[BC3] Praten met je zelf met een ander persoon?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb vanaf Vroeger al iemand waar ik mee babbel.. dus met me zelf in mn gedachten met nog iemand anders... maar hij is altijd eigenwijs zeg maar. dus als ik zegmaar met iemand afspreek dan zegt hij van hij komt toch niet.. dan zeg ik van wel.. dus wij hebben zeg maar altijd een soort discusie, hebben julie ook van die gedachten vriendjes?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik denk dat het niets met je gestorven tweelingbroertje heeft te maken. Het is heel normaal om met jezelf te praten. Dat noemt men ook wel DENKEN ;).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Maar zodra je zelf gaat zeggen dat het raar is of niet normaal. Dan gaan mensen zeggen dat je ziek bent en je adviseren om naar de dokter te gaan. Ben je zwak type dan eindig je binnen de kortste keren in een gesticht of een zolderkamertje.

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 03:18 schreef Malin het volgende:
Maar zodra je zelf gaat zeggen dat het raar is of niet normaal. Dan gaan mensen zeggen dat je ziek bent en je adviseren om naar de dokter te gaan. Ben je zwak type dan eindig je binnen de kortste keren in een gesticht of een zolderkamertje.
OPTIMIST!

L:+L

• BC3 Victim
Meschien zit ik ook wel wat aan te stellen..
dat zal het zijn..

• BC3 Victim
Feeree> LOL :) je moet toch wat!?

Prototype> Misschien moet je jezelf opwaarderen naar FINALTYPE?

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 03:32 schreef Malin het volgende:
Feeree> LOL :) je moet toch wat!?

Prototype> Misschien moet je jezelf opwaarderen naar FINALTYPE?
LOL
Dat zal het zijn! maar ik ga pitten..

• BC3 Victim
Slaap lekker en de groetjes! ;)... en kletse! Dat is gezond! :)

Verwijderd

Volgens mij doet idd IEDERE mens die kan denken dat op die manier (dus een ''inline-conversation'' om het maar iets te noemen), alleen jij interpreteert het net ff anders...
Of, beter gezegd, de REST interpreteert het anders ;)

je bent niet gek.
gewoon levend, slim!

• BC3 Victim
precies :)

Verwijderd

yep is niks anders dan overwegen wat de mogelijkheden zijn..

dat zijn je gedachten en is volkomen normaal.
dat jij denkt dat het een denkbeeldig vriendje is , is overigens niet zo normaal ;)

• BC3 Victim
Niet? Nou ik weet het niet hoor... als het goed is is je beste vriend... uuh jezelf :)

Verwijderd

Ik vind niet dat er iets abnormaals aan zit; trouwens "abnormaal" is zo''n rekbaar begrip dat je daar ook niks mee kunt beginnen. Praten in jezelf -en dat dan onderkennen zoals jij blijkbaar doet- is volledig normaal. Alleen is het ongewoner dan je denkt, dat je er zo open voor uit durft komen! De meeste mensen schamen zich voor zo''n bekentenis en verwerpen de stem die jij "je vriendje" noemt uit angst voor gek aangezien te worden. Hoewel niet als zodanig aan de oppervlakte komend, moet je ''es opletten hoeveel jongeren onder ons niet gebukt gaan onder al dan niet benoemde angsten. Het is toch onvoorstelbaar dat in één van de vrijste landen ter wereld men elkaar zo achterna loopt en er zo weinig individualisme is, alsof een ieder bang is om uit de pas te lopen....maar wat is daar mis mee...? Durf gewoon uit te komen voor je eigen uniek zijn....dan wordt je wat genoemd wordt een persoonlijkheid en -gode zij gedankt- geen naloper weant die zijn er al genoeg. Succes en heb het fijn "samen"....;)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 04:04 schreef Flamez het volgende:

dat jij denkt dat het een denkbeeldig vriendje is , is overigens niet zo normaal ;)
Volgens JOU niet nee, maar dat is ZIJN manier van interpreteren en ik denk niet dat het slim is mensen daar op aan te vallen.
(al was dat niet je intentie geloof ik)

;)

Eerst wat ik dacht was ook van "???" oid, met name omdat ik dat nog nooit zelf heb meegemaakt, maar toen ging ik bij mezelf na hoe ik zeg maar denk, en dan blijkt dat het idd wel iets van een gespek wegheeft...En ja, ik kan me heel goed voorstellen dat ook ik op een gegeven moment zo tegen alles aan zou kunne gaan kijken dat ik ook een private gesprekspartner heb!

Maar dat zou na een tijdje ws weer verzanden in de manier waarop ik al mijn hele leven ''denk'' (Lees: de manier waarop ik mijn gedachten visualiseer) omdat dat is hoe ik mezelf daarmee heb leren omgaan zeg maar...

En daarom is het belangrijk rekening te houden met dit:
Op donderdag 26 april 2001 03:15 schreef Pr0t0TyPe het volgende:
Ik heb vanaf Vroeger al iemand waar ik mee babbel..
Hij (Sorry Pr0t0, ik praat ff of je der niet bij bent;)) heeft dus al vanaf zijn jeugd zijn eigen manier van ''gedachtenvisualisatie'' ontwikkeld en dus weet hij niet "beter".
(Beter tussen haakjes want dat is dus in dit geval maar een relatief begripje...)

Verder richt ik me ff naar Pr0t0TyPe:

Je hebt het over je partner als zijnde eigenwijs en dat is heel goed! Waarom? Nou, denken bestaat voor zover ik kan nagaan uiteindelijk vaak uit afwegingen maken, oftwel uit tegenstrijdigheden op willen lossen met de middelen (lees: kennis/inzicht/emotie/etc) die je hebt...

Nu is het zo dat jij, en ik denk dat je daar eiluks heel blij mee moet zijn, gewoon vaak heel bewust je gedachtenvorming meemaakt...

Je ''bewuste ik'' zegt bij de kruising dat je naar rechts wil en dan visualiseer je zelf dus de afwegingen die gedaan moeten worden om tot de juiste beslissingen te komen..!

Lijkt me best kewl, toch..?

Demn, ik lijk wel een psych oid, doe wel net alsof ik er eentje ben met m''n so-called wijze woorden...maar ik ben ook maar ik, duzz.

Ik doe nog ee kleine analyse op je als je het niet erg vind (omdat ik het raar vind van MJZELF dat ik uberhaupt tot deze woorden en conclusies kom :D:D en ik wil weten of ik vanaf hier achter mun PC met niks anders dan enkel een stukje tekst een redelijk accurate profielschets van je kan maken, want als dat idd zo is dan ga ik me er eens wat verder in verdiepen :)

Ik heb btw niet in je profile gekeken hoor! Dat doe ik als ik um gesubmit heb, anders heb ik zelf ook geen ruk aan de ''uitslag'' natuurlijk :)

KOMTIE!

Ik denk dat je iig wel rust hebt in je leven, niet teveel stress iig.
Dit denk ik omdat ik zelf op zich veel stress heb, en ook een veel drukkere gedachtengang heb (denk ik omdat ik me het feit dat je dus je gedachten kunt uitwisselen met elkaar, als een zeer rustige manier van gedachtenwisseling beschouw (althans in vergelijking met de soms ontelbare dingen die tegelijkertijd door mij heengaan))
Je bent een heel rustig persoon dus, die diep van binnen liever niet wil opvallen, maar dat soms juist weer wel doet. Dit doe je dan impulsief danwel onder invloed van vrienden oid...(demn, klink als een schoolmeester :D FTR: ik ben 21, niet echt oud dus...)

Door dat gedragspatroon neig ik ernaar om je in te schalen in de leeftijsdscategorie van tussen de 14/15 en de 17/18...Dit omdat je naarmate je ouder wordt vanzelf meer stress krijgt, bijv alleen al door de mentale bagage die je evt meeneemt uit je jeugd, maar natuurlijk ook door factoren als het hebben van een vrouw, kids, en een vaak drukke baan...

Verder denk ik overigens niet dat je een ettertje bent ofzo (Weehe, ik bedenk me net dat ik wel errrrrrug de grond in ga als je een man van 55 blijkt te zijn :D:D:D)
Nee, je lijkt me juist iemand die...erm...Najah, laakut anders zeggen: ik zie je al uren in je eentje ergens zitten, beetje spelen met iets...speelgoed? Of je gedachten? Maakt niet veel uit want als het speelgoed is dan ben je TERWIJL je ''speelt'' toch voornamelijk met je eigen gedachten bezig...Speelt staat daar overigens tussen haakjes omdat IMHO kinderen uit de leeftijdscategorie waar ik je in heb niet meer ''spelen''...

Ik denk dat je trouwens (overigens net als mij) een ''loner'' bent (een eenling), oftewel iemand die het liefst gewoon rust om zich heen heeft. En daar bedoel ik mee dat je niet iedere dag naar ''vrienden'' gaat oid, maar liever niet zelfs....Vrienden in dit geval tussen haakjes omdat je als loner maar heel weinig vrienden hebt [duh :P], en die vrienden die je hebt zijn vaak ook weer opzichzelfstaande loners omdat je loner moet zijn om een loner te begrijpen. En zonder wederzijds begrip geen vriendschap natuurlijk....

Overigens zet ik hier nog wel een vraagtekentje bij (bij het lonergebeuren) omdat ik zelf pas NA mijn 18e besefte dat ik een loner ben en ik jou dus nog niet op 18 schat...

Najah, inmiddels heb ik RSI-beginselen, want ik zit al vanaf 12 uur te tikken op GoT :D:D:

Dus ik kap derme!

laat je me eens weten of ik een beetje in de buurt van de waarheid ben gekomen??

Mag je hier wel posten,maar je mag ook mailen/ICQ''en als je wilt....

Nah, ik ga nog effies verder sneupen op GoT en dan zo ff gestrekt :)

greetz <font color="#df040f">* ELANAZ</font>
tweakers@dynetic.nl

• BC3 Victim
PFEW!

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 04:37 schreef koekoeksjong het volgende:
Ik vind niet dat er iets abnormaals aan zit; trouwens "abnormaal" is zo''n rekbaar begrip dat je daar ook niks mee kunt beginnen. [b]Praten in jezelf -en dat dan onderkennen zoals jij blijkbaar doet- is volledig normaal. Alleen is het ongewoner dan je denkt, dat je er zo open voor uit durft komen! [/b]De meeste mensen schamen zich voor zo''n bekentenis en verwerpen de stem die jij "je vriendje" noemt uit angst voor gek aangezien te worden. Hoewel niet als zodanig aan de oppervlakte komend, moet je ''es opletten hoeveel jongeren onder ons niet gebukt gaan onder al dan niet benoemde angsten. Het is toch onvoorstelbaar dat in één van de vrijste landen ter wereld men elkaar zo achterna loopt en er zo weinig individualisme is, alsof een ieder bang is om uit de pas te lopen....maar wat is daar mis mee...? Durf gewoon uit te komen voor je eigen uniek zijn....dan wordt je wat genoemd wordt een persoonlijkheid en -gode zij gedankt- geen naloper weant die zijn er al genoeg. Succes en heb het fijn "samen"....;)
Mooi gezegd :)

En: Ik weet eiluks wel zeker dat iedere mens in staat is om z''n gedachten [deels] te visualiseren. De manier waarop echter is het grote verschil.
Als ikzelf bijv mijn gedachten met elkaar zie communiceren (het visualiseer) zie ik vaak de gedachten in tekstvorm, als lange slingers in een wirwar door mekaar heen krioelen, terwijl jij er dus een echt poppetjesachtig figuur bij voorstelt (neem ik aan)...Misschien ben je wel bijzonder omdat jij dus wel in structurele vormen denkt, en ik schijnbaar alleen maar vage sliertenbrij voortbreng. Al hoewel dat uiteraard ook vice versa kan gelden, dus dat juist mijn manier van visualisatie een speciale is...Maar dat zal dan onderzocht moeten worden...

Eerlijk gezeg lijkt het me toe dat dat onderzoek allang eens is geweest, ik zal wel eens zoeken :)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 05:09 schreef Malin het volgende:
PFEW!
Nou idd zeg...Keb gewoon voor het EERST sinds ik met PC''s werk (vijf jaar oid) echt last van mun rug en vingers... Zoals je hebt kunnen lezen zit ik dan ook al een uurtje of vijf onafgebroken te tiepen...

Ach, het houdt je van straat he ;)

• BC3 Victim
Of dat gezond is ;)

maargoed.. ik ben aan het chatten op icq met een oversexte egyptenaar. :D

Verwijderd

wehe :P L:+L

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 05:17 schreef ELANAZ het volgende:

[..]

Nou idd zeg...Keb gewoon voor het EERST sinds ik met PC''s werk (vijf jaar oid) echt last van mun rug en vingers... Zoals je hebt kunnen lezen zit ik dan ook al een uurtje of vijf onafgebroken te tiepen...

Ach, het houdt je van straat he ;)
Amateur ;)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 05:41 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Amateur ;)
yeahyeah, yaddayadda :P:P:P :D

• BC3 Victim
.

• BC3 Victim
.

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 05:45 schreef Malin het volgende:
.
??? heb je lol??

• BC3 Victim
Nee maar het is een beetje schuine praat dus ik heb het maar weer weggehaald.

Verwijderd

Ahz...

Verwijderd

Ik liep weleens op straat en toen was ik mijn imaginaire vriend ervan aan het overtuigen dat ik een imaginaire hond had. Die geloofde dat niet, en vond het maar raar. Hij ging vragen hoe echt ik die hond ervaarde. Ik vond dat heel simpel, namelijk, het is gwoon een imaginaire hond. Tot ik opeens bedacht dat mijn vriend ook imaginair was. Had ik nu even een goed argument.

Daar moest ik zo om lachen. Mensen op straat keken mij redelijk vreemd aan waarom ik nou uit het niets keihard moest lachen, maar ja.

• BC3 Victim
beetje vaag

Verwijderd

Ghehe, best waus jah :+

Verwijderd

Wat iedereen van nature heeft is als je bij de reling staat bij een hoog gebouw :

"Spring!"
"Nee!"
"Spring!"
"Dammit, nee!

• BC3 Victim
praten met jezelf is denk ik een soort van vertrouwen en versterking. In je hoofd spookt altijd een persoon rond die antwoord geeft. Als je alleen op straat loopt praat je sneller tegen jezelf dan als je op de markt loopt wanneer het druk is. Dit is misschien om een lichte vorm van bangheid te verminderen ofzo.
Ook kan het een hulp zijn bij beslissingen die binnen een moment genomen moeten worden.
Het heeft dus ook niets te maken met een gesloten anti-sociaal persoon ofzo. Iedereen heeft een vorm van inzichzelf praten.
Kort gezegd heet het gewoon denken, zoals eerder al gezegd is. Denken doet iedereen anders.

Verwijderd

Gister dacht ik nog bij mezelf, morgen bij een ander. (8>

• BC3 Victim
ik zei tegen de dokter: HuGH?!
waarom zei ik dat?? nou dat zal ik je vertellen.... Henk, is mijn geestelijke broer. Hij lijdt aan zwaare extreme dementie. Het is psychisch in zijn geval, omdat hij netzoals mij (Esmiralda, de geestelijke vriendin van Gerrit) wel veel blowt. Henk heeft ook een tante (ik ook natuurlijk omdat we broer en zus zijn), ze heet Tanta Bet. Tante Bet heeft last van Alzheimer en vergeet welleens dat haar lesbische vrouw Tante Ans last heeft van lepra, en dat wil wel eens een rotzooi maken bij het zogenaamde fist******. ESMIRALDA GA WEEEEEG!!!!! Wow.... hier ben ik (hydrox) weer....

Zoals je kunt zien is het heel normaal om meerdere personen te bezitten :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:40
Lekker psychisch topic weer.... :)
Ik praat soms ook wel met mezelf met mezelf... dus niet met mezelf met een ander persoon maar gewoon echt tegen mezelf... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Pff cut the bullshit en maak er een goede discussie van.

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 12:28 schreef hydrox het volgende:

ik zei tegen de dokter: HuGH?!
waarom zei ik dat?? Blabla klets
Ach, een beetje lol tussendoor.
Ik vond hem wel grappig.

• BC3 Victim
Ja, ik ben het met olav eenz!!!

Humor zorgt voor de sfeer van een discussie onderwerp! Zonder humor zou de wereld er nog verrotter uit zien dan hij nu al is...

Mzls,

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 12:43 schreef Tampie2000 het volgende:
Lekker psychisch topic weer.... :)
Ik praat soms ook wel met mezelf met mezelf... dus niet met mezelf met een ander persoon maar gewoon echt tegen mezelf... :)
Weet je zeker dat je dat zelf was, en niet dat van een ander persoon waarmee je misschien in contact staat??

Misschien vergeet je wel dat je met iemand anders zit te praten en denk je dat je dat zelf was. Psychische dementie :)

Heeft iemand van jullie ook last van Telepatische Dementie ?

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Pfff, ik heb geeneens een imaginair vriendje. Ik praat wel veel, maar ik antwoord dan terug. :o

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:15

BertV

Handgemaakt

Wat iedereen van nature heeft is als je bij de reling staat bij een hoog gebouw :
"Spring!"
"Nee!"
"Spring!"
"Dammit, nee!
euh... HLPDSK, denk het niet hoor... :?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Pagina: 1