Hallo,
Weet er iemand een manier om contact te hebben met doden? Lijkt me wel cool. Zoals in the sixth sence ofzo.
Weet er iemand een manier om contact te hebben met doden? Lijkt me wel cool. Zoals in the sixth sence ofzo.
Heb je al gekeken of ze geen Ezboard forum hebben?Op maandag 16 april 2001 22:04 schreef Coolie het volgende:
Hallo,
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Hier valt geen antwoord op te geven, het ligt er maar net aan waarin je gelooft...Op maandag 16 april 2001 22:04 schreef Coolie het volgende:
Hallo,
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Verwijderd
Lekker zijn is een gave :)
Als die manier algemeen bekend was, dan had jij dat echt niet meer hoeven vragen hoor.Op maandag 16 april 2001 22:04 schreef Coolie het volgende:
Hallo,
Verwijderd
Wat moet ik me voorstellen bij dat het ''mis kan gaan''? Er gebeurt meestal vrij weinig hoor, laat staan dat het ''mis kan gaan''.Op dinsdag 17 april 2001 14:55 schreef NukeZz het volgende:
Contact met doden?
Overleef je dat zelf wel?
Want zoals je vaak genoeg hoort dat mensen wel met succes contact hebben met doden, hoor je net zo vaak dat het helemaal mis gaat. WIl je met doden praten (geesten oproepen) doe dat dan wel met iemand die hier veel ervaring in heeft.
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Met een aan WAANZIN grensend optimisme
Waarom wil je in contact komen met de doden behalve dat het je cool lijkt. Heb je een wat meer duidelijke reden.[b]Op maandag 16 april 2001 22:04
inderdaad?? wat als je het alleen cool lijkt zou ik me erg echt niet mee in laten... maja..Op woensdag 18 april 2001 19:46 schreef Xoverride het volgende:
[..]
Waarom wil je in contact komen met de doden behalve dat het je cool lijkt. Heb je een wat meer duidelijke reden.
Verwijderd
Ik denk dat niemand hier jouw kan vertellen wat er na de dood is.Op donderdag 19 april 2001 16:49 schreef Coolie het volgende:
nog meer reacties?
het lijkt me wel interessant om te horen wat er na de dood is en zo
...
Dit noemen ze een ouija board, maar wil je het gaan proberen, dan hier een paar tips.Op maandag 16 april 2001 22:34 schreef Coolie het volgende:
bestaan er niet van die religieuze spelletjes met letters enzo dat geest een vraag beantwoord? hoe werkt dat? en met hoeveel personen?
Nederlander in het enge Florida
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Verwijderd
haha, lolOp woensdag 18 april 2001 08:33 schreef Whaletyr het volgende:
Graven!
Verwijderd
Verwijderd
spreke je nu jezelf tegen of heb ik gedronken?Op vrijdag 20 april 2001 21:53 schreef olav het volgende:
Conclusie: je kunt geen contact hebben met een dode
dit kwam eruit:Op vrijdag 20 april 2001 21:53 schreef olav het volgende:
(Probeer zelf: Zet een pen op papier en vraag je niet af wat je gaat schrijven, maar schrijf gewoon op wat in je opkomt...... Wat heb je geschreven? Zou het een geest zijn, denk je?)
En hoe denk jij dat jij zelf naar voren komt, en beweegt???Op vrijdag 20 april 2001 21:53 schreef olav het volgende:
1. Geestoproepen werkt, want de geest maakt contact met jouw onderbewustzijn en maakt zich zo kenbaar.
De veronderstelling dat de geest in jouw onderbewustzijn gaat zitten, en bv zo jouw arm beweegt op een ouija bord, is zwak. Een onderbewustzijn produceert ook dromen, waar we niets van begrijpen, waarom zou je vertrouwen in de ingevingen die je krijgt, die de geest in jouw laat opborrelen.
(Probeer zelf: Zet een pen op papier en vraag je niet af wat je gaat schrijven, maar schrijf gewoon op wat in je opkomt...... Wat heb je geschreven? Zou het een geest zijn, denk je?)
De de optie dat een geest in jouw onderbewust kruipt is hiermee afgedaan.
De volgende optie:
2. Het is het de geest zelf die zich manifesteert.
Als je contact met een geest zou hebben, heeft de geest energie (echte Joules) nodig om zich te manifesteren.
Energie kan alleen worden omgezet in materiele lichamen. Energie is namelijk een DEELTJE.
Dus: een dode heeft een een materieel lichaam nodig om zich te manifesteren.
Tegenspraak!
Conclusie: je kunt geen contact hebben met een dode
Bij mij staat er: "Lilith zal jou straffen!" maar mischien werkt het ook niet zo goed met een toetsenbord.(Probeer zelf: Zet een pen op papier en vraag je niet af wat je gaat schrijven, maar schrijf gewoon op wat in je opkomt...... Wat heb je geschreven? Zou het een geest zijn, denk je?)
Hu heb ik iets gemist?Tegenspraak!
Flamen op gelovigen is niet echt welkom. En wat is een randdebiel?? Net zoiets als randgroep jongeren?En ik zal er eens iets aan toevoegen. Allen ellende is veroorzaakt door geloof!. Kijk maar na al die oorlogen. alles heeft met het fucking geloof te maken. en dan komt die randdebiel van een paus ook nog es ff de boel opstoken. want dat is het enige wat die doet. Smerige huichelaars.
Dus als ik wel in hans en grietje geloof mag ik ook in god geloven? En dan kan ik ook met doden praten?Maar euhm, ik vind het allemaal grote onzin. Als iemand dood is is ie dood, klaar uit. hersenen werken niet meer. Echt vage onzin. Net als het geloof trouwens. Je gelooft toch ook niet in hansje en grietje?!!!!
Ja natuurlijk hij wil ze gewoon afpersen.Waarom wil je in contact komen met de doden behalve dat het je cool lijkt. Heb je een wat meer duidelijke reden
Verwijderd
Verwijderd
Op vrijdag 20 april 2001 21:53 schreef olav het volgende:
[STELLING]
1. Geestoproepen werkt, want de geest maakt contact met jouw onderbewustzijn en maakt zich zo kenbaar.
[ARGUMENT]
De veronderstelling dat de geest in jouw onderbewustzijn gaat zitten, en bv zo jouw arm beweegt op een ouija bord, is zwak. Een onderbewustzijn produceert ook dromen, waar we niets van begrijpen, waarom zou je vertrouwen in de ingevingen die je krijgt, die de geest in jouw laat opborrelen.
[CONCLUSIE]
De de optie dat een geest in jouw onderbewust kruipt is hiermee afgedaan.
Verwijderd
De volgende optie:
[STELLING]
2. Het is het de geest zelf die zich manifesteert.
[ARGUMENT]
Als je contact met een geest zou hebben, heeft de geest energie (echte Joules) nodig om zich te manifesteren.
Energie kan alleen worden omgezet in materiele lichamen. Energie is namelijk een DEELTJE.
[CONCLUSIE]
Dus: een geest heeft een een materieel lichaam nodig om zich te manifesteren.
Tegenspraak, want een geest heeft geen lichaam! [CONCLUSIE TEN OVERVLOEDE: een geest kan zich dus niet zomaar in de ruimte manifesteren.]
[WAT KOMT ER NAAR VOREN ALS WE ALLE OPTIES ZIJN AFGEGAAN?]
Conclusie: je kunt geen contact hebben met een geest, noch door je onderbewustzijn, noch doordat de geest in de ruimte aanwezig is.
Verwijderd
Hmmz, jij bent wel errug direct heOp vrijdag 20 april 2001 22:30 schreef killerbolt het volgende:
Wat kun je toch weer leuk lullen virgol. Dat hans en grietje verhaal was om het even duidelijk te maken dat het allemaal sprookjes zijn en dat er nietx wetenschappelijks bewezen is. ik sta tenminste met beide voeten op de grond en ben niet zon zweef figuur zoals mensen die geloven dat ze kunne praten met doden. Dan spoor je gewoon niet. zoek hulp ofzo. Het schijnt dat er stichtingen zijn waar je van al je problemen wordt afgeholpen. Misschien is die pil voor euthanisie toch niet zo''n slecht idee....
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
Is toch niet mijn schuld hoop ikOp vrijdag 20 april 2001 23:12 schreef Diadem het volgende:
Killerbolt:
Je hebt hierbij een waarschuwing voor flamen. Een een grote ook. Je gaat hier echt te ver.
Dus gedraag je normaal en volgens de regels, anders ben je hier niet welkom.
Verwijderd
Ik vroeg t maar, omdat ik zijn uitspraak nog een keer aanhaalde en t kon zijn dat Diadem t daarom opviel of zo..., je hoeft niet meteen bijdehand te worden, t is zaterdag...Op vrijdag 20 april 2001 23:45 schreef olav het volgende:
[..]
Heet jij Killerbolt?
Verwijderd
Ok dan,Op zaterdag 21 april 2001 00:06 schreef olav het volgende:
Not ment to be bold. Friends, ok
A
for you.
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
Iemand persoonlijk aanvallen, opzettelijk iemand kwaad maken, etc......Op zaterdag 21 april 2001 00:17 schreef lennart_koomen het volgende:
Sorry ik ben nog een beetje nieuw hier maar
wat is flamen?
Verwijderd
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Mee eensOp zaterdag 21 april 2001 01:52 schreef olav het volgende:
Interessante case!
Waarschijnlijk loop je ook in de stad en dan denk je dat je vader opeens ziet. Je weet wel dat het hem niet is, maar je krijgt zo''n schok gevoel: "he, daar loopt ie."
Dit is een illusie veroorzaakt door:
1. Je geest is bezig met je vader.
2. Je wilt hem graag zien. (geldt ook voor heel graag niet willen zien, maar dan niet in het geval van je vader, hoop ik)
Dus, verklaringen die duiden op de aanwezigheid van je vader zijn bevoordeeld boven een alternatieve verklaring.
Je bent er gewoon gefocused op. Normaal gesproken hoor je zulk geklop niet, en zie je iemand ook niet opeens in de stad.
Verwijderd
Hmm, ja mooie zin idd, nadenkertjeOp zaterdag 21 april 2001 01:55 schreef olav het volgende:
jep, en toch.........
[..]
Verwijderd
Verwijderd
Om te beginnen: dit is op z''n minst een niet erg aardige opmerking, eigenlijk gewoon een flame.Op zaterdag 21 april 2001 02:28 schreef olav het volgende:
Zie je hem nou ook lopen?
Verwijderd
Oeps, ehh ik heb het nooit lomp bedoeld. Bij nader inzien kan ik me voorstellen dat het een te directe vraag is, die een nare bijsmaak heeft, als ''zie je spoken ofzo''.Op zaterdag 21 april 2001 02:34 schreef AirHead het volgende:
Om te beginnen: dit is op z''n minst een niet erg aardige opmerking, eigenlijk gewoon een flame.
Tot nu toe als enige op m''n ignore lijst......O laf (door niet reageren en persoonlijk aanvallen op pijnlijk onderwerp)
Verwijderd
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHOp zaterdag 21 april 2001 04:01 schreef olav het volgende:
[..]
Oeps, ehh ik heb het nooit lomp bedoeld. Bij nader inzien kan ik me voorstellen dat het een te directe vraag is, die een nare bijsmaak heeft, als ''zie je spoken ofzo''.
Wat ik bedoelde: ik refereerde naar mijn eerdere opmerking of je iemand anders in de stad wel eens voor hem aanzag. Ik maakte uit jouw antwoord niet op of dat nu wel of niet was, en omdat ik daar beniewd naar was, vroeg ik het nog een keer plompverloren.
Mijn excuses, ik had geen intentie je gevoelens te kwetsen:'(
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt.Op zaterdag 21 april 2001 10:13 schreef Elvhenk het volgende:
Mooi verhaal Airhead. In tegenstelling tot de meesten hier geloof ik dat het wel degelijk je vader was die je een bezoekje bracht. Dat gebeurt toch best vaak hoor, ik heb al zo vaak soortgelijke verhalen gehoort. En ook zelf ervaringen.
Vaak wil men vanaf "gene zijde" toch graag even laten weten dat het goed met ze gaat, en dat ze er nog wel zijn, al hebben ze geen lijfje meer.
Ik zelf geloof ook niet echt in die dingen en wil ook alles graag wetenschappelijk bekijken, maar als ik wel een tv kijk of boeken over zulke onderwerpen als deze lees dan denk ik wel eens van dat er toch iets meer is dan wij weten, maar ook hebben ze vaak in zulke tv programma''s en of boeken ook een mogelijke wetenschappelijke verklaring. Maar als je die vaak leest dan vraag ik me echt af of die schrijver niet gek is, van die ideeen wie amper kunnen en ook eigenlijk het niet zijn, het zelfde met jouw wetenschappelijk kijk, als ik die lees denk ik ook van ''geloof je het zelf''. Het is allemaal toevallig en het zijn ook van die dingen die gewoon niet helemaal kloppen, zoals het geluid van kloppen al anders was, enz.Op zaterdag 21 april 2001 14:20 schreef AirHead het volgende:
[..]
Bedankt.
Maar dat is t nou juist, ik geloof daar dus niet in als ik wetenschappelijk/ nuchter/ etc. daarover nadenk. Normaal had ik iemand ook voor gek verklaard, doe ik ook regelmatig. Maar zoals ik al eerder zei ben ik soms erg dromerig en dan weer erg nuchter erover en wil het er niet in bij me.
Die nuchtere kant van me overheerst bijna altijd, toch zit je even raar te kijken als zoiets "gebeurt" en denk je even : "zou t dan toch" .
Als je er een wetenschappelijke draai aan geeft, dan kan:
- dat kloppen verklaard worden door uitzetting van verwarmingsleidingen ( klonk anders, maar goed)
- dat spelen van t muziekdoosje verklaard worden door toeval, uitzetting door warmte
- dat uitgaan door stereotoren door stroomstoring
- dat bewegen van de tas verklaard worden door, hmmm weet ik ff niet
Iig heb ik eerst gedacht: "zou t..." maar daarna komt er een wetenschappelijke verklaring bij me boven die toch waarschijnlijker is
Al met al een tegenstrijdig persoon die Airhead
Nog even iets hier los van: de titel van deze topic vind ik niet ok, beetje oneerbiedig of zo.....
Verwijderd
...dan moet je de moeite nemen om (beter) te lezen. De mensen hier nemen de moeite om op jouw vraag in te gaan maar aan je reacties te zien ben je alleen op zoek naar een specifiek antwoordt. Misschien had je je vraag duidelijker moeten stellen.Op maandag 23 april 2001 00:10 schreef Coolie het volgende:
best wel veel reacties maar niemand die me kan vertellen hoe je "echt" contact met doden kan hebben
als je denkt dat het een spelletje is,Op maandag 23 april 2001 00:10 schreef Coolie het volgende:
best wel veel reacties maar niemand die me kan vertellen hoe je "echt" contact met doden kan hebben
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq