Pcies.. subtiele wraak. Ik bedoel ook niet dat je iemand helemaal wezeloos slaat, maar gewoon geniepig terugpakt.
Don''t fock with me ya know?
Maar in het geval van de thread uit de 1e post.
Ik zou zeer graag wraak willen nemen, ik had het alleen zo niet gedaan. Ik had het gewoon in de face gedaan. Je staat vet in je recht als je ziet wat je geflikt is. Je bent gewoon bedrogen en daar mag je best kwaad om zijn.
Ik denk dat wraak iets is dat als je pijn gedaan bent door iemand dat je hem/haar wil laten voelen hoe dat is, en dat ze 2 keer nadenken voordat ze het nog een keer doen. Dat ze zelf die pijn voelen, lichamelijk of geestelijk. Hoewel ik geestelijk prefereer.
Lord Deamon wrote:
Wraak is een pathetisch concept dat voortkomt uit het idee van ''eer'', die hersteld moet worden door de eer van de ander aan te tasten. Eer is een waanidee van de eerste orde, dat meer leed heeft veroorzaakt dan de meeste andere ideeen. Als je dit weg neemt blijft er meteen geen reden tot wraak meer over, want hoe zou iemand pijn doen om het pijn doen ooit moreel gerechtvaardigd kunnen zijn?
Wat jij zegt over ''eer''.. het zou misschien wel kloppen maar ik denk dat dat meer een excuus is om gewoon iemand terug te pakken voor zijn of haar daden.
ECHTE eer, zoals uit het stereotype van china en japan met erecodes etc. Da''s gewoon fair in mijn ogen. Oog om oog, tand om tand.
Ik vind mezelf loyaal, eervol, rechtvaardig en wilskrachtig.
Loyaal omdat ik mijn vrienden en mensen om mij heen help, en niet laat vallen bij de eerste problemen.
Eervol, misschien kun je het een "geweten" noemen maar er is iets wat mij er altijd van weerhoud om een totale klootzak te zijn. Ik kan het zijn, ontzettend lomp, zelfs zo erg dat als ik op dreef bent dat ik mensen huilend weg kan laten lopen, gewoon door lompe opmerkingen.. vaak niet ten goede van mijn reputatie, maar soms heb ik het recht om kwaad te zijn en dan wordt het getolereerd. maar normaal gesproken ben ik gewoon een type dat z''n beloftes nakomt etc. Je kunt me geloven op mijn woord.
Rechtvaardig, dat heb ik heel sterk. Een jongen wordt doodgeslagen, en omdat justitie niet weet wie de dodelijke trap heeft verkocht, gaan ze allemaal maar voor mishandeling. SICK! al die technische gaten in de wet.. allemaal sick. Daar wordt ik dus pissig om. zie me maar als lawful/chaotic Good
en als laatste wilskrachtig, omdat als ik iets echt wil, dat ik het ook krijg. Interreseert me niet watik er voor over moet hebben, hoe meer ik het wil, hoe meer in er voor over heb. Ik ben het type dat zichzelf 1 keer 110% inzet, en dan kijkt hoever hij komt. Kan ik met een 2e keer proberen verder komen? nog een keer, zo niet. dan laten we het rusten. Als ik later weer een betre kans denk te maken. hoppa weer 110% ertegen.
Nou ga ik er dus vanuit dat mijn waarde en normen redelijk standaard zijn hier onder de tweakers.. maar toch ben ik blijkbaar een van de weinige die wraak een ''goed'' idee vind.
Dan geen lichamelijke wraak, dat is maar tijdelijk, en vaak krijg je er nog spijt van ook, maar ik bedoel dus psychologische oorlogvoering.
Wat doen jullie nou met wraakgevoelens, ik oefen ze uit. Jullie zeggen "te lui" of "niet nodig" maar je hebt de gevoelens dus wel.. dt blijft toch aan je knagen of zit ik nu verkeerd te denken?..
ben benieuwd..
I want to live forever, so far.. so good.