[BC3] Heavy metal, de duivel en de kruistocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14777

Topicstarter
Na jarenlange ervaring in het metalcircuit (veel muziek geluisterd, bestudeerd, in veel bands gespeeld etc.) te hebben opgedaan, is mij het volgende opgevallen. Heavy Metal en satanisme en/of atheisme hebben vaak een relatie. 90% van de bands gebruiken deze dingen als gimmick en puur om de "niet-metal" bevolking te choqueren en de muziek "underground" te houden. Maar er zijn ook bands die serieus hun geloofsovertuiging lopen te propageren (bijv. Dark Funeral, Darkthrone, Deicide etc.). Soms irriteert het mij dat deze bands hun geloofsovertuiging over een jonge beinvloedbare menigte uitstorten zonder op de consequenties te letten, net zoals het mij irriteert als iemand zijn geloof komt verkopen aan de voordeur. Maar ik las een paar maanden geleden uit interesse een uitgave van de wachttoren (al een oude) waarin tot een soort kruistocht tegen heavy metal werd opgeroepen. Er zouden orgieen worden gehouden op elk concert en er zouden demonen in heavy metal cd''s zitten die eruit kropen en in je oor gingen fluisteren enzo. Dit vond ik dus ook weer veeeeeeeeeeel te ver gaan :? Mij gaat het vooral om de muziek en ik luister zelf ook naar bands met een "twijfelachtig" verleden zoals King Diamond (jaja, hij is erelid van de church of satan van Anton Lavey), bovengenoemd Dark Funeral etc. Maar hoe ziet de tweaker deze verhoudingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Zoals je al aangeeft is er een groep, die gevoelig is voor dergelijke manipulatie. Persoonlijk ga ik voor de melodieuse metal. Als hier shockerende teksten worden gebruikt dan weerhoudt het me er niet van om alsnog deze muziek te luisteren. Natuurlijk moet het me niet persoonlijk kwetsen, maar meestal luister ik toch alleen maar naar de muzieklijn i.p.v. de teksten.
Overigens gaat mijn voorkeur toch uit naar Iron Maiden. Aangezien deze gasten 90% van hun nummers over boeken schrijven lijkt me daar nix shockerends aan.
Net zoals op GoT denk ik het volgende. Als het je niet aanstaat wat je hoort, moet je er gewoon niet naar luisteren. Maar ach je hebt altijd wereld verbeteraars...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:31
Ik moet altijd wel lachen om die ''extreme'' types in de heavy metal. Beetje de clown uithangen maar het niet voor de lol doen maar het satanisme echt serieus nemen.

Ik heb liever wat lol in mijn muziek. In bands als Type O Negative zitten als je strikt luistert ook heel erg godslasterende texten (en ook hele vrouwonvriendelijke trouwens), maar die gasten brengen het met humor en doen het enkelt om te shockeren en niet om ''het woord'' te vertellen.

Maar soms zie je ook wel types lopen die blijkbaar niet doorhadden dat de band het als grap/gimmick bedoelde. Maar wat doe je er aan. Iets wat underground is kan je niet uitroeien, haal je het hier weg komt het daar weer uit de grond. En de 16 jarige jongetjes en meisjes zullen daar ook heen gaan. Vette pech voor de ouders. Gaat wel weer over als de kinders iets ouder worden en zelf er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17798

Ik denk dat dit hetzelfde is als tv kijken.
Kleine kinderen zou je er van af kunnen schermen, zoals al gebeurt met het aangeven voor welke leeftijd de film geschikt is.

Met muziek gebeurt dat ook.
Ik luister veel naar rap, van sommige nummers zou je kunnen zeggen dat ze aanzetten tot moord, maar ik krijg nu niet de neiging om even iemand neer te ''blasten''.
Maar op de voorkant van deze cd''s staat ook altijd dat er ''explicit lyrics'' in zitten.

Elke muziekvorm is een expressie van emoties,
metal neigt misschien meer naar agressie,
maar als je het verschil niet kunt zien tussen een nummer van 5 min of je eigen leven, dan kan de band zelf daar weinig aan doen.
Schokkeren moet kunnen, dat hoort nou eenmaal bij de leeftijd.(Er zijn weinig death metal(iod) bands met 40+-ers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23740

Bij mij lag van het weekdend ook een Wachttoren in de bus.... heb em helemaal uitgelezen.....en me rotgelachen! :D:D:D:D

Ja, was even schateren weer. Ze hadden zo''n voorkantje met op de achtergrond dezelfde man, maar dan ongeschoren, met een vies t-shirt en z''n haar door de war, en daar was ie dan crimineel (foto maken bij de politie met zo''n bordje voor :D) en op de voorgrond was ie netjes in pak, haar gekamd en geschoren. Daar was ie natuurlijk gered door God! :D HAHA! Echt steriotyper kon het haast niet. Leek wel of ik een kleuter hoorde praten over boefen en de zware jongens. :D:D:D:d

Afijn, dat was even off-topic.
On topic nu, ach, sommigen zien in hem Afbeeldingslocatie: http://www.alltunes.net/Artists/Hip-hop/Eminem/im065915.jpg

of in vooral DEZE :Afbeeldingslocatie: http://news.bbc.co.uk/olmedia/1105000/images/_1107985_marilyn_manson300afp.jpg

ook de duivel. :9

Mensen die dat denken, zijn nogal naief en doen exact wat deze personen willen bereiken: Mensen zoals hun op de kast jagen! :D

Vroeger toen ik naar housepartys ging stond er ook altijd een Naar House bus voor de deur. Die gasten meenden serieus dat er binnen de duivel huisde (vooral leuk bij feesten als Hellraiser) Haha! :D

Tja ach, die mensen, laat ze lekker, als ze zo denken, missen ze een paar steekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 10:11 schreef balk het volgende:

Maar soms zie je ook wel types lopen die blijkbaar niet doorhadden dat de band het als grap/gimmick bedoelde. Maar wat doe je er aan. Iets wat underground is kan je niet uitroeien, haal je het hier weg komt het daar weer uit de grond. En de 16 jarige jongetjes en meisjes zullen daar ook heen gaan. Vette pech voor de ouders. Gaat wel weer over als de kinders iets ouder worden en zelf er over nadenken.
Ben ik met je eens. Ik liep toen ik 16 was ook met haar tot aan mijn onderrug, omgekeerde kruizen en pentagrammen om mijn nek en schopte ook overal tegenaan. Op een gegeven moment zie je in dat het allemaal flauwekul is... Ik speel nog steeds in een extreme death-metal band met idem teksten, maar ik weet, net zoals de rest van de bandleden dat we dat gewoon doen om de muziek meer te doen laten knallen van agressie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 10:19 schreef Hustla het volgende:

Elke muziekvorm is een expressie van emoties,
metal neigt misschien meer naar agressie,
maar als je het verschil niet kunt zien tussen een nummer van 5 min of je eigen leven, dan kan de band zelf daar weinig aan doen.
Schokkeren moet kunnen, dat hoort nou eenmaal bij de leeftijd.(Er zijn weinig death metal(iod) bands met 40+-ers)
Ik vindt dat rap ook behoorlijk aggressief over komt. Ik denk dat elke vorm van extreme muziek een bepaalde mate van agressie met zich meebrengt. zo hoort het ook.
Enne. Over die death metal bands: Leeftijden van mijn band: Zanger (20), Gitarist(ikke, 24),drummer (32), bassist (35). Begint al behoorlijk richting de 40 te leunen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:49

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik luister zelf erg graag naar metal, variërend van heavy tot black en deathmetal. Toch valt me altijd op dat ondanks dat de muziek heel agressief is dat de meesten die in zo''n band spelen helemaal niet zo zijn, zelfs vredelievend! Meestal zijn het wel gewoon toffe mensen die gewoon een beetje lopen te gallen met hun muziek (uitzonderingen nagelaten).

De "boodschap" die sommige muziek als van Deicide overbrengt daar doe ik niets mee.

Verder hou ik erg van melodische metal als Nightwish, Amorphis, the Gathering enzo.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7690

Hehe, ben fan van Darkthrone, Dark Funeral en Mayhem (oa.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17798

Ik vindt dat rap ook behoorlijk aggressief over komt. Ik denk dat elke vorm van extreme muziek een bepaalde mate van agressie met zich meebrengt. zo hoort het ook.
Ja dat is zeker zo, voor mij kan rap ook een uitlaatklep van agressie/frustraties zijn.
Net zo goed als Metal-''fans'' dat kunnen door ff flink de pit door te rossen.
Enne. Over die death metal bands: Leeftijden van mijn band: Zanger (20), Gitarist(ikke, 24),drummer (32), bassist (35). Begint al behoorlijk richting de 40 te leunen! :)
Naja laten we het er maar op houden dat sommige eerder volwassen worden dan anderen ;)
Zoals al gezegd, op jongere leeftijd is het een hele levensstijl, op latere leeftijd meer een ''houding'' waarmee je je agressie kwijt kunt.
Vaak zijn de personen zelf super relaxte gasten, die bij wijze van, ''the exorcist'' nog een enge film vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Op dinsdag 17 april 2001 08:32 schreef Plaguebearer het volgende:
Na jarenlange ervaring in het metalcircuit (veel muziek geluisterd, bestudeerd, in veel bands gespeeld etc.) te hebben opgedaan, is mij het volgende opgevallen. Heavy Metal en satanisme en/of atheisme hebben vaak een relatie. 90% van de bands gebruiken deze dingen als gimmick en puur om de "niet-metal" bevolking te choqueren en de muziek "underground" te houden.
Vooral Black Metal is gekoppeld aan satanisme. Het idee van satanisme is (volgens mij) dat er geen verschil bestaat tussen goed en kwaad en dat ''duivels en demonen'' door christenen verzonnen symbolen zijn om dingen die ze niet begrijpen en waar ze bang voor zijn moreel te kunnen veroordelen. Satanisten dragen de mantels van die duivels met gepaste trots. (Satanisme houdt nog veel meer in, maar ik laat het even hierbij.) Er is op zich niets mis met die visie. Veel jongeren willen zich graag afzetten tegen hun ouders en gaan zich zo gedragen dat ze hun ouders en andere mensen in hun omgeving shockeren. Als je het idee hebt dat je anders bent, dan kun je daar uiting aan geven door je anders te kleden. Een paar lotgenoten zijn zo gevonden en wat is er nou leuker dan samen anders zijn?
Maar er zijn ook bands die serieus hun geloofsovertuiging lopen te propageren (bijv. Dark Funeral, Darkthrone, Deicide etc.). Soms irriteert het mij dat deze bands hun geloofsovertuiging over een jonge beinvloedbare menigte uitstorten zonder op de consequenties te letten, net zoals het mij irriteert als iemand zijn geloof komt verkopen aan de voordeur.
Wat is er mis met je geloofsovertuiging in muziek tot uiting te laten komen? Metal bands komen niet bij iedereen aan de voordeur om hun visie te verkondigen. Als je het verwerpelijk vindt dat mensen hun geloofsovertuiging over een beinvloedbare groep uitstorten, wat vind je dan van godsdienstonderwijs op basisscholen? Ik denk dat het goed is dat mensen van veel geloven/levensvisies iets te horen krijgen, dan zullen ze zelf wel hetgene kiezen wat ze het meeste aanspreekt.
Maar ik las een paar maanden geleden uit interesse een uitgave van de wachttoren (al een oude) waarin tot een soort kruistocht tegen heavy metal werd opgeroepen. Er zouden orgieen worden gehouden op elk concert en er zouden demonen in heavy metal cd''s zitten die eruit kropen en in je oor gingen fluisteren enzo.
Orgieen komen wel voor na sommige optredens. Manowar is er berucht om (ze hebben dan ook veel vrouwelijke fans) en Rockbitch doet het zelfs on-stage met hun mannelijke fans. We leven in een vrij land, en zolang ze er niemand schade mee doen, wat is er tegen?

Dat van die demonen lijkt me heel cool. Toch maar eens beter luisteren of ik ze kan horen :).

Laat ik eindigen met de opmerking dat het vooral christenen zijn die in deze duivels geloven en niet satanisten zelf (behalve een paar gekken misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

er zijn toch ook christelijke muziekgroepen waarom dan geen satanische muziekgroepen

ik vind blackmetal en al dat hele snelle zowiezo niks aan geef mij maar meer groove. zoals MESHUGGAH >:) )

die hebben meer filosofische teksten over de maatschappij en zo...
/spam-mode
luister maar naar Meshuggah - Future Breed Machine && Sane :)
/spam mode

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja ik luister zelf ook veel naar metal. Zoals Cradle Of Filth, maar ook wel naar Marilyn Manson.
Bij mjij op school zit een jongen en die zegt dat ik niet naar Marilyn Manson moet luisteren want ik weet de helft niet van hem en ik moet maar eens goed naar zijn teksten luisteren.
Nou weet ik ook wel hie verknipt Marilyn Manson is, en ik zal me maar niet uitlaten over de details, en ik weet ook wel weat hij zingt, maar ja ik vind zijn muziek en teksten nu eenmaal mooi.
Maar het zou onzin zijn als je daardoor beinvloed raakt en "verkeerde" dingen gaat doen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:31
Ook heb je nog dat de ouders van nu (die de ''verschrikkelijke t*ringherrie met die duivelse teksten'' verafschuwen) vroeger ook naar muziek luisterden die op hun beurt door paps en mams verafschuwd werd.

Die gasten uit Liverpool, met hun haar tot over de oren! Heb je het gehoord? Duivels! Verbranden die platen!

Die gasten met die geschminkte gezichten en die lange tongen? Demonisch! Bwegh! Verbranden die concertkaartjes!

enz enz. Nu heb je weer een Slim Shady (of hoe heet die gast?) die allerlei heilige huisjes afbreekt. Die gast haalt zelfs het nieuws.

Het is gewoon een herhaling van jeugd die iets zoekt versus de ouders die de jeugd wil beschermen. Altijd zoo geweescht.

Niet dat ik ''duivelse/rascistische texten'' goedkeur hoor :r

[edit]
Ohja, er bestaat toch ook zoiets als White-metal? Dan ''zingt'' de zanger BWOAUHGAAHYAH en wil hij zeggen hoeveel hij om the Lord geeft. Kom je bij Black-metal, zingt de zanger BWOAUHGAAHYAH en prijst ie satan de hemel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 14:44 schreef Sandalf het volgende:

[..]

Vooral Black Metal is gekoppeld aan satanisme. Het idee van satanisme is (volgens mij) dat er geen verschil bestaat tussen goed en kwaad en dat ''duivels en demonen'' door christenen verzonnen symbolen zijn om dingen die ze niet begrijpen en waar ze bang voor zijn moreel te kunnen veroordelen. Satanisten dragen de mantels van die duivels met gepaste trots. (Satanisme houdt nog veel meer in, maar ik laat het even hierbij.) Er is op zich niets mis met die visie. Veel jongeren willen zich graag afzetten tegen hun ouders en gaan zich zo gedragen dat ze hun ouders en andere mensen in hun omgeving shockeren. Als je het idee hebt dat je anders bent, dan kun je daar uiting aan geven door je anders te kleden. Een paar lotgenoten zijn zo gevonden en wat is er nou leuker dan samen anders zijn?
[..]

Wat is er mis met je geloofsovertuiging in muziek tot uiting te laten komen? Metal bands komen niet bij iedereen aan de voordeur om hun visie te verkondigen. Als je het verwerpelijk vindt dat mensen hun geloofsovertuiging over een beinvloedbare groep uitstorten, wat vind je dan van godsdienstonderwijs op basisscholen? Ik denk dat het goed is dat mensen van veel geloven/levensvisies iets te horen krijgen, dan zullen ze zelf wel hetgene kiezen wat ze het meeste aanspreekt.
[..]

Orgieen komen wel voor na sommige optredens. Manowar is er berucht om (ze hebben dan ook veel vrouwelijke fans) en Rockbitch doet het zelfs on-stage met hun mannelijke fans. We leven in een vrij land, en zolang ze er niemand schade mee doen, wat is er tegen?

Dat van die demonen lijkt me heel cool. Toch maar eens beter luisteren of ik ze kan horen :).

Laat ik eindigen met de opmerking dat het vooral christenen zijn die in deze duivels geloven en niet satanisten zelf (behalve een paar gekken misschien).
Ik zal mijn woorden wat nuanceren en nader toelichten:
Ik vindt het ook geen probleem dat bands een bepaalde overtuiging willen overdragen. Je gaat zelf naar zo''n concert, je kiest daar dus zelf voor. Maar wat mij irriteert is de intollerantie die deze bands naar andere geloofsovertuigingen uitstralen, terwijl de meeste metalmuzikanten die ik tegen het lijf ben gelopen heel relaxed zijn en ook relaxed met hun overtuigingen omspringen. (Ik heb een tijd van gedachten gewisseld met Trey Azagtoth van Morbid Angel over dit soort dingen).

En die orgieen na een concert. Tsja, als je naar Rockbitch gaat weet je waar je aan begint. Een vriend van mij is ook door die blonde bimbo ondergezeken :P.
En die manowar mannen zijn gewoon leip. En die vaste schare fans helemaal..

Je mening over satanisme deel ik over het algemeen wel. Echter zit het satanisme, net als elk geloof, ook vol met tegenstrijdigheden. Volgens Lavey zou de satanist geen dogma''s nodig hebben om zijn geloof kracht bij te zetten en vervolgens schrijft hij zijn boek voor de helft vol met rituelen en bizarre toverspreukjes.. blegh..

mijn fav bandjes: Meshuggah, Nevermore, Nile, Cannibal Corpse, Suffocation, Cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een beetje succes omdat je gewoon super vette muziek maakt, ben je niet echt meer...
Achja, moet je je muziek maar geen blackmetal noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 14:52 schreef balk het volgende:
Ook heb je nog dat de ouders van nu (die de ''verschrikkelijke t*ringherrie met die duivelse teksten'' verafschuwen) vroeger ook naar muziek luisterden die op hun beurt door paps en mams verafschuwd werd.

Die gasten uit Liverpool, met hun haar tot over de oren! Heb je het gehoord? Duivels! Verbranden die platen!

[edit]
Ohja, er bestaat toch ook zoiets als White-metal? Dan ''zingt'' de zanger BWOAUHGAAHYAH en wil hij zeggen hoeveel hij om the Lord geeft. Kom je bij Black-metal, zingt de zanger BWOAUHGAAHYAH en prijst ie satan de hemel in ;)
Exact! LOL :) Die christelijke death-metal bands enzo! Je verstaat er toch geen hol van, maar het blijft vette herrie!

En inderdaad. Toen ik naar mijn eerste concertje ging (metallica!!!) flipten mijn ouders ook helemaal, en ik moest en zou met een volwassene mee, en ik moest een zitplaats hebben en mocht geen alcohol enzo. Ik ben met de vriend van een buurmeisje meegegaan en zodra we de poort binnenwaren, een tray bier besteld en vooraan gaan staan!
Daar begint de generatiekloof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Europese blackmetal (echte blackmetal dan he, niet cradle of filth ofzoiets) is niet gebaseerd op de ideeen van LaVey, dat is gewoon een commercieele bende. Het satanisme van deze blackmetal is niet zozeer een geloof met rituelen, zij verheerlijken de meer de dood enzo.

Als je het niet aanstaat luister je er toch niet na, als je er mee in aanraking komt moet je er echt wel zelf naar hebben gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Op dinsdag 17 april 2001 10:19 schreef Hustla het volgende:
Iron Maiden... volgens mij zijn die ook rond de 40, als ze niet ouder zijn...
Metallica... ook al behoorlijk dement :)

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Op dinsdag 17 april 2001 15:02 schreef Plaguebearer het volgende:

En inderdaad. Toen ik naar mijn eerste concertje ging (metallica!!!) flipten mijn ouders ook helemaal, en ik moest en zou met een volwassene mee, en ik moest een zitplaats hebben en mocht geen alcohol enzo. Ik ben met de vriend van een buurmeisje meegegaan en zodra we de poort binnenwaren, een tray bier besteld en vooraan gaan staan!
Daar begint de generatiekloof!
Ik ga naar Dynamo (ik ben 17); het begin van de generatiekloof? Lekker zuipûh en feesten!

maar even terug op het onderwerp:
- ik vind dat iedereen vrij moet zijn in wat voor muziek die er maakt en wat voor teksten er in komen. Al dan niet satanistisch...
- ik denk wel dat als je in de duivel geloofd (écht geloofd en niet voor de show) dan heb je het mis. Want bestaat de duivel, dan bestaat god ook, en volgens mij kan je daar dan beter zijn dan in de hel. |:(
- ik denk niet dat je kleine kinderen moet laten luisteren naar explicit lyrics. kleine kids kunnen nog niet het onderscheid tussen werkelijkheid en lyrics maken.

ps ik ben fan van metallica (8>, iron maiden, sonata arctica, rhapsody en in extremo...
manowar is ook wel tof (liever geen orgie met hun...)

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

echte blackmetal dan he, niet cradle of filth ofzoiets
|:( Heb je een beetje succes omdat je gewoon super vette muziek maakt, ben je niet echt meer...

Waar het volgens mij met name op neer komt is dat het Satanisme door vele bands niet als een geloof op zich wordt gezien, maar als een uiting tegen de gevestigde religies. Het is meer en teken van antitheisme dan van een of andere overtuiging. Daarbij is Satan natuurlijk een fantastische metafoor, en een zeerindrukwekkend archetype, met name de Satan zoals hij bijvoorbeeld in Paradise Lost (het boek van Milton dus, de 17e eeuwse dichter) voor komt. Het karakter van die Satan past wel bij metal: krachtig, moedig, standvastig, trots.

Ik kan me niet voorstellen dat er veel jongeren zijn die ''slecht'' beïnvloed worden door metal. En anders moeten we misschien maar luisteren naar de uitspraak van ik geloof een van de bandleden van Cradle: "If someone listens to our music and then commits suicide because of them, he was so weak that he didn''t deserve to live in the first place."

Om te eindigen met de uitroep: Leve de duistere metal! En dan luister ik nu fijn verder naar mijn Children of Bodom mp3-tjes, of die Emperor CD in mijn cd-speler. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12020

Ik had ooit een principiele hekel aan satanistisch gedoe, maar dat heb ik toch een beetje laten varen.. Het gaat mij om de muziek zelf en niet zo zeer om de teksten. Al is bij veel blackmetal een belangrijk deel het theatrale eromheen. Sfeer is volgensmij heel belangrijk. Het heeft wel iets, al doe ik daar zelf helemaal niet aan.

Maar wie zegt dat het allemaal niet te verstaan is heeft het nog nooit langer dan een paar minuten (met tegenzin) gehoord. Als je het een paar keer hoort zijn de teksten echt wel te verstaan. Ik vind alleen dat je dan niet naar de "duivelse boodschap" moet gaan luisteren (inhoudelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Teksten heersen juist. :)

Cradle of Filth, Lacrimosa, Tool, dat zijn pas teksten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
En helaas word het Satanisme vaak in verband gebracht met duivels aanbidding, wat dus totaal niets met elkaar te maken hebben.

En sommige metal bands halen dit ook wel eens door elkaar, waardoor aanhangers van het Satanisme meteen verkeerd beoordeeld worden, en ze worden meteen aangezien voor duivelsaanbidders. Of de mensen begrijpen de muziek gewoon helemaal verkeerd.

Marilyn Manson bijvoorbeeld. Hoeveel ouders waarschuwen hun kinderen wel niet voor zijn muziek? En Cradle Of Filth ook. Mensen zien of horen het, en ze worden meteen bestempeld als aanhangers van de duivel.

Ik ben 17, en mijn ouders vinden het niet erg dat ik ernaar luister, of dat ik naar concerten ga.
Nou is volgens mij mijn halve familie oppeens Cristelijk of Katholiek geworden (ik weet het niet meer, iedereen geloof oppeens in God ofzo in mijn familie, heel vaag) dus ze moeten helemaal niks van mijn muziek hebben, laat staan van mijn manier van denken. Maar ik luister niet echt naar de Critiek die ik van hun kant krijg. Anders zou ik me moeten aanpassen aan hun manier van denken en hun muziek, dat zou toch wat te gek worden he.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Ok, hier ben ik met een paar algemene regels der muziek :

Metall enz. enz. enz. :
Het positieve uit het leven halen, door het negatieve te benadrukken

Dance enz. enz. enz. :
Het postieve uit het leven halen, door het positieve te benadrukken

Rap enz. enz. enz. enz. :
Alles was positief, maar wordt steeds negatiever. Vroeger was alles beter.

Daarnaast vindt ik het raar dat hier alto''s roepen dat het niet om de inhoud gaat :?
Eerst roepen ze:
Bweeeh, die stomme boem-boem muziek, daar zit toch geen mooie tekst in, neem Pearl Jam, die maken pas teksten !!

Nu roepen ze :
Je moet niet naar de tekst luisteren, het gaat om de boemeldeboemeldeboem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 22:49 schreef VipTweak het volgende:
Daarnaast vindt ik het raar dat hier alto''s roepen dat het niet om de inhoud gaat :?
Eerst roepen ze:
Bweeeh, die stomme boem-boem muziek, daar zit toch geen mooie tekst in, neem Pearl Jam, die maken pas teksten !!

Nu roepen ze :
Je moet niet naar de tekst luisteren, het gaat om de boemeldeboemeldeboem.
ER is een verschil:

Pearl Jam of dergelijk heeft wel degelijk goeie teksten.

En metal-band als Children of Bodom is gewoon bruut om naar te luisteren. Ook al versta ik geen reet van de teksten. Maar het is wel van hoog niveau. (luister maar eens naar die gitaar-solo''s)

Dit kan je van boemeldeboemeldeboem muziek niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 17 april 2001 23:01 schreef namlessom het volgende:

[..]

ER is een verschil:

Pearl Jam of dergelijk heeft wel degelijk goeie teksten.

En metal-band als Children of Bodom is gewoon bruut om naar te luisteren. Ook al versta ik geen reet van de teksten. Maar het is wel van hoog niveau. (luister maar eens naar die gitaar-solo''s)
Dus je bevestigt wat ik zeg : de teksten interesseren je geen zak, het gaat je om de muziek
Dit kan je van boemeldeboemeldeboem muziek niet zeggen.
Om te beginnen bedoel ik hiermee o.a. death-metall mee, maar voor het geval je het over mijn muziekstijl (Techno) hebt, wil ik een verrassing voor je uit de doeken doen:
- Techno heeft een veel betere "verhaallijn", woorden zijn niet nodig
- Het gevoel dat bij je loskomt is precies hetzelfde als bij "jouw muziekstijl"
- teksten van rap-artiesten en dun bezaaid bij trance-dj''s, zijn meestal veel en veel beter dan hun tegenhangers. (luister maar es naar Castles in the sky).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 17 april 2001 21:26 schreef el_marcianito het volgende:
Ik had ooit een principiele hekel aan satanistisch gedoe, maar dat heb ik toch een beetje laten varen.. Het gaat mij om de muziek zelf en niet zo zeer om de teksten. Al is bij veel blackmetal een belangrijk deel het theatrale eromheen.
Dit is dus [b][i]GEEN[/b][/i] blackmetal, dit is wat band als Cradle of Filth en Dimmu Borgir van blackmetal hebben gemaakt.
Maar wie zegt dat het allemaal niet te verstaan is heeft het nog nooit langer dan een paar minuten (met tegenzin) gehoord. Als je het een paar keer hoort zijn de teksten echt wel te verstaan. Ik vind alleen dat je dan niet naar de "duivelse boodschap" moet gaan luisteren (inhoudelijk).
Kan je dat ook zonder boekje\lyrics???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe, als ik mn kat laat kotsen en ik vervorm het geluid een beetje denkt iedereen dat het over de duivel gaat :)

Echt, mensen die dat gebrabbel kunnen verstaan krijgen iets van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12723

[quote]Op dinsdag 17 april 2001 23:07 schreef VipTweak het volgende:[/qoute]

- Techno heeft een veel betere "verhaallijn", woorden zijn niet nodig

OMG Dat meen je niet he? WELKE verhaallijn!? De verhaallijn van de maker die RSI heeft opgelopen omdat hij stomme geluidjes op zn plaats moet klicken!? In metal (en andere ''echte'' muziek) zit gevoel en in de meeste ook nog een boodschap. Ik wil je wel es de verhaallijn zien uitleggen van een willekeurig trancenummer....

- Het gevoel dat bij je loskomt is precies hetzelfde als bij "jouw muziekstijl"

Dat heeft niets te maken met de inhoud, maar met je voorkeur voor type muziek.

- teksten van rap-artiesten en dun bezaaid bij trance-dj''s, zijn meestal veel en veel beter dan hun tegenhangers. (luister maar es naar Castles in the sky).

Veel beter?! Heb jij ooit een text van Theatre of Tragedy, Within Temptation, Rammstein (ja zelfs die) of Cradle of Filth gelezen (wel een goed nummer van de laatst genoemde) en dan een text van Eminem? Als je dan nog kan beweren dat Eminem''s texten beter zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13700

<offtopic>
Eumz foodfight? Gooi en smijtwerk in aantocht? Beantwoord eerst ff deze vragen dan:

1) Moet muziek altijd als begeleiding dienen voor (gezongen) tekst cq. moet tekst altijd deel uitmaken van muziek?
2) Wanneer is muziek nog "live", en wanneer is het een registratie?
En nu de moeilijke:
3) Wanneer is geluid muziek, en wanneer is geluid geen (echte) muziek?

Om maar ff mee te doen, de Beste Songtext Ooit: "Gabba Gabba Hey" (Pinhead) van wijlen Joey Ramone :P
</offtopic>

Ontopic: We hebben vrijheid van godsdienst, dus ik vind het niet eens nodig het satanisme of duivelsaanbidding te verdedigen. Dan praat ik dus niet over bands die satanisme als stijlmotief gebruiken, maar die die het echt menen. Als dat soort bands/muziek bestreden moet worden, moeten we de reli-rock ook opdoeken, en eigenlijk alle andere muziek met religieuze teksten ook. Zo lang als er in de teksten niet wordt aangezet tot haat, geweld of discriminatie, moet het kunnen.

* Anoniem: 13700 vindt naziteksten veel schadelijker.

<edit>typo</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dit is dus GEEN blackmetal, dit is wat band als Cradle of Filth en Dimmu Borgir van blackmetal hebben gemaakt.
Ik kan er echt niet bij. Obscure black metal bands gebruiken net zo goed die theatrale sfeer als de meer succesvolle.

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9409

Lekker beuken toch?
Sommige mensen zijn nou eenmaal nogal vatbaar voor suggestie, is een feit.
Het satanisme is natuurlijk niet alleen een tegenpool vh christelijke gedoe.
Er is nou eenmaal ook de (een) duistere zijde, die je een plaats kunt geven met rituelen etc.
>:) Ave Satanas! Regis Satanas! ;)

(satanisme ''om mee te nemen'': *click* }:O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13903

Ik ga denk maar eens een kerk in de brand zetten.. mijn CD-tje is afgelopen..|:(

Ik luister sinds het eerste begin naar TOOL, en ik heb nog geen moment gedacht dat ik een vrouw wil vermoorden, dat alle christenen stom/debiel zijn en mij willen indoctrineren.

Ik luister ook graag naar Snoop Dogg vanwege zijn goede stem en gewoon geile ritme''s, maar net zo fijn luister ik naar TOOL, Type O, Rammstein of Apocalyptica..

En of ze satan vereren?? Moeten hun weten, ik ben bij Shelter geweest met leren schoenen, werdt ik ook bijna gelycht door die gasten..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 18 april 2001 11:00 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik kan er echt niet bij. Obscure black metal bands gebruiken net zo goed die theatrale sfeer als de meer succesvolle.

Lord Daemon
Als je blackmetal luistert zoals het in het begin bedoeld was zie/hoor je echt niet die theatrale atmosfeer. Luister maar eens naar de eerste CD (For All Tid) van Dimmu Borgir ( en hun laatste (nouja, die heb ik niet geluisterd maar zal vast wel het zelfde zijn). Blackmetal is niet mooit bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Blackmetal is niet mooit bedoelt.
Tja, ''bedoelt'' vind ik een nogal problematische term de eerste CD van cradle, om maar eens wat te noemen, is zeker niet mooi: verrotte produktie, slechte zang, bagger gewoon. Als dat is hoe black metal bedoeld is, geef mij dan maar black metal zoals ie niet bedoeld is. Leve de nieuwe Dimmu en Cradle. :) Wat mij er niet van zal weerhouden straks dat obscure Roemeense Agathodaimon weer op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ach Metal is gewoon kewle muziek voor, niet meer en niet minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 18 april 2001 17:06 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Tja, ''bedoelt'' vind ik een nogal problematische term de eerste CD van cradle, om maar eens wat te noemen, is zeker niet mooi: verrotte produktie, slechte zang, bagger gewoon. Als dat is hoe black metal bedoeld is, geef mij dan maar black metal zoals ie niet bedoeld is. Leve de nieuwe Dimmu en Cradle. :) Wat mij er niet van zal weerhouden straks dat obscure Roemeense Agathodaimon weer op te zetten.
Ik zal je niet tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMG Dat meen je niet he? WELKE verhaallijn!? De verhaallijn van de maker die RSI heeft opgelopen omdat hij stomme geluidjes op zn plaats moet klicken!? In metal (en andere ''echte'' muziek) zit gevoel en in de meeste ook nog een boodschap. Ik wil je wel es de verhaallijn zien uitleggen van een willekeurig trancenummer....
Moet je eens naar Progressive Trance luisteren, en dan bedoel ik echt luisteren, dat zijn nummers die echt mooi opgebouwd zijn, vergelijk het van mij part met klassieke muziek. Gevoel zit ook heel sterk in dat soort platen, meestal agressie en angst, maar ook liefde. Ik geef direct toe dat de gemiddelde TOP40 plaat weinig bevat.
Veel beter?! Heb jij ooit een text van Theatre of Tragedy, Within Temptation, Rammstein (ja zelfs die) of Cradle of Filth gelezen (wel een goed nummer van de laatst genoemde) en dan een text van Eminem? Als je dan nog kan beweren dat Eminem''s texten beter zijn.....
Eninem is dan weer een wat minder voorbeeld TENZIJ je alle teksten van de gehele cd op een hoop gooit. Maar ik denk dat je wel begrijpt over welke artiesten ik heb. Daarnaast kan je uit alle muziek een betekenis halen en als je dat alleen bij Rock doet en niet bij Techno, dan ben je niet reeel bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12020

Kan je dat ook zonder boekje\lyrics???
Kan er aan liggen dat ik een chronisch cd gebrek heb, maar na een tijdje begin ik toch steeds meer van die teksten te verstaan. (al gaat mee"zingen" toch wat moeilijk, maar dat probeer ik ook nooit)
Wat ik wilde zeggen is dat metal niet per definitie onverstaanbaar is, zoals sommigen beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je eens naar Progressive Trance luisteren, en dan bedoel ik echt luisteren, dat zijn nummers die echt mooi opgebouwd zijn, vergelijk het van mij part met klassieke muziek. Gevoel zit ook heel sterk in dat soort platen, meestal agressie en angst, maar ook liefde. Ik geef direct toe dat de gemiddelde TOP40 plaat weinig bevat.
[..]

Goed, noem een nummer en ik zal met een objectief oor luisteren.
Als je wumpscut en dergelijke bedoelt, geef ik je wel gelijk, maar das geen trance meer...Dus brand maar los met nummertjes.

Eninem is dan weer een wat minder voorbeeld TENZIJ je alle teksten van de gehele cd op een hoop gooit. Maar ik denk dat je wel begrijpt over welke artiesten ik heb. Daarnaast kan je uit alle muziek een betekenis halen en als je dat alleen bij Rock doet en niet bij Techno, dan ben je niet reeel bezig.

Nee ok, maar de top40 trance heeft niet meer als doel ''muziek'' maar ''geld'' waar of niet? Nu zijn er een boel commerciele bands, zowel rock als trance die alleen voor geld muziek maken, maar de echte ''gemaakte'' bands (spice girls ed) is geen muziek meer. Het kan best mooi zijn ofzo, maar daar zijn ze zgn niet voor bedoeld. Ik denk dat dat een (nogal groot) onderscheid maakt wat misschien een beetje over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23
Op dinsdag 17 april 2001 22:57 schreef Lord Daemon het volgende:
Teksten heersen juist. :)

Cradle of Filth, Lacrimosa, Tool, dat zijn pas teksten!
offtopic
Ben blij dat je t mooi vond :)
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 17 april 2001 14:57 schreef Plaguebearer het volgende:

Je mening over satanisme deel ik over het algemeen wel. Echter zit het satanisme, net als elk geloof, ook vol met tegenstrijdigheden. Volgens Lavey zou de satanist geen dogma''s nodig hebben om zijn geloof kracht bij te zetten en vervolgens schrijft hij zijn boek voor de helft vol met rituelen en bizarre toverspreukjes.. blegh..
Ja, een echte satanist volgt niemand houdt zich niet aan bepaalde dogma''s. Dus strikt genomen moet hij zich ook niets van satanistisme zelf aantrekken. En dan nog zijn er mensen die zich bij een satanistische groepering aansluiten. Dan heb je het toch niet begrepen??? Ik ben zelf geen satanist, maar vind het wel leuk om me erin te verdiepen en voor heel veel dingen valt wel wat te zeggen.
Op dinsdag 17 april 2001 19:48 schreef Lord Daemon het volgende:

Waar het volgens mij met name op neer komt is dat het Satanisme door vele bands niet als een geloof op zich wordt gezien, maar als een uiting tegen de gevestigde religies. [knip]
Het is meer en teken van antitheisme dan van een of andere overtuiging.
Nee, satanisme is een veel uitgebreidere filosofie dan je waarschijnlijk denkt. Het bestond ook al lang voordat metal bestond. Je kunt het niet zomaar afdoen als een filosofie die alleen maar gebaseerd is op haat tegen christendom. Het is misschien wel gericht tegen godsdienst in het algemeen... Eigenlijk ben ik daar zelf ook wel op tegen. Een nummer van Dimmu dat ''Tormentor of Christian souls heet, tja... Dat gaat misschien wat ver en is wel een beetje makkelijk... Ik heb niks tegen zieke lyrics ofzo. Laat ik om dat te illustreren maar eens een stukje CoF kwoten:
I slit guts guts and free the moistest facces
Corrupt the corpse and seize the choicest pieces
Her alabaster limbs that dim the lit carnal grin
Vaginal skin to later taste and masturbate within
Uit het nummer Lord Abortion op de CD Midian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

offtopic
Ben blij dat je t mooi vond
/offtopic
Beter dan het meeste andere dat je me had aangeraden. :) Zoals Das Ich en Goethes Erben, wat een vage muziek is dat... Apotygma Berzerk was dan wel weer koel.

Sandalf, moet je nou weer het ziekste stukje tekst quoten van alle Cradle dat er is? Even een tegenvoorbeeld van juist een heel goed stukje:
When the sun has wept upon the waveless lake,
And the mists steal in with ease,
Covened wolves arc their eary dissonant napes,
In adoration of the moon and thee.

They call as I to thee.
Dusk, and her Embrace
Awaiting the sun to set, crimsoning seas,
onlt whence it is dark doth my misery cease.
Malice through the looking glass
I fear the Augean light,
Is sweeping through Camelot,
How bitter-sweet my triumphs seem,
Now autumnal leaves succumb to frost.

Morgana art thou near me?
Languid I went my path to grave,
Cast my sword to the sulphid grasp
Of the naiad neath the silvered lake.

When waters stirred lay silent,
Mistress, let the mists descend.
Thy tears cannot thaw Death''s cold heart,
His sombre gaze defies legend.

More so than thine, else thy dew lidded eyes
Art for the banshees'' song
Or our souls entwined like vein upon,
The twisted shores of Avalon.
Haunted Shores
In an age crucified by the nails of Faith,
When rank scarecrows of Christ blighted lands,
An aloof Countess born an obsidian wraith,
Dared the abyss, knowing well she was damned.
Her life whispered grief like a funeral march,
Twisted and yearning, obsessed and entranced,
With those succumbing to cruelty,
Crushed neath the gait of her dance,
A whirlwind of fire that swept through the brier
Of sweet rose her thicket of black thorn had grasped.
Bathory Aria

(Allen uit mijn hoofd, fouten voorbehouden.)

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Ik heb hier een heel mooi live voorbeeld bij eigenlijk. Ik ben zelf nogal een verwend luisteraar van heavy metal, death metal en noem maar op. Ik zelf ben 16, en ik heb een broertje van 13. Hij is de laatste tijd erg tegen me op gaan kijken en wil alles doen wat ik ook doe. Dat vind ik allemaal wel cool en oke enzo maar het feit is wel dat hij op een lager niveau zit dan ik. Hij is iets achter met zijn ontwikkeling en daardoor veel makkelijker te beinvloeden. Het rotte wat daarbij komt kijken is dat hij de Engelse taal redelijk beheerst dus de woorden als Satan Rules (heel extreem gezegd) eruit kan halen. Daardoor probeer ik hem ook te weren van deze muziek en bijvoorbeeld naar Nirvana te laten luisteren. (respect for kurt). Ik zal nu ff over mezelf beginnen

Ikzelf luister naar deze muziek maar laat me er niet door beivloeden alhoewel ik dat voor de buitenwereld vaak anders laat merken. Ik ben geen satanist ofzo maar draag wel pentagrammen, en andere tekenen daarvan. Dit doe ik om de mensen te choqueren (of hoe je dat ook spelt). Kweenie maar ik vind dat wel leuk eigenlijks. In een volle trein zitten en dan 4 stoeltjes voor jezelf omdat mensen schrikken van je uiterlijk ((ik goth)).
Mijn mening is eigenlijk dat de bands hun recht op vrij meningsuiting goed gebruiken maar dat het soms door de ":verkeerde:" mensen word beluisterd. Ik vind gewoon dat mensen zoals ik hun jongere broertje in de gaten moeten houden. Laat anders de ouders deze taak opknappen.
I rest me doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23
Op dinsdag 17 april 2001 15:07 schreef wVm het volgende:
De Europese blackmetal (echte blackmetal dan he, niet cradle of filth ofzoiets) is niet gebaseerd op de ideeen van LaVey, dat is gewoon een commercieele bende.
Hmm, niet te licht denken over LaVey imho. Kijk eens goed wat die kerel doet, hij predikt t satanisme, in zijn visie een egocentrische levenswijze. Hij heeft daarmee wereldwijd miljoenen volgelingen gevonden die allemaal netjes een x bedragje schuiven om lid te worden van zijn ''church''. Terwijl hij geen zak om die lui geeft, zijn showtje mooi opvoerd, daarmee stinkend rijk wordt en in zijn vuistje lacht om al die ''schapen'' die m volgen. En door dat te doen (die lui te ''besodemieteren'' -> winstbejag) precies de levenswijze volgt die hij predikt zonder dat de meeste van z''n volgelingen t in de gaten hebben. Ik vind dat wel mooi hoor, heb er wel respect voor hoe die kerel zijn zaakjes heeft geregeld. :)
Op woensdag 18 april 2001 22:55 schreef LePluis het volgende:
Goed, noem een nummer en ik zal met een objectief oor luisteren.
Als je wumpscut en dergelijke bedoelt, geef ik je wel gelijk, maar das geen trance meer...Dus brand maar los met nummertjes.
klopt, is elektro op t randje van industrial, maar da''s weer een heel andere muziekstroming :)
Op vrijdag 20 april 2001 11:18 schreef Lord Daemon het volgende:
Beter dan het meeste andere dat je me had aangeraden. :) Zoals Das Ich en Goethes Erben, wat een vage muziek is dat... Apotygma Berzerk was dan wel weer koel.
Das Ich en vooral Goethes Erben is inderdaad geen makkelijke muziek. Ik denk dat je dat net als klassiek moet leren luisteren, vaak een beetje ''zwaar op de hand''. Of t is gewoon helemaal je muziek niet, kan natuurlijk ook. :) Dat lijstje wat ik je toen heb gegeven was ook een beetje van alle stromingen wat, dus dat daar dingen tussen zaten die je absoluut niet lagen is logisch. Maar je hebt nu wel een idee waar ''gothic'' als muziekstroming voor staat. toch? Heb je trouwens van Apoptygma de cover van ''Fade to Black'' gehoord? vette cover...

en nu on-topic,
er is nog altijd een verschil tussen t propageren van anti-christelijke denkbeelden en t uitvoeren daarvan. Diegenen die zich zo mee laten slepen door teksten van bmbands dat ze de beelden die het oproept in de praktijk gaan brengen, hebben in mijn ogen een ernstige psychische storing. Deze storing had zich vroeg of laat ongeacht in welke ''lifestyle'' ze terecht waren gekomen toch wel in de problemen gebracht, was t rap geweest dan had diegene wel een kereltje neergeknald, was t dance geweest, dan had diegene zich wel een hersenbeschadiging geslikt aan de XTC etc.
En de bands die propageren zo sterk achter hun overtuiging te staan, ach, neem dat ook maar met een korreltje zout. Enkele idioten daargelaten. Waar Hieronymus t ziekelijke idee vandaan haalde om z''n camera te gaan halen toen ie Dead vond nadat ie zich door z''n kop had geschoten (als dat al de waarheid is, gingen rare reruchten over die gebeurtenis in de rondte) is beyond me. Iemand die zo denkt en doet hoort in een gesticht thuis en dat meen ik serieus. Maar de rest van die gozers staat op valentijnsdag ook voor de neus van hun lief met een roosje (of een fles bier met een strik, lijkt me soms ook niet onwaarschijnlijk) hoor :)

ps, de beste bmband die ooit heeft bestaan en een van de weinigen die t echt snapt, blijft Beherit !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 20 april 2001 21:20 schreef Fallen_angel het volgende:
Daardoor probeer ik hem ook te weren van deze muziek en bijvoorbeeld naar Nirvana te laten luisteren. (respect for kurt). Ik zal nu ff over mezelf beginnen
Uhm...en je denkt dat Nirvana GEEN rare/morbide texten heeft waar je broertje-lief vreemde ideeen aan kan overhouden? :?
Beetje kortzichtig...Agreed, het is ''beter'' dan deathmetal, maar, als je em een nummer van Cradle laat horen verstaat hij er toch niets van. Alleen als hij de lyrics leest maar ja, je kan niet alles tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 20 april 2001 11:18 schreef Lord Daemon het volgende:

Sandalf, moet je nou weer het ziekste stukje tekst quoten van alle Cradle dat er is?
Het ging mij ook vooral om het metrum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hieronymus
Hieronymous leefde toch een paar 100 jaar geleden :P, Euronymous bedoel je? Wat boeit et dat ie foto''s heeft genomen van Dead. die gast is toch dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 22:24
...Geef mij Iron Maiden maar:P

Afbeeldingslocatie: http://www.vw-buggy.dhs.org/koelkast/rockdevilbig.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Op zaterdag 21 april 2001 21:18 schreef LePluis het volgende:

[..]

Uhm...en je denkt dat Nirvana GEEN rare/morbide texten heeft waar je broertje-lief vreemde ideeen aan kan overhouden? :?
Beetje kortzichtig...Agreed, het is ''beter'' dan deathmetal, maar, als je em een nummer van Cradle laat horen verstaat hij er toch niets van. Alleen als hij de lyrics leest maar ja, je kan niet alles tegenhouden.
Ja maar hij moet en zal dat soort muziek luisteren. En cradle mag ie niet van z''n ma (ouders gescheiden ik woon bij pa hij bij ma) omdat ze dat grafherrie vind en det txt leest. Nirvana is over het algemeen het beste in die catogorie muziek om hem naar te laten luisteren.
Tenminste dat vind ik. Als je een andere suggestie hebt moet je het zeggen, ik sta voor alles open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gevoel dat ik krijg van luisteren naar Nirvana is depressiviteit. Je zal er nooit agressief van worden, maar als je TE goed begrijpt hoe Kobain zich voelde toen hij die muziek schreef dan kan het zijn dat je wat van zijn doodswens overneemt...

Begrijp me niet verkeerd; ik vind Nirvana geweldig. Het hele doel van Kunst is een gevoel vastleggen en dat is ze op buitengewoon goede manier gelukt. Toch denk ik dat het voor sommige mensen (met een natuurlijke aanleg tot depressiviteit) best gevaarlijk kan zijn. Denk aan de zelfmoordgolf die na de dood van Kurt door Amerika ging. Zo ook kan het voor mensen met een natuurlijke aanleg voor agressie verkeerd zijn om bepaalde muziek te luisteren (Slipknot bijvoorbeeld en misschien voor sommigen Cradle ook wel, hoewel Cradle toch anders bedoeld is).

Het verschilt natuurlijk heel erg per persoon wat voor uitwerking muziek op je kan hebben. Mensen die slecht onderscheid kunnen maken tussen fantasie en werkelijkheid zullen er extra gevoelig voor zijn, maar voor anderen kan het juist troost geven als ze zelf depressief zijn. Ik heb het gevoel dat Nirvana depressief zijn tot Kunst verheft. Net als dat Cradle morbide zaken tot Kunst verheft. Het romantiseert het gevoel op een bepaalde manier. Dat kan soms best troostend werken. Het kan ook een uitlaatklep zijn voor bepaalde emoties die je dan op een gecontroleerde manier naar boven laat komen.

Vast staat volgens mij dat muziek veel invloed op mensen kan hebben en dat de uitwerking ervan zeker niet onderschat moet worden.

Sandalf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 22 april 2001 20:36 schreef Fallen_angel het volgende:

[..]

Ja maar hij moet en zal dat soort muziek luisteren. En cradle mag ie niet van z''n ma (ouders gescheiden ik woon bij pa hij bij ma) omdat ze dat grafherrie vind en det txt leest. Nirvana is over het algemeen het beste in die catogorie muziek om hem naar te laten luisteren.
Tenminste dat vind ik. Als je een andere suggestie hebt moet je het zeggen, ik sta voor alles open.
Je zou nightwish kunnen proberen...Of Theatre of Tragedy..Das allebei een stuk minder depri en ook zeer *zeer* mooi.
Verder is bijna alle punk ook goed, maar dan moet je oppassen dat hij niet plotseling overal tegenaan gaat schoppen >:)
Cradle mag niet?! Wat een bull zeg (in mijn ogen).. Maar goed, zn moeders smaak zal anders zijn dan de mijne :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sandalf snapt ''t.. niets meer aan toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik wilde ook ff reageren, ik ben overteuigt christen, ik geloof dus in God en de duivel. Ik vind het kortzichtig als Christenen Metal meteen duivels vinden!! Ik luister zelf ook metal!! Wel White Metal, want dat past beter bij mijn levensvisie!! Mijn vader vind dat al duivelse muziek, maar de muziek kan niet goed of slecht zijn! De teksten wel! En ik laat de niet-Christelijke bands in hun waarde!! als zij liever naar de hel gaan, ik zal ze niet tegen houden!!!

P.S. heeft iemand weleens gehoord van Slechtvalk, had laatst een interview in Aardschok, is hele goede muziek, o.a. Geïnspireerd door Thyrfing!!

P.S.S. Kent iemand het label Feardark?? ook Christelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 14:10 schreef McRuler het volgende:
Ik wilde ook ff reageren, ik ben overteuigt christen, ik geloof dus in God en de duivel. Ik vind het kortzichtig als Christenen Metal meteen duivels vinden!! Ik luister zelf ook metal!! Wel White Metal, want dat past beter bij mijn levensvisie!! Mijn vader vind dat al duivelse muziek, maar de muziek kan niet goed of slecht zijn! De teksten wel! En ik laat de niet-Christelijke bands in hun waarde!! als zij liever naar de hel gaan, ik zal ze niet tegen houden!!!

P.S. heeft iemand weleens gehoord van Slechtvalk, had laatst een interview in Aardschok, is hele goede muziek, o.a. Geïnspireerd door Thyrfing!!

P.S.S. Kent iemand het label Feardark?? ook Christelijk!
Ja, ik ken Slechtvalk. Mwoah, vind er niet zoveel aan. Ik ben het met je eens dat je muziek niet kunt bestempelen als zijnde "duivels" of "divine", maar je kan muzikaaltechnische wel "diabolische" klanken naar voren brengen. In de gitaardelarij ook wel "dark-riffing" genoemd. In de middeleeuwen waren ook sommige akkoord-opvolgingen verboden door de kerk. Gregoriaanse toon-opvolgingen waren als zijnde "goddelijk" bestempeld. Voor de rest denk ik trouwens niet dat alle niet-christelijke bands die een beetje met het occulte/satanisme lopen te spelen allemaal naar de hel gaan hoor ;) Als we zo gaan denken zal het er wel errug druk zijn, denk je niet?
Pagina: 1