Toon posts:

[BC3] mens = parasiet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij mensen zien ons zelf als superieur tov van alle dieren maar ook tov bacterien, maar wij mensen verbruiken aardolie, aardgas, regenwoud, en nog veel meer natuurlijke bronnen.
Langzamerhand raken zo''n beetje alle bronnen uitgeput (niet op korte termijn, maar toch zeker binnen nu en 100 a 150 jaar), en we gaan al over (en zijn zoekende) naar alternatieven....
....Er zijn ook al plannen (nog in een beginstadium) om een klolonie op mars te beginnen, en daar een atmosfeer te creeren die het daar leefbaar maakt voor de mens.

De mens heeft dan dus eerst de aarde helemaal verbruikt, vervuilt en leeggeroofd, en gaat dan door naar een nieuwe planeet.

Dit is typisch gedrag wat een parasiet (zoals een sprinkhaan) ook heeft, de mens en een sprinhaan verschillen dus eigenlijk niet zo veel...

Natuurlijk is dit wel extreem gezegd allemaal, maar het komt er op neer dat de mens zich als een parasiet gedraagd.

Jullie meningen?

Verwijderd

Wie zegt dat het niet zo bedoeld is.

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Leek wel een stukje uit de matrix :) :
I''d like to share a revelation that I''ve had, during my time here. It came to me when I tried to classify your species. I realized that you''re not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment, but you humans do not. You move to an area, and you multiply, and multiply, until every natural resource is consumed. The only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet, you are a plague, and we are the cure.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 23:51

Exirion

Gadgetfetisjist

De evolutie heeft er voor gezorgd dat de mens is geworden zoals ie nu is. Ik keur het zeker niet goed, maar aan de andere kant is het (zoals HlpDsk al suggereerde) waarschijnlijk zo bedoeld?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit past onderhand (met al die discussies) prima thuis in het W&L forum... Misschien dat het effe verhuisd kan worden, want het is wel interessant...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Zelfs hele planeten leegzuigen is niet per definitie fout. Want goed of fout bestaat niet. Er is alleen de menselijke redenering van wat goed of fout is. Zolang er geen bewijs is van een andere samenleving, om normen en waardes mee te vergelijken, kun je niks zeggen van de moralen van de acties.

Volgens dezelfde redenering waren de aliens uit Independence Day bijvoorbeeld niet fout. Voor het zelfde geld is hun redenering de juiste, en zijn de aardlingen de sukkels die met hun vredelievendheid een beetje in het heelal rondsukkelen tussen andere rassen die wel beter weten.

Edit : en Parasiet is met 1 R.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 00:25 schreef HlpDsK het volgende:
Edit : en Parasiet is met 1 R.
''t is laat...
''k ga nu maar (nu ik de fout ook zie) met m''n hoofd tegen de muur |:(|:(|:((auw)
:)

Verwijderd

En als het zo bedoeld zou zijn vindt de evolutie wel weer een oplossing, of zo?

Hoezo "zo bedoeld". Evolutie heeft een richting?

Evolutie heeft geen richting en als het zo bedoeld was dan is God de schuldige! En da''s mooi, want dan hoeven we de schuld weer eens niet bij onszelf te zoeken. Waarschijnlijk denkt Bush ook zo met dat idiote gedrag van ''m tav het Tokio-accoord. Maar dat terzijde.

Je zou kunnen zeggen dat het een GEVOLG is van evolutie. En ja ergens denk ik dat, ook al zijn we druk bezig natuurlijke selectie zoveel als mogelijk voor ons zelf te elimineren, dat we uiteindelijk precies datgene krijgen waar we om vragen.

En als de mens een parasiet is dan is zo''n beetje ieder levend wezen dat. (1 R in parasiet trouwens.) Maar de mens is, net zo min als een sprinkhaan, een parasiet. Het is een predator en een sprinkhaan een herbivoor.

Parasieten teren net zolang op hun gastheer totdat hij/zij uiteindelijk het loodje legt. Natuurlijke selectie heeft het parasitisme dusdanig geperfectioneerd dat de parasiet zolang mogelijk in leven kan blijven zonder de gastheer te doden. De gastheer op zijn beurt zal proberen de parasiet met zijn imuunsysteem o.i.d. uit te schakelen, wat natuurlijk niet zal lukken. Maw. Waar een parasiet NIET als onmiddelijk doel heeft de gastheer te doden (want dan legt ie zelf ook het loodje), heeft een predator dat wel, want anders loopt ie OOK de kans het loodje te leggen. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat een ouwe leeuwin op de hoorns van een Wildebeest is genomen die in de kracht van zijn leven was. Maja, die leeuwin zal ook wel niet zo stom zijn geweest op dat wildebeest te azen (waarschijnlijk op haar jong, maar mama kwam er even tussendoor, zeg maar).

Blijft staan dat de mens lekker verkeerd bezig is. Daar niet van. Maar ik moest het toch ff kwijt.

Verwijderd

Zat ik ook al aan te denken.

En nee, ik ben nog niet zenuwachtig :)

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 20 april 2001 00:14 schreef blueeyes het volgende:
klolonie
Ook al is het een typo, hij''s leuk!!!
Zelfs hele planeten leegzuigen is niet per definitie fout. Want goed of fout bestaat niet. Er is alleen de menselijke redenering van wat goed of fout is. Zolang er geen bewijs is van een andere samenleving, om normen en waardes mee te vergelijken, kun je niks zeggen van de moralen van de acties.
Daar ben ik het dus volmodig mee eens!
Independence Day
Die wilde ik ook aandragen :( ;)
Op vrijdag 20 april 2001 00:40 schreef Kvasir het volgende:
En als het zo bedoeld zou zijn vindt de evolutie wel weer een oplossing, of zo?

Hoezo zo bedoeld. Evolutie heeft een richting?
Ja, waarom denk je dat er ziektes zijn als AIDS en kanker. Volgens mij is dat een manier van de natuur om de enorme groei van de mensheid in de perken te houden... (neemt niet weg dat ik het erg vind als mensen eraan overlijden...

D3 char(s)

Verwijderd

Goed plan. Wie opent ''m daar ff? Het topic in W&L bedoel ik.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 00:45 schreef HlpDsK het volgende:
Zat ik ook al aan te denken.

En nee, ik ben nog niet zenuwachtig :)
LOL, ik ben dus niet de enige die sigs leest :)

Hoeft trouwens ook niet, op het huidige schema duurt het nog minstens een jaar of 2 voordat ik "bij" ben... En tegen die tijd moet ik op stage (buitenland, Japan ofzo?)... :)

Verwijderd

Ik ga mijn toverstafje FF zoeken. Dees mag van mij richtig W&L.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 00:51 schreef Kvasir het volgende:
Goed plan. Wie opent ''m daar ff? Het topic in W&L bedoel ik.
Euhm, dit topic verplaatsen lijkt me makkelijker :)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 00:51 schreef Blistimo het volgende:

Ja, waarom denk je dat er ziektes zijn als AIDS en kanker. Volgens mij is dat een manier van de natuur om de enorme groei van de mensheid in de perken te houden... (neemt niet weg dat ik het erg vind als mensen eraan overlijden...
Oh mijn God (no pun intended) Nu kan de natuur ook al vooruitzien! Nee, sorry Blistimo. Virussen (virii?) evolueren ook en kanker treft niet alleen mensen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hm...

De mens heeft maar respect voor 1 dier en dat zijn ze zelf, en dan hebben ze niet eens respect voor hun eigen soort.

Het is inderdaad misschien wat extreem gezegt: Parasiet. Maar we komen aardig in de buurt.

De plannen om een kolonie op mars te beginnen zijn trouwens al aardig gevorderd. Ik zag het laatst op discovery. We hebben de technieken om de mens bij wijze van spreken op dit moment naar mars te sturen. MEn denkt echter dat we over ongeveer 10 jaar naar mars kunnen te kolonieseren.

En of ik het er mee eens moet zijn? Ik weet het niet. De aarde begind aardig vol te raken (in Nederland iets van 400 mensen op 1 vierkante km) en word het leefgebied voor de dieren in het wild idd aardig uitgedunt.

Maar ik ben bang dat over X aantal jaren er helemaal geen natuur meer is, en ik zie het zelfs nog wel zo ver komen zoals je wel in films over de toekomst ziet: Helemaal geen natuur meer (alleen kunstmatig) en overal ropots aan het werk (aangezien er steeds meer werkelozen komen), en de mens als een lui vretend en moordlustend wezen.
Ok dit is wat overdreven gebracht. maar als het zo door gaat begind het aardig die kant uit te neigen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 20 april 2001 00:57 schreef Kvasir het volgende:

[..]

Oh mijn God (no pun intended) Nu kan de natuur ook al vooruitzien! Nee, sorry Blistimo. Virussen (virii?) evolueren ook en kanker treft niet alleen mensen.
Well, just my 2 cents...
Maar ik heb toch het idee dat "moeder aarde" ook zoiets heeft van: Ho! Tot hier en niet verder. Kijk maar in de geschiedenisboekjes. Iedere keer dat er een populatie-explosie plaats vond brak er weer een epidemie uit.

Dus:
Misschien is de "soort" mens niet in staat zich explosief te vermeerderen. Daar zijn we gewoon nog te zwak voor. Dus zijn we eigenlijk ook geen parasieten...

D3 char(s)

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 20 april 2001 01:05 schreef HlpDsK het volgende:
Ik ga mijn toverstafje FF zoeken. Dees mag van mij richtig W&L.
Waar dan... ik zie hem nog niet... ;)

D3 char(s)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 01:06 schreef Blistimo het volgende:

[..]

Waar dan... ik zie hem nog niet... ;)
Ik denk ik wacht FF. Want anders weet niemand weer waar het is gebleven.

*poef*

Verwijderd

Ga nu wel ff slapen, maar ben heel benieuwd waar dit morgen heen is gegaan. Rara waar kijk ik morgen als eerste.

Verwijderd

Yup, grote populatie gastheren > ENORM leefgebied voor parasieten. Ideaal zou ik zeggen. Voor de parasieten dan. Dus infecteren die hap. Dat zie je trouwens nog steeds als er weer eens een cholera epidemie uitbreekt, en daar zijn hedentendage medicijnen voor. Maar ja, geef parasieten een kans, of liever creeer de kans, en ze slaan toe.

Maar het gaat ECHT te ver om te zeggen dat dit een algoritme van de natuur of evolutie is. Ik zeg dit omdat men van mening is dat evolutie doelloos te werk gaat en de natuur niet kan denken.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 20 april 2001 01:10 schreef Kvasir het volgende:
Ik zeg dit omdat men van mening is dat evolutie doelloos te werk gaat en de natuur niet kan denken.
Wat zegt "men" in dit geval? Lees mijn post hiervoor en huiver ;)
"Men" kan zoveel zeggen. Is het niet zo dat "de gek" meestal in z''n eentje staat terwijl hij wel gelijk heeft.

(En dit zeg ik nu niet om mezelf op te hemelen, maar om intelligentia een kans te geven hun mening te uiten... kunnen we dit draadje ooit nog eens gebruiken als referentie... :))

D3 char(s)

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

hmz....

Draad valt dood sinds-ie hier staat...

D3 char(s)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 01:26 schreef Blistimo het volgende:
hmz....

Draad valt dood sinds-ie hier staat...
komt misschien ook wel een beetje omdat het al 01:30 is geweest, of zal dat er nix mee te maken hebben :P :)

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 20 april 2001 01:33 schreef blueeyes het volgende:

[..]

komt misschien ook wel een beetje omdat het al 01:30 is geweest, of zal dat er nix mee te maken hebben :P :)
Gheghe ;)

Zal vast wel...
"Oh hadden we ''m nou maar in SG laten staan, ''s nachts komen er daar iig nog mensen..."

D3 char(s)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 01:36 schreef Blistimo het volgende:

[..]

Gheghe ;)

Zal vast wel...
"Oh hadden we ''m nou maar in SG laten staan, ''s nachts komen er daar iig nog mensen..."
''k had ''m daar ook niet voor nix neergezet ipv hier, maar ja:P

Verwijderd

Ach parasiet, het is maar net hoe je het noemt.

Een model voor dit soort dingen gaat altijd uit van een draagkracht van het milieu. Als de max draagkracht is bereikt, dan sterven er wat individueen, net zolang tot de draagkracht weer toelaat te overleven.

Dieren ontbreekt het bijna volledig aan inzicht om de populatie te beheren. Er zijn wel voorbeelden, maar die zijn meer gericht op overleven. Zo baren paarden in een moelijk te overleven gebied vaker merries, omdat die een grotere overlevings kans hebben.

De mens daarin tegen is er niet heel goed in, maar langzaam proberen ze de boel bewuster te beheren. Kijk naar geboortebeperking in China, maatregelen die het milieu moeten beschermen. Zo zijn er nog veel meer dingen op te noemen.

Misschien zijn we er nog niet heel goed in, maar het is ook een heel moeilijk concept. Je moet namelijk denken op het niveua van de populatie zelf, ipv het individuele niveau.

Dus, ik zou niet klakkeloos zeggen dat de mens een parasiet is.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18

Lordy79

Vastberaden

het valt * Lordy79 op dat nu het onderwerp verplaatst is de oorspronkelijken niet meer posten.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 13:38
Op vrijdag 20 april 2001 00:59 schreef NukeZz het volgende:
Maar ik ben bang dat over X aantal jaren er helemaal geen natuur meer is, en ik zie het zelfs nog wel zo ver komen zoals je wel in films over de toekomst ziet: Helemaal geen natuur meer (alleen kunstmatig) en overal ropots aan het werk (aangezien er steeds meer werkelozen komen), en de mens als een lui vretend en moordlustend wezen.
Ok dit is wat overdreven gebracht. maar als het zo door gaat begind het aardig die kant uit te neigen.
Ik denk zelf meer de startrek kant op...
Dat men met de technieken planten kan laten groeien, het weer beheerst wordt, zuurstof word aangemaakt, enzenzenz...
Ik hoop het ieg ;)

Steam

Verwijderd

Ik denk dat we over 10 jaar allemaal onder de grond wonen.

Kom op zeg, STEL niet alleen wat, VERDEDIG het ook.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Volgens dezelfde redenering waren de aliens uit Independence Day bijvoorbeeld niet fout. Voor het zelfde geld is hun redenering de juiste, en zijn de aardlingen de sukkels die met hun vredelievendheid een beetje in het heelal rondsukkelen tussen andere rassen die wel beter weten.
Mmm.. mee eens.. maar dat betekend nog niet dat het verneuken van de wereld hier ''goed'' is (of slecht..). De wereld wordt bestuurd door
of een eenling, (Zie amerika) wat behoorlijk verkeerd kan gaan.
of een massa. Een massa mensen (zie democratie), is ''just stupid''. Per definitie. Waar er ook maar een paar mensen bij elkaar zijn en een van hen een of ander stom idee heeft (in een massa ga je niet nadenken), loopt de hele massa mee.. Zelfs als er een paar mensen tussenzitten die wel nadenken, kunnen die niet op tegen de massa.
Wat hierboven staat is misschien meer richting rel denken.. maar als je er over nadenkt zie je dat het ook zo in de politiek gaat. Daar proberen mensen er alleen nog over na te denken (gelukkig) en de boel in te perken.

Deze zelfde mensen moeten helaas ook anderen met ALLEEN economische belangen ''tegenhouden''. Dat kun je niet blijven doen. Zoals de wereld nu bezig is, gaat ie inderdaad achteruit. Als parasieten.. misschien.. maar als we ons hoofd er een beetje bijhouden, kunnen we dit zoveel mogelijk beperken.

En om nog ff door te zeuren: Zolang we niet gaan werken om uiteindelijk (niet meer tijdens ons leven) op wereldniveau (ja.. toch de nog grotere massa...maar toch..) dingen te gaan regelen, KUN je sommige dingen niet eens tegenhouden.. denk aan de wetgeving over internet en je weet wat ik bedoel. En toch zie je steeds meer decentraliseren. (Nou wil ik niet een ''wereldorde'' maar wel een soort wereldoverleg zoals we dat nu op europees nivueau hebben...

Localhost is where the heart is

Pagina: 1