Toon posts:

[BC3] Islam en wetenschap!

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weer een wanhopige poging om een geloof met wetenschap te verbinden....

Hoe kun je nou verwachten dat een boek wat -tig eeuwen geleden geschreven is, nog overeen komt met de kennis die er tegenwoordig is.

Get real.

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Zou het kunnen? Ik bedoel dat BansheeBoy gewoon echt aan een ernstige vorm van cognitieve dissonantie lijdt? :+

Nah, vast niet...

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Unicorn heeft gesproken. :) Ik dacht dat je veel van sterrenkunde af wist, maar embryologie is je andere specialiteit?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• BansheeBoy
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo,

Lees:
De commentaren van de wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur''aan

Hieronder volgen een aantal commentaren van wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur''aan. Al deze commentaren zijn afkomstig van de video band, getiteld ''This is the Truth''. Op deze video band kunt u de wetenschappers zien en horen, terwijl ze hun hieronder volgende commentaren geven. Voor een kopie van deze video band, kunt u contact opnemen met één van de op bladzijde 69 opgesomde organisaties.

1) Dr.T.V.N. Persaud is professor in Anatomie en hoofd van de Afdeling Anatomie en professor in Kindergeneeskunde en Kindergezondheid aan de Universiteit van Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada. Hij is een autoriteit op zijn gebied. Hij is de auteur of (eind)redacteur van 25 boeken en heeft meer dan 181 wetenschappelijke artikels gepubliceerd. In 1991, ontving hij de meest onderscheiden prijs, de J.C.B. Grand Award van de Canadese Associatie van Anatomen, uitgereikt op het gebied van anatomie in Canada,. Toen hem gevraagd werd over de wetenschappelijke wonderen in de Qur''aan, die hij had onderzocht, verklaarde hij het volgende:

Het lijkt mij dat Muhammad een zeer gewone man was. Hij kon lezen noch schrijven. In feite was hij ongeletterd. We praten over veertien honderd jaar geleden. Je hebt het over iemand die ongeletterd was, maar diepgaande verklaringen en beweringen aflegde, die verbazingwekkend nauwkeurig van wetenschappelijke aard zijn. Ik kan persoonlijk niet inzien dat dit een stom toeval zou kunnen zijn. Er zijn te veel nauwkeurigheden en, evenals Dr.Moore, heb ik geen twijfels over het feit dat dit een goddelijke inspiratie of openbaring is die hem tot deze beweringen bracht".

Prof. Persaud heeft sommige Qur''aan verzen en de gezegdes van Profeet Muhammad(sas) in sommige van zijn boeken opgenomen. En hij heeft deze verzen en de gezegdes op verschillende conferenties gepresenteerd.

2) Dr. Joe Leigh Simpson is professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie aan de Baylor College of Medicine, Houston, Texas, USA. Hij was professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie, Universiteit van Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. Hij is hoofd van de American Fertility Society.

Hij heeft vele prijzen in ontvangst genomen, inclusief de Association of Professors of Obstetrics and Gynecology Public Recognition Award in 1992. Prof. Simpson bestudeerde de volgende gezegdes van de Profeet Muhammad (sas):

{ Waarlijk, elk van jullie wordt gedurende veertig dagen bijeengebracht in de buik van zijn moeder;} [daarna is hij daar een ` alaq (iets dat vast zit), ook veertig dagen; daarna is hij daar een embryo (mudgha), ook veertig dagen. Dan wordt de engel neergezonden om hem de roeh (geest) in te blazen en hij krijgt opdracht vier dingen neer te schrijven: zijn levensonderhoud (rizq), zijn sterfdag (adjal), zijn werken (`amal) en of hij verdoemd (in de hel) (shaqie) of zalig (in het paradijs) (sa`ied) wordt. (Dan wordt de roeh in hem geblazen)...]36

{Als het embryo 42 nachten oud is, zendt Allaah een engel ernaar, die geeft het een vorm en maakt zijn gehoor, gezicht, huid, vlees en beenderen. Dan vraagt hij (de engel): "O, mijn Rabb (Heer), wordt het een man of een vrouw?" En jouw Rabb (Heer) beslist wat Hij wil..."}37

Hij bestudeerde uitgebreid deze twee gezegdes van de Profeet Muhammad (sas), en merkte op dat de eerste veertig dagen een duidelijk te onderscheiden stadium van embryogenese uitmaakte. Hij was in het bijzonder onder de indruk door de absolute precisie en nauwkeurigheid van deze gezegdes van de Profeet Muhammad (sas). Daarop gaf hij tijdens één conferentie de volgende mening:

"Dus de twee hadieths (de gezegdes van de Profeet Muhammad (sas)) die (hierboven) aangeduid zijn, verschaffen ons met een specifieke tijd tabel, van de voornaamste embryonale ontwikkeling, voor de veertigste dag. Waar het weer op aankomt is, wat ''s ochtends herhaaldelijk door andere sprekers aangehaald is, dat (de wetenschappelijke inhoud van) deze hadieths niet op basis van wetenschappelijk kennis die in die tijd van de overlevering beschikbaar was, verkregen zou kunnen worden.... Wat hieruit volgt is volgens mij, dat er niet alleen geen conflict bestaat tussen genetica en religie, maar dat er in feite de religie de wetenschap kan leiden door het toevoegen van openbaringen aan een aantal van de traditionele wetenschappelijke benaderingen en dat er beweringen bestaan in de Qur''aan wiens juistheid door de wetenschap aangetoond zijn. Dit ondersteunt dat kennis in de Qur''aan van Allaah afkomstig is."

3) Dr.E.Marshall Johnson is professor en voorzitter van de Afdeling Anatomie en Ontwikkelings Biologie en directeur van het Daniël Baugh Instituut, aan de Thomas Jefferson Universiteit, Philadelphia, Pennsylvania, USA. Hij heeft meer dan 200 publicaties geschreven. Hij was hoofd van de Teratologie (leer van wonderen) Society. In 1981, tijdens de zevende Medische Conferentie, in Damman, Saoedi Arabië, zei Prof.Johnson in zijn voorgedragen onderzoek: "Samengevat; de Qur''aan beschrijft niet alleen de ontwikkeling van de externe vorm (van het embryo), maar het benadrukt ook de interne stadia, de stadia binnen het embryo, van zijn schepping en ontwikkeling. Het benadrukt de voornaamste gebeurtenissen, die door eigentijdse wetenschap erkend wordt.... Als een wetenschapper, kan ik alleen dingen behandelen, die ik specifiek kan zien. Ik begrijp embryologie, de ontwikkelings biologie.

Ik begrijp de woorden die aan mij uit de Qur''aan vertaald worden. Zoals ik het voorbeeld eerder gaf; als ik mezelf in dat tijdperk zou verplaatsen, wetende wat ik vandaag wist in het beschrijven van dingen, zou ik de dingen (die in de Qur''aan en hadieth beschreven zijn) niet (anders) kunnen beschrijven dan hoe ze beschreven zijn. Ik zie geen bewijsmateriaal voor het feit om het concept te weerleggen dat deze persoon, Muhammad, deze informatie ergens vandaan zou hebben gehaald. Dus ik zie hier niets dat in tegenspraak is met het concept dat goddelijke tussenkomst betrokken was bij wat hij in staat was te schrijven."38

4) Dr.William W.Hay is professor in Oceanografie aan de Universiteit van Colorado, Boulder, Colorado, USA. Hij is een bekend marine wetenschapper. Na een discussie met Prof.Hay over de Qur''aan ''s melding van recent ontdekte feiten over zeeën, zei hij:

"Ik vind het zeer interessant dat dit soort informatie in zeer oude geschriften staat, zoals de Heilige Qur''aan . En ik zou niet weten hoe ze (aan deze informatie in de Qur''aan) hebben kunnen komen. Maar ik denk dat het uiterst interessant is dat het (de informatie in de Qur''aan) er is en dat dit werk verder gaat de betekenis van sommige passages te ontdekken".

En toen aan hem werd gevraagd over de bron van de Qur''aan, antwoordde hij: "Wel, ik zou denken dat het het goddelijke Wezen moet zijn."

5) Dr.Gerald C.Goeringer is professor en coördinator van de vakgroep Medische Embryologie op de Afdeling Cel Biologie, School of Medicine, Georgetown University, Washington DC, USA. Tijdens de achtste Saoedi Medische Conferentie in Riyaadh, Saoedi Arabië, verklaarde Prof. Goeringer het volgende over de presentatie van zijn onderzoeksvoordracht:

"In betrekkelijk weinig `Aayahs (verzen uit de Qur''aan) bevindt zich een nogal uitgebreide beschrijving van de menselijke ontwikkeling vanaf de tijd van de versmeltende gameten door organogenese (tot volgroeide baby). Hiervoor (dus voor de komst van de Qur''aan) bestond er niet zulke duidelijke en complete vermelding van de menselijke (embryonale) ontwikkeling, zoals classificatie, terminologie en beschrijving. (In tegenstelling tot dit is) in de meeste, zo niet alle gevallen, (slechts) deze beschrijving tot vroegere tijden terug te voeren. Door vele eeuwen is vermelding gemaakt van de verschillende stadia van menselijke embryogene en foetale ontwikkeling in de traditioneel wetenschappelijke literatuur."

6) Professor Yushudi Kusan is de directeur van de Tokyo Sterrenwacht, Japan. Hij zei:

"Ik ben heel erg onder de indruk dat ik juiste astronomische feiten in de Qur''aan heb gevonden, en voor ons doen hebben wij, moderne astronomen, pas een heel klein gedeelte van het heelal bestudeerd. Wij hebben onze inspanningen geconcentreerd om een heel klein deel te begrijpen. Doordat we telescopen gebruiken, kunnen we alleen heel kleine gedeeltes van de hemel zien, zonder over het gehele heelal te denken. Aldus, door het lezen van de Qur''aan en door het beantwoorden aan de vragen, denk ik dat ik mijn toekomstige weg bij het onderzoeken van het heelal kan vinden."

7) Dr.Tejatat Tejasen is op dit ogenblik de voorzitter van de Afdeling Anatomie en de voormalige decaan van de Faculteit Geneeskunde, aan de Universiteit van Chiang Mai in Thailand. Tijdens de achtste Saoedi Medische Conferentie in Riyaadh, Saoedi Arabië, stond Dr.Tejasen op en zei:

"Sinds de laatste drie jaar, ben ik in de Qur''aan geïnteresseerd. Vanuit mijn studie en van wat ik tijdens deze hele conferentie heb geleerd, geloof ik dat alles wat veertien honderd jaar geleden in de Qur''aan vermeld is, de waarheid moet zijn, die bewezen kan worden door de wetenschappelijke middelen. Daar de Profeet Muhammad noch lezen noch schrijven kon, moet Muhammad een boodschapper zijn, die deze waarheid doorgaf (aan de mensheid en de ''djien''), die aan hem werd geopenbaard als een verlichting door de Ene die gerechtigde Schepper is. Deze Schepper moet God of Allaah zijn. Ik denk dat dit de tijd is om Laa ilaha illallaah, dat er geen godheid is om aanbeden te worden dan Allaah (God), Muhammadar rasoelullaah, dat Muhammad zijn Boodschapper (Profeet) van Allaah (God) is, te zeggen. Tenslotte, moet ik bedanken voor de uitmuntende en zeer succesvolle conferentie. Ik heb niet alleen van de wetenschappelijke kennis tijdens de conferentie geleerd, maar ook de grote kans gehad veel nieuwe wetenschappers te ontmoeten en veel nieuwe vrienden onder de deelnemers te maken. Het meest kostbare ding dat ik verdiend heb om naar deze conferentie te komen is Laa ilaaha illallaah, Muhammadar rasoelullaah en een muslim te zijn geworden."

Laten we nadat we al deze voorbeelden, die we gezien hebben over de wetenschappelijkewonderen in de Qur''aan en al deze commentaren van de wetenschappers hierop, ons deze vragen stellen: Zou het kunnen zijn dat al deze recent ontdekte wetenschappelijke informatie uit verschillende vakgebieden, die in de Qur''aan worden genoemd, welk veertien honderd jaar geleden waren geopenbaard, op toeval berusten ?.

Zou het kunnen dat de Profeet Muhammad (sas) of iemand anders de auteur is van deze Qur''aan?

Het enige mogelijke antwoord is dat deze Qur''aan letterlijk het Woord van Allaah moet zijn, en dat het door Hem geopenbaard moet zijn.
Ik vind dit heel erg mooi. Een (DE) religie die hand in hand gaat met de wetenschap. echt prachtig.

hoi.

BansheeBoy Se;)

:{ ²

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

hahahaha ja klinkt leuk hahahaha vooral dat part dat het mooi is hahahahaha
nah ja ok sorry ik moet toegeven de islam heeft ook mooie dingen mijn ex vriendin!!Was behoorlijk mooi! [Ff normaal of zo? Dit is een serieus forum - LD]

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 16:22 schreef lordspacie het volgende:
hahahaha ja klinkt leuk hahahaha vooral dat part dat het mooi is hahahahaha
nah ja ok sorry ik moet toegeven de islam heeft ook mooie dingen mijn ex vriendin!!Was behoorlijk mooi!vooral de geschorre k....!!!
Wat lul je nou? Reageer dan niet of onderbouw waarom je het er kennelijk niet mee eens bent.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 21:12
Leuk verhaaltje voor het slapengaan dit, maar als je het naast de feiten legt (Unicorn heeft al wat opgesomd) kán het gewoon niet waar zijn...

