Toon posts:

[BC3] Ik wordt niet goed van dat MKZ gereutel!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat Dynamo Open air, koninginnedag en vele andere kleine festiviteiten zijn afgelast, wordt ik net geconfronteerd met het feit dat het bevrijdingsfestival in Wageningen nou ook al op losse schroeven komt te staan!

Ik kan hier zo gigantisch pissig van worden!

Waarom moet de gewone bevolking eronder lijden dat een stel geldbeluste overgesubsidieerde heren met een stal een slecht jaar hebben?

Vroeger was er niks mis met MKZ. Gewoon de koe in een weilandje, bordje ernaast. Even een spuitje en die koe was na enkele maanden weer helemaal happy. Maar nee, omdat Azie en Amerika dat niet willen moeten wij het zonder onze leuke dingen doen en is het mkb, vele stichtingen etc. er de dupe van!

Nederland zou gewoon alleen voor eigen consumptie moeten produceren en niets meer exporteren. Alle subsidies eraf halen zeg ik! En vooral niks op die idiote girorekening storten want ze krijgen genoeg!

En die boeren maar janken dat ze het zo zielig voor de koetjes en de schaapjes vinden, maar het gaat toch gewoon om geld!

Mijn geduld is op met die gasten! Ik vind het alleen maar zielig voor de dieren.

Ruimen die boeren :(

Verwijderd

Ik word ook scheitziek van dat ge-MKZ.

Weg met alle landbouw! Is het land toch veels te klein voor!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dit zou een goede oplossing zijn...
er is genoeg vee en vlees in nederland, maar volgens mij begrijp je niet helemaal, dat er bergen met mensen heel hou betrokken zijn met deze industrie, en die dan allemaal z''n baan kwijt zouden raken...

zit je daat met een bak WW''ers...
das ook geen oplossing.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

Hoewel ik het niet snel in deze woorden zal zeggen ben ik het wel met je eens.

Maar ja, de hele wereld draait om geld en Nederland (lees: nederlandse bedrijven) verdient nou eenmaal veel geld aan de export.

Dat er nog steeds subsidie wordt gegeven snap ik eigenlijk niet. En dat er nu zo''n opkoopregeling is snap ik ook niet goed. Het is waarschijnlijk wel waar dat er anders heel veel boeren failliet gaan, maar een boerderij is gewoon een commercieel bedrijf en daar zijn ook bedrijfsrisico''s aan verbonden. Dat de meeste boeren daar geen verzekering voor hebben afgesloten is hun eigen schuld.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Ik ben het ermee eens dat de MKZ-crisis overhyped wordt. Maar om meteen te zeggen dat alle boeren wegmoeten... gaat me iets te ver.

Zoals het nu gaat, kan het niet langer. De veeteelt zal gewoon fors in moeten krimpen, maar dat kun je niet doen door te zeggen: weg met alle boeren en die moeten maar een andere baan zoeken.

En ik vind het zeer schandalig dat iemand hier durft te zeggen dat ie niet naar een festival kan, terwijl om dezelfde reden het LEVENSWERK van hardwerkende mensen wordt vernietigd. Staat in de verste verte niet in verhouding met elkaar.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 14:55 schreef Lordy79 het volgende:
.
En ik vind het zeer schandalig dat iemand hier durft te zeggen dat ie niet naar een festival kan, terwijl om dezelfde reden het LEVENSWERK van hardwerkende mensen wordt vernietigd. Staat in de verste verte niet in verhouding met elkaar.
Dan begrijp je mijn relaas niet. Het is de druppel, niet de rede. En ik vind het zeer schandalig dat al die veteranen die al tickets van Canada naar Nederland hebben gekocht niet kunnen meelopen in een parade in Wageningen omdat er een aantal agrariers geld moeten verdienen! Die veteranen hebben ook voor jou gevochten. Anders had je nou Deutsch gesproken.
Begijp me niet verkeerd, maar iedereen mag zijn hart wel eens luchten!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 25 april 2001 15:09 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Dan begrijp je mijn relaas niet. Het is de druppel, niet de rede. En ik vind het zeer schandalig dat al die veteranen die al tickets van Canada naar Nederland hebben gekocht niet kunnen meelopen in een parade in Wageningen omdat er een aantal agrariers geld moeten verdienen! Die veteranen hebben ook voor jou gevochten. Anders had je nou Deutsch gesproken.
Begijp me niet verkeerd, maar iedereen mag zijn hart wel eens luchten!
Tja, het is maar waar je je prioriteiten stelt. Moeilijk geval is dit inderdaad.

en sorry, ik had je verhaal even verkeerd gelezen & begrepen. Ik dacht dat het om een of ander lullig commercieel festival ging.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 14:48 schreef Dirk-Jan het volgende:

das ook geen oplossing.
School je ze om tot IT''ers ;)

Maar even serieus. Tuurlijk begrijp ik het wel. Neem bovenstaand relaas ook met een korrel zout. Ik zou toch zeggen dat dat ook wel duidelijk naar voren komt. Denk je echt dat ik met een shotgun en een bulldozer alle boerderijen langs ga en die boeren ga ruimen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 15:12 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Tja, het is maar waar je je prioriteiten stelt. Moeilijk geval is dit inderdaad.

en sorry, ik had je verhaal even verkeerd gelezen & begrepen. Ik dacht dat het om een of ander lullig commercieel festival ging.
Is al goed ;) Ik vind het jammer dat DOA niet doorgaat, maar ik kan ook naar een ander festival natuurlijk. Het gaat mij om de economische gevolgen voor de middenstand en stichtingen die nu met tonnen schade zitten en voor die veteranen. Mischien kunnen ze volgend jaar er niet meer bij zijn... :(

P.S.

Ik lees in je quotje dat je het niet meer over God wil hebben in discussies? Is toch zonde, want je was altijd een interessante gesprekspartner in de religieus getinte discussies. Too bad! (en dat meen ik)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het slaat al nergens op dat ze gezonde dieren afmaken.
Laat ze gewoon spuiten, dan maar een of twee jaartjes geen export. Onze economie hangt niet van de landbouw af.

Maar jah zoals al gezegt gaat het de hoge heren alleen om geld. :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 25 april 2001 15:15 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Is al goed ;) Ik vind het jammer dat DOA niet doorgaat, maar ik kan ook naar een ander festival natuurlijk. Het gaat mij om de economische gevolgen voor de middenstand en stichtingen die nu met tonnen schade zitten en voor die veteranen. Mischien kunnen ze volgend jaar er niet meer bij zijn... :(
Klopt. Die veteranen zijn we inderdaad eeuwig dank schuldig. Dat vind ik echt. Ik weet niet of ik zo snel mijn leven in de waagschaal zou leggen voor een ver land.
P.S.

Ik lees in je quotje dat je het niet meer over God wil hebben in discussies? Is toch zonde, want je was altijd een interessante gesprekspartner in de religieus getinte discussies. Too bad! (en dat meen ik)
Niet over het bestaan van God vs. Big Bang en evolutie. Daar kom je niet meer uit.
Echter, als mensen dingen beweren die niet stroken met Gods Persoonlijkheid of Zijn Woord, dan kom ik wel weer ''t toneel op hoor :)

• BC3 Victim
Echt?!?
How stupid can we be... |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 14:48 schreef Dirk-Jan het volgende:
Dit zou een goede oplossing zijn...
er is genoeg vee en vlees in nederland, maar volgens mij begrijp je niet helemaal, dat er bergen met mensen heel hou betrokken zijn met deze industrie, en die dan allemaal z''n baan kwijt zouden raken...

das ook geen oplossing.
Ach, valt wel mee:

Economische activiteit (SBI 1993)
Landbouw, bosbouw en visserij
109
113
114
116
Delfstoffenwinning
9
9
9
9
Industrie
1 022
1 022
1 033
1 043
Energie- en waterleidingbedrijven
43
40
39
38
Bouwnijverheid
380
397
404
416
Handel, horeca en reparatie
1 274
1 343
1 393
1 462
Vervoer, opslag en communicatie
384
395
412
429
Financiële en zakelijke dienstverlening
1 100
1 291
1 391
1 474
Overheid
876
867
884
897
Zorg en overige dienstverlening
1 091
1 161
1 217
1 248
Bron: http://www.cbs.nl/nl/cijfers/kerncijfers/sip_a210.htm

En beredeneer eens dat 2 % van de beroepsbevolking 70% van het landoppervlak in beslag neemt!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 15:24 schreef Shady het volgende:

[..]
En beredeneer eens dat 2 % van de beroepsbevolking 70% van het landoppervlak in beslag neemt!
Wow! Als dit klopt, weet ik nog wel een aantal flatgebouwen te bouwen! >:)

Het is ook zo, dat als ipv subsidie te geven de regering de boeren per gezin/boer eenmalig 2 miljoen biedt om hem uit te kopen, en hem daarbij nog mooie (vrijstaande) woonruimte aanbiedt, zijn we nog goedkoper uit dan al die subsidies per jaar, en ze hoeven nooit meer te werken, want ze kunnen rentenieren.Dus al die ww''ers ben je ook kwijt en je hoeft ze niet om te scholen.
Mooie oplossing.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 25 april 2001 15:33 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Wow! Als dit klopt, weet ik nog wel een aantal flatgebouwen te bouwen! >:)

Het is ook zo, dat als ipv subsidie te geven de regering de boeren per gezin/boer eenmalig 2 miljoen biedt om hem uit te kopen, en hem daarbij nog mooie (vrijstaande) woonruimte aanbiedt, zijn we nog goedkoper uit dan al die subsidies per jaar, en ze hoeven nooit meer te werken, want ze kunnen rentenieren.Dus al die ww''ers ben je ook kwijt en je hoeft ze niet om te scholen.
Mooie oplossing.
Nee, slechte oplossing

1) Het kost heel veel geld.
2) De vervolgschade (slachterijen etc. etc. etc.) moet dan ook uitgekocht worden. nog veel meer geld.

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 15:34 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Nee, slechte oplossing

2) De vervolgschade (slachterijen etc. etc. etc.) moet dan ook uitgekocht worden. nog veel meer geld.
Datzelfde zeiden ze over:
De mijnbouw
De schillenboeren
De kolenkachelboeren
Etc.

Sommige bedrijfstakken zijn achterhaald!
Weg ermee

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 15:34 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Nee, slechte oplossing

Het kost veeeeel meer geld om all boeren de komende 5 jaar van subsidie te voorzien dan eenmalig uitkopen. Het kost het rijk zowiezo bijna een miljoen per boer per jaar, dus reken maar uit... Een paar slachterijen kunnen er dan ook wel bij. Er werkt alleen maar ongeschoold personeel, en die komen over het algemeen toch wel weer redelijk aan de bak. (Je kan beter tegenwoordig LTS hebben gedaan dan een universitaire opleiding als je snel wilt werken...)

• BC3 Victim
Was het niet zo dat x% rundvlees (weet niet meer hoeveel, wel veel in ieder geval) vanuit het buitenland naar Nederland wordt geimporteerd terwijl vanuit Nederland het grootste gedeelte van het vlees naar het buitenland wordt geëxporteerd?

Zou zeggen: Nederland laat de koeien inenten, maakt duidelijke afspraken met het buitenland (2 jaar geen export als zij daar blijer van worden) en zorgt in die tijd dat ze ook geen vlees importeren, oftewel:

Nederlanders eten de komende twee jaar vlees dat in nederland geproduceerd is.
En het land dat naar nederland importeerd? laat die zijn vlees aan Azië verkopen.

Conclusie:
Nederland blij, buitenland blij.
Of zit ik nu helemaal fout te redeneren? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 15:46 schreef M-er het volgende:
Was het niet zo dat x% rundvlees (weet niet meer hoeveel, wel veel in ieder geval) vanuit het buitenland naar Nederland wordt geimporteerd terwijl vanuit Nederland het grootste gedeelte van het vlees naar het buitenland wordt geëxporteerd?

Conclusie:
Nederland blij, buitenland blij.
Of zit ik nu helemaal fout te redeneren? :?
Je zit goed. En het is nog gekker. Wij exporteren kalveren en runderen naar Frankrijk. Daar worden ze geslacht. En daarna kopen wij het vlees weer in!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Op woensdag 25 april 2001 16:29 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Je zit goed. En het is nog gekker. Wij exporteren kalveren en runderen naar Frankrijk. Daar worden ze geslacht. En daarna kopen wij het vlees weer in!
Ja dat klopt maar export is nu eenmaal belangrijk voor zo''n klein kikkerlandje als Nederland. Dit zijn de grondbeginselen van de Nederlandse econmie. Ik weet niet zeker maar volgens mij bestaat de totale Nederlandse export voo 60% uit vlees. De rest zal wel bloemen etc. zijn. Zal het moeten opzoeken.

Export levert gewoon geld op. Wij exporten en besteden de opbrengst in Nederland. Dan krijg je zo''n cirkel. Boer koopt kleren. Man in de kledingzaak verdient geld. Hij koopt vlees :). En ga zo maar door.

EXPORT is belangrijk.

Maar... Het is gewoon te gek voor woorden dat wij zoveel exporteren en goedkoper vlees importeren. Klinkt krom ja. Ben het er ook niet helemaal mee eens maar het is nu eenmaal zo. Puur als ik al kijk wat voor troep wij krijgen. Kwaleit is gewoon minder... :'(
Pagina: 1