[BC3] Domme Vragen...bestaan ze?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 11:19
Ik had laatst een kleine discussie met m''n vriendin of domme vragen nu bestaan of niet....

Ik had de stelling: "Domme vragen bestaan niet, domme veronderstellingen wel"

Zegt zei dat domme vragen wel degelijk bestaan. Echt een goed voorbeeld kon ze niet echt geven....

Vragen die uit onwetendheid komen zijn niet dom. En vragen met voorkennis zijn gewoon overbodig maar niet dom....

Edit -> Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 11:59 schreef XL het volgende:
Vragen die uit onwetendheid komen zijn niet dom.
Tja, als iemand verondersteld dat vragen die uit ontwetendheid komen wel dom zijn, dan bestaan in zijn/haar waarneming domme vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
domme antwoorden wel degelijk >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:58
Domme vragen zijn vragen gesteld door domme mensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Of je het ''domme'' vragen wil noemen weet ik niet, maar de domste vragen zijn betekenisloze vragen, en vragen met valse vooronderstellingen.

"Is God de transcendente manifestatie van het metafysische Zijn?" is bijvoorbeeld betekenisloos :), en

"Heeft het Universum altijd bestaan of is het geschapen door God?" is een valse vraag, omdat er veel meer mogelijkheden zijn dan deze twee.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Een domme vraag is een vraag die gesteld wordt door iemand waarvan hij/zij het antwoord zelf zou kunnen bedenken. Dus elke vraag die niet gesteld wordt uit ontwetendheid.

Dus:
vragen met voorkennis: overbodig.
vragen uit ontwetendheid: gerechtvaardigd.
vragen uit ontwetendheid maar kan het antwoord zelf eenvoudig bedenken: dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is dit er niet 1 van ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Een vraag is nooit dom, behalve als je als antwoord kan geven : RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 02 mei 2001 12:23 schreef Pee het volgende:
Domme vragen zijn vragen gesteld door domme mensen. :)
Ken jij het spreek woord niet
een gek kan meer vragen dan tien wijze kunnen antwoorden?
zo ja dan weet je ook dat jij nu een hele domme fout gemaakt heb. En eigenlijk een beetje zinloos als je het aan mij vraagt.

Tuurlijk zijn er domme vragen dat iedereen zoeits heeft van ja dat weet iedereen toch. Maar je moet niet vergeten sommige onderwerpen zijn voor ons makkelijker dan voor andere dus. Het is per individu verschilt wat een domme vraag is. Bijv. als een programmeur aan iemand vraagd wat c++ is het een domme vraag voor die programmameur. Daarin tegen voor een leek kan het eren hele intresante vraag zijn.

hoop dat iemand het begrijpt.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[]
Overigens, over domme vragen schijnt het zo te zijn dat ze niet bestaan. Domme mensen schijnen wel te bestaan. Maar als een dom mens geen domme vragen zou kunnen stellen, houdt dat in dat de vraag slim is. Domme mensen stellen dan ook slimme vragen. Dat houdt dan in dat de hersenen van dat persoon tijdens de vraagstelling opeens op dubbele (of driedubbele) kracht gaat draaien om die slimme vraag te stellen. Dat betekend dus dat de persoon tijdelijk slim wordt en vervolgens weer dom. Aangezien dat uitermate onwaarschijnlijk is kan je beter stellen dat domme vragen WEL bestaan .
Dit stukkie staat in de FAQ van PM
[topic=161613]

Mijn mening is dat mensen wel in staat zijn om domme vragen te stellen :+

[edit], <h1>YES</h1> 3000 postingen, dit is ''m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 12:51 schreef ecteinascidin het volgende:
[edit], <h1>YES</h1> 3000 postingen, dit is ''m :)
gefeliciteerd

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25325

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxmag.nl/images/comic/userfriendly10.gif
"there are no silly questions. Just silly people" (Greg, userfriendly) ;)

De rest van de vertaalde strips:
www.linuxmag.nl/main.php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19034

Neen domme vragen bestaan niet, en de mensen die vragen stellen kunnen ook niet dom zijn. Maar degene die erop ingaat is echt dom>:)

Neen serieus, domme vragen bestaan wel, en er zijn mensen die zulke vragen stellen, niet om het antwoord, maar om de aandacht, echt irri als je dat doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Is deze topic niet een beetje retorisch opgezet??? *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Op woensdag 02 mei 2001 12:43 schreef lordspacie het volgende:

[..]

zo ja dan weet je ook dat jij nu een hele domme fout gemaakt heb. En eigenlijk een beetje zinloos als je het aan mij vraagt.

Tuurlijk zijn er domme vragen dat iedereen zoeits heeft van ja dat weet iedereen toch. Maar je moet niet vergeten sommige onderwerpen zijn voor ons makkelijker dan voor andere dus. Het is per individu verschilt wat een domme vraag is. Bijv. als een programmeur aan iemand vraagd wat c++ is het een domme vraag voor die programmameur. Daarin tegen voor een leek kan het eren hele intresante vraag zijn.

hoop dat iemand het begrijpt.
Hmmm, prove me wrong, maar volgens mij zeg je nu precies het zelfde als wat ik al geschrven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Op woensdag 02 mei 2001 12:43 schreef lordspacie het volgende:

[..]

Dom en gek zijn twee heel verschillende begrippen, gekken kunnen best inteligent zijn. Waanzin en genie liggen erg dicht bij elkaar.

Dat helpdesk stripje is ook een mooi voorbeeld van dubbelzinnigheid. Er zijn genoeg draden op got waar juist geklaagd wordt over de domheid van de helpdesk (zie UPC). Alles is betrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 02 mei 2001 13:55 schreef Pee het volgende:

[..]

Hmmm, prove me wrong, maar volgens mij zeg je nu precies het zelfde als wat ik al geschrven heb.
oops als ik het zo vergelijk omdat het wel een beetje op het zelfde neer. Sorry had het niet helemaalgoed lezen van jouw. Niet denken dat ik jouw theorien nou zo graag wil jatten ofzo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Domme Vragen...bestaan ze?
Ja. Kijk maar naar de vraag MUAHAHAHA

sorry ik kon het gewoon niet laten :)

anyways, ja ik vind dat ze bestaan.
1 voorbeeld.

er ligt een vel papier op tafel en dan vraagt er iemand "is dit papier" nou dan heb je toch echt wel een domme vraag gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 02 mei 2001 15:03 schreef The Dude het volgende:

[..]

Ja. Kijk maar naar de vraag MUAHAHAHA

sorry ik kon het gewoon niet laten :)

anyways, ja ik vind dat ze bestaan.
1 voorbeeld.

er ligt een vel papier op tafel en dan vraagt er iemand "is dit papier" nou dan heb je toch echt wel een domme vraag gesteld.
misschien in jouw ogen maar als je iemand voor de dat het papier is uitgevonden zou zijn? Dan is die vraag een stuk minder dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 17:05
Voorbeeld domme vraag:
Aan iemand op straat vragen hoe laat het is terwijl er recht voor je neus een kerk staat met een inmense klok erop en eventueel zelfs 12uur luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 02 mei 2001 15:54 schreef morgoth het volgende:
Voorbeeld domme vraag:
Aan iemand op straat vragen hoe laat het is terwijl er recht voor je neus een kerk staat met een inmense klok erop en eventueel zelfs 12uur luid.
misschien kan die gene niet klok kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 09-05 17:29

Lordy79

Vastberaden

Zelf moet ik wel eens mensen inwerken als verko(o)p(st)er in de winkel waar ik werk en dan druk ik ze inderdaad op het hart dat ze beter 10 vragen kunnen stellen dan 1x ''gokken'' dat het wel een ''duron 700'' zal zijn (en dan per ongeluk een tbird 1,3 meegeven |:()

De enige vragen waar ik me aan erger zijn vragen die heel vaak opnieuw worden gesteld. Als iemand 30 keer vraagt ''wat is het verschil tussen een AMD Thunderbird en een AMD Duron processor'' dan vind ik dat na 4x toch echt een domme vraag worden.

Mijns inziens hangt de ''domheid'' van een vraag dus sterk af van wat zich heeft afgespeeld in het verleden en de capaciteiten van een vragensteller.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Als mijn neefje van 12 (ik heb geen neefjes van 12, maar stel) aan mij vraagt wat de afgeleide van 5x^2 is, dan is dat geen domme vraag.

Als ik echter aan iemand zou vragen wat de afgeleide van 5x^2 is, dan is dat een domme vraag.

Een vraag is dus dom afhankelijk van wie hem stelt. Als iemand beter zou moeten weten dan is het een domme vraag.

Verder ben ik het wel met Lord Daemon eens, een betekenisloze of valse vraag is ook dom. Hoewel je daar natuurlijk moet oppassen, het hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn dat de vraagsteller kàn weten dat zijn vraag betekenisloos of vals is, en in dat geval is de vraag niet dom.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

HA!, zie die vraag nu dom zijn! :?

conclusie:
neej, vragen kunnen niet dom zijn.

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 02 mei 2001 12:08 schreef Lord Daemon het volgende:

"Heeft het Universum altijd bestaan of is het geschapen door God?" is een valse vraag, omdat er veel meer mogelijkheden zijn dan deze twee.
[off-topic]
Wel leuk dat je deze erbij zet... in mijn verkoopproces gebruik ik altijd keuzevragen...

stel: je verkoopt drinken op een standje en je hebt cola en sinas.

dan is de vraag ''wilt u cola of sinas?'' namelijk een betere dan ''wilt u cola, sinas of niets?''

Beter, in die zin, dat je meer verkoopt. Dus alle verkopers zijn vals... oops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

Waarom stellen jullie deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm Lordspacie dat zijn dommere oplossingen op domme antwoorden.....

dus misschien kan je dat zien als retardmode ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 02 mei 2001 20:00 schreef The Dude het volgende:
uhm Lordspacie dat zijn dommere oplossingen op domme antwoorden.....

dus misschien kan je dat zien als retardmode ofzo.
wat ik erop wil zeggen is dat er altijd een wverklaring is waarom iemand dat zegt. Tuurlijk is het onzin dat bijna alle mensen kunnen klok kijken. Maar je moet ook altijd naar de verzagdigende omstandig heden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22890

XL: "Mensen vragen hier zeker vaak hele domme vragen?"
wij: "Nee hoor, jij bent de eerste."
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dus alle verkopers zijn vals... oops...
Nee, want als iemand naar je standje komt impliceert dat dat hij iets wil kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 02 mei 2001 20:59 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Nee, want als iemand naar je standje komt impliceert dat dat hij iets wil kopen. :)
Da''s waar... ik was 1 gegeven vergeten... |:(
het is een drukke beurs en iedereen schuifelt langs je standje en tonen geen expliciete verlangen om iets te willen drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 17:05
Op woensdag 02 mei 2001 20:12 schreef lordspacie het volgende:

[..]

wat ik erop wil zeggen is dat er altijd een wverklaring is waarom iemand dat zegt. Tuurlijk is het onzin dat bijna alle mensen kunnen klok kijken. Maar je moet ook altijd naar de verzagdigende omstandig heden kijken.
Please, refrase! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 02 mei 2001 21:02 schreef morgoth het volgende:

[..]

:o ik dacht al dat ik de enige was die het niet helemaal begreep... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 02 mei 2001 21:02 schreef morgoth het volgende:

[..]

welk gedeelte begrepen jullie eigenlijk niet.? Dat van die klok? nah als je dit topic helemaal door hadgelezen had je gezien dat ik een opmerking daarover gemaakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 02 mei 2001 20:12 schreef lordspacie het volgende:

[..]

Okee, ik vat ''m...
maar de oorzaak waarom iemand iets vraagt is ook gewoon omdat iemand OERDOM is... Ik herinner me dat nog wel van de middelbare school...

Dit pleit overigens weer voor de stelling dat er geen domme vragen bestaan, maar domme mensen.
Maar dom is een subjectief begrip.

Dus ik formulieer de volgende stelling:

Domme vragen bestaan niet, er bestaan alleen significant ondergemiddeld intelligente mensen die vragen stellen waarvan sommige onomstreden als een vrucht van de boom kunnen worden aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

het is een drukke beurs en iedereen schuifelt langs je standje en tonen geen expliciete verlangen om iets te willen drinken.
Dan stel je idd een valse vraag; en dat met een kapitalistisch doel! Shame on you! ;)
Domme vragen bestaan niet, er bestaan alleen significant ondergemiddeld intelligente mensen die vragen stellen waarvan sommige onomstreden als een vrucht van de boom kunnen worden aangemerkt.
Woohaha, ik ben het er al mee eens door de manier waarop ''ie opgeschreven is. :P Ik denk echter wel dat domme vragen bestaan, en dat het afhankelijk is van je eigen intelligentie of een vraag dom is of niet. Diadem gaf hierboven al een voorbeeld.

Dus mijn stelling:

Of een vrucht onomstreden als dom kan worden aangewezen is afhankelijk van de hoogte van de andere vruchten aan de boom; is hij ver onder het gemiddelde dan is hij dom.

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 02 mei 2001 16:46 schreef Diadem het volgende:
Als ik echter aan iemand zou vragen wat de afgeleide van 5x^2 is, dan is dat een domme vraag.
Dit bedoeld Lord Daemon waarschijnlijk...

Nochtans vind ik het geen domme vraag, ook niet van Diadem. Ik vind Diadem zelf dan ''dom'' aangezien Diadem genoeg kennis heeft om dit zelf op te lossen. (dit geeft Diadem zelf aan)

Maar dat is denk ik een defenitieverschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 03 mei 2001 11:06 schreef Lord Daemon het volgende:

Of een vrucht onomstreden als dom kan worden aangewezen is afhankelijk van de hoogte van de andere vruchten aan de boom; is hij ver onder het gemiddelde dan is hij dom.
LoL... En waag het eens om van die vrucht te eten... Dan zult gij voorzeker dom worden en eeuwig blijven... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 16:48 schreef den the man het volgende:
HA!, zie die vraag nu dom zijn! :?

conclusie:
neej, vragen kunnen niet dom zijn.
Waarom reageert hier niemand op?

Aangezien een vraag geen levend wezen is, en geen bewustzijn heeft KAN ie niet dom zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Sorrie hij was te flauw.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12020

Een vraag is dus dom afhankelijk van wie hem stelt. Als iemand beter zou moeten weten dan is het een domme vraag.
Dus alle onderwijzers zijn dom?
Ok, het wordt wel eens beweerd, maar om dat nou serieus te nemen..

Het hang ook van het doel van de vraag af. Soms is het doel namelijk niet zelf het antwoord te weten komen, maar iets heel anders. Dan kun je niet zeggen dat de vraag dom is omdat de vraagsteller zelf het antwoord al weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21178

Een vraag is nooit dom.
De persoon die hem stelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[Quote]Dus alle onderwijzers zijn dom?[Quote]

O, dat zijn toch geen echte vragen!

* Lord Daemon zucht

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[quote]
Op vrijdag 04 mei 2001 00:32 schreef Lord Daemon het volgende:
[Quote]Dus alle onderwijzers zijn dom?
*zucht*
Dat is toch geen echte quote? >:)

sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hm....

* Anoniem: 9850 Daemon zint op wraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
mmmm ben ff weg geweest maar had niet gedacht dat dit zoveel zou losmaken....

zal m''n vriendin de link ff sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 14:10

spok9

Groen...

Domme vragen bestaan niet. Als je iets niet weet moet je het vragen, op deze manier leer je iets, dus hoe kan een vraag dom zijn? Ok, als je een vraag stelt die simpel is, of overbodig, maar als je iets vraagt wil je iets weten. Als je iets wilt weten, wil je je kennis uitbreiden en dit is in mijn ogen nooit dom!

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 14:10

spok9

Groen...

Volgens mij zeg ik in mijn post 2 keer hetzelfde, beetje dom >:)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
Precies!...euh en daarmee bedoel ik natuurlijk het volgende, niet dat je dom bent natuurlijk :)
Op vrijdag 04 mei 2001 11:29 schreef spok9 het volgende:
Domme vragen bestaan niet. Als je iets niet weet moet je het vragen, op deze manier leer je iets, dus hoe kan een vraag dom zijn? Ok, als je een vraag stelt die simpel is, of overbodig, maar als je iets vraagt wil je iets weten. Als je iets wilt weten, wil je je kennis uitbreiden en dit is in mijn ogen nooit dom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 19:28
There are no stupid question, just stupid people... quote uit South Park :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16178

Ik vind het wel degelijk een domme vraag als je iets vraagt dat voor de hand ligt, voorbeeld:

Een jongen loopt over straat en struiketle, hij klapt recht op zijn smoel en zijn tand vliegt eruit. Komt er een ander kereltje aangelopen die dat heeft gezien, vraag''tie (serieus, niet uit bezorgdheid): ben je gevallen?

wat een domme vraag zou dat zijn!

Domme vragen bestaan, evenals domme mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 04 mei 2001 11:29 schreef spok9 het volgende:
dan moet T.net maar gauw -1 (overbodig0 weghalen aangezien de term dom volgens jullie niet echt bestaat.

Persoonlijk blijf ik het vinden dat er domme vragen bestaan een goed voorbeeld staat boven mij. Dat is zeker wel een domme vraag. Je ziet het gebeuren en nog vraag je het. Dan mag het toch wel omschreven worden als een domme vraag. OK de persoon zelf is dan ook dom maar daar gaat deze draad niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 12020 neemt wraak >:)
O, dat zijn toch geen echte vragen!
Definiëer echte vraag.

[edit]typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Laat ik hier maar eens wat Southpark wijsheid tegenaan gooien:

Mr. Garrison: There are no stupid questions, only stupid people.

(Oeps, dit stond er al :), sorry ddofborg)

Nouja, om deze post niet helemaal zinloos te maken, iets wat ik jullie afvraag:

Is dit een stomme vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 07 mei 2001 03:15 schreef Sandalf het volgende:
Laat ik hier maar eens wat Southpark wijsheid tegenaan gooien:

Mr. Garrison: There are no stupid questions, only stupid people.

(Oeps, dit stond er al :), sorry ddofborg)

Nouja, om deze post niet helemaal zinloos te maken, iets wat ik jullie afvraag:

Is dit een stomme vraag?
humm. hum....
even reproduceren:

Jij vraagt ons af of dit een stomme vraag is...

Laat ik je vraag beantwoorden met een tegenvraag:

Hoe bedoel je? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17601

Mijn stelling:
Domme vragen bestaan er niet, domme antwoorden wel

denk daar maar eens over na >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

Sorry, ik wil niet lomp zijn ,hoor, maar

Wat bedoel je precies met dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 11:36

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Wat dachten jullie dan van de vraag:
"Mag ik u iets vragen?"

Dat is toch echt wel een domme vraag, aangezien je met deze vraag de gevraagde persoon al een vraag stelt, terwijl je in de vraag juist vraagt of dat mag!!

(... misschien enigszins onduidelijk maar toch kloppend ...)

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16178

Kun je hier trouwnes ook garnalen cocktails bestellen...weetjewel, met van die parapluutjes erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Mag ik u iets vragen?"
Ik houd er wel van om dan ja te zeggen, volgens het idee: vragen mag altijd, maar of ik ook een antwoord ga geven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 22:03

ronaz

Wishmaster

Domme vragen zijn nooit dom als ze ter goeder trouw worden gesteld. Je toetst "dom" aan je eigen normen en waarden en natuurlijk aan wat jij als "dom" definieert.

Wat voor iemand (onwetend, FAQ niet gelezen >:) niet gesearcht, whatever) een zinnige vraag is, kan voor jou een ontzettend domme vraag zijn.

De vraag is voor deze persoon zinnig (of hij de FAQ heeft gelezen, gesearcht, of het gewoon niet weet, doet niet ter zake) Voor hem IS het een nuttige vraag.

Na toetsing aan JOUW norm/waarde/definitie van dom, is het voor JOU een domme vraag, voor weer een ander misschien niet.

Conclusie: Een vraag kan nooit absoluut dom zijn.

Opmerkingen over flaws in mijn redenatie zijn uiteraard welkom! :)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Maar het kan ook een vraag zijn waar hij zelf al het antwoord op weet, maar even vergat na te denken. Dat is een domme vraag.

Je kan natuurlijk zeggen dat ''dom'' een subjectief begrip is, maar ik denk toch dat iedereen het er wel over eens is dat het dom is om iets te vragen, waar je zelf al het antwoord op weet als je 1 sec. nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
jongens, waar gaat dit heen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10
Misschien kan je "slecht geformuleerde" vragen dom noemen.....

Of misschien is dat ook weer onwetendheid... :?

Ik weet het zelf ook niet meer.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 22:03

ronaz

Wishmaster

Mmmm, mag ik hier uit opmaken dat ik een redelijk waterdichte conclusie heb getrokken??? >:)

edit:

Typo

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17601

Op dinsdag 08 mei 2001 21:46 schreef ronaz het volgende:
Mmmm, mag ik hier uit opmaken dat ik een redelijk waterdichte conclusier heb getrokken??? >:)
zoals ik dus al zei: domme vragen bestaan er niet, domme antwoorden wel!

Kben met Ronaz eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Conclusie: Een vraag kan nooit absoluut dom zijn.
Als je iets absoluut .. wil noemen, moet je eerst een absolute schaal hebben om die eigenschap mee te meten. (zoals de kelvin schaal voor absolute temperatuur)
Ook moet je weten wat dan het absolute nulpunt is (absoluut dom??)

Voor domheid is zo''n schaal er niet, misschien ook wel nooit mogelijk. Maar stel nu dat ie er wel was. Zou het dan wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
No Question is to difficult to answer as that to which the answer is obvious.

- George Bernard Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ze bestaan! Hier op GoT is een mooi voorbeeld. Of lijfstraffen (weer) moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Laatst online: 21-04 11:36

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Nappa
Wat dachten jullie dan van de vraag:
"Mag ik u iets vragen?"
Ik heb de vraag in elk geval al weten te classificeren. We hebben hier te doen met een zgn. oxymoron. Volgens de van dale is dit:
oxy.''mo.ron (het ~):
1 Stijlfiguur die een enge verbinding van twee tegenovergestelde begrippen bevat (b.v.: een jeugdige grijsaard, het nut van het nutteloze)

Dan kun je je af gaan vragen of dit een domme vraag is of juist een slimme...

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Op vrijdag 04 mei 2001 19:53 schreef ShaiHulud het volgende:
Ik vind het wel degelijk een domme vraag als je iets vraagt dat voor de hand ligt, voorbeeld:

Een jongen loopt over straat en struiketle, hij klapt recht op zijn smoel en zijn tand vliegt eruit. Komt er een ander kereltje aangelopen die dat heeft gezien, vraag''tie (serieus, niet uit bezorgdheid): ben je gevallen?

wat een domme vraag zou dat zijn!

Domme vragen bestaan, evenals domme mensen.
Beetje laat :Z sorry
Maar Heb je pijn ? zou ook een redelijk domme vraag zijn op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Mmmm, dus als een Nederlander aan een Nederlander vraagt welke taal ze spreken, is dat geen domme vraag :? :?

And The Only One

Pagina: 1