• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Als je dan ook meteen ff meldt wat THC is :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Beste Mensen,

Een vreemd idee, maar ik gooi het in de groep: Ik heb begrepen dat er twee soorten (oorzaken) van RSI bestaan:
1) Ik-doe-vaak-hetzelfde-RSI
2) Ik-houd-m''n-pols-fout-en-er-hopen-stoffen-op-in-m''n-pols-RSI.

Nu heb ik een vreemde theorie, die misschien door medewerking van jullie kan worden bewezen/omvergegooid. Stel je neemt veel THC tot je en, je gebruikt vaak een muis, heb je dan niet meer kans op RSI?

De achterliggende gedachten is dat je door het gebruik van hoge hoeveelheden THC veel ""rommel"" in je bloed (of lympfe)-vaten brengt, die dan weer kunnen ophopen in je pols.

Omdat het THC-gebruik toch redelijk hoog ligt in de IT-sector, zou dit best eens samen kunnen gaan....

Iemand een idee?

grtn, Bram

Verwijderd

Da''s de stof die ervoor zorgt dat je een joint niet voor niets rookt...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het THC gebruik dan zo een zo veel gebruikte stof in de IT? Weet uit ervaring dat MDMA en amphetaminen/wekaminen een veel logischere keus zijn i.v.m. geen slaap/honger/concentratieproblemen, ook niet over een lange periode...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 26 april 2001 22:08 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Is het THC gebruik dan zo een zo veel gebruikte stof in de IT? Weet uit ervaring dat MDMA en amphetaminen/wekaminen een veel logischere keus zijn i.v.m. geen slaap/honger/concentratieproblemen, ook niet over een lange periode...
als je het an deze kant bekijkt is het niet verstandig om thc te gaan gebruiken word je juist relax e slaperig van en heb je ook minder concentratie vermogen

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

>Is het THC gebruik dan zo een zo veel
>gebruikte stof in de IT? Weet uit ervaring
>dat MDMA en amphetaminen/wekaminen een veel
>logischere keus zijn i.v.m. geen
>slaap/honger/concentratieproblemen, ook
>niet over een lange periode...

Zo ook kunnen, maar mij leek zo (zou best niet waar kunnen zijn) dat THC in grotere hoeveelheden in je bloed zit. MDMA gebruik je zo''n 100mg per keer, dat zorgt niet echt voor een grote afvalophoping in je pols....

De IT''ers die ik ken zijn ook zo slim om geen amphetaminen te gebruiken, en ik denk dat die gebruikers-groep over het algemeen ook wat kleiner is... als je de aantallen vergelijkt met het aantal mensen dat RSI klachten heeft, denk ik niet dat daar een verband tussen zit...

maar ik zou me kunnen vergissen.. het was gewoon een ingeving...

grtn,

Bram

Verwijderd

Als je blowt word je relaxter, dus gaat je bloeddruk omlaag. Dan hopen vervuilingen zich toch meer op. Ik heb weinig biologie gehad, dus ik kan het mis hebben hoor.

Verwijderd

Najah, het kan aan de hoeveelheden die ik gebruik liggen maar als ik moest kiezen tussen een potetiele werknemer die tijdens zijn werk blowt of eentje die tijdens het werk een lijntje pep of coke neemt dan zou ik voor de laatste gaan!

Komt heel wat meer werk uit voort...
Weed is heerlijk maar dan wel voor je gaat slapen, aangezien je (ik iig) er te moe en ongeconcentreerd van word...

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-12-2025

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Op donderdag 26 april 2001 21:42 schreef McGry het volgende:

De achterliggende gedachten is dat je door het gebruik van hoge hoeveelheden THC veel ""rommel"" in je bloed (of lympfe)-vaten brengt, die dan weer kunnen ophopen in je pols.
Srry, maar dit lijkt me echt HEEEL stug.. Die THC drijft niet als kleine brokjes weed door je bloedbaan hoor ;). THC lost gewoon op in je bloed.
''Mijn pols is stoned'' :P

het ZOU kunnen dat je door het gebruikt van weed terwijl je achter een pc zit een verkeerde houding aanneemt, maar da''s iets heel anders.

Verwijderd

>Srry, maar dit lijkt me echt HEEEL stug..
>Die THC drijft niet als kleine brokjes weed
>door je bloedbaan hoor . THC lost gewoon op
>in je bloed.

:) Tjsa het zijn ook maar ingevingen... Daar heb je natuurlijk gelijk in...

De bedoeling is natuurlijk ook dat dat oplossen in je bloed altijd goed gaat, maar RSI is juist het geval als het niet goed gaat. Ik dacht een beetje aan een verzadigde oplossing (je bloed) waarin IHC begint uit te kristalliseren, en dan begint vast te klonten in je pols.
Ik heb ook niet echt een idee of je bloed snel verzadigd is met THC, want dat lijkt me wel een voorwaarde voor het uitkristalliseren...

>''Mijn pols is stoned''
:)

grtn,

Bram

• Zarc.oh
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Ik blow ook (heb sinds kort ook last van RSI, beide ellebogen :().
Denk echter niet het een verband heeft. Wat ik van 9-delta-TetraHydroCannabinol (THC) weet, is dat het een bepaalde groepje hersen-en levercellen in slaaptoestand brengt en dat het één van de minst giftige stoffen is die er bestaan. De dodelijke dosis is iets van 9 kg pure THC. Nou, daar moet je heel wat jointjes van oproken hoor... ;)

edit:

Dat je bloedt snel verzadigt is van THC, komt doordat het een vettige stof is en laten die nou niet goed oplossen in polaire oplosmiddelen (water) :)

Zoek wat je niet eerder vond

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
(8> Door het gebruik van THC word je wel een stuk langzamer. Met als gevolg dat je langer over hetzelfde werk doet en dus meer achter de PC zit en dus meer ''repetitive strain''op je gewrichten uitoefend.

Aan de andere kant als je een jointje draait maak je een geheel andere beweging met je handen en schouders en is dat afwisseling die je dan weer nodig hebt. ;)

Tenzij je natuurlijk weer teveel jointjes (en shaggies) draait, wat op zichzelf alweer tot ''repetitive strain injuries'' kan leiden.

Het argument dat drugs meteen oplossen in je bloed is natuurlijk onzin, dan zou je er namelijk snel niks meer van merken.
Je hersenen reageren namelijk op de ''verontreinigingen'' in je bloedbaan. *D

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-12-2025

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Op zondag 29 april 2001 15:48 schreef Zarc.oh het volgende:
Dat je bloedt snel verzadigt is van THC, komt doordat het een vettige stof is en laten die nou niet goed oplossen in polaire oplosmiddelen (water) :)
:) als jij het zegt..
nee, ik blijf erbij dat het spul zich NIET ophoopt, dan zou je namelijk een bloedvatvernauwing of een trombose hebben, en da''s toch weer een HEEL ander probleem..

krijg je allerlei enge dingen van, BEHALVE rsi :P

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ah, dat verklaard een hoop :)

Verwijderd

>Dat je bloedt snel verzadigt is van THC,
>komt doordat het een vettige stof is en
>laten die nou niet goed oplossen in polaire
>oplosmiddelen (water)

OK, dat is een reden waarom je bloed wel snel verzadigd zou kunnen zijn met THC.. Maar is je bloed ook echt zo polair (ik twijfel er niet aan, maar heb gewoon geen idee...)? Zitten en niet een hoop bio-micellen of zo in, om toch zoveel mogelijk apolaire dingen in de bloed te laten oplossen?

(En als dat niet het geval is, dan lost die THC nog wel voor een groot gedeelde op in al dat vet wat bij de meeste Nederlanders toch al teveel in hun bloed zit ;) )

>als jij het zegt..
>nee, ik blijf erbij dat het spul zich NIET
>ophoopt, dan zou je namelijk een
>bloedvatvernauwing of een trombose hebben,
>en da''s toch weer een HEEL ander probleem..
>krijg je allerlei enge dingen van, BEHALVE
>rsi

Da''s een goede reden die aangeeft dat mijn theorie onzin is. OK bedankt. Ik ben klaar met nadenken... :)

grtn, Bram

Verwijderd

>Het argument dat drugs meteen oplossen in
>je bloed is natuurlijk onzin, dan zou je er
>namelijk snel niks meer van merken.
>Je hersenen reageren namelijk op
>de ''verontreinigingen'' in je bloedbaan.

Sorry, maar hier klopt er volgens mij echt iets niet. Stel je inhaleerd gevapariseerde THC, het komt in je longen, en dan? :? Ik vraag me toch wel af hoe zoiets dan in je hersenen aankomt als het niets eerst in je bloed zou oplossen...
Ik dacht dat het eerst in de bloed oploste en dan als het bij de hersenen in de buurt komt door de "Blood Brain Barrier" heen gaat zodat het verveolgens op een een of andere receptor kan aanvallen...

Misschien reageren je hersenen niet op alle verontreinigingen, maar ik mijn idee wel op die van THC...

