Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Je kunt met sinus en cosinus de x en y coordinaten van die punten berekenen en dan gewoon met de stelling van Pythagoras de afstand er tussen berekenen. Niet zo moeilijk toch?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Euh.. nee,.. eigenlijk niet... *sigh* stom van me... naja thenks anyway..
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
stap 1: bepalen y coordinaat dmv x coordinaat
y = cos (x) {x in radialen}
of uitgebreider:
y = r * cos(x-m/r)
r = straal van de cirkel
m = verticale verschuiving van de cirkel
nu moeten we pythagoras toe passen.
dy = r * cos(x1-m/r) - r * cos(x2-m/r)
x1 eerste coordinaat, x2 de tweede
dx = x1 - x2
afstand = dy^2 + dx^2
of uitgebreid
afstand = (r * cos(x1 - m/r) - r * cos (x2 - m/r))^2 + (x1-x2)^2
y = cos (x) {x in radialen}
of uitgebreider:
y = r * cos(x-m/r)
r = straal van de cirkel
m = verticale verschuiving van de cirkel
nu moeten we pythagoras toe passen.
dy = r * cos(x1-m/r) - r * cos(x2-m/r)
x1 eerste coordinaat, x2 de tweede
dx = x1 - x2
afstand = dy^2 + dx^2
of uitgebreid
afstand = (r * cos(x1 - m/r) - r * cos (x2 - m/r))^2 + (x1-x2)^2
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik had dus zoiets nodig:
Ik zal de hele tijd te klooien met het bereken van de punten vanuit het centrum en ja, dan krijg je zeker geen gelijkbenige driehoeken...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Y1 = r1 * cos ((a1 * pi()/180)); X1 = r1 * sin ((a1 * pi()/180)); Y2 = r2 * cos ((a2 * pi()/180)); X2 = r2 * sin ((a2 * pi()/180)); DX = abs (X1-X2); DY = abs (Y1-Y2); distance = sqrt ((DX * DX) + (DY * DY)); |
Ik zal de hele tijd te klooien met het bereken van de punten vanuit het centrum en ja, dan krijg je zeker geen gelijkbenige driehoeken...