Toon posts:

[BC3] Neanderthaler-gen leeft voort in roodharigen!?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hahahah

Goed zeg. Mijn vriendin is rood, vandaar dat ze altijd zo gromt en zo veel vlees eet.
Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Ik las zo''n leuk stukje in de krant :)
Ik schijn in het bezit te zijn van het neanderthaler-gen :P

Britse onderzoekers gaan ervan uit dat roodharigen in het bezit zijn van het neanderthalergen die zorgt voor het rode haar en de sproeten.
Het gen zou al 100.000 jaar oud zijn.
Het is zeer aannemelijk dat de homo sapiens zich heeft gemengd met de neanderthaler...

Weet iemand hier meer over!? Ik denk namelijk als het al zo is dat het niet voor alle rooien geld...
Ikzelf bijvoorbeeld ben wel een echte rooie maar toch ook weer niet... ik heb geen bleke huid, mijn ouders zijn niet rood... zouden mijn ouders dan ook het gen hebben!?

Ik weet wel dat er veel mystiek hangt rondom roodharigen... ze zouden lichamelijk wat zwakker zijn, en intelligenter, dit is juist het tegenovergestelde van wat je zou denken als er sprake zou zijn van een neanderthaler-gen

Verwijderd

Was pas nog een britse documantaire op tv die vertelde dat de Neanderthalers helemaal geen domme lompe figuren waren.... maar dat is geen excuus om te denken dat je slim bent hoor rooien >:)

Verwijderd

Ach ja, donkerblonde luitjes krijgen sneller promotie en een salarisverhoging.

Bring on da dough! 8-)

Verwijderd

Ik kan (donkerrood, niet dat oranje) rood haar zeeeeer aantrekkelijk vinden.
Meestal vooral bij een ietwat steviger (STEVIG!niet DIK!) gebouwde dame :9

Verwijderd

hmm Het kan gewoon bij je ouders in de genen zitten zonder dat het er zoveel zijn dat je de uiterlijke eigenschappen van inziet.

Toch is de Homo sapiens wel slimmer geweest dan de neanderthaler...Alleen men dacht alleen dat een neanderthaler lang niet zo slim zou zijn als dat er de laatste tijd aan het licht is gekomen.

En dat roodharige personen lichamelijk zwakker zijn lijkt me al helemaal bullsjit. Dat lijkt mij net zo iets als elk blondje is dom en dat gaat ook niet op.

Verwijderd

Als je één neanderthalergen hebt hoef je nog niet andere genen van neanderthalers te hebben die je primitiever maken.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:15

BertV

Handgemaakt

Onzin, al is het mij opgevallen dat er veel roodharigen in engeland zijn...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 10:15 schreef wieikke het volgende:
Als je één neanderthalergen hebt hoef je nog niet andere genen van neanderthalers te hebben die je primitiever maken.
Je wilt niet weten hoe primitief ik ben :P
Sta hier het kantoor al af te bakenen en mijn territorium te verdedigen >:)

Nee maar ff serieus... Ik vindt het toch wel zeer interessant... Ik denk dat ik zo maar ff wetenschappelijke sites enzow ga afstruinen om te kijken of er meer over te vinden is...

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 10:17 schreef BertV het volgende:
En in Iereland..... misschien duurde het wat langer voordat de homo Sapiens de oversteek makte naar "de eilanden"

"rare jongens die Britten" -Obelix 100bc-

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:15

BertV

Handgemaakt

dank, outlaw :(

:)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Helemaal niet zo vreemd. In zuidelijke landen heb je ook nog veel mensen die cromagnon genen hebben wat al jaren bekend was.
Als je een fransoos ziet met een grote neus is vaak een cro magnon gen hiervoor verantwoordelijk.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Het gaat hierbij om 1 of een paar genen, niet om hele genenpaketten. Zelf denk ik dat iedereen wel een paar genen heeft van andere mensenrassen dan de homo sapiens.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Even iets rechtzetten: De Neandertaler was ook een Homo Sapiens (Homo Sapiens Neandertaliensis), de huidige mensenspecies heet Homo Sapiens Sapiens (de "zeer denkende mens"). De Neandertaler staat dus lang niet zo ver van ons af als we dat graag denken.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-01 11:31

Sharky

Skamn Dippy!

iedereen heeft dat gen toch? alleen is hij niet bij iedereen actief.

ja biologie is ook al weer 4 jaar geleden voor mij.

This too shall pass

Verwijderd

Achja mensen met rode haren zijn gewoon ongelovelijke barbaren (;)).
Is dat gen nou ontstaan (minstens) 50.000 jaar geleden bij de Neanderthaler of daarvoor al en dat het al voor de differntiatie van de Neanderthaler zijn ontstaan.

Wees maar niet bang, je hebt ''van'' vissen in je, ben je toch ookniet meteen een viswijf.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 10:17 schreef BertV het volgende:
De laatste Neanderthaler overblijfselen zijn in Portugal gevonden, dus dat heeft er waarschijnlijk niet echt veel mee te maken...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde wetenschappers die twee jaar terug beweerden dat dinosaurusscheten luchtvervuilend waren.
Als dat zo is, dan hoef je je niet meer druk te maken over het milieu en de lucht.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Dan mag ik btw blij zijn dat ze voor luchtvervuilen geen belasting vragen.
Daar gaat me laatste geld!:P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Mensen hebben ook genoeg genen van andere diersoorten... 98% van ons genen komen ook voor bij de chimpansee.

Bij andere apen ligt het iets lager, maar nog altijd behoorlijk hoog.. In het algemeen bij alle dieren..

En de overeenkomst met je kamerplant is ook nog altijd vele procenten :-)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
Op dinsdag 17 april 2001 09:29 schreef Llewella het volgende:

... ze zouden lichamelijk wat zwakker zijn, en intelligenter, dit is juist het tegenovergestelde van wat je zou denken als er sprake zou zijn van een neanderthaler-gen
lichamelijk wat zwakker en wat intelligenter?!?!
hehe, dan heb je mijn spierbundels nog niet gezien... :P
en mijn rapport natuurlijk, dat is al jaren om ;(

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 19:22 schreef qrazi het volgende:

[..]

lichamelijk wat zwakker en wat intelligenter?!?!
hehe, dan heb je mijn spierbundels nog niet gezien... :P
en mijn rapport natuurlijk, dat is al jaren om ;(
Er zijn natuurlijk uitzonderingen op zulke regels :)

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 10:26 schreef Llewella het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe primitief ik ben :P
Sta hier het kantoor al af te bakenen en mijn territorium te verdedigen >:)
Ik hoop niet dat je je baas neerknuppelt en dat soort Neanderthaler-aanverwante zaken :D

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op dinsdag 17 april 2001 18:43 schreef Diadem het volgende:
Mensen hebben ook genoeg genen van andere diersoorten... 98% van ons genen komen ook voor bij de chimpansee.

Bij andere apen ligt het iets lager, maar nog altijd behoorlijk hoog.. In het algemeen bij alle dieren..
Ik meen dat het bij de oerang oetang nog iets hoger was... ;)

Zoek wat je niet eerder vond

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Grrrr, onga bonga, grrr:P

Nieuw, nu met Twitter

• BC3 Victim
jah duH!!!!! we hebben ook nog genen van de apen, voor 99% zijn we aan de apen gelijk maar die ene procent!

Pagina: 1