• Lordy79
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Ik zit nu echt al dagen zo nu en dan naar dit onderwerp te kijken en kan er maar een heel dun touwtje aan vastknopen...
Daarin wordt het krabbetje beschreven als de naïeve mens die iets wil betekenen maar niets te zeggen heeft.

De zee is het teken van het leven, van God en het strand is de dood.
Heeft er iemand andere visies, en wat is de rol van de mens, de ongenoemde in dat werk.
De rol van de mens in dit werk is er niet. Het is een vergelijking en dat krabbetje staat voor de mens.

God staat voor het water... is op zich wel een redelijk mooie vergelijking van Alomtegenwoordigheid. De zee (Het water in de zee) is overal.
En het strand is waar de zee niet is, dus waar God niet is, oftewel de dood.

Dit is het enige wat ik ervan kan maken, maar er zal waarschijnlijk veel meer in dat boek staan...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

iemand die het werk gelezen heeft die kent et en weet over wat het gaat, ik wou gewoon eens de verschillende visies horen van de mensen over dat werk, meer replies zijn nog welkom hé

• Lordy79
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 07 mei 2001 19:35 schreef pikachuf het volgende:
iemand die het werk gelezen heeft die kent et en weet over wat het gaat, ik wou gewoon eens de verschillende visies horen van de mensen over dat werk, meer replies zijn nog welkom hé
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het werk gelezen hebben en je kunt geen visie over een werk hebben, zonder het gelezen te hebben.
Mijn verhaaltje hierboven is ook beetje summier.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

yep das waar
Pagina: 1