• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Hallo,
ik zou graag willen weten hoever men al is met het ontwikkelen van Nano technologie,
en als iemand het weet misschien een paar links, over deze technologie,

Deze vraag komt omdat ik op Disc. channel een programma had gezien over Nano-Technologie,

hierin werd gesuggereerd, dat als men de nanomachines had, men de moleculen/atomen van bepaalde stoffen, kon "her-rangschikken" zodat bv, een stuk Stof1, atonen/ionen/moleculen worden her rangschikt, en men heeft bv hout ofziets,
Dit interreseerde mij enorm, er komt alleen nooit meer iets over op tv, dus vraag ik jullie of jullie weten hoever men tegenwoordig daarmee is.

BVD,
Nick

If there's Oldskool i'm there

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Kijk eens op www.google.com En tik nanotechnologie in. Dan krijg je 1400 links

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

hehe Ik had al vorig jaar nano aandelen gekocht op Nasdaq. Genaamd nanophase (NANX)

Zij verstevigen bepaalde materialen door behulp van nano technologie..

Duurt nog even voordat nano een big hit wordt..

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Nano-Technologie bestaat natuurlijk al lang en word ook al lang gebruikt. Kijk maar naar je chip. Die draatjes daar op zijn zo klein dat dat wel onder nanotechnologie valt.

Maar ik ben voor een Nano-Slotje op deze draad. Tweakers is geen search engine.

Verwijderd

Op de site van tudelft kan je ook nog wel wat vinden.
Moet je gewoon bij onderzoek kijken en dan nanotechnologie kiezen.

Er staan ook een stel publicaties bij van hoever ze al zijn

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

wow wist niet eens dat nano-technologie bestond!dacht dat het een verzinzel van van start trek was(zeven of nine)!

Lekker zijn is een gave :)

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Op howstuffworks staat hier ook een artikel over, ook met links naar andere pagina''s toe...

Verwijderd

Je kan veel informatie vinden op Nanozine.com, ik ben zelf ook een regelrechte freak geweest van nanotech :) Er zijn een paar hele goede Nederlandse sites, en ik heb een 15 bladzijden tellend verslag erover gemaakt in de 3e, ik kan hem je wel sturen, maar ''t is stevige materie (de leraar wilde hem niet beoordelen omdat hij er geen bal van snapte) :)

Verwijderd

Uhm btw ik lees nu pas echt goed de topic (slaperige mij), ze hebben wat experimenten in USA gedaan met nanotechnologie, maar de technologie opzich, dus het herschikken van atomen om daar constructies mee te maken is de komende tijd nog not-done.

Ik verwacht wel dat binnen nu en 20 jaar nanotech zijn intrede zal doen.

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

lawnmower

Elvis lives..

Op dinsdag 17 april 2001 11:44 schreef Virgol het volgende:
Nano-Technologie bestaat natuurlijk al lang en word ook al lang gebruikt. Kijk maar naar je chip. Die draatjes daar op zijn zo klein dat dat wel onder nanotechnologie valt.

Maar ik ben voor een Nano-Slotje op deze draad. Tweakers is geen search engine.
Yeah...jij bent op de hoogte man! Tis maar goed dat er zulke slimme boeren hier op Tweakers rondlopen.

Ze zouden bij jou met behulp van nanotechnologie extra hersenen moeten geven!

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 16:44 schreef lawnmower het volgende:

Yeah...jij bent op de hoogte man! Tis maar goed dat er zulke slimme boeren hier op Tweakers rondlopen.

Ze zouden bij jou met behulp van nanotechnologie extra hersenen moeten geven!
Nou.. nou... dat mag ook wel wat rustiger. Hij laat juist een goed punt zien, de verwarring over de term nanotech, de meeste mensen denken dat het over techniek op nano schaal gaat, maar in feite is het de techniek om molecuul en atoomconstructies naar jou hand te zetten om er minuscule machines van te maken (een pomp van atomen enz enz enz). Deze techniek is vanzelfsprekend nog niet toegepast, maar men werkt allang op nanoniveau.

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
THNX!!!!

If there's Oldskool i'm there

Pagina: 1