Toon posts:

[BC3] Nanowetenschap.. de toekomst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Hmmmmm, zeer interressant,

de filmpjes zijn interessant en soms nog lachwekkend ook :)

Verwijderd

dat dacht ik maar even wat een verhalen zeg

Verwijderd

Alle technologie kan je verkeerd gebruiken als je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Nanowetenschap komt in een rap tempo op gang.

Ik heb naar http://www.nanopierce.com/daten/technology/basic.html

quote uit site:
NCS is an innovative, advantageous method for making electrical connections. This revolutionary process is able to replace conventional methods such as soldering, spring-loading or pin-in-hole connectors.
en naar: http://www.nanogen.com/technology/index.asp
(gepaard met bio technologie)

quote uit site:
Nanogen has developed the NanoChip Molecular Biology Workstation that incorporates a proprietary microchip capable of rapid identification and precise analysis of biological molecules. Most molecules are electrically charged and Nanogen takes advantage of this fact to help researchers quickly and efficiently analyze molecules like deoxyribonucleic acid (DNA).
en naar http://www.nanophase.com/technology_primer.shtml gekeken.

quote uit site:
Nanocrystalline materials consist of ceramic and metallic materials in powder form, with particle sizes measured in nanometers - billionths of a meter. The near-atomic size of these particles, combined with the dynamic properties of surface atoms, mean they can be used to alter and enhance the performance of raw materials, such as zinc, aluminum and iron. These capabilities enable Nanophase to produce materials with chemical, mechanical, electrical and optical behavior that goes beyond the capability of the original material.
Dit zijn een aantal bedrijven, die zich al richten op het gebruik van nano technologie.

Ik kan me het haast niet voorstellen hoe rap het allemaal gaat.. Zal nano wetenschap de wereld veroveren en de toekomst een ander draai geven?

Ik hoop dat ik nog heel oud Afbeeldingslocatie: http://www.progenic.com/t0ys/smileys/wiley.gif mag worden om alle technologische wonderbaarlijkheden mee te maken.

Kemo

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De kans is wel groot.
Helemaal als je bedenkt dat nanotechnologie toepassingen minder energie verbruiken. Het wordt steeds zuiniger. en de snelheden voor bijvoorbeeld geheugentoepassingen blijven hoog.
Maar op dit moment is de technologie nog zo duur dat het wel even duurt voordat het echt overal toegepast wordt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 13:12 schreef Morty het volgende:
De kans is wel groot.
Helemaal als je bedenkt dat nanotechnologie toepassingen minder energie verbruiken. Het wordt steeds zuiniger. en de snelheden voor bijvoorbeeld geheugentoepassingen blijven hoog.
Maar op dit moment is de technologie nog zo duur dat het wel even duurt voordat het echt overal toegepast wordt.
sorry hoor maar wat is die nano dan

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 13:15 schreef jesus het volgende:

[..]

sorry hoor maar wat is die nano dan
bekijk deze pagina eens.. Daar staat het mooi uitgelegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.progenic.com/t0ys/smileys/05.gif

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

e-economy : nano-economy
e-commerce : nanocommerce
IT : Nanotechnieken

mmmm, volgens mij is dat een buzzword dat regelmatig in de KIJK opduikt.... ik kan nanotechnieken nauwelijks nog serieus nemen.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Zeker als de nanotech in staat is micromachines te maken die op hun beurt weer nanovoorwerpen maken. (Een Pc of robot op atomair niveau) dan wordt het pas echt leuk.... Dan bestel je een nieuwe Vga kaart en dan wordt hij thuis door nanorobots in een box in elkaar gezet na betaling....

Ze kunnen al redelijk eenvoudige mechanische nanomachine onderdelen zoals tandwieltjes maken...ik denk dat het idd de toekomst is en men hiermee zelfs de sterftelijkheidskwestie gaaat oplossen.....

Verwijderd

Wel eens Discovery gezien?

Op een gegeven moment heb je zulke geavanceerde technologie dat nano-bots ge-injecteerd kunnen worden met als doel je lichaamscellen op te gaan lappen.

Dat betekent inderdaad een grote mate van onsterfelijkheid, aangezien lichaamsslijtage (wat de oorzaak is van sterven van ouderdom) wordt weggenomen.

Wijze shit hoor :7

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 04 mei 2001 14:15 schreef Codin het volgende:
Wel eens Discovery gezien?

Op een gegeven moment heb je zulke geavanceerde technologie dat nano-bots ge-injecteerd kunnen worden met als doel je lichaamscellen op te gaan lappen.

Dat betekent inderdaad een grote mate van onsterfelijkheid, aangezien lichaamsslijtage (wat de oorzaak is van sterven van ouderdom) wordt weggenomen.

Wijze shit hoor :7
we are the borg; lower you''re shields and surrender you''re ships :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Het lijkt me schitterende technologie en als we het beheersen, dan is het definately de toekomst. Bij mijn weten is er geen efficientere methode om met grondstoffen & energie om te gaan.

Zal ook wel erg belangrijk worden in de ruimtevaart, waar grondstoffen zeer schaars zijn.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me wel erg als het als een moord of spionage wapen wordt gebruikt.

nanobots in de watervoorzienig dumpen ofzo, die mogelijkerwijs onze hersenen besturen.

en ga zo door, maar ja nu ben ik vast te negatief bezig. :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 06 mei 2001 00:56 schreef Kemo het volgende:

en ga zo door, maar ja nu ben ik vast te negatief bezig. :)
Maar wel reeel... de eerste toepassing van kernenergie is bekend...

Verwijderd

het probleem van wapens ed. is gewoon zo dat het eerst fout moet gaan voordat we de gevaren echt zien. Zo is de Atoombom na Nagasaki nooit meer gebruikt terwijl ze het veel vaker hadden kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 00:57 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Maar wel reeel... de eerste toepassing van kernenergie is bekend...
Dan zou nano wetenschap een zeer ernstige gevaar kunnen worden. Je kunt het dan voor duizend en een dingen fout gebruiken..

dit is net als genetische manipulatie. Aleen verbeteren we ..of liever gezegd helpen we natuur een handje om bepaalde dingen te veranderen.

damn.. zoiets als de borg op star track..

Bij het begin van deze thread dacht ik aan de juiste dingen, maar nu realiseer ik me wat er fout kan gaan.. bij misbruik.

[vandaar dat america zoveel geld er in heeft gestopt..hint..hint..]

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 07 mei 2001 00:48 schreef Kemo het volgende:

Dan zou nano wetenschap een zeer ernstige gevaar kunnen worden. Je kunt het dan voor duizend en een dingen fout gebruiken..
Precies...
Ja, ik ben geen echte kenner, maar naar wat ik begrepen heb willen de borg o.a. alle technische kennis hebben en het gebruiken/misbruiken om het collectief uit te breiden.
Als je bedoelt dat de VS het gaat misbruiken... dat denk ik niet.. ik denk wel dat de VS wel heel erg bezig is met deze technologieen. Als er immers een andere staat zou zijn die die technologie WEL heeft en de VS NIET, dan heeft de VS een serieuze achterstand.

Verwijderd

Topicstarter
[omhoog shop /voor geintreseerden/ modus]

Voor geintreseerden..
Videolinks van een lezingen over nano:

http://grants.nih.gov/grants/becon/becon2000_video.cfm

[/omhoog shop /voor geintreseerden/ modus]

Niet opzettelijk de bedoeling geweest om het omhoog te schoppen.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 00:48 schreef Kemo het volgende:

[..]

dit is net als genetische manipulatie. Aleen verbeteren we ..of liever gezegd helpen we natuur een handje om bepaalde dingen te veranderen.

Bij het begin van deze thread dacht ik aan de juiste dingen, maar nu realiseer ik me wat er fout kan gaan.. bij misbruik.

als je die dingen allemaal uit Star Trek moet gaan geloven dan gaan we er in deze maatschappij snel aan. Regenererende nanorobot in je bloedbaan enzo. wel een scary gedachte. Laat staan wat je dan wel niet kan gebruiken in oorlogvoering...

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Zichzelf replicerende machines op nano nivo :)

Dan kan je pas een taak uitvoeren!

Ik hoop dat het snel tot ontwikkeling komt, ik ben erg benieuwd...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Op vrijdag 04 mei 2001 23:30 schreef ecteinascidin het volgende:
e-economy : nano-economy
e-commerce : nanocommerce
IT : Nanotechnieken

mmmm, volgens mij is dat een buzzword dat regelmatig in de KIJK opduikt.... ik kan nanotechnieken nauwelijks nog serieus nemen.
??????Kijk is ook niet meer wat het geweest is....Er is maar 1 nano technologie en dat is het maken van voorwerpen op atomair/moleclulair niveau (in nanometers, vandaar de naam)..... ik begrijp je verwarring niet, of zeg die kijk maar op...

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
nanotech heeft zeker de toekomst
en het komt er binnen 10 a 25 jaar

-geen economisch gezeur meer (geld bestaat niet meer)

-iedereen heeft alles wat hij wil (wat materie beterft)

maar ook gevaren enzo
zijn nogsteeds zieke :'( mensen enzo die kwaad:( wille doen, nanotech kan zeer gevaarlijk zijn.

het word waarschijnlijk georganiseerd anarchie want andere staatsvormen zoals democratie kan je toch niet meer onder controle houden

zeer interresant wat ons te wachten staat :P :P

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
nieuws over nanotech gerelateerde onderwerpen

http://www.nanotechnews.com/nanotechnews/nano
Pagina: 1