als je kwaad bent dingen kapot gaan?
als ik kwaad ben maak ik juist dingen kapot en heb er even later weer spijt van
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
sja.. dat had ik ook al bedacht.. alleen 3 keer weg en weer terug lopen en dat hij het zelfde geintje weer doet... m''n broer heeft dit zelfde geintje ook een keer gehad btw...Op zondag 15 april 2001 01:05 schreef hybridz het volgende:
Als een TV bijvoorbeeld toevallig begint te storen als jij er aan komt lopen, dan zul je dat onthouden. Alle keren dat je er aan komt lopen en TV begint niet te storen zul je niet onthouden. Ook alle keren dat de TV begint te storen op het moment dat jij er niet aan komt lopen zul je niet onthouden. Daarom lijkt het alsof de TV vaak stoort als jij eraan komt lopen, maar eigenlijk houdt je geheugen je voor de gek
Verwijderd
Dat zou dan eventueel kunne komen doordat de statische elektriciteit van je lichaam de televisie beïnvloedt. Om hier zeker van te zijn moet je eigenlijk een goede proef doen waarbij alle andere factoren niet mee kunnen spelen.Op zondag 15 april 2001 01:07 schreef digitaldead het volgende:
[..]
sja.. dat had ik ook al bedacht.. alleen 3 keer weg en weer terug lopen en dat hij het zelfde geintje weer doet... m''n broer heeft dit zelfde geintje ook een keer gehad btw...
Verwijderd
Hmm , zelfde tandarts ?? Zelfde vullingen ?Op zondag 15 april 2001 01:07 schreef digitaldead het volgende:
[..]
sja.. dat had ik ook al bedacht.. alleen 3 keer weg en weer terug lopen en dat hij het zelfde geintje weer doet... m''n broer heeft dit zelfde geintje ook een keer gehad btw...
ik heb geen vullingOp zondag 15 april 2001 01:13 schreef GEEZER het volgende:
[..]
Hmm , zelfde tandarts ?? Zelfde vullingen ?
Je bedoelt ''synchroniciteit'' (eng. ''synchronicity'') van Carl Jung?Op zondag 15 april 2001 01:05 schreef hybridz het volgende:
Er is wel een naam voor die ik niet weet
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
zal ik hem nog maar een keer posten dan ?Op zondag 15 april 2001 01:07 schreef hybridz het volgende:
Ik wacht nog steeds op betrouwbaar onderzoek over telekinese, Flamez...
1. het gequote artikel van jou , hoewel het accent daarvan voornamelijk op religie lag, gaf al aan dat het ''in den beginne'' om land ging ( engelse kolonisten die het noorden van ierland betrokken en daarbij de oorspronkelijke inwoners onderdrukte )offtopic:
Waarom reageer je niet op mijn argumenten waarom Noord-Ierland een godsdienstoorlog is?
Verwijderd
sja... een beetje leip ben ik ook wel...Op zondag 15 april 2001 13:51 schreef DjAvalance het volgende:
Ik vind mensen die dit meemaken toch wel een beetje leip.
ff voor de duidelijkheid ik heb die dingen niet aangeraakt... of rare dingen meegedaanOp zondag 15 april 2001 15:16 schreef vinkie het volgende:
als je kwaad bent dingen kapot gaan?
Verwijderd
Mijn artikel maakt juist duidelijk dat de religie van de partijen het grootste probleem is. Er zijn katholieke ieren en protestantse ieren. De katholieke ieren willen een eigen land en de protestantse willen bij engeland blijven. Daar draait het om. Natuurlijk is religie niet de enige oorzaak, maar je kunt niet ontkennen dat het een hele belangrijke rol speelt.Op zondag 15 april 2001 04:45 schreef Flamez het volgende:
1. het gequote artikel van jou , hoewel het accent daarvan voornamelijk op religie lag, gaf al aan dat het ''in den beginne'' om land ging ( engelse kolonisten die het noorden van ierland betrokken en daarbij de oorspronkelijke inwoners onderdrukte )
2. ik had ook zo''n lang artikel gevonden maar ik had niet gewoon niet zo''n behoefte om ''m te posten
3. en dat kon ook effe niet omdat het forum een probleem had met lange postings
maar als je er op staat wil ik het alsnog wel doen hoor
:):)Op zondag 15 april 2001 20:06 schreef hybridz het volgende:
[..]
[ontopic]
Als er iets gebeurt waarvan jij de oorzaak niet kan achterhalen betekent dat nog niet dat er ook geen oorzaak voor is.
Ik liep gisteren langs de tv en toen kwam daar een pieptoon uit. Dus toen ben ik er een paar keer langs gelopen, en ja hoor... die pieptoon klonk alleen als ik in de buurt van de tv was. Dus ik was meteen blij dat telekinese bewezen was
Maar wat bleek: Die pieptoon werd veroorzaakt door de mobiele telefoon in mijn broekzak. De electro-magnetische straling van mijn telefoon zorgde ervoor dat de luidsprekers van de tv een pieptoon voortbrachten.
Er kan dus soms een hele logische verklaring zijn voor een verschijnsel dat zeer mysterieus lijkt.
Verwijderd
Verwijderd
En door welk erkend instituut, door wie, en in welke mate is telekinese aangetoond? Link of telefoonnummer graag, want dan ga ik even de krant en TV bellen en rijk worden.Op zondag 15 april 2001 01:03 schreef Flamez het volgende:
volgens mij voldoe je wel aan de toelatingseisen voor Xavier''s school voor mutanten
maar zonder gekheid
ik heb zo''n vermoeden dat het inderdaad kan
sterke emoties zoals kwaadheid lijken het effect te versterken
het bestaan van telekinese is overigens aangetoond
Verwijderd
Verwijderd
uh.. zouden we wel een beetje serieus kunnen blijven...?Op dinsdag 17 april 2001 16:10 schreef Llewella het volgende:
Ja ik heb er zelf veel last van...
Dan is er een periode... elke kamer waar ik binnen komt springt een lamp...
Ik heb ook genoeg lampjes op voorraad omdat het nogal regelmatig voorkomt...
Als er dan 4 achter elkaar springen ga ik toch denken... of het ligt aan mijn eigenspanningsveld of aan de stroomvoorziening...
Verwijderd
huh:? Ik ben serieusOp dinsdag 17 april 2001 21:26 schreef digitaldead het volgende:
[..]
uh.. zouden we wel een beetje serieus kunnen blijven...?
Verwijderd
Verwijderd
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Verwijderd
Sorry. Maar dan zijn we het daar iig over eensOp woensdag 18 april 2001 15:10 schreef joepP het volgende:
hybrizs Je neemt me de woorden uit de mondSterker nog, je kopieert ongeveer mijn posts
Ze richt zich vooral op de onderzoeken van 1 instituut (SAIC). Ik ga er van uit dat ze niet alleen de positieve resultaten onderzocht heeft. Alhoewel het een nare gewoonte is om alleen geslaagde experimenten te publiceren.Mrs. Jessica is inderdaad statistisch bezig, het is geen specifiek onderzoek. Slechts een statistische interpretatie van de resultaten van andere onderzoeken. En ik kan moet helaas concluderen dat ik daar ''nogal'' wat bezwaren tegen heb:
- Hoe heeft ze bepaald welke onderzoeken wel/niet meedoen?
Daar ik niet zoveel over zeggen. Ik heb geen zin om voor elk onderzoek afzonderlijk te bekijken hoe betrouwbaar het is. Maar iemand van Skepsis (bedankt joepP) heeft dat voor ons gedaan. Dit zal ik ook lezen.- Hoe betrouwbaar zijn die onderzoeken?
Utts beweert dat de onderzoeken niet in normale zin reproduceerbaar zijn, net als dat een basketballer niet op commando kan scoren. Ze wil met statistiek aantonen dat op de lange termijn de verschillende experimenten allemaal dezelfde resultaten opleveren.- (beste argument) Waarom is dan geen enkel wetenschappelijk (dus duidelijk gedocumenteerd & reproduceerbaar) onderzoek dat tot dezelfde conclusie leidt? Als het immers zo ''overduidelijk'' aangetoond is moet dat toch geen probleem zijn?
Hehe, statistiek kan heel misleidend zijn. Het is ook heel moeilijk te bepalen wat significant is en wat niet.- Er zijn leugens, verdomde leugens en statistiek :):) (niet serieus uiteraard)
edit:
opmaak
Verwijderd
Ik heb het niet alleen in dit huis maar in dit huis is het wel veel erger...Op woensdag 18 april 2001 13:37 schreef digitaldead het volgende:
hmm... ok ik dacht dat het een geintje was.. maar mooi dan ben ik niet de enige..
heb je dit trouwens pas vanaf dat je op deze plek woont??
het is wel echt raar... ik vraag me af wat voor iets het dan toch zou moeten zijn , een mensenlijk lichaam bevat wel veel energie maar electrisch?? beetje wazig alemaal..
niemand een idee?
DuidelijkUtts beweert dat de onderzoeken niet in normale zin reproduceerbaar zijn, net als dat een basketballer niet op commando kan scoren. Ze wil met statistiek aantonen dat op de lange termijn de verschillende experimenten allemaal dezelfde resultaten opleveren.
Wat er ook gebeuren moogh...
Verwijderd
als jij dat had gedaan dan zou je niet zo''n domme reply neerzettenOp dinsdag 17 april 2001 16:04 schreef Shady het volgende:
Hahaha L:DL
Zo officieel aangetoon dat mevrouw de professor er ZELF een site voor moet bouwen en dat het niet op de site van de universiteit zelf komt!
Jessica Utts Home Page
Copyright Notice Article References
A table of contents with direct links to article sections can be reached here.
AN ASSESSMENT OF THE EVIDENCE FOR P SYCHIC FUNCTIONING
Professor Jessica Utts
Division of Statistics
University of California, Davis
Enne....al gecheckt of ze daar echt werkt?
Verwijderd
Op dinsdag 17 april 2001 18:04 schreef joepP het volgende:
Flamez
Dat ''bewijs'' waar jij het over hebt van telekinese is nogal een zwak onderzoek.
het is een volledige analyse van de resulten en werkmethoden van andere onderzoekenHet is slechts een cijfermatige interpretatie van andere onderzoeken, niets meer en niets minder. Het is pas bewezen als een op-zichzelf-staand onderzoek tot dezelfde conclusie komt. Hoe betrouwbaar zijn die afzonderlijke deelonderzoeken? Zo gauw een degelijk REPRODUCEERBAAR alleenstaand onderzoek telekinese aantoont ben ik de eerste om het aan te nemen.
anson.ucdavis.edu/~utts/azpsi.htmlStrong statistical results are of course meaningless if experiments are not properly conducted. Debunkers of parapsychology are fond of showcasing the very few experiments that have been found to have serious problems. But that ignores the fact that the vast majority of experiments were done using excellent protocols, paying close attention to potential subtle cues, using well-tested randomisation devices and so on. For the past decade the U.S. government experiments were overseen by a very high-level scientific committee, consisting of respected academics from a variety of disciplines, all of whom were required to critique and approve the protocols in advance. There have been no explanations forthcoming that allow an honest observer to dismiss the growing collection of consistent results.
dat moet je zelf wetenDit accepteer ik niet als bewijs.
Flamez, ik weet niet of je het bewust doet, maar deze opmerking is op het randje van ''op de man'' spelen. Het lijkt me niet de bedoeling hier een negatieve discussievan te maken toch? Ik wil graag de waarheid achterhalen, -niet- mijn standpunt opdringen. Je bedoelt het misschien niet zo direct, maar het komt nogal flamerig over. What''s in a namedat moet je zelf weten
ben je ook zo moeilijk in het accepteren van Quarks ?
We gaan uit van de huidige situatie: iemand probeert te bewijzen dat een bepaald fenomeen bestaat. Als het onderzoek dan geen 100% uitsluitsel geeft, is de stelling dus NIET bewezen. "Er lijkt mij iets aan de hand" is niet gelijk aan "telepatie is wetenschappelijk aangetoond".het onderzoek lijkt me geen 100% bewijs maar ''t lijkt mij wel duidelijk dat er blijkbaar wel wat aan de hand is... ik ben benieuwd wat het precies is
Verwijderd
Op donderdag 19 april 2001 14:52 schreef joepP het volgende:
[..]
Flamez, ik weet niet of je het bewust doet, maar deze opmerking is op het randje van ''op de man'' spelen. Het lijkt me niet de bedoeling hier een negatieve discussievan te maken toch? Ik wil graag de waarheid achterhalen, -niet- mijn standpunt opdringen. Je bedoelt het misschien niet zo direct, maar het komt nogal flamerig over. What''s in a name
ik ben benieuwdMijn verdere bevindingen volgen nog, mogelijk heb ik te snel geoordeeld.
hij erkent de resultaten maar vind de eindconclusie wat voorbarig4. The statistical departures from chance appear to be too large and consistent to attribute to statistical flukes of any sort. Although I cannot dismiss the possibility that these rejections of the null hypothesis might reflect limitations in the statistical model as an approximation of the experimental situation, I tend to agree with Professor Utts that real effects are occurring in these experiments. Something other than chance departures from the null hypothesis has occurred in these experiments.
Ray Hyman
klopt het is niet aangetoont maar om het dan zomaar van tafel te vegen klopt ook niet... maar ik ben met je eens dat ik beter en meer bewijs als dit zou willen zien zou ik het voor 100% aanemem...Op donderdag 19 april 2001 18:41 schreef joepP het volgende:
[..]
We gaan uit van de huidige situatie: iemand probeert te bewijzen dat een bepaald fenomeen bestaat. Als het onderzoek dan geen 100% uitsluitsel geeft, is de stelling dus NIET bewezen. "Er lijkt mij iets aan de hand" is niet gelijk aan "telepatie is wetenschappelijk aangetoond".
Vooral het laatste stuk over de voorwaarden van een wetenschappelijk bewijs uit mijn vorige link zijn hier van toepassing.
Je neemt hier impliciet aan dat ik het ''van tafel afveeg'', dat is niet zo. Mijn criterium voor het aannemen van het bestaan van iets is dat het aangetoond kan worden met eenduidige reproduceerbare experimenten. Dat is in dit geval (naar mijn mening) niet geval.Op donderdag 19 april 2001 21:19 schreef digitaldead het volgende:
klopt het is niet aangetoont maar om het dan zomaar van tafel te vegen klopt ook niet... maar ik ben met je eens dat ik beter en meer bewijs als dit zou willen zien zou ik het voor 100% aanemem...
Verwijderd
het enig duits wat ik ken is "Do ist de Bannhof"Op donderdag 19 april 2001 22:30 schreef joepP het volgende:
Ken je trouwens het boekje ''Eristische Dialektik oder die Kunst Recht zu Behalten'' van Schopenhauer? Je maakt hier namelijk behoorlijk gebruik van de kunstgrepen 18 en 29
ok.. sorry danOp donderdag 19 april 2001 22:30 schreef joepP het volgende:
[..]
Je neemt hier impliciet aan dat ik het ''van tafel afveeg'', dat is niet zo. Mijn criterium voor het aannemen van het bestaan van iets is dat het aangetoond kan worden met eenduidige reproduceerbare experimenten. Dat is in dit geval (naar mijn mening) niet geval.
Flamez
Of ik wel/niet in quarks ''geloof'' doet niet ter zake. Het gaat hier om de vraag of het onderzoek van Jessica Utts het bestaan van paranormale verschijnselen heeft bewezen. Ik ga haar onderzoek nu doorlezen, over quarks hebben we het wel een andere keer
Ken je trouwens het boekje ''Eristische Dialektik oder die Kunst Recht zu Behalten'' van Schopenhauer? Je maakt hier namelijk behoorlijk gebruik van de kunstgrepen 18 en 29
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq