De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
wat een tijden!
Volgens mij kunnen eerste herinnneringen niet verder komen dan het tweede levensjaar, ivm de ontwikkeling van de hersencellen, en het daarbij behorende bewust meemaken en onthouden van sfeer-gebeurtenissen.
Probeer maar eens goed na te denken, en niet uit te komen bij het babyalbum. Bij mij gaat het terug tot het zesde levensjaar.
-geen-
traumatische herinneringen daarintegen kunnen misschien wel langer blijven hangen...
Ik Had op de peuterspeelzaal een traumatische ervaring gehad... kan ik me nog steeds herinneren... (was ik 3).
bij nader inzien kan ik ook de situatie in mijn hoofd bedacht hebben, nadat ik later regelmatig gehoord heb wat er toen gebeurt was...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
En andere speciale dingen daar zijn meestal wel foto''s van dus ook daar geldt het zelfde. Alleen de echt traumatische ervaringen waar je zelf eigenlijk nooit over gepraat heb die blijven wel hangen..
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
Het gekke is, sommige dingen, van toen ik al wat ouder was (2), die me wel verteld zijn, kan ik me helemaal niet meer herinneren (maag leeg laten pompen zou je toch verw88 dat je dat beter onthoudt dan rolstoel checken)
De eerste herinnering van me was toen ik 1 jaar en 10 maanden was.
M''n moeder had iets met ''r enkel, ongeveer ''t zelfde als Marco van Basten, maar de dokters hadden de operatie verneukt (dit is me wel later verteld)
Toen wist ik dus nog dat we een keer naar het ziekenhuis zijn geweest, en dat m''n moeder in een rolstoel ging rijden, (nadat ik verteld had dat ik me dit herinnerde, is me gezegd dat dat was om te kijken of ze krukken of een rolstoel ging nemen, voor een jaar ofzo)
Ik kon het me nog precies herinneren, ik zat bij haar op schoot en ze reed door een lange, donkergrijze gang. De kleuren heb ik zelf nog onthouden, want niemand had me dat verteld, en er zijn geen foto''s van.
Lekker zijn is een gave :)
het eerste wat ik me kan herrinnerren is volgens mij de volgende situatie
wij hadden vroeger in de peuterspeelzaal (3 jaar oud btw) een zandbak, maar die was maar 1x per week open, ik vondt het de eerste keer dat ik daar kwam zo leuk, ik wou er weer heen, maar de zandbak was verdwenen
was toen 7 jaar , zware hersenschuding, idd een botsing met een muur op de "ijsglijbaan" op de speelplaats voor die tijd weet ik nix meer
.Quod me nutrit me destruit.
I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!
Ja, volgens mij groep 1 of 2. Midden in de klas een pilaar van hout, soort van kabouterhut hadden we als klas. Ik zat met een stuk of 5,6 kinderen eromheen aan tafels. Dat is het allereerste. Ik kan het moeilijk vertellen, maar uitbeelden werkt perfect..
Verwijderd
Dus ik met dat ding in de grond spitten totdat... moeders ingreep op een blijkbaar geweldig indrukwekkende manier
Dat ijsschepje heb ik sindsdien dus nooit meer aangeraakt
Ik denk dat het me eerst vakantie (naar Zweden) was ofzo. Was een jaar of 2/3.
Maar daar zitten ook nog veel BlackHoles in
Gr:):)tZZ
Ik weet nog dat ik (3) dacht, ik moet dit goed onthouden want straks ben ik hier niet meer.
Dit verklaard ook waarom je het nog weet
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
Dat ik moest wachten en een popje kreeg in de wachtkamer van het modellenbureau (ik heb shootings gedaan toen ik 1 1/2 jaar was, voor bijv. reklame voor de hema)
Dat ik verdwaald was, en heel erg bang was en alleen (was mijn ouders kwijtgeraakt bij het hertenkamp hier en ik was ineens alleen in dat bos... was toen jaar of 2)
Ik kan me herinneren dat ik luiers vouwden voor mijn broertje, ook een jaar of 2...
Ik kan zo nog wel doorgaan, ik kan me best veel herinneren van die leeftijd...
Maar echt verder dan 1 1/2 kom ik niet...
Afentoe krijg ik wel een flits van dat ik nog jonger was, maar meer dan dat is het ook niet...
Verwijderd
Het begin van een hele goeie vriendschap
Nu ik erover nadenk is het toch wel vaag. We hebben nooit samen in een klas gezeten en zelfs een groot deel op verschillende scholen. Alleen middelbare school. Toch maak je via je school toch de eerste echte vriendschappen die het goed uithouden.
Waarom zit de buurvrouw in d''r eigen huis met d''r huissleutels te spelen?Op donderdag 12 april 2001 10:24 schreef Hannez het volgende:
Ik zit in m''n moeders armen bij de buurvrouw en de buurvrouw zit met d''r huissleutels te spelen. Geen heftige herinnering maar wel m''n eerste denk ik. leeftijd ongeveer anderhalf jaar.
Ik kan het zelf trouwens niet zeggen wat mijn eerste herinnering was. Ik heb er een boel, vage herinneringen van heel lang geleden. Ik vermoed dat de oudste is: Ik zit in een hoek van de kamer met een opblaas Donald Duck te spelen (speel ik nog steeds mee trouwens
See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.
Verwijderd
Nu ik er aan denk, ik herinner me ook nog het vingerverven, waarschijnlijk omdat ik altijd een hekel gehad heb aan smerige handen en dat is me zeer zeker niet verteld want daar was m''n moeder of andere familie niet bij en die juffrouwen ken ik al niet meer.
Ik denk omdat ze nix anders te doen heeft.Op donderdag 12 april 2001 21:51 schreef Gooly het volgende:
[..]
Waarom zit de buurvrouw in d''r eigen huis met d''r huissleutels te spelen?
Verwijderd
weet het verzuipen, het uit het zwembad gevist worden nog, alsmede de ambulance en het feit dat ik aan de ''redder'' een bos bloemen moest geven en ik enorm verlegen was.
ps ik sprong in het diepe bad omdat ik net bezig was met zwemles (in zeer ondiep bad) en ik richting broer en vader wilde en te lui was om om te lopen (ze waren aan de andere kant van het diepe bad). Ik dacht dat ik dat wel kon zwemmen: niet dus.
die runtgenfotos was ik vergeten.. maar weet nu nog wel dat ik dat erg koud tegen mijn buik vond (was om te checken of er water ofzo in mij(n buik/longen) zat
Me zus moest voor rontgenfoto''s naar het ziekenhuis (blijven ?? weet ik niet meer) en pa&ik hebben thuis een lekker boterhammetje pindakaas gegeten.
Denk niet dat DIT mijn eerste herinnering is aangezien ik 1,5 jaar ouder ben dan zusje Lotte