Geef mij maar een Warsteiner.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Ten eerste wil ik opmerken dat de meeste van deze wetenschappers, uit landen komen waar het geloof in een God heel normaal is.
De meeste van deze wetenschappers twijfelen er ook waarschijnlijk niet aan dat er een God bestaat.
Hun mening en verklaringen zijn dus al bij voorbaat beinvloed.

Mohammed zal zelf een redelijk normaal persoon zijn geweest (noem het een zondebok) en de toemallige heersers (grootgrond bezitters of Heilige of wie dan ook) zaten daar met hetzelfde probleem als hier.
De bevolking ging hun eigen weg en waren nauwelijks meer beinvloedbaar. Strenge/strikte wetgeving bestond toen nog niet.
Ze moesten dus een "complot" verzinnen om het volk aan hun kant te krijgen, en het liefst een bang volk creeren.

Amnesty bestond toen ook nog niet.
Dus wat betreft het onderzoeken hoe een embrio zich ontwikkelt is dat geen probleem. Je schopt een onderdaan zwanger en snijd haar open. Daarna snij je ook nog het embrio open, en je kan er redelijke conclusies uit trekken.
Doe dit bij 220 vrouwen(iedere dag een ander) en je hebt een redelijk beeld van bevruchting tot geboorte.

Ik ben zelf niet bekend met de Koran, maar ik zal over dingen die 1400 jaar geleden zijn gebeurt altijd sceptisch blijven.

• BansheeBoy
Op woensdag 11 april 2001 16:58 schreef Defspace het volgende:
Ten eerste wil ik opmerken dat de meeste van deze wetenschappers, uit landen komen waar het geloof in een God heel normaal is.
De meeste van deze wetenschappers twijfelen er ook waarschijnlijk niet aan dat er een God bestaat.
Hun mening en verklaringen zijn dus al bij voorbaat beinvloed.

Mohammed zal zelf een redelijk normaal persoon zijn geweest (noem het een zondebok) en de toemallige heersers (grootgrond bezitters of Heilige of wie dan ook) zaten daar met hetzelfde probleem als hier.
De bevolking ging hun eigen weg en waren nauwelijks meer beinvloedbaar. Strenge/strikte wetgeving bestond toen nog niet.
Ze moesten dus een "complot" verzinnen om het volk aan hun kant te krijgen, en het liefst een bang volk creeren.

Amnesty bestond toen ook nog niet.
Dus wat betreft het onderzoeken hoe een embrio zich ontwikkelt is dat geen probleem. Je schopt een onderdaan zwanger en snijd haar open. Daarna snij je ook nog het embrio open, en je kan er redelijke conclusies uit trekken.
Doe dit bij 220 vrouwen(iedere dag een ander) en je hebt een redelijk beeld van bevruchting tot geboorte.

Ik ben zelf niet bekend met de Koran, maar ik zal over dingen die 1400 jaar geleden zijn gebeurt altijd sceptisch blijven.
Je zegt dus niks. Omdat je niet met deze feiten kunt omgaan verzin je gewoon iets: zwangere vrouwen opensnijden etc. Ik geef je ff een typ, als je its te melden heb, zeg dan iets zinnigs en verzin aub geen ergumenten als ze niet bestaan. ok?

hoi.

Bansheeboy Se ;)

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Waarlijk, elk van jullie wordt gedurende veertig dagen bijeengebracht in de buik van zijn moeder; daarna is hij daar een `alaq (iets dat vast zit), ook veertig dagen;
Dus na die eerste 40 dagen wordt je een alaq, en zit je vast. Dat klopt al niet, want de "verankering" vindt plaats op dag 13.
daarna is hij daar een embryo (mudgha), ook veertig dagen.
Na 40 dagen alaq te zijn, dus 80 dagen in totaal, is het dus een embryo. OK.
Dan wordt de engel neergezonden om hem de roeh (geest) in te blazen
"Geest" is een ontzettend rekbaar begrip. Omdat we het hier over een biologische ontwikkeling hebben (zie ook topic), ga ik er even van uit dat hier de hersenfuncties mee bedoeld worden. Die beginnen al op dag 42, dan zijn de elektromagnetische golven meetbaar.
Als het embryo 42 nachten oud is, zendt Allaah een engel ernaar, die geeft het een vorm en maakt zijn gehoor, gezicht, huid, vlees en beenderen.
We zitten al op dag 122. "Gehoor, gezicht, huid, vlees, en beenderen" zijn er al veel eerder. Na 45 dagen begint de osificatie. De ooglenzen, handplaten, neusgaten, armen, schouders, benen, en de kaak zijn dan al goed zichtbaar. Samentrekking van de spieren, het neuspuntje, en inkepingen voor vingers en tenen komen een week later. Voor de 60e dag zijn de belangrijkste structuren klaar: het ectoderm is vervangen door een proto-huid, er is een skelet, vingers en tenen hebben geen vliezen meer, staart is weg, oog is gepigmenteerd, enz.

Kanttekening: de ogen zitten nog wel aan de zijkant van het hoofd. Die zitten pas goed op de plek vanaf week 16, en zo rond week 30 (en dat is juist weer veel later dan 122 dagen) begint de pupilreflex te komen. Het skelet is pas uitgehard na week 20.
Dan vraagt hij (de engel): "O, mijn Rabb (Heer), wordt het een man of een vrouw?" En jouw Rabb (Heer) beslist wat Hij wil...
De sexe staat natuurlijk al vanaf het begin vast, afhankelijk van of pappa een X of een Y chromosoom gedoneerd had. De sexe is visueel te onderscheiden vanaf 52 dagen.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Ik dacht dat je veel van sterrenkunde af wist, maar embryologie is je andere specialiteit?
Heheheh, nee, en ik spaar ook mooi door voor een 10" Schmidt-Cassegrain in plaats van een echoscoop ;). En hoewel ik het hele verhaal al eens eerder gezien heb, is dit nou ook niet wat je noemt parate kennis. Eerder een rondje Encarta/Britannica/Jeeves. :)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Je zegt dus niks. Omdat je niet met deze feiten kunt omgaan verzin je gewoon iets: zwangere vrouwen opensnijden etc.
Er staan geen feiten in, alleen maar speculaties.

Ik verzin ook niks. Ik geef een mogelijke verklaring van de manier waarop ze vroeger een beschrijving van de ontwikkeling van het embryo hadden kunnen maken.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
hmmmz...alles leuk en wel....maar feit blijft dat de arabische cultuur een behoorlijk hoog niveau heeft bereikt, contact met china enzo, groot rijk. binnen dit rijk werd veel wetenschap bedreven, van een vrij hoog niveau. een aantal (vraag me niet welke... ;) ) wiskundige basis principes zijn in die hoogtij dagen ontwikkeld. de koran verbied de beeltenis van levende wezens, maar voor de wetenschap werd ene uitzondering gemaakt enzo.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• BansheeBoy
dit zijn pas feiten.

• BansheeBoy
... Per ongeluk 3 postings tegelijk. Hoe kan dat ???

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Bansheeboy, je zit wel druk het islam te verdedigen maar zolang je geen tegenargumenten geeft op mensen die proberen jouw argumenten onder uit te halen schiet het niet op.

En met het druk gedoe van jou word je niet populairder, of ga normaal discussieren of hou er mee op.

[edit]

Ik zie dat je al een waarschuwing hebt dus ik zou maar goed uitkijken.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 14:31 schreef morgoth het volgende:
Bansheeboy, je zit wel druk het islam te verdedigen maar zolang je geen tegenargumenten geeft op mensen die proberen jouw argumenten onder uit te halen schiet het niet op.

En met het druk gedoe van jou word je niet populairder, of ga normaal discussieren of hou er mee op.

[edit]

Ik zie dat je al een waarschuwing hebt dus ik zou maar goed uitkijken.
Waarschuwing. LOL:) Ik heb helemaal geen waarschuwing.

• Morgoth
Jawel hoor, van havana.....

staat netjes in je notes.

havana - dinsdag 27 maart 2001 19:14

[topic=150762] --> schopt topic omhoog, waarschuwing gekregen

"Geplaatst door havana (Moderator IT - 2609) - dinsdag 27 maart 2001 19:13

Wegens omhoog schoppen. Waarschuwing nummer 2 voor Banshee Boy"

Waarschuwing nr 2 zelfs.....

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 14:50 schreef morgoth het volgende:
Jawel hoor, van havana.....

staat netjes in je notes.

havana - dinsdag 27 maart 2001 19:14

[topic=150762] --> schopt topic omhoog, waarschuwing gekregen

"Geplaatst door havana (Moderator IT - 2609) - dinsdag 27 maart 2001 19:13

Wegens omhoog schoppen. Waarschuwing nummer 2 voor Banshee Boy"

Waarschuwing nr 2 zelfs.....
Dat had ik niet eens gezien, en btw, in die topic was ik niet aan het omhoog schoppen, ik reageerde op iemand anders. Dus!

• Morgoth
Je reageerde op iemand anders ???? |:( |:(

Man de EERSTE 3 POSTS IN DIE THREAD WAREN VAN JEZELF!!!!!!

Dus op wie reageerde je? Op jezelf???? Dat heet omhoog schoppen en is vrij irritant.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 15:36 schreef morgoth het volgende:
Je reageerde op iemand anders ???? |:( |:(

Man de EERSTE 3 POSTS IN DIE THREAD WAREN VAN JEZELF!!!!!!

Dus op wie reageerde je? Op jezelf???? Dat heet omhoog schoppen en is vrij irritant.
Oh. Ik vind van niet.

• Morgoth
Het bewijst nog niks hoor.... het maakt het alleen maar aannemelijker, als het zo is.

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
Op woensdag 11 april 2001 17:49 schreef Unicorn het volgende:

[..]

Dus na die eerste 40 dagen wordt je een alaq, en zit je vast. Dat klopt al niet, want de "verankering" vindt plaats op dag 13.
[..]

Na 40 dagen alaq te zijn, dus 80 dagen in totaal, is het dus een embryo. OK.
[..]

"Geest" is een ontzettend rekbaar begrip. Omdat we het hier over een biologische ontwikkeling hebben (zie ook topic), ga ik er even van uit dat hier de hersenfuncties mee bedoeld worden. Die beginnen al op dag 42, dan zijn de elektromagnetische golven meetbaar.
[..]

We zitten al op dag 122. "Gehoor, gezicht, huid, vlees, en beenderen" zijn er al veel eerder. Na 45 dagen begint de osificatie. De ooglenzen, handplaten, neusgaten, armen, schouders, benen, en de kaak zijn dan al goed zichtbaar. Samentrekking van de spieren, het neuspuntje, en inkepingen voor vingers en tenen komen een week later. Voor de 60e dag zijn de belangrijkste structuren klaar: het ectoderm is vervangen door een proto-huid, er is een skelet, vingers en tenen hebben geen vliezen meer, staart is weg, oog is gepigmenteerd, enz.

Kanttekening: de ogen zitten nog wel aan de zijkant van het hoofd. Die zitten pas goed op de plek vanaf week 16, en zo rond week 30 (en dat is juist weer veel later dan 122 dagen) begint de pupilreflex te komen. Het skelet is pas uitgehard na week 20.
[..]

De sexe staat natuurlijk al vanaf het begin vast, afhankelijk van of pappa een X of een Y chromosoom gedoneerd had. De sexe is visueel te onderscheiden vanaf 52 dagen.
En deze meneer hierboven is natuurlijk een praktiserend dokter die het beter weet dan nietszeggende professor op een tamelijk onbekende universiteit. Want laten we eens kijken naar wat die meneer voor een CV heeft.

Dr. Joe Leigh Simpson is professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie aan de Baylor College of Medicine, Houston, Texas, USA. Hij was professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie, Universiteit van Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. Hij is hoofd van de American Fertility Society.

Niet indrukwekkend. Unicorn heeft natuurlijk meer bereikt in zijn leven dan deze wetenschappertje.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 21:09 schreef micebec het volgende:

[..]

En deze meneer hierboven is natuurlijk een praktiserend dokter die het beter weet dan nietszeggende professor op een tamelijk onbekende universiteit. Want laten we eens kijken naar wat die meneer voor een CV heeft.

Dr. Joe Leigh Simpson is professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie aan de Baylor College of Medicine, Houston, Texas, USA. Hij was professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie, Universiteit van Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. Hij is hoofd van de American Fertility Society.

Niet indrukwekkend. Unicorn heeft natuurlijk meer bereikt in zijn leven dan deze wetenschappertje.
Unicorn weerlegt de beweringen van deze wetenschapper met feiten. Dat mag iedereen doen, of je nu vuilnisman bent of professor. En Unicorn beweert ook niet meer te weten dan deze professor maar heeft een aantal feiten geplukt van verschillende internetbronnen. Als jij met feiten komt die de beweringen van Unicorn tegen spreken wordt er ook naar jouw geluisterd.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Micebec:
Dr. Joe Leigh Simpson is professor en voorzitter van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie (...)
Hij had inderdaad beter moeten weten. Foei, meneer Simpson! :+

Maar even serieus, dit is heus geen Harvard-niveau stof waar we het over hebben. De ontwikkeling van een eicel tot een baby is goed gedocumenteerd, en voor iedereen hier toegankelijk.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 21:45 schreef Hustla het volgende:
Weer een wanhopige poging om een geloof met wetenschap te verbinden....

Hoe kun je nou verwachten dat een boek wat -tig eeuwen geleden geschreven is, nog overeen komt met de kennis die er tegenwoordig is.

Get real.
Dit bevestigt het feit dat het van God/Allah afkomstig is.

• BansheeBoy
Op donderdag 12 april 2001 23:43 schreef morgoth het volgende:
Het bewijst nog niks hoor.... het maakt het alleen maar aannemelijker, als het zo is.
ja.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

BansheeBoy:
Dit bevestigt het feit dat het van God/Allah afkomstig is.
Ik krijg de indruk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Even voor de duidelijkheid: het stuk wat uit de Koran is aangehaald over de ontwikkeling van het embryo komt niet overeen met de feiten. En getuigt dus ook niet van een bovennatuurlijke ingeving.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Okee, welke Islamiet herstelt de schade die Banshee hier heeft aangericht?

• BansheeBoy
Op vrijdag 13 april 2001 09:37 schreef Unicorn het volgende:
BansheeBoy:
[..]

Ik krijg de indruk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Even voor de duidelijkheid: het stuk wat uit de Koran is aangehaald over de ontwikkeling van het embryo komt niet overeen met de feiten. En getuigt dus ook niet van een bovennatuurlijke ingeving.
Inderdaad bevestigt het artikel dat de Koran inderdaad de woorden zijn van Allah en dat het dus afkomstig is van hem. Dat ben ik wel met je eens. Dat bedoel ik dus met dat deze wetenschappelijke feiten zijn bestaan bevestigen.

Verwijderd

De strekking van het artikel lijkt me dat er zoveel wetenschappelijke feiten in de Koran staan die men destijds niet kon weten, maar die nu toch juist blijken te zijn, dat de Koran wel door Allah ingegeven moet zijn.

Echter, zoals Unicorn al opmerkt kloppen toch niet alle feiten, waarmee de grond onder jouw artikel aardig wordt weggeslagen.

Verder is ook van andere (= niet-moslim)culturen bekend dat ze uitermate nauwkeurige hemelobservaties hebben uitgevoerd.

Wat er nu niet zo toe doet, maar wat ik wel behoorlijk schokkend vind is dat de dubbele predestinatie in de Koran staat:
en of hij verdoemd (in de hel) (shaqie) of zalig (in het paradijs) (sa`ied) wordt.
- Waarom leven als een goed moslim als je toch al verdoemd bent?
- Of als het al vast staat dat je zo en zo gaat leven (en Allah dat al in de toekomst kan zien) dan duidt dat wel ongeveer op Determinisme, en dan kun je iemand moeilijk verantwoordelijkhouden voor z''n daden.

• BansheeBoy
...

• BansheeBoy
Op vrijdag 13 april 2001 10:20 schreef Nem0 het volgende:
De strekking van het artikel lijkt me dat er zoveel wetenschappelijke feiten in de Koran staan die men destijds niet kon weten, maar die nu toch juist blijken te zijn, dat de Koran wel door Allah ingegeven moet zijn.

Echter, zoals Unicorn al opmerkt kloppen toch niet alle feiten, waarmee de grond onder jouw artikel aardig wordt weggeslagen.

Verder is ook van andere (= niet-moslim)culturen bekend dat ze uitermate nauwkeurige hemelobservaties hebben uitgevoerd.

Wat er nu niet zo toe doet, maar wat ik wel behoorlijk schokkend vind is dat de dubbele predestinatie in de Koran staat:
[..]

- Waarom leven als een goed moslim als je toch al verdoemd bent?
- Of als het al vast staat dat je zo en zo gaat leven (en Allah dat al in de toekomst kan zien) dan duidt dat wel ongeveer op Determinisme, en dan kun je iemand moeilijk verantwoordelijkhouden voor z''n daden.
Vandaar dat ik die wetenschappelijke bewijzen ook zie als feiten en als een bevestiging dat het niet afkomstig kan zijn van een mens. De profeet mohammed (vrede zij met hem) was ongeletterd/analfabeet. Dus wat dat betreft zitten we op dezelfde golflengte en deel ik dus jou mening. Het is inderdaad een bevestiging dus van Allah''s bestaan. want genoeg bewijzen hebben we al voor Allah''s bestaan, dit bevestigd het alleen maar. dat klopt dus inderdaad Nem0

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ga nu toch even een behoorlijk off-topic opmerking maken hier, sorry bij voorbaat..

[flame modus]
Iemand hier geeft blijk van een wel zulk enorm beperkte hersencapaciteit dat van een ''discussie'' geen sprake is. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zich enorm opwindt over het totale gebrek aan ook maar enig niveau. Kan hier -please- wat aan gedaan worden?!

|:(
[/flame modus]

• BansheeBoy
Op vrijdag 13 april 2001 10:39 schreef joepP het volgende:
Ik ga nu toch even een behoorlijk off-topic opmerking maken hier, sorry bij voorbaat..

[flame modus]
Iemand hier geeft blijk van een wel zulk enorm beperkte hersencapaciteit dat van een ''discussie'' geen sprake is. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zich enorm opwindt over het totale gebrek aan ook maar enig niveau. Kan hier -please- wat aan gedaan worden?!

[/flame modus]
Ik ben het met je eens. Ik erger me er de kolere aan.Het niveau daalt echt.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bansheeboy SE, ik doelde op -jouw- domheid, niet die van de rest...

Sorry voor de flame, maar ik trek dit echt niet langer. Ga maar gewoon door met deze ''discussie'', van een flamewar wordt ook niemand wijzer (waarom post ik dit eigenlijk?). Ik volg het wel van de zijkant.

• BansheeBoy
Op vrijdag 13 april 2001 11:02 schreef joepP het volgende:
Bansheeboy SE, ik doelde op -jouw- domheid, niet die van de rest...

Sorry voor de flame, maar ik trek dit echt niet langer. Ga maar gewoon door met deze ''discussie'', van een flamewar wordt ook niemand wijzer (waarom post ik dit eigenlijk?). Ik volg het wel van de zijkant.
Ja, ik vind het niveau ook veel minder geworden. Ik vind dat er aan gewerkt moet worden. Sommige gotters begrijpen het gewoon niet.

• Morgoth
Oke bansheeboy ik ben je meer dan spuug zat ik ga hier werk van maken.

• BansheeBoy
Op vrijdag 13 april 2001 11:37 schreef morgoth het volgende:
Oke bansheeboy ik ben je meer dan spuug zat ik ga hier werk van maken.
??? Heb je het over mij??? Wat de waterkraan is er aan de hand??? ik discussier netjes. ik scheld niet. Toch niet omdat ik moslim ben??? En welke schade heb ik gemaakt. LOL, volgens mij nemen jullie mij in de zeik:).

• BansheeBoy
Op vrijdag 13 april 2001 11:53 schreef Unicorn het volgende:
Zou het kunnen? Ik bedoel dat BansheeBoy gewoon echt aan een ernstige vorm van cognitieve dissonantie lijdt? :+

Nah, vast niet...
Ik snap jullie niet. En wat is dissonantie?:(

• Morgoth

• BansheeBoy
Op vrijdag 13 april 2001 12:05 schreef morgoth het volgende:
www.vandale.nl
tnx;)

• Paladin
  • Laatst online: 26-01 21:16

Paladin

Play Ball!

Hmz zoals bij errug veel moslims ondertussen al bekend is zullen ze vast blijven houden aan het geval dat wat er in de koran/bijbel staat door god is geschreven maar ik blijf erbij dat het gewoon 2 errug boeiende verhaaltjes zijn die ooit door een wel ervaren schrijver geschreven zijn.

Btw de egyptenaren an maya''s wisten al veel eerder dan de bijbel hoe het menselijk embryo zich ontwikkelde. daar is allah wel een beetje laat he. ps ook errug vreemd dat allah en god pas zijn opgedoken toen de bijbel/koran er kwam terwijl de romijnen grieken of nog verder daarvoor de egyptenaren meerdere goden aanboden.

Dus al met al er klopt geen hol van mensen hebben een god nodig om zich aan op te kunnen trekken dat het wel goed zal komen.

errug nuttig bedacht het enige nadeel is dat je dus van die malloten krijgt die alles uit hun verband trekken waardoor een geloof bijna massamoord dingen teweeg brengt.

Nee lang leven het geloof ik heb toch liever iets van het menselijk eigen kunnen. ipv een iets wat ik niet kan zien of voelen te aanbidden bedanken and stuff.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Eh banshee, jji bent het levende bewijs van vooroordelen die waar blijken te zijn..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

In overleg met de andere mods heb ik besloten dat het beter is alle discussies over de islam voorlopig even te sluiten. Iedereen mag even afkoelen waarna er rationeel en rustig verder mag worden gediscussieerd.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Vroeger was wetenschap meer met religie verwikkeld. deze 2 zaken liepen langs elkaar, zodra een wetenschapper iets heeft uitgevonden was dat "het woord van God".

Als Allah zo goed toekomst kan kijken, waarom vertelt hij dan niet hoe een benzinemotor werkt, toch wel handig.

Ik geloof alleen in mezelf, dus ik kan de mening van sommige "gelovige" bij voorbaat al niet delen.

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 20:16 schreef Aspi het volgende:
Eh banshee, jji bent het levende bewijs van vooroordelen die waar blijken te zijn..
hmmm, dubbelzinnig op te vatten....
Pagina: 1