joehoe !
geluk !
thx for helpinh me
geluk !
thx for helpinh me
Met even proberen lukt het zo hoor. Maar ik zal je het vertellen.Op donderdag 26 april 2001 17:18 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
Hey ...
Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik plaats mijn vraag toch maar:
Mijn vraag is hoe ik Logaritme op een rekenmachine kan uitrekenen. Ik heb zo''n casio rekenapparaat (iedereen kent ze nog wel van de middelbare school).
Bijv. 10log25 + 10log4
iemand enig idee ?
btw de handleiding van dat ding heb ik niet meer...
grtz
thx in advance
CYBERSTALKERT
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
Als die niet eens weet hoe je log op je rekenmachine doet dan zal die dat ook nog wel niet weten.Op donderdag 26 april 2001 17:56 schreef GeeBee het volgende:
Dat moet je toch wel geleerd zijn toen je logaritmes uitgelegd kreeg? De 10Log is de standaardlogaritme, dus je kunt gewoon de Log-knop gebruiken.
Bovenstaande is alleen zinvol als je met de 3, 7, 8-Log ofzoiets wilt rekenen, alles behalve de 10 of e-Log (ln) dus...
Reken maar na in het voorbeeld Log(10)=1, dus delen door Log(10) schiet niet zo op
Oh, ja: het antwoord 2 is wel goed
Voor wie het weten wil:
aLog(b)= xLog(b) / xLog(a) voor elke x e N en >1
Dan moet je wel weten dat log(a)+log(b)=log(a×b) zoals edwinv ons al even hielp herinneren.(dat voorbeeld hoef je trouwens niet eens met rekenmachine te doen, kan uit je hoofd ook makkelijk)
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq