• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:52

Flexx

This side up

Topicstarter
Einstein zij ooit dat als de mens alle 5 de dimensie''s kent dat ze weten waarom alles bestaat.

• Molybdenum
  • Laatst online: 14-01 08:42
een lijn is één-dimensionaal. met alleen de 4de dimensie zijn dus al tijdlijnen mogelijk.

met een 5de zoals jij redeneert zijn er dus tijdvlakken en met een zesde ''tijdvolumes''. ik zou bij God niet weten wat je je daar bij voor moet stellen!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een redelijke logische verklaring bedacht voor tijdreizen en hieraan de 5e dimensie geknoopt:

Als je aanneemt dat de 5e dimensie een deel is van de 4e dimensie (tijd), net als lengte een deel is van de breedte, is het redelijk logisch om te zeggen dat de vijfde dimensie tijdlijnen zijn. Net als een verschuiving in de breedte geen verschuiving in de lengte oplevert, is het hier wel aan gerelateerd. Hiermee kan tijdreizen logischer worden verklaard, dat wil zeggen, je hebt geen last meer van paradoxen. Als je namelijk dan teruggaat in de tijd en je verandert iets, kom je op een andere tijdlijn terecht. Hiermee verbreek je de originele tijdlijn niet.

Voorbeeld, als je in je eigen tijdlijn stel tijdlijn 1, een tijdmachine uitvind, en terug in de tijd gaat en je geboorte verhindert, switch je naar tijdlijn 2, omdat je iets verandert hebt. Omdat je in tijdlijn 1 geboren bent, en in tijdlijn 2 je geboorte verhindert hebt, zal je niet je geboorte in tijdlijn 1 verhinderen. Hierdoor kan je tijdreizen, als je dan namelijk weer vooruit gaat in de tijd, zit je nog steeds in tijdlijn 2, waar jij niet bestaat. Je hebt nu geen paradox

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Dus dan zou je hier ook geen familie en vrienden meer hebben.
Als je dan nooit bent geboren dan zou niemand je dus kunnen zien.
Of, zodra je weer naar de tijd teruggaat waar je vandaan kwam (waar je de tijdmachine uitvond) dan zou je dus in het niets verdwijnen omdat je niet bent geboren?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Dat is het hele punt, zonder tijdlijnen zou dit gebeuren:

Je gaat terug in de tijd en verhindert je geboorte. Maar omdat je je geboorte hebt verhindert kan je niet terug zijn gegaan in de tijd om je geboorte te verhinderen, en ben je weer wel geboren en kan je weer wel terug om je geboorte te verhinderen, zodat je weer geboren bent en......

dit is dus de bekende paradox, met tijdlijnen kan je en geboren zijn en teruggaan in de tijd om je eigen geboorte te verhinderen zonder dat er een paradox ontstaat. Als je dan weer vooruit gaat (in tijdlijn 2 wel te verstaan, je kan niet meer terug naar tijdlijn 1) zit je in een tijdlijn die zonder jou bestaat(uiteraard een verotte wereld die gedoemd is te vergaan zonder jou grote intellect?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja dat is wel leuk enzo... en je hebt gelijk dat dan dat paradox verdwijnt (als ik er zo effe snel over nadenk) maar daarmee heb je verre van aangetoond dat tijdreizen al dan niet bestaat.

Ik zie liever een poging tot een bewijs dat tijdreizen theoretisch wel of niet mogelijk is ;-)

Vooralsnog lijkt het erop dat vooruit in de tijd reizen wel (beperkt) mogelijk is (dus met een iets hogere snelheid je door de tijdlijn bewegen dan de gemiddelde mens op aarde) maar dat je niet langzamer of achteruit kan.

Neem snle vliegtuig en vlieg parabooltje op aardoppervlak
->
Je bent minder oud geworden dan je vrienden, dus je bent SNELLER in de tijd gegaan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• BC3 Victim
De vraag of tijdreizen mogelijk is is een andere zaak, hoewel de tijdlijnen er wel voor pleiten; Een sterk argument is natuurlijk altijd, waarom zijn wij nog nooit tijdreizende mensen uit de toekomst tegengekomen? Antwoord, die bevinden zich nu gezellig in een andere tijdlijn.

Het enigste waar ik WEL een bewijs voor heb bedacht is dat stilstaan in de tijd onmogelijk is, of in ieder geval resulteert in totale vernietiging. Als de tijd stilstaat voor jou, en een atoom van jou (dat niet stilstaat) botst met een ander atoom (dat wel stilstaat) krijgt deze een oneindige versnelling = oneindige hoeveelheid energie. Deze energie die immers oneindig is, zal dan alles vernietigen. (Big Bang 2???)

Verwijderd

dan is de 5e dimensie iig niet de tijdlijn, want ik kan helaas niet alles verklaren waarom alles bestaat en zo ..

waarom einstein op 5 dimensies komt en niet op 6 of zo snap ik dan weer niet...

• BC3 Victim
Tja, er zit wel wat in, in wat Jaaap zegt:
Op zondag 22 april 2001 00:06 schreef Jaaap het volgende:
Vooralsnog lijkt het erop dat vooruit in de tijd reizen wel (beperkt) mogelijk is (dus met een iets hogere snelheid je door de tijdlijn bewegen dan de gemiddelde mens op aarde) maar dat je niet langzamer of achteruit kan.
Volgens mij kan je zelfs wat langzamer de tijd beleven, als je een klokkie enorm snel wegschiet zal de tijd langzamer lopen dan op een stilstaand klokkie, althans volgens Einstein. Ik dacht trouwens dat dit ook daadwerkelijk was onderzocht met een twee vliegtuigen die in verschillende richtingen om de aarde vlogen...

Als je het mij vraagt kan je niet terug in de tijd, simpelweg omdat het eenrichtingsverkeer is?

In ieder geval, ik denk zelf eigenlijk zelf dat tijd de eerste dimensie is, en dat de andere dimensies daar een functie van zijn.
Probeer maar eens in meerdere dimensies te denken: de eerste dimensie waarmee je in de knoei komt is tijd...

Verwijderd

uhm Jaap in jouw ogen kan je dus maximaal 1 dag jonger zijn geworden, maar je kan ook heel snel ouder worden door weer terug te gaan.

Dit heeft minder te maken met tijdreizen, maar is een vorm van tijdzone benutting meer niet.

Persoonlijk denk ik dat tijdreizen gewoon onmogelijk is. Zou het mogelijk zijn dan veranderen je automatisch beide tijden en zal tijdreizen dus ook verboden worden mocht het mogelijk zijn. Er zijn teveel risico''s aan verbonden om het ook maar uit te kunnen testen.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

deze theorie is al redelijk ''oud''
eigenlijk heeft het niet zoveel met een 5e dimensie te maken. als het namelijk zo zou werken bestaan er een ondeindig aantal dimensies. namelijk voor iedere beslissing 1.
ik vind het de meest aanemelijke maar ik geloof er niet in.

This too shall pass

Verwijderd

Maar als men dan straks super snelheden gaat maken, lichtjaren in een paar seconden kunnen afleggen.
Zou die sneleheid dus ook voor verstoringen in de tijdlijn gaan betekenen, niet waar?

Want net als jaaap zei als je sneller gaat dan word jij minder snel oud als je omgeving, en dat zou dan ook het geval zijn in de toekomst, niet waar?

Verwijderd

Ik zie voorlopig alleen tijdreizen in de toekomst als een optie(door dus in de ruimte te zweven twerwijl de tijd op aarde sneller verloopt). Maar elk atoompje dat terug gaat in de tijd veroorzaakt volgens mij een chaos waardoor het heden TOTAAL veranderd is.

Verwijderd

Ok, redenering klopt, alleen nu nog aantonen dat het aannemelijk is dat er een 5e dimensie is, en aangeven hoe je die kunt manipuleren.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 22 april 2001 16:12 schreef Flexx het volgende:
Einstein zij ooit dat als de mens alle 5 de dimensie''s kent dat ze weten waarom alles bestaat.
hmm klinkt niet onwaarschijnlijk

This too shall pass

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:29

WoutF

Hoofdredacteur
Ik denk (hoop) dat er wel zoiets bestaat als in de film Planet of the Apes. Dat je door allerlei omstandigheden langzamer ''gaat'' als al het andere. Dus alles op de aarde wordt oud maar jij gaat met 1/3 van die snelheid.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ja maar als dit dus waar is wat je aan het begin stelt dan moeten we een manier vinden om door demensies te kunnen reizen zodat we ook weer terug naar onze eigen tijd terug kunnen?

Lekker zijn is een gave :)

• BC3 Victim
Voor de big-bang waren er geen dimensies, toen het punt van de big bang uitdijde onstond dus lengte-breedte en hoogte en tijd?
Dus voor de big-bang was er geen tijd? klinkt aannemelijk. Vlak na de big bang onstonden er dus parallelle universums, naarmate de tijd verstrijkt ontstaan er dus ontelbaar veel andere parallelle universums waar je tussen kunt reizen? Ook de x/y/z van het helal verandert continu, maar zou over een tijdje weer inkrimpen? verdwijnen er dan ook parallele universums als het heelal inkrimpt???

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 23 april 2001 16:22 schreef shadowbyte het volgende:
Voor de big-bang waren er geen dimensies, toen het punt van de big bang uitdijde onstond dus lengte-breedte en hoogte en tijd?
Dus voor de big-bang was er geen tijd? klinkt aannemelijk. Vlak na de big bang onstonden er dus parallelle universums, naarmate de tijd verstrijkt ontstaan er dus ontelbaar veel andere parallelle universums waar je tussen kunt reizen? Ook de x/y/z van het helal verandert continu, maar zou over een tijdje weer inkrimpen? verdwijnen er dan ook parallele universums als het heelal inkrimpt???
1 heel klein vraagie
maar hoe kan in hemels naam de big bada boem ontstaan als er geen tijd is.Het duurt toch enige tijd voor dat er genoeg energie is ontwikeld om de big bada boem op te wekken.Dus was er wel al tijd.misschien ging ie sneller of juist langzamer als nu.

Lekker zijn is een gave :)

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 09:19
Simpel antwoord:
Dat valt niet te beredeneren. Van alle natuurkunderegels die we kennen is er geen enkele die toestaat dat het heelal zou kunnen ontstaan zonder een oorzaak te hebben. En als die een oorzaak zou hebben zou die niet kunnen ontstaan, etc. Alles moet een oorzaak hebben en dus is het ontstaan van bestaan onmogelijk in ons denkraam omdat bestaan uit het ''niets'' moet zijn ontstaan omdat het anders niet kan bestaan.

Hoe het dus is ontstaan en of het is ontstaan ergens uit zal waarschijnlijk nooit achter worden gekomen. Ons hele bestaan is toch onbegrijpelijk.

• Molybdenum
  • Laatst online: 14-01 08:42
Volgens een nieuwe theorie zou de Big Bang zijn veroorzaakt door een botsing van twee universa.

http://www.aip.org/physnews/update/535-3.html

''ekpyrosis'' genoemd.

• BC3 Victim
Op zondag 22 april 2001 21:51 schreef L@P het volgende:
dan is de 5e dimensie iig niet de tijdlijn, want ik kan helaas niet alles verklaren waarom alles bestaat en zo ..

waarom einstein op 5 dimensies komt en niet op 6 of zo snap ik dan weer niet...
naar mijn mening zijn er meerdere dimensies nodig dan 5 want als de 5e de tijdlijn zou zijn en je wilt terug reizen in de tijd hoe weet je waar je terecht komt voor, het zelfde geld heeft de aarde een andere wending of zelfs een hele andere baan om de zon dus heb je wel dergelijk nog 3 dimensies nodig voor locatie.

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

naar mijn mening zijn er meerdere dimensies nodig dan 5 want als de 5e de tijdlijn zou zijn en je wilt terug reizen in de tijd hoe weet je waar je terecht komt voor, het zelfde geld heeft de aarde een andere wending of zelfs een hele andere baan om de zon dus heb je wel dergelijk nog 3 dimensies nodig voor locatie.
Je moet het zo zien: Je hebt een archiefkast met daarin een aantal, zeg duizend, A4tjes. Elk A4tje is een ''moment'' op de tijdas. Dus een moment met daarin opgesloten de volledige status van alle dimenties (1 tot 4)
Je kunt langs deze ''tijdas'' vooruit bladeren, en terugbladeren. Ook al ga je honderd keer heen en weer, dan blijven alle A4tjes nog wel hetzelfde :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Pagina: 1