Was er niet ooit een partij die dit allemaal al in zijn programma had staan ?? Je weet wel: die partij van Janmaat.
We merken allemaal wel dat Nederland langzaam aan helemaal vol loopt.
De toestroom vluchtelingen (niks negatiefs over hun) naar Nederland wordt steeds groter, en het aantal niet-nederlandse ingezetenen (inwoners) wordt steeds groter.
Natuurlijk zal de regering hier in de toekomst echt wat aan gaan doen. Maar wat?
Ik ben zelf van mening dat alle vluchtelingen/allochtonen die weer terug kunnen omdat het in hun land weer veilig is best verplicht mogen worden weer terug te keren. Overigens kwam van de week de regering er achter dat een groot percentage van de marokanen hier in Nederland onze belastingcenten netjes ontvangen, en zelf nog een villa-tje in Marroko hebben staan.
Dit vindt ik dus ronduit grof:(
Ik wil graag meningen over hoe jullie er over denken, om toch de overbevolking tegen te gaan.
* sjaakie wil niet discrimineren!!!
De toestroom vluchtelingen (niks negatiefs over hun) naar Nederland wordt steeds groter, en het aantal niet-nederlandse ingezetenen (inwoners) wordt steeds groter.
Natuurlijk zal de regering hier in de toekomst echt wat aan gaan doen. Maar wat?
Ik ben zelf van mening dat alle vluchtelingen/allochtonen die weer terug kunnen omdat het in hun land weer veilig is best verplicht mogen worden weer terug te keren. Overigens kwam van de week de regering er achter dat een groot percentage van de marokanen hier in Nederland onze belastingcenten netjes ontvangen, en zelf nog een villa-tje in Marroko hebben staan.
Ik wil graag meningen over hoe jullie er over denken, om toch de overbevolking tegen te gaan.
* sjaakie wil niet discrimineren!!!
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
die deed het alleen veel hardhandiger:(, daar ben ik het ook weer niet mee eens.Op zondag 22 april 2001 22:33 schreef GEEZER het volgende:
Was er niet ooit een partij die dit allemaal al in zijn programma had staan ?? Je weet wel: die partij van Janmaat.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Verwijderd
Ook ik wil niet discrimineren...
Maar al die belastingplukkers en/of criminelen mogen ze lekker grof terug naar Marokko, of waar dan ook, sturen...
(dat heb ik nu toch netjes verwoord;))
Maar al die belastingplukkers en/of criminelen mogen ze lekker grof terug naar Marokko, of waar dan ook, sturen...
(dat heb ik nu toch netjes verwoord;))
Verwijderd
Nou ja, hardhandiger? Ze waren misschien een beetje lomp in hun manier van overtuigen binnen de politiek.Op zondag 22 april 2001 22:34 schreef Provision het volgende:
[..]
die deed het alleen veel hardhandiger:(, daar ben ik het ook weer niet mee eens.
Maar stiekum geloof ik eigenlijk ook wel dat die Janmaat dingen durfde zeggen, die andere politici zelf niet waar durfden maken, maar het ondertussen wel in het achterhoofd hielden (en houden)
Nederland laat relatief veel vluchtelingen toe (vergleken met andere EU landen). Op zich een goede zaak maar de andere EU landen moeten ook hun verantwoordelijkheid nemen
Dat is nu nog zo, ze zijn gewoon te bang, om het te zeggen:(Op zondag 22 april 2001 22:40 schreef Lollige_smurf het volgende:
[..]
Nou ja, hardhandiger? Ze waren misschien een beetje lomp in hun manier van overtuigen binnen de politiek.
Maar stiekum geloof ik eigenlijk ook wel dat die Janmaat dingen durfde zeggen, die andere politici zelf niet waar durfden maken, maar het ondertussen wel in het achterhoofd hielden
Verwijderd
Nee! Ik niet.Op zondag 22 april 2001 22:29 schreef Provision het volgende:
We merken allemaal wel dat Nederland langzaam aan helemaal vol loopt.
De tien landen met de hoogste aantallen vluchtelingen, met hun land vanDe toestroom vluchtelingen (niks negatiefs over hun) naar Nederland wordt steeds groter,
herkomst
Iran 1.835.000 uit Afghanistan, Irak
Jordanie 1.520.000 vnl. Palestijnen
Pakistan 1.200.000 uit Afghanistan
Verenigde Staten 650.000 uit verschillende landen
Fed. Rep. Joegoslavie 600.000 uit Bosnie en Kroatie
Tanzania 470.000 uit Burundi en Congo
Guinee-Conakry 460.000 uit Sierra Leone en Liberia
Russische Federatie 400.000 o.a. uit Tadzjikistan en Georgie
Soedan 400.000 o.a. uit Eritrea
Valt tegen he, dat wij er niet bij zitten.
Sooooo, doet dat terzake?en het aantal niet-nederlandse ingezetenen (inwoners) wordt steeds groter.
Precies, wat?Natuurlijk zal de regering hier in de toekomst echt wat aan gaan doen. Maar wat?
[
Verwijderd
Zoals in het huidige geval?Ik ben zelf van mening dat alle vluchtelingen/allochtonen die weer terug kunnen omdat het in hun land weer veilig is best verplicht mogen worden weer terug te keren.
Nederlanders fraudeerden in 1999 tussen de 16 en 25 miljoen.Overigens kwam van de week de regering er achter dat een groot percentage van de marokanen hier in Nederland onze belastingcenten netjes ontvangen, en zelf nog een villa-tje in Marroko hebben staan.
Mm, ze verschillen niet veel van Marokanen, he?
Bij deze:graag meningen over hoe jullie er over denken, om toch de overbevolking tegen te gaan.
Een mensenlijk beleid. Liever te veel mensen in NL dan ze buiten de grens laten verrotten.
Heel goed. Heb je geen hersenbeschadiging./me wil niet discrimineren!!!
Verwijderd
Kan me echt totaal geen reet schelen hoeveel mensen er in nederland wonen en erbij komen, als ik er last van heb ga ik wel op een onbevolkt eilandje wonen.
En ik hoop dat er ongelofelijk veel vluchtelingen komen al is het alleen maar om nazis/rasisten te irriteren.
En ik hoop dat er ongelofelijk veel vluchtelingen komen al is het alleen maar om nazis/rasisten te irriteren.
Toen Nederland 12 miljoen bewoners had was het ook al zogenaamd overbevolkt en toen waren de buitenlanders hier nog op de vingers van 1 hand te tellen.
Kortom: niets nieuws behalve dan dat nu de buitenlanders er zogenaamd schuld aan zijn.
Kortom: niets nieuws behalve dan dat nu de buitenlanders er zogenaamd schuld aan zijn.
Iedereen die vindt dat Nederland overbevolkt raakt moet zijn spullen pakken en verhuizen dan is het probleem opgelost. De toestroom van vluchtelingen moet wat mij betreft flink worden ingedampt maar ik vind dit niet omdat Nederland te "vol" begint te raken.
Dat nederland vol is is vette bullshit. Kun je niet meer op straat lopen omdat er geen plaats meer is?
Kun je geen woonplaats meer krijgen omdat ze allemaal bezet zijn?
Kom naar het noorden en kijk hoe rustug het hier is. Niks vol. Iedereen woont in rijtjeshuizen die enorme oppervlakten in bezit nemen voor relatief weinig mensen. Niks mis mee en niemand heeft last van overbevolking. Nauwelijks een paar woonflats, my ass "nederland is vol". Pas als iedere rijtjeswoning gesloopt word en er daar een gebouw voor wordt neergezet zal ik toegeven dat we overbevolkt zijn. Weet je wat overvol is? Tokyo dat is overvol.
Vol is gewoon een argument tegen buitenlanders, ik merk er niks van dat het vol wordt.
Kom naar het noorden en kijk hoe rustug het hier is. Niks vol. Iedereen woont in rijtjeshuizen die enorme oppervlakten in bezit nemen voor relatief weinig mensen. Niks mis mee en niemand heeft last van overbevolking. Nauwelijks een paar woonflats, my ass "nederland is vol". Pas als iedere rijtjeswoning gesloopt word en er daar een gebouw voor wordt neergezet zal ik toegeven dat we overbevolkt zijn. Weet je wat overvol is? Tokyo dat is overvol.
Vol is gewoon een argument tegen buitenlanders, ik merk er niks van dat het vol wordt.
Verwijderd
Is het niet zo dat er momenteel meer vacatures zijn dan geregistreerde werklozen?
En dat we in Zorg en IT-sector veel mensen uit het BUITENLAND moesten aantrekken.
En dat we in Zorg en IT-sector veel mensen uit het BUITENLAND moesten aantrekken.
Verwijderd
De randstad word wel degelijk "vol" 
dus pleit ik voor de magneetspoorlijn vanaf Amsterdam naar Groningen...
dus pleit ik voor de magneetspoorlijn vanaf Amsterdam naar Groningen...
Ppfft, Bullshit, kijk maar in friesland enzo
Vol? My ass
Vol? My ass
met papier mache kun je alles maken!!
Nederland vol? Ik woon hier in het groene hart en als ik om me heen kijk zie ik stukken stom weiland waar bar weinig mee gedaan wordt. Volstampen met huizen die bende....
Iedereen mag van mij in nederland komen wonen, zolang ze zich maar gedragen. Misdraag je je? Dan mag je dat ergens anders gaan voortzetten.
Iedereen mag van mij in nederland komen wonen, zolang ze zich maar gedragen. Misdraag je je? Dan mag je dat ergens anders gaan voortzetten.
Als je bedenkt dat er in Nederland 412 mensen op 1 vierkante kilometer wonen (altans, zo was dat nog toen ik Aardrijkskunde in de 3e had, zo''n 2 jaar terug) en dat dat in landen als Marokko en Turkije maar 200 (of iets minder) zijn per vierkante kilometer, ja dan denk ik dat ons land aardig vol begind te raken, en dat ze er een paar (laten we voor het gemak degenen nemen die NIET werken) best wel terug kunnen sturen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik vind Nederland wel degelijk vol raken.
Wij zijn zo''n beetje het dichtsbevolkte land van Europa (kleine staatjes uitgezonderd) en volgens mij ook van de wereld. Een hoop maatschappelijke problemen wordt ook veroorzaakt door de overbevolking. Bovendien hou ik ook wel van wat natuur ipv alleen maar stenen en asfalt.
Wij zijn zo''n beetje het dichtsbevolkte land van Europa (kleine staatjes uitgezonderd) en volgens mij ook van de wereld. Een hoop maatschappelijke problemen wordt ook veroorzaakt door de overbevolking. Bovendien hou ik ook wel van wat natuur ipv alleen maar stenen en asfalt.
He ja, vooral geen natuur meer en alleen maar stenen en asfalt, erg mooi.Op maandag 23 april 2001 01:17 schreef morgoth het volgende:
Nederland vol? Ik woon hier in het groene hart en als ik om me heen kijk zie ik stukken stom weiland waar bar weinig mee gedaan wordt. Volstampen met huizen die bende....
Ja, dat is idd zo in het grootste deel van Nederland.Op maandag 23 april 2001 00:28 schreef Goldme het volgende:
Dat nederland vol is is vette bullshit. Kun je niet meer op straat lopen omdat er geen plaats meer is?
Zie reactie van morgoth.Kom naar het noorden en kijk hoe rustug het hier is. Niks vol. Iedereen woont in rijtjeshuizen die enorme oppervlakten in bezit nemen voor relatief weinig mensen. Niks mis mee en niemand heeft last van overbevolking. Nauwelijks een paar woonflats, my ass "nederland is vol". Pas als iedere rijtjeswoning gesloopt word en er daar een gebouw voor wordt neergezet zal ik toegeven dat we overbevolkt zijn. Weet je wat overvol is? Tokyo dat is overvol.
Goed, maar ga eens na hoeveel natuurgebied er is verdwenen/onherstelbaar beschadigd in de laatste pakweg 50 jaar? En dat alleen omdat we zonodig onze immer uitdijende (multiculturele-)samenleving op een miniscuul lapje grond wensen te huisvesten.Op maandag 23 april 2001 00:28 schreef Goldme het volgende:
Laten we niet vergeten dat we een groot deel van de mensen uit Turkije, Marokko, Spanje, Suriname, Antillen etc. zelf hebben binnengehaald omdat er een tekort aan personeel was in vroeger tijden.
Maar als je gaat kijken naar mensen per m2 dan is nederland redelijk vol. Zeker relatief gezien ten opzichte van andere landen. (die uiteraard ook groter zijn)
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Een top tien met negen landen.Op zondag 22 april 2001 22:43 schreef olav het volgende:
De tien landen met de hoogste aantallen vluchtelingen, met hun land van
herkomst
Volgens de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR nam het aantal asielaanvragen in de EU met een half procent toe, van 387.000 in 1999 tot 390.000 in 2000. Nederland neemt daarvan tien procent voor zijn rekening en is aldus op Duitsland (17%) en Groot-Brittannië (22%) na het populairste land onder asielzoekers. Ter vergelijking: een groot land als Spanje neemt slechts 1,6 procent voor zijn rekening, Zweden 3,6.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
asielaanvragenOp maandag 23 april 2001 08:08 schreef Clarify het volgende:
[..]
Een top tien met negen landen.
Volgens de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR nam het aantal asielaanvragen in de EU met een half procent toe, van 387.000 in 1999 tot 390.000 in 2000. Nederland neemt daarvan tien procent voor zijn rekening en is aldus op Duitsland (17%) en Groot-Brittannië (22%) na het populairste land onder asielzoekers. Ter vergelijking: een groot land als Spanje neemt slechts 1,6 procent voor zijn rekening, Zweden 3,6.
In Duitsland & GB worden ze allemaal geweigerd, hier worden ze allemaal toegelaten.
Zelf heb ik niet zoveel tegen asielzoekers, maar als ze ons gaan bedonderen, sodemieter dan maar op ja.
Ik ken trouwens wel zat mensen die er een hekel aan hebben (ja een echte hekel). Ik denk verder ooit dat ooit nog wel een tijd komt dat Nederland hier massaal tegen gaat worden, en dat we dan hier net soort situaties krijgen als in Oostenrijk en Duitsland.
Verwijderd
Inderdaad, voor WOII weigerde Nederland Joden op te vangen met argument "Nederland zit vol". 12 miljoen inwoners destijds.Op zondag 22 april 2001 23:02 schreef GEEZER het volgende:
Toen Nederland 12 miljoen bewoners had was het ook al zogenaamd overbevolkt en toen waren de buitenlanders hier nog op de vingers van 1 hand te tellen.
En in het Noorden en Oosten v an het lands is het echt niet vol hoor. Ik vind iig niet dat Nederland vol is. Volgens mij wordt er schromelijk overdreven.
Is het ook niet zo dat een land als Rusland 6000 keer zo groot is als nederland en de meestevan die andere landen zoniet allemaal ook een stuk groter is?Reken is de percentages uit misschien dat het dan verschil maakt?En reken is uit hoeveel personen er per vierkante meter wonen.misschien is nederland nog china of india maar we gaan er wel steeds meer op af qua percentages!Niet per harde getallen!.Op zondag 22 april 2001 22:43 schreef olav het volgende:
[..]
Nee! Ik niet.
[..]
herkomst
[
Lekker zijn is een gave :)
Verwijderd
Deze cijfers zijn absolute aantallen, plus ze brengen een vertekend beeld omdat ze uitgaan van de huidige TOTALE immigrantenbevolking. Dus die over een x aantal jaren is ontstaan in een land, verder zitten er erg veel in oorlog zijnde landen en hun buurlanden tussen. Bijvoorbeeld de Palestijnen, een natieloos land dat over verschillende landen in het midden oosten woont.Op zondag 22 april 2001 22:43 schreef olav het volgende:
herkomst
Even de juiste cijfers op een rijtje:
Het totale aantal asielverzoeken dat vorig jaar werd ingediend steeg met 12 procent naar bijna
44.000.
Daarmee staat Nederland op de derde plaats in Europa. Duitsland ontving de meeste
asielzoekers (ruim 78.000), op de tweede plaats stond Groot-Brittannië (ruim 77.000).
Net als in voorgaande jaren komen de meeste asielzoekers die zich in Nederland melden uit
Afghanistan, Irak, Joegoslavië en Iran. Het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers vangt op dit
moment meer dan 78.000 asielzoekers op. De bezettingsgraad van beschikbare opvangcentra
ligt daarmee boven de 100 procent. Premier Kok noemde ook dit een punt van zorg. (Bron:http://archief.ad.nl/artikel?text=immigratie&sort=presence&ED=ola&SEC=%2A&SO=%2A&fdoc=7)
Bedenk daarbij ook dit:Maar het is voor de VVD nog niet genoeg, aangezien Nederland in
vergelijking met andere EU-landen verhoudingsgewijs nog steeds veel vluchtelingen opvangt.
Zo dienden vorig jaar ruim 40.000 mensen een asielverzoek in in Nederland (16 miljoen
inwoners) tegen bijna 80.000 in Duitsland (82 miljoen inwoners), blijkt uit cijfers van de Hoge
Commissaris voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties.
Nog wat cijfers:
Vorig jaar vroegen 41.082 asielzoekers een verblijfsvergunning aan in Nederland; een jaar
eerder waren dat er 41.306. In totaal verbleven er op 1 januari 78.000 mensen in de opvang.
De grootste groep (11.294) komt uit Irak, gevolgd door Afghanistan (7.715), Joegoslavië (6.259)
en Somalië (5.112).
De totale immigratiecijfers zijn:
http://www.cbs.nl/nl/producten/artikelen/maatschappij/bevolking/b-15/b-15-03-00.pdf
Dus....
wij nemen IN ABSOLUTE AANTALLEN meer asielzoekers op dan Frankrijk (60.000.000 inwoners) en de VS (250.000.000 inwoners)
Dus even je cijfers bijstellen
Verwijderd
Nederland telt 464 inwoners per m2 kilometer.Op maandag 23 april 2001 09:34 schreef lordspacie het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat een land als Rusland 6000 keer zo groot is als nederland en de meestevan die andere landen zoniet allemaal ook een stuk groter is?Reken is de percentages uit misschien dat het dan verschil maakt?En reken is uit hoeveel personen er per vierkante meter wonen.misschien is nederland nog china of india maar we gaan er wel steeds meer op af qua percentages!Niet per harde getallen!.
China slechts 133. Dus.....
Die vergelijking trekt hij ook helemaal niet
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
ik vind, dat als je te "gast!?!" bent in een land, dat je je ook als gast moet/mag gedragen, als buitenlanders, zich netjes gedragen hier in nederland heb ik helemaal geen problemen met ze.
als ik een gast in mijn huis neem, en hij misdraagt zich, schop ik hem toch buiten
ik vind dat als bijvoorbeeld een "gast" deelneemt in de criminaliteit, en hij wordt opgepakt, en er is onomstotelijk bewezen, dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan criminele activiteiten dat ze terug gestuurd moeten worden naar hun eigen land...
maarja, dan heb je nog het probleem van de illegalen, hoe weet je ooit waar ze vandaan komen...
(/me wil NIET discrimineren)
dit is wat ik vind,
als ik een gast in mijn huis neem, en hij misdraagt zich, schop ik hem toch buiten
ik vind dat als bijvoorbeeld een "gast" deelneemt in de criminaliteit, en hij wordt opgepakt, en er is onomstotelijk bewezen, dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan criminele activiteiten dat ze terug gestuurd moeten worden naar hun eigen land...
maarja, dan heb je nog het probleem van de illegalen, hoe weet je ooit waar ze vandaan komen...
dit is wat ik vind,
ben ik het helemaal mee eens..Op maandag 23 april 2001 10:26 schreef bitbyter_ het volgende:
ik vind, dat als je te "gast!?!" bent in een land, dat je je ook als gast moet/mag gedragen, als buitenlanders, zich netjes gedragen hier in nederland heb ik helemaal geen problemen met ze.
dit is wat ik vind,
Immigranten zijn welkom, maar als ze denken dat hun normen en waarden hier ook als normaal beschouwd worden hebben ze het niet bij het rechte eind, ik heb het over
allochtone politievrouwen met hoofddoeken (als ze dienst hebben)
families die bloedvraak nodig achten en vervolgens hun zoon met een pistool laten zwaaien op SCHOOL.!!!!
Allochtonen die op vakantie gaan naar hun eigen land (terwijl zij daar "weggevlucht" zijn)
Huizen weigeren omdat ze niet groot genoeg zijn, boos zijn omdat ze fietsen krijgen ipv een auto..
onbegrijperlijk
Dat klopt helemaal...en bijna 70% van het oppervlak van China is (bina) onbewoonbaar. De Gobi woestijn, Mongolie, Tibet etc...Dus erg veel leger is het in de bewoonde gebieden niet.Op maandag 23 april 2001 10:04 schreef Shady het volgende:
Nederland telt 464 inwoners per m2 kilometer.
China slechts 133. Dus.....
Je kan trouwens heel aardig rekenwerk doen aan de wereldbevolking. Dan kan je tot schokkende (onzin) conclusies komen.
Stel even voor het gemak: Op wereld schaal is het gemiddelde gezin 4 personen. China heeft er minder, andere landen weer meer. Dat is dan uitgaande van 6 miljard mensen 1.5 miljard gezinnen.
Stel je geeft die mensen een standaard Nederlandse een gezins woning. Tuintje voor, tuintje achter, 100 m^2 grond (ongeveer mijn huis). Natuurlijk hebben ze recht op een stuk straat, ruimte op school etc de openbare ruimte dus...Verdubbel de ruimte die ze nodig hebben. Dus een gezin heeft gemiddeld 200 m^ nodig om te kunnen leven. Dat is 10x20 meter. Op één km^2 ( 1000*1000 meter) kan je dan 100*50= 5000 gezinnen kwijt. Voor de hele wereldbevolking heb je dan 1.500000000/5000=300000 km^2 nodig
Frankrijk heeft een opervlakte van 544000 km^2
De hele wereldbevolking kan dus met gemak in Frankrijk. En daarbij is dan al rekening gehouden met scholen, winkels en straten. Als je de berekening wat krap vindt, dan geef je ze ipv 200 meter 300 meter, maar dan passen ze nog steeds in Frankrijk. En dat in een zeker niet slechte woning. De meeste mensen moeten het met minder doen.
Hoezo overbevolking?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Heu, klein rekenfoutje: De wereldbevolking telt niet 1,5 miljard mensen maar ruim 6 miljard. Dus dan zou je uitkomen op een gebied van 1.200.000 km2. Een gebied ongeveer zo groot als Afghanistan geloof ik.Op maandag 23 april 2001 11:19 schreef Ortep het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal...en bijna 70% van het oppervlak van China is (bina) onbewoonbaar. De Gobi woestijn, Mongolie, Tibet etc...Dus erg veel leger is het in de bewoonde gebieden niet.
Je kan trouwens heel aardig rekenwerk doen aan de wereldbevolking. Dan kan je tot schokkende (onzin) conclusies komen.
Stel even voor het gemak: Op wereld schaal is het gemiddelde gezin 4 personen. China heeft er minder, andere landen weer meer. Dat is dan uitgaande van 6 miljard mensen 1.5 miljard gezinnen.
Stel je geeft die mensen een standaard Nederlandse een gezins woning. Tuintje voor, tuintje achter, 100 m^2 grond (ongeveer mijn huis). Natuurlijk hebben ze recht op een stuk straat, ruimte op school etc de openbare ruimte dus...Verdubbel de ruimte die ze nodig hebben. Dus een gezin heeft gemiddeld 200 m^ nodig om te kunnen leven. Dat is 10x20 meter. Op één km^2 ( 1000*1000 meter) kan je dan 100*50= 5000 gezinnen kwijt. Voor de hele wereldbevolking heb je dan 1.500000000/5000=300000 km^2 nodig
Frankrijk heeft een opervlakte van 544000 km^2
De hele wereldbevolking kan dus met gemak in Frankrijk. En daarbij is dan al rekening gehouden met scholen, winkels en straten. Als je de berekening wat krap vindt, dan geef je ze ipv 200 meter 300 meter, maar dan passen ze nog steeds in Frankrijk. En dat in een zeker niet slechte woning. De meeste mensen moeten het met minder doen.
Hoezo overbevolking?
Tja, alleen vergeet je in deze berekening natuurlijk de enorme gebieden die:
A) Onbewoonbaar zijn: Zee, te koud, te warm, berg, woenstijn etc.
Maar dan NOG lijkt mij, dat je inderdaad verdomd veel ruimte over hebt!
Verwijderd
Nou vind ik dus niet als ik kjik binnen nederland dan vind ik dat er nog ruimte genoeg is.
Ik vind wel dat ze azc in een dorpje mogen bouwen ipv altijd in een stad.
Ze mogen ook wel een stukje fietsen hoor dat moet ik ook iedere dag en dat is tog ook nix discriminerends?
Ik vind wel dat ze azc in een dorpje mogen bouwen ipv altijd in een stad.
Ze mogen ook wel een stukje fietsen hoor dat moet ik ook iedere dag en dat is tog ook nix discriminerends?
En waar laat je dan alle dieren bomen e.d.. Nee stamp alles maar vol, de rest is voor later zorg. Omdat iets kan wil nog niet zeggen dat je dan ook maar moet laten gebeuren.Op maandag 23 april 2001 11:19 schreef Ortep het volgende:
Hoezo overbevolking?
Als er in groningen genoeg ruimte is wil nog niet zeggen dat we daar ook maar een grote flat/ snelweg van moeten maken!
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Even de cijfers op een rij, voor de cijferfreaks onder ons 
Nederland: 32.450 km2, 16.000.000 inwoners, 493 p/km2
Duitsland: 348.837,5 km2, 82.000.000 inwoners, 235 p/km2
Frankrijk: 506.220 km2, 60.000.000 inwoners, 119 p/km2
UK: 243.375 km2, 60.000.000 inwoners, 247 p/km2
VS: 7.788.000 km2 (excl. Hawai en Alaska), 240.000.000 inwoners, 31 p/km2
Japan: 377.815 km2, 126.000.000 inwoners, 335 p/km2
China: 9.600.000 km2, 1.200.000.000 inwoners, 125 p/km2
Dus, kunnen wij ons voorstellen, zou bv Duitsland net zo dicht bevolkt zijn als Nederland, dan zou het ipv de huidige 82.000.000 inwoners ruim 171.000.000 mensen tellen.
Of de VS, ipv 240.000.000, kwamen ze dan gezellig uit op 3.900.000.000 inwoners.
Gezellig dus.
Al met al is het hier best druk, gezien de ander landen
Nederland: 32.450 km2, 16.000.000 inwoners, 493 p/km2
Duitsland: 348.837,5 km2, 82.000.000 inwoners, 235 p/km2
Frankrijk: 506.220 km2, 60.000.000 inwoners, 119 p/km2
UK: 243.375 km2, 60.000.000 inwoners, 247 p/km2
VS: 7.788.000 km2 (excl. Hawai en Alaska), 240.000.000 inwoners, 31 p/km2
Japan: 377.815 km2, 126.000.000 inwoners, 335 p/km2
China: 9.600.000 km2, 1.200.000.000 inwoners, 125 p/km2
Dus, kunnen wij ons voorstellen, zou bv Duitsland net zo dicht bevolkt zijn als Nederland, dan zou het ipv de huidige 82.000.000 inwoners ruim 171.000.000 mensen tellen.
Of de VS, ipv 240.000.000, kwamen ze dan gezellig uit op 3.900.000.000 inwoners.
Gezellig dus.
Al met al is het hier best druk, gezien de ander landen
Verwijderd
De mensen die hier zeggen dat ze nog genoeg ruimte zien als ze op de snelweg rijden/in de trein zitten, vergeten dat al die polders gebruikt worden voor landbouw en veeteelt.
Er is in Nederland bijna geen m2 ongebruikt hoor. Alles is gecultiveerd. Stad, industrie, landbouw, veeteelt, natuurgebieden/recreatie.
Zo goed als nergens vind je hier een ongrept stukje land hoor, in tegenstelling tot bv Frankrijk, daar liggen kilomters niks achter elkaar.:)
Er is in Nederland bijna geen m2 ongebruikt hoor. Alles is gecultiveerd. Stad, industrie, landbouw, veeteelt, natuurgebieden/recreatie.
Zo goed als nergens vind je hier een ongrept stukje land hoor, in tegenstelling tot bv Frankrijk, daar liggen kilomters niks achter elkaar.:)
Verwijderd
Helemaal mee eens.Op maandag 23 april 2001 11:35 schreef bombadil het volgende:
[..]
En waar laat je dan alle dieren bomen e.d.. Nee stamp alles maar vol, de rest is voor later zorg. Omdat iets kan wil nog niet zeggen dat je dan ook maar moet laten gebeuren.
Als er in groningen genoeg ruimte is wil nog niet zeggen dat we daar ook maar een grote flat/ snelweg van moeten maken!
Er is bovendien ook ruimte nodig om te werken en recreatie e.d.
Waarom denk je dat de huizenprijzen zo sterk gestegen zijn dan?
Hier in de randstad staat het gewoon VOL.
We kunnen alleen nog de lucht in.
1 ding snap ik eigenlijk niet, als belgen willen vluchten, dienen ze toch ook niet een asielaanvraag in aan de andere kant van de wereld, dat doen ze hier. Wij zorgen dan voor de verspreiding.
Die mensen willen gewoon verstrikt raken in ons asielbeleid, en ik neem ze dat ook helemaal niet kwalijk, ik zou waarschijnlijk hetzelfde proberen. Maar misbruik van die opvang moet aangepakt worden.
Persoonlijk ben ik voor drastische geboortebeperking, maar ik merk dat veel mensen zich daartegen stoten wegens etische kwesties...
1 ding snap ik eigenlijk niet, als belgen willen vluchten, dienen ze toch ook niet een asielaanvraag in aan de andere kant van de wereld, dat doen ze hier. Wij zorgen dan voor de verspreiding.
Die mensen willen gewoon verstrikt raken in ons asielbeleid, en ik neem ze dat ook helemaal niet kwalijk, ik zou waarschijnlijk hetzelfde proberen. Maar misbruik van die opvang moet aangepakt worden.
Persoonlijk ben ik voor drastische geboortebeperking, maar ik merk dat veel mensen zich daartegen stoten wegens etische kwesties...
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Niet echt een rekenfoutje...lees eens wat er staatOp maandag 23 april 2001 11:28 schreef Shady het volgende:
Heu, klein rekenfoutje: De wereldbevolking telt niet 1,5 miljard mensen maar ruim 6 miljard.
Tja, alleen vergeet je in deze berekening natuurlijk de enorme gebieden die:
A) Onbewoonbaar zijn: Zee, te koud, te warm, berg, woenstijn etc.
De grond die nodig is om landbouw en veeteelt te bedrijven.
Maar dan NOG lijkt mij, dat je inderdaad verdomd veel ruimte over hebt!
De grap is dat Frankrijk niet te koud is, geen woestijn en niet onder water staat. Maar goed, omdat er rivieren zijn en wat bergen, pakken we Duitsland er bij, 360.000 km^2 erbij. Totaal dus 900000 km^2 Dan heeft ieder gezin een ruimte van ongeveer 600 m^2. Maar daar zit dan wel een stukje natuur bijStel even voor het gemak: Op wereld schaal is het gemiddelde gezin 4 personen. China heeft er minder, andere landen weer meer. Dat is dan uitgaande van 6 miljard mensen 1.5 miljard gezinnen
Het gaat me er ook niet om of je deze enorme buitenwijk kunt bouwen. Maar het geeft wel aan hoe je met cijfers over drukte en overbevolking kan goochelen.
Dat staat er dus ook niet. Ik denk dat je de strekking van het verhaal niet hebt begrepen. Ik laat hier mee zien dat de aarde bijna leeg is. Als je die mega buitenwijk in Frankrijk aanlegt is de rest van de wereld helemaal leeg. Daar kunnen alle dieren en planten heen. Er is helemaal niets volgestampt, op dat hele kleine stukje aarde dat Frankrijk heet na dan.Op maandag 23 april 2001 11:35 schreef bombadil het volgende:
En waar laat je dan alle dieren bomen e.d.. Nee stamp alles maar vol, de rest is voor later zorg. Omdat iets kan wil nog niet zeggen dat je dan ook maar moet laten gebeuren.
En vergeet niet dat het geen groot flatgebouw is. Het zijn vrijstaande huizen. Ik heb ze zelfs een tuintje gegeven en een paar parken. Natuurlijk is het onzin...dat stond er ook bij. Maar het gaat alleen om de verhoudingen.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Wat kunnen jullie allemaal veel over cijfers praten
Dat Nederland vol begint te raken is een feit. Nederland was en is een van de meest dicht bevolkte landen ter wereld. Om daar nou de allochtonen de schuld van te geven; fout. Ik geef onze regering de "schuld". Er worden te veel mensen opgenomen. Wanneer iemand zijn of haar leven in het land van herkomst niet zeker is dan vind ik dat Nederland de eerste moet zijn die hulp biedt d.m.v. asiel te geven. Maar ik denk dat in heel veel gevallen dat niet nodig is. Het lijkt mezelf gewoon verschrikkelijk om huis en haard te moeten verlaten vanwege b.v. een oorlog. Laten we de mensen daar trachten te helpen zodat ze niet hoeven vluchten en lekker thuis kunnen blijven wonen. Kunnen we daarna verder gaan met de discussie of Nederland te vol wordt.
Omdat we steeds meer geld hebben, steeds hogere hypotheken aanvragen en in nieuwe huizen willen wonen. Je HOEFT niet te verhuizen, maar gezien de economische omstandigheden WIL iedereen verhuizen. Dat creëert vraag en dat drijft de prijs op.Op maandag 23 april 2001 12:30 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Waarom denk je dat de huizenprijzen zo sterk gestegen zijn dan?
Ja, dus, en? Als jij een boekenkast met 3 planken hebt en 1 plank is vol, terwijl er op de andere planken bijna niks ligt, zeg je dan ook dat je kast te klein is?Op maandag 23 april 2001 12:30 schreef -=Confuzer=- ook:
Vluchtelingen dienen ook overal ter wereld asielaanvragen in. Er zijn vluchtelingen die al in 5 andere landen gewoond (of geprocedeerd) hebben en vervolgens naar NL komen.Op maandag 23 april 2001 12:30 schreef -=Confuzer=- verder:
Dat is niet alleen op ethishe gronden, maar ook basis van religie of simpele economie: meer kinderen = meer inkomsten. Daarbij komt dat een heleboel volkeren gewoon niet WETEN hoe ze anticonceptie moeten toepassen of er simpelweg geen geld voor hebben. Zeg ''s eerlijk: als jij honger had en maar 1 gulden in je portemonne zou vinden, zou je dan een condoom kopen of een halfje brood??Op maandag 23 april 2001 12:30 schreef -=Confuzer=- ook nog:
(...)
grtz.
AxiMaxi
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Bull-shit...Omdat we steeds meer geld hebben, steeds hogere hypotheken aanvragen en in nieuwe huizen willen wonen. Je HOEFT niet te verhuizen, maar gezien de economische omstandigheden WIL iedereen verhuizen. Dat creëert vraag en dat drijft de prijs op.
Er worden steeds meer nieuwe huizen gebouwd en daar schrijven zich 1000:1 mensen op in... !!!!!
De vraag is groot omdat mensen graag in een huis willen wonen!!!!
Als je alleen ging verhuizen zou er ook weer een huis vrijkomen duuhh...
Al die mensen hebben stroom nodig, al die mensen moeten eten/water/etc.... Als je overal flats hebt kan je de vraag toch nooit aan.Ja, dus, en? Als jij een boekenkast met 3 planken hebt en 1 plank is vol, terwijl er op de andere planken bijna niks ligt, zeg je dan ook dat je kast te klein is?
Wie wil er tevens graag in een flat wonen? ik gun iedereen een normaal huis, en dat moet ook kunnen.
En hier blijven omdat het ze lukt... !Vluchtelingen dienen ook overal ter wereld asielaanvragen in. Er zijn vluchtelingen die al in 5 andere landen gewoond (of geprocedeerd) hebben en vervolgens naar NL komen.
Dan zou ik gratis condooms halen die ze daar verstrekken...Dat is niet alleen op ethishe gronden, maar ook basis van religie of simpele economie: meer kinderen = meer inkomsten. Daarbij komt dat een heleboel volkeren gewoon niet WETEN hoe ze anticonceptie moeten toepassen of er simpelweg geen geld voor hebben. Zeg ''s eerlijk: als jij honger had en maar 1 gulden in je portemonne zou vinden, zou je dan een condoom kopen of een halfje brood??
Tuurlijk zijn in bepaalde culturen je kinderen je brood, maar HIER niet.
Alleen religie hou je dan over, en daar ben ik ook erg tegen... Ik ken d''r een hoop met 10+ kinderen... totaal onverantwoord.
[quote]Op maandag 23 april 2001 12:39 schreef AxiMaxi het volgende:
[..]
Ja, dus, en? Als jij een boekenkast met 3 planken hebt en 1 plank is vol, terwijl er op de andere planken bijna niks ligt, zeg je dan ook dat je kast te klein is?
[..]
Ik zou die vergelijking niet willen trekken, buitenlanders met boekenplanken. Foei!
]
[..]
Ja, dus, en? Als jij een boekenkast met 3 planken hebt en 1 plank is vol, terwijl er op de andere planken bijna niks ligt, zeg je dan ook dat je kast te klein is?
[..]
Ik zou die vergelijking niet willen trekken, buitenlanders met boekenplanken. Foei!
]
Op zondag 22 april 2001 22:43 schreef olav het volgende:
[..]
Nee! Ik niet.
[..]
Wel bliven opletten even je ogen opendoen!!!
herkomst
[..]Dan moet je wel even kijken waarom deze mensen vluchten. Allemaal voor oorlogen etc. en dan moet je ernaar gaan kijken hoeveel van deze mensen teruggaan na de oorlogen. Dat is meer dan de helft en hier in Nederland blijven ze allemaal dus wel even logisch nadenken.
Sooooo, doet dat terzake?
[..]
Precies, wat?
[
Niet? Boekenplanken lijken huizen en die boeken vind ik veel op allochtonen lijken. Vandaar. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik heb een schurft aan discrimineren en als het daar naar ruikt dan reageer ik daar nogal snel opOp maandag 23 april 2001 12:57 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Die vergelijking trekt hij ook helemaal niet
Verwijderd
Ik woon lekker in me flatje hoor!
Vind het best! Lekker uitzicht, midden in de stad en minder kans op inbraak (7 hoog!)
Vind het best! Lekker uitzicht, midden in de stad en minder kans op inbraak (7 hoog!)
Verwijderd
Oh ja, fuck. Hehe, ik ging uit van ieder persoon een eigen huis, ipv gezinnen.Op maandag 23 april 2001 12:32 schreef Ortep het volgende:
[..]
Niet echt een rekenfoutje...lees eens wat er staat
[..]
De grap is dat Frankrijk niet te koud is, geen woestijn en niet onder water staat. Maar goed, omdat er rivieren zijn en wat bergen, pakken we Duitsland er bij, 360.000 km^2 erbij. Totaal dus 900000 km^2 Dan heeft ieder gezin een ruimte van ongeveer 600 m^2. Maar daar zit dan wel een stukje natuur bij
Het gaat me er ook niet om of je deze enorme buitenwijk kunt bouwen. Maar het geeft wel aan hoe je met cijfers over drukte en overbevolking kan goochelen.
Je hebt gelijk
Wel een fucking grote buitenwijk! Woon je in dezelfde stad, zit je nog 1000 km uit elkaar!
Je kan ook te ver gaan met mensen maar afzeiken dat de discrimineren, en dit is zo''n geval...Niet? Boekenplanken lijken huizen en die boeken vind ik veel op allochtonen lijken. Vandaar. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik heb een schurft aan discrimineren en als het daar naar ruikt dan reageer ik daar nogal snel op
Dit heeft ook niks met discriminiatie te maken, meer het hebben van een pesthekel aan economische "vluchtelingen".
Zo, spreek dat maar eens tegen...
Door stadvernieuwing neemt in de grote steden het huizenaanbod af. Verder gaan mensen steeds jonger uit huis wonen en kopen ze een huis, i.p.v. dat ze bij hun ouders blijven wonen.Op maandag 23 april 2001 12:50 schreef -=Confuzer=- het volgende:
[..]
Bull-shit...
Er worden steeds meer nieuwe huizen gebouwd en daar schrijven zich 1000:1 mensen op in... !!!!!
De vraag is groot omdat mensen graag in een huis willen wonen!!!!
Als je alleen ging verhuizen zou er ook weer een huis vrijkomen duuhh...
Ook mensen die aanvankelijk een huis huurden, kopen nu een huis. En dat er 1000 mensen op een huis inschrijven wil alleen maar zeggen dat er veel mensen willen verhuizen. Mensen die op een nieuw huis inschrijven komen ook uit een huis hoor, niet uit een asielzoekerscentrum.[quote]
Op maandag 23 april 2001 12:50 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Jawel hoor, makkelijk. Kwestie van dikkere kabels. En daar is nog plek zat voor. Hoef je niet over in duscussie te gaan: ik heb 3 jaar bij de gemeente Rotterdam gewerkt op de afdeling die zich daarmee bezig houdt.Op maandag 23 april 2001 12:50 schreef -=Confuzer=- het volgende:
[..]
Al die mensen hebben stroom nodig, al die mensen moeten eten/water/etc.... Als je overal flats hebt kan je de vraag toch nooit aan.
Een flat is een normaal huis. Ik ken rijtjeshuizen en zelfs vrijstaande huizen, waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden. Nu woon ik naar volle tevredenheid in een appartement.Op maandag 23 april 2001 12:50 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Wie wil er tevens graag in een flat wonen? ik gun iedereen een normaal huis, en dat moet ook kunnen.
Ik pleit voor meer woonconcentratie en meer ondergronds bouwen. Ik deel liever de ECHTE natuur met andere mensen dan dat ik mijn ku(ns)ttuintje voor mij alleen heb.
Dat is waar, maar wat is daar op tegen.Op maandag 23 april 2001 12:50 schreef -=Confuzer=- het volgende:
En hier blijven omdat het ze lukt... !
[..]
De wereld is van iedereen. Als iedereen zich aan de regels houdt die we met z''n allen afspreken, heb ik er ook absoluut geen moeite mee dat buitenlandse mensen hier komen wonen.
Voorwaarde is alleen dat ze deelnemen aan de gehele samenleving en dus ook aan het werk gaan.
Dat ze onze baantjes afpikken is niet waar: de meeste ''inheemse'' Nederlandser willen gewoon geen vuilnisman of schoonmaakster worden. Da''s hun probleem...
En HIER zijn de condooms ook niet gratis.Op maandag 23 april 2001 12:50 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Dan zou ik gratis condooms halen die ze daar verstrekken...
Tuurlijk zijn in bepaalde culturen je kinderen je brood, maar HIER niet.
En zelfs al zouden ze dat zijn, dan voelen die mensen zich bezwaard om ze te gaan halen. Voorlichting is hier van belang, maar ja... dat wil niemand betalen...
Een heleboel van die gezinnen hadden die kinderen al. Bovendien kan je met een verhuizing niet de mentaliteit in één keer overboord zetten. Dat moet groeien en die mensen moeten ook begrijpen waarom dat zou moeten veranderen. Wederom: voorlichting en begeleiding. Vluchtelingen hebben vaak veel vervelende dingen meegemaakt en anticonceptie is niet bepaald het eerste waar ze aan denken.Op maandag 23 april 2001 12:50 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Alleen religie hou je dan over, en daar ben ik ook erg tegen... Ik ken d''r een hoop met 10+ kinderen... totaal onverantwoord.
grtz.
AxiMaxi
Wat lul je jongen?Door stadvernieuwing neemt in de grote steden het huizenaanbod af. Verder gaan mensen steeds jonger uit huis wonen en kopen ze een huis, i.p.v. dat ze bij hun ouders blijven wonen.
Ook mensen die aanvankelijk een huis huurden, kopen nu een huis. En dat er 1000 mensen op een huis inschrijven wil alleen maar zeggen dat er veel mensen willen verhuizen. Mensen die op een nieuw huis inschrijven komen ook uit een huis hoor, niet uit een asielzoekerscentrum.
Ik schrijf me al 2 jaar in voor huur of nieuwbouw en heb nog steeds niks, ik ben 23 jaar...
Als mensen in een huis gaan wonen komt er toch ook een huis vrij???!!!
De bevolking groeit en daarom moeten we inkorten...
Zie amerika...Jawel hoor, makkelijk. Kwestie van dikkere kabels. En daar is nog plek zat voor. Hoef je niet over in duscussie te gaan: ik heb 3 jaar bij de gemeente Rotterdam gewerkt op de afdeling die zich daarmee bezig houdt.
Ach, we zetten er gewoon 10 kerncentrales extra bij toch???
Okay, maar als je allemaal flats om je heen hebt wordt het er echt niet gezelliger op, geloof mij...Een flat is een normaal huis. Ik ken rijtjeshuizen en zelfs vrijstaande huizen, waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden. Nu woon ik naar volle tevredenheid in een appartement.
Ik pleit voor meer woonconcentratie en meer ondergronds bouwen. Ik deel liever de ECHTE natuur met andere mensen dan dat ik mijn ku(ns)ttuintje voor mij alleen heb.
Baantjes? we spreken hier over woonruimte, en ik heb het niet alleen over buitenlanders hoor, ook over ons zelf... we fokken en fokken maar, we moeten minderen... vergrijzing krijg je dan wel, dus dat moeten we zien op te vangen...Dat is waar, maar wat is daar op tegen.
De wereld is van iedereen. Als iedereen zich aan de regels houdt die we met z''n allen afspreken, heb ik er ook absoluut geen moeite mee dat buitenlandse mensen hier komen wonen.
Voorwaarde is alleen dat ze deelnemen aan de gehele samenleving en dus ook aan het werk gaan.
Dat ze onze baantjes afpikken is niet waar: de meeste ''inheemse'' Nederlandser willen gewoon geen vuilnisman of schoonmaakster worden. Da''s hun probleem...
HIER hebben we een wonderbaarlijk iets dat de PIL heet. Het werkt bij mij al 5 jaren goed bij m''n vriendin... dus...En HIER zijn de condooms ook niet gratis.
En zelfs al zouden ze dat zijn, dan voelen die mensen zich bezwaard om ze te gaan halen. Voorlichting is hier van belang, maar ja... dat wil niemand betalen...
Vluchtelingen moeten gewoon weer terug naar hun land...Een heleboel van die gezinnen hadden die kinderen al. Bovendien kan je met een verhuizing niet de mentaliteit in één keer overboord zetten. Dat moet groeien en die mensen moeten ook begrijpen waarom dat zou moeten veranderen. Wederom: voorlichting en begeleiding. Vluchtelingen hebben vaak veel vervelende dingen meegemaakt en anticonceptie is niet bepaald het eerste waar ze aan denken.
Ik ken een aantal joegoslaven die 7 jaar geleden hier gekomen zijn als vluchteling en elk jaar 4 weken OP VAKANTIE GAAN naar joego... absurd als je het mij vraagt.
Ik...en met mij nog vele anderen. Waarom denk je dat de apartementen in de stad zo vreselijk duur zijn en de vrijstaande huizen in Noord-Oost Groningen zo goedkoop? Ik woon liever midden in een levende stad dan begraven te worden in een dorp. Zoals nu dus...zodra ik de kans krijg en het kan betalen ben ik weg uit dat dorp en trek ik de stad weer in. Dat is heel persoonlijk...andere mensen kiezen voor iets anders.Op maandag 23 april 2001 12:50 schreef -=Confuzer=- het volgende:
In Rotterdam werden een paar appartementen complexen neergezet. Met huren tot Fl 7000 per maand. Na 14 dagen was de laatste verhuurd. En dat is niet omdat die mensen niet buiten de stad een huis kunnen kopen. Voor dat bedag kan je een heel leuk vrijstaand optrekje kopen.
Ortep :
Snap ik, maar wat dacht je van een mooi huis in de stad?
Een stad kan ook een stad zijn zonder grote flats... kijk dat sommige mensen het wel prettig vinden snap ik. Maar als je bv kinderen hebt dan is een huis op de begaande grond toch een stuk prettiger, geloof me...
Snap ik, maar wat dacht je van een mooi huis in de stad?
Een stad kan ook een stad zijn zonder grote flats... kijk dat sommige mensen het wel prettig vinden snap ik. Maar als je bv kinderen hebt dan is een huis op de begaande grond toch een stuk prettiger, geloof me...
Verwijderd
Overbevolking lost zich zelf op, deze ''oplossing'' komt in de vorm van ziektes en oorlogen...
Willen we het echt zo ver laten komen ?
Willen we het echt zo ver laten komen ?
Ik vind die appartementen nu juist zo prettig. Ik begrijp het van de kinderen hoor. Maar dat is voor mij meer praktisch argument dan omdat het zo leuk is.Op maandag 23 april 2001 13:44 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Je ziet trouwens de ellende die van deze gedacht komt overal ontstaan. Bv in Dordrecht daar zijn achter elkaar een stel zgn kindvriendelijke wijken gebouwd. Sterrenburg 1 en 2, Stadspolders 1 en 2. Niemand heeft er bij nagedacht dat dat kleutervriendelijke wijken zijn en geen pubervriendelijke wijken. Wat gebeurt er? De wijk is klaar en de meute duikt er in. Allemaal tussen de 25 en 30 jaar oud. Na 3 jaar krijgen ze allemaal een kindje en na 2 jaar nog een. Dus na 18 jaar loopt die wijk over van zich vervelende pubers die vuilcontainers in brand steken en auto''s slopen. Dat zie je als een golf door Dordrecht trekken. Stadspolders 1 is nu aan de buurt. De slimme mensen hebben het al door en die trekken nu weg uit Stadspolders 2 daar zijn de kids net een jaar of 12-13. De huizen zijn nu nog geld waard. Je huis is belist minder waard als er 12 hangjongeren naast staan en er 10 met scootertjes tussen de wipkippen door slalommen. De wijken verpauperen terwijl je er naar kijkt. Monocultuur is altijd slecht...voor planten, dieren en mensen. Een stad heeft alles van oud tot jong.
Een stad heeft nadelen, een dorp ook. Ze hebben ook alletwee voordelen.
Maar in mijn ogen heeft een stad met allemaal van die lage huizen ala Zoetermeer en de nieuwe delen van Dordrecht de nadelen van alletwee en geen van de voordelen. Je krijgt geen levend hart met eindeloze rijen vinex huizen. Steden zoals Utrecht, Maastricht, Rotterdam, Amsterdam die leven en bruisen. Natuurlijk is niet alles er mooi en aardig. Leven heeft ook lelijke kanten. Maar ik zeg je dat ik liever in Rotterdam 4 hoog woon, dan met mijn tuintje buiten de stad zit. Mijn tuin is dat stuk grond waar ik overheen moet als ik in mijn schuur moet zijn. Het probleem is dat ik de stad niet in kom. Huren is onmogelijk, ik krijg geen vergunning en kopen is niet te betalen. Je hebt al een ''leuk'' appartement voor 750000. Goedkoper is er niets. Ja...in wijken als Ommoord en Alexander. Maar dat is dus in mijn ogen een dorp met hoogbouw. De nadelen van alletwee.
Volgens mij raakt niet alleen Nederland, maar de hele planeet overbevolkt. Niet in relatie tot de beschikbare grondoppervlakte, maar tot de beschikbare hulpbronnen. Stel je eens voor dat China en India massaal auto gaan rijden (zoals bv. in Nederland). De milieubelasting is niet te overzien.
Verwijderd
De Indiers rijden al massaal auto!Op maandag 23 april 2001 14:31 schreef EXX het volgende:
Volgens mij raakt niet alleen Nederland, maar de hele planeet overbevolkt. Niet in relatie tot de beschikbare grondoppervlakte, maar tot de beschikbare hulpbronnen. Stel je eens voor dat China en India massaal auto gaan rijden (zoals bv. in Nederland). De milieubelasting is niet te overzien.
Waarom pak jij je spullen niet? Als het te vol raakt moeten we een paar "buitenlanders" die niet werken wegsturen? Ik zie het verband niet tussen Marokko en Turkije en de toestroom van "vluchtelingen" waar we het over blijven hebben. Men gebruikt asielzoekers om de marokannen en turken die hier langer leven dan de meeste hier op aarde zijn weg te krijgen.Op maandag 23 april 2001 01:25 schreef NukeZz het volgende:
Als je bedenkt dat er in Nederland 412 mensen op 1 vierkante kilometer wonen (altans, zo was dat nog toen ik Aardrijkskunde in de 3e had, zo''n 2 jaar terug) en dat dat in landen als Marokko en Turkije maar 200 (of iets minder) zijn per vierkante kilometer, ja dan denk ik dat ons land aardig vol begind te raken, en dat ze er een paar (laten we voor het gemak degenen nemen die NIET werken) best wel terug kunnen sturen.
Egypte 995.450 km2, 68.000.000 inwoners, 68 p/km2Nederland: 32.450 km2, 16.000.000 inwoners, 493 p/km2
lekker dunbevolkt ware het niet dat 96% van Egypte bestaat uit woestijn. Niet het meest bewoonbare gebied. Dan hou je een oppervlakte van 39.818km2 waar al die 68.000.000 mensen wonen. goh 1708 p/km2. Valt toch tegen. Hoeveel onbewoonbare plekken hebben we in Nederland? Nu we het water hebben overwonnen lijkt mij dat 0. Ik ben nog geen bergen tegengekomen.
Dit gaat absoluut niet meer over overbevolkt maar hoe krijg ik "ongewenste" elementen uit het land weg zonder dat het "slecht" overkomt.
Ik vindt dat asielzoekers die hier niets te zoeken hebben het land uit moeten maar ik zou het ook vinden wanneer Nederland 10x zo groot zou zijn. Tijdelijke verblijfsvergunningen; een echte vluchteling wil maar al te graag terug als het weer veilig is. Wat ik dan niet begrijp is dat asielzoekers dan uit het opvangcentrum naar een rijtjeshuis verhuizen, inburgeringscursussen verschaffen en nederlands laten leren als we willen dat ze ooit gaan vertrekken. Misschien is dat de reden dat "gastarbeiders" zo slecht nederlands spreken? We willen ook dat ze ooit gingen, dat gebeurde niet maar dan wel klagen dat ze na al die tijd geen goed nederlands spreken.
Als hier een miljoen rijke amerikanen kwamen om zich te gaan vestigen is het enige wat je zal horen dat de huizenprijzen door hen zo stijgt (Zie nederlandse "vluchtelingen" in Belgie). Dat terwijl "rijke" amerikanen meer ruimte innemen dan een asielzoekertje. Het gaat hier niet om vol maar om gewenst of niet. Een geldzoeker moet ik niet, iemand die geld brengt is erg welkom en iemand die met een goede reden vlucht mag zo lang het onveilig in eigen land is hier blijven. Eerlijk zijn hoeft niet moeilijk te zijn.
Wat heb je aan een stom stuk weiland? Gewoon een grote plek met vooral heel veel gras..... tis verder niet mooi ofzo... alleen gras heb je niks aan.He ja, vooral geen natuur meer en alleen maar stenen en asfalt, erg mooi.
Voor natuur ga je maar naar de veluwe toe, of je gaat naar een bos toe. Maar een weiland is NIET mooi. Een stom stuk gras is het. En er zijn veel dichtbevolktere landen dan nederland.Wij zijn zo''n beetje het dichtsbevolkte land van Europa (kleine staatjes uitgezonderd) en volgens mij ook van de wereld. Een hoop maatschappelijke problemen wordt ook veroorzaakt door de overbevolking. Bovendien hou ik ook wel van wat natuur ipv alleen maar stenen en asfalt.
Confuzer:
Je bent al 2 jaar op zoek naar huur of nieuwbouw. Maar je zoekt dus niet naar een flat/appartement/gebruikte woning en dat zijn dus die woningen die vrij komen. Dat is nou precies het probleem: mensen willen gewoon iets hebben waar weinig van is, namelijk een nieuw huis met schuin dak.
TIP: bij mij in de straat in Rotterdam staan 2 appartementen te koop.
Dat van die centrales voor de energie-consumptie: het maakt niet uit of je dat naar vrijstaande huizen verdeelt of naar joekels van flatgebouwen.
Sterker nog: naar vrijstaande huizen is duurder, want dan moeten er kilometers koperkabel de grond in.
Vrijstaande huizen hebben nog een nadeel: door een groter uitstralend oppervlak is de energie-consumptie voor verwarming een stuk hoger dan bij flats. Je moet dus meer gas verstoken (of meer stadsverwarming consumeren) om het op te warmen: energie-verspilling. Bovendien kan je flat met blokverwarming verwarmen.
Overigens is slechts 8 tot 11 procent van de Nederlandse grond bebouwd. Dat is inclusief alle wegen, viaducten en spoorbanen! Vind ik nog niet vol.
Maar als je iedereen ineens een vrijstaande woning geeft, kom je waarschijnlijk wel ruimte tekort. En zoals ik al zei: ten koste van de ''ware'' natuur. Het worden dan allemaal van die begonia-perken.
Als je allemaal jaren-60 flats van vierkant grijs beton neerzet wordt het inderdaad niet gezelliger. Hier ligt de uitdaging voor de architecten. Bovendien ben ik dus ook voor ondergronds bouwen. Alle vertrekken/ruimte die niet voor permanent/langdurig verblijf voor mensen bedoeld zijn, moeten gewoon onder de grond:
parkeergarages, antenne- en electriciteitshuisjes, metro- en treinstations, opslagloodsen, grote gedeeltes van rijkswegen, etc. En dan groenvoorziening er overheen, liefst niet al te gecultiveerd...
grtz.
AxiMaxi
(p.s. dat van die banen-pikkerij zei ik om opmerkingen daarover alvast voor te zijn.)
Je bent al 2 jaar op zoek naar huur of nieuwbouw. Maar je zoekt dus niet naar een flat/appartement/gebruikte woning en dat zijn dus die woningen die vrij komen. Dat is nou precies het probleem: mensen willen gewoon iets hebben waar weinig van is, namelijk een nieuw huis met schuin dak.
TIP: bij mij in de straat in Rotterdam staan 2 appartementen te koop.
Dat van die centrales voor de energie-consumptie: het maakt niet uit of je dat naar vrijstaande huizen verdeelt of naar joekels van flatgebouwen.
Sterker nog: naar vrijstaande huizen is duurder, want dan moeten er kilometers koperkabel de grond in.
Vrijstaande huizen hebben nog een nadeel: door een groter uitstralend oppervlak is de energie-consumptie voor verwarming een stuk hoger dan bij flats. Je moet dus meer gas verstoken (of meer stadsverwarming consumeren) om het op te warmen: energie-verspilling. Bovendien kan je flat met blokverwarming verwarmen.
Overigens is slechts 8 tot 11 procent van de Nederlandse grond bebouwd. Dat is inclusief alle wegen, viaducten en spoorbanen! Vind ik nog niet vol.
Maar als je iedereen ineens een vrijstaande woning geeft, kom je waarschijnlijk wel ruimte tekort. En zoals ik al zei: ten koste van de ''ware'' natuur. Het worden dan allemaal van die begonia-perken.
Als je allemaal jaren-60 flats van vierkant grijs beton neerzet wordt het inderdaad niet gezelliger. Hier ligt de uitdaging voor de architecten. Bovendien ben ik dus ook voor ondergronds bouwen. Alle vertrekken/ruimte die niet voor permanent/langdurig verblijf voor mensen bedoeld zijn, moeten gewoon onder de grond:
parkeergarages, antenne- en electriciteitshuisjes, metro- en treinstations, opslagloodsen, grote gedeeltes van rijkswegen, etc. En dan groenvoorziening er overheen, liefst niet al te gecultiveerd...
grtz.
AxiMaxi
(p.s. dat van die banen-pikkerij zei ik om opmerkingen daarover alvast voor te zijn.)
Ortep heb je geld teveel ofzo?Je bent al 2 jaar op zoek naar huur of nieuwbouw. Maar je zoekt dus niet naar een flat/appartement/gebruikte woning en dat zijn dus die woningen die vrij komen. Dat is nou precies het probleem: mensen willen gewoon iets hebben waar weinig van is, namelijk een nieuw huis met schuin dak.
Ik doe het omdat ik dat WEL kan betalen...
Valt mee hoor, een vrijstaand huis met 500 m^2 eigen grond wordt door ongeveer iedereen als groot beschouwd. Het is in ieder geval bijna 5 keer meer dan mijn huis met de grond. Stel gemiddeld 4 mensen per gezin, dan hebben we 4 miljoen gezinnen. Op 1 km^2 grond kan je 2000 van die huizen kwijt. Dus je hebt 2000 km^2 grond nodig om ze allemaal te huisvesten.Op maandag 23 april 2001 15:38 schreef AxiMaxi het volgende:
Nederland is 32450 km^2 groot dus dat is 6 % van het oppervlak. En dan heeft iedereen dus een vrijstaande villa met ruimte voor een garage.
Ter vergelijking: Rotterdam is 300 km^2 groot en Amsterdam ongeveer 220 km^s. Op zo''n oppervlak kan dus een ruim kwart van de Nederlandse bevolking riant wonen.
Hoogbouw levert niet veel meer ruimte op. De huizen staan verder uit elkaar. Het is alleen een kwestie van wat je mooi vind en hoe je de ruimte wil indelen. Allemaal een klein rottuintje of grotere parken.
Ik reed trouwens vorig weekend lang het Ijsselmeer en daar zag ik ergens bij Harderwijk een gebied met werk in uitvoering. Er stond een bord bij met:
Aanleg natuurterrein
Alsof je natuur kan aanleggen
Die quote die ja aanhaalde was niet van mij hoor...of mis ik iets?Op maandag 23 april 2001 15:58 schreef -=Confuzer=- het volgende:
[..]
Ortep heb je geld teveel ofzo?
Ik doe het omdat ik dat WEL kan betalen...
Verwijderd
Dat weiland wordt gebruikt voor:Op maandag 23 april 2001 15:07 schreef morgoth het volgende:
Wat heb je aan een stom stuk weiland? Gewoon een grote plek met vooral heel veel gras..... tis verder niet mooi ofzo... alleen gras heb je niks aan.
A) Lanbouw
C) Glastuinbouw
D) Waterschapbuffers
Weilanden zijn dus NIET loze ruimte, maar wordt druk geculiveerd!
Nederland staat op nummer 2.Voor natuur ga je maar naar de veluwe toe, of je gaat naar een bos toe. Maar een weiland is NIET mooi. Een stom stuk gras is het. En er zijn veel dichtbevolktere landen dan nederland.
(Uitgezonderd enkele stadstaatjes)
Nederland is na Taiwan het dichtsbevolkste land ter wereld.
En het kost ons handen vol geld.Op maandag 23 april 2001 16:47 schreef Shady het volgende:
[..]
Dat weiland wordt gebruikt voor:
A) Lanbouw
Veeteelt
C) Glastuinbouw
D) Waterschapbuffers
Weilanden zijn dus NIET loze ruimte, maar wordt druk geculiveerd!
reken jij bangladesh tot een stadstaatje? 130 miljoen mensen op 133900km2 970 p/km2.Nederland staat op nummer 2.
Leuk al die cijfers.
Verwijderd
[quote]
Op maandag 23 april 2001 17:05 schreef sampoo het volgende:
En het kost ons handen vol geld.
[quote]
Duh!
Landbouw en veeteelt zijn juist bedoeld om geld op te brengen!
Supported by India, East Pakistan became Bangladesh
in 1971.
Als Zuid-Holland zich afscheidt van Nederland, kom je op meer dan 1000 mensen per km2.
Dus...
Op maandag 23 april 2001 17:05 schreef sampoo het volgende:
En het kost ons handen vol geld.
[quote]
Duh!
Landbouw en veeteelt zijn juist bedoeld om geld op te brengen!
Bangladesh is een afgescheiden provincie:reken jij bangladesh tot een stadstaatje? 130 miljoen mensen op 133900km2 970 p/km2.
Leuk al die cijfers.
in 1971.
Als Zuid-Holland zich afscheidt van Nederland, kom je op meer dan 1000 mensen per km2.
Dus...
Verwijderd
Wat ik altijd zo grappig vind, is dat als het om alochtonenbeleid gaat o.i.d. veel mensen een sterk "wij" gevoel krijgen alsof heel Nederland samen sterk staat tegen de "anderen". Nederlanders vinden zichzelf altijd zooo tolerant, maar als het erop aankomt valt dat allemaal reuze tegen. De turken stelen geld, Marokanen hebben een villa, asielzoekers zijn dieven en ga zo maar door. Zoals al eerder vermeld stond in deze discussie zijn alle criminele activiteiten van alochtonen maar een klein onderdeel van de totale criminaliteit in Nederland. Nederland is best druk in sommige plaatsen, maar bij lange na nog niet vol. En zoals Nederlanders al bekend staan, gaan we lekker tijdens de discussie op de centjes zitten en vooral veel met cijfers gooien. Wat heeft een Rwandees waarvan net zijn halve familie kapot geschoten is aan dat geneuzel? Die mensen zijn blij dat ze ergens kunnen pitten zonder een pistool onder hun kussen!
Laat ze maar gewoon komen! En over die woningnood in Nederland? Gewoon een luxe probleem. Iedereen wil vrijstaand, zonder buren en ruim. Bij ons in Wageningen stonden gewoon flats leeg! Die zijn aan asielzoekers "uitgeleend" en die wonen er prima!
Ik vind deze hele discussie kompleet de verkeerde kant op gaan. Denk eens meer met je hart ipv met je portemonee en je ikke ikke ikke mentaliteit!
Heeft iemand van jullie wel eens een afrikaans kind van 5 huilend onder een schooltafel zien duiken als er gewoon buiten een vliegtuig overvloog? Dan zie je pas hoe nuttig en goed asiel opvang is!
Ik vind deze hele discussie kompleet de verkeerde kant op gaan. Denk eens meer met je hart ipv met je portemonee en je ikke ikke ikke mentaliteit!
Heeft iemand van jullie wel eens een afrikaans kind van 5 huilend onder een schooltafel zien duiken als er gewoon buiten een vliegtuig overvloog? Dan zie je pas hoe nuttig en goed asiel opvang is!
Ik woon in Dordt en werk in Breda, als ik daar ''s ochtends met de trein tussen rij, zie ik genoeg plek hoor!!
Als we al ons vlees nou eens gingen importeren (ik wil wel eens krokodil of kangaroe proeven
)hadden we genoeg plek om te bouwen (of te verspreiden).
Alle boeren voor bouwvakker !!
Als we al ons vlees nou eens gingen importeren (ik wil wel eens krokodil of kangaroe proeven
Alle boeren voor bouwvakker !!
Verwijderd
Ik vind een weiland toch een stuk mooier dan een snelweg of flats, maar dat is voor iedereen persoonlijk.Op maandag 23 april 2001 15:07 schreef morgoth het volgende:
[..]
Wat heb je aan een stom stuk weiland? Gewoon een grote plek met vooral heel veel gras..... tis verder niet mooi ofzo... alleen gras heb je niks aan.
Bovendien heef weiland wel degelijk een functie.
Bij de veluwe mag je niet wonen helaas en als er huizen vrijkomen zijn ze niet te betalen.[..]
Voor natuur ga je maar naar de veluwe toe, of je gaat naar een bos toe. Maar een weiland is NIET mooi. Een stom stuk gras is het. En er zijn veel dichtbevolktere landen dan nederland.
Noem eens een paar landen dan, zou me echt verbazen als je er meer dan 10 kunt noemen die dichterbevolkt zijn dan Nederland.
gek he...Op maandag 23 april 2001 17:21 schreef Plaguebearer het volgende:
Zoals al eerder vermeld stond in deze discussie zijn alle criminele activiteiten van alochtonen maar een klein onderdeel van de totale criminaliteit in Nederland.
Er zijn mischien ook meer Nederlanders dan buitenlanders in Nederland
Dus? Je hebt het toch over landen of niet? Als je verder terug gaat is Pakistan deel van India.Op maandag 23 april 2001 17:16 schreef Shady het volgende:
[..]
Bangladesh is een afgescheiden provincie:
in 1971.
Dus...
Ik kan je ook vertellen dat Nederland een afgescheiden provincie is van Belgie (eigenlijk is het net andersom maar goed). Met Belgie zou het aantal mensen per km2 zo''n 100 minder zijn. Daar heb je wat aan. Weet je wat we geven de vier grote steden hun onafhankelijkheid dan is het aantal inwoners per km2 weer met 50 gedaalt ik bedoel Den haag heeft 6500 inwoners per km2 dat kan toch niet!
Waarom is er in de VS zo veel verzet tegen instroom van buitenaf (vooral zonder geld mee te nemen)terwijl ruimtegebrek totaal niet aan de orde kan zijn?
Het gaat gewoon om de centen. Als die asielzoekers in flats gebouwd op 1 km2 worden gehuisvestigd is dan het probleem opgelost? Ik bedoel 500.000m2 woonruimte x 20 etages.= 10.000.000m2 kamertje van 5 bij 5 per persoon (vrij ruim) en je kan 400.000 asielzoekers(!) "kwijt". Maakt dit het "probleem" minder?
Weilanden zijn dus NIET loze ruimte, maar wordt druk geculiveerd!Op maandag 23 april 2001 16:47 schreef Shady het volgende:
[..]
Dat weiland wordt gebruikt voor:
A) Lanbouw
Veeteelt
C) Glastuinbouw
D) Waterschapbuffers
Mwah, als ik hier zo om me heen kijk gebeurt er _GEEN_FUCK_ met die weilanden hier. Af en toe is een koe of een schaap hobbelt er op maar meer niet.... maarja onze gemeente mag niet meer bouwen omdat het zogenaamd zo mooi is die weilanden waar niks mee gebeurt.
Uitgezonder stedenstaten ja.... maar ik bedoelde inclusief.[..]
Nederland staat op nummer 2.
Nederland raakt vol ja dat is toch zeker de schuld van de nederlanders, immers zijn er meer nederlanders dan buitenlanders.Op maandag 23 april 2001 19:36 schreef Wouter17 het volgende:
gek he...
Er zijn mischien ook meer Nederlanders dan buitenlanders in Nederland
We hebben het over het vol raken van Nederland maar het enige wat is zie is het raakt te vol met "vluchtelingen" en "allochtonen".
allochtonen (=lees gastarbeiders) zijn niet "gevlucht" omdat het in hun land niet veilig zou zijn. Op dit moment hebben ze dezelfde rechten als jij (neem even aan dat je alle recht hebt om hier te zijn).Ik ben zelf van mening dat alle vluchtelingen/allochtonen die weer terug kunnen omdat het in hun land weer veilig is best verplicht mogen worden weer terug te keren.
Waren het niet tientallen die daarom onterecht een WW-uitkering kregen? Weet niet hoe je daar een groot percentage marokkanen van kan maken. Hooguit kan je zeggen dat er een aantal marokannen met een ww-uitkering een huis in eigen land hebben.Overigens kwam van de week de regering er achter dat een groot percentage van de marokanen hier in Nederland onze belastingcenten netjes ontvangen, en zelf nog een villa-tje in Marroko hebben staan.
Maar wat wel zo is is dat de bevolkingsgroei afgelopen jaar voor 3/4e afkomstig was van allochtonen.Op maandag 23 april 2001 21:06 schreef sampoo het volgende:
[..]
Nederland raakt vol ja dat is toch zeker de schuld van de nederlanders, immers zijn er meer nederlanders dan buitenlanders.
Dat is een feit. (bron: www.cbs.nl)
Daar kan je toch je vraagtekens bij zetten.
over dat alles op een hoop goeien wat jullie sugereerde!Hebben jullie ooit wel eens naar de bijlmer gekeken in amsterdam een grote getto!Nee daar wil je tussen wonnen elke dag beroofd worden.Plaatsen waar de politie niet meer durft te komen.Nee bedankt geef me dan maar liever een dorpje met een weiland om me heen.En niet alle mensen die verhuizen komen een huis vrij als ik nu bij me ouders vandaan verhuis dan blijven me ouders daar nog wonnen en is er geen huis over.
Verwijderd
Waar haal je dan je speed, coke en pillen?Op maandag 23 april 2001 21:58 schreef lordspacie het volgende:
Nee bedankt geef me dan maar liever een dorpje met een weiland om me heen.
Verwijderd
www.i-bazar.nlOp maandag 23 april 2001 22:06 schreef olav het volgende:
[..]
Waar haal je dan je speed, coke en pillen?
Verwijderd
Ik mis iets aan al die getallen. Ik weet niet precies wat maar volgens mij gaat het niet zozeer om de hoeveelheid beschikbare ruimte.
Even los van oppervlaktes enzo, gaat het ook niet om de verhouding nederlanders/niet-nederlanders?
(misschien is een vergelijk ''in NL geboren'' en ''niet in NL geboren'' beter)
Dus als we het meer hebben over sociale voorzieningen e.d. zou ik wel eens willen weten hoe het er dan uit ziet in vergelijking met b.v. Duitsland of Frankrijk.
Dus een vergelijk van 1 vluchteling op de xxxx inwoners (en dat dus per land) kan wel eens hele andere uitslagen geven....
Even los van oppervlaktes enzo, gaat het ook niet om de verhouding nederlanders/niet-nederlanders?
(misschien is een vergelijk ''in NL geboren'' en ''niet in NL geboren'' beter)
Dus als we het meer hebben over sociale voorzieningen e.d. zou ik wel eens willen weten hoe het er dan uit ziet in vergelijking met b.v. Duitsland of Frankrijk.
Dus een vergelijk van 1 vluchteling op de xxxx inwoners (en dat dus per land) kan wel eens hele andere uitslagen geven....
Daar kan je ook heel leuk mee goochelen. Gaat het alleen om de mensen die zelf gekomen zijn? Of ook om hun kinderen? Of kleinkinderen. Dan kan je leuke cijfers krijgen voor de VS, Canada en Australie. Daar is ongeveer iedereeen import.Op dinsdag 24 april 2001 00:00 schreef MarcoTC het volgende:
Vaak blijkt de eerste generatie nauwelijks op te vallen en erg hard te werken. De kinderen daarvan weten niet waar ze thuis horen, gaan ze terug? Gaan ze niet terug? Die raken vaak de weg kwijt. De 3e generatie begint zich echt in te burgeren.
Een heel mooi voorbeeld is Duitsland, de Turkse gemeenschap daar heeft inmiddels een behoorlijk groot deel van de kleinere bedrijven in handen. De Duitse economie kan niet meer zonder deze hardwerkende wnkeliers etc.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Flats leveren uiteraard ruimte op. Jij zit met je woonhuizen alleen al aan 6%.Op maandag 23 april 2001 16:24 schreef Ortep het volgende:
[..]
Valt mee hoor, een vrijstaand huis met 500 m^2 eigen grond wordt door ongeveer iedereen als groot beschouwd. Het is in ieder geval bijna 5 keer meer dan mijn huis met de grond. Stel gemiddeld 4 mensen per gezin, dan hebben we 4 miljoen gezinnen. Op 1 km^2 grond kan je 2000 van die huizen kwijt. Dus je hebt 2000 km^2 grond nodig om ze allemaal te huisvesten.
Nederland is 32450 km^2 groot dus dat is 6 % van het oppervlak. En dan heeft iedereen dus een vrijstaande villa met ruimte voor een garage.
Maar waar laat jij de scholen, vliegvelden, havens, sportvelden, openbare gebouwen, kantoorgebouwen, industriegebieden, opslagterreinen, autowegen, spoorbanen, openbare pleinen, speeltuinen, attractieparken, etc.?
Je kan toch op je vingers natellen, dat als je alle mensen die nu in een flat wonen een vrijstaand huis geeft, er veel meer bebouwde grond nodig is dan nu?! Daarbij komt, dat als je iedereen over een groter oppervlak verspreidt, je meer wegen nodig hebt.
En over natuurtuinen: je kan natuur in zeker zin wel aanleggen hoor. Je kan bijvoorbeeld een kanaal graven en stalen damwanden er langs zetten (A''dam-Rijn kanaal) of je kan er een ligt bochtende van maken met flauwe oevers (1:10) met plasbermen etc. etc. waar de natuur zichzelf in kan ontwikkelen.
Het is vaak niet de aanleg die het natuurlijk maakt, maar het beheer. En door een bepaalde manier van aanleggen kan je de natuurlijke ontwikkeling een handje helpen.
grtz.
AxiMaxi
Ik had krankzinnig grote villa''s met grond en een garage gemaakt op 500 M^2 grond. En dan nog kom ik maar aan 6%. Als alle huizen net zo groot zijn als mijn normale eengezinswoning met 125 m^2 grond dan kom je maar op 1.5% van Nederland.Op dinsdag 24 april 2001 13:00 schreef AxiMaxi het volgende:
Dat slaat natuurlijk nergens op. Flats leveren uiteraard ruimte op. Jij zit met je woonhuizen alleen al aan 6%.
Daar had ik het helemaal niet over. Maar zoals ik hierboven al liet zijn kan dat makkelijk.Maar waar laat jij de scholen, vliegvelden, havens, sportvelden, openbare gebouwen, kantoorgebouwen, industriegebieden, opslagterreinen, autowegen, spoorbanen, openbare pleinen, speeltuinen, attractieparken, etc.?
Er is al eerder gezegd: Er is op dit moment ongeveer 10% van Nederland bebouwd, en daar zit ALLES in, huizen, industrie en wegen. Met normale eengezinswoningen voor ieder Nederlands gezin heb je dus 8.5% van het oppervlak voor wegen en industrie. Zonder dat je een meter meer aan het bebouwen bent. En als je alle mensen uit Nederland weg haalt, win je hooguit die 1.5% van de huizen.
Het ging me er alleen maar om om te laten zien hoe weing ruimte er voor bewoning nodig was.
Dat valt dus tegen. Flats zijn op de grond inderdaad kleiner. Maar een heel groot deel van je ''winst'' verdwijnt omdat ze 200 meter of meer uit elkaar staan ipv een meter of 10 zoals de vrijstaande bungalo''s Het verschil is dat bij een flat niemand een tuintje heeft. Maar daar tegenover staat dat er omheen grote groenstroken liggen. Extra wegen? Het gaat niet om 12 baans snelwegen, maar om straten in een woonwijk. En hoe dan ook een deel van die straten had je hoe dan ook nodig. Als was het maar voor de parkeerplaatsen.Je kan toch op je vingers natellen, dat als je alle mensen die nu in een flat wonen een vrijstaand huis geeft, er veel meer bebouwde grond nodig is dan nu?! Daarbij komt, dat als je iedereen over een groter oppervlak verspreidt, je meer wegen nodig hebt.
Je zal heus wel wat winnen hoor. Maar wat je wint is dus maar een deel van de 1.5% die je nodig hebt voor eengezinswoningen. Het is heus geen factor 2. Maar zelfs als dat wel zo zou zijn, kost het nog maar maar 0.75% grond als op dit moment iedereen in een flat zou wonen en dan plotseling allemaal naar een eengezinswoning zou verhuizen.
nah niet alleen in de getto;s kan je dat kopen woon wel in amsterdam maar niet in zo;n getto buurt!Althans nog nietOp maandag 23 april 2001 22:06 schreef olav het volgende:
[..]
Op maandag 23 april 2001 22:06 schreef olav het volgende:
[..]
speed
co-ke
pil-len
www.spott.nl
oh oh po-li-tie
vlucht-auto
sim-pel
edit:
was dus blijkbaar toch niet zo simpel
was dus blijkbaar toch niet zo simpel
Verwijderd
86% van Nederland bestaat nog steeds uit lanbouw, natuur en recreatiegebieden
Wat betreft stedelijke bebouwing valt het dus best wel mee!
Het tekort aan huizen wordt vooral veroorzaakt door de enorme stijging aan 1-persoonshuishoudens (en het kleiner worden van de huishoudens an sich) en niet door de bevolkingsgroei. Daardoor zijn er nu, in tegenstelling tot tig jaar geleden, 40% (!!!!) meer huizen nodig om hetzelfde aantal mensen te huisvesten als vroeger!
Voor wie het niet gelooft: http://www.cbs.nl/nl/producten/artikelen/algemeen/a-152/2000/10/vol_en_leeg.pdf
Wat betreft stedelijke bebouwing valt het dus best wel mee!
Het tekort aan huizen wordt vooral veroorzaakt door de enorme stijging aan 1-persoonshuishoudens (en het kleiner worden van de huishoudens an sich) en niet door de bevolkingsgroei. Daardoor zijn er nu, in tegenstelling tot tig jaar geleden, 40% (!!!!) meer huizen nodig om hetzelfde aantal mensen te huisvesten als vroeger!
Voor wie het niet gelooft: http://www.cbs.nl/nl/producten/artikelen/algemeen/a-152/2000/10/vol_en_leeg.pdf
Hmm, volgens mij raken we de draad een beetje kwijt. Ik wil best een discussie aangaan over de bebouwingdichtheid e.d., maar dat moet volgens mij maar in een aparte thread. Of niet?
De stelling was: Nederland raakt overbevolkt.
Mijn mening: nee, want er is nog plek zat en iedereen moet kunnen wonen waar hij wil. De wereld is van iedereen.
Maar je moet wel de maatschappelijke gevolgen oplossen!
grtz.
AxiMaxi
De stelling was: Nederland raakt overbevolkt.
Mijn mening: nee, want er is nog plek zat en iedereen moet kunnen wonen waar hij wil. De wereld is van iedereen.
Maar je moet wel de maatschappelijke gevolgen oplossen!
grtz.
AxiMaxi
Pagina: 1