Gr:):)tZZ
Maar hoeveel zal het echt zijn? Of gemiddelt dan want de een gebruikt ook weer meer dan de ander.
Maar aangezien de een zegt dat we 30% van de hersenen gebruiken, en weer iemand zegt dat dat maar 2% is, is dat nogal vaag.
En als we maar 30% of 2% gebruiken, wat doen we dan met de overige 60% of 98%. En wat zouden we meer kunnen als we die overige %en zouden gebruiken?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Maar ik denk dat het per persoon verschilt. Als jij je namelijk enorm bezig houdt met talen en een vriend van je bezig is met complexe wiskundige berekeningen, gebruik jij ong. 80% van je rechter hersenhelft en je vriend ong. 85% van zijn linker hersenhelft. Het verschilt trwz ook per persoon wbt hoeveel moeite je hebt met iets oplossen ofzo. Bijv. met berekenen van de 28ste decimaal van Pi ben je meer bezig dan met de afkorting van AMD te achterhalen.
Snappu?
edit: typo
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
... Of je eet ze gewoon op (Hannibal gezien?
Dat je maar 10% (of een ander laag percentage) van je hersenen gebruikt, is een mythe. Je gebruikt weliswaar niet altijd 100% op hetzelfde moment, maar dat 90% ongebruikt blijft is pertinent onwaar. Zie bijvoorbeeld hier.Op vrijdag 04 mei 2001 02:40 schreef NukeZz het volgende:
Het is algemeen wel bekend dat een mens niet alles van de hersenen gebruikt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als dat het geval was, dan was in de afgelopen 500 jaar onze herseninhoud niet toegenomen, maar afgenomen.
De hersenen zijn zeer complex, en hebben adaptieve mogelijkheden. Als er ergens een stukje uit valt (omdat je weer teveel alcohol hebt gezopen en er een x aantal cellen zijn afgestorven) dan neemt een ander stukje dat over.
Op die manier zal je zien dat je in je hele leven gebruik maakt van 90-100% van je hersenen.(hangt van de persoon af
Verwijderd
En daar zou ik niet al te veel waarde aan hechten.
Maar misschien kun je Epicures erbij halen :
De mens is als een zaadje van een boom, het zaadje heeft het potentieel om een grote boom te worden en moet daar ook naar streven, maar als er te weinig zonlicht is, dan zal het een klein boompje blijven
Wellicht heeft het brein ook een soort ''zonlicht'' nodig om het maximale uit zijn potentie te halen...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Rond 1950:
Het sprookje is afkomstig van de waarneming dat er naast zenuwcellen een heleboel andere cellen in de hersenen zitten. Eerst dachten ze dat het een soort ''reserve cellen'' waren. Die gingen ze tellen, en toe bleken die zo''n 70% vd hersenen uit te maken. Zie hier de foutieve conclusie.
De ''reserve'' cellen zijn voedingscellen, opruimingscellen en verstevigins cellen, en isolatiecellen.
Deze zijn altijd nodig, en zullen nooit zenuwcel worden.
Conclusie: je gebruikt gewoon 100% van je hersenen.
De vader van een vriend van mij was hoofd redacteur bij een krant, werkte meer dan 80 uur per week... na vele jaren kreeg hij een hart aanval... en wat bleek...hij had een sport hart (en zat niet op de sport afdeling
ander voorbeeld: tijdens mijn studie werden er voorbeelden aangehaald van babys geboren zonder ''hogere hersens'' (neo cortex) die eigenlijk een plant zouden moeten zijn maar toch relatief normaal opgroeiden...
Laatste: middels licht racioactief goedje in bloed kan mbv scanner worden aangetoond welke delen wanneer ''opgloeien'' (doorbloed/actief zijn)
Nou nog 1 dan bovennaturlijke functies (helderzien ed) staan los van het brein imho. (het enige wat het brein doet is de signalen omzetten (zoals bij de ''normale'' zintuigen)
Even in fantasie modus: brein = ram en hd gedeelte cpu - is ook hart/bloed/klieren
mobo= Cs (zenuwen ed) en lichaam
insteek planken+peripherals= zintuigen
enz.
de pc als smens zijn spiegelbeeld
''heldere'' vermogens...deze zijn direct verbonden aan het bewustzijn..en kunnen ook los van het lichaam bestaan. Om ze chter te kunnen uitspreken, verwoorden ed. is de vertaalslag via oa. het bein nodig en dit vergt wellicht het nodige tweak werk
Het totaal is meer dan de som van de onderdelen
conclusies? you tell me
Ik vermoed dat naarmate het bewustzijn toeneemt (uitbreid) het lichaam (de hardware) volgt...
las ergens over zonlicht...persoonlijk heilig overtuigt dat zonder een zekere spirituele band ... een verbonden heid met de een of andere bron de hersenen (of eigenlijk Het bewustzijn) op commodore 64 modus kan draaien exlusief casette recorder
We hebben alleen nog niet helemaal door waar alle hersendingesen voor zijn en daarom roepen mensen nee je gebruikt maar xx % zucht....
We gebruiken toch ook al onze botten/spieren ... alleen van sommige is het duidelijk en van sommige niet....
Met een aan WAANZIN grensend optimisme
Verwijderd
Ik denk het volgende:
Idereen gebruikt wel 100% van zijn huidige hersencapaciteit, maar het is niet de capaciteit die we zouden kunnen gebruiken. Je kunt dus eigenlijk veel meer dat je ''nu'' kan, als je maar je hersenen aanleert om dat te doen.
Net als in de computer, je hebt een mobo. waarin je een 1.5 GHz proc. in kan stoppen, maar je hebt die 1.5 GHz proc op 10 MHz draaien... het is dus uit te breiden zonder dat er iets bij hoeft te komen
En als je nu 10^7 (noem het maar N) neuronen hebt, dan kun je 1/2N(N-1) connecties maken tussen deze neuronen. Maar als je eer neuron bij hebt, dan kun je al 2N connecties meer maken. Dus ben je geklijk een stuk sneller met bepaalde dingen.
PS: ik weet niet zeker of het zo is, ik heb van een aantal dingen die ik wist een theorie gemaakt... binnen 12 min., dus het zal wel niet kunnen kloppen :):):):):):):)
DD
Gebruik je hersens - Brandhof, J.-W. van den
ISBN 9055133396
Echt wel ZEER interessant. Normaal vind ik lezen niet leuk maar ik zat me laatst ff te vervelen en toen zag ik dat boek bij mijn ouders in de kast staan.
Aanrader!
dan lees je ook dat de volledige capaciteit NIET gebruikt wordt.
Waarschijnlijk heeft hij het er zo druk mee en kan hij nix anders, dat hij voor het aanzetten van de TV alleen al 100% nodig heeftOp vrijdag 04 mei 2001 10:32 schreef Exirion het volgende:
Sommige mensen komen denk ik niet veel verder dan 1%. Een voorbeeldje is iemand die de hele dag met een biertje en een zak chips voor de TV zit te hangen, en nog net weet hoe de TV werkt
Verwijderd
Een groot deel van je hersenen gebruik je trouwens niet om abstract na te denken, dus ook de volstrekt achterlijke mensen (/"blond"/ die je gewoon dom zou noemen) hebben het grootste deel nodig. En zelfs die denken nog na, als is het misschien niet te merken
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Zeg, wat was jouw haarkleur ook alweer?
*grin*
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett