[BC3] Welke tijdschriften lezen de W&Lérs

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben iig altijd op zoek naar leuke (wetenschappelijke) tijdschriften voor in de trein.
De laatste tijd lees ik de scientific Americain (www.sciam.com) heel erg graag. Dit blad heeft overzichtelijk de ontwikkelingen van de frontline v/d wetenschap en doet het iedere keer vrij informatief.

''t kost alleen een paar centen en is slechts 1 keer per maand verkrijgbaar.

De vragen zijn dus: is Scientific americain bij anderen ook populair (of juist niet) en zijn er andere bladen die na 1 keer doorbladeren al een must-have betekenen. :)

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

* Buck Danny leest de Kijk weleens :)

Het wetenschappelijke gedeelte van de Trouw is ook wel leuk/leerzaam vaak. Voor de rest eigenlijk geen science-bladen ofzow

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
krijg de computertotaal nog steeds omdat ik vergeten ben abbo op te zeggen :)

Verder geen tijdschriften eik, had pas proef abbo op de elsevier... wel leuk.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Enkele jaren geleden keek ik trouw iedere week Noorderlicht, las ik bijna alles van de Kijk (mja, is tegenwoordig niet echt wetenschappelijk meer te noemen, IMHO) en de wetenschappelijke bijlage van de Volkskrant, af en toe ook artikeltjes in de Elsevier.

Nu lees ik geen krant, kijk nauwelijks TV en lees ook maar weinig tijdschriften, zelfs de computerbladen lees ik maar voor een tiende of zo.

Maarre, ecteineascidin, zijn Nature en Science niet meer bladen die passen bij jouw nick? (Moet je horen wie ''t zegt.. ;))

(kleine toevoeging): Wel jammer eigenlijk dat niet alle wetenschappelijke tijdschriften geheel publiek online staan. Zou wel handig zijn...

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:33
Zenit, Natuur&Techniek, Frontier 2000 en vroeger las ik de Kijk.

We see things as we are, not as they are

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 17:08

GeeBee

Oddball

N&T
De Ingenieur
Technisch weekblad
PCActive

en natuurlijk.... Skepter :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

De Kijk
Computer & Techniek
Computer Totaal (abbo gewonnen :) )

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

blitzkrieg

Whoop Whoop!

de kijk, ennuh, de donald duck :P

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Uhm.. ik moest voor school de ''Nursing'' lezen. En ''Psychologie'' keek ik ook wel eens in.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
new scientist is ook wel goed, die komt geloof ik 1 keer in de week (wel duur)

verders is Natuur&Techniek een goeie

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik krijg:

Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde, en
Europhysics News,

omdat ik lid ben van de NNV (Nederlandse Natuurkundige Vereniging). Maar die komen 1 keer per maand resp. een keer per 2 maanden, en zijn niet direct extreem boeiend. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07-2025
de Kijk
Natuur en Techniek

en op zaterdag staan er ook leuke dingetjes in het NRC... wetenschappelijk gedeelte :)

\o/

• Morgoth
Op zaterdag 28 april 2001 18:00 schreef Arshia het volgende:
de Kijk
Natuur en Techniek

en op zaterdag staan er ook leuke dingetjes in het NRC... wetenschappelijk gedeelte :)
tsk, jij hoort hier helemaal niet meisje! weg kst! :P ;)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

Elvhenk

Madam Mikmak

*trekt wenkbrauw op* :P

Ik lees het NRC, af en toe de National Geographic en heel af en toe Onkruid. En hier en daar van alles onlines.

Verwijderd

muahahaha wat een LOL kom ik aanzetten

heel af en toe Nation Geographic en Time
voor de rest Computer Totaal en Realgamer. Niet echt wetenschap gerelateerd dus :)

Daarnaast is het wat rondsmurfen en Discovery kijken. Helaas dat het zo vaak herhaald wordt :( zitten wel hele leuke items in.

oh ja en de krant van wakker Nederland. Telegraaf dus. Elk weekend Wetenschap katern.

• Delerium
  • Niet online
mmmm, new scientist is eeen weekblad, dat komt mij dan te vaak om de boel bij te houden... ook schijnt die qua inhoud niet zo best te zijn.

Science en Nature zijn beide te droog, daar is geen doorkomen aan. ''t moet niet alleen nieuw zijn, maar ook uitgelegd en dat doet dat scietific americain.

Computer Techniek is wel een blad dat bij mij past, ik lees ''m ook al jaren, sluit goed aan.

eeeerrrhhmmm, zijn er echt mensen die de KIJK als referentiekader handhaven om op W&L te kunnen meediscusseren?

Verwijderd

Kijk, National Geographics, Psychologie, Filosofie Magazine. (Yep allemaal newbie blaadjes)

• Lordy79
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Ik lees de bijbel, maar die telt niet mee... is geen fris tijdschrift, maar een oud, stoffig boek..

;) ;) ;)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Kom, wegens omstandigheden, het laarste jaar zo vaak bij tandarts :'( en dokter dat ik de hele jaargang van Scientific Americain uitheb, smokkel soms (wel-es) exemplaartje mee >:) . Is inderdaad duur maar de artsen trekken het gewoon af als wachtkamer-leesvoer, of krijgen het gratis toegestuurd als relatie-geschenk dus betalen niks. Zij vrouw (of vriend ;) ) leest kennelijk Elle en Vogue daarbij nog stapeltje Classic-Car''s, is schrale troost voor pijnlijke behandeling...;( ;(

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 18:17 schreef morgoth het volgende:

[..]

tsk, jij hoort hier helemaal niet meisje! weg kst! :P ;)
Nou ja :)

Ik heb filosofie, kunstgeschiedenis en Technische AI gestudeerd, maar ik lees die blaadjes ook hoor :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 20:57

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

* I_stealth_I leest heel veel PC bladen en leest online ICT-nieuws.

/dev/null

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 01:57 schreef I_Stealth_I het volgende:
* I_stealth_I leest heel veel PC bladen en leest online ICT-nieuws.
Oke, maar sinds wanneer heeft ICT nieuws iets met W&L te maken? :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb filosofie, kunstgeschiedenis en Technische AI gestudeerd, maar ik lees die blaadjes ook hoor.
/me Daemon begint Morgoth vast uit te lachen. :P

• balk
  • Laatst online: 22:09
Chemisch 2 weekblad

Verwijderd

/Onzin

Verwijderd

[b]Op zaterdag 28 april 2001 19:58
eeeerrrhhmmm, zijn er echt mensen die de KIJK als referentiekader handhaven om op W&L te kunnen meediscusseren?
Ik mag hopen van niet. Vroeger was het een interessant blad, nu is het een "wist je dat" tijdschriftje geworden. Er staat soms wel iets in waarover een discussie is begonnen, maar meestal niet. Ik gebruik het niet als referentie, evenmin de krant of het journaal.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Sinds het zwartwit stuk uit de kijk is en Sport er blijkbaar ook in kan lees ik geen kijk meer. Laatst bij de tandarts heb ik er weer eens even door heen gebladerd maar het is om te huilen.

De national geographic kijk ik altijd door maar de texten zijn meestal om te huien. Maar dat komt omdat die meestal door een fotograaf worden geschreven.

Natuur&Techniek krijg ik ook maar vind ik niet echt goed. Ze doen alsof ze zo verschrikkelijk goed zijn enzo. En ik vind de artikelen behoorlijk wisselend van qualiteit. Af en toe een hele goede maar ook af en toe ook zo''n artikel dat zo de kijk in had gekunt.

Ik lees wel eens een Scientific Amercain door meer ik heb geen abo. Wat ik er van gezien heb zijn ze heel goed.

Science en Nature zijn behoorlijk droog en ik heb zo nog maar een paar keer doorgekeken en toen volgde ik het merendeel niet. Ik moet ze nog maar eens bekijken mischien dat ik er nu meer wijs uit kan worden.

Zenit is leuk voor sterrenkijkers. Anders snap je er toch geen moer van. Tenminste ik snap de helft niet.

De wetenschaps pagina van de volkskrant blader ik meestal ook even door maar hij is bedroevend slecht de laatste tijd. Ze hebben een stuk of 4 goede wetenschaps journalisten en de rest is echt triest. Vooral de natuurkunde journalist vind het veel leuker om over de mensen te schrijven die een nieuw deeltje hebben ontdekt dan over het deeltje. Govert schilling is daaren tegen best goed.

De laatste weken lees ik ook de wetenschaps bijlage van de NRC wel eens door en die vind ik een stuk beter dan die van de volkskrant. Vooral een stuk langer en minder oppervlakkig.

Ik zal het maar niet hebben over Discovery. Ik heb zo''n hekel aan die zender. Je weet nooit waar je aan toe bent. Dan beginnen ze met een bloedserieus gesprek met een onderzoeker en even later filosoferen ze lekker weg met een ufoloog.

Virgol

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Computer Techniek uiteraard....
Diverse synthesizer/audio tijdschriften (Interface, FutureMusic)
Computer totaal

Verder lees ik voor m''n studie (organische chemie) af en toe nog Journal of Chemical Education en het Chemisch Weekblad

• Morgoth
Op zondag 29 april 2001 14:03 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

/me Daemon begint Morgoth vast uit te lachen. :P
Tsk ik had het tegen arshia, bemoe je er niet mee, wil je? :P

Zij zegt altijd jongetje tegen mij en ik daarom tegen haar meisje, snappie? :)

(dat was dus niet beledigend bedoelt tegen het vrouwelijke geslacht in het algemeen... alleen tegen arshia in het bijzonder >:) ;) )

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
De bijbel
de kijk (nauwelijks, tegenwoordig nooit meer echt leuke artikelen, bv zo''n kut artikel van het upgraden en tweaken van sporters)
Natuur en techniek
donald duck :) blijft leuk

Verwijderd

ik doe het alleen met de donald duck :D

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 15:35

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

-Kijk, jaar abbo gewonnen met kangoeroe wedstrijd
-Donald duck, zal ik nog jaren blijven doen. Mijn pa leest hem ook :)
-Computer totaal, krijg ik omdat ik lid ben van hcc voor hccnet (alleen daarvoor) (kan ik me rotlachen over de hardware prijzen:))
-Astrovisie, kwartaalblad v. volkssterrenwacht Bussloo;)
-Sky & Telescope, als ik hem kan krijgen
-zenit, als ik hem heb

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
- New Science (heeft mijn Engelse buurman altijd)
- Kijk (lid van)
- EO-Visie (ligt thuis bij m''n ma)
- C''T
- Ronduit Magazine
- Computer!Totaal
- PC-Welt
en alles wat mij maar voor handen komt te liggen...

Verwijderd

Dus niemand leest de Playboy enzo??

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Kijk, jaar abbo gewonnen met kangoeroe wedstrijd
Is mij ook twee keer gelukt, lang geleden. :P Helaas zag je toen al dat er steeds meer sport en auto''s en vliegtuigen in kwamen... nog meegemaakt dat de schaakrubriek eruit ging en zo :'(

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
* AxiMaxi leest eigenlijk alleen Future Music

KIJK sucks; ben er jaren lid van geweest, maar als je van de lagere school af bent, begint het te simpel te worden.

Psychologie heb ik ook een tijdje gelezen, maar daarin wordt het pas interessant in de laatste regel van het artikel. Dan houden ze op...

Natuur & Techniek heb ik ook een tijdje gelezen, maar da''s soms weer net iets te veel van het wetenschappelijke; te ver van m''n bed.

Tja, dan heb je het wel zo''n beetje gehad...

En... oh ja, De Wachttoren natuurlijk :P

NOT!

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 19:51 schreef VipTweak het volgende:
Dus niemand leest de Playboy enzo??
Bale, wilde ik net een opmerking over de levensbeschouwende aard van dat soort bladen maken, is me al iemand voor :)

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 21:26 schreef DarkShadow het volgende:
De bijbel
de kijk (nauwelijks, tegenwoordig nooit meer echt leuke artikelen, bv zo''n kut artikel van het upgraden en tweaken van sporters)
Natuur en techniek
donald duck :) blijft leuk
De bijbel? Wat is dat voor tijdschrift? :)

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 20:15 schreef mietje het volgende:

[..]

Bale, wilde ik net een opmerking over de levensbeschouwende aard van dat soort bladen maken, is me al iemand voor :)
Dus jij leest ze??

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 22:09 schreef VipTweak het volgende:
Dus jij leest ze??
Sure, denk je dat ik te preuts ben om dat toe te geven? Ik wil niet zeggen dat ik een abonnement heb of zo, maar ik zal zo''n tijdschrijft niet mijden omdat ik bang ben onherstelbaar beschadigd te worden door de beschouwing van het vrouwelijk schoon.

Ff serieus, ik denk dat er maar een minderheid van de hetroseksuele mannen hier oprecht kan beweren dat ze nooit dit soort bladen gelezen (bekeken?) hebben. Dat soort nieuwsgierigheid hoort gewoon bij je seksuele ontwikkeling. Ik persoonlijk zou het zelfs beter vinden dat mijn zonen zo hun nieuwsgierigheid zouden bevredigen, dan dmv. het minderjarige buurmeisje.

Overigens kan ik wel oprecht beweren dat ik al minimaal 10 jaar niet meer zo''n blaadje onder ogen gehad heb. En die 10 jaar zijn dan aan de safe side, het is al zo lang geleden dat ik niet meer precies weet wanneer voor het laatst. (Hint: ik ben geboren op 19-5-1965, dus ik vier een ander feestje tijdens de W&L meeting).

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Aardschok Rock & Metal Magazine

;)

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!