"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Tijden geleden heb ik stenen gespaard, ze liggen nu nog steeds bij mijn ouders in een vitrine. Het viel mij op dat een van mijn stenen, een stuk lava, vreemde schimmels (?) vertoonde.
Het ziet eruit als lange doorzichtige haartjes. Hieronder zie je de foto''s.
Mijn vraag; wat is het en hoe komt dit?

Het ziet eruit als lange doorzichtige haartjes. Hieronder zie je de foto''s.
Mijn vraag; wat is het en hoe komt dit?

What the heart requires may never be understood by the mind!
Verwijderd
Als het haartjes zijn zal het toch wel schimmel zijn...
Volgens mij hebben schimmels niet veel nodig. Een beetje vocht (wordt uit de lucht gehaald) en misschien wat voedingsstoffen (komen uit de steen), als de steen dan ook wat betreft warmte in ideale omgeving ligt kan de schimmel gaan groeien.
Dan moet de steen natuurlijk wel in aanraking zijn geweest met de sporen van de schimmel. En dat kan op 1000 verschillende manieren, kleren, lucht etc... Misschien wel járen voor jij hem had.
Volgens mij hebben schimmels niet veel nodig. Een beetje vocht (wordt uit de lucht gehaald) en misschien wat voedingsstoffen (komen uit de steen), als de steen dan ook wat betreft warmte in ideale omgeving ligt kan de schimmel gaan groeien.
Dan moet de steen natuurlijk wel in aanraking zijn geweest met de sporen van de schimmel. En dat kan op 1000 verschillende manieren, kleren, lucht etc... Misschien wel járen voor jij hem had.
psies!!Op woensdag 18 april 2001 17:01 schreef TheClown het volgende:
Als het haartjes zijn zal het toch wel schimmel zijn...
en idd: Als er haartjes op groeien is het schimmel.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Het vreemde is ook dat ik meerdere lava stenen heb uit het zelfde gebied, maar deze hebben het allemaal niet.
What the heart requires may never be understood by the mind!
Tja. Heb je deze een keer geshowed aan visite ofzo? Of heb je eropstaan kweilen? Hij zal wel vervuild/besmet zijn en nu heb je een mooie schimmelkweek.Op woensdag 18 april 2001 17:41 schreef AIKANE het volgende:
Het vreemde is ook dat ik meerdere lava stenen heb uit het zelfde gebied, maar deze hebben het allemaal niet.
Het ziet d''r meer uit als oxidatie van het een of ander inderdaad.. en vooral ook omdat het afgebrokkeld is en d''r omheen ook ligt... schimmelhaartjes die breken volgens mij niet af? die vormen meer zo''n ranzig kussen.
Only dead fish go with the flow
Pagina: 1