• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo allmaal,

Ik moet voor engels een verslag schrijven over wat je zou doen als er een nieuwe ijstijd zou komen.

Nu mijn vraag: Wat zouden jullie doen als er een nieuwe ijstijd begon???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Huizen bouwen onder de grond, zodat je beter gebruik maakt van de aardwarmte zelf. kost minder energie.

En ijsberen fokken he? *D

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 10:00

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

M''n hoofd koel houden :)
Wat mensen persoonlijk gaan doen dat lijkt me van minder belang. Stel dat er morgen aangekondigd wordt dat er over 50 jaar een nieuwe ijstijd aanbreekt, dan lijkt het mij vooral handig om nieuwe energiebronnen te ontwikkelen om de mensen warm te houden, veilige kernfusie bijvoorbeeld, of weet ik veel wat. k zag laatst een keer op tv iets vaags over nulpunts energie.
Of beter nog: een apparaat om koude om te zetten in warmte :) (een verwarming dus die loopt op sneeuw en ijs, of zo)

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Verwijderd

De coolers uit m''n pc trekken, een paar bont vellen om m''n kont hangen en kijken wat de toekomst brengt. ;)

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
''k zou mezelf laten invriezen, en wachten tot het over was ;)

Nederlander in het enge Florida

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Het is een beetje raar om te stellen "als er een nieuwe ijstijd begon".
Het is niet zo dat dat in een weekje bekeken is ofzo. Daar gaan wel wat jaren overheen.

Persoonlijk zou ik geen ene flikker ondernemen, anders dan gewoon doorgaan met leven: de dikkere kleding komt vanzelf in de winkels en in IJsland en Scandinavië hebben ze ook gewoon te eten.
Als het hier kouder wordt, wordt het ergens anders aangenamer, dus in het uiterste geval verhuis ik gewoon naar het buitenland.

Dit soort dingen staan niet op zichzelf.

Maar euh.. het begint alweer aardig op huiswerkhulp te lijken :Y)

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

nah ik denk dat de regering een aantal bunkers diep in de grond zullen bouwen met uv lampen en allerlei andere technieken om de zon na te bootsen zodat we in het donker kunnen over leven.En natuurlijk heleboel dieroorten kunnen behouden.Maar ja als er een ijstijd aan breekt zou dat dan over hele aardoppervlakte zijn of enkelt op een aantal plaatsen?

Lekker zijn is een gave :)

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-10-2025
Op vrijdag 20 april 2001 13:18 schreef lordspacie het volgende:
(...)
Maar ja als er een ijstijd aan breekt zou dat dan over hele aardoppervlakte zijn of enkelt op een aantal plaatsen?
Tja, jij mag het zeggen...

Ik denk dat dat o.a. afhankelijk is van de oorzaak. Er zijn theorieën dat de vorige ijstijd geen uitbreiding van de polen was, maar een verplaatsing. Er was dus niet MEER ijs, het lag alleen op een ANDERE PLAATS.
Maar als het ijs gaat toenemen (waar in deze topic zo ongeveer vanuit wordt gegaan), dan denk ik niet dat wij onder de grond gaan leven. Dat kost namelijk veel te veel energie en als er elders op aarde gewoon doorgeleefd kan worden, doen we dat.
Misschien wordt de Sahara dan wel leefbaar ofzo.

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

tenzij er een komeet in slaat en er een lag stof om de aarde komt te liggen!Waardoor het hele opp. onder het ijs komt liggen.Maar dan sterven er ook heel wat mensen aan eventuele vloedgolven!

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Nu mijn vraag: Wat zouden jullie doen als er een nieuwe ijstijd begon???
Het koud krijgen misschien???? Gewoon de verwarming wat hoger zetten en je comp buiten zetten. Happy OC''ing!!!!!

:P

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op vrijdag 20 april 2001 12:33 schreef AxiMaxi het volgende:
Het is een beetje raar om te stellen "als er een nieuwe ijstijd begon".
Het is niet zo dat dat in een weekje bekeken is ofzo. Daar gaan wel wat jaren overheen.

Persoonlijk zou ik geen ene flikker ondernemen, anders dan gewoon doorgaan met leven: de dikkere kleding komt vanzelf in de winkels en in IJsland en Scandinavië hebben ze ook gewoon te eten.
Als het hier kouder wordt, wordt het ergens anders aangenamer, dus in het uiterste geval verhuis ik gewoon naar het buitenland.

Dit soort dingen staan niet op zichzelf.

Maar euh.. het begint alweer aardig op huiswerkhulp te lijken :Y)

grtz.
AxiMaxi
het is niet zo dat het in een ijstijd alleen wat kouder wordt. er zijn nog meer dingen die veranderen. een paar kilometer ijs op nederland bijvoorbeeld. dan blijft er echt weinig over van infrastructuur en bebouwing.

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 13:18 schreef lordspacie het volgende:
nah ik denk dat de regering een aantal bunkers diep in de grond zullen bouwen met uv lampen en allerlei andere technieken om de zon na te bootsen zodat we in het donker kunnen over leven.En natuurlijk heleboel dieroorten kunnen behouden.Maar ja als er een ijstijd aan breekt zou dat dan over hele aardoppervlakte zijn of enkelt op een aantal plaatsen?
Jij gaat uit van een meteoriet inslag, niet van een ijstijd. Een ijstijd kan vele duizenden jaren duren, en de mens is bekwaam genoeg om zich aan te passen. Er gebeurd niks, behalve dat we weleens in de kleding van de gemiddelde rus nu kunnen lopen (bontjassen yeah 8-) )

Verwijderd

:? :? :? het zal wel aan mij liggen maar de ijstijd was niet zo dat het -70 was ofzo hoor. Meer in de reichting van -20 -30 als ik het goed heb. Wat dat betreft kan je dus gewoon kijken in Siberië.

Persoonlijk denk ik niet dat er zoveel zou gaan veranderen op het feit na dat men iets zuidelijker zou gaan wonen.

Dan heb je nog het feit dat de mens het amper merk dat er een ijstijd komt. Het duurt tenslotte iets van 5000 jaar wil het dan van de 15 graden nu naar -15 graden gaan. De mens zal zich automatisch lichamelijk wel iets aanpassen.

• blitzkrieg
  • Laatst online: 21:51

blitzkrieg

Whoop Whoop!

schaatsen :P

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Verwijderd

Een huis onder de grond ?!
Tijdens een ijstijd worden de grootste delen van de wereld bedolven onder kilometers dik ijs. Veel plezier in je ondergrondse hutje.

En een volgende ijstijd? Klopt ja, die komt eraan. Was eerst een programma op Discovery, waarbij men de curven hadden berekend van de ijstijden en ik geloof dat de volgende ijstijd binnen 1000 jaar zou moeten aanbreken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 20 april 2001 17:11 schreef FourEyes het volgende:
...
En een volgende ijstijd? Klopt ja, die komt eraan. Was eerst een programma op Discovery, waarbij men de curven hadden berekend van de ijstijden en ik geloof dat de volgende ijstijd binnen 1000 jaar zou moeten aanbreken.
maar dat zal het broeikas-eefect wel weer opheffen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Maar euh.. het begint alweer aardig op huiswerkhulp te lijken
Sorry, had er bij moeten zetten dat ik het versalg al had gemaakt! Ik wou alleen ff weten wat jullie zouden doen Of evrwachten wat er zou gebueren!
Ik had inderdaad ook op een website gelezen dat er over 10000 tot 23000 jaar een ijstijd zou aanbreken! :o!

In iedergeval bedankt voor jullie reacties }:O

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Sorry, huiswerktopic.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1