Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
je hebt werkelijkheid en schijnwerkelijkheid, maar hoe heet het nou eigenlijk als de werkelijkheid hetzelfde blijft maar je er anders tegenaan kijkt??
(8>:
ff verduidelijken met een voorbeeld.
Er is iemand die werkeloos is. hij heeft dus weinig geld.
Als die man nou erg triest is dan zal die man dat als heel erg ervaren en de hoop opgeven om een baan te zoeken en voor de rest van zijn leven ongelukkig zijn.
Als die man nou er vrolijk en opgewekt is dan zal hij de moed niet opgeven en, misschien moet hij dan lang zoeken, maar toch uiteindelijk wel een baan vinden. dan zal hij waarschijnlijk een gelukkig leven leiden.
dan is dus op dat moment de werkelijkheid wel hetzelfde maar die man keek er op een andere manier tegenaan. (8>:
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ehm.. ''beleving''?.. ''perceptie''?maar hoe heet het nou eigenlijk als de werkelijkheid hetzelfde blijft maar je er anders tegenaan kijkt??
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
dat houdt dus in dat mensen gelukkiger kunnen worden door hun beleving van de wereld...Op zondag 15 april 2001 03:33 schreef SpinMeister het volgende:
[..]
ehm.. ''beleving''?.. ''perceptie''?
Verwijderd
Schizofreen ???? Een bekend verschijnsel als je teveel drugs gebruikt .Op zondag 15 april 2001 03:21 schreef stoney420 het volgende:
Ik heb een stelling en ik heb er heel erg lang over nagedacht maar iki kom er niet helemaal uit. wie kan mij helpen?
je hebt werkelijkheid en schijnwerkelijk heid, maar hoe heet het nou eigenlijk als de werkelijkheid hetzelfde blijft maar je er anders tegenaan kijkt??
Verwijderd
Depressief...een negatieve kijk naar de werkelijkheid..Op zondag 15 april 2001 03:21 schreef stoney420 het volgende:
je hebt werkelijkheid en schijnwerkelijk heid, maar hoe heet het nou eigenlijk als de werkelijkheid hetzelfde blijft maar je er anders tegenaan kijkt??
(8>:
dan is dus op dat moment de werkelijkheid wel hetzelfde maar die man keek er op een andere manier tegenaan. (8>:
Als tegenhanger daarvan Positief..een positieve..bla bla..
Trouwens niet alle schizofrenen gebruiken drugs/hebben drugs gebruikt hoorrrrr:?
je hersenen houden je gewoon gigantisch voor de gek, wat jij als werkelijkheid ervaart is niks meer dan wat vage herineringen.
deze heb je bij elkaar geplakt en daar een logische kijk op de situatie uit onwikkelt.
Je maakt de werkelijkheid (zoals jij hem ziet) dus zelf op deze manier zijn dus allebij de visies van de man op z''n situatie de werkelijkheid...
wat er echt exact aan de hand is zal je nooit presies weten "de werkelijkheid ligt ergens tussen de 2 uiterste"
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Waarom niet?Op zondag 15 april 2001 03:55 schreef stoney420 het volgende:
[..]
dat houdt dus in dat mensen gelukkiger kunnen worden door hun beleving van de wereld...
Ik denk het wel.
Geluk is eveneens een beleving die voor iedereen anders gedefinieerd is.
Ik denk dat de werkelijkheid wel waarneembaar is maar dat je hem op andere manieren kunt ervaren.Op zondag 15 april 2001 12:13 schreef digitaldead het volgende:
niemand zal ooit de echte werkelijkheid zien, dus als je het zo stelt is er dus geen echte werkelijkheid (ok hij is er wel alleen niet waarneembaar)
Maar alleeen omdat je het op een andere manier ervaart hoeft nog niet te zeggen dat het minder waar is...
Dit is een serieus onderwerp. Als je het niet begrijpt of het niet serieus neemt zeg dan helemaal niets....Op zondag 15 april 2001 04:11 schreef GEEZER het volgende:
[..]
Schizofreen ???? Een bekend verschijnsel als je teveel drugs gebruikt .
Verwijderd
Mischien kijk ik gewoon anders tegen de werkelijkheid aan als jij ?????????Op zondag 15 april 2001 14:47 schreef stoney420 het volgende:
[..]
Dit is een serieus onderwerp. Als je het niet begrijpt of het niet serieus neemt zeg dan helemaal niets....
maar opzich heb tje wel een punt
raar is zo gek nog niet !
Das waar misschien wel maar dat hoeft toch niet automatisch in te houden dat ik schizofreen ben??Op zondag 15 april 2001 14:51 schreef GEEZER het volgende:
[..]
Mischien kijk ik gewoon anders tegen de werkelijkheid aan als jij ?????????
Laat me ff weten wat jullie ervan vinden.
ps. graag alleen serieuze replies
Verwijderd
Je creert zelf een beeld van wat voor jou de wereklijkheid is en daar gaan wij maar van uit, maar hoe werkelijk de werkelijkheid is weet niemand.
We kunnen wat dat betreft onszelf ons hele leven voor de gek houden zonder dat wij dat weten.
Verwijderd
Het is gewoon een Perceptie van de persoon zelf hoe hij tegen het leven aankijkt etc.
Maarja dan krijg je een ander probleem namelijk: wat als je het zo of zo deed. Dit waarschijnlijk het grootste mysterie van de mens. Het eerst doen en achteraf bekijken van wat als we het anders hadden gedaan. Je zal dit noooit weten aangezien je niet door de tijd kan reizen om zo precies dezelfde situatie te krijgen.
Verwijderd
Vraag 1
Is er een realiteit, of beleeft iedereen zijn eigen realiteit
Vraag 2
Als iemand op een bepaald punt een keuze maakt, is het dan logisch terug te redeneren hoe het OOK had kunnen lopen.
1.
Iedereen beleeft alles anders, wat zit jij op dit moment te doen?? Niet iedereen zit nu regeltjes tekst in te typen?? Iedereen doet op hetzelfde moment iets anders. Daarnaast zijn er dingen die ik "groot/mooi/lelijk" vindt en jij bent het daar over oneens. Iedereen vindt zichzelf ook nog eens het middelpunt van zn leven, want zonder jou, is er voor jou geen leven meer. Buiten de persoonlijke realiteit is er ook een maatschappelijke realiteit, hoe ervaart een bepaalde groepering iets?? Ook zie zien zichzelf als het middelpunt.
2.
Dit is onmogelijk. Er zijn veel te veel factoren waar je rekening mee moet houden. In jou voorbeeld, als die man de moed niet had opgegeven, werd ie misschien op weg naar zn werk overreden door een vrachtwagen.
heb ik weer een mooi voorbeeld:
Stel nou dat er iemand op de wereld is die er heilig in gelooft dat kabouters bestaan.
Voor de rest van de wereld is het dan geen werkelijkheid want die geloven er geen fuck van...
Maar is het dan voor hem wel werkelijkheid want hij is er heilig van overtuigd....
Maar het probleem is dus dat het vrij zeker is dat kabouters niet bestaan maar het is eigenlijk nooit echt bewezen......
Dus de "werkelijkheid" is dat het nooit bewezen is maar hij pakt het dan zo op dat het niet bewezen is dat ze niet bestaan, maar de rest van de wereld zegt dat het niet bewezen is dat ze wel bestaan...
Verwijderd
Wie bedoel je?Op maandag 16 april 2001 22:53 schreef thedjin het volgende:
ik denk dat je iest te vaak de Matix hebt gezien
maar opzich heb tje wel een punt
Verwijderd
Vervang kabouters door God en je realiteit bestaat.Op dinsdag 17 april 2001 02:10 schreef stoney420 het volgende:
Misschien hebben jullie wel gelijk en is werkelijkheid ook wel niet iets wat vast staat...
heb ik weer een mooi voorbeeld:
Stel nou dat er iemand op de wereld is die er heilig in gelooft dat kabouters bestaan.
Voor de rest van de wereld is het dan geen werkelijkheid want die geloven er geen fuck van...
Maar is het dan voor hem wel werkelijkheid want hij is er heilig van overtuigd....
Maar het probleem is dus dat het vrij zeker is dat kabouters niet bestaan maar het is eigenlijk nooit echt bewezen......
Dus de "werkelijkheid" is dat het nooit bewezen is maar hij pakt het dan zo op dat het niet bewezen is dat ze niet bestaan, maar de rest van de wereld zegt dat het niet bewezen is dat ze wel bestaan...
Kabouters of god... het maak geen fuck uit alleen kabouters is iets extremer...Op dinsdag 17 april 2001 22:17 schreef VipTweak het volgende:
[..]
Vervang kabouters door God en je realiteit bestaat.