Toon posts:

[BC3] Ongure types...

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin steeds vaker te zien dat vooral oude mensen steeds vaker discriminerend gedrag vertonen en vaak buitenlanders als "ongure types" bestempelen. Voorbeeld:
Mijn opa en oma hebben allebei de oorlog meegemaakt en zijn allebei 83. Ze hebben het er vaak over en willen de gruwelijkheden en de holocaust nooit meer zien gebeuren. Maar laatst kregen ze een buitenlandse vrouw (een negerin) toegewezen als hulp in de huishouding! Het huis was te klein! Er werden echt vragen gesteld als: Is ze wel schoon op zichzelf? Is ze crimineel? Heeft ze het moeilijk thuis? SPreekt ze wel Nederlands? Weet ze eigenlijk wel wat schoon is?

Ik stond er echt van te kijken! Als je dan een vergelijk trekt krijg je de toespraak dat dat anders was...

En niet alleen mijn grootouders maken zich hier schuldig aan, maar 3/4 van dat verzorgingsgebeuren daar deelt die mening!

Vaak ontwijken ze donkere mensen etc...

vreemd? of een natuurlijke reactie op iets wat ze mischien niet (goed) kennen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb persoonlijk nix als problemen met die "ongure types" van jou gehad, en dan heb ik het natuurlijk niet over een arme poetsvrouw maar over turkse/marokkaanse
jonge(re)n(s), ik zal ze om geflame te voorkomen niet allemaal over 1 kam scheren, maar in mijn buurt kan ik ze missen als kiespijn...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 26 april 2001 15:33 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Ik heb persoonlijk nix als problemen met die "ongure types" van jou gehad, en dan heb ik het natuurlijk niet over een arme poetsvrouw maar over turkse/marokkaanse
jonge(re)n(s), ik zal ze om geflame te voorkomen niet allemaal over 1 kam scheren, maar in mijn buurt kan ik ze missen als kiespijn...
foei klinkt als van mij mogen ze het land uit?

nee ff zonder gekheid
Ik heb niks tegen ze hoor en nahja wat ik van me moeder hoor die werkt in een verzorgings tehuis. Die heeft ook allemaal " ongure types" daar werken. En die kunnen heel goed met de mensen op schieten. En geen problemen misschien lit het aan een bepaalde groep

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 april 2001 15:33 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Hoe ontstaan die problemen dan? Wordt je willekeurig aangevallen door een random turk/marokaan of lok je zelf ook (Onbewust) iets uit bij ze? Ik weet heus wel dat er (vooral in Utrecht) veel overlast wordt veroorzaakt door Marokaanse jongeren, maar idd: Niet over 1 kam scheren. Vaak wordt het temperament van deze bevolkingsgroep ook op de proef gesteld door de Nederlandse intolerantie...

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 15:53 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Hoe ontstaan die problemen dan? Wordt je willekeurig aangevallen door een random turk/marokaan of lok je zelf ook (Onbewust) iets uit bij ze? Ik weet heus wel dat er (vooral in Utrecht) veel overlast wordt veroorzaakt door Marokaanse jongeren, maar idd: Niet over 1 kam scheren. Vaak wordt het temperament van deze bevolkingsgroep ook op de proef gesteld door de Nederlandse intolerantie...
Nederlandse intolerantie mijn kont! :(
Kom maar eens in Den Haag kijken, ik laat je een paar hele fijne buurten zien. Afgeladen met alleen maar turken en marokanen, ik laat je een uurtje daar ''s avonds rondlopen en ik spreek je wel weer. 100% dat je mening verandert is

• BC3 Victim
ik heb het meer over asociaal gedrag i.v.m. het geen respect hebben voor mijn bezittingen, het uitlokken van ruzies e.d.

Gewoon zo eigenlijk; ik krijg gelijk slechte zin als ik ze zie...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik als Wezeper heb nooit last van die gasten,.. maar wel heb ik gehoord dat ze in R''dam en omstreken "actief" zijn!!!
theorie:
ze hebben te weinig te doen, zet ze aan het werk! Het amerikaanse bootkamp werkt uitstekend, alleen mogen we dan uiteraard blanken niet uitsluiten.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Nederlandse intolerantie mijn kont!
Kom maar eens in Den Haag kijken, ik laat je een paar hele fijne buurten zien. Afgeladen met alleen maar turken en marokanen, ik laat je een uurtje daar ''s avonds rondlopen en ik spreek je wel weer. 100% dat je mening verandert is.
Ik kan ook wel een paar buurtjes verzinnen hier in de buurt met 100% blanke hollanders waar je ''s avonds ook liever niet door heen loopt. Dat er "buitenlanders" zijn die zich crimineel gedragen zecht niets over alle buitenlanders! Ik weet zeker dat in die buurt van jou ook hele aardige mensen rondlopen. Dat er een paar vervelende bij zijn wil niets zeggen over het geheel.

Plaguebearer ik snap de reactie van je grootouders niet. Ik denk dat het een soort angst is voor iets onbekends iets anders kan ik mij niet voorstellen.

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 15:56 schreef Shady het volgende:

[..]

Kom maar eens in Den Haag kijken, ik laat je een paar hele fijne buurten zien. Afgeladen met alleen maar turken en marokanen, ik laat je een uurtje daar ''s avonds rondlopen en ik spreek je wel weer. 100% dat je mening verandert is
offtopic:
Ik heb zelf in Moerwijk gewoond en heb daar nooit problemen gehad met de jongeren die daar rondhangen.
Ze gaan gewoon netjes voor je aan de kant.
Ik groet ze vriendelijk en loop door.

Op Den Haag HS op ik echter wel problemen gehad met in principe zo''n zelfde groep jongeren.

Het hangt dus van verschillende factoren af.

Mijn oma die in A''dam ZO(idd Bijlmer) woont is heeft ook buitenlanderangst, maar als ik daar een tijdje ben begrijp ik ook waarom die gasten die daar rondhangen zijn gewoon associale teringcriminelen.

[mening]
En die mogen ze van mijn part terugsturen, want hier verneuken ze het voor een hele groep hardwerkende eerlijke mensen.
[/mening]

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 16:22 schreef happy_at_work het volgende:

[..]

offtopic:
Ik heb zelf in Moerwijk gewoond en heb daar nooit problemen gehad met de jongeren die daar rondhangen.
Ze gaan gewoon netjes voor je aan de kant.
Ik groet ze vriendelijk en loop door.

Op Den Haag HS op ik echter wel problemen gehad met in principe zo''n zelfde groep jongeren.

Het hangt dus van verschillende factoren af.

Mijn oma die in A''dam ZO(idd Bijlmer) woont is heeft ook buitenlanderangst, maar als ik daar een tijdje ben begrijp ik ook waarom die gasten die daar rondhangen zijn gewoon associale teringcriminelen.

[mening]
En die mogen ze van mijn part terugsturen, want hier verneuken ze het voor een hele groep hardwerkende eerlijke mensen.
[/mening]
Ik WOON in Moerwijk. Moerwijk is nog een normale buurt.
De stationsbuurt is, zoals je zelf al aangaf, een ander verhaal, en de Schilderswijk, Transvaal en Spoorwijk is natuurlijk helemaal huilen...helaas.....

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 16:11 schreef Virgol het volgende:

[..]

Ik kan ook wel een paar buurtjes verzinnen hier in de buurt met 100% blanke hollanders waar je ''s avonds ook liever niet door heen loopt. Dat er "buitenlanders" zijn die zich crimineel gedragen zecht niets over alle buitenlanders! Ik weet zeker dat in die buurt van jou ook hele aardige mensen rondlopen. Dat er een paar vervelende bij zijn wil niets zeggen over het geheel.
No offence, maar Geldrop is nou niet echt te vergelijken met Den Haag :D
In 1 wijk hier wonen al 2 keer zoveel mensen als in heel Geldrop.
Dus stel je eens voor: een gebied net zo groot als Geldrop, helemaal afgeladen met turken en marokanen (ja sorry hoor maar het IS gewoon zo) en het enige wat er gebeurt, is kankerzooi schoppen. Geloof je me niet? Kom maar even kijken.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Plaguebearer: Zou je voortaan je topics een duidelijke titel willen meegeven?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

de etnische achtergrond maakt niet zoveel uit
als het komt op ''rotzooi trappers''

vroeger en nog steeds in den haag had je nederlandse relschoppers in wijken als De Magneet, Laakkwartier, Spoorwijk, Rijswijk, Molenwijk, Marktweg, Zusterstraat etc..
en die waren overigens een stuk gekker dan die jongeren van nu

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op donderdag 26 april 2001 15:56 schreef Shady het volgende:

[..]

in de tijd dat ik in arnhem woonde (7 jaar geleden tot een half jaar geleden), was daar maar 1 buurt waar ik niet heen ging (het broek), en daar woonden overwegend weinig buitenlanders. de buurt was voor het grootste gedeelte blank. In de grootste turken/marokkanen buurt kwam ik regelmatig, en bijna nooit problemen gehad daar.

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 16:32 schreef Shady het volgende:

[..]

No offence, maar Geldrop is nou niet echt te vergelijken met Den Haag :D
In 1 wijk hier wonen al 2 keer zoveel mensen als in heel Geldrop.
Dus stel je eens voor: een gebied net zo groot als Geldrop, helemaal afgeladen met turken en marokanen (ja sorry hoor maar het IS gewoon zo) en het enige wat er gebeurt, is kankerzooi schoppen. Geloof je me niet? Kom maar even kijken.
Zeker nog mooit in Geldrop geweest :) (pas maar op, ligt vlak bij Helmond >:)).

Geldrop is nou niet echt een net dorp, maar zo erg als de achterbuurten van Den Haag en andere grote steden zal het ook niet staan.

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Laatst las ik ergens dat in andere culturen kinderen en jongeren heel anders worden opgevoed. Dat lijkt mij op zich ook niet onlogisch. Nou stond in het stukje dat turkse en marokkaanse jongeren veel vrijer worden opgevoed, en zelf mogen uitvinden wat wel goed is en wat niet. Oke, een manier die in turkije of marokko prima zal werken. Hier in nederland echter zijn mensen op een andere manier opgevoed en zullen ze ook veel minder snel raad weten met jongeren van een andere cultuur die aan het uitvinden zijn wat goed is en wat niet.
Als dus door de omgeving niet wordt gereageerd op de juiste manier zullen deze jongeren niet of veel te laat pas weten hoe het nou zit.
Ik wil nu niet zeggen dat de ene manier beter is dan de ander, maar de slagingskans zal in een omgeving die niet past bij de manier van opvoeden drastisch dalen.

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Ik weet dat het in Marokko zo is dat als een kind zich misdraagt, dat hij door een willekeurige voorbijganger een standje krijgt(En dat is niet van :"Jij boefje doe dat is niet")
Hier in Nederland hebben de jongeren juist meer vrijheid, omdat er minder controle is. En juist door dit gebrek aan controle krijgen ze het gevoel van alles kan en mag hier.
Mocht je ooit problemen krijgen met een persoon van mediterane afkomst, ga eens met zijn /haar ouders praten.
Klinkt flauw, maar helpt wel.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op vrijdag 27 april 2001 09:56 schreef happy_at_work het volgende:
Ik weet dat het in Marokko zo is dat als een kind zich misdraagt, dat hij door een willekeurige voorbijganger een standje krijgt(En dat is niet van :"Jij boefje doe dat is niet")
Hier in Nederland hebben de jongeren juist meer vrijheid, omdat er minder controle is. En juist door dit gebrek aan controle krijgen ze het gevoel van alles kan en mag hier.
Mocht je ooit problemen krijgen met een persoon van mediterane afkomst, ga eens met zijn /haar ouders praten.
Klinkt flauw, maar helpt wel.
dit laatste werkt ook niet altijd hoor

Lekker zijn is een gave :)

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 01:25 schreef Triple het volgende:
Laatst las ik ergens dat in andere culturen kinderen en jongeren heel anders worden opgevoed. Dat lijkt mij op zich ook niet onlogisch. Nou stond in het stukje dat turkse en marokkaanse jongeren veel vrijer worden opgevoed, en zelf mogen uitvinden wat wel goed is en wat niet. Oke, een manier die in turkije of marokko prima zal werken. Hier in nederland echter zijn mensen op een andere manier opgevoed en zullen ze ook veel minder snel raad weten met jongeren van een andere cultuur die aan het uitvinden zijn wat goed is en wat niet.
Als dus door de omgeving niet wordt gereageerd op de juiste manier zullen deze jongeren niet of veel te laat pas weten hoe het nou zit.
Ik wil nu niet zeggen dat de ene manier beter is dan de ander, maar de slagingskans zal in een omgeving die niet past bij de manier van opvoeden drastisch dalen.
Dat is ook hetgeen ik tot nu toe erover heb kunnen concluderen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat op dit moment dergelijke probleemjongeren vaak door hun oudere broer of vader gewoon worden ''afgerost'' bij wijze van: ''foei''.
Thuis is vader óf een oudere broer de baas, en buiten is de regering de baas. Op deze manier krijgen ze natuurlijk geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel. Duidelijk dus dat onze geintegreerde samenleving dit cadeautje erft vanuit het integratiebeleid door de jaren heen.
Van mij hoeft niemand het land uit, maar houd je wel please aan de gewoonten van het land waar je in woont, lijkt me niet meer dan ''normaal''. B-)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 14:53
Op donderdag 26 april 2001 19:24 schreef aatos het volgende:

[..]

In de grootste turken/marokkanen buurt kwam ik regelmatig, en bijna nooit problemen gehad daar.
Ligt het nou aan mij of wat....
Het is toch te gek voor woorden dat je die buurten goedpraat, je zegt zegl BIJNA nooit problem, nou als ik dat hoor begrijp ik sommige ouderen wel.

Maarja sommige van die ouderen zouden ook bang moeten zijn, ik fietste laatst ergens op een voetpad (OKAY mag niet, maar toch) en er kwam een man van rond de 70 op me af, ik d8 gaan we allebei wat opzij kunnen we er makkelijk langs. Maar nee, Opa dacht er anders over, op het moment dat ik langs fiets steekt hij zijn arm uit en ramt me vol van mijn fiets|:(, dan zeg je; SLA HEM VOOR ZIJN BEK, maarja ik ging naar mijn vriendin en ik sla geen ouderen8-), dus ik liet hem gaan.

Nou als ik al door mensen als onguur wordt aangezien weet ik het ook niet meer, ik kleed me uiterst correct en maak geen obscene gebaren, en toch was het nodig me van mijn fiets af te slaan, schandalig!!

Greetingz,

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 15:36

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als er iets het kortzichtige aspect van generalisaties aantoont is dat deze discussie:

mag ik er even aan herinneren dat het voorbeeld ging over ouderen die aversie hadden tegen de mogelijkheid van een neger als huishulp.

nu heeft iedereen het over criminaliteit, slechte buurten e.d.

worden jullie dan op wekelijkse basis door surinaamse hulpen-in-de-huishouding in elkaar geslagen?

dat ouderen dit soort dingen zeggen, vindt ik eigenlijk wel begrijpelijk: ze zitten in een situatie waar ze steeds afhankelijker worden van anderen, dat is geen prettig gevoel en ze willen dat tegengaan door nog zo veel mogelijk zelf hun beslissingen te nemen, tevens is de kans klein dat ze ooit veel te maken hebben gehad met buitenlanders in hun nabije omgeving, dan gaan generalisaties snel leidraadgevend zijn.

de beste reactie lijkt me om hun angsten serieus te nemen, maar ook hen te wijzen op het feit dat negers niet ''wilden'' of ''barbaren'' zijn en hun hulp waarschijnlijk al sins ''75-80 in nederland woont.

het lijkt me redelijk dat ouderen ook wat te zeggen mogen hebben over wie hen bijstaat, zeker als dit snel een belangrijke rol in gat nemen, maar afwijzing van mensen mag niet zomaar en enkel op rascistische gronden (ik kan me voorstellen dat na een proeffase de rascistische ideeen wél een reden zijn om een andere hulp in te schakelen, maar eveneens kan dit uiteindelijk geen enkel probleem blijken, en dan krijg je: ''die negers zijn zo aardig'' - ook een generalisatie)

oudre mensen hebben wat mij betreft een excuus, ze hebben meer moeite met veranderingen van de maatschappij en zijn fysiek steeds slechter in staat om te gaan met informatiestromen:
maar wat voor excuus hebben de voorgaande posters voor hun generalisaties, kortzichtig discriminerende opmerkingen, die niet eens op dit onderwerp betrekking hebben?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

worden jullie dan op wekelijkse basis door surinaamse hulpen-in-de-huishouding in elkaar geslagen?
hahaha lol :P

ik ben het helemaal met Rm-RF eens :)

veel oude mensen zijn opgegroeid in een tijd waar zwarte/bruine mensen erg zeldzaam voorkwamen in nederland
en het blijft voor hun nog steeds een rariteit ofzow..
en voor hun geld dan ook nog het oude gezegde
"wat de boer niet kent, dat vreet hij niet"

m''n Opa had ook een Surinaamse hulp en dat was blijkbaar een schat van een mens, maar zoals hij dat zei ( ong. ) "het is zo''n zwartje weetjewel " wahahaa hij had blijkbaar ook nog niet door dat ik m''n antilliaanse vriendin bij me had :z

ik vind dat die serie met Rijk de Gooyer ( weet effe de naam er niet meer van ) waar hij zo''n ouwe mopperkont speelt , dezelfde soort situaties heel goed weergeeft

die serie was erg lachen overigens :)

Verwijderd

Als ik later oud ben en verzorgt moet worden door een onbekende, dan wil ik die persoon wel al mijn hebben en houden kunnen toevertrouwen. Als er een kale idioot met kistjes en kettingen komt, dan zeg ik ook :opdonderen, als er een Marokkaan langs komt, dan zeg ik dat evengoed. WAAROM???
Omdat de kans dat een blanke iets dergelijks flikt kleiner is, dan wanneer het een buitenlander is. Nee, ze zijn niet allemaal zo, maar hoe kom je erachter, toch ook pas als het te laat is??

Ik geef jouw opa geen gelijk dat hij een neger afwijst, maar ik begrijp zijn reactie maar al te goed.

Verwijderd

maar hij wees haar ook niet af, integendeel hij was hartstikke blij met haar

maar met zijn opmerking gaf hij ( onbewust ) blijk van zijn aangeleerde vooroordeel
die oude mensen toch niet makkelijk meer kwijt raken
tja hij stamde nog uit 1902 ofzow

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 20:01 schreef Flamez het volgende:
maar hij wees haar ook niet af, integendeel hij was hartstikke blij met haar

maar met zijn opmerking gaf hij ( onbewust ) blijk van zijn aangeleerde vooroordeel
die oude mensen toch niet makkelijk meer kwijt raken
tja hij stamde nog uit 1902 ofzow
Ik had het over de opa van Plaguebearer, maar dat staat idd gelijk voor de gehele generatie, heeft dit misschien door de kolonisatie te maken???

Verwijderd

hmm ik kan de reactie van je opa en oma best wel vorstellen.

Het is gewoon zo dat ouderen zich sneller bedreigd voelen en ze gaan wat eerder af op iemands uiterlijk.

Zo''n soort verhaal heb ik ook met mijn ouders meegemaakt.

Wij stonden namelijk op een camping in Duitsland genaamd Onkel Hans. Eenmaal daar aangekomen voor 1 overnachting. Zie je een gast met een sjakkie tegen zijn lippen alsof die 10 jaar niet meer van zijn mond is gekomen en bestaat de camping vooral uit van die biker types. Mijn ouders dachten ook van O god waar zijn we beland.

Achteraf gezien was het de beste plek om te komen. Super eten (een snitzel die megagroot was) een Bier kwam in glazen van een liter :9 daarnaast de meest kewle verhalen van die biker gehoord.

Een mens gaat gewoon voor een groot deel op het uiterlijk van iemand af. Hierdoor kunnen vreemde situaties ontstaan.

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Op donderdag 26 april 2001 16:22 schreef happy_at_work het volgende:

[..]

[\mening]

[/mening]
Zit wel een kern van waarheid in>:)

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 00:40 schreef Provision het volgende:

[..]

Zit wel een kern van waarheid in>:)
aha dus iedere buitenlander doet in jouw ogen niets...

Dat is namelijk gewoon wat jij zegt.

Verwijderd

Kan iemand hier trouwens cijfers over vinden?
Ik ben namelijk van mening dat je dan grote verschillen zal constateren dus mate van criminialteit dus autochtone en allochtone Nederlanders.

Uiteraard is niet iedere buitenlander een slechte. Echter staat het voor mij onontkenbaar vast dat de "gemiddelde" buitenlander een stuk crimineler is dan de "gemiddelde" Nederlander. Cijfers zullen dit zeker aantonen.

En dan is er uiteraard altijd het smoesje van weinig opleiding etc. Er zat bij een Antilliaan in de klas (een van mijn betere vrienden btw) van wie de opleiding volledig werd betaald door de regering. Alles werd betaald, boeken enz.

Hoe bedoel je geen kans? |:(

Verwijderd

Er is wel een zeer slecht onderzoek over het verschil in Groningen meen ik mij te herinneren, maar dat werd toen (volgens mij wel terecht) neergesabeld. Er kwam uit dat allochtonen inderdaad crimineler zijn, dan autochtonen, maer er was niet goed naar de leeftijdsverdeling van de testgroepen gekeken |:(.

Zelf denk ik dat xenofobie een wijdverspeid probleem is. Het zit in de genen om bang te zijn voor alles dat vreemd is (zelfde mensen hebben grotere kans op zelfde genen, dus xenofobe genen hebben en grotere kans om doorgegeven te worden).

Het komt dan ook zowel bij oudere generaties voor als bij jongere...

Deze genen brengen een onlogische en naar mijn mening verkeerde moraal in bij mensen. Het is dus goed dit soort angsten weg te rationaliseren met verstand.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 20:36 schreef WiLL K. het volgende:
Kan iemand hier trouwens cijfers over vinden?
Ik ben namelijk van mening dat je dan grote verschillen zal constateren dus mate van criminialteit dus autochtone en allochtone Nederlanders.

Uiteraard is niet iedere buitenlander een slechte. Echter staat het voor mij onontkenbaar vast dat de "gemiddelde" buitenlander een stuk crimineler is dan de "gemiddelde" Nederlander. Cijfers zullen dit zeker aantonen.

En dan is er uiteraard altijd het smoesje van weinig opleiding etc. Er zat bij een Antilliaan in de klas (een van mijn betere vrienden btw) van wie de opleiding volledig werd betaald door de regering. Alles werd betaald, boeken enz.

Hoe bedoel je geen kans? |:(
Jaren geleden was uit een onderzoek gekomen dat in de gemiddelde jeugdgevangenis 80% allochtoon is. Maar ook dit is niet representatief, want witte boord criminelen zijn meestal Nederlanders.

Verwijderd

Tja mijn oma van 90 had ook zoiets...Die vroeg zich af waarom die (moslim) mannen nou de hele dag in het koffiehuis zaten, gelegen aan de overkant van de straat ...maar verder geen angst ofzo.

Maar een beetje offtopic: Iemand vroeg of er cijfers waren over Criminele Allochten en Autochtonen. Daar is een 1998 een groot onderzoek/rapport over verschenen. Wat blijkt eruit:

Allochtonen zijn 5x crimineler dan autochtonen! Maar let op: Aziaten zijn ongeveer even crimineel als autochtonen!

dit is dus al jaren bekend!
Dit rapport is destijds meteen onder tafel geschoven omdat het maar tot (sociale) onrust zou leiden.

Nic van Rossum heeft een deel(de bevindingen) uit het rapport in Elsevier gepubliceerd. (paar maanden terug)

=Groeten=

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 10:40 schreef RM-rf het volgende:
als er iets het kortzichtige aspect van generalisaties aantoont is dat deze discussie:

mag ik er even aan herinneren dat het voorbeeld ging over ouderen die aversie hadden tegen de mogelijkheid van een neger als huishulp.

nu heeft iedereen het over criminaliteit, slechte buurten e.d.

Ben ik het helemaal mee eens. Dit topic wordt voor 80% gevuld met offtopic reacties en behoorlijk racistisch getinte uitlatingen. Daar had ik het topic niet voor geopend... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 april 2001 16:51 schreef Diadem het volgende:
Plaguebearer: Zou je voortaan je topics een duidelijke titel willen meegeven?
Ik begrijp wat je bedoelt...

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 14:04 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens. Dit topic wordt voor 80% gevuld met offtopic reacties en behoorlijk racistisch getinte uitlatingen. Daar had ik het topic niet voor geopend... :(
Ik heb nog maar weinig racistische uitlatingen gelezen.

Als ik zeg :
Alle allochtonen zijn smerig, dan is dat discriminerend, niet rasistisch.

Een blanke europeaan kan ook een allochtoon zijn in NL.
Waar had je dit topic trouwens wel voor geopend??
Pagina: 1