Denk jij hier anders over?

grtn, Bram

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 27 april 2001 20:10 schreef ELANAZ het volgende:
Najah, het kan aan de hoeveelheden die ik gebruik liggen maar als ik moest kiezen tussen een potetiele werknemer die tijdens zijn werk blowt of eentje die tijdens het werk een lijntje pep of coke neemt dan zou ik voor de laatste gaan!
Helemaal mee eens, bedankt!
Mensen die stoned op hun werk rondlopen heb je nix aan, tenzij ze problemen hebben met het omgaaan met mensen, en ze daarvan wat relaxter worden.

Maar over het algemeen denk ik dat het je werk absoluut niet bevordert!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Blowen op je werk is absoluut geen succes. Heb een keer in een half uur pauze een joint gerookt en kan zeggen dat je produktiviteit absoluut daalt.

Je presteert duidelijk minder, zoiezo is drugs on-the-job een slecht idee vind ik.

Verwijderd

Denk nu iedereen dat ik een IT''er ben die op het werk blowt? :?

Dan zal ik even wat recht zetten:
1) Ik zit niet in de IT
2) Ik blow niet (op m''n werk..)

Over blowen op ''t werk had ik niet eens nagedacht toen ik dat topic begon. M''n idee was meer s''avonds blowen & overdag werken...

maar ok nu ga ik ook offtopic, dus ik houd m''n mond...

• Zarc.oh
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op maandag 30 april 2001 14:32 schreef McGry het volgende:
>Het argument dat drugs meteen oplossen in
>je bloed is natuurlijk onzin, dan zou je er
>namelijk snel niks meer van merken.
>Je hersenen reageren namelijk op
>de ''verontreinigingen'' in je bloedbaan.

Sorry, maar hier klopt er volgens mij echt iets niet. Stel je inhaleerd gevapariseerde THC, het komt in je longen, en dan? :? Ik vraag me toch wel af hoe zoiets dan in je hersenen aankomt als het niets eerst in je bloed zou oplossen...
Ik dacht dat het eerst in de bloed oploste en dan als het bij de hersenen in de buurt komt door de "Blood Brain Barrier" heen gaat zodat het verveolgens op een een of andere receptor kan aanvallen...

Misschien reageren je hersenen niet op alle verontreinigingen, maar ik mijn idee wel op die van THC...

Denk jij hier anders over?

grtn, Bram
Allebei gelijk!!! Ongeveer. De hersen-bloed barriere pikt de stoffen op die niet in het bloed opgelost zijn.
Daarom werkt bijvoorbeeld heroine beter dan morfine.
En iets hoeft niet opgelost zijn om in een vloeistof getransporteerd te worden.
Bij het inademen van een vaste stof (rook) / vloeistof (nevel) / gas wordt in de longen gebruik gemaakt van diffusie. Aan de ene kant want een vlies is een hoge concentratie van een bepaalde stof en aan de andere kant (in het bloed) een laag concentratie van die stof. In zo''n geval wordt de stof van de ene kant naar de andere kant getransporteerd.

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Allebei gelijk!!! Ongeveer. De hersen-bloed barriere pikt de stoffen op die niet in het bloed opgelost zijn.
Daarom werkt bijvoorbeeld heroine beter dan morfine.
En iets hoeft niet opgelost zijn om in een vloeistof getransporteerd te worden.
Bij het inademen van een vaste stof (rook) / vloeistof (nevel) / gas wordt in de longen gebruik gemaakt van diffusie. Aan de ene kant want een vlies is een hoge concentratie van een bepaalde stof en aan de andere kant (in het bloed) een laag concentratie van die stof. In zo''n geval wordt de stof van de ene kant naar de andere kant getransporteerd.
offtopic:
ik heb leren quoten!

Hé da''s interessant : iemand die hier meer van weet! Maar dat antwoord roept toch weer een vraag bij me op: als het niet opgelost is (dus niet tot op molecuul-niveau uit elkaar) in m''n bloed maar het wordt wel getransporteerd, dan zitten er dus echt brokjes THC in m''n bloed?

Nooit gedacht dat het zo zat... lache... >:)

grtn, Bram

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik merk er weinig van

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Op donderdag 03 mei 2001 19:04 schreef McGry het volgende:

als het niet opgelost is (dus niet tot op molecuul-niveau uit elkaar) in m''n bloed maar het wordt wel getransporteerd, dan zitten er dus echt brokjes THC in m''n bloed?
err...neen. :)
de THC komt al niet als brokjes je bloed in....

Ik weet niet hoe het wel gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat THC via damp/rook bij je bloedbaan komt en dan oplost in je bloed.
:z

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Pagina: 1