De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nee. Het is erg naief om te denken dat er 1 persoon op de wereld is die min of meer ''voorbestemd'' is om jouw partner te worden; dat er 1 persoon is waarmee je veel gelukkiger zou worden dan met anderen.Bestaat er zoiets als de ware?
Lijkt me wel, ja. Reden om aan te nemen dat het niet zo is?En is er zoiets als echte liefde en romantiek?
De meeste weet ik niet, maar er zijn ongetwijfeld zat mensen voor wie het alleen om seks gaat. Dat is niet noodzakelijkerwijs iets slechts, hoewel het naar mijn mening wel een teken van weinig diepgang is.Of gaat het de meesten toch alleen om seks en uiterlijk?
Tja, sommige mensen (de meesten?) zijn erg oppervlakkig, maar er zijn ook zeer diepe mensen. Het lijkt mij nutteloos iedereen over 1 kam te scheren.Hoe oppervlakkig zijn mensen?
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Nouja, je kan het wel mijn eerste berichtje uit elkaar rafelen en op elke vraag een simpel antwoord geven, maar het ging mij meer om de gemiddelde instelling van mensen. Soms lijken mensen wel erg oppervlakkig en simpel te denken, een beetje primitief naar mijn idee, maar er zijn ook uitzonderingen en het is misschien ook alleen maar mijn idee ervan. Dus toen ik daar eens diep over zat te peinzen, besloot ik eens iets te posten hier, het lijkt me namelijk wel interessant te horen hoe anderen erover denken.
Ennuh, wat betreft die smiley''s overal: ''t was maar een beetje om m''n mening erover te uiten... en natuurlijk omdat ik het er wel gezellig uit vond zien.
Mja, en of er nou echt een ware is, dat vind ik wel heel diepzinnig. Maar alles is natuurlijk relatief, dus kan het zo zijn dat er wel een bepaalde liefde in je leven komt en je met die persoon verder gaat, maar er ook een persoon ergens is die werkelijk perfect bij je zou passen?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mijn advies: gebruik nooit het woord ''perfect''.maar er ook een persoon ergens is die werkelijk perfect bij je zou passen
Zijn ze ook vaak. Eigenlijk de meeste, als ik er zo eens over na denk.Soms lijken mensen wel erg oppervlakkig en simpel te denken, een beetje primitief naar mijn idee
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Maar mensen zijn dus inderdaad vaak vrij primitief naar mijn idee, maar betekent dat ook dat alles om seks en uiterlijk moet draaien in een relatie? Of begrijp ik het verkeerd en hoort het om die dingen te draaien? Ben ik gewoon een van de weinige mensen die echt zo''n hopeloos geval in de liefde is om te denken dat het om innerlijk gaat en diepe emoties enzo?
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht natuurlijk, maar als echte romantiek en echte liefde illusies zijn dan ga ik wel even een dimensietje of vier verderkijken, zo leuk is het hier dan niet...of ben ik nou te dramatisch bezig?
Ach, ik heb al eens gedacht dat ik de ware liefde gevonden had, het was alleen niet wederzijds
Om Jack N. maar eens te quoten, "true love is when being with the other makes you want to be a better person."
Ruud.
In mijn beleving zijn er zat anderen met wie je best uitstekend samen verder kunt leven en je hebt er als het goed is maar eentje nodig (even oneerbiedig gezegd). Dus hoezo: meer kans in de Staatsloterij?
Het woord ''perfect'' om iemand te beschrijven, lijkt me inderdaad niet op zijn plaats. Uiteraard: als je verliefd bent, ervaar je dat wel als zodanig. Maar het gezegde "Liefde maakt blind" is natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen.
Helemaal mee eens! (op alle punten). Hoewel ik ook de personen waar ik verliefd op ben geweest nooit perfect heb gevonden, de inperfecties kunnen zelfs bijzonder aantrekkelijk zijn. Eerlijk gezegd lijkt een perfect iemand me ontzettend saaiOp zaterdag 14 april 2001 18:22 schreef SpinMeister het volgende:
In mijn beleving zijn er zat anderen met wie je best uitstekend samen verder kunt leven en je hebt er als het goed is maar eentje nodig (even oneerbiedig gezegd). Dus hoezo: meer kans in de Staatsloterij?Al maakt het feit dat één en ander wederzijds moet zijn het er niet makkelijker op. Als ik er zo over nadenk en rondkijk hoeveel mensen er gelukkig bij elkaar zijn (toegegeven: lang niet allemaal, maar toch) en vervolgens eens aan de statistische kans denk dat je elkaar tegenkomt: die set ''mensen met wie je uitstekend verder samen kunt'' moet toch wel behoorlijk groot zijn eigenlijk.
Het woord ''perfect'' om iemand te beschrijven, lijkt me inderdaad niet op zijn plaats. Uiteraard: als je verliefd bent, ervaar je dat wel als zodanig. Maar het gezegde "Liefde maakt blind" is natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen.
Ruud.
Je zou dus ook ''Een Ware'' kunnen zeggen. Ik ben ervan overtuigd dat er meerdere mensen op aarde zijn waarmee je je leven kunt delen.
Naast het feit dat iedereen ''eisen'' heeft met betrekking tot partner, is er volgens mij een belangrijker factor aanwezig die ik niet echt kan benoemen.
Ik heb menigeen horen praten over ''ik wil een mooie/lieve/leuke/intelligente/drukke of juist stille partner'', maar vaak gaat het compleet anders. Dan is het raak, terwijl het helemaal niet aan die ''eisen'' voldoet.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Ja... helaas komt dat maar al te vaak voor. (ook andersom trouwens)Op zaterdag 14 april 2001 20:42 schreef qrazi het volgende:
erm....is het normaal als je twee jaar lang aan maar 1 meisje kunt denken? en dan bedoel zonder dat ze jou ziet staan?
Het komt zelfs voor dat je dat meisje vervolgens 2 jaar niets spreekt/belt/ziet/emailt of whatever en dat als je haar dan na die 2 jaar weer aan de telefoon hebt... het verlangen meteen vol heftigheid terug is...
beetje jammer...
Mijn hele punt wat ik hiermee wil maken is: als alles verloopt naar verwachting, zal ik dus binnenkort zelf ervaren hoe veel uiterlijk en innerlijk invloed hebben op een relatie of vriendschap.
Ben blij voor jeOp zaterdag 14 april 2001 23:04 schreef Elvhenk het volgende:
Ja, er bestaat wel zoiets als Een Ware - LOL, maar ik denk niet dat er per definitie maar eentje van op de aarde rond loopt. Niettemin heb ik het met mijn W. erg getroffen, en ik "herkende" hem toen ik hem voor het eerst zag (bijna 17 jaar geleden). Erg romantisch istie niet, zaldie ook nooit worden, maar ik kan zonder!
Zelf heb ik vrij veel ervaring met het ontmoeten van mensen via ''t internet en met name ICQ.Op zaterdag 14 april 2001 22:06 schreef Mordred het volgende:
Nouja, op dit moment heb ik net iets meer dan een maand geleden een meisje ontmoet via ICQ. We hebben heel veel met elkaar gepraat. Nu zijn we inmiddels al behoorlijk goede vrienden, voordat we elkaar zelfs maar één keer hebben ontmoet. Dit is dus gebaseerd op alleen maar innerlijk. We hebben nu wel afgesproken elkaar binnenkort te ontmoeten. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen, want je weet dan ook helemaal niet of het wat betreft uiterlijk ook een beetje zal klikken. En op dit moment is het net wat meer dan vriendschap, maar ik ben erg benieuwd hoe zoiets gaat lopen als je elkaar dan werkelijk ontmoet.
Mijn hele punt wat ik hiermee wil maken is: als alles verloopt naar verwachting, zal ik dus binnenkort zelf ervaren hoe veel uiterlijk en innerlijk invloed hebben op een relatie of vriendschap.
Mijn ervaring is dat je de kans op ''teleurstelling'' het meest kunt minimaliseren door elkaar vantevoren te bellen en een foto uit te wisselen.
Veel succes!
Och, destijds waren mijn eisen beperkt: niet al te dom en langer dan ikzelf. En daar voldeed ie aan. LOLOp zaterdag 14 april 2001 23:08 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Ben blij voor jeEn ik denk dat hij niet helemaal (of helemaal niet?
) voldoet aan jouw ''eisen'' die je had voordat je hem ontmoette.
aiaiai... de ouderdom slaat toeOp zaterdag 14 april 2001 23:13 schreef Elvhenk het volgende:
[..]
Och, destijds waren mijn eisen beperkt: niet al te dom en langer dan ikzelf. En daar voldeed ie aan. LOLSerieus, ik weet eigenlijk niet meer wat ik zocht in een vent. hahaha
Love per icq is onbekend terrein voor mij, wel heb ik natuurlijk allerlei leuke mensen ontmoet via het net.Zelf heb ik vrij veel ervaring met het ontmoeten van mensen via ''t internet en met name ICQ.
Speaking of which, nu ik een (bijna) nieuwe puter heb, is het me gelukt icq erop te zetten: 114441727