[BC3] Dood aan watervergiftiging mogelijk??

Pagina: 1
Acties:
  • 800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ik heb ooit eens gehoord dat je door het drinken van puur water dood kan gaan. Is dit zo, en zo ja hoe kan dit??

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16683

Ja, dat kan.
Hoe weet ik niet meer precies maar het had iets te maken met het drinken van 8 liter water binnen een bepaalde tijd.
Je zout/mineralenhuishouding kan daar niet zo goed tegen en dan kun je doodgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

hallo hoe wil je 8 liter puur water naar binnen werken?sorry maar als je dan ook nog gewoon je eten en drinken naar binnen werkt zou je nooit zoeveel naar binnen kunnen werken! en trouwens na 8 liter en plus het normale vind je dan gek dat je overlijd!!!volgens mijn schuurt dan je maag en stroomd al dar zout zuur je lichaam in

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ik praat niet over al te grote hoeveelheden, gewoon altijd wanneer je gewoon water zou drinken, stug puur water drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 13:38 schreef lordspacie het volgende:
hallo hoe wil je 8 liter puur water naar binnen werken?sorry maar als je dan ook nog gewoon je eten en drinken naar binnen werkt zou je nooit zoeveel naar binnen kunnen werken! en trouwens na 8 liter en plus het normale vind je dan gek dat je overlijd!!!volgens mijn schuurt dan je maag en stroomd al dar zout zuur je lichaam in
Dat is dus inderdaad waar, maar je komt toch nooit aan die hoeveelheid... Ik weet niet vanaf hoeveel liter het schadelijk is (dus nog niet dodelijk, maar wel zo dat je er letsel door op loopt?)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 09 april 2001 13:38 schreef lordspacie het volgende:
Ik denk ook dat een mens zoiets vrijwillig niet kan, alleen onder dwang. Je hoeft geloof ik ook niet alle 8 liter in 1 X naar binnen te werken, als het maar binnen een paar uur gebeurt. En eten en normaal drinken daar nog bij dat kan denk ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

150 gram puur zout is makkelijker en heft hetzelfde effect (dan omgekeerd dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 09 april 2001 13:40 schreef Enigma69 het volgende:
Ik praat niet over al te grote hoeveelheden, gewoon altijd wanneer je gewoon water zou drinken, stug puur water drinken.
Da''s niet dodelijk, niet slecht, nee zelfs goed voor je, minstens twee liter puur water per dag zou eigenlijk iedereen moeten drinken, dan mkun je alle afvalstoffen goed afvoeren en raak je niet uitgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
IK bedoel dus puur water, dus zonder ook maar een enkel mineraal. Water uit de kraan is niet puur, gedemineraliseerd water is ook niet puur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ja dan gaat het nog sneller. Maar je kan er best wel een liter van op hoor.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Ik ken wel een verhaal van een man die iets verkeerds in zijn keel gekregen had (zoutzuur ofzo) en van de dokter het advies kreeg om veel water te drinken. Dit nam hij iets te letterlijk en hij dronk zoveel water dat het hem fataal werd (weet niet meer precies hoeveel liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19579

Op maandag 09 april 2001 13:45 schreef Enigma69 het volgende:
IK bedoel dus puur water, dus zonder ook maar een enkel mineraal. Water uit de kraan is niet puur, gedemineraliseerd water is ook niet puur.
yep, is dodelijk. Dat is ook geen stof die je in de vrije natuur vindt en het lichaam is er niet tegen bestand. Ik weet zelf ook niet meer waarom het gevaarlijk is, maar weet het nog uit de lessen chemie.
Dacht dat het iets te maken had met de zuurtegraad dan(ik spreek nu dus echt over puur H2O zonder toevoegingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22039

mijn vriend had dit ook wel eens gehoord, hij werkte op de maasvlakte en daarwas een ongeval gebeurd en de persoon had iets van chemicaliën binnengekregen, toen dacht een slimmerd van als we ''t nou verdunnen.

Nou ik geloof dat die gozer in 1 keer een 1 1/2 liter fles spa blauw moest opdrinken...gevolg DOOD en gauw ook ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6797

Van 1.5 liter spa blauw zul je niet doodgaan lijkt me. Maar ik kan me wel iets voorstellen bij grote hoeveelheden puur water. Het zal wel iets met de osmotische waarde te maken hebben. Doordat die van dat pure water natuurlijk oneindig veel lager ligt dan in de rest van je lichaam zal het wel meteen opgenomen worden. Alles wordt dan waarschijnlijk zo verdund dat het niet goed meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 09 april 2001 14:25 schreef Da Knoller het volgende:
.......................
Maar ik kan me wel iets voorstellen bij grote hoeveelheden puur water. Het zal wel iets met de osmotische waarde te maken hebben. Doordat die van dat pure water natuurlijk oneindig veel lager ligt dan in de rest van je lichaam zal het wel meteen opgenomen worden. Alles wordt dan waarschijnlijk zo verdund dat het niet goed meer is.
Dit bedoelde ik ook met m''n eerdere posts in deze draad. Alleen Da Knoller formuleert het wat completer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ja maar het lijkt me nogal stug dat je in 1 keer zoveel water drinkt dat je er aan dood gaat, op schoolreisje hadden wij een rariteiten meerkamp, en daarbij was bedoeling binnen zo kort mogelijke tijd 1 liter water te drinken, ik kan je vertellen dat meer als de helft gelijk moest kotsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ik dacht dat de grens bij 6 liter lag. Maar je moet wel een zonnesteek hebbben wil je jezelf met water vergiftigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Op maandag 09 april 2001 14:25 schreef Da Knoller het volgende:
Van 1.5 liter spa blauw zul je niet doodgaan lijkt me. Maar ik kan me wel iets voorstellen bij grote hoeveelheden puur water. Het zal wel iets met de osmotische waarde te maken hebben. Doordat die van dat pure water natuurlijk oneindig veel lager ligt dan in de rest van je lichaam zal het wel meteen opgenomen worden. Alles wordt dan waarschijnlijk zo verdund dat het niet goed meer is.
Het ligt inderdaad aan de osmotische waarde Om de mineralen/vocht-verhouding in je cellen weer op hetzelfde niveau te krijgen als in je weefselvocht gaan je cellen heel veel vocht opnemen, met het vervelende gevolg dat ze uitelkaar spatten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59
nou die zonnesteek moet dan zelfs nog in erge vorm zijn.
Jemig, 6 liter dat drink je eg nie zomaar hoor!
Maar het kan best wel iets met de osmotische waarde zijn ja. Je verdunt, dus je osm. waarde wordt lager en lager, en er zal heus wel een grens waarde zijn denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Volgens mij was er ook een middeleeuwse foltermethode met water drinken (met een trechter), waar men ook het loodje bij legde. Never mind the mineralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

ik heb begrepen dat het inderdaad zo is dat met teveel water je maag het gewoon niet meer aan kan ... lijkt me niet echt een geweldig gevoel....

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Hey mijn hebben ze altijd vertelt dat je veel water moest drinken als hard ging?maaruh zo te horen is dat nog slechter dan dat je niks neemt!!

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6927

het gaat niet meteen om de hoeveelheid,(tenzij je boven de 4-6 liter komt, dan wordt het tricky maar dat zie ik je nog niet zo snel doen).
het gaat erom dat als je puur water drinkt dat dan de mineralenbalans in je lichaam van slag raakt.
(tenminste, zo begreep ik het)
als je bijv pure limonade bij water gooit, heeft de restulterende vloeistof een lagere concentratie limonade. Ziets gebeurt er dan ook met de mineralen in je lichaam. En ik denk dat het al duidelijk is dat dit goed fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Laatst online: 09-04 13:00
Ik herinner me een verhaaltje (uit de KIJK geloof ik) waarbij een vrouw zichzelf "vergiftigde" door teveel water te drinken. Wat was het geval, ze had per ongeluk een slok schoonmaakmiddel binnen gekregen. In paniek belde ze de huisarts op. Deze raadde haar aan om veel water te drinken. Dat deed ze dus ook >:)...

Urban legend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 11:39

schizofreen

ik & jij

Op maandag 09 april 2001 16:34 schreef lordspacie het volgende:
Hey mijn hebben ze altijd vertelt dat je veel water moest drinken als hard ging?maaruh zo te horen is dat nog slechter dan dat je niks neemt!!
je taalvaardigheid gaat er in ieder geval niet van vooruit... >:)

maar, idd water nemen als je te hard gaat, liefst nog met veel suiker erin (zegt deze altijd brave jongen ;))

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23271

Dat klopt in Kijk stond een paar jaar geleden een artiekel dat het gaat om hoeveelheden. Alles zou voor een mens dodelijk zijn, echter in bepaalde hoeveelheden. En inderdaad nadat een dokter een vrouw het advies had gegeven veel water te drinken nadat ze een slok chloor ingenomen had, is ze aan watervergifteging gestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16882

Ik heb weleens wat gelezen op sites als erowid.org & lycaeum.org over het feit dat je toch best wel snel doodgaat aan water. Vooral als je het jezelf moeilijk maakt door een nachtje door te dansen met hulpmiddelen.. Water is dan te lekker en kan snel fatale gevolgen hebben... Ik heb geen zin om het na te zoeken, maar het staat daar ergens op 1 (of beide) van die site... ergens bij mdma denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

-Stef-

Slainthe!

Klopt, denk maar eens wat de osmose met je cellen gaat aanrichten. Puur water bevat nl geen mineralen die wel in je cellen aanwezig zijn. Oftewel daar gaan je celwanden.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

Op maandag 09 april 2001 13:33 schreef Enigma69 het volgende:
Ik heb ooit eens gehoord dat je door het drinken van puur water dood kan gaan. Is dit zo, en zo ja hoe kan dit??
JA, dat kan, alles is giftig. Vergiftigheid wordt bepaald door de dosis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ja ok das waar, laat ik het maar weer wat beter formuleren, chemisch zuiver water in hoeveelheden die je van normaal water ook binnen krijgt, is dat dodelijk?

Maar volgens mij wel, heeft iets met die mineralen te maken merk ik als ik de reacties zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9409

Het is dus zo dat met extreme water-inname
je nieren het niet kunnen verwerken, en het dus in je bloedbaan terechtkomt. Vervolgens schade-vergiftiging-dood.

Overkwam plmin jaartje geleden een meisje dat bang werd door overmatig xtc gebruik. Zij is toen ontzettend veel water gaan drinken en daaraan overleden (;(: voor haar nooit meer ''Awakening''...)
Pagina: 1