Toon posts:

[BC3] Mens versleten???

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
laten we gewoon ff gaan knokken
dan kom je in beweging
en je hebt nog nooit zo heftig bewogen
weg met je rsi
en weg met de zwakkere mensen
die worden dan toch afgemaakt
zo

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Da''s waar...maar het overgrote deel van de bejaarden is echt versleten, om het zo maar eens te zeggen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb een kleine theorie over RSI en andere hedendaagse medische(-verslijt) problemen van de mens, zijnde dat de mens nooit bedoeld is om zo oud te worden als ie nu wordt.

Back in the old days werden mensen niet ouder dan een jaar of 40, en volgens mij is dat ook zo oud als we zouden moeten worden, mede omdat de gemiddelde bejaarde zo weinig meer kan, dat ie eigenlijk al geen leven meer heeft.

Zo ook met lichamelijke problemen, broze botten, rsi, oog/oor problemen e.t.c.

Zou dit allemaal niet voor een groot deel hierdoor kunnen komen (mening gevraagd)....?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vroeger liepen de mensen heen en weer en deed iedereen alles een beetje.

Nu doen mensen datgene waar ze goed in zijn over en over en over en over en over etc.
Zo ontstaat RSI.
RSI treft vooral jongeren, dus ik denk dat je RSI niet echt als ouderdomskwaal mag beschouwen.

[edit], in de scientific americain stond een goed artikel over alle bugs die de mensen teisteren die inherent waren aan de menselijke constructiefouten.
Deze duiken namelijk pas op als mensen oud worden. De natuur hield nooit rekening met mensen die over de 50 konden komen.

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 19:28 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Ik heb een kleine theorie over RSI en andere hedendaagse medische(-verslijt) problemen van de mens, zijnde dat de mens nooit bedoeld is om zo oud te worden als ie nu wordt.

Back in the old days werden mensen niet ouder dan een jaar of 40, en volgens mij is dat ook zo oud als we zouden moeten worden, mede omdat de gemiddelde bejaarde zo weinig meer kan, dat ie eigenlijk al geen leven meer heeft.

Zou dit allemaal niet voor een groot deel hierdoor kunnen komen (mening gevraagd)....?
nou kijk, wij zouden veel ouder kunnen worden als we gezonder zouden leven. vroeger( in de tijd van de bijbel) werden ze veel ouder dan werden ze wel 400 ofzo!! en in de middeleeuwen werden ze niet ouder omdat er geen goede hygiene was en zo en dat werd steeds beter en werden de mensen dus weer ouder, maar omdat we nu nog steeds niet gezond leven worden we nooit meer zo oud als heel vroeger!!

• BC3 Victim
Ik had het ook niet speciaal over RSI, maar in het algemeen over verslijt ziektes, RSI is maar een (eventueel niet zo goed gekozen) voorbeeld...

Mensen die 400 worden?!
Bijbel!?

de bijbel is voor mij het "Grote Sprookjesboek van Grimm" uit die tijd, en god een verzinsel van mensen die dingen niet kunnen verklaren...

Ok, ik geef toe, nu kunnen we ook niet alles verklaren, maar wel al dingen die toen aan "god" toegeschreven werden, voor mij het bewijs dat alles ooit te verklaren zal zijn...

• BC3 Victim
"[edit], in de scientific americain stond een goed artikel over alle bugs die de mensen teisteren die inherent waren aan de menselijke constructiefouten.
Deze duiken namelijk pas op als mensen oud worden. De natuur hield nooit rekening met mensen die over de 50 konden komen."

Moet ik hieruit afleiden dat je het met me eens bent?

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 19:42 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
"[edit], in de scientific americain stond een goed artikel over alle bugs die de mensen teisteren die inherent waren aan de menselijke constructiefouten.
Deze duiken namelijk pas op als mensen oud worden. De natuur hield nooit rekening met mensen die over de 50 konden komen."

Moet ik hieruit afleiden dat je het met me eens bent?
dat staat ook maar in een blad ofzo(ik weet niet wat de scientific americain is) en wie zegt dat dat blad gelijk heeft!!
echt niet alle onderzoeken zijn juist..en ik ben er helemaal neit mee eens dat alle oude mensen niks mee kunnen doen enzo..want ik ken genoeg oude mensen(ouder dan 70) die gewoon nog opzich zelf wonen en alles doen en paar keer per jaar op vakantie gaan enzo!!

• BC3 Victim
ben ik het helemaal mee eens feeree...grof gezegd zouden mensen gewoon op een bepaald punt van slijtage "beëindigd" moeten worden...

• BC3 Victim
Ik denk dat er tegenwoordig te veel mensen ''in leven worden gehouden''. De natuurlijke selectie wordt zo deels afgeremd. En heeft dit wel altijd nut? In veel gevallen hebben de betrokken personen toch niets meer aan hun leven (bvb als ze aan machines hangen en niks zelf meer kunnen).

edit:
En dan nog maar gezwegen van de pillen die iedereen zomaar slikt. Wat zou er gebeuren als er ineens niet meer zo veel pillen voorhanden zouden zijn? Velen zouden sterven aan ''onnozele'' ziektes.

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 19:48 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Da''s waar...maar het overgrote deel van de bejaarden is echt versleten, om het zo maar eens te zeggen...
ja maar dan zijn die ook al ouder dan 80 ofzo..en dan is het logisch dat ze versleten zijn!!

Verwijderd

Waaahh kwajongen, ik zal eens laten zien wie er verleten is >:)

maarre ff alle gekheid op een stokkie.
Ik heb er nooit serious over nagedacht maar nu je het zo zegt vind ik wel dat ze versleten zijn op die leeftijd.
Maar daar staat tegenover dat de geneeskunde steeds beter word en dat er een tijd komt dat mensen steeds ouder gaan worden zonder mankementen. Maar alles evolueert en dus komen er weer nieuwe mankementen op oudere leeftijden zoals je nu jouw problemen hebt opgenoemd... Dus kort samengevat: Ze zijn misschien wel versleten. Nu. Maar het kan verholpen worden:) Amen

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op woensdag 25 april 2001 19:45 schreef Suus het volgende:

[..]

dat staat ook maar in een blad ofzo(ik weet niet wat de scientific americain is) en wie zegt dat dat blad gelijk heeft!!
echt niet alle onderzoeken zijn juist..en ik ben er helemaal niet mee eens dat alle oude mensen niks mee kunnen doen enzo..want ik ken genoeg oude mensen(ouder dan 70) die gewoon nog opzich zelf wonen en alles doen en paar keer per jaar op vakantie gaan enzo!!
LOL, de scientific Americain is 1 van de meest gerespecteerde populaire wetenschappelijke tijdschriften.
Als deze mensen een 6-pagina artikel schrijven waarin alle bugs van nu worden uitgelicht, beschreven en suggesties voor verbetering wordt gegeven, dan is het echt wel serieus.

Ooglenzen, netvlies, knieen, spieren, heupen, ruggewervels, lengte (te lamg), spijsvertering, hart, urine-buizen en prostaat, spataderen etc.

Alle bugs die in het menselijk ontwerp opduiken werden aangehaald. Deze bugs duiken ook vrijwel alleen maar op als de mens ouder wordt, dus was dat artikel precies wat hiero wordt beschreven.
De mens verslijt en dan komen de slijtage-gevoelige delen opduiken, nogal logich :)

[edit] Jaymz |:( tha headbanger

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

hey ff over dat geen van die bijbel verhalendat ze 400 worden.Als dat zo is dan ben ik een geest net of de bijbel echt is.En suus je hebt gelijk wie geloofd alles wat er in bladderen staat oke misschien is het meestal waar wat erin een blad staat maar dat hoeft niet altijd.En nog iets als je iets te weten wil komen ga dan boeken lezen en geen tijdschriften ga dan echt alles onderzoeken.
mvg
Lord spacie
[offtopic]
suus je bent lekker
[offtopic]

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Het is ook nooit de bedoeling van de natuur geweest om de mens "ouder" te laten worden dan de leeftijd waarop hij/zij voor de voortplanting nog van nut zou kunnen zijn.... Wij zijn hier maar om één doel te dienen en dat is de soort in stand houden....de rest is franje en nevenverschijnsel. Omdat de mens erachter kwam dat er meer was dan sex en eten (al merk je dat niet direct in menig "topic") en de mens het verbouwen van voedsel begon uit te besteden (boer/albert heijn) moest hij zijn -vrije- tijd vullen. Dat deed (en doet) hij door "op-te-klimmen-op-de- maatschappelijke-ladder" om zo weer het voorbeeld te zijn voor nageslacht en hun een bestaan te verlenen dat hun genoeg/betere "voeding" geeft om de soort in stand te houden.....enz. Dit alles heeft geleid tot meer inzicht in het wezen van de mens (hoe kunnen we de soort nóg beter in stand houden) die in tegestelling tot het dier, zoals we weten, behept is met verstand, zo ook medische kennis. Sommige mensen noemen dat vooruitgang; je kunt er natuurlijk ook nog over discussiëren of dat wel zo is...(next time). Veel van hetgeen hier boven beschreven is speelt zich natuurlijk af op onbewust niveau, dat realiseren we ons in dit forum wel, maar eeeeehhh.......

• BC3 Victim
maar in de middeleeuwen had niemand problemen zoals die er nu zijn en steeds meer komen, toen ging je gewoon dood omdat je op was, en ik denk dat we inderdaad wel steeds ouder zullen worden, maar of dat gezond/verantwoord is?

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 19:28 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:

Het heeft volgens mij te maken met hypes. En de aandoening is populairder naarmate de term in het engels is vertaald: whiplash, repetitive strain injury, burned-out, PTSD ( post traumatic stressdisorder). De medicalisering ligt ten grondslag aan hypochondrisch gedrag en ''medisch winkelen'' (medical shopping!).
Andere hypes: bekkeninstabiliteit, ME. De ene week staat het in de Libelle en de VIVA, de volgende week heeft half Nederland het.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Back in the old days werden mensen niet ouder dan een jaar of 40
Back in tha ol day waren er ook Dino''s. |:(. Vroeger waren er in dit gebied ietsje meer hongersnoden, oorlogen en epidimien. Dat is misschien wel een oorzaak :?. Verder als iets vroeger zo was hoeft dat nu niet zo te zijn. Dat heet evolutie (Ja ik weet het in enkele honderden jaren is de evolutie vrijwel nul)

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

ik denk persoonlijk dat wij op het eind van ons tijdperk leven.Als je kijkt in het verleden alle grote beschavingen zijn op een gegeven moment ingestort en wij vallen nu ook onder een grote beschaving.En we zijn nu aan het eind gekomen misschien duurt het nog honderd jaar misschien twee honderd maar dan zijn we echt pleiten

• BC3 Victim
Het is inderdaad zo dat de mensen vroeger (voor de uitgebreide gezondheidszorg en welvaartsstaat) nooit zo oud werden dat men aan ouderdom overleed. Net zoals met bijna alle dieren ook nu het geval is; huisdieren uitgezonderd. In de maatschappij van tegenwoordig is overlijden ''slecht'' en dient dit zo ver mogelijk uitgesteld te worden. Zie de uitgebreide gezondheidszorg: als iemand een hartaanval krijgt, wie dan ook, dan moet en zal hij/zij gereanimeerd worden, ongeacht de toestand waarin je belandt wanneer je overleeft (en die is maar al te vaak niet best). En dan heb ik het nog niet over de comateuze patiënten en zij die alleen nog leven bij gratie van de hart-long machine en de beademingsapparatuur en het feit dat niemand daar de stekker uit durft te trekken.

We zouden ons af kunnen vragen waar het nu allemaal heen moet. Hoe oud willen we worden? En daaraan gekoppeld: hoeveel kwalen nemen we voor lief? De vraag: "wanneer is het genoeg geweest?" is een regelrecht taboe (nog steeds, nog wel).

Misschien een blik in de toekomst. Tot nu toe proberen we ouderdomsverschijnselen zoveel mogelijk weg te dringen met allerlei medicijnen en andere stoffen. Wat nu als men de bron gaat aanpakken? Vrijwel alle ouderdomskwalen zijn terug te voeren op de slijtage van de telomeren. De telomeren zijn de uiteinden van de chromosomen. Bij elke deling worden ze steeds iets korter en als ze versleten zijn, sterft de cel af vanwege incompleet DNA; het komt er op neer dat cellen een beperkt aantal keren mogen delen.

Voorbeeld: cellen in het hart leveren een hoop werk. Dit zorgt voor een actieve celdeling en daardoor slijten de telomeren daar relatief het snelst. Om deze reden zijn hart- en vaatziekten nog altijd doodsoorzaak nummer 1.

Wat nu als we de slijtage van telomeren kunnen stoppen? Er bestaat het enzym telomerase dat de beschadigde telomeren kan repareren. De mens kan dit enzym aanmaken, maar dat gen is ''uitgeschakeld''. Kankercellen (wat gemuteerde menselijke cellen zijn) maken dit enzym wel aan. Je zou je voor kunnen stellen dat door gentherapie alle cellen dit zouden kunnen doen. Nooit meer oud!

Dat zou pas een hoop problemen opleveren, lijkt me??

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 21:15 schreef lordspacie het volgende:
En we zijn nu aan het eind gekomen misschien duurt het nog honderd jaar misschien twee honderd maar dan zijn we echt pleiten
Mmm, spacie soms te veel?

RSI is naar mijn idee een aandoening die ontstaat bij het doen van repeterende taken.
Daar is de mens niet op gemaakt. Iedereen zit maar achter dat vierkante scherm te fucken, en met een beetje stress leidt dat zo tot RSI en aanverwante klachten. Dat zag je ook bij monniken die de bijbel overschreven in de 14e eeuw.

Er zitten altijd bugs in het systeem, en als je een onderdeel langdurig stresst, komt dat er van zelf uit.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 25 april 2001 21:28 schreef olav het volgende:

[..]

Mmm, spacie soms te veel?

RSI is naar mijn idee een aandoening die ontstaat bij het doen van repeterende taken.
Daar is de mens niet op gemaakt. Iedereen zit maar achter dat vierkante scherm te fucken, en met een beetje stress leidt dat zo tot RSI en aanverwante klachten. Dat zag je ook bij monniken die de bijbel overschreven in de 14e eeuw.

Er zitten altijd bugs in het systeem, en als je een onderdeel langdurig stresst, komt dat er van zelf uit.
hoezo te veel op?
ik lig al twee dagen ziek in bed!Best handig dat ik vanuit me bed op de comp kan

Verwijderd

Toch wel Suus hierzo.

Genesis 5:5Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf.

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 21:31 schreef lordspacie het volgende:

hoezo te veel op?
ik lig al twee dagen ziek in bed!Best handig dat ik vanuit me bed op de comp kan
Mm, ga me niet vertellen dat je in die 2 dagen nog geen jointje hebt gerookt....

Inderdaad is het relaxed dat je tenminste wat te doen hebt vanuit bed.

BETERSCHAP*D

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 25 april 2001 22:14 schreef olav het volgende:

[..]

Mm, ga me niet vertellen dat je in die 2 dagen nog geen jointje hebt gerookt....

Inderdaad is het relaxed dat je tenminste wat te doen hebt vanuit bed.

BETERSCHAP*D
nee man softdrugs is slecht voor je ga je gekke dingen an zien

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 21:28 schreef SpinMeister het volgende:
Voorbeeld: cellen in het hart leveren een hoop werk. Dit zorgt voor een actieve celdeling en daardoor slijten de telomeren daar relatief het snelst. Om deze reden zijn hart- en vaatziekten nog altijd doodsoorzaak nummer 1.
Dat lijkt me niet juist; hart en vaatziekten staan weliswaar op nummer 1 als doodsoorzaak (o.a. in Nederland) maar te vet voedsel, roken en weinig bewegen hebben daar meer mee te maken dan de telomeren theorie.

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op woensdag 25 april 2001 19:34 schreef Suus het volgende:

[..]

nou kijk, wij zouden veel ouder kunnen worden als we gezonder zouden leven. vroeger( in de tijd van de bijbel) werden ze veel ouder dan werden ze wel 400 ofzo!! en in de middeleeuwen werden ze niet ouder omdat er geen goede hygiene was en zo en dat werd steeds beter en werden de mensen dus weer ouder, maar omdat we nu nog steeds niet gezond leven worden we nooit meer zo oud als heel vroeger!!
hahahahaaaahaaa

ik heb echt tijden niet meer zo dubbel gelegen, je denkt echt serieus dat er toen mensen waren die 400 werden??

ach, en daarna die opmerking over scientific American... :+

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 22:42 schreef aatos het volgende:

[..]

hahahahaaaahaaa

ik heb echt tijden niet meer zo dubbel gelegen, je denkt echt serieus dat er toen mensen waren die 400 werden??

ach, en daarna die opmerking over scientific American... :+
ja sorry!! ken er niks aan doen dat ik dingen geloof die jij niet gelooft!!
het is jou probleem als je daar mee zit!!

en trouwens..waarom zou ik moeten weten wat voor blad dat is!! ik intereseer me daar helemaal niet in!!!!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 25 april 2001 22:45 schreef Suus het volgende:

[..]

en trouwens..waarom zou ik moeten weten wat voor blad dat is!! ik intereseer me daar helemaal niet in!!!!
wow suus je word en keer vel in plaatsvan altijd lief te zijn

maar goed ik wil dus niet stoken ofzo maaruh je mag niet flamen enzo en dat geld voor jullie beide

• BC3 Victim
DAAR gaat de hele topic dus over, is het wel gezond dat we zou oud worden...?

persoonlijk ben ik van mening dat we echt de 400 nooit zullen halen/gehaald hebben omdat het menselijk lichaam dat niet aankan...

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 22:37 schreef oral-B het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet juist; hart en vaatziekten staan weliswaar op nummer 1 als doodsoorzaak (o.a. in Nederland) maar te vet voedsel, roken en weinig bewegen hebben daar meer mee te maken dan de telomeren theorie.
Ik denk dat dit inderdaad een beetje kort door de bocht was. Desondanks is het een reëel effect. Als men beter gaat eten, meer bewegen enzovoort dan gaat dit alsnog spelen. Ook mensen die gezond leven gaan dood aan een hartaanval.

Tevens zou je hier tegenin kunnen brengen dat korter worden telomeren niet de enige oorzaak is van ouder worden. Cellen (en hun DNA) raken van tijd tot tijd toch wel beschadigd (bijvoorbeeld door radicalen). Er is echter ook onderzoek naar hoe het zelfreparerend vermogen van DNA verbeterd kan worden.

Laat ik daarom de stelling iets anders formuleren: In de toekomst zullen we in staat zijn het ouder worden flink te vertragen. Wat voor problemen gaat dit zoal opleveren?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als het je niet interreseert moet je er ook geen absolute oordelen over uitspreken. Je weet er dan immers niets van.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 19:34 schreef Suus het volgende:

[..]

:D:D
LOL
Mensen die ouder dan 400 werden!
En professor Barabas vond daarna zeker de tijdmachine uit.
Leg mij nou eens uit wat er volgens jou "ongezond" is aan onze manier van leven---->Mensen werden nog nooit zo oud, en op deze wereld is elke manier van leven wel in uitvoering (bv je hele leven bidden door monniken, geen stress en zo en die worden ook echt maar 80 of zo hoor)
Maar licht ons eens in: Hoe moeten we zo gezond leven dat we "400 en ouder" worden? :D

Verwijderd

[..]

En zo en toen en toen en toen :D
Jezus het lijkt wel een kind van 11 dat het weekend beschrijft. Iets meer onderbouwing graag voor je verhaal.
"In de tijd van de bijbel werden ze wel 400 |:("
Haha...LOL
Man dat staat zelfs niet eens in de bijbel zelf, dus ik weet niet wie dit je heeft verteld (papa en mamma soms?)
Het enige wat er in heeft gestaan is dat adam 900 jaar werd, maar door de zondeval was dat gelijk afgelopen en werd men gewoon de normale leeftijd.
(Niet dat ik in die letterlijke bijbelonzin geloof maar even de feiten recht zetten)
Leer eens zelf te lezen en denken.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 26 april 2001 10:33 schreef Shady het volgende:

[..]

Jezus het lijkt wel een kind van 11 dat het weekend beschrijft. Iets meer onderbouwing graag voor je verhaal.
Haha...LOL
Man dat staat zelfs niet eens in de bijbel zelf, dus ik weet niet wie dit je heeft verteld (papa en mamma soms?)
Het enige wat er in heeft gestaan is dat adam 900 jaar werd, maar door de zondeval was dat gelijk afgelopen en werd men gewoon de normale leeftijd.
(Niet dat ik in die letterlijke bijbelonzin geloof maar even de feiten recht zetten)
Nah ik kan je verzekeren ik ga niet met een 11 jarig meisje! Ten tweeede over 50 jaar zullen er ook mensen komen die 150 worden en dat zal nog een tijdje doorgaan en ik vermoed dat we in de toekomst. Mits we ons zelf niet uitroeien,wat naar mijn verwachting wel gebeurt, kunnen we 400 worden.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 26 april 2001 14:50 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
DAAR gaat de hele topic dus over, is het wel gezond dat we zou oud worden...?

persoonlijk ben ik van mening dat we echt de 400 nooit zullen halen/gehaald hebben omdat het menselijk lichaam dat niet aankan...
dat zeg je verkeerd de mens kan het nu nog niet halen warschijnlijk als we meer en verder evolueren dan wel.Kijk maar als je in de middeleeuwen keken was iemand van 40 oud tegen woordig is die niet oud en ze je als iemand sterft op die leefdtij dat ie jong gestoren is. Maar als iemand van 90 sterft vinden we het normaal. En zo zal het nog een aantal jaar doorgaan. Naar maten wij beter voedsel krijgen en betere gezondheid en hygiene zullen we ouder worden.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Misschien dat het verouderings proces langzamer ging doordat bv het klimaat totaal anders was als nu? (even van uitgaande vanuit de bijbel)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 10:52 schreef lordspacie het volgende:

[..]

Nah ik kan je verzekeren ik ga niet met een 11 jarig meisje! Ten tweeede over 50 jaar zullen er ook mensen komen die 150 worden en dat zal nog een tijdje doorgaan en ik vermoed dat we in de toekomst. Mits we ons zelf niet uitroeien,wat naar mijn verwachting wel gebeurt, kunnen we 400 worden.
We kunnen ongetwijfeld nog ouder worden (met een hoop kunstgrepen, maar ik garandeer je dat de 400 ONMOGELIJK is. De Telemeren zijn dan helemaal op, en zoals gezegd, de telemeren kunnen wel gedeactiveerd worden, maar dan heb je....kanker....
Ik schat dat de 150 echt een supermaximum is, en dan nog is het echt niet gezond, maar loop je er al 70 jaar als een lopend lijk bij. Nee dank je.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Deze topic ging niet over de Bijbel, en ik zou iedereen, en met name Shady, willen vragen op te houden met de Bijbel betrekken in een discussie waar hij niet thuis hoort. Overigens staan in Genesis 5 de leeftijden van de ''oudvaders'', die idd allemaal nogal oud werden. Niet dat ik Christen ben, maar even een feitje recht zetten. :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik weet niet of je nou denkt dat je iets nuttigs aan de discussie hebt toegevoegd... :(

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op donderdag 26 april 2001 21:15 schreef mark77 het volgende:
laten we gewoon ff gaan knokken
dan kom je in beweging
en je hebt nog nooit zo heftig bewogen
weg met je rsi
en weg met de zwakkere mensen
die worden dan toch afgemaakt
zo
wie houd er van vechten?Ik niet heb er een hekel aan niet omdat ik nou een mietje ben maar omdat het gewoon stom is als je het niet aan kan met je mond. Dan heb je verloren.Vechten is voor laffaards:P

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 16:07 schreef morgoth het volgende:
Misschien dat het verouderings proces langzamer ging doordat bv het klimaat totaal anders was als nu? (even van uitgaande vanuit de bijbel)
Hmm, hoe had je je dat precies voorgesteld dan? We hebben nu toch ook allerlei soorten klimaat over deze aardbol. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat een bepaald soort klimaat nu een flink levensverlengend effect heeft. De extreme situaties uitgezonderd dan, maar alleen in negatief effect.

Wellicht was de lucht iets beter, niet zo zeer qua gassenverhouding (want dat kunnen we wel nagaan) maar misschien minder vervuiling?

Niet dat ik de bijbel als niet betrouwbaar wil bestempelen, maar zijn er ook andere geschriften waaruit blijkt dat men in vroeger tijden een veel hogere leeftijd bereikte?

Verwijderd

ik wil toch ff mijn mening ventileren ( sorry, kon het niet laten :) ).
Het is gewoon evolutie, je hebt namelijk een mens (of voorouder daarvan) die zich voortplant als deze nog redelijk jong was.Daarom is er nooit geselecteerd op "houdbaarheidsdatum". Op zich vind ik het al een wonder dat we zonder problemen wel 40 kunnen worden als je bedenkt dat je op zich al rond je 16 kinderen kunt hebben.
volgens mij kun je van elk persoon opzoeken hoe lang ze leefden (geboorteakte, overlijdensakte) en met dat in je hoofd kun je wel mensen eruit pikken die waarschijnlijk oud kunnen worden. Daarmee zou je op de lange duur (vele generaties, dat maken de bedenkers van het plan niet meer mee). Tsja, met een paar nanobots of retrovirussen kun je vast wel de telomeren verlengen en ook nog DNA schade repareren, er was volgens mij zelfs ergens een weekdier dat het kon, dus dan is het gewoon een kwestie van creatief DNA copy-pasten.
Wat alleen het grote probleem is : de hersenen.
kijk maar wat er nu al gebeurt met mensen die oud worden, deze hersenaandoeningen (dementie,parkinson, etc..) vellen echt wel de meeste mensen voordat ze 90 zijn.
(ook weer door die evolutie).

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 21:46 schreef [YR]paladin het volgende:
Wat alleen het grote probleem is : de hersenen.
kijk maar wat er nu al gebeurt met mensen die oud worden, deze hersenaandoeningen (dementie,parkinson, etc..) vellen echt wel de meeste mensen voordat ze 90 zijn.
(ook weer door die evolutie).
Tja, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Wellicht is het handig om erbij te vermelden dat hersencellen niet delen (althans niet meer vanaf de geboorte) en er geen nieuwe hersencellen aangemaakt worden. Telomeren e.d. spelen hierbij dus geen rol.

Dan is het toch wel knap dat zoveel cellen het nog zo lang uithouden. Wellicht is het vervallen van hersencellen toch het gevolg van lichamelijk verval? Bijvoorbeeld door bepaalde stoffen die dan vrijkomen? Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor onderzoek daarnaar is gedaan.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op vrijdag 27 april 2001 08:51 schreef SpinMeister het volgende:

[..]

Tja, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Wellicht is het handig om erbij te vermelden dat hersencellen niet delen (althans niet meer vanaf de geboorte) en er geen nieuwe hersencellen aangemaakt worden. Telomeren e.d. spelen hierbij dus geen rol.

Dan is het toch wel knap dat zoveel cellen het nog zo lang uithouden. Wellicht is het vervallen van hersencellen toch het gevolg van lichamelijk verval? Bijvoorbeeld door bepaalde stoffen die dan vrijkomen? Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor onderzoek daarnaar is gedaan.
nah gaan we toch eerdaags hersencellen klonnen en opnieuw in iemand hoofd plaaten. En dan hopen dat het aanslaat

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 10:33 schreef Shady het volgende:

[..]

Haha...LOL
hahaha..sorry hoor..ik weet neit wat jij lult, maar als je de bijbel een beetje ken staat er NIET in dat adam 900 is geworden en staat er WEL in dat mensen 400 jaar enzo zijn geworden..dus als ik jou was zou ik eerst de bijbel gaan bestuderen voordat je iets zegt wat niet waar is!!

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 23:28 schreef Droopy het volgende:
Toch wel Suus hierzo.

Genesis 5:5Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf.
Yep, dat klopt. Maar toen hadden ze ook nog geen muizen enzo :)

Verwijderd

Als je ervan uit gaan dat God alles bestuurt, dan is het denk ik te beredeneren waarom mensen zo oud werden.
In het begin waren er nog weinig mensen op aarde. Als je de mens dus oud liet worden, en de mens op jonge leeftijd al kinderen liet krijgen, kom je al redelijk gauw aan een bevolking.

Het is ook mogelijk dat die leeftijden die genoemd worden te maken hebben met periodes niet van een jaar maar van seisoenswisselingen oid.
De mens werd nl in eens nog maar 120 jaar oud ipv een 400 jaar. Een andere berekening van leeftijd? Of toch iets anders nog?

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Op donderdag 26 april 2001 15:20 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
maar in de middeleeuwen had niemand problemen zoals die er nu zijn en steeds meer komen, toen ging je gewoon dood omdat je op was, en ik denk dat we inderdaad wel steeds ouder zullen worden, maar of dat gezond/verantwoord is?
Ik denk niet dat er een wezenlijk verschil zit in overlijden in de middeleeuwen of nu. Toen gingen ze dood aan ziekten en verslijting en nu gaan we dood aan ziekten en verslijting, alleen andere ziekten en kwalen dan toen. Je zou eens een afbeelding van een veertig jarige uit de middeleeuwen moeten zien, je schrikt je rot!! Verrotte tanden, loenzende blik (door slecht zicht), krom lopend, enz. Al wat de wetenschap heeft gedaan is wat grenzen verleggen, we zien er beter uit en kunnen (sommige) versleten onderdelen vervangen. Ik denk wel dat we op het uiterste zijn aangekoment met deze techniek, er zit niet veel rek meer in. Meer is alleen mogelijk met genetische manipulatie.

Maar om even terug te komen op "op zijn": alles wat leeft in de natuur heeft een beperkte houdbaarheid, we gingen toen dood omdat we "op zijn" en we gaan nog steeds dood omdat we "op zijn" (alleen wat later).

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Op woensdag 25 april 2001 19:50 schreef Feeree het volgende:
Ik denk dat er tegenwoordig te veel mensen ''in leven worden gehouden''. De natuurlijke selectie wordt zo deels afgeremd. En heeft dit wel altijd nut? In veel gevallen hebben de betrokken personen toch niets meer aan hun leven (bvb als ze aan machines hangen en niks zelf meer kunnen).
Wat heeft in leven houden met natuurlijke selectie te maken? Natuurlijke selectie gaat over voortplanting, en ik zie een tachtig jarige die aan een beademingapparaat ligt niet n**ken.
edit:
En dan nog maar gezwegen van de pillen die iedereen zomaar slikt. Wat zou er gebeuren als er ineens niet meer zo veel pillen voorhanden zouden zijn? Velen zouden sterven aan ''onnozele'' ziektes.
Wat probeer je in hemelsnaam te zeggen??
Pagina: 1