[BC3] wat is je eerste herinnering?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmmm
Mijn laatste herinnering... Ik waqs 4 en we gingen verhuizen, en ik liep buiten langs de kar waar alle bloemen op stonden.
Deze herinnering blijft mij maar helder bij staan alsof het gisteren was.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

mhh de mijne is niet eens van me zelf. maar dat was m''n broertje die een pot thee over z''n harses kreeg. hard janken en naar beverwijk (is me verteld) . was toen jaar of 4 ofzo.

Verwijderd

ja! ik herinner me ook de zandbak van de peuterspeelzaal! met van die oude rode plastic schepjes
wat een tijden!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 21:26

Alien_Inside

-geen-

Wat is je allereerste herinnering?

Volgens mij kunnen eerste herinnneringen niet verder komen dan het tweede levensjaar, ivm de ontwikkeling van de hersencellen, en het daarbij behorende bewust meemaken en onthouden van sfeer-gebeurtenissen.

Probeer maar eens goed na te denken, en niet uit te komen bij het babyalbum. Bij mij gaat het terug tot het zesde levensjaar.

-geen-

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik denk dat standaard herinneringen op een gegeven moment verdwijnen, omdat je hersens ze gewoon niet meer regelmatig genoeg ''ververst'' zeg maar...

traumatische herinneringen daarintegen kunnen misschien wel langer blijven hangen...

Ik Had op de peuterspeelzaal een traumatische ervaring gehad... kan ik me nog steeds herinneren... (was ik 3).

bij nader inzien kan ik ook de situatie in mijn hoofd bedacht hebben, nadat ik later regelmatig gehoord heb wat er toen gebeurt was...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Ik kan me nog herinneren dat ik door mijn buurjongetje werd gebeten. Ik was toen twee jaar oud ( zonder geheugenondersteunende foto''s ;))

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Yep herinneringen van je jeugd worden je meestal gegeven door foto''s en verhalen.. zo kan je door foto''s en verhalen ongeveer wel uitbeelden hoe bijvoorbeeld je geboorte was..

En andere speciale dingen daar zijn meestal wel foto''s van dus ook daar geldt het zelfde. Alleen de echt traumatische ervaringen waar je zelf eigenlijk nooit over gepraat heb die blijven wel hangen..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Ik kan me toch echt dingen herinneren van heeeeel lang geleden. Jaar of 2.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Volgens mij ben ik heel bijzonder op dit gebied, want ik kan me een heleboel dingen van vroeger herinneren. Ook dingen waar helemaal geen foto''s van zijn. Sommige dingen zijn me ook helemaal niet verteld, toen zei ik gewoon van hoe oud was ik eigenlijk toen en toen, en dat was me dus niet verteld.
Het gekke is, sommige dingen, van toen ik al wat ouder was (2), die me wel verteld zijn, kan ik me helemaal niet meer herinneren (maag leeg laten pompen zou je toch verw88 dat je dat beter onthoudt dan rolstoel checken)
De eerste herinnering van me was toen ik 1 jaar en 10 maanden was.
M''n moeder had iets met ''r enkel, ongeveer ''t zelfde als Marco van Basten, maar de dokters hadden de operatie verneukt (dit is me wel later verteld)
Toen wist ik dus nog dat we een keer naar het ziekenhuis zijn geweest, en dat m''n moeder in een rolstoel ging rijden, (nadat ik verteld had dat ik me dit herinnerde, is me gezegd dat dat was om te kijken of ze krukken of een rolstoel ging nemen, voor een jaar ofzo)
Ik kon het me nog precies herinneren, ik zat bij haar op schoot en ze reed door een lange, donkergrijze gang. De kleuren heb ik zelf nog onthouden, want niemand had me dat verteld, en er zijn geen foto''s van.

Specs

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

nah ik kan me niet veel meer van voor me 6e hrinneren en gelukkig maar ook!Lijkt me nou niet een prettig herinnering!als je uit je geboren word!!En dergelijke als dat!ik heb ook traumatische dingen meegemaakt zoals 6 keer op de intensief care gelegen als baby zijnde tot me 2e!en toen ik drie was heb 1 vingr top er bijna helemaal afgelegen

Lekker zijn is een gave :)

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

heb ''s 10 minuten zitten nadenken
het eerste wat ik me kan herrinnerren is volgens mij de volgende situatie

wij hadden vroeger in de peuterspeelzaal (3 jaar oud btw) een zandbak, maar die was maar 1x per week open, ik vondt het de eerste keer dat ik daar kwam zo leuk, ik wou er weer heen, maar de zandbak was verdwenen :? dit herrinner ik me (raar eigenlijk)

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Mijne is dus een grote muur die heel snel dichter bij kwam , volgende een ziekenhuis
was toen 7 jaar , zware hersenschuding, idd een botsing met een muur op de "ijsglijbaan" op de speelplaats voor die tijd weet ik nix meer :? .

.Quod me nutrit me destruit.

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

ik weet nog dat ik een hele mooi legovliegveld kreeg voor sinterklaas toen ik 2 was :)

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:59
Mijn allereerste ervaring? Ff denke hoor......

Ja, volgens mij groep 1 of 2. Midden in de klas een pilaar van hout, soort van kabouterhut hadden we als klas. Ik zat met een stuk of 5,6 kinderen eromheen aan tafels. Dat is het allereerste. Ik kan het moeilijk vertellen, maar uitbeelden werkt perfect..

Verwijderd

Ik kan me nog vaag herinneren dat, toen ik anderhalf was (voor m''n tweede levensjaar zijn we verhuisd) buitenshuis op onderzoek was gegaan en daarbij het ijsschepje uit m''n moeders keukenla had meegenomen.
Dus ik met dat ding in de grond spitten totdat... moeders ingreep op een blijkbaar geweldig indrukwekkende manier :'( (verder geen details).

Dat ijsschepje heb ik sindsdien dus nooit meer aangeraakt :)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

In elk geval mijn tweede verjaardag, ik zat in m''n kinderstoel en iemand had me een toeter gegeven (waarschijnlijk iemand die een hekel aan m''n ouders had... :D ) En ik tetterde maar raak en had door dat mijn ouders er stapelgek van werden, maar ja, ik was nou eenmaal jarig en dus zeiden ze niks. haha

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

mm, ben veel dingen vaak al na 5minuten vergeten. Dus ff denken hoor :)
Ik denk dat het me eerst vakantie (naar Zweden) was ofzo. Was een jaar of 2/3.
Maar daar zitten ook nog veel BlackHoles in

Gr:):)tZZ

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

gek, mijn vroege herrinneringen hebben ook met verhuizen temaken.

Ik weet nog dat ik (3) dacht, ik moet dit goed onthouden want straks ben ik hier niet meer.

Dit verklaard ook waarom je het nog weet

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• BC3 Victim
Ik zit in m''n moeders armen bij de buurvrouw en de buurvrouw zit met d''r huissleutels te spelen. Geen heftige herinnering maar wel m''n eerste denk ik. leeftijd ongeveer anderhalf jaar.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je een verhaal hoort over jezelf van toen je klein was herinner je, je soms dingen die ze er niet bij vertellen, bijv. je gevoelens op dat moment of dat het heel warm was.

Verwijderd

Ik weet niet wat de eerste is maar ik heb wel een aantal herinneringen...
Dat ik moest wachten en een popje kreeg in de wachtkamer van het modellenbureau (ik heb shootings gedaan toen ik 1 1/2 jaar was, voor bijv. reklame voor de hema)
Dat ik verdwaald was, en heel erg bang was en alleen (was mijn ouders kwijtgeraakt bij het hertenkamp hier en ik was ineens alleen in dat bos... was toen jaar of 2)
Ik kan me herinneren dat ik luiers vouwden voor mijn broertje, ook een jaar of 2...
Ik kan zo nog wel doorgaan, ik kan me best veel herinneren van die leeftijd...
Maar echt verder dan 1 1/2 kom ik niet...
Afentoe krijg ik wel een flits van dat ik nog jonger was, maar meer dan dat is het ook niet...

Verwijderd

hmm mijn eerste herinnering was toen ik iets meer als 2 was.

Het begin van een hele goeie vriendschap :) nou ja eigenlijk meer iets van bloedbroeders dat idee.

Nu ik erover nadenk is het toch wel vaag. We hebben nooit samen in een klas gezeten en zelfs een groot deel op verschillende scholen. Alleen middelbare school. Toch maak je via je school toch de eerste echte vriendschappen die het goed uithouden.

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Op donderdag 12 april 2001 10:24 schreef Hannez het volgende:
Ik zit in m''n moeders armen bij de buurvrouw en de buurvrouw zit met d''r huissleutels te spelen. Geen heftige herinnering maar wel m''n eerste denk ik. leeftijd ongeveer anderhalf jaar.
Waarom zit de buurvrouw in d''r eigen huis met d''r huissleutels te spelen? :+
Ik kan het zelf trouwens niet zeggen wat mijn eerste herinnering was. Ik heb er een boel, vage herinneringen van heel lang geleden. Ik vermoed dat de oudste is: Ik zit in een hoek van de kamer met een opblaas Donald Duck te spelen (speel ik nog steeds mee trouwens :P )

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Verwijderd

Het eerste dat me te binnen schoot na even nadenken is het afscheid van de peuterspeelzaal, de juffrouw zei dat ik altijd nog een keertje terug mocht komen.

Nu ik er aan denk, ik herinner me ook nog het vingerverven, waarschijnlijk omdat ik altijd een hekel gehad heb aan smerige handen en dat is me zeer zeker niet verteld want daar was m''n moeder of andere familie niet bij en die juffrouwen ken ik al niet meer.

• BC3 Victim
Op donderdag 12 april 2001 21:51 schreef Gooly het volgende:

[..]

Waarom zit de buurvrouw in d''r eigen huis met d''r huissleutels te spelen? :+
Ik denk omdat ze nix anders te doen heeft. :?

Verwijderd

ik was 4 en bijna verzopen.

weet het verzuipen, het uit het zwembad gevist worden nog, alsmede de ambulance en het feit dat ik aan de ''redder'' een bos bloemen moest geven en ik enorm verlegen was.

ps ik sprong in het diepe bad omdat ik net bezig was met zwemles (in zeer ondiep bad) en ik richting broer en vader wilde en te lui was om om te lopen (ze waren aan de andere kant van het diepe bad). Ik dacht dat ik dat wel kon zwemmen: niet dus.
:)

die runtgenfotos was ik vergeten.. maar weet nu nog wel dat ik dat erg koud tegen mijn buik vond (was om te checken of er water ofzo in mij(n buik/longen) zat

• BC3 Victim
That''s right... ik (haar broer) was toen nog te klein om haar te redden ..en volgens mij had ik het nog niet eens door ook >:)

Me zus moest voor rontgenfoto''s naar het ziekenhuis (blijven ?? weet ik niet meer) en pa&ik hebben thuis een lekker boterhammetje pindakaas gegeten.

Denk niet dat DIT mijn eerste herinnering is aangezien ik 1,5 jaar ouder ben dan zusje Lotte :9

Pagina: 1