[BC3] Geheugenstoornissen vanwege geschoten sieraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja ik vond het nogal wat vreemd klinken.
Dat hoorde ik laatst eens ergens.

Mensen die (veel) Sieraden zoals oorringen of piercings dragen kunnen last gaan hebben van geheugenstoornissen omdat er door je lichaam meridianen lopen. Door het laten schieten van zulke sieraden zullen de meridianen worden aangetast hetgeen dus leidt tot hersenstoornissen.

Ik weet niet wat ik hier van moet geloven. Ikzelf draag 6 oorringen (3 aan iedere kant) maar ik merk daar vrij wijnig van bij mijzelf, en ook bij vrienden niet.

Hoe denken jullie hierover?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

Elvhenk

Madam Mikmak

Daarom heb ik geen piercings of gaatjes in mijn oren. Er lopen over je hele lichaam meridianen en je kan net pech hebben waar er geprikt is. Geheugenverlies lijkt me wel erg specifiek. Maar je zou er energieverlies door kunnen hebben, maar geen rampen ofzo denk ik.

Verwijderd

Dat is niet te onderzoeken he?

Stel je vindt een verschil in geheugen capaciteit tussen mensen die wel en geen oorbellen dragen. Wat ga je dan concluderen?

Het kan ook zijn dat mensen met oorbellen zo wie zo een lager IQ hebben, en dus een slechter geheugen.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op donderdag 19 april 2001 20:27 schreef olav het volgende:
Dat is niet te onderzoeken he?

Stel je vind een verschil in geheugen capaciteit tussen mensen die wel en geen oorbellen dragen. Wat ga je dan concluderen?

Het kan ook zijn dat mensen met oorbellen zo wie zo een lager IQ hebben, en dus een slechter geheugen.
Tuurlijk is dat wel te onderzoeken. Men neme een gros mensen die graag piercings wil. Men teste hun geheugenfuncties en aanverwante zaken. Men schiete alle mogelijke lichaamsplooien vol met de gewenste ijzerwaren en men teste de geheugenfuncties en aanverwante artikelen nogmaals, eventueel na een bepaalde periode nogmaals, om te onderzoeken of het een proces is..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Er lopen wat?

Meridianen? wat zijn meridianen, en wat voor effect hebben zij op de neuronstructuur van je hersenen (= je geheugen). Dit klinkt echt weer als zo''n pseudowetenschappelijke onzin theorie.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

1. ALs je dit design wilt gebruiken, moet je er ook aan denken dat je een controlegroep wilt. Eentje die je niet volschiet en waarmee je test of er niet een algemene geheugendaling is opgetreden.

Toch is dit ook niet de geschikte manier om dit te meten. Stel er treedt een geheugendaling op bij de volgeschotenen, en niet bij de controle groep.

Wat concludeer je dan?
Juist: na inschieten daalt geheugencapaciteit?
Onjuist: inschieten verstoort meridianen.

Er kunnen dus nog een heleboel andere facoren mee spelen. Wellicht heeft een aantal een bloedvergiftiging gehad, waardoor een geheugendefect is opgetreden? Of zijn mensen die een piercing willen, vaker dronken, waardoor niet geconcentreerd op de geheugentest.

Je kunt geen uitspraken doen over dingen als meridianen, tenzij je aanwijst wat de meridiaan is.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

pseudo-wetenschappelijk is niet persee onzin Lord Daemon.

Overigens klinkt dit meer als niet-wetenschappelijk dan pseudo-wetenschappelijk. Dat laatste impliceert dat je wel wetenschappelijk wilt zijn.

Nukezz: is die spelfout in je ondertitel opzettelijk?

[edit : Even duidelijk gemaakt aan wie die laatste regel gericht was :P]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Mja, ik vraag het me af. Vast staat dat op de plaats waar oorbellen vaak terecht komen, een acupunctuurpunt ligt. Daar een gat in schieten kan dus misschien wel invloed hebben op vele processen in het lichaam. Het is aangetoond dat acupunctuur (al naar gelang de plek waar geprikt wordt) de afgifte van endorfines (door het lichaam geproduceerde pijnstillende stoffen), neurotransmitters, of de overdracht van zenuwimpulsen in over het algemeen grote zenuwen, kan beinvloeden. Vooral als het om endorfines gaat die aan het bloed/lymfe worden afgegeven, zijn de resultaten nogal onvoorspelbaar, aangezien het onbekend is waar deze stoffen hun effect uitoefenen. De Chinezen hebben dit allemaal overigens al eeuwen geleden uitgezocht, en er hun eigen theorie over qi en meridianen op gebaseerd. De westerse verklaring is natuurlijk "iets" anders, maar dat is ook wel logisch aangezien wij meer kennis hebben over de werking van het lichaam op moleculaire schaal dan de (oude)Chinezen.

Back to the point: Of het in dit geval invloed heeft op je geheugen weet ik niet, het lijkt me wel onwaarschijnlijk. Dat het helemaal geen invloed heeft, valt echter niet uit te sluiten.

Verwijderd

btw, de meridianen zijn wel degelijk wetenschappelijk. Een meridianenkaart is namelijk een goede samenvatting van duizenden jaren Chinese trial and error op het gebied van acupunctuur, en geeft goed aan waar de effecten van stimulatie optreden. Alleen moet je daarbij de westerse verklaring niet vergeten, die vertelt je wat er echt aan de hand is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 19 april 2001 22:16 schreef Diadem het volgende:

...

Nukezz: is die spelfout in je ondertitel opzettelijk?

...
Ff Off-Tophic dit, maar als er een spelfout is is dat er perongeluk ingeslopen.

Ff on-tophic.
Ik heb het dus alleen maar gelezen ergens he, ik zeg niet dat ik er zo over denk, aangezien ik nergens last van heb.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 10:49
Mensen die (veel) Sieraden zoals oorringen of piercings dragen kunnen last gaan hebben van geheugenstoornissen omdat er door je lichaam meridianen lopen.
Ik wil best geloven dat mensen die veel gaten hebben eerder last hebben van geheugen verlies dan mensen die dat niet doen alleen heeft dat volgens mij niets te maken met merideanen. Ik denk eerder dat dat komt door het tyoe mensen dat veel van dergelijke sieraden draagt. Ik gloof niet aan het bestaan van energie lijnen door het lichaam. Ik wil alleen best geloven dat het gaten maken in et lichaam nog allemaal onbekende effecten heeft. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat effect heeft op het geheugen.

Virgol

Verwijderd

Hihi, check mijn profile maar.

Ik vind het leuk om te babbelen. Niet speciaal over discriminatie ofzo, maar soms kan ik het niet laten die sneue honden even te fokken:Y).

Sorry!.

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 22:28 schreef Virgol het volgende:

Ik denk eerder dat slechte prestaties van het geheugen komt door het tyoe mensen dat veel van dergelijke sieraden draagt.
Mm, is dat niet wat stereotypisch?
Wie dragen er veel sieraden?

Vrouwen,Punkers en Alto''s, en B.A

Die zijn dus allemaal dommer omdat ze zijn wie ze zijn.
Hihi, van B.A. kan ik het me nog voorstellen.

Maar neo-nazi''s dan?
Het volgende topic:
Het hebben van discriminerende opvattingen leidt tot hersenbeschadining

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 22:28 schreef Virgol het volgende:

Ik gloof niet aan het bestaan van energie lijnen door het lichaam. Ik wil alleen best geloven dat het gaten maken in et lichaam nog allemaal onbekende effecten heeft. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat effect heeft op het geheugen.

Virgol
En als iemand nou in plaats van energie lijnen zenuwen zegt, geloof je er dan wel in?
Captain Proton heeft het eigenlijk al verteld, maar in ons lichaam gebeuren allerlei processen (vooral hormonen) die invloed hebben op onze hersenen. Het is dus niet ondenkbaar dat een stuk ijzer in je lijf invloed heeft op je geheugen.

Olav:
Het hebben van discriminerende opvattingen leidt tot hersenbeschadining
Aangezien lang niet alle mensen met hersenbeschadiging discriminerende opvattingen hebben, maar wel (vrijwel) alle mensen met discriminerende opvattingen hersenbeschadiging (lijken te) hebben zou je denken dat het waar is.

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 16:48 schreef hybridz het volgende:
Aangezien lang niet alle mensen met hersenbeschadiging discriminerende opvattingen hebben, maar wel (vrijwel) alle mensen met discriminerende opvattingen hersenbeschadiging (lijken te) hebben zou je denken dat het waar is.
10 punten!!
Jij snapt het *D

Wat betekent deze mooie conclusie nou:

Mensen zonder hersenbeschadiging hebben geen discriminerende opvattingen!

DE GROTE HERSENBESCHADIGINGSTEST!!

DOE MEE!

Post nu je ervaring!!

Je hebt 2 kansen:
1. je bent discriminerend. Ok, de testuitslag zegt dat je een HERSENBESCHADING hebt. Snap je dit?

2. je bent NIET discriminerend. Gefeliciteerd, je mag goed gek zijn, maar je hebt in ieder geval GEEN hersenbeschadiging.

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 17:43
Mensen die (veel) Sieraden zoals oorringen of piercings dragen kunnen last gaan hebben van
Zo te zien heb je probleempje matje.... :)

Nederlander in het enge Florida

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 19:29 schreef NukeZz het volgende:
*knip*

Ik weet niet wat ik hier van moet geloven. Ikzelf draag 6 oorringen (3 aan iedere kant) maar ik merk daar vrij wijnig van bij mijzelf, en ook bij vrienden niet.
Whoezo merk je het niet hoe weet je dat was ben niet altijd altijd al gestoort???
Want waarom zit je anders op ICT?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 19 april 2001 19:29 schreef NukeZz het volgende:
Je bent gewoon vergeten dat je een geheugenstoornis hebt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-12 21:59
Op zaterdag 21 april 2001 17:14 schreef olav het volgende:

[..]

10 punten!!
Jij snapt het *D

Wat betekent deze mooie conclusie nou:

Mensen zonder hersenbeschadiging hebben geen discriminerende opvattingen!

DE GROTE HERSENBESCHADIGINGSTEST!!

DOE MEE!

Post nu je ervaring!!

Je hebt 2 kansen:
1. je bent discriminerend. Ok, de testuitslag zegt dat je een HERSENBESCHADING hebt. Snap je dit?

2. je bent NIET discriminerend. Gefeliciteerd, je mag goed gek zijn, maar je hebt in ieder geval GEEN hersenbeschadiging.
Heb jij het weleens NIET over discriminatie? Beetje ziekelijk dit, en dat niet alleen, je kan het ook overdrijven. Naïef heeft zoiets.
Pagina: 1