Toon posts:

[BC3] Meerdere culturen in één samenleving

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt dat men NOOIT mag discrimineren, ook niet als Allah dat wel goed vindt.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

eerst even een vraagje...
wat is een Imam/imam?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Imam: homoseksualiteit schadelijk

HILVERSUM "Homoseksualiteit schaadt de samenleving", heeft de Rotterdamse imam Khalil Moumni in Nova gezegd. "Als deze ziekte zich onder de jeugd verspreidt, leidt dat tot uitsterven." De imam zegt ook te vrezen dat homoseksualiteit niet beperkt blijft tot de Nederlanders.
Kamerlid Dittrich zegt in reactie dat imams verplicht een inburgeringscursus moeten volgen. De Gay Krant overweegt de imam te vervolgen, al is dat moeilijk bij zaken van geloofsovertuiging.
Homo-organisaties signaleren een groei van de intolerantie jegens homo''s. Ze zeggen dat bij de intimidaties dikwijls buitenlandse moslims zijn betrokken.
Ik neem aan dat de meeste mensen het er mee eens zijn dat dit een vrij groot probleem kan zijn. Aangezien sommige culturen steeds meer vertegenwoordigd raken in Nederland, moeten we ons daaraan aanpassen? Of moeten we voorwaarden gaan stellen om in Nederland te komen wonen?
Ik denk dat de eerste mogelijkheid ERG veel commotie en problemen met zich mee brengt, en dat de tweede mogelijkheid ook nagenoeg onuitvoerbaar zal blijken.
Een gulden middenweg misschien? Hoe staan de andere tweakers hier tegenover ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
En jij woont in een muliculturele samenleving :? Foei :)
Nee, een imam is een moslim-geestelijke, ongeveer vergelijkbaar met een christelijke dominee, maar dan anders. Ze hebben een vrij grote invloed op andere moslims, en staan hoog aangeschreven. Somebody correct me if I''m wrong..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik moet er nog wel bijvermelden, dat de Islam oproept tot verdraagzaamheid. Heel normaal dus, en niets engs. Alleen, de koran is op best veel verschillende manieren interpreteerbaar (net als onze bijbel).
Maar in het algemeen is homosexualiteit toch een moeilijk punt. Overigens net als bij de (die-hard)christenen. Maar omdat de meeste moslims toch wel iets godsdienstiger zijn dan de gemiddelde christen, hoor je van hun kant toch wel meer van dit soort uitspraken.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op vrijdag 04 mei 2001 00:00 schreef VipTweak het volgende:
Ik vindt dat men NOOIT mag discrimineren, ook niet als Allah dat wel goed vindt.
Ben ik het mee eens, maar ik denk dat je zo''n makker daar niet van kunt overtuigen.

Helaas ken ik het heilige boek van de moslims niet, zou ik eens moeten lezen, anders kan ik naast de bijbel ook mensen met de koran om hun oren slaan >:)

maar ontopic:
Dat zo''n makker dat oprecht verkondigt in zijn moslimgemeenschap, dat is denk ik nog wel binnen de grenzen (al is het ook dubieus) maar als ie dat in het openbaar roept, vind ik dat ie daar wel een ''berisping'' voor mag krijgen.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op vrijdag 04 mei 2001 00:07 schreef Overfiend het volgende:
Maar in het algemeen is homosexualiteit toch een moeilijk punt. Overigens net als bij de (die-hard)christenen.
Ik geloof dat er iets in de bijbel staat als ''homosexualiteit is een gruwelijke zonde in Gods ogen''.
Je kunt dat vertalen in ''alle praktiserende homosexuelen zijn fout en begaan gruwelijk zonden''.
An sich klopt dat volgens de bijbel, maar:

- hetero''s die onzorgvuldige sexuele aktiviteiten verrichten, begaan ook gruwelijke zonden
- sex met dieren is een zonde
- leugens, afgunst, jaloezie, Gods naam ontheiligen, op zondag arbeiden, etc. etc.

allemaal zonden in Gods ogen.

Ik weet dat ik het risico loop dat ik nu allerlei (bijna-)flames over me heen krijg dat ik diefstal of moord gelijk stel aan homosexualiteit, dus bij deze wil ik het nog enigzins nuanceren:

Volgens de bijbel is God Heilig en ziet Hij elke schending van zijn Eer als zonde en de bijbel leert dat na de zondeval alle mensen zondigen/gezondigd hebben.

Mede daarom staat er in de bijbel dat je een medemens NOOIT mag veroordelen maar dat je dat aan God moet overlaten. Je bent zelf immers geen haar beter.

Verwijderd

Ik vind dat je wel heel brutaal moet zijn om in een land als nederland zo''n uitspraak te doen.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Wat ''The Bomb'' zegt is een goed punt, zonder discriminerend te willen zijn.

Ik lees nu het berichtje pas goed...
"Als deze ziekte zich onder de jeugd verspreidt, leidt dat tot uitsterven."
Hij is nogal extreem met deze uitspraak. Net alsof iedereen ineens homosexueel ''wordt''.
De imam zegt ook te vrezen dat homoseksualiteit niet beperkt blijft tot de Nederlanders.
Toe maar... Als het dus beperkt zou blijven tot ''de Nederlanders'', zou het geen probleem zijn?
|:( :r

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 00:27 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Toe maar... Als het dus beperkt zou blijven tot ''de Nederlanders'', zou het geen probleem zijn?
|:( :r
Tsja wat dat betreft heeft deze imam niet echt goed zijn huiswerk gedaan (je kiest er dus niet voor homo te zijn).
Sowieso vind ik het best vreemd dat mensen zeggen dat homo`s uitgesloten moeten worden oid, want ze kunner er niets aan doen dat ze "zo" zijn.
En ook in Islamitische landen zullen wel homo`s rondlopen (of niet :?), maar daar houden ze zich koest en komen ze er niet openlijk voor uit zoals hier in Nederland.
Probleem is dus dat er een geweldige botsing is tussen culturen.
Aan de ene kant vind ik het belachelijk dat mensen die hier "te gast" zijn eisen gaan lopen stellen, maar aan de andere kant begrijp ik ook dat als er iets heel erg botst met je opvattingen dat je daar verandering in wilt brengen. Ook al is dat gewoon onmogelijk.
Feit is dat er steeds meer mensen komen uit een andere cultuur, maar wat gaat er dan gebeuren? Worden er dan nog meer dingen die hier normaal zijn betwist?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op vrijdag 04 mei 2001 00:45 schreef Overfiend het volgende:

Tsja wat dat betreft heeft deze imam niet echt goed zijn huiswerk gedaan (je kiest er dus niet voor homo te zijn).
Klopt. En ik vind het een bijzonder moeilijk onderwerp gezien het standpunt van de bijbel/God. Dit staat immers recht tegenover de huidige maatschappij. Daarbij hoor ik een stemmetje in mezelf SCHREEUWEN dat het onrechtvaardig is als homosexuelen zondig zouden zijn omdat ze homosexueel zijn.
En ook in Islamitische landen zullen wel homo`s rondlopen (of niet :?)
Verdorie, tuurlijk lopen die daar rond. Als dat niet zo zou zijn, zou het toch een cultuurverschijnsel zijn?
maar daar houden ze zich koest en komen ze er niet openlijk voor uit zoals hier in Nederland.
Nochtans vind ik niet dat het verkeerd is om ervoor uit te komen. Wat verschrikkelijk lijkt het me om een belangrijk deel van jezelf, je sexualiteit, je leven lang moet verbergen omdat je anders je leven niet zeker bent!! (direct of indirect)
Probleem is dus dat er een geweldige botsing is tussen culturen.
Ja, maar in Nederland is een onderdeel van de cultuur dat er heel veel ''kan''. En dat is IMHO geen slechte eigenschap van onze cultuur.
Feit is dat er steeds meer mensen komen uit een andere cultuur, maar wat gaat er dan gebeuren? Worden er dan nog meer dingen die hier normaal zijn betwist?
Ja en nee. Ik denk dat de verschillen op heel lange termijn zullen vervagen, omdat de wereld steeds meer een ''stad'' wordt. (dorp vind ik verkeerd gekozen)
Maar op de weg daarnaartoe voorzie ik wel problemen.

Verwijderd

quote:

De imam zegt ook te vrezen dat homoseksualiteit niet beperkt blijft tot de Nederlanders.

Ik denk dat ''t al te laat is, ken een marokkaanse jongen die homo is >:)

Verwijderd

dus die man vind dat als je praat met een homo, je dus besmet kan worden met het homo virus :?

dan vind hij zichzelf of labiel of is bang dat zijn latente homosexuele gevoelens aangewakkerd worden..

naja andere mensen durven weer niet met een dominee te praten omdat ze bang zijn dat ze gehersenspoeld worden.. :P

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
"Als deze ziekte zich onder de jeugd verspreidt, leidt dat tot uitsterven."
En het probleem is? :Z

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Een imam is toch zo''n man in een jurk ?

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Iets waar je over kan nadenken bij die heftige anti-homogevoelens is het volgende:

Het aantal (latente/crypto)homo''s onder bv potenrammers is vele malen groter dan het landelijk gemiddelde aan homo''s

Het lijkt er op dat juist mensen die aan hun eigen sexualiteit twijfelen zich er heftig tegen verzetten. Dus door geweld of extreme uitspraken anderen (en vooral zichzelf) er van overtuigen dat ze hetero zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Shit man, echt eng, Straks wordt ik homo. Ik wist niet dat het besmettelijk was. Arrhhhh.

Wat een bullshit. Die gast lult onzin. Net als de kerk, die het ook verbiedt, dan wel als zondig ervaart.

Het heeft niets te maken met die imam, of het feit dat ie allochtoon is. Het feit is dat ie intollerant is, zoals veel anderen.

Nou, laat hem lekker intollerant zijn. Sinds de 16e eeuw is nl een mengkroes voor allerlei culturele invloeden geweest, en dat werd mogelijk doordat er een moraal van geestelijke vrijheid heerste. Dat haalt zo''n intollerant persoon heus niet onderuit.

Wees dus niet bang, en bevecht zulke mensen niet, maar tracht ze geduldig uit te leggen dat geestelijke vrijheid en tollerantie belangrijker zijn dan starre normen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik vind dat als hij het recht heeft om te zeggen dat hij gelooft dat homosexualiteit een ziekte is dat ik mag zeggen dat ik geloof dat Islam een geestesziekte is.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Een Iman staat niet gelijk aan de Islam, ik denk dat je ook genoeg dominee''s, pastoors en ...(zet je je favoriete geestelijk leider neer) vindt die er zo over denken.

We zijn bezig een multi-culturele samenleving te worden, maar we hebben nog een lange weg te gaan.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

hmm...

Men probeert altijd de negatieve kanten van een geloof te pakken.. en nooit naar de positieve kanten.

Dat 1 man zo denk denkt hoeft niet iedereen zo te denken.. Iedereen is ook weer een denkend mens hoor, die meegaat met de tijd.

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 13:53 schreef Kemo het volgende:
hmm...

Men probeert altijd de negatieve kanten van een geloof te pakken.. en nooit naar de positieve kanten.

Dat 1 man zo denk denkt hoeft niet iedereen zo te denken.. Iedereen is ook weer een denkend mens hoor, die meegaat met de tijd.
Dat klopt, je hebt gelijk. Ik probeer ook niet te zeggen dat iedereen met een bepaald geloof er zo over denkt. En ook is het zo dat de islam oproept tot verdraagzaameheid, dus dat niet iedere moslim per definitie ene homohater is.
Het zal er wel aan liggen dat de meeste nederlandse moslims dit soort opvattingen van hun ouders meekrijgen, die meestal van het platteland komen, en anders tegen dit soort zaken kijken dan mensen uit de stad.
Maar je hoort steeds dat er met name veel moslims grote moeite hebben met openbare uitingen van homosexualiteit. Dan ga ik wel automatisch denken van cultuurverschil snap je?
(Ik probeer trouwens zoveel mogelijk "andere cultuur" te zeggen dan "(andere) godsdienst", ook om geen flames/misverstanden uit te lokken)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 14:25 schreef Overfiend het volgende:

[..]

Dat klopt, je hebt gelijk. Ik probeer ook niet te zeggen dat iedereen met een bepaald geloof er zo over denkt. En ook is het zo dat de islam oproept tot verdraagzaameheid, dus dat niet iedere moslim per definitie ene homohater is.
Het zal er wel aan liggen dat de meeste nederlandse moslims dit soort opvattingen van hun ouders meekrijgen, die meestal van het platteland komen, en anders tegen dit soort zaken kijken dan mensen uit de stad.
Maar je hoort steeds dat er met name veel moslims grote moeite hebben met openbare uitingen van homosexualiteit. Dan ga ik wel automatisch denken van cultuurverschil snap je?
(Ik probeer trouwens zoveel mogelijk "andere cultuur" te zeggen dan "(andere) godsdienst", ook om geen flames/misverstanden uit te lokken)
Volgens mij hebben de meeste mensen er moeite mee.. --openbare uitingen van homosexualiteit--

meestal zie je dan weer die homo''s in de media, die een beeld geven wat niemand kan uitstaan. (gay games, gay parade, proud to be gay en al dat soort dingen)

de vraag voor die mensen zijn: Kunnen ze gewoon niet normaal gedragen? en waarom zo''n ophef en zo overdreven etc etc..

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 14:35 schreef Kemo het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de meeste mensen er moeite mee.. --openbare uitingen van homosexualiteit--

meestal zie je dan weer die homo''s in de media, die een beeld geven wat niemand kan uitstaan. (gay games, gay parade, proud to be gay en al dat soort dingen)

de vraag voor die mensen zijn: Kunnen ze gewoon niet normaal gedragen? en waarom zo''n ophef en zo overdreven etc etc..
Tsja dat schijnt daar normaal te zijn in die "wereld". Ik zeg niet dat ik het altijd allemaal zo leuk vind hoor, maar als je gaat zeggen dat je hier niet tegen kan en dat dit veranderd moet worden dan ben je toch ook niet echt tolerant bezig :?
Ik zou zelf nooit homo worden :) maar als er mensen zijn die het wel leuk vinden om raar te doen in een latexpakkie (ook vrij gegeneraliseerd trouwens, maar een klein deel van de homo''s is zo extreem) dan gaan ze hun gang maar. Zo lang ze mij maar niets op gaan lopen dringen oid (lekker individualistische gedachte eigenlijk :))

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Dacht toch dat homosexualiteit geen ziekte is maar een hersen afwijking waarbij die hersenen de structuur van het andere geslacht heeft???.

daar kan een homo best gelukkig mee worden in een tolerante samenleving maar is het nog lang niet normaal

dat ze mogen trouwen maakt mij niet uit.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

SuperG, volgens mij kun je homoseksualiteit geen afwijking noemen, maar gewoon een eigenschap. Ik geloof dat ong. 1/5 van de nederlanders homoseksueel zijn, dus dit is best een grote bevolkingsgroep.

Van mij mogen ze die imam meteen arresteren voor discriminatie. Dat hij homoseksualiteit niet goed keurt moet hij zelf weten, maar dan mag hij niet dat soort uitspraken doen. En dat hij het een gevaar voor de nederlandse samenleving vindt is helemaal mooi want die man spreekt zelf niet eens nederlands.

• BC3 Victim
Inderdaad vervolgen of een berisping. Als ik zulke uitspraken had gedaan had ik nu niet achter m''n computer gezeten maar in de cel.

Dit was een discriminerende uitspraak. Dit moet ie vooral doen nu de band tussen marokko en Nederland slecht zijn.
En zichzelf dan maar afvragen waarom discriminatie en intolerantie naar minderheden toeneemt.

Ik ben heel erg tegen racisme, maar dan van BEIDE kanten.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vindt dat een mening mag worden verwoord. Of het nou "discriminerend/racistisch" is of niet.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Even een vraagje...

''Wij'' Nederlanders kloppen onszelf wel eens op de borst dat we zo tolerant zijn naar homo''s toe.
We hebben bijvoorbeeld een homohuwelijk dat gelijkwaardig is aan een heterohuwelijk.

Maar hoeveel van ons schelden anderen (serieus of als ''grapje'' in de kroeg als vrienden onder elkaar) niet eens uit voor ''HOMO!'' of vinden homosexuelen ''eng'' of ''vieze nichten''?

Ik durf in alle eerlijkheid te zeggen dat ik altijd even ''schrik'' als ik iemand zegt dat hij/zij homosexueel is, wat niet wil zeggen dat ik die mensen ''zieker'' of minderwaardig vind dan/aan heterosexuele mensen. 1/3 van de inner circle van mijn vriendenkringen is homosexueel.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Ach wat die Imam zegt is niet leuk voor homo''s en die voelen zich gekwetst. De vraag is echter of homo''s kunnen eisen dat iedereen hun homo-zijn moet accepteren en respecteren. Sommige homo''s vinden blijkbaar van wel: een ambtenaar die weigert een homohuwelijk af te sluiten zou meteen ontslagen moeten worden! Dat er nog 5 anderen zijn die daar geen bezwaar tegen hebben doet er niet toe.

Ik vind van niet. Homo''s hebben dezelfde rechten en plichten als iedereen in Nederland. Een recht op "aardig gevonden worden" is er echter bij mijn weten niet. In principe mag die Imam dus wel zeggen wat hij gezegt heeft al zit hij IMO wel op het randje. Als hij gezegt had dat je gerust homo''s in elkaar mag rammen was hij strafbaar geweest, maar nu komt het eigenlijk neer op "homosexueel gedrag is binnen de Islam onacceptabel". Een rechtzaak hiertegen heeft geen zin.

Jammer dus: kun je geen homo-imam worden, wordt je maar priester. >:)

_██_
(ಠ_ృ)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 06 mei 2001 00:38 schreef Atomsk het volgende:
Als hij gezegt had dat je gerust homo''s in elkaar mag rammen was hij strafbaar geweest, maar nu komt het eigenlijk neer op "homosexueel gedrag is binnen de Islam onacceptabel". Een rechtzaak hiertegen heeft geen zin.
Ik vind dat hij over het randje is gegaan. Zelf ben ik christen en heb in deze draad ook mijn mening gegeven in relatie tot mijn christelijke overtuiging.

Ik kan het zo zeggen:
de bijbel leert ''zus en zo'' OF
ik vind ''zus en zo'' OF
HET IS ''zus en zo''.

Dat laatste vind ik:) zeer verwerpelijk, hoewel ik me er (ook hier) wel eens schuldig aan heb gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 23:42 schreef Lordy79 het volgende:
Even een vraagje...

''Wij'' Nederlanders kloppen onszelf wel eens op de borst dat we zo tolerant zijn naar homo''s toe.
We hebben bijvoorbeeld een homohuwelijk dat gelijkwaardig is aan een heterohuwelijk.

Maar hoeveel van ons schelden anderen (serieus of als ''grapje'' in de kroeg als vrienden onder elkaar) niet eens uit voor ''HOMO!'' of vinden homosexuelen ''eng'' of ''vieze nichten''?
Er is een verschil tussen iets als grapje in de kroeg zeggen, en als geestelijk LEIDER (dus iemand met een maatschappelijke verantwoordelijkheid) iets dergelijks gaan verkondigen in de krant.

Als ik ga rondvertellen dat de moslimcultuur ziek en verwerpelijk is, en een journalist het ook nog in de krant zet, dan is het kot dat NL heet toch echt te klein. dan beginnen ze te roepen over discriminatie, racisme en wordt ik in de gevangenis gegooit.

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
Kijk, de nova gaat naar een Islamitische imam, om hem te vragen over homosexualiteit. De Islam verbiedt dat, waarom zou de imam het dan moeten goedkeuren. Ik vind het niet meer dan logisch als men aan een gelovige vraagt wat hij over homosexualiteit denkt, dat hij of zij dan een negatief antwoord geeft. Het is toch van het domme om te van welke geestelijke dan ook, goedkeuring te verwachten voor homosexualiteit.

Datzelfde geldt ook voor het Christendom en welk ander groot religie dan ook.

En persoonlijk vind ik dat die imam NIET te ver is gegaan behalve dan het woordje ziekte. Naar mijn mening, heeft hij ook niet opgeroepen tot haat en intolerantie. De volgende dag, tijdens het vrijdagsgebed, heeft hij ook het een en ander verteld over homosexualiteit, maar daar hoor ik van jullie zo weinig over.

Maar ik blijf erbij, dat als men die imam vervolgd voor die uitspraken, dan moet de Nederlandse regering wel consequent zijn, en ook de Paus, en welk ander individu of orgaan dan ook vervolgen die ook maar iets negatiefs over homo''s zegt.

Want als de Paus niet vervolgd wordt (terwijl hij ergere dingen heeft verteld), waarom dan wel die imam vervolgen. Of is dit omdat hij moslim is en geen Christen?

Even mijn mening over homosexualiteit vermelden (jullie zullen er hoogswaarschijnlijk toch om vragen). Ik ben van mening dat homosexualiteit geconditioneerd gedrag is. Maar betekent dat dan dat alle homo''s vernietigd moeten worden, ik vind van niet, omdat tolerantie in de Islam hoog in de vaandel staat. Maar betekent dat dat we dan de veelal provocerende parades moeten goedkeuren? Die parades hoe heten ze? Gay parade, gay pride etc... Daar kan ik absoluut geen begrip voor opbrengen. Maar als ze gewoon zouden doen, net als ieder ander mens, heb ik daar helemaal geen probleem mee. Net zoals in de Koran geschreven staat. "La kum dini kum velye din" Jij jouw geloof ik mijn geloof.

vrede aan iedereen..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 13:42 schreef micebec het volgende:
Kijk, de nova gaat naar een Islamitische imam, om hem te vragen over homosexualiteit. De Islam verbiedt dat, waarom zou de imam het dan moeten goedkeuren. Ik vind het niet meer dan logisch als men aan een gelovige vraagt wat hij over homosexualiteit denkt, dat hij of zij dan een negatief antwoord geeft. Het is toch van het domme om te van welke geestelijke dan ook, goedkeuring te verwachten voor homosexualiteit.
Maar zo''n Iman blijft maatschappelijk gezien verantwoordelijk voor wat hij heeft gezegd. Dat hij zich uit de tent laat lokken door Nova, is zijn fout, hij had ook zn mond kunnen houden. En de Bisschop van Breda heeft allang gezegd dat er met homoseksuelen geen problemen zijn.
Datzelfde geldt ook voor het Christendom en welk ander groot religie dan ook.

En persoonlijk vind ik dat die imam NIET te ver is gegaan behalve dan het woordje ziekte. Naar mijn mening, heeft hij ook niet opgeroepen tot haat en intolerantie.
Als ik zeg dat de Iman een ziekelijk figuur is, dat roept dat opeens wel op tot haat en intolerantie. Weer maatschappelijke verantwoordelijkheid.
De volgende dag, tijdens het vrijdagsgebed, heeft hij ook het een en ander verteld over homosexualiteit, maar daar hoor ik van jullie zo weinig over.
Nee, maar dat vindt ook niemand een probleem. Als ik zeg : Alle moslims zijn idioot en de volgende dag zeg ik : ach, sommige kunnen tot 10 tellen, dan zegt niemand : ooohhh, nee, dan is het goed.
Maar ik blijf erbij, dat als men die imam vervolgd voor die uitspraken, dan moet de Nederlandse regering wel consequent zijn, en ook de Paus, en welk ander individu of orgaan dan ook vervolgen die ook maar iets negatiefs over homo''s zegt.
100% mee eens en daarom zal deze Iman ook niet worden vervolgt, denk ik.
Want als de Paus niet vervolgd wordt (terwijl hij ergere dingen heeft verteld), waarom dan wel die imam vervolgen. Of is dit omdat hij moslim is en geen Christen?
Heeft er niets mee te maken, maar het Vaticaan is een apart verhaal. Als de paus in NL had gewoont, was hij allang vervolgt geweest.
Even mijn mening over homosexualiteit vermelden (jullie zullen er hoogswaarschijnlijk toch om vragen). Ik ben van mening dat homosexualiteit geconditioneerd gedrag is. Maar betekent dat dan dat alle homo''s vernietigd moeten worden, ik vind van niet, omdat tolerantie in de Islam hoog in de vaandel staat. Maar betekent dat dat we dan de veelal provocerende parades moeten goedkeuren? Die parades hoe heten ze? Gay parade, gay pride etc... Daar kan ik absoluut geen begrip voor opbrengen. Maar als ze gewoon zouden doen, net als ieder ander mens, heb ik daar helemaal geen probleem mee.
Ik ben het er idd mee eens dat homoseksuelen zichzelf voor schut zetten met dit soort acties, maar noujuist hierdoor is het geaccepteert door de bevolking. Ik zie er inderdaad verder ook geen nut van in en kan alleen het imago van homo''s verslechteren.
Net zoals in de Koran geschreven staat. "La kum dini kum velye din" Jij jouw geloof ik mijn geloof.

vrede aan iedereen..
Mooi gezegd.

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 17:22 schreef hybridz het volgende:
SuperG, volgens mij kun je homoseksualiteit geen afwijking noemen, maar gewoon een eigenschap. Ik geloof dat ong. 1/5 van de nederlanders homoseksueel zijn, dus dit is best een grote bevolkingsgroep.

Van mij mogen ze die imam meteen arresteren voor discriminatie. Dat hij homoseksualiteit niet goed keurt moet hij zelf weten, maar dan mag hij niet dat soort uitspraken doen. En dat hij het een gevaar voor de nederlandse samenleving vindt is helemaal mooi want die man spreekt zelf niet eens nederlands.
Van mij mogen ze mensen arresteren die andere mensen opzetelijk pijn doen.
verkrachters, mordenaars, dieven etc..
Pagina: 1