[BC3] illusionisme....hoe doen ze dat eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 13:24
Iemand die de naam van die serie weet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 20:13
Gochelaars Ontmaskerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 13:24
Iemand enig idee?

Zat vanavond maar eens David Copperfield te kijken en het intrigeert me toch best wel.
Zaterdag gaat ie bij de Tros (op TV2) in een of andere fikkende windhoos staan.
En dan hopen dat ie z''n poten niet brandt.>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 19 april 2001 23:13 schreef esteis het volgende:
Iemand enig idee?

Zat vanavond maar eens David Copperfield te kijken en het intrigeert me toch best wel.
Tja, niet al te lang geleden was er op SBS6 een serie waarin een afvallige illusionist een hoop van die trucs uit de doeken deed. Wellicht gaan ze die nog een keer herhalen. Ik kan even niet meer op de titel komen.

De truc die je noemde ken ik zo snel even niet, maar bij trucs met vuur e.d. moet je al snel aan spiegels denken. Als je nog wilt weten hoe hij het Statue of Liberty deed lijken te verdwijnen: het antwoord vind je hier.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14365

veel met spiegels, lege ruimtes, en afleiden met andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 07:26
Goochelaars ontmaskerd zuigt! Daar lieten ze zien hoe de illusionist een vrouw liet zweven... MET EEN HEFTRUCK die achter een gordijn stond. David Copperfield van vanavond was pas goed. Vooral met die rode stoel in de buitenlucht. Daar snapte ik echt nix van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ja maar er stonden wel steeds hoge objecten in de buurt (in de studio het decor) en buiten de elektriciteitsmasten. Had je het moeten opnemen en vertraagd afspelen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-06 16:06

BitByter

Prutst dit forum

waar ik helemaal niks van snapte is dat hij zich doormidden liet zagen :?

ik had goochelaars ontmaskerd ook gezien, en daar zijden ze, dat er bij ELKE! doorzaag truc 2 mensen bij betrokken zijn (logisch)
de ene zit in de tafel (meestal box)

maar bij davidcopperfield, was het oppverlak waar hij op lag 5 cm????? daar past geen mens in volgens mij ;)

* BitByter vond het wel knap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
ik snap er ook weinig van.
heb wel een paar keer naar goochelaars ontmaskerd gekeken, maar dat gaat niet voor alles op.

ik ook de film: lord of illusions gekeken, maar daar kwam ook nie echt een logische verklaring uit voort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
waar ik helemaal niks van snapte is dat hij zich doormidden liet zagen
ik had goochelaars ontmaskerd ook gezien, en daar zijden ze, dat er bij ELKE! doorzaag truc 2 mensen bij betrokken zijn (logisch)
de ene zit in de tafel (meestal box)

maar bij davidcopperfield, was het oppverlak waar hij op lag 5 cm????? daar past geen mens in volgens mij

ik heb die serie niet gezien maar ik heb er wel eens een boek over gelezen waarin stond dat de persoon vaak schuin licht, bovenkant is vlak maar de benen worden bijvoorbeeld verstopt achter de schuine poten van de tafel waar de persoon op licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
Op zondag 22 april 2001 18:26 schreef Mako_ het volgende:
Ja maar er stonden wel steeds hoge objecten in de buurt (in de studio het decor) en buiten de elektriciteitsmasten. Had je het moeten opnemen en vertraagd afspelen.
Maar je zag ook duidelijk die schaduw van die rode stoel kleiner worden en daar zaten echt geen andere schaduwen omheen (van evt kabels of hijskranen).

Zou ie een of andere anti-zwaartekracht hulpmiddel gebruiken :? Oh ja, die stoel zweefde ook niet echt ofzo hij ging gewoon "nice ''n steady" omhoog.

* Markuzi snapt er geen flikker van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7274

Op donderdag 19 april 2001 23:13 schreef esteis het volgende:
Iemand enig idee?

Die tornado van vuur stelde voor mij niets voor, ik dacht echt dat ie tien minuten erin ging staan, maar het was zo pats boem afgelopen. Ook al was het daar gloeiend heet, het was niet echt spectaculair. :) Maar die andere truuk daar begreep ik verder niets van, dat iemand naar Hawaï ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
Op zondag 22 april 2001 22:37 schreef Youssef het volgende:

[..]

Die tornado van vuur stelde voor mij niets voor, ik dacht echt dat ie tien minuten erin ging staan, maar het was zo pats boem afgelopen. Ook al was het daar gloeiend heet, het was niet echt spectaculair. :) Maar die andere truuk daar begreep ik verder niets van, dat iemand naar Hawaï ging...
Dat was gewoon gemonteerd... En die jongen was ook niet random uit het publiek gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
[..]

Dat was gewoon gemonteerd... En die jongen was ook niet random uit het publiek gehaald.
maar die tekens op z''n armen en andere dingen dan? die werden dmv een balletje in het publiek uitgekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 12:53
Allemaal ingehuurd publiek, niks anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Natuurlijk is het nep, wat dacht je anders.
Maar dat maakt het niet minder leuk om naar te kijken. Ik blijf het bijzonder knap vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Het schijnt dat tijdens een show in Japen 1 van z''n touwtjes is geknapt tijdens zijn zweeftruc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 10:04

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

LOL :)

Maar het blijft toch altijd indrukwekkend om naar te kijken.

Ik vind het ook altijd gaaf hoe vingervlug die gasten zijn.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 00:10

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Goochelaars ontmaskerd rouleert dus wel even VET!!!! :) :) :)
Ik heb nauwelijks een aflevering gemist, en dat is maar goed ook, want dat programma was humor van de bovenste plank. Hoe vaak we wel niet in een deuk gelegen hebben...
<ze laten 1st de truc zien>
Commentaar: het lijkt, alsof de goochelaar [plaats hier een truc]. Maar, [betweterige stem] wij weten wel beter! Het is allemaal een geraffineerde truc, en zometeen ziet U hoe de goochelaar het voor elkaar gespeeld hebt, na de reclame!
:)

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
Op maandag 23 april 2001 11:55 schreef Nappa het volgende:
Goochelaars ontmaskerd rouleert dus wel even VET!!!! :) :) :)
Ik heb nauwelijks een aflevering gemist, en dat is maar goed ook, want dat programma was humor van de bovenste plank. Hoe vaak we wel niet in een deuk gelegen hebben...
<ze laten 1st de truc zien>
Commentaar: het lijkt, alsof de goochelaar [plaats hier een truc]. Maar, [betweterige stem] wij weten wel beter! Het is allemaal een geraffineerde truc, en zometeen ziet U hoe de goochelaar het voor elkaar gespeeld hebt, na de reclame!
:)
Maar sommige trucs worden wel HEEL leip uitgelegd zoals die zwevende vrouw en dat doorzagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 12:53
Haha, en dat hij in 2 delen rondliep (benen los van bovenlichaam).
Je zag echt zo''n zwart vlakje op zijn broek! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Vraag het eens aan Bill Gates?? B-)

Pagina: